Tanuki-Anime

Tanuki.pl

Wyszukiwarka recenzji

Yatta.pl

Komentarze

FLCL

  • Avatar
    A
    Namii 1.07.2018 12:29
    FLCL: Progressive
    Kontynuacja już jest, tytuł „FLCL: Progressive”, jestem na 5 odcinku ale jak na razie nie wiem co o tym sądzić…

    Ludzka bohaterka i jej zainteresowania kanibalizmem są dziwne (to mało powiedziane), druga kosmitka normalniejsza od pierwszej ale po czwartym odcinku nie wiem jaki miało sens jej wprowadzenie.

    Reszta postaci drugoplanowych głównie denerwuje, zwłaszcza potencjalny chłopak. Ogólnie z całości postaci najlepiej wypada żelazko i loli­‑tsundere do wynajęcia.
  • Avatar
    A
    RaiRenall 25.03.2016 18:22
    Po 16 latach kontynuacja
    Przeczytałem, że 2 nowe sezony (2x po 6 odcinków) są w produkcji. Odpowiedzialne jest za nie Studio IG i Toonami.

    Zobaczymy to pod koniec 2017.
    • Avatar
      beton-chan 20.09.2016 23:21
      Re: Po 16 latach kontynuacja
    • Avatar
      Alart 21.09.2016 20:50
      Re: Po 16 latach kontynuacja
      100% będzie gniot.
  • Avatar
    A
    frikuri 26.10.2015 12:02
    Niekonwencjonalność to słowo, które według mnie odpowiednio opisuje to anime. Forma prowadzenia fabuły, wszechobecny chaos, zwarta i ciągłą akcja oraz dobrze wykreowane postacie to jedne z wielu cech, które posiada owe dzieło. Oczywiście, nie przypadnie one do gustu każdemu ze względu na specyficzną formę oraz odjechaną i skomplikowaną na swój sposób historię.
    Także dużym plusem jest tutaj muzyka; utwory rockowego zespołu „The Pillows” naprawdę dobrze współgrały z całym serialem.

    Podsumowując, jeśli nie kupiły cię dwa pierwsze odcinki to anime prawdopodobnie nie przypadnie tobie do gustu.
  • Avatar
    A
    Edwin 22.06.2015 10:01
    Jak dla mnie to anime jest głupkowate. To, że ma drugie dno wcale tego nie zmienia. To samo przesłanie można przedstawić na tysiące innych, mniej irytujących, bardziej lub mniej abstrakcyjnych sposobów. Pomijam już fakt, że rzeczone drugie dno do najgłębszych też nie należy.
  • Avatar
    A
    BlackControl 21.12.2014 23:36
    Komentarz
    FLCL, obejrzałem to anime koło 8 razy. ZA KAŻDYM razem śmiejąc się od ucha do ucha. Przeżywając negatywne jak i pozytywne emocje bohaterów.
    Jest to NAJLEPSZE anime, jakie kiedykolwiek dane mi było zobaczyć.
    Niedawno znalazłem w sieci wersje Blue­‑Ray.. 60GB.
    Myślę że to anime zostanie ze mną już na zawsze.
    11/10.
  • Avatar
    A
    Nikodemsky 21.11.2014 03:51
    Wszechobecny chaos na ekranie, non­‑stop akcja i nie do końca wiadomo w czym rzecz – normalnie zapewne darowałbym sobie ale tutaj bardzo mi się to spodobało.

    Podobny WTF ostatnio zaliczyłem oglądając Kill La Kill, czy TTGL, przy czym tutaj przez całe sześć odcinków nie znikał mi uśmiech z twarzy, całkiem udana parodia, było zabawne i sam nastrój serii również był bardzo pozytywny.

    Podobała mi się również „żywa” kreska oraz towarzysząca prawie przez cały czas muzyka rockowa, która udanie podtrzymywała dynamikę.

    Sam motyw przewodni wolałbym pozostawić do wolnej interpretacji, choć zapewne w dużej części tyczył się dorastania i kilkoma kwestiami z tym powiązanymi(plus nawiązania z parodii?).

    W każdym razie jestem zadowolony i na pewno będę miał ochotę powrócić do tego po latach, ode mnie mocne 8/10.
  • racjona 4.05.2013 16:40:51 - komentarz usunięto
  • Avatar
    A
    Satisek 25.12.2012 18:37
    Co ja właśnie obejrzałem?
  • Avatar
    A
    ^^ 9.12.2012 21:07
    Anime bardzo dobre. Na pewno warte obejrzenia. Do samego końca nie wiadomo o co w nim chodzi. Może ktoś wie o co w nim chodziło ?
    • Avatar
      Slova 9.12.2012 21:58
      O miłość.
      • Avatar
        Olmer 26.12.2012 12:12
        Imho bardziej o hormony + dorastanie + jak nie zostać Shinjim Ikarim ;)
    • Avatar
      BlaXk Magic Mushroom 3.07.2013 15:08
      Przecież zakończenie wszystko wyjaśnia.  kliknij: ukryte  eee, chyba anime mi się pomieszały :>
  • Avatar
    A
    Qbuscus 24.11.2012 16:21
    Tak sobie m myślałem, że anime to przypomina Małego Księcia. Surrealistyczna fabuła z drugim dnem, albo to anime pokochasz albo znienawidzisz.
  • Avatar
    A
    Naija1 7.07.2012 14:39
    takie sobie
    Wszyscy się zachwycają, a mi w ogóle do gustu nie przypadło. Nieśmieszne, chociaż ta w różowych (przepraszam, zapomniałam imienia) była niesamowita. No i muzyka mi się nie podobała (nie była zła, ale nie pasowała mi jako tło do wydarzeń). Niby tylko 6 odcinków, a nieźle się wymęczyłam. W sumie to dziwne, bo takie Sayonara Zetsubou Sensei bardzo mi się spodobało. W kwestii FLCL chyba jestem w mniejszości.
    • Avatar
      yuukij 31.03.2014 14:56
      Re: takie sobie
      Zgadzam się zupełnie, w całosci i w ogóle. Jestem mega fanką SZS a z FLCL mam wrażenie ze tylko straciłam czas.
  • Avatar
    A
    Perełka 6.07.2012 22:27
    05.07.2012r. - 06.07.2012r.
    Zakręcone, pokręcone, pogmatwane, szalone, pędzące z fabułą o jakieś 100 km/h za szybko na 6 km drodze, a przy tym tak ciekawe, że aż niewiarygodne. W 6 odcinków komuś udało się zrobić to, co niektórzy nie potrafią w ciągu 24 (przykładowo) – zaciekawić, zaskoczyć, rozbawić, zmusić do myślenia, precyzyjnie rozwijać bohaterów po każdym wydarzeniu i sprawić, że chce się jeszcze. I jeszcze. A za każdym 'jeszcze' odkrywa się coś innego, co w czasie tych ekstremalnie szalonych jazd zdążyło się przeoczyć.
  • Avatar
    A
    SashaHell 12.05.2012 19:52
    Klasyk
    Najlepsze anime, które obejrzałam w całym moim życiu! Nie przeczę,że musiałam to oglądać dwa razy by zrozumieć, o co be, ale…. rozwala mnie ta szybkość akcji. Po prostu oglądasz i po chwili jest już koniec! A najgorsze jest to,że po zakończeniu poczułam niedosyt, ale nie przeszkadzał mi on. Obejrzałam jeszcze raz i jeszcze raz… I jeszcze mi się nie znudziło! Wręcz przeciwnie. Muzyka w tym anime po prostu wymiata! Takiej szaty muzycznej jeszcze nie słyszałam w żadnym anime. Grafika jest po prostu rozbrajająca, chodzi mi o miny Haruko i Mamimi. Żałuję tylko,że jest takie krótkie. Wiem,że to jest parodia i,że nie powinna trwać długo, bo by człowiek miał jej dość, ale… Co ci producenci jarali przed narysowaniem tego?! Kocham to anime, a koniec jest po prostu THE BEST FOREVER! <3
  • Avatar
    A
    Descartes 18.04.2012 22:08
    fajne
    swietna graficznie, muzycznie, fajna akcja, ale koncowka lekko rozczarowuje. Mamimi jest jedna z moich ulubionych postaci ever, ale szkoda, ze nie zostalo to troche bardziej ... nie wiem, popchniete?:)
  • Avatar
    A
    resen 26.01.2012 01:32
    flcl
    jak dla mnie super .wielki+ za fiata 126p z 5 odcinku
    • Avatar
      anth 26.01.2012 09:28
      Re: flcl
      Owszem, to jest Fiat 126, tyle że nie model „p” a „el”, w którym to nadwozie zostało delikatnie zmodyfikowane.
  • Avatar
    A
    Onayee 24.12.2011 22:47
    Genialne!
    Jest to jeden z moich pierwszych i wciąż ulubionych tytułów. Jest takie kompletnie inne, nietypowe, bzdurne i głębokie, bezsensowne i z drugim dnem. Pięknie zrobiony majstersztyk, jednak nie dla wszystkich. Można to albo pokochać, albo znienawidzić. Ja jestem zachwycona. Podoba mi się nawet fabuła, która myślę, że odgrywa tu najmniejsze znaczenie i jest kompletnie pozbawiona jakiegokolwiek sensu. Kreska bardzo ładna, strasznie podoba mi się jak narysowano Naote, i w ogóle cała ta postać jest super. Choć w sumie inne też, jest pare bardzo rozbudowanych psychicznie osób. Do tego strasznie spodobał mi się natłok tych efektów. W sumie tak gadam o drugim dnie które niewątpliwie tam jest to sama nie rozumiem wszystkiego do końca, co zachęca do powtórzenia tego anime. Jest tam pare pięknych i głębokich cytatów. I tyle. Polecam gorąco do przebrnięcia przez te pare odcinków chociażby dla genialnej muzyki (Ending jest moją ulubioną japońską piosenką)
  • Avatar
    A
    Rocca 8.10.2011 15:00
    Czy ja wiem...
    Pomysł i to dyskusyjne „drugie dno” swoją drogą, ale… nie uważam, żeby była to jakaś rewelacja. Jeżeli idzie o szczerość, to westchnęłam z ulgą, kiedy dotarłam do końca. Podobało mi się, owszem, ale zachowałam pełen dystans do całości, która w żaden sposób mną nie wstrząsnęła.

