Tanuki-Anime

Tanuki.pl

Wyszukiwarka recenzji

Yatta.pl

Anime

Oceny

Ocena recenzenta

1/10
postaci: 1/10 grafika: 3/10
fabuła: 1/10 muzyka: 3/10

Ocena redakcji

3/10
Głosów: 2 Zobacz jak ocenili
Średnia: 3,00

Ocena czytelników

6/10
Głosów: 91
Średnia: 6,1
σ=2,37

Kadry

Zrzutka
Zrzutka
Zrzutka
Zrzutka
Źródło kadrów: Własne (Tablis, Piotrek)
Więcej kadrów

Wylosuj ponownieTop 10

Shinmai Maou no Testament Burst

Rodzaj produkcji: seria TV (Japonia)
Rok wydania: 2015
Czas trwania: 10×24 min
Tytuły alternatywne:
  • Testament of Sister New Devil BURST
  • 新妹魔王の契約者 BURST
Tytuły powiązane:
Postaci: Anioły/demony, Uczniowie/studenci; Rating: Nagość; Pierwowzór: Powieść/opowiadanie; Miejsce: Japonia; Czas: Współczesność; Inne: Ecchi, Harem, Magia
zrzutka

Gorzkie epitafium ludzkości. D'où venons nous? Que sommes nous? Où allons nous?

Dodaj do: Wykop Wykop.pl
Ogryzek dodany przez: Avellana

Recenzja / Opis

RAPORT KSENOARCHEOLOGICZNY T70BB8, 3. PLANETA UKŁADU SOL

DOTYCZY: Materiał audiowizualny (serial) będący przykładem późnej kultury libero­‑dekadentyzmu. Jego powstanie szacuje się na ostatnie lata przed zalewem indochińskim, odnaleziony w stanowisku wschodnim, zakonserwowany pod wylewami magmowymi.

OPIS OGÓLNY: Serial Shinmai Maou no Testement Burst jest kontynuacją serialu Shinmai Maou no Testament, którego żadna kopia się nie zachowała. Znajomość fabuły poprzedniej części nie jest potrzebna do przyswojenia zawartej w nim treści. Dokładniejsza analiza wskazuje, że znajomość fabuły kontynuacji również nie jest potrzebna do przyswojenia zawartej w nim treści. Serial opowiada o losach grupy młodych osobników gatunku ludzkiego, odbywających seksualne przygody oraz pojedynki na terenie placówki oświatowej oraz tzw. „świata demonów”. Centralnym bohaterem jest młody samiec (nazywany Basara) otoczony przez grupę samic (nazywanych haremem), będących jego seksualnymi niewolnicami. Uzasadnieniem seksualnego niewolnictwa oraz pozbawionej logiki przemocy, rzadko spotykanych w późnej kulturze libero­‑dekadentyzmu, jest umieszczenie akcji w świecie fantastycznym.

CHARAKTERYSTYKA SEKSUALNA: Analizowany materiał przedstawia losy stada (haremu) samic kontrolowanego przez samca alfa Basarę. Obserwujemy rozbudowę oraz koncyliację stada, do którego dołączają kolejne samice. Podaną przyczyną psychicznego i fizycznego uzależnienia samic od Basary jest „magiczny pakt”, pozwalający im zwiększać własną siłę poprzez uległość oraz świadczenie seksualnych usług Basarze. Serial nie pokazuje realnych efektów działania „paktu”, co pozwala postawić hipotezę, że jest to powód pretekstowy. Relacje seksualne między Basarą a członkiniami stada są niejasne – część z nich Basara określa jako „siostry”, wobec których aktywność seksualna jest niespotykana w kulturze ludzkiej ze względu na możliwość wystąpienia zaburzeń genetycznych u potomstwa. W omawianym materiale nie ma związku biologicznego między Basarą a „siostrami”, co więcej są oni przedstawicielami innych ras („herosów” oraz „demonów”), co nie zmienia atypowości przedstawionych relacji. Kazirodztwo może być powodem, dla którego aktywności seksualne ograniczone są do stymulacji dotykowej i nie osiągają pełnego zakresu.

