Tanuki-Anime

Tanuki.pl

Wyszukiwarka recenzji

Yatta.pl

Komentarze

Netoge no Yome wa Onnanoko ja Nai to Omotta?

  • Avatar
    A
    Bez zalogowania 28.03.2021 13:03
    Całkiem sympatyczna prawie haremówka MMORPG
    Wizualnie cukierkowo przesłodzona (łącznie z fanserwisem), ale lekka i zabawna seria – o małej grupce graczy MMORPG.

    Trochę z cyklu – jak ściągnąć na ziemię kogoś z zadatkami na hikkikomori ;) tym razem w niemal żeńskiej odsłonie ;)

    Dla fanów komedii romantycznych też się coś znajdzie :)

    Olbrzymim plusem dla mnie jest to, że nie jest to kolejny isekai, ale pokazano grupę młodzieży, która wspólnie gra.
    Drugi plus za pokazanie wątpliwości – że tak naprawdę przebywanie w świecie gry i rzeczywistym nie zawsze aż tak diametralnie się różnią :)

    Pomimo tej całej mocno słodkiej oprawy i graficznej i dźwiękowej i trochę w relacjach – polecam.
    Za ostatni odcinek ocena idzie pół punkta w górę do 7/10
  • Avatar
    A
    IndridCold 20.08.2017 20:27
    Dziewczyny ubrane w różne sukienki i inne ciuszki, a nie ciągle śmigające w tym samym. Całkiem realistycznie wyglądające dłonie, czy pomalowane paznokcie… niby szczegóły a cieszą oko:) Graficznie – ładnie.
    Historyjka strawna, zabawna. Odprężająca na wakacje:)
  • Avatar
    A
    Ruka 3.09.2016 21:37
    Początek był fajny ale w połowie zaczęło mnie nudzic.
    Grafika bardzo mi się podobała a muzyki w ogóle nie pamiętam
    5/10
  • Avatar
    A
    Farathriel 29.06.2016 16:19
    Pocieszna bajeczka
    Nic dodać nic ująć jak w tytule tematu. Problem tego anime (jak sporej większości zresztą) to nierówność. Początek wręcz wyborny jak na swój gatunek. I tak to – autorzy najpierw uraczyli widzów świetnymi przystawkami by później podać przeciętną zupę i równie przeciętne drugie danie w którym dobry okazał się jedynie sos, którym były polane ziemniaki i mięso. Także projekty postaci, kreska, ogólna urokliwość – wręcz cudowne. Zwyczajnie w świecie cieszyło to oczy. Gorzej było już z samą treścią bo bohaterowie i ich możliwa do wydobycia unikatowość została przeorana gdy tylko na wierzch wyszło, że anime traci swój motyw przewodni  kliknij: ukryte 

    Sama zaś Ako jest przypadkiem nieuleczalnej, słodkiej idiotki. Dziewczyna z jednej strony nadaje serii smaku, a z drugiej po prostu irytuje swoim nieludzkim jak na jej wiek nierozgarnięciem. Nastolatka z mentalnością 8 letniego, uzależnionego od gier komputerowych dziecka w dodatku wplątana w niewinny romansik z głównym bohaterem… I nagle nie wiem na ile Ako to jeszcze archetypowa dandere, a na ile ociekająca lukrem dziwaczka z domieszką nietypowej nieśmiałości motywowanej jej złymi nawykami.

    Te dzieciaki spędziły sporo czasu razem, a jednak przez płytką fabułę, słabe i zagubione umotywowanie ich działań, wszystko stało się po prostu przeciętnym anime, które gdyby nie to, że ma swój urok – prawdopodobnie zostałoby przeze mnie porzucone w półbiegach. A tak to raz w tygodniu miałem przyjemność popatrzeć sobie na ładnych bohaterów, którzy coś tam próbują robić.
    • Avatar
      Bez zalogowania 22.03.2021 16:38
      Re: Pocieszna bajeczka
      nagle nie wiem na ile Ako to jeszcze archetypowa dandere, a na ile ociekająca lukrem dziwaczka z domieszką nietypowej nieśmiałości motywowanej jej złymi nawykami.


      No właśnie nie jestem pewna, czy to jest dandere, czy jednak yandere ;) przynajmniej do 5ego odcinka. Zresztą multum zachowań miała yanderowych (choćby ten moment kiedy na celownik bierze jakąś szkolną parę…).
      Gdyby ktoś taki jak ona pochodził z innego domu, to mogłaby by być typową yandere być może.