    Duży plus za fenomenalną muzykę i na swój sposób klimatyczną grafikę.
    • Avatar
      Xaven 20.09.2016 18:45
      Wolę się podpisać niż robić osobny komentarz :)
      Całkowicie się podpisuję pod komentarzem, idealnie napisane to co sam chciałbym wyrazić o tym anime.

      Dodam tyle, że fascynowała mnie postać Mamimi.
  • Avatar
    A
    bassty 15.07.2011 16:41
    Jest to seria naprawde ciężka do ogarnięcia za 1 razem.Jednocześnie trzeba śledzić akcje(która do wolnych nie należy),czytać napisy,wyłapywać metafory i interpretować je.Dodam że seria ta jakoś sprawiła że nie potrafiłem się oprzeć by nie siegnąc po następny odcinek.Genialnie wkomponowana muzyka budowała dodatkowo klimat.Co do bohaterów to najbardziej chyba polubiłem Mamimi.Zaś Haruko…nie przypadła mi specjalnie do gustu,a jej seiyuu zniszczył mnie psychicznie.Jakby cały czas mówiła przez nos.
  • Avatar
    A
    Okawerii 8.07.2011 23:35
    Szalona seria - warta obejrzenia!
    Uwielbiam takie anime! Zapewne przez to zawyżam ocenę FLCL, ale co tam… Każdy ma swoje typy, nie? Od dawna szukałam serii, która pozostawi po sobie takie głupie uczucie oderwania. Nie uważam, żeby to anime miało jakieś głębokie przesłanie, albo coś w tym stylu. Według mnie to pokręcona seria, z dziwną fabułą, zawrotnym tempem akcji i bohaterami, z których większość powinna przebywać w zakładzie zamkniętym. I to jest piękne!
    Poza tym, muzyka była świetnie wkomponowana.
    KONIEC!

    Tak, wiem… Wniosłam dużo tym komentarzem (^w^)
  • Avatar
    A
    Technik 21.05.2011 20:53
    To jest...
    To jest jeden z tytułów, którego można oglądać w nieskończoność. Muzyka oraz animacje na bardzo wysokim poziomie. Po obejrzeniu serii poczułem coś, chęć oglądnięcia tego jeszcze raz i jeszcze raz… Ale ! Nie uczynię tego, ponieważ to jest tak genialne, że zapamiętam ten tytuł na baardzoo długo.
  • Avatar
    A
    woord 6.05.2011 20:21
    aleocochodzi?
    Jeśli było tu coś do zrozumienia, to ja tego nie zrozumiałem. Dla mnie ciąg głupkowatych, niepowiązanych ze sobą gagów + działający na nerwy bohaterowie. Przebrnąłem przez to tylko z powodu pochlebnych opinii, inaczej porzuciłbym w połowie. O ile potrafię zrozumieć, że może się to innym podobać, tak mi się po prostu nie podoba i nie bawi mnie. Możecie mnie nazwać infantylnym kretynem, ale wolę lucky star, azumangę czy nawet k­‑on. Całość ratuje tylko naprawdę świetny gitarowy soundtrack.
    • Avatar
      anth 6.05.2011 20:51
      Re: aleocochodzi?
      FLCL jest dziełem, które trzeba obejrzeć przynajmniej dwa razy, żeby zrozumieć sens ukryty za tą pokręconą historią. To NIE jest ani komedia, ani kino przygodowe i takie traktowanie jest wysoko krzywdzące.
    • Avatar
      mareczek65 6.05.2011 21:36
      Re: aleocochodzi?
      Według mnie widziałeś za mało anime(chyba).Ja to uważam za wirtułozerje Fabularną.Genialnie i orginalnie prowadzona fabuła,no i ten klimat.Ta serua jest pełna rzeczy o podwójnym dnie,jak powiedział anth obejrz jeszcze raz może zajarzysz co chcieli przekazać.
      • Avatar
        Naija1 7.07.2012 14:42
        Re: aleocochodzi?
        Nie uważam, żeby widział za mało anime w swoim życiu (spójrz chociażby na jego profil), to nie w tym rzecz. Ja np. bardzo lubię ambitne produkcje, ale FLCL wymęczyło mnie na śmierć (o tym zresztom wypowiedziałam się już parę komentarzy wyżej).
  • Avatar
    A
    Alart 10.04.2011 20:53
    Psychodeliczne, doskonale zrobione anime. Interesujące i wciągające. Muzyka, krecha, klimat- wszystko dopasowane. Miło ryje banię. Jedyny minus to średniawy i zniechęcający pierwszy odcinek.
  • Avatar
    A
    Tullaris 1.04.2011 00:32
    lol
    Heh, pierwszy raz po obejrzeniu anime nie silę się na ocenę, po prostu zostawiam jako 'obejrzane'. Jasne grafika, animacja, muzyka dobre… ale oglądało się to dziwnie. Niby mówią wszyscy jakieś drugie dno… i niby coś tam jest, ale skąd ja mam wiedzieć co na myśli mieli jacyś kolesie co się pewnie zamknęli w małym pokoju z wielką paczką ganji. Myślę, że gdybym był pijany czy na fazie, to dałbym 10…. a tak zostawiam do z myślą: 'WTF!'.
    • Avatar
      bassty 19.06.2011 22:28
      Re: lol
      ale skąd ja mam wiedzieć co na myśli mieli jacyś kolesie co się pewnie zamknęli w małym pokoju z wielką paczką ganji. Myślę, że gdybym był pijany czy na fazie, to dałbym 10

