Tanuki-Anime

Tanuki.pl

Wyszukiwarka recenzji

Yatta.pl

Komentarze

Perfect Blue

  • Avatar
    A
    Sakakibara 29.09.2020 10:22
    Krwawić tylko dla siebie, trawieni przez wewnętrzną zgniliznę
    „Perfect Blue”, to jedno z najbardziej wstrząsających, szczerych, jak to zwykło się mówić ,,do bólu prawdziwych”, z potężną linią wydźwięku, pełnometrażowych anime z jakim przyszło mi się w swym fanowskim życiu jak do tej pory zapoznać, obejrzeć a potem… cóż, nie móc o tym zapomnieć. To doprawiana matową, może niezbyt bogatą barwnie, szatą graficzną produkcja, w której ten sposób graficznego jej przedstawienia idealnie sprawdza się w kwestii uwydatnienia solidnego, niełatwego w odbiorze dramatu, psychicznej niestabilności bohaterów – tej ich prawdziwości, oraz w przypadku dwuznaczności kryminalnej strony produkcji. Dzieło wielowarstwowe,na granicy rozczłonkowania rzeczywistości ,soczyście surrealistyczna opowieść o niejasnym końcu, gdzie utrata ,,własnego Ja” wplata się w gatunek kryminalny!
  • Avatar
    A
    Bortak42 29.06.2020 12:37
    Perfect Blue
    Ogólnie obejrzałem dwa razy i jest to chyba najlepsze dzieło Satoshiego Kona, o ile nie najlepszy thriller psychologiczny wśród anime.  kliknij: ukryte  Grafika jest co najmniej bardzo dobra jak na 1998 rok, o ile nie lepiej, muzyka wypada dobrze, świetnie oddaje nastrój grozy. Postacie wypadają bardzo dobrze. Ogólnie warto obejrzeć co najmniej 2 razy. Ogólnie polecam, bo na pewno jest to film co najmniej bardzo dobry, a nawet jeszcze lepszy.
  • Avatar
    A
    Teke_Teke 25.08.2017 07:48
    Jestem świeżo po obejrzeniu tego anime i powiem, że naprawdę mnie zaskoczyło. Jeszcze nigdy nie widziałam żeby w jakimkolwiek anime akcja była tak strasznie zamotana,zakręcona i każdą swoją scena naprowadzała widza i kręciła z tymi domysłami jakie będzie to zakończenie. Nie mówię oczywiście, że to źle. Absolutnie! Daje to doskonałą przestrzeń na spokojne pomyślenie i samotne odszukanie się własnego zakończenia, sama miałam ogromny problem by w końcu zdecydować się co się wydarzyło naprawdę a co nie… kliknij: ukryte  Oceniam to anime na 7/10 fabuła jest wprost genialna, ale odejmuje punkty za postacie drugoplanowe i nie tylko, które wyszły trochę jakby zdeformowane. Polecam widzom mniej wrażliwym i lubiącym filmy dające do myślenia.
    • Avatar
      Bortak42 28.06.2020 19:07
      Teke_Teke
       kliknij: ukryte  Ogólnie nic w tym anime nie musiało być takie jakim mogło się wydawać.
  • Avatar
    A
    Bortak42 21.05.2016 20:53
    Perfect Blue
    Typowo psychologiczne anime.Warto obejrzeć , jeżeli jest się fanem tego gatunku.Jest to klasyka.Graficzne wypada dobrze , postacie może być , muzyka przeciętnie i fabuła świetnie.Bardzo podobała mi się zawiłość tej serii , jak trzeba było główkować.Jak się dobrze pomyślało to można było wszystko rozszyfrować.Lubię serię przy , których trzeba dużo myśleć.Czy odejście z zespołu może dużo zmienić w życiu?Oj bardzo!Cóż ciężko mi ocenić serię , ale oglądało się genialnie , bo ta muzyka i postacie zmuszają mnie do oceny w dół.Serię mogę ocenić pomiędzy 6/10 , a 7/10 gdyby była lepsza muzyka i postacie to może by było nawet 10.Ogólnie serię polecam.Świetnie się oglądało i , jak ktoś lubi filmy psychologiczne to po prostu musi to obejrzeć.Nie obejrzenie było by grzechem.Naprawdę świetne.
    • Avatar
      Bortak42 27.08.2018 18:49
      Re: Perfect Blue
      Nie no tam 8/10 mogę spokojne postawić , a sobie kiedyś jeszcze raz obejrzę , bo to film , który warto obejrzeć przynajmniej 2 razy.
  • Avatar
    A
    Turbotrup 14.03.2016 14:05
    Czemu, tak długo jak jest to psychologiczne anime, nikt nie zauważa masywnych błędów w nim zawartych? Przykładowo, skoro  kliknij: ukryte 
    • Avatar
      blargh 14.03.2016 14:28
      Nikt się nie przebierał za żadnego ducha. To były halucynacje wywołane stresem głównej bohaterki. Żadne skakanie po lampach też nie miało miejsca – to również zwidy lub po prostu zabieg artystyczny.
    • Avatar
      Slova 14.03.2016 16:02
      Poczekaj kilka lat i wtedy dokonaj ponownej analizy utworu.
  • Avatar
    A
    Zygmunt 1.07.2015 15:55
    Cieszy mnie, że powstają alternatywne recenzje, w które wpleciona jest autorska interpretacja. Nie wiem, czy Autor rzeczywiście odwoływał się do konkretnych teorii osobowości konkretnych twórców, niemniej tekst pozwolił mi spojrzeć na film z innej perspektywy. Dzięki!
  • Avatar
    A
    harpagon 18.06.2015 11:23
    Perfect Blue to klasyk, ale szczerze powiedziawszy nie rzucił mnie na kolana. Uważam, że troszeczkę za bardzo zaplątali temat. Podoba mi się za to warstwa audio­‑wizualna. Wg mnie 8/10.
  • Avatar
    A
    sdgfh 14.01.2015 13:15
    Lynch w wersji anime
    Zaczęłam oglądać o północy myśląc, że obejrzę kawałek i dokończę jutro. No cóż, jak już zaczęłam to nie było opcji żeby nie skończyć. Uwielbiam taką psychodeliczną atmosferę.
  • Avatar
    A
    _Adam- 14.12.2014 14:53
    To nie anime
    Jak dla mnie to nie jest anime(nie przypomina żadnego)tylko film fabularny w wersji animowanej.
    • Avatar
      to jest anime. 20.06.2015 05:38
      Re: To nie anime
      To jest anime. Podaj mi argumenty za tym, że jest inaczej.
  • Avatar
    A
    Slova 12.01.2014 13:05
    Zeg troszkę kopnął się pisząc o oprawie wizualnej. Ona była olśniewająca w 99 roku i taka pozostała. Tutaj są tony doskonałej animacji i szczegółowe rysunki. Za samo to wielbiciele animacji sensu stricte wielbią tę produkcję.
  • Avatar
    A
    kircia 3.11.2013 01:02
    Dla tych co obejrzeli, nie będę co chwilę wstawiać znacznika, więc tak to załatwię.