      A sama bajka – jak na razie trochę cukierkowa komedia RPG­‑ecchi i to w typowo haremowym stylu.
      Choć nie mogę odmówić, że jednak sporo rzeczy było „z życia wzięte” xd
      Mam wrażenie, że teraz w pewnym sensie (w pewnym stopniu) zmieni się sens tej bajki. Dotąd w miarę sympatyczne było obserwowanie ich interakcji. Tyle tylko, że tu przedstawianie się realne graczy w grze online pokazano jako tabu, natomiast z moich obserwacji wynika coś innego. Ale może co kraj, to obyczaj ;)
  • Avatar
    A
    Kysz 26.06.2016 14:06
    Przyjemny przeciętniak
    Całkiem nieźle mi się to oglądało. Spodziewałam się w sumie głupiutkiego haremu, a tu nawet haremu nie było. Bo w końcu samo to, że bohater ma koleżanki jeszcze z tego haremu nie czyni – tylko Ako na niego leci, a reszta absolutnie nie jest zainteresowana i nawet żadnych aluzji nie ma, co by któraś kiedykolwiek miała być. Swoją drogą zauważyłam, że wiele osób automatycznie dodaje łatkę „harem” do serii, w których mamy jednego bohatera i kilka dziewczyn, a przecież to nie na tym polega – w haremie muszą być motywy romantyczne rozwinięte, nawet jeśli na poziomie zwykłego zainteresowania bohaterem, które mogłoby kiedyś tam przerodzić się w coś innego (czyli niekoniecznie wszystkie bohaterki muszą od razu, mówiąc kolokwialnie, lecieć na protagonistę). Tutaj haremu ani przez chwilę nie było, za to dostaliśmy szkolną komedię romantyczną z nutką ecchi, obracającą się w ogóle tematu mmo. Nie brzmi to nadzwyczajnie i takie nie było, ale mnie oglądało się to dość dobrze.
    Największy problem miałam z postacią Ako, która jest po prostu tępą idiotką z ładnym wyglądem. Nie wiem skąd jej się ten cudowny wygląd wziął, skoro dziewczyna jest typowym nolifem, który najchętniej w ogóle nie odrywałby się sprzed kompa. Abstrahując jednak od tego, jest ona niemiłosiernie wręcz irytująca ze swoim oderwaniem od rzeczywistości. Reszta bohaterów była właściwie okay, choć na początek byłam negatywnie nastawiona do Akane z tym jej ukrywaniem swojej pasji do gry i robieniem wszystkiego, by nikt się nie dowiedział. Potem okazała się całkiem sympatyczna i miała swojej momenty (ach ten jej nick xd). O dziwo, protagonista jest tu w miarę sensowny. Bałam się, że to będzie kolejny bezpłciowy otaku, ale Hideki wypadł po prostu zwyczajnie.
    Możliwe, że nie oglądałoby mi się tego tak dobrze, gdyby nie to jak wyglądała gra, w której siedzieli bohaterowie. Faktycznie wyglądało to, jakby była ona bazowana na RO – grafika, designy postaci, potworki (nowy rodzaj poringa? xd) i nawet WOE. Zbyt wiele tych podobieństw, żeby to zignorować. Swego czasu dużo w to grałam, więc fajnie się doszukiwało tych smaczków.^^
    O serii szybko zapomnę, ale gdyby tak czasem wyszedł drugi sezon, to chętnie obejrzę – wiem czego się spodziewać i to coś nie jest beznadziejne. Pierwszy odcinek co prawda zaprezentował się najlepiej i mógł dać nadzieję na coś lepszego, niż w ostateczności wyszło. Potem trochę zeszli z tonu, ale i tak miło spędziłam przy tym czas. Ot, takie 6/10.
  • Avatar
    A
    Nikodemsky 24.06.2016 03:38
    Bardzo lekki harem, który próbował wbić się w łaski trendu mmo.

    Mamy tutaj o wiele więcej typowych niespodzianek/sytuacji z komedii haremowych, brak fabuły i pozostał właściwie tylko koncept, według którego pociągnięto kilka luźnych pomysłów.

    Jeśli chodzi o samą otoczkę mmo – nie jest to raczej nic dla specyficznej grupy odbiorców. Tutaj autor zaciągał informacje albo z drugiej ręki(choć technicznie w niektórych kwestiach utrzymywał zgodność ze „standardami sieciowych masówek online”) albo specjalnie rozluźnił atmosferę, aby dotrzeć do szerszego grona odbiorców(ciężko mi dojść które z tych dwóch ale nie ma to większego znaczenia).

    Postacie typowe w środku z harem masterem, który jest fanem mang/anime/gier i wcale się z tym nie ukrywa ale jednocześnie nie odnosi się do tego tak wzniośle, żeby było to irytujące(może dlatego jeszcze ma kolegów). Dziewczyny przesłodzone, zwłaszcza tytułowa waifu z gry, która okazała się być słodkim nolifem z dużym biustem(marzenie geeków :3).