      Dzięki za wskazówke xD skorzystam ;]
      • Avatar
        Tullaris 19.06.2011 23:01
        Re: lol
        cóż… to była tylko obserwacja/przypuszczenie… ale nie zabraniam próbować :)
        • Avatar
          bassty 19.06.2011 23:25
          Re: lol
          przypuszczam że to przypuszczenie jest trafne ;] Ten sposób zastosowałem przy Welcome to NHK! i hmmmmmm – wrażenie fenomenalne.Zrozumiałem, przeanalizowałem i wywnioskowałem WSZYSTKO co się dało(ciężko to opisać ale tak było).Wystarczy tylko odpowiednio sie uzbroić w pewne rzeczy ;)(alkohol nie pomaga w myśleniu – only stuff)
  • Avatar
    A
    ukloim 22.02.2011 21:14
    Gainax pokazuje klasę
    Gdy komentowałem mangę byłem po pierwszym odcinku anime, który niestety nie zachwycił mnie jakoś szczególnie, dlatego też napisałem tam, że anime mi się w ogóle nie podoba. Któregoś jednak dnia obejrzałem sobie drugi odcinek i… wciągnąłem się na maksa! Naprawdę, chociaż FLCL jest tak pogmatwane, ogląda się wyśmienicie. Grafika świetna, muzyka idealnie pasuje do tego co dzieje się na ekranie, a postaci są bardzo oryginalne. Pozycja obowiązkowa dla każdego fana anime!
  • Avatar
    A
    wasil 14.02.2011 00:48
    To anime jest po prostu szalone :D Oryginalne, zaskakujące, pomysłowe, narzuca strasznie szybkie tempo oglądającemu. I w tym cały urok serii! Dodatkowo cudna muzyka i piękna animacja – autorzy naprawdę się postarali, chociaż biorąc pod uwagę specyfikę anime bardzo dużo szczegółowo narysowanych scen widać niekiedy tylko przez sekundę­‑dwie. Jednym słowem – dla mnie ideał. Polecam!
  • Avatar
    A
    pielgrzym 8.01.2011 19:25
    Dziwne
    Anime mogę powiedzieć że świetne i nietypowe. Na samym początku może się odechcieć oglądać dalej, lecz jeżeli to przetrzymamy jest warto. Najdziwniejsze jakie oglądałem. Jednak nie dla wszystkich, nie wszystkim może się spodobać. Dla mnie jest to w pewien sposób dramat. Gdybym miał opisać to anime za pomocą smaku to słodko­‑kwaśne. Jako że jestem zwolennikiem pełnego happy endu, to koniec mi nie przypadł do gustu. Intrygujące. Utwory użyte w tym anime w pełni pasują i urzekają podczas oglądania. Tak więc polecam.
  • Avatar
    A
    Orzi 1.12.2010 12:48
    Łolaboga...
    Ciężko mi to anime oceniać. Z jednej strony niesztampowe, oryginalne, niepowtarzalne, co bardzo w tym gatunku cenię, z drugiej po jakimś czasie tej zwariowanej jazdy człowiek zaczyna odczuwać zmęczenie, a po kilku tygodniach od obejrzenia niewiele z niego pamięta. Mnóstwo gagów odwołań do kultury, w większości świetnych i absurdalnych, jednak ich wielkie nagromadzenie męczy. Postaci mają ciekawe charaktery, są sympatyczne, jednakże wylatują z pamięci równie szybko, co zdobywają przychylność widza. Najlepiej wspominam Seyiu, szczególnie panie, mające głosy niestandardowe dla anime, a jednocześnie świetnie dobrane. Mimo wszystko daję ósemkę, właśnie za oryginalność i absurd.
  • Avatar
    A
    SkullProphet 23.10.2010 16:41
    Ciekawe
    anime jako seria OAV spełniło oczekiwania oczywiście
    posiada wady, ale swoją wyjątkowością przyćmiewa niedociągnięcia 7/10
  • Avatar
    A
    StrayChild 5.10.2010 20:15
    upside down
    Anime bardzo dobre, ale nie ma tam żadnego dramatu Naoty. On jest tylko zagubiony ale nie dramatyzuje, bowiem jak nie zwariować będąc pośród wariatów :)

    aha i jeszcze jedno, zaczefajna muzyka the pillows, taka nie konwencjonalna ;D

    Scalono.

    Morg
    • StrayChild 5.10.2010 20:17:51 - komentarz usunięto
  • Avatar
    A
    Prox 18.09.2010 00:05
    Darmat
    Obejrzałem już 3 razy – nadal sądzę, że fabuła ma drugie dno. Widać tutaj dramat chłopca – to nie tylko komedia – to także dramat. Pamiętajcie o tym…
  • Avatar
    A
    mrt 8.09.2010 13:56
    FLCL
    Na początku był chaos, a potem powstał z niego cały świat.
    Dlamnie 10.Niema co rozwodzić się nad fabuła , postaciami,i całą reszta.Po prostu bomba i to nie tylko metaforycznie. Muzykw świetna i spasowana z całą resztą jak trybiki w szwajcarskim zegarku.Widać w nim też delikatny zarys serii „Gurren Laggan”. A Fiat 126 pewnie pochodził z włoch tak jak i Vespa.Myśle ,że Polska nie miała z tym nic wspólnego. Polecam
  • Avatar
    A
    Bzdurne wypociny 8.05.2010 13:39
    1 odcinek wystarczy marnowanie czasu…bzdurne wypociny którym nie poświęcę więcej czasu choć się zmuszałam nie powrócę już do FLCL..DNOO..
  • Avatar
    A
    Devv 6.05.2010 13:32
    Ciężki orzech do zgryzienia dla mnie. Szukałem i szukałem, ale nie zbyt wiele podprogowych informacji w tym znalazłem. Co było widać z wierzchu to ten absurdalny surrealistyczny zakręcony świat bez ładu i składu, a gdzieś między tym rozterki dzieciaka w świecie którego nie ogarnia bo przecież słusznie nie powinien, ciężko dorosnąć :).
  • Avatar
    A
    NoWave 3.04.2010 20:48
    Zwariowane!Szalone!Super!
    Istny majstersztyk opowiedziany w TYLKO 6odc ale tak super że ani nie czułem nie dosytu ani się nie zdążyłem znudzić. Muzyka­‑The pillows spisało się na medal i to złoty xd. Postacie da się z nimi zżyć(mimo 6 odc!). Fabuła zwariowana ,zakręcona i jedyna w swoim rodzaju :D. Grafika ok były zakłamania i postarzała się ciut ale jest super jak na 2000 naprawdę wyśmienicie. Troszke wkurzały mnie głosy pobocznych postaci takie bez jajowe.
    Całości daje 9/10 + ulubione
  • Avatar
    A
    Haruka-chan 21.02.2010 16:38
    Przygodówka?!
    Żal mi ludzi, którzy określają to anime mianem „fajnej przygodówki”. Nie będę się tu bawiła w tłumaczenie fabuły, ale uprzejmie proszę o niewypowiadanie się, jeśli nie zrozumiało się o czym jest anime…
    FLCL jest genialne, ale NIE jest PRZYGODÓWKĄ!
  • IRONTOOF 5.02.2010 02:17:55 - komentarz usunięto
  • Avatar
    A
    hakman4 21.01.2010 11:44
    Szał na scenie...
    Mało jest takich anime o takiej konwencji.Niby zwykła miejscowość z fabryką wypuszczająca masy dymu.Trochę dziwne może się wydawać z tą fabryka.No tak ja myślę.FLCL to serie przeróżnych sytuacji.Jeszcze do tego ,że bohaterka nie wiadomo z skąd ma nierówno pod sufitem to rodzinka bohatera (a szczególnie jego ojciec) są anormalni xD.
    Sceny kulminacyjne odcinków są tak szalenie pokręcone ,ze przy takiej grafice to czasami się zlewało lub było nie wyraźne.W tym wszystkim co zostało dopiero wyjaśnione na końcu.Można by się na początku domyślić,że coś w tym maczali obca cywilizacja ale nie jest tak to pogłębiane.
    Pod sumowanie:Od zwykłego chopaka do herosa ratującego se miasto!
    Fajna przygródkowa z masą fajerwerków i szaleństwa.
  • Avatar
    A
    Woders 14.08.2009 11:51
    Właśnie skończyłem oglądać serię i muszę powiedzieć, że dawno nic nie zrobiło na mnie takiego wrażenia. Całość obejrzałem z zapartym tchem przechodząc od opadów szczęki do histerycznego śmiechu. Twórcy chyba postawili wszystko na jedną kartę, gdyż patrząc na komentarze odnośnie tego anime można je albo kochać albo nienawidzić. Mnie osobiście przypadła do gustu potężna dawka absurdu i surrealizmu czająca się na każdym kroku, ale jak już wspomniałem nie wszystkim musi się to spodobać. Aha w ostatnim odcinku agent faktycznie jeździł maluchem :)
  • Avatar
    A
    marheva 8.08.2009 17:55
    Cha-Cha..Chaotyczne
    Lubie zakrecone pomysly ale FLCL ciezko sie oglada mimo, a moze dlatego, ze ciagle cos sie dzieje.