     kliknij: ukryte 
    • Avatar
      Matsurika 6.10.2014 19:16
       kliknij: ukryte 
      • Avatar
        kircia 7.10.2014 22:46
         kliknij: ukryte 
  • Avatar
    A
    3FIFA 5.07.2013 14:34
    Może mi ktoś powiedzieć kim jest dziewczyna która w ostatniej scenie perfect blue rozmawia z kolesiem a potem wsiada do auta?
    • Avatar
      vojak 27.09.2013 19:07
      MIMA
  • Avatar
    A
    Marie Antoinette 8.06.2012 13:02
    Hm...
    Cóż, dla mnie średnie.
    Grafika oraz muzyka na przeciętnym poziomie. Jeśli chodzi o fabułę, faktycznie, mocno zaplątana. Lubię kiedy nie wszystko jest podane na tacy, ale w tym wypadku niespecjalnie mi to podeszło.  kliknij: ukryte  Film został tak skonstruowany, że widz raczej się sam nie domyśli, kto jest temu wszystkiemu winien. Podeszłam z dużymi wymaganiami, ale niestety nie zostały zaspokojone. Spodziewałam się czegoś lepszego.
    • Avatar
      Etna 4.09.2012 17:48
      Re: Hm...
      Po prostu nie lubisz filmów psychologicznych, bo Perfect Blue jest takim filmem w 100%. Muzyka, montaż, poszczególne sceny – wszystko zostało skupione na tym aspekcie.
    • Nigihayami 30.09.2013 15:44:01 - komentarz usunięto
  • Avatar
    A
    darksamurai 26.05.2012 23:13
    Jestem na świeżo po obejrzeniu. Wysokie oceny wydają się być zasłużone. Intrygujące było dla mnie to, że od pewnego momentu nurtowało mnie cały czas pytanie, jak to się skończy.
    Polecam obejrzenie na zmęczeniu.