    Nie jest to nic specjalnego poza całkiem przystępnym zapychaczem czasu. Bywa sporadycznie zabawne(bliżej uśmiechu na ustach, aniżeli faktycznego śmiechu), wątek romansu jest potraktowany po macoszemu(pomimo tego, że niby seria w okół niego się kręci), a jako kategoria serii szkolnej nie pokazuje z niej samej zbyt wiele.

    Można jak najbardziej obejrzeć w przerwie pomiędzy innymi seriami, jednak nie powinno się podchodzić z wygórowanymi oczekiwaniami, ponieważ seria nie wyróżnia się niczym szczególnym.

    Ode mnie 6/10.
  • Avatar
    A
    Bf32 13.05.2016 18:31
    Ja tam nie jestem rozczarowany.
    Co drugie anime na które trafiam ma w gatunku wpisaną komedię.
    Obejrzałem już dobre parędziesiąt takich anime.
    Śmiałem się przy może 3.

    Jak kogoś nie śmieszą akcję pokroju poślizgnięcia się na skórce od banana, to nie ma czego szukać w komediowych anime, bo nic zabawniejszego tutaj nie znajdzie.

    • Avatar
      chi4ko 21.05.2016 00:22
      Mnie Gintama nadal potrafi rozśmieszyć.
    • Avatar
      Ted 21.05.2016 16:12
      Jak kogoś nie śmieszą akcję pokroju poślizgnięcia się na skórce od banana, to nie ma czego szukać w komediowych anime, bo nic zabawniejszego tutaj nie znajdzie.

      Bo takie anime ogląda się z meme/trollsubami.
    • Avatar
      Kysz 21.05.2016 20:24
      Jak kogoś nie śmieszą akcję pokroju poślizgnięcia się na skórce od banana, to nie ma czego szukać w komediowych anime, bo nic zabawniejszego tutaj nie znajdzie.

      A to takie akcje jeszcze kogoś śmieszą? o.O
      Na szczęście anime ma jeszcze do zaoferowania ciekawe, nieszablonowe komedie, nie zaś tylko chłam oparty na wyświechtanych gagach. A samo Netoge jest w sumie przeciętne, nic specjalnego nie prezentuje, zaś elementy komediowe nie odrzucają, ale też do wybitnych nie należą. Ot, takie patrzydło z idiotką na głównym planie.
      • Avatar
        Koogie 24.06.2016 08:08
        Nieszablonowych komedii jest tyle samo co dobrych serii ogólnie, czyli niewiele.

        No w każdym razie Netoge do mnie w ogóle nie przemówiło. Pierwszy odcinek mnie rozbawił i zakładam, że parę gagów było w serii także trafne, ale wszystko inne było tak płaskie i szablonowe, że ciężko było mi się zmusić by w ogóle pamiętać o tej serii. Prawdę mówiąc nawet sam pomysł na anime, jest strasznie miałki, to nie jest coś bombastycznego co mocno zapada w pamięć. Są anime, które nie skończyłem, ale nadal jak sobie przypomnę czym miały być to uśmiecham się, chociażby Twintails, który wrył mi się do głowy już kompletnie za sam pomysł i pierwszy odcinek.

        Powiem też, że oglądając Netoge przypomniało mi się The Guild, czyli zachodnia webseries z Felicia Day i jak bardzo Guild rozumiało wszystko o MMO i jak lepiej mnie rozbawiała tamta cheesy budżetówka o MMO, niż to rysowane badziewie.
  • Avatar
    A
    Playboy 13.05.2016 18:06
    Odcinek szósty to jakaś masakra  kliknij: ukryte  Nie no niech będzie to komedia romantyczna czy coś w tym znaczeniu, ale co autor oryginału czy to była ln czy manga uważał widzów za kompletnych idiotów?
    • Avatar
      Son Mati 18.05.2016 21:15
      Coś w tym stylu, choć jest to po prostu trzymanie na siłę statusu quo, po raz setny w tego typu produkcji. On ją kocha, ale nie powie tego wprost; ona go kocha, ale on ma inne problemy na głowie; ona zdejmuje stanik, a on myśli jakby tu ją przywrócić do rzeczywistości; itd.
      Te podchody pewnie będą trwać do zakończenia LNki.
  • Avatar
    A
    Son Mati 12.05.2016 21:18
    No i się stało, co się miało stać. Pomysły na wydurnianie się Ako w jMMORPG się skończyły, czas na problemy społeczne w jFPSie. Co nawet było fajne, szkoda, że trwało dosłownie 2 minuty.