PRZEDSTAWIONY BEHAWIOR: Basara ukazany jest jako hominid o myśleniu zdominowanym przez pragnienie utrzymania oraz obrony stada samic. Kompulsywnie powtarza on zapewnienia o obronie („mamoru”) przed i w trakcie dokonywania aktów przemocy. Jednocześnie przed podejmowaniem relacji seksualnych wykazuje opory, które zdają się pełnić głównie funkcję rytualną, nigdy bowiem nie zapobiegają ich rozpoczęciu. Jego zachowanie jest przez większość czasu spokojne, jednak przedstawione są również epizody amoku, w trakcie których podejmuje bezrozumne akty agresji oraz seksualnej napaści. Epizody seksualnej ekstazy oraz furii Basary są dobrze przyjmowane przez otoczenie, w szczególności przez samice. Ukazane są one jako osobniki o myśleniu zdominowanym przez pragnienie integracji stada oraz wzmacniania w nim swojej pozycji. Odbywa się to przede wszystkim poprzez rywalizację o uwagę Basary, jak również akty przemocy wobec osobników spoza stada. Wyjątkową pozycję ma młoda samica Maria, określana jako „sukub”, której głównym celem jest aranżacja oraz wzmacnianie relacji seksualnych między innymi członkami grupy. Jest ona skuteczna w tych działaniach. Pozostałe przedstawione jednostki nie posiadają jasno określonych osobowości; zdradzają one pewne aspiracje (pragnienie władzy, obsesje seksualne, inne), lecz ich niekonsekwentne działania (patrz: CIĄG PRZYCZYNOWO­‑SKUTKOWY) nie pozwalają na określenie cech charakteru. Dostrzec można tendencję mówienia do samego siebie i ciągłego powtarzania informacji, co jest objawem zaburzeń psychicznych.

STRUKTURA ŚWIATA PRZEDSTAWIONEGO: Fikcyjna rzeczywistość serialu jest przedstawiona w sposób niepełny. Modyfikuje ona obraz przedschyłkowej cywilizacji hominidów, wprowadzając zjawiska oraz światy fantastyczne w postaci aniołów, herosów oraz demonów, walczących o władzę w ukryty przed populacją ziemską sposób. Natura wspomnianego „ukrycia” jest niejasna, postaci podejmują pojedynki oraz wywołują istotne zniszczenia, które są ignorowane przez pozbawione mocy hominidy. Większość akcji osadzona jest w „świecie demonów” przypominającym cywilizację rodzaju Homo kilkaset cykli Sol wcześniej. Najważniejszą modyfikacją biologiczną „demonów” są deformacje małżowin usznych, wyrostki kostne oraz „moce magiczne”, których zakres oraz zasady działania nie zostają wyjaśnione.

CIĄG PRZYCZYNOWO­‑SKUTKOWY: „Siostra” Basary, określana jako Mio, jest w biologicznej relacji (córka) z poprzednim władcą demonów, co zapewnia jej moc istotną z punktu widzenia rywalizacji o władzę. Mio nie wykorzystuje jej w ten sposób, ponieważ jej myślenie jest zdominowane przez pragnienie integracji stada oraz wzmacniania w nim swojej pozycji. Początkowe odcinki serialu poświęcone są konfliktowi z przedstawicielem frakcji „aniołów” i pozostają bez wpływu na dalsze wydarzenia. Pozostała część opisuje pobyt stada w świecie demonów, gdzie zostaje sprowadzone w celu uczestnictwa w rozgrywce o władzę. Rozgrywka przybiera postać turnieju sztuk walki, w którym bierze udział stado. Udział stada w turnieju sugeruje, że osobniki do niego należące dysponują potencjałem bojowym lokującym je blisko szczytu hierarchii świata demonów. Mimo to przywódca stada usłużnie wykonuje polecenia obcych sił, nie uzyskując z tego powodu żadnych widocznych korzyści. Niejasną sytuację komplikuje pojawienie się starożytnych maszyn bojowych, których obecność powoduje masową utratę mienia oraz logiki. Serial charakteryzuje brak koherencji, jest w dużej części szeregiem scen niemających między sobą istotnego związku. Występuje wiele sprzeczności, działania postaci są eratyczne oraz pozbawione podstaw.

OPIS SENSORYCZNY – ZAPACH: Brak.