    Etna – ostatnia kwestia głównej bohaterki może nie aż tak tajemnicza (a może jednak), ale na pewno interesująca.
    • Avatar
      Etna 4.09.2012 17:38
      To dlatego, że ten uśmiech wydał mi się dwuznaczny.

      Spacerując po szpitalu Mima nosi czarne okulary, które są barierą oddzielającą ją od zewnętrznego świata – jej prawdziwe oblicze widzimy dopiero w lusterku. To spojrzenie pokazuje jednak, że ona nie do końca odzyskała poczucie rzeczywistości, a naiwny – w moim odczuciu – uśmiech budzi wątpliwość, że to kiedykolwiek nastąpi.
      Ten uśmiech w głębszym aspekcie nabiera z kolei ironicznego charakteru, bo kierowany jest jakby do nas. To bezpośredni przekaz, którego odbiór powinien być czytany już subiektywnie.
      • Avatar
        Etna 4.09.2012 17:56
        ...przekaz, który czytany powinien być subiektywnie.*
  • Avatar
    A
    Etna 29.04.2012 18:31
    Jednak 10
    Jednak 10, bo nie potrafię doszukiwać się błędów w anime, które mnie zwyczajnie zachwyca. O Perfect Blue można napisać wiele dobrego, chociażby to, że przedstawia historię z godnym podziwu umiarem. To w dużym stopniu ułatwia odbiór, a i przyjemność oglądania jest większa. Pozwala też docenić szczegóły i pomaga zrozumieć znaczenie ważnych scen, których w tym anime było przecież mnóstwo. Dla przykładu mogę przytoczyć prosty gest Me­‑Mani podczas koncertu, który oprócz wymiaru symbolicznego wpływa na nasze postrzeganie Mimy,  kliknij: ukryte 
    • Avatar
      Matsurika 6.10.2014 19:19
      Re: Jednak 10
       kliknij: ukryte 
      • Avatar
        oo44wo 6.10.2014 20:27
        Re: Jednak 10
         kliknij: ukryte Czy coś w tym stylu. Przynajmniej z tego co pamiętam.
  • Avatar
    A
    Priya 14.04.2012 20:13
    Na początku zanudziłam się i zamiast oglądać patrzałam przez okno. Anime dopiero zaczęło mnie wkręcać jak doszło do pierwszego zabójstwa. Wtedy postanowiłam już obejrzeć to do końca.
    Szczerze powiedziawszy nie spodziewałam się takiego rozwoju wydarzeń. Jednak anime jest jedynie dobre. Mogło być jeszcze bardziej mroczne, no ale cóż. Cieszę się, że dłużej nie trwało bo zapewne wstrzymałabym się z oglądaniem i nie wróciłabym do tego. Daję 8/10.
  • Avatar
    A
    Yachiru 19.12.2011 16:42
    Genialne
    Również ja początkowo podchodziłam sceptycznie do tego tytułu, lecz po jego obejrzeniu muszę przyznać, że moje obawy były nieuzasadnione. Zaskakujący, trzymający w napięciu, wciągający…czego chcieć więcej?
  • Avatar
    A
    klonik1985 24.08.2011 22:39
    ...
    Krótko i na temat. Jak dla mnie to anime całkiem nieźle ryje beret. Mocne 8/10.
  • Anielski_Pyl 10.02.2011 18:48:08 - komentarz usunięto
  • Avatar
    A
    pewupe 18.08.2010 23:20
    :):)
    Niesamowite anime! Uwielbiam takie filmy psychologiczne. Doskonałe. Polecam.
  • Avatar
    A
    wasil 18.08.2010 22:51
    To jedno z tych anime przy którym trzeba się nieźle nagłowić o co tak naprawdę chodzi. Ale w końcu to thriller psychologiczny – taki powinien być i jest wyśmienity!
  • Avatar
    A
    Takasugi 11.05.2010 03:12
    hmmm
    Hmmm nie wiem co mam o tym myśleć anime namieszało mi w głowie. Nawet niezły thriller psychologiczny, nawet sie nie domyslilam co i jak  kliknij: ukryte 