    Ale cała reszta to jakaś masakra. Zaczęła się krucjata by uratować Ako przez szponami hikineetyzmu, prawie na miarę wyzwolenia Rukii czy Nico Robin. Zamykanie się w pokoju, konsekwencje grindu, gadki szmatki o odejściu ze szkoły, rozmowa z rodzicem i błogosławieństwo nakama. Brakowało tylko niedobrego ojca, któremu można by dać w mordę. Chyba miałem dość w momencie, gdy pokazano skłonności Ako do ekshibicjonizmu. Co za przynęta, aż słuchać było oklaski z drugiej półkuli. Ciekawe ile ten chwyt zrodzi nowości na sierpniowym Comickecie.
  • Avatar
    A
    Grisznak 23.04.2016 12:28
    Rozczarowanie
    Niestety, trzeci odcinek potwierdził, że twórcy nie udźwignęli potencjału, jaki ta seria miała. A może nawet nie chcieli próbować? Bo po co, skoro można pójść na skróty i jechać najprostszymi schematami, które ciemny lud z przyjemnością kupi?
    Generalnie, jeden dobry gag na cały epizod (vide brak wylogowania), kilka takich sobie i generalnie schematyczna nuda, jaką obserwowaliśmy już w całej masie haremówek o szkolnych klubikach tego i tamtego. Gra, która w pierwszym odcinku była sensem fabuły, powoli schodzi na dalszy plan, co widać nawet w tym, że w trakcie rozgrywki nie pokazuje się już avatarów, ale prawdziwy wygląd postaci.
    Poza tym, wszystko idzie dokładnie tak, jak to można było przewidzieć – ot, choćby kwestia Nekohime. Serio, gdyby w tej produkcji był choć jeszcze jeden pełnoprawny męski bohater, a humor trzymał poziom z początku, to pewnie rozważyłbym oglądanie. A tak, skoro właściwie na tym etapie już można przewidzieć, jak to się potoczy dalej, to chyba dalsze śledzenie mija się z celem.
    • Avatar
      Son Mati 27.04.2016 22:56
      Re: Rozczarowanie
      Dziwię się, że miałeś do tej serii (większe) oczekiwania, kiedy już w drugiej połowie pierwszego odcinka riaru okazali chodzącymi schematami, zarówno wyglądowo jak i charakterowo. Ba, sam tytuł tego animu był niebezpiecznie długi i czaiła się w nim zdradliwa złożoność.

      Sam jestem przerażony, podniesiono już tyle flag zwiastujących przeróżne dramy || zapychaczowe konflikty („nie mam przyjaciół”, „rodziców nie ma w domu”, „nie odróżniam wirtualnego świata od realnego”, „spotkałabym się z kimś obcym IRL”, „nie chcę by znajomki wiedziały, że gram”). W zasadzie jest więcej tego chrzanienia o linii ludzie­‑gry niż samej gry. Na deserek zapewne będzie problem rozwiązania gildii || przerwania gry.

      Tak na boku, jakby kogoś ciekawiło, mała statystyka popularności: Ako 62%, Maciora 12%, Kaicho 9%, Kocica 2%. Ładnie odzwierciedla jakość postaci.
      • Avatar
        Jokobo 28.04.2016 19:29
        Re: Rozczarowanie
        Maciora, jak to ją nazwałeś, według mnie jest najlepszą postacią z tej serii. I nawet nie jest taka irytująca (myślałem, że będzie najgorsza z nich wszystkich, ale szybko okazało się, że tytuł najbardziej irytującej postaci przypadnie jednogłośnie dla Ako), wręcz przeciwnie. Nie mam zielonego pojęcia, skąd się wzięło 62% dla Ako, jak można na nią głosować, skoro ona zabija Netoge…
        Pierwszy odcinek, jak już gdzieś tam wcześniej pisałem, nie zapowiadał się tak źle. I ta pierwsza część (dotycząca gry) była nawet bardzo dobra. To co zaś się działo potem, to już inna bajka, ale nadal miałem nadzieję, że w następnym epizodzie powrócą do tematyki gier. No ale tak się nie stało…
        • Avatar
          Koogie 28.04.2016 20:46
          Re: Rozczarowanie
          Znam dwa powody dla ktorych Ako jest najpopularniejsza postacia.
          Jest to D i D.

          A na powaznie jest to:
          1. Cycki
          2. Gamer cute waifu who loves you, needs help, depends on you, is hot and you are totally not a waste of space, dear viewer. Waifu!!

          Maciora ma przynajmniej zalazki charakteru. Szkoda ze seria okazala sie az takim kiczem.
          • Avatar
            Jokobo 28.04.2016 22:24
            Re: Rozczarowanie
            Domyśliłem się powodów, aczkolwiek bardziej mnie dziwi to, jak ludzi nie irytuje ta postać. I te nasilające się yanderowate wstawki… toż to nawet śmieszne nie jest (o ile w ogóle założeniem twórców było, żeby to było śmieszne).
            Ja mam osobiście tak, że nie potrafię w żaden sposób docenić designu graficznego postaci, jeśli jest ona dla mnie unwatchable pod względem osobowości, więc nie rozumiem nawet powodów „graficznych” (czytaj: cycki).