    Momentami intrygujace, momentami losowe i bez sensu(byc moze pozornie), ale ogolnie jako dzielo – interesujace.

    A teraz pytanie(retoryczne;):
    Kto rowniez zauwazyl ze „ten wojskowy” jezdzil Maluchem(Fiat 126p), zdaje sie, w ostatnim odcinku? :D
    • Avatar
      Godofblackmetal 12.01.2010 18:59
      Re: Cha-Cha..Chaotyczne
      Taaa Polski akcent w FLCL, chociaż koty też swojsko wyglądały (Słyszeliście kiedyś o Filemonie ;o) ale niestety maluch źle skończył
    • Avatar
      Nighty89 30.01.2010 17:43
      Re: Cha-Cha..Chaotyczne
      To jest Fiat 126 (bez „p”) produkowany we Włoszech. Od „naszego” różnił się właśnie rozsuwanym dachem. (opcja we Włoszech, w Polsce brak).
  • Avatar
    A
    Vampires 2.07.2009 19:38
    Ja całą serie oglądam już jakiś 5 czy 6 raz i nadal znajduje w tym anime kolejne poziomy złożoności fabuły. Za pierwszym razem miałem uczucie jakbym obejrzał coś cholernie dobrego i głębokiego ale uciekał mi cały sens później przeczytałem parę recenzji i powoli zaczęło do mnie docierać o co chodzi. Teraz nadal nie rozumiem o co chodzi z tekstami jak „Furi Kuri” albo pytaniem „are you the wife” zadawanym Mamini. Wydaje mi sie że trzeba nieźle poznać kulturę japonii i obejrzeć bardzo dużo anime GAINAXU żeby w całości zrozumieć o co chodzi w FLCL.
    • Avatar
      irontoof 6.11.2009 21:22
      ja jestem w trakcie 4 oglądania :) przeczytanie mangi pomaga w zrozumieniu podtekstow. manga powstala po filmie wiec jest, choc fabula mocno zmieniona, w zasadzie uzupelnieniem. tam na przyklad motyw z nazywaniem Mamimi „żoną” naoty występuje dosyć często, te dwa gnojki tak sobie żartowały jak sameji zaczęła przychodzić do niego do szkoły :)
      a teksty typu „furi kuri”, itp itd to po prostu onomatopeje, w większości zresztą o znaczeniu seksualnym.

      pozdro :)
  • Avatar
    A
    Urdhgag 1.07.2009 09:24
    FLCL
    Wielu tutaj roztrząsało się nad grafiką, dialogami, kreską czy muzyką. Jednak FLCL nie jest ani Anime, ani Mangą, która ma olśnić widza swoimi walorami estetycznymi. Za pierwszym razem będzie niezrozumiałe, a jeżeli widz nie poświęci znaczących ilości zasobów energetycznych swojego mózgu to i za siódmym takim pozostanie.

    Jednak FLCL jest Anime niesamowicie głębokim. Wszystko – począwszy od kreski, a kończąc na niezrozumiałych dialogach – jest tutaj symboliczne. Mówicie, że FLCL to komedia lub horror. Ja uważam, że jest to dramat. W pewnym ograniczonym sensie.

    SPOILER:
     kliknij: ukryte 

    Innymi słowy: FLCL to obraz dorosłości widziany oczami dziecka. To nie fabuła, to nie kreska decydują o wielkości tej Mangi i tego Anime, a przesłanie jakie niesie. Ocenianie jest w tym wypadku nie wskazane, tak jak nikt nie będzie oceniać Biblii jako książki beletrystycznej. Bo nie liczy się oprawa, a treść.

    Z poważaniem

    Urdhgag
    • Avatar
      IRONTOOF 5.02.2010 02:20
      Re: FLCL
      wiesz… ja też już zacząłem porównywać FLCL do Biblii. czy to o czymś świadczy? :D
  • Avatar
    A
    THeMooN 23.03.2009 21:09
    he?!
    Po obejrzeniu pierwszego odcinka, moja reakcja była taka: O_o