    Ogólnie może być zaciekawilo mnie i miałam duzo domysłów jak sie skonczy film. Ogólnie nie polecam przed snem chociaż jak ktoś chcę. xD
    • Avatar
      bloodmis 27.03.2011 19:26
      Re: hmmm
      odnośnie tego faceta  kliknij: ukryte 
  • Avatar
    A
    Kisara 3.05.2010 00:09
    Dobry.
    Komentarz mojego kolegi:„mocno rypie psyche”. Poniekąd się z nim zgadzam. Anime jak na te lata prezentuje porządny poziom techniczny. Fabuła dobrze poprowadzona, klimatyczna jak to na thriller przystało. Dobre, dobre. Ale TYLKO dobre.
    Nie żałuję poświęcenia temu filmowi tej prawie półtorej godziny, ale jednocześnie kiedy się skończył odetchnęłam z ulgą. Może dlatego, że nie polubiłam głównej bohaterki. Wydawała mi się taka trochę niedopracowana. No i więcej uwagi twórcy powinni poświęcić postaci Rumi, bo jak dla mnie motywy jej postępowania zostały pominięte i pozostawione widzowi do domysłu (możliwe że celowo, ale niezbyt celnie).
    Moja ocena: film na jeden raz i na tym koniec. Dobry, odpowiednio pokręcony thriller psychologiczny. 8/10
  • Avatar
    A
    Cokier 14.12.2009 14:38
    A chcialem obejrzec do snu...
    ...jakze wielki blad popelnilem!
    Perfect Blue bylo dla mnie sporym zaskoczeniem. Milo sie ogladalo nie wiedzac zupelnie o czym anime opowiada i po kolei odkrywajac kawalek po kawaleczku fragmenty psychiki bohaterki.
    Jesli chodzi o gatunek to zupelnie mi nie podpasowal – wole jednak ogladac przyjemniejsze dla duszy i umyslu produkcje, a thriller… no coz – nie spodziewalem sie, ze NAPRAWDE bedzie mnie trzymal w napieciu, a tak sie stalo.
    Uwazam, ze tajemniczosc jest bardziej zastapiona psychodela, ktora towarzyszy przez ponad polowe filmu. W pewnym momencie bowiem widz przestaje sie zastanawiac: kto? jak? dlaczego? a zaczyna zadawac pytanie: co tu w koncu jest prawdziwe?
    Ciekawa pozycja, wciagajaca, bardzo interesujaca. Dla fanow dreszczyku emocji obowiazkowa, dla reszty po prostu polecana w ramach wzbogacenia kolekcji o kolejne wartosciowe dzielo. Szkoda tylko, ze jest takie krotkie. Moznaby dodac jeszcze chocby 10­‑15 minut, ktore niejako wypelnialyby normlnoscia kolejne dni w anime.
    8/10
  • Avatar
    A
    Kitty 4.06.2009 18:22
    Naprawdę dobre
    Nie chcę się zbytnio rozpisywać, mogę jedynie napisać,że Perfect Blue jest bardzo dobrym anime MOV ..fabuła, nie jest zbyt oryginalna,bo miałam już wiele razy do czynienia z filmami z tego typu historią,ale jest bardzo dobrze do końca poprowadzona i końcówka może zaskoczyć (chociaż ja dość szybko się domyśliłam co i jak) jednakże ze spokojnym sumieniem mogę PB polecić absolutnie wszystkim (oprócz dzieciom)
    9,5/10
  • Avatar
    A
    Pytia 5.12.2008 17:04
    Artystycznie film bardzo dobry (z absolutnie genialnymi montażami), ale odnosiłem przy oglądaniu wrażenie, jakby twórcy chcieli mi wykrzyczeć w twarz, jaka to ta fabuła nie jest cudownie tajemnicza i skomplikowana. Wiele scen niestety działało na nerwy, nie mówiąc już o tym, że zdarzają się pewne nielogiczności, na które można przymknąć oko przez przyjętą konwencję, ale jakby tak, dajmy na to, napisać dokładne streszczenie filmu, to aż razi to po oczach.
    Generalnie jest to z pewnością dość wyjątkowa pozycja, aczkolwiek nie udało jej się do mnie zbytnio trafić. Jeśli mam być obiektywny, to może 8/10 za oryginalność*