            Maciora ma ten problem (jestem po obejrzeniu 4 epka), że tak jak Ako jest nie­‑teges z głową i przeplata jej się rzeczywistość z grą, tak tsundere usilnie wypiera się jej jakiegokolwiek kontaktu z grami… po 2­‑3 epizodzie sprawiała wrażenie nieco rozważniejszej, chociaż już wtedy miała takie „przebłyski”.
            • Avatar
              Koogie 28.04.2016 23:13
              Re: Rozczarowanie
              Mnie sie nie spieszy do ogladania czwartego odcinka, ale akurat Yandere momenty mi nie przeszkadzaja. Bardziej wszystko inne, ale tam…
        • Avatar
          Son Mati 12.05.2016 20:52
          Re: Rozczarowanie
          Nie mam zielonego pojęcia, skąd się wzięło 62% dla Ako, jak można na nią głosować, skoro ona zabija Netoge…

          Z prostego powodu, Ako jest słońcem wokół którego krąży wszystko co z tą serią związane. Ona ma męża, dla niej gra najwięcej znaczy, to ona ma problemy, wokół niej wszyscy latają i chcą coś z nimi zrobić. Reszta się wręcz tylko przesmradza w tle.

          A po drugie, społeczeństwo cyfrowych artystów nie lubi wtórności. Kaicho i Prosiak, nawet jeśli sympatyczne, są powtórką z rozgrywki, są szablonowe do bólu. Ako, mimo totalnie naciąganej osobowości, wnosi pewien powiew świeżości, potrafi nawiązać dialog z MC, ma ataki zazdrości i yanderyzmu, używa 2chan mowy i… jest piękna, mimo, że znerdziała :P No i duży cyc, chociaż pamiętajmy, że wśród otaku nie gwarancja sukcesu!

          Na dzień dzisiejszy liczby są takie same, 1girl Ako dalej stanowi 63% całości, a Świnia z kucykami 12%. Ale, żeby nie było:

          Szkoda ze seria okazala sie az takim kiczem.

          Netoge i tak ma małą siłę przebicia, zainteresowanie samym anime jest na przeciętnym poziomie.
          • Avatar
            Jokobo 12.05.2016 21:35
            Re: Rozczarowanie
            Streściłbym wszystko do stwierdzenia – bo ma duże cycki, no i jest na co popatrzeć, wszak to wokół niej obraca się cały fanserwis serii (poza sytuacją, kiedy to avatar przewodniczącej w grze zamienia się na jej prawdziwy wygląd). ^^
            Tak, to według mnie bardziej pasuje, bowiem jedyny powiew świeżości w tym wypadku to nadmierna irytacja, jaką wywołuje bohaterka w mojej osobie. Pod tym względem faktycznie jest to coś wyjątkowego, bo jeśli o resztę chodzi – przyznam, że postać bardzo, ale to bardzo kojarzy mi się z Hestią. I bynajmniej nie są to pozytywne skojarzenia, oj nie.
            • Avatar
              Son Mati 12.05.2016 21:49
              Re: Rozczarowanie
              Sęk w tym, że na resztę dziewcząt też idzie popatrzeć, lecz nie sądzę, by roznegliżowanie ich szczególnie wpłynęło na popularność ☆〜(ゝ。∂)

              to bardzo kojarzy mi się z Hestią. I bynajmniej nie są to pozytywne skojarzenia, oj nie.