    Po obejrzeniu reszty, przez chwilę zastanawiałem się o co chodzi ale na szczęście chwilę potem udawałem biedronkę na podłodze… anime zaiste WYBITNE :D
  • kenny 20.03.2009 23:23:04 - komentarz usunięto
  • Avatar
    A
    Ayumi 17.03.2009 18:40
    Niestety tego typu anime nie są odpowiednie dla mnie, że tak to ujmę. Przez całe 6 odcinków miałam wrażenie jakby to anime było jakieś nienormalne albo jakby mój mózg nie mógł poradzić sobie z chaotyczną fabułą (o ile można nazwać to fabułą). Kiedy skończyłam oglądanie czułam się jakbym obejrzała całą serię tasiemcowego Naruto łącznie z Naruto Shippuuden. Ogólnie mówiąc to była dla mnie katorga.
  • Avatar
    A
    ReNu 1.09.2008 23:32
    Spodziewalem sie czegos lepszego
    czytajac recenzje jak i kometarze , napalilem sie na zwarjowane zakrecone anime , a co obejrzalem ? ? „nic specjlanego” , nie znalazlem nic co by bylo warte mojej uwagi : )
  • Avatar
    A
    Zyll666 2.08.2008 09:58
    Świetne!
    Pojechane,trzaśnięte,nienormalne…i urokliwe jak diabli.Produkcja,która wryła się w moją pamięć i za nic stamtąd nie wyjdzie.Owszem,w paru momentach się gubiłem,ale…urok działał i nie przeszkadzałó mi to w cieszeniu się tą genialną produkcją.
    • iron 6.11.2009 21:23:31 - komentarz usunięto
  • Avatar
    A
    pan pan 17.07.2008 02:55
    MP^6 po japonsku
    Tak jak i spotykałem sie z osobami których w ogóle nie smieszył skecz monty pythona o swiezych owocach tak i spotykałem z ludzimi których nie smieszyło to anime… które samo w sobie jest montym do potęgi 6 w japonskim wydaniu;]
  • Avatar
    A
    Mati_Akumu 25.06.2008 08:16
    Maluch
    Anime dziwne,nawet momentami mnie rozbawiło,fabuła na maxa pokręcona, jedno z najdziwniejszych anime jakie widziałem ( a trochę ich było ),muzyka świetna,po obejrzeniu seri ściągnąłem sobie od razu soundtrack, wg mnie najlepszy jest utwór „Little Busters” .
    Ale najbardziej mnie zaskoczyło w tym anime że zobaczyłem tam Malucha ( fiat 126p ) :) nigdy nie pomyślałem że w anime może być taki samochód,albo że w Japoni wiedzą co to za samochód :)
  • Avatar
    A
    ramiel 24.05.2008 00:29
    Nie tylko humor
    Przez całą swoją karierę z anime nauczyłem sie między innymi tego, że Gainax to studio, z którego wychodzą produkty niebanalne. I tyczy się to też FLCL. O kresce czy muzyce wypowiadać się nie będę, bo nie to świadczy o wartości produkcji.
    Fabuła, owszem, jest skrajnie „pogięta”, absurdalna i japońsko­‑humorystyczna (żeby nie było – to plus), ale oglądając to pod nieco innym kątem można dopatrzyć się w tym anime głębszych wartości. Przyjrzyjcie się choćby postaciom Naoty, Mamimi, czy nawet Haruko ( kliknij: ukryte ). Nie będę tu się na ich temat rozpisywał, bo zapewne każdy na te postacie patrzy pod nieco innym kątem, a spoilerować też nie chcę.
    Ponadto symbolika samego miasta też daje sporo do myślenia – odcięta od reszty świata enklawa, nad którą wisi niezbadane widmo Medical Mechanica, o którym sam Naota mówi, że jest symbolem wyobcowania całej tej miejscowości.
    To oczywiście tylko czubek góry lodowej. To anime jest jak Dzień Świra. Można je oglądać jako komedię, a także jako poruszający dramat, który rozbija co najmniej do końca dnia. Tak czy inaczej – pozycja obowiązkowa.
  • Avatar
    A
    MONOLIT 14.05.2008 12:24
    CO ONI BRALI?
    Kolejne anime do kategorii: „Co oni brali jak to robili?” Ze zanczkiem jakości „Ryje beret”. ALe ma swój urok. Bo jak wiemy, Chaos ab Ordinis. 8/10
  • Avatar
    A
    sirVir 24.04.2008 13:37
    Tak sobie...
    Lubie niesztampowe produkcje. Strawię praktycznie wszystko. Ale póki co, nie mogę przebrnąć przez FLCL. Nie zdarzyło mi się, żebym był w nastroju do oglądania tego. Soundtrack świetny, anime w moich oczach może jako teledysk się broni, ale jako fabularna całość już nie bardzo.

    Pojedyncze sceny może i owszem, śmieszne, ale duża część wydaje mi się po prostu tak absurdalnie głupia…

    Być może nie znalazłem jeszcze substancji (a może jakiś mix zadziała??), na którym anime to uwiedzie mnie swoim humorem, a może taka faza po prostu nie jest mi dana. W każdym razie wstrzymuje się z oceną, dopóki nie obejrzę tego anime w całości.
    • Avatar
      Liquid.pl 24.04.2008 21:55
      Re: Tak sobie...
      Ja takze nie moglem przebrnac przez to anime, poprostu zbyt absurdalne, ale za to manga byla ciekawa i niedluga (zwlaszcza  kliknij: ukryte 
  • Avatar
    A
    Zennos 23.03.2008 20:38
    Furi kuri?
    Ogladalem ta serie dosyc dawno i moze mam krytyczne upodobania,jednak w moim przekonaniu byla poprostu straszna. Nie straszna jako horror…Problem w tym,ze ogladanie jej bylo horrorem xD
    6 odcinkow w 3dni,tyle czasu zajelo mi ogladanie tego i nie z powodu braku czasu,lecz braku zrozumienia dla tego anime.Nie trafilo do mnie zupelnie,a portal do innego wymiaru w czole czy to zelazko,to juz calkowita abstrakcja xD Ktos mial pomysl i go zrealizowal,nie neguje tego,jednakze w mym przekonaniu,ta seria jest bardzo specyficzna i trzeba sie do niej porzadniej nastawic psychicznie:P
    Biorac pod uwage moj powyzszy opis,oczywistym jest,ze nie moge sie zgodzic z Recenzentem,ale przeciez kazdy lubi co innego ;]
  • Avatar
    A
    Psychoza 22.03.2008 21:29
    FLCL
    Oglądając nie byłam powalona na kolana… Ale szczerze to ma w sobie to coś… Często przypominają mi się pewne sceny, po dłuższych przemyśleniach wszystko nabiera sensu… Zapada w pamięć… No i muzyka :) The Pillows rulez ;P

    NEVER KNOWNS BEST…
  • Avatar
    A
    maXan 9.03.2008 21:05
    FLCL
    Chyba najlepsze anime jakie oglądałem :) a jest tego sporo! :D Polecam wszystkim niezależnie od upodobań.
  • Avatar
    A
    Akira 9.03.2008 00:56
    Zkręcony, zakręcona...
    Szalone 0.o Ale w tym szaleństwie tkwi geniusz! Abstrakcyjny humor, nie wszystkim przypadnie do gustu, ale jak się spodoba to człowiek będzie wołać o jeszcze! Polecam obejrzeć anime tych twórców „Puni Puni Poemi”. Krótsze ale chyba jeszcze bardziej zakręcone :D
  • Avatar
    A
    SaperPL 8.03.2008 08:45
    Genialne choć miejscami dziwne
    Genialny jest sposób przyspieszania akcji przez niby­‑mange na ekranie bo dzięki temu fabuła nie ma stałego tempa i ani nie ciągnie sie jak flaki z olejem ani nie składa się z samych scen akcji co przy tak małej ilości odcinków jest dużym plusem dla anime. Przypuszczam, że trzebaby być zapoznanym dokładnie ze wszystkim co jest na celowniku karykatury FLCL, żeby w pełni zrozumieć wszystko, dlatego dużo rzeczy może wydawać się dziwnych. Poza tym kreska i muzyka są świetne i naprawde nie ma się do czego przyczepić ale momentami ilość informacji podawanych na ekranie przerasta możliwości jednoczesnego odbioru(bo jak można czytać jednocześnie cztery linie subów czterech bohaterów?? ;]) i trzeba sobie cofnąć. Polecam bo naprawdę fajnie się ogląda ;)
  • Avatar
    A
    AvX 8.03.2008 03:20
    GOOD
    Oglądać!! Olądać!! i jeszcze raz Oglądać!!

    Kreska, muza, całokształt ;p No i te pojechane zachowania w rysownictwie bohaterów !!! Nigdzie tego nie widziałem, i to do tak wyczesanego stopnia wykręconego !! Respekt

    1 raz obejrzałem i nawet nie zauważyłem kiedy minęło ;p nic nie zrozumiałem ;p dobrze sie bawiłem ;p znów obejrzałem ;p itp itp ;p
  • Avatar
    A
    machineman 11.02.2008 09:09
    OK
    Dziwne ale nawet śmieszne jak dla mnie.
  • Avatar
    A
    N-chan 5.01.2008 20:21
    Świetne :)
    FLCL jest świetne! Po za tym dobrze że ma 6 odcinkow i tworcy nie przedluzają. byloby nudne po jakims czasie, takie serie tyle powinny trwac ;) ^-~
  • Avatar
    A
    minagi666 14.12.2007 22:16
    Furi Kuri
    Genialne ....perełka, tak zakręconego anime dawno nie oglądałam ^^ Haruko jest obłędnie zakręcona, jednak najlepiej prezentuje się muzyka rewelacja mocne j­‑rockowe brzmienie doskonale oddaje atmosfere chaosu .
  • Avatar
    A
    Lotus 18.11.2007 18:22
    Fooly Cooly
    Szok ^^, każdy zobaczy w tym co innego. Jedyne co mogę powiedzieć o tym anime na pewno to że jest odjechane (pozytywnie ^^).
  • Avatar
    A
    Grethort 6.11.2007 14:54
    Smakowity kąsek - po prostu mniam ^^
    Nie powiem – godnie wspominam tę serię. Niesamowita muzyka, efektowna grafika no i ten wszechobecny humor – ciężko mi wystawi tutaj nawet tą 'bardzo dobrą' 9­‑tkę. Chyba jeszcze raz sobie obejrzę…

    Anime naprawdę zwariowane – tyle nawiązań począwszy od NGE i kończąc na South Parku. Do tego tylko 6 odcinków – mimo to akcji jest tutaj więcej niż w innym anime który liczy sobie ponad 30 odcinków. Dlatego oglądając FLCL trzeba mieć oczy szeroko otwarte… uszy również będą wniebowzięte, dlatego wcześniej polecam przeczyszczenie sobie uszu :)

    Pozycja obowiązkowa dla każdego fana anime.
    • Avatar
      Teukros 6.11.2007 15:48
      Re: Smakowity kąsek - po prostu mniam ^^
      Grethort napisał(a):
      Pozycja obowiązkowa dla każdego fana anime.