    *choć ktoś w komentarzu niżej wspominał, że z tą oryginalnością to może tak nie do końca… Cóż, nawet jeśli pierwowzory istnieją, to ich nie widziałem. Sytuacja podobnie jak z Matrixem – dużo zapożyczeń, ale kogo to obchodzi ;)
  • Avatar
    A
    inshi 12.09.2008 19:05
    pożyczanie...
    Troszkę się zawiodłam.
    Pod względem technicznym film jest bez zarzutu, nawet projekty postaci trafiły w mój gust, ale jeśli chodzi o fabułę – miałam wrażenie, że oglądam okrojoną i lekko zmodyfikowaną wersję Paranoia Agent. Z tym, że o ile seria anime była dla mnie odkrycza i wciągająca, to Perfect Blue jedynie powtórzyło w pewnym stopniu schemat nie wprowadzając nic nowego. Poważny minus.
    Kolejną sprawą jest mieszanie realnego życia z planem filmowym – choć dobrze oddaje stan psychiczny Mimy, znów ciśnie mi się na usta „przecież już to widziałam!”. Jeśli Perfect Blue jest wcześniejszą produkcją – nie czepiam się, ale jeśli zapożyczono ten motyw z Millenium Actress (które jest chyba tego samego studia?) stawiam tu zdecydowany minus.
    Dużo zabawy odebrało mi też łopatologiczne przedstawienie wątku Fanatycznego Fana, do tego stopnia, że od sceny z puszczeniem kestii Mimy w Internecie, wiedziałam, kto jest mordercą – tyle jeśli chodzi o „trzymający w napięciu do ostatniej chwili thriller”.
    Może gdyby bardziej wciągnęła mnie zagadka, nie miałabym czasu na porównania ;)
    Choć dodam sprawiedliwie, że podczas finałowej konfrontacji zstanawiałam się nad ostatecznym zakończeniem filmu.

    Ogólnie, film nie jest zły. Jest porządny. Chwilami nawet wciągający. Ale niestety nie trafił do mnie.
    • Avatar
      hitsujin 4.06.2009 19:45
      Re: pożyczanie...
      inshi napisał(a):
      jeśli chodzi o fabułę – miałam wrażenie, że oglądam okrojoną i lekko zmodyfikowaną wersję Paranoia Agent. Z tym, że o ile seria anime była dla mnie odkrycza i wciągająca, to Perfect Blue jedynie powtórzyło w pewnym stopniu schemat nie wprowadzając nic nowego.

      Dla informacji – Paranoia agent jest dziełem tego samego reżysera, o dobre kilka lat późniejszym.
      inshi napisał(a):
      Jeśli Perfect Blue jest wcześniejszą produkcją – nie czepiam się, ale jeśli zapożyczono ten motyw z Millenium Actress (które jest chyba tego samego studia?) stawiam tu zdecydowany minus.