              Co się musiało stać z twoim sercem, jeżeli współczesne wydanie bogini ogniska domowego po japońsku nie zdobyło twojej sympatii :< A tak poza tym, wiele ze sobą wspólnego nie mają. Hestia nie była w założeniu skończoną pierdołą, której świat i myśli kręcą się jedynie wokół świeżo zdobytego husbando.
              • Avatar
                Jokobo 12.05.2016 22:18
                Re: Rozczarowanie
                No widzisz, mnie ogólnie DanMachi bardzo nie podeszło (zresztą, największym problemem byli tam właśnie bohaterowie, z główną parą na czele). A widzisz, a mimo wszystko, jak tylko spojrzałem na plakat promujący Netoge, pierwszym skojarzeniem była właśnie Hestia.
      • Avatar
        Ichiryuu 28.04.2016 21:59
        Re: Rozczarowanie
        Ako pierwsza do odstrzału, on jest zbyt autystyczna i żenująco irytująca, żeby dało się ją lubić choć odrobinę. Jakby posiadała chociaż cień rozumu i nie była tak całkowicie odrealniona, to moooże dałoby się ją tolerować. Ona jest pierwszym problemem tej bajki, a drugim nuda i mało zabawne gagi, nieważne z czyim udziałem. Jeśli jeszcze zamiast skupić się na komedii zaczną prawić morały, to już całkiem po ptakach będzie.
  • Avatar
    A
    Koogie 22.04.2016 08:57
    Pierwszy odcinek mnie rozbawił, ale tak jak sądziłem jak już seria zaczęła bardziej polegać na, postaciach i fabule to to wszystko tak trochę upada. Jeszcze to nie jest drop, ale raczej nie skończę serii jeżeli obecny poziom się utrzyma. Za bardzo to wszystko przesiąknięte typową haremówkową strukturą. Może i niektóre żarty są fajne i fajnie wygląda to MMO, lecz po prostu nie chce mi się oglądać tych postaci jeżeli nie jest to sytuacja komediowa. No i mam wrażenie, że główny motyw już się całkowicie zaplątał i anime samo nie wie co chce powiedzieć. Szkoda czasu
  • Avatar
    A
    Grisznak 17.04.2016 11:34
    Zdecydowanie, drugi odcinek tracił sporo względem pierwszego. Acz problem w nim poruszony nawet mnie zaciekawił. Bo gdy byłem w liceum, netu w tym znaczeniu nie było, zatem ze wszystkimi znajomymi ze szkoły byłem po imionach albo po szkolnych ksywkach (acz pamiętam, że dla niektórych dziewczyn z klasy też było dziwne, że z kumplami z paczki używamy zamiast imion naszych ksywek wziętych z serialu „Drużyna A”). Natomiast dziś faktycznie, przy spotykaniu się ze znajomymi z Tanuka używamy ksywek z netu, nawet jeśli znamy się w realu od dawna. Inna bajka, że my akurat jesteśmy w tym wieku, gdzie nie sprawia nam to problemu. Ale gdyby się okazało, że np. pracujemy w jednej firmie, to faktycznie mogłoby być problematycznie, gdyby z tradycyjnego zwracania się do siebie po ksywkach trzeba by nagle przejść na formę imienną lub nawet „pan/pani”. I pod tym względem drugi odcinek był ciekawy.

    Inna inszość, że kierunek, w którym idzie fabuła, sugeruje możliwość powstania kolejnego schematycznego haremiku ze szkolnym klubem i MMO w roli pretekstu. Bo serio, przydałby się w obsadzie jeszcze jeden facet, taki w roli pełnowymiarowej postaci. Ale to raczej niemożliwe.
  • Avatar
    A
    Koogie 15.04.2016 09:34
    A mi raczej ten odcinek nie przeszkadzał. Humoru nie było tak dużo jak w pierwszym odcinku, ale nadal jakoś to do mnie przemawia mimo taniości konceptu.
    W sensie Ako to jest kompletny lunatyk. Ona jest jakby wziąć autyzm 4chana i żałość reddita, zmiksować i na końcu dodać szczyptę Yandere. I powiem, że ja lubię oglądać tak bardzo zrąbane postaci, szczególnie wtedy kiedy anime nie próbuje pokazać, że te przywary są ok.
    Miło było też zobaczyć, że blondyna z kucykami nie okazała się kolejną damulką do haremu. Jej interakcje z głównym bohaterem były zaskakująco przyjemne w oglądaniu.

    Ogólnie anime… jak to anime. Słabo, ale jak ktoś spędził za dużo czasu w MMO i w internecie, to jest spora szansa, że to show do niego przemówi i spędzi z nim miło czas. Przynajmniej tak to wygląda po dwóch odcinkach.