      Powiedziałbym, że dla specyficznej grupy, całkiem sporej, ale jednak nie dla każdego. Aby nacieszyć się FLCL, trzeba mieć poczucie humoru wrażliwe na ten rodzaj komedii. Dla mnie to po prostu „hałas” wizualny, oglądanie którego jest równie ekscytujące, co obserwowanie wody kapiącej z kranu. I cóż, nie dziwota że odpadłem po drugim odcinku.
  • Avatar
    A
    f4jr2 27.10.2007 23:28
    Aksfhgwr
    Mniej więcej tyle mogę napisać i powiedzieć bo to trzeba samemu obejrzeć Jak dla mnie to jest warto
    może i krótkie ale ... właśnie dlatego trzeba obejrzeć
  • Avatar
    A
    korsarz 27.10.2007 17:38
    ^_^
    To chyba najbardziej „odjechane” anime, jakie dotąd widziałem. Go, go, Gainax, więcej takich serii! :D

    Haruko rlz :)
    I ten agent ze sztucznymi brwiami (czy co on tam miał)... XD
     kliknij: ukryte 

    I chyba wiem, kto był pierwowzorem Kociaka z KokoArtu… :3
  • Avatar
    A
    DiamondBack 18.10.2007 09:33
    D.N.O?
    Jeden wielki chaos,  kliknij: ukryte , gitara i wielkie arcydzieło… pff
    Anime psychodeliczne? Słucham Psytrance'u i nieraz udalo mi sie odleciec :P ale to Anime nie ma niz z tym wspolnego. Daje glowe, że gdyby nie ta super sławna kapela ktorej ja nigdy nie znałem (w sumie nielubie takiej muzyki) nie dostala by nawet 6/10
    To humor ktorego nie trawię. Jeden wielki bezsensowny chaos ktory daje istna nirwane ludziom wielbiacych sie w muzyce ktora nonstop leci w tej serii. Sądzę, że kluczem do „zrozumienia” serii jest muzyka… ona do mnie nie trafia i ogladanie było dla mnie traumą.
    • Avatar
      Szuki 18.10.2007 15:58
      Re: D.N.O?
      DiamondBack napisał(a):
      ...ogladanie było dla mnie traumą.


      To po jaką cholerę to oglądałeś? Nie podoba się – zostaw. Możesz się zawsze sugerować recenzjami (chodź w sumie te zazwyczaj zachwalają FLCL, to na pewno jakiś spisek…) jeżeli chcesz coś obejrzeć. FLCL to zabawa konwencjami, która faktycznie może być ciężkostrawna, ale ma wielu amatorów. To anime ma sprecyzowane grono odbiorców – ludzi o dzikim poczuciu humoru, obeznanych z popkulturą, lubiących te wszystkie „fetysze” (gitary, mechy, broń) pojawiające się w serii a nader wszystko kochających szeroko pojęte kino (chodź przede wszystkim anime, bo to właśnie z tego gatunku FLCL najbardziej się nabija) i potrafiących czytać między wierszami. FLCL jest taką hybrydą, która składa się z najlepszych cech wielu gatunków filmowych i właśnie dla tego panuje taki chaos. A muzyka? No przepraszam, ale czy jakaś inna ścieżka dźwiękowa pasowała by do tego anime? Chyba nie. Co do psychodeliczności FLCL – jeżeli chcesz żeby coś ci „siadło na banię” to to był zły wybór. Tutaj mamy do czynienia z wesołą odmianą psychodeli, nie jak np. w Boogiepop Phantom (którego swoją drogą, bardzo gorąco polecam!). Coś za coś. Dla mnie FLCL ZAWSZE zostanie nr.1… nie ma innej opcji.
      • Avatar
        DiamondBack 6.11.2007 19:20
        Re: D.N.O?
        Szuki napisał(a):
        DiamondBack napisał(a):
        ...ogladanie było dla mnie traumą.


        To po jaką cholerę to oglądałeś? Nie podoba się – zostaw.
        ...
        Dla mnie FLCL ZAWSZE zostanie nr.1… nie ma innej opcji.

        „Każde Anime warto obejrzeć chocby po to by moc powiedziec ze jest do dupy” :)
        • Avatar
          aku 7.11.2007 14:26
          Re: D.N.O?
          Ja jestem pewien podziwu, że byłeś w stanie obejrzeć „to coś” do końca. Ja wysiadłem po pierwszym odcinku tego gniota ;)
  • Avatar
    A
    Grisznak 25.07.2007 11:49
    Kazdy ma swój gust, czasem dziwny
    Moim zadaniem i dwóch kolegów FLCL (Furi Kuri)jest genialnym anime. Wielu osobom moze sie niepodobac taki pokład psychodeli i szalenstwa zamieszczony w szesciu odcinkach. Człowiekowi czasem przyda sie troche odpoczynku od powaznych seri w których biega tylko o to by uratowac swiat. Jak dla mnie dzieło wybitne mimo tego ze i tak nie wiem o co chodzi do konca
  • Avatar
    R
    flcl 24.07.2007 08:05
    Najgorsze anime !
    Niestety to anime to porażka a recenzja kompletnie bez sensu. Mi się ani trochę nie podobało więc ocena 3/10.
  • Avatar
    A
    miś uszatek 12.07.2007 21:36
    lol
    po prostu lol omg itd.

    coś takiego rzadko sie mi zdarza że zaczyna mną nosić jak nie mogę ściągnąć dalszych odcinków a szczególni jak jest ich tylko 6

    dobra powiem krótko
    anime jest po prostu (wstawić pozytywne określenie wedle własnego gustu np: wypasione czy tam genialne itp :D)
    świetna zabawa na 2.5h
    nic dodać nic ująć


    a i zgadzam sie z moim przedmówcą :D
  • Avatar
    A R
    Kazik-chan 11.07.2007 19:53
    Powiem jedno...
    ...a mianowicie, że kocham żaby i Vespy. ŻÓŁTE, Vespy.

    Trza to oblać, i przy okazji dać grafice 12/10! Wprowadźcie ustawę, bo animacja to nic, tylko więęęęęcej czaaaaaadu!

    I Furi Kuri ma najlepsze wyznanie miłosne ze wszystkich anime, o! KAŁABANGA!

    (Świetna recenzja, wcuzwa się w klimaty animca xD Więcej mleka i ramenu dla autora, bo gitarą basową w łeb!)

    Wszyscy kochamy muzykę z FLCL! Wszyscy kochamy żółte sktery, model: Vespa! Wszyscy jesteśmy patriotami Unii Skandynawskiej (i ją kochamy!)!

    WSZYYYYSCY RAAAAZEM: KOCHAMY HARUKE!!! I niebieskie, basowe gitary (model do walenia po głowach!)!

    Ludzie! Świat się nie kończy na fistaszkach! Więcej mocy, więcej czasu! POWER IS MASTER!