      Nie tylko tego samego studia, ale znowu tego samego reżysera – Satoshiego Kona. Ma on swój styl, i może faktycznie trochę się powtarza – jak wszysy wielcy twórcy. Poza tym, Perfect Blue powstało wcześniej niż Millenium, no i ma zupełnie inny klimat.
      • Avatar
        moka-te (inshi) 21.08.2009 15:33
        Re: pożyczanie...
        Hitsujin, w takim razie przepraszam. Nie sprawdziłam wcześniej dat produkcji i pisałam pod wpływem, świerzo po obejrzeniu filmu. Prawdopodobnie gdybym objerzała je w odwrotnej kolejności, miałabym inne zdanie na temat Perfect Blue, jednak może to kwestia tego, że Paranoia Agent i Millenium Actress są późniejszymi (dojrzalszego twórcy) produkcjami, bardziej przypadły mi do gustu.
  • Avatar
    A
    kubek 13.03.2008 21:51
    Dobre, ale
    No coz zachecony swietnymi recenzjami postanowilem obejrzec PB i faktycznie jest to kawal dobrego kina, ale , moze mi wierzyc albo nie, ale przez wieksza czesc filmu domyslalem sie kto jest morderca i jak sie okazalo mialem racje. Prawda jest taka, ze ogldajac z nalezyta uwaga da sie do tego dojsc samemu, no mnie sie udalo. Co nie zmienia faktu, ze ogldalo sie dosc przyjemnie i nalezy zwracac uwage na wszelkei niuasne fabuly.

    Grafika jak dla mnie OK, gorzej z muzyka

    Ogolnie nie powiem nic oryginalnego – warto to obejrzec:)
  • Avatar
    A
    Heliar 13.03.2008 13:40
    Majstersztyk
    Najlepszy thriller psychologiczny jaki widziałem. Niewątpliwe dla starszych widzów, ze względu na niektóre sceny. Bardzo zawikłany, ale przy tym wspaniały, jeżeli ktoś lubi takie filmy to jest to pozycja obowiązkowa. Nie będę się rozpisywał, recenzja powie wam wszystko o tym filmie.
  • Avatar
    A
    Shaku B. Yakumo 10.01.2008 10:30
    Perła
    chyba najlepszym komentarzem do tego anime, jest nagłówek, jaki szanowny recenzent zamieścił. Idealnie oddaje to czym jest ten film – PERŁA
  • Avatar
    A
    Mr.Evil 23.11.2007 22:35
    no, ten tego...
    Dla mnie w tym filmie wszystko było perfekcyjne – oprócz samego rozwiązania zagadki. niby nie było złe, ale w sumie ani zaskoczyło, ani poruszyło, ani nic – w sumie spłynęło po mnie jak po kaczce. choć muszę przyznać, że kulminacja g e n i a l n a.
  • Avatar
    A
    Kelly 8.08.2006 13:51
    naprawdę 10?
    Hm, jeżeli stosujemy skalę 1­‑10 to 10 powinny otrzymać pozycje wyjątkowe. Osobiście jeszcze takiej nie oglądałem, a na pewno nie jest dla mnie ten film. Żeby było jasne, nie lubię thrillerów, dlatego nawet nie jestem w stanie pokusić się na obiektywność, ale ani kreska, ani muzyka mnie nie powaliły. Raczej są dość przeciętne. Natomiast fabuła: prawda, że pozostawia wiele dróg wyjścia, że trzyma w niepewności, ale bynajmniej nie w napięciu, przynajmniej piszącego niniejsze słowa.
    • Avatar
      zbig 24.11.2007 16:58
      Re: naprawdę 10?
      PB jest właśnie jednym z niewielu wybitnych nie tylko anime ale i filmow, 10 całkowicie zasłużona
  • Avatar
    A
    Martinez 26.03.2006 01:23
    Perfect Blue
    To się nazywa dobry thiller. Już dawno takowego nie obejrzałem (chociaż wielu nie obejrzałem:).