    Złota zasada MMO:
    All guys play as little girls.
    All girls play as little gay shota catboys.
  • Avatar
    A
    Jokobo 14.04.2016 22:22
    Pierwszy odcinek miał podzieloną konstrukcję – gra i rzeczywistość. Pierwsza część (gra) była bardzo dobra. Druga połowa (rzeczywistość) była wyraźnie gorsza, masa sztampowych rozwiązań, tsundere, irytująca (jeszcze bardziej niż w grze) Ako, przewodnicząca jakoś się uratowała. Niby wszystko fajnie, może część z grą będzie przeważała nad częścią z rzeczywistością, wyjdzie z tego jakaś w miarę przyjazna komedia. Drugi odcinek sponiewierał moje wrażenie. Po pierwsze – nie podoba mi się motyw łączenia obu części. Niby grają sobie w MMO, wszystko fajnie, a tu nagle bum, ich postaci z gry zmieniają wygląd na wygląd bohaterów z rzeczywistości. Oczywiście rozumiem, że wyżej wymieniony zabieg ma na celu przedstawienie tego, co dzieje się w głowie Rusiana (poznał właśnie w rzeczywistości swoich przyjaciół z gry, toteż grając z nimi ma w głowie ich obrazy), ale mogliby ograniczyć się do słownego opisu sytuacji, gdyż oczekiwałem po serii pewnej granicy między obydwoma światami, nieprzekraczalnej wręcz granicy. W samym MMO zniknęły gagi nawiązujące do gier, natomiast w rzeczywistości pojawiła się cała masa wzmianek i problemów związanych z grami. Nie tego się spodziewałem, oj nie. Czym właściwie miał być drugi odcinek? Ni to komedia, ni to nie wskazuje na coś poważniejszego, ni to romansik. Pomijając już motywy i prowadzenie serii – bohaterowie. Ako jest coraz to bardziej wkurzająca, a jej chwilowe zapędy do bycia yangire dodatkowo mnie zniechęcają do jej osoby. Rusian nudniejszy niż poprzednio, na plus natomiast panna blond twintails, która (chociażby ze względu na brak zainteresowania Rusianem) pokazała, że nie jest rasową tsun tsun i nawet myśleć potrafi! Oby tylko w pewnej części historii nie stwierdziła, że jednak darzy Rusiana uczuciem… Ogólnie – tendencja spadkowa, pytanie czy następne odcinki coś zmienią, czy też co odcinek będzie coraz gorzej.
    • Avatar
      Maxromem 15.04.2016 14:22
      Oczywiście rozumiem, że wyżej wymieniony zabieg ma na celu przedstawienie tego, co dzieje się w głowie Rusiana (poznał właśnie w rzeczywistości swoich przyjaciół z gry, toteż grając z nimi ma w głowie ich obrazy), ale mogliby ograniczyć się do słownego opisu sytuacji, gdyż oczekiwałem po serii pewnej granicy między obydwoma światami, nieprzekraczalnej wręcz granicy.


      Pokazanie czegos >>>>>>>>> Mowienie o czyms
      • Avatar
        Koogie 15.04.2016 14:36
        Całkowicie się zgadzam. I akurat tutaj według mnie fajnie wyszło, to jak w czasie rozmowy ich maski z gry spadają.
        Nie subtelne, nie wybitne, ale na pewno nie źle.
      • Avatar
        Jokobo 15.04.2016 15:39
        A u mnie natomiast niekoniecznie. Bardzo chciałem, żeby jednak nie mieszali tych dwóch światów i zachowali odpowiednio odrębność. Ten motyw to zrobił, przez co nie spodobał mi się i uznaję go za motyw zbędny, który jedynie zaszkodził serii.
        • Avatar
          Maxromem 15.04.2016 16:44
          Ale jak najbardziej odrebnosc jest zaznaczona. Ile razy w ciagu tego odcinka MC wspomina ze „Gry i rzeczywistosc to nie to samo” albo ta tsun, ktora nie chce zeby ludzie w realu wiedzieli ze gra w MMO? Tylko jedna postac nie rozroznia tej granicy – Ako. Wiekszosc gagow opiera sie albo na tym, albo na samych stereotypach o MMO.

          Nie wiem o jakie „mieszanie” Ci chodzi, bo to nie jest seria fantasy o „przeniesieniu sie do gry RPG” tylko szkolny rom­‑com/harem/obyczajowka.
          • Avatar
            Jokobo 15.04.2016 16:58
            Ale ja przecież właśnie napisałem, że powyższy motyw narusza tą odrębność… Wokół Ako będzie obracać się wątek – już pod koniec odcinka stwierdzili, że chcą nauczyć Ako rozróżniania obu światów i obstawiam, że będzie się to ciągnęło przez sporą część serii, tak więc siłą rzeczy ta granica zostanie zatarta.