    Hjeeee hje hej!

    Pozdrowienia i niech kisiel ramenowy będzie z Wami ^^!

    (Post Scriptum: ...Chyba nie trzeba dodawać, że anime mi się podobało ^^?)
  • Avatar
    A
    antycząstka 6.07.2007 21:07
    woo
    Właśnie obejrzałam tą serię pierwszy raz.(jak widzę większość popełniła tą czynność parokrotnie;) co moge powiedzieć…to jedna z najbardziej głupich,poschizowanych,psychodelicznych,fantastycznych serii jakie kiedykolwiek widziałam…<szok>
    a do tego jeszcze nie oglądałam evangeliona xD nie mam pojęcia więc w których momentach jest jego parodia,ha…
    cóż,polecam. FURI KURI!
  • Avatar
    A
    dr_eddker 4.07.2007 11:08
    flcl
    Seria opowiada o mabase- miasteczku w którym nic się nie dzieję, wszystko jest obrzydliwie zwyczajne, a ludzie w nim mieszkający są nudni i normalni. Dawno już nie oglądałem tak zwyczajnej, a zarazem tak świetnej serii. Jeśli ktoś ma ochotę na jakąś odmianę po bardziej zwariowanych seriach to powinien po flcl czym prędzej sięgnąć, która opowiada o mabase- miasteczku w którym nic się nie dzieję, wszystko jest obrzydliwie zwyczajne, a ludzie w nim mieszkający są nudni i normalni. Dawno już nie oglądałem…..... ;)
  • Avatar
    A
    Iza 17.05.2007 18:49
    Odjechana...
    Seria ta jest odjechana, lagodnie mowiac. Przedziwne zjawiska i pomysly pojawiaja sie co chwila, kazde nienonormalniejsze od poprzedniego. I to jest wlasnie glowny urok FLCL. Swoim surrealizmem wybija sie ponad inne anime. Nie wszystko rozumie sie od razu i to wlasnie jest fajne. Z kazdym nowym ogladnieciem dowiadujesz sie wiecej, wiec seria dlugo ci sie nie znudzi. Zakonczenie pozostawilo pewien niedosyt, jednak mam nadzieje, ze zmieni sie to po powtorzeniu serie. Mysle, ze warto zapoznac sie Furi Kuri chocby po to by zobaczyc cos zupelnie innego.
  • Avatar
    A
    Kanazumo Kakate Miroshima 8.04.2007 19:15
    + i -
    Mnie osobiście anime w ogóle się nie spodobało, nie lubie chaosu, spokoj i cisza, skłonienie do refleksji, noc to jest to czym sie jaram. Szczególnie jak po 3 minutach chłopak dostaje w łeb… cóż każdy ma swoje gusta :)
    • Avatar
      Kazik-chan 11.07.2007 20:16
      Re: + i -
      A ja ubóstwiam cHAoS – rollercaster to maszyna w sam raz dla mnie! Bo ja tak lubię sobie pojeździć wagonikiem po mieście, ja ja!

      /a seria faktycznie nie dla ludzi o słabych nerwawach, miłośników spokoju i wędkarzy – POWER RZONDDZZZI… Jeżeli jednek lubisz spokój, polecam Ci „Azumangę” – śliczna grafika, wolna akcja i duuuużo dobrego humoru na pewno Ci przypadnie do gustu :) Eeech… Przy FLCL każde anime jest wolne xD/

      A na dzieńdobrydowidaeniapaństwu masz tu ramen w butli! Ciach!

      Pozdrowienia i niech kisiel kaktusowy będzie z Tobą ^^
      • Avatar
        filippia 13.07.2007 11:53
        Re: + i -
        Kazik-chan napisał(a):
        Przy FLCL każde anime jest wolne xD

        Więc kolega chyba nie widział „Dead Leavs” zrobionego przez niektórych ludzi, którzy robili FLCL – naprawdę jazda bez trzymanki.
        Polecam wszystkim zarówno FLCL i Dead Leavs.
        • Avatar
          Kazik-chan 30.07.2007 14:23
          Re: + i -
          Ano nie widziałem… Ale uwielbiam jazdę bez trzymanki, i jeżeli ludzie od FLCL maczali w tym palce, to zaraz obejrze – serdecznie dziękuje koledze sympatycznemu! ^^

          Pozdrowienia i niech kisiel kaktusowy będzie z Tobą ^^
  • Avatar
    A
    koleś 19.03.2007 14:08
    bezdyskusyjnie wielkie dzieło
    Pod wieloma względami jest to najlepsze anime jakie widziałem . Polecić je można nie tylko miłośnikom anime ale i dobrego kina a soundtracku moge słuchać cały czas !
  • Avatar
    A
    Yagyu 28.02.2007 17:43
    Bas
    Seria jest świetna, wymaga co najmniej dwukrotnego obejrzenia żeby się połapać :D Sekewencja w endingu jest zachwycajaca.

    PS. Haruko używa elektrycznego basu nie gitary ;) dodatkowo w wersji dla mańkutów ;)
  • Avatar
    A
    gacek 21.02.2007 16:34
    :D
    Najbardziej zwariowane anime jakie widziałam :D niesamowite. Obejrzałam je 4 razy w ciągu jednego tygodnia i ani przez chwile nie byłam znudzona:D Za każdym razem gdy oglądałam tą serię odkrywałam coś nowego albo do głowy przychodziły mi kolejne teorie na temat tego całego szaleństwa :P. Anime to polecam każdemu, jest po prostu genialne….furi kuri ...
  • Avatar
    A
    Rafaga 17.12.2006 17:38
    Picasso się chowa !!! :P
    Bierzemy duże wiadro, wlewamy do niego litr wściekle fiołkowej farby, 3 żółtka, ryze papieru kredowego, kabel od rzelazka, powietrze z opony Jelcza, garś odchodów wróżek, kawałek niebieskiego sera i mieszamy to wszystko brudnym kapciem. Następnie bierzemy pokaźny łyk otrzymanej mieszanki i wypryskujemy ją przez nos na pobliską ściane. Otrzymany „kolarz” nie będzie nawet w połowie tak surrealistyczny jak to anime… i za to je kocham :)

    Moja ocena to:
    11 kawałków rozmiękłego makaronu/10
    • Avatar
      Kazik-chan 11.07.2007 20:12
      Re: Picasso się chowa !!! :P
      Gopi jesteś? To trzeba dać FIOLETOWEGO! FIOLETOWEGO Sera, dardamelu jeden, daltonisto i dysletyku jeden no!

      Za karę dostaniesz czerowną giatrą solową przez łeb! Ajjiiiiiiiiiiiiiji, KAŁABANGA!!!

      /A tak wogóle… Świetnie ujęte ^^ Podoba mi się twój komentarz, jak i okazana miłość do anime… Ale i tak przejadę cię fiatem sto dwadzieścia sześć „py!” BUCH!/

      Bachachachachacha!

      Pozdrowienia i niech kisiel karmelowy będzie z Tobą ^^
  • Avatar
    A
    kakuzawa 31.08.2006 19:05
    czarny kot
    czy widzieliscie/pamietacie czarnego kota w epizodzie 2? czyzby nawiazanie do triguna? :D
  • Avatar
    A
    Szuki 29.08.2006 13:32
    Beściak!
    Ok…Takiego filmu… nie…no nie mogę… Rewelacja. Moi znajomi dziwią się, pytają co w tym jest fajnego. No co mam powiedzieć? No wszystko po prostu wszystko jest wspaniałe. Przemyślane. Nowe. Począwszy od kreski (kresek?) przez fabułę i postacie na muzyce kończąc. A mimo swojego pozornego luzactwa i odmienności jest czymś trudnym. Tak to dobre słowo, trudne anime dla trudnych ludzi. Każda postać ma coś do zaoferowania i jest karykaturą szablonowego ludzika z naszych czasów. Dlaczego masy ludzi zachwycają sie GreenGreenem a o FLCL mówią jak o AIDS? Ostrożnie…Do mnie FLCL trafił jak żadne inne anime. Ten film składa się po prostu z rewelacyjnych dialogów, dzikich pomysłów i muzyki. Tak…Muzyka jest tym co odróżna to anime od innych…Nie nawidzę popu, techna itp. a FLCL ze swoją ścieżką dzwiękową wymiata całą konkurencję.