    Twórcą naprawde udało się zatrzec granicę pomiędzy światem rzeczywistym a tym nielealnym. Czasami zastanawiłem się czy to co główna bohaterka widziała, lub też przeżyła było prawdą czy też nie. Doprawdy jak łatwo można zagubić sie bedąc pod wpływem emocji. I to wszystko zrobione z wyczuciem.

    Po seansie naszła mnie pewna myśl związana ze sławą – jeśli bycie idolem powoduje takie konsekwencje – jak np. posiadanie fanatycznie oddanych fanów – (a napewno powoduje) to chyba już lepiej być szarym obywatelem. Brrrrr.

    W 100% zgadzam sie z oceną recenzenta, 10 w pełni zasłużona.
  • Avatar
    A
    Raven 23.02.2006 23:22
    Rewelacja?
    Film poleciła mi koleżanka. Po przeczytaniu recenzji i komentarzy nastawiłem się na świetny obraz. Niestety srodze się zawiodłem. Zupełnie nie rozumiem czym się tu zachwycać. Ot takia sobie nudnawa i mało oryginalna historyjka z banalnym zakończeniem.
  • Avatar
    A
    Azag 20.01.2006 20:52
    Może nie tak do końca...
    Zgadzam się z przedmówcami oczywiście, aczkolwiek moja ocena jest ciut niższa. Przedewszystkim brakuje mi muzyki dobrej w tym filmie, takiej odpowiednio pasującej do takich filmów – nie mam tu na myśli czegos w stylu „Krzyk” oczywiście czy te inne „Koszmary…” (bardziej może klasyka: Milczenie Owiec) ale ciut więcej muzyki inniejszej by się przydało gdzieniegdzie no i jakoś tak ogólnie w odbiorze no – nie na 10. Bardzo mi się za to podobała ta scena  kliknij: ukryte  Generalnie doprawdy dobry film, ale ciut mu w moim mniemaniu brakuje. Mimo to świetny film, nie za długi, treściwy – taki w sam raz.
  • Avatar
    A
    wa-totem 31.10.2005 20:00
    perełka
    Trzeba przyznać, PB trzyma w napięciu i choć widz może być przekonany że wszystko odgadł, i tak będzie zaskoczony.
    A potem będzie oglądał raz jeszcze, i dostrzeże subtelne znaki które mogłyby odsłonić prawdę przy pierwszym oglądaniu, gdyby zwrócić na nie więcej uwagi…
    Całość jest przede wszystkim perfekcyjnie zmontowana w labirynt między jawą a snem… Naprawdę wciąga.
    W pełni zasłużona dziesiątka, i przydałaby się rekomendacja.
  • Avatar
    A
    aux 24.10.2005 16:14
    Rewelacja !
    Rozwalił mnie ten film. Jestem fanem wszelkiej maści thrillerów i gdy dowiedziałem się że PB to thriller, natychmiast wszedłem w jego posiadanie, obejrzałem i wymiękłem ! Czysta perfekcja, mroczna, zakręcona i brutalna opowieść opowiedziana według najlepszych wzorców. Aż do samego rozwiązania zagadki, nie domyśliłem się „kto jest mordercą”. Co jest właśnie największą bolączką współczesnych amerykańskich thrillerów, że po kilku minutach wiadomo jaki będzie koniec.
    Kreska w PB nie jest jakaś wybitna, ale nie jest też zła, jest po prostu dobra i nie przeszkadza. Głowna bohaterka jest bardzo ciekawie nakreślona i podczas seansu obchodziły mnie jej losy, po prostu akcja wciąga widza po uszy aż do samego końca. Oceniam to anime na pełną i zasłużoną 10, lecz niestety widzę że system ocen na Tanuki nie zgadza się z moją oceną :) Bardzo proszę moderatora o dodanie odemnie 10'tki. Perfect Blue to lektura obowiązkowa dla każdego fana anime i nie tylko !