OPIS SENSORYCZNY – WZROK: Sensorium zaburzone, mało typowe dla hominidów. Przedstawienie ruchu jest mocno ograniczone, często występują ciągi nieruchomych obrazów. Obecne są liczne uproszczenia ważnych aspektów rzeczywistości (twarze, tła, budynki, wnętrza). Nacisk został położony na erotykę oraz walki. Zwyczaje seksualne Homo nie są dobrze poznane, serial sugeruje, że ważną rolę pełniły piersi samic, zaś ich atrakcyjność była powiązana z rozmiarem uniemożliwiającym normalne funkcjonowanie. Pozostałe cechy płciowe są przesłonięte różnego rodzaju planszami, których zastosowanie jest nieznane (zachodzi podejrzenie występowania nieznanej konwencji). Walki mają formę prostych konfrontacji fizycznych, cechują się dużą ilością błysków oraz świateł – może to mieć związek ze skłonnościami epileptycznymi hominidów. Pojedynki nie zawierają ruchu, większość akcji ma charakter domyślny, nie zawsze możliwe jest odtworzenie przebiegu wydarzeń.

OPIS SENSORYCZNY – SŁUCH: Dają się zaobserwować rytmy podlegające klasyfikacji jako „muzyka orkiestralna”, jednak będące skrajnie uproszczonymi przedstawicielami tej kategorii. Są mocno powtarzalne (możliwe działanie transowe). Obejmują wąski zakres częstotliwości oraz spotykanych melodyk (głównie tzw. „grzmiące organy”, „dramatyczne skrzypce”, „jodłujące chóry gregoriańskie”). Oprócz tego występują krzyki symbolizujące ból, poruszenie emocjonalne oraz rozkosz. Sporadycznie przy scenach obyczajowych pojawiają się cymbałki.

EKSPRESJA EMOCJONALNA: Opisany zakres bezsensu sugeruje występowanie konwencji „humoru” oraz „parodii”. Obecne są sceny, gdzie taka interpretacja jest sugerowana – jest to zaznaczane graniem cymbałków – brak jednak innych swoistych cech gatunku. Nie dostrzega się elementów zwykle odbieranych przez Homo jako „śmieszność”. Brak jest koherencji emocjonalnej – sceny związane ze śmiercią oraz ubytkiem na zdrowiu sąsiadują ze scenami orgii oraz humorystycznymi (cymbałki), co jest typowym objawem zmierzchu kultury libero­‑dekadentyzmu. Jednocześnie nieukazywanie organów płciowych (poza piersiami) oraz obrażeń w trakcie walk ogranicza pobudzenie wywoływane przez serial. Treść emocjonalna wyrażana jest głównie przez sporadyczne krzyki oraz jęki, słabo natomiast zaznaczona przez intonację oraz formę wypowiedzi. Dodatkowym czynnikiem wyciszającym jest rzadka obecność mimiki. Prawdopodobne jest działanie uspokajające, nasenne.

PODSUMOWANIE: Analizowany materiał stanowi cenny przyczynek do badań nad kulturą Homo, ukazując w pełnej gamie jego prymitywne cechy zwierzęce. Zachowało się wiele seriali zaspokajających zbliżone popędy, jednak zdecydowaną większość z nich cechuje wyższa spójność oraz bogatszy zakres bodźców sensorycznych. Przyswojenie i akceptacja omawianego serialu wymagają wyłączenia wyższych funkcji umysłowych na poziomie dotychczas uznawanym za nieosiągalny dla hominidów. Jako uzupełnienie zamieszczono liczbowe oszacowania poziomu rozwoju kulturowego widocznego w najważniejszych aspektach serialu (skala 1­‑10).

Tablis, 21 lutego 2016

Recenzje alternatywne

  • KamilW - 12 marca 2016
    Ocena: 5/10

    Kolejna edycja koszmaru cenzora… i recenzenta przy okazji. więcej >>>

Twórcy

RodzajNazwiska
Studio: Production IMS
Autor: Tetsuo Uesu
Projekt: Nekosuke Ookuma, Yoshihiro Watanabe
Reżyser: Hisashi Saitou
Scenariusz: Sumio Uetake

Odnośniki

Tytuł strony Rodzaj Języki
Shinmai Maou no Testament Burst - wrażenia z pierwszych odcinków Nieoficjalny pl