    Podsumowując, nie musi się spodobać…Ale jak da mu się szansę, obejzy się nie jako bezsensowną komedyjkę, tylko jako film o samym sobie to bez wachania wystawi się dychę…A jeżeli lubi sę grzebać przez pare godzin i klatkować sceny…To zabawa bedzie przednia!

    Grafika 10/10
    Fabuła 9.5/10
    Muzyka 11/10
    Postacie 10/10

    P.S. – Bynajmniej w przypadku TEGO anime, nie ma mowy o nadinterpretacji, to przychodzi samo.
  • Avatar
    A
    zynkielem 24.07.2006 15:07
    ***
    Coś pieknego , to anime jest tak nietypowe i tak „dziwne” że aż niesamowite . najwieksza wadą jest to że trwa tak krutko . reszta jest bez zarzutow ,oprawa graficzna , duuuuzo śmiechu ,fajna pasujaca do seri muzyka ktora tez buduje swoisty klimacik i nietypowe spojrzenie na cala sprawe seria tak inna że koniecznie trzeba ją zobaczyć

    POLECAM BARDZO !
  • Avatar
    A
    Fanka Nodame 11.06.2006 23:51
    O so hosi?
    Nie mam pojęcia o co chodzi w tej serii, oglądałam ją z rozdziawioną gębą… cóż moge powiedzic?: fajna jest XD
  • Avatar
    A
    KYUZO 11.05.2006 11:14
    <FLCL>
    Tak porypanego anime to ja jeszcze nie widziałem;)
    Każdy odcinek to istny chaos pełen akcji, humoru, parodii, ironi i kompletnego szaleństwa. Najlepsze jest to, że mimo wszystko całośc spaja odpowiednio pokręcona, ale całkiem sensowna w swojej bezsensowności fabuła.
    Nie stety seria ma tylko 6 odcinków, ale mam wrażenie, że twórcy specialnie ograniczyli ich ilość właśnie po to, aby każdy z nich maksymalnie napakować:)
    Dla mnie najfajniejsze były nawiąznia do NGE, w które seria jest nader bogata:)
  • Avatar
    A
    Exile 5.05.2006 15:38
    Ideał!!!
    To anime jest po prostu genialne!!! Stworzone dla mnie!!! Mam zasadę że nie wracam do obejrzanych już serii do tej wracać będe zapewne jeszcze dużo razy i to już chyba bardzo niedługo!!! Ta muzyka, fabuła, postacie!!! Geniusz po prostu!!! Jedyną wadą serii jest to… że trwa zbyt krótko:( Jak dla mnie to anime mogłoby mieć około 13 epów:)
  • Avatar
    A
    Kisara 28.04.2006 08:48
    Nie z tej ziemi ;]
    Te Anime jest porypane tak samo, jak lekcje na których tera siedze. Tylko z FLCL jeszcze coś rozumiem joł. Bardzo je lubie jest diabelnie super­‑pokręcone i daje mu z czystym sumieniem 9,5/10. Pozdro :)
  • Avatar
    A
    Trak 15.04.2006 19:52
    niezłe po prostu
    pomieszanie takiej dawki surrealizmu ,humoru ,absurbu z kosmitką w tle ,powiązań między bohaterami ,niedwuznacznych scen o lekkim zabarwieniu erotycznym ,klimat buduje się w tak ciekawy sposób że całe to zamieszanie można ogarnąć po kilku minutach ,a chwilowe szaleństwo którego niesposób pojąc nadaje tylko smaku.
    Moim zdaniem powinni tworzyć więcej takich serii oby tak dalej, mam dosyć idotycznych hurtowych produkcji gdzie po 12h walki o wszechświat hirołs daje całusa miss world która przypadkiem jest jego dziewczyną ,towarzysząc mu od początku tylko po to żeby mogła powtórzyć jego imie 200 razy z łzami w oczach.
  • Avatar
    A
    Mateo 5.04.2006 15:04
    Furi Kuri
    Jak narazie obejrzałem tylko 2 odcinki ale już wystawiłem 10! Szok! W życiu nie widziałem takiej mieszanki wybuchowej (humor,sprawy poważne,ciekawa kreska­‑taka jakby domowa,i co najważniejsze muzyka!) Muzyka jest naprawdę wspaniała, nie przepadam za rockiem jednak zrobiła na mnie miłe wrażenie. Kreska też bardzo ładna, fabuła zakręcona na maksa. Jak to oglądam to czuję się jakby mnie ktoś wrzucił w mikser xD POLECAM!
  • Avatar
    A
    Martinez 30.10.2005 23:25
    FLCL
    Całkowicie absurdalna seria, jedyna w swoim rodzaju.Twórcy puścili wodze fantazji na całego i stworzyli serie w której rzeczy niemożliwe stają się najbardziej prawdopodobne.
    Dla mnie strzał w dziesiątke , polecam wszystkim tym, którzy nie boją sie absurdu.
  • Avatar
    A
    Andriu 26.08.2005 22:11
    wspaniała seria
    jest to rzeczywiście wspaniała seria :)
    jedna z tych które pokochasz lub znienawidzisz.

    Rzecz która szczególnie zasługuje (mimo recenzji) na uwage to soundtrack – najlepszy jaki do tej pory słyszałem w anime. Polecam „sprawienie” sobie 3 płyt z muzyką z tego anime.
    • Avatar
      Ysengrinn 27.08.2005 00:26
      Re: wspaniała seria
      Andriu napisał(a):
      Rzecz która szczególnie zasługuje (mimo recenzji) na uwage to soundtrack – najlepszy jaki do tej pory słyszałem w anime. Polecam „sprawienie” sobie 3 płyt z muzyką z tego anime.


      Przyznam, zę nie rozumiem. Muzyka dostała pełną dziesiątkę.
      • Avatar
        Andriu 29.08.2005 11:17
        Re: wspaniała seria
        Chciałem wyrazić po prostu swoje zdanie, iż jest to według mnie najlepszy soundtrack i że mimo 10 w recenzji warto o tym wspomnieć.

        Chociaż jak sam to teraz czytam to dochodze do wniosku, że to rzeczywiście mogło zrodzić jakieś nieporozumienie.
  • Avatar
    R
    blue-cat 5.04.2005 18:29
    nietuzinkowa parodia evy :>
    recka spox :> maly add­‑on :> : furi kuri jest wierną parodią NGE… juz w pierwszym odcinku, wiele motywow na to wskazuje. 1. Takkyn wyglada jak shinji, parodiuje stoicki spokuj i „olewatorstwo” Shinji'ego. Mechy evo'podobne, oczywista sprawa :) 3. haruko zamieszkuje w domu Takkuna, robi sie atmosfera jak u Misato w mieszkaniu, pingwina brakuje :D 4. podobnie jak w porownywanym tytule „akcja” ukrywa watek gleboko uczuciowy.

    pozdro, obejrze dalej cos napisze :P
    • Avatar
      Ysengrinn 5.04.2005 19:04
      Re: nietuzinkowa parodia evy :>
      Owszem jest, dałem temu zresztą wyraz^^. Po drugim obejrzeniu dostrzegłem jednak, że fabuła jest zdecydowanie zbyt złożona i oryginalna, by skupiać całą uwagę tylko na wątku parodii. Są to raczej smaczki, które każdy widz musi dostrzec samodzielnie.