            Nigdzie nawet nie wspominałem o serii fantasy z elementem „przeniesienia się do gry RPG”.
            Przecież wyjaśniłem, o co mi chodzi z mieszaniem obu „rzeczywistości”. W jednej części (dot. MMO) wplątane są elementy ze świata rzeczywistego (chociażby wcześniej wspominany motyw czy rozmowy o świecie rzeczywistym), zaś w drugiej części (dot. ich szkolnego życia) poprzez Ako wplątywane są wątki gier MMO. Mam wrażenie, że nie do końca zrozumiałeś o co mi chodzi – ja bardzo dobrze wiem, jaki jest cel wszystkich tych zabiegów i co twórcy próbują przez to osiągnąć. Mówię o tym, że nie spodobało mi się to, ponieważ zdecydowanie nie tego oczekiwałem, nie sądziłem, że seria pójdzie w tą stronę, stąd ten zawód drugim odcinkiem.
            • Avatar
              Koogie 15.04.2016 19:27
              W sumie to ciekawy aspekt, bo jak duzo postacie MC i tsun tsun moga mowic, ze te swiaty sa odrebne, tak w rzeczywistosci naprawde nie sa. To jest powod dla ktorego zreszta ludzie graja w MMO, poniewaz nie sa one kompletnie odciete od rzeczywistosci. Mostem miedzy swiatami sa ludzie. Jak wspomniala Ako, czy nasza przyjazn takze jest wirtualna? Czy godziny spedzone na wspolnej rozmowie dzien w dzien sa jakims wymyslem? To duzy aspekt tego typu gier.
              Tym bardziej zauwaz ze to nie jest do konca tak, jak MC postrzega dane postacie, ale w przypadku tsun tsun przemiana jest zwiazana z jej wypowiedziami. Ona stworzyla sobie jak w RPG­‑u postac i nia gra w grze, lecz po poznaniu tych ludzi juz nie moze zawsze grac. Rzeczywistosc w MMO ja lapie.
              Nie wiem co z Masterem, ale mam wrazenie ze ona tam jest tylko po to by miec cycki i pelnic z posrednika miedzy podejsciem tsun tsun i ako.
              • Avatar
                Jokobo 15.04.2016 20:15
                No ale tak jak pisałem, ja rozumiem, w jakim celu wprowadzają takie elementy, grunt w tym, że ja oczekiwałem zupełnie czegoś innego po pierwszym odcinku i uważam, że wyszłoby lepiej, gdyby trzymali się tej konstrukcji z pierwszego odcinka. I nadal mam nadzieję, że wrócą do tego, chociaż ze względu na konie odcinka i postanowienia bohaterów (odnośnie zmiany myślenia Ako) raczej tak się nie zdarzy.

                Tym bardziej zauwaz ze to nie jest do konca tak, jak MC postrzega dane postacie, ale w przypadku tsun tsun przemiana jest zwiazana z jej wypowiedziami.

                Ja to widzę nieco inaczej. Owszem, masz rację, postać tsundere w grze zamienia się w jej „życiowego odpowiednika” w momencie, w którym ona zmienia swoje zachowanie, ale to jest odbierane z punktu widzenia MC. Rusian poznawszy ją w rzeczywistości przypisuje sobie dane zachowania do jej konkretnego „wyglądu” (jak zachowuje się jak do tej pory, to widzi ją jako postać z gry, ale jeśli zaczyna swoje tsunderowate wybryki, to odbiera ją jak w rzeczywistości), a więc nadal uważam, że to kwestia jego postrzegania. Na co wpływa właśnie ta zmiana zachowania.
            • Avatar
              Maxromem 16.04.2016 00:33
              No co kto lubi, dla mnie to rozwiązanie było w porządku i zdecydowanie nie myślałem o tym jako o „mieszaniu” się dwóch rzeczywistości, skoro, jak sam zauważasz, to się dzieje w jego głowie.

              W swoim pierwszym komentarzu w zasadzie tylko raz wspominasz czego oczekujesz
              Niby wszystko fajnie, może część z grą będzie przeważała nad częścią z rzeczywistością, wyjdzie z tego jakaś w miarę przyjazna komedia.
              , więc stąd to moje porównanie.

              No niestety, wygląda na to, że właśnie w tę stronę pójdzie ta seria.
  • Avatar
    A
    Nikodemsky 11.04.2016 04:53
    Harem, który zapewne miał być jakimś podłożem pod komedię i sam w sobie ma być żartem(na zasadzie, że  kliknij: ukryte ). Możliwy „lekki romans”. Na pierwszy rzut oka przypomina raczej coś, o czym szybko można zapomnieć po obejrzeniu, no ale zobaczymy. W każdym razie nie jest to raczej materiał na hit sezonu ale sprawia pozory serii przyjemnej.
  • Avatar
    A
    Grisznak 10.04.2016 19:40
    Pierwsze wrażenie, tzn. pierwsza połówka odcinka wywołała u mnie sporo śmiechu i generalnie, byłem i nadal jestem bardzo za – ot, sprawnie zrobiona komedia. Łyżką dziegciu w tej beczce miodu jest harem – z dupy tak na dobrą sprawę i mocno naciągany (bo serio, wszyscy z jednej szkoły – no bez jaj). Niemniej, pominąwszy ten detal, seria ma szanse być przyjemną – acz sporo zależy od tego, w którą stronę pójdzie.
  • Avatar
    A
    Saber 9.04.2016 11:16
    Bardzo pozytywnie, chce więcej!
    Autentycznie zabawne, posmialam się naprawdę, do tego ładne to, główna bohaterka jest słodka, ogółem sympatyczne postaci, fajny humor, serio, kupiło mnie to juz po 1 epku :)
  • Avatar
    A
    Kysz 8.04.2016 19:07
    Pierwsze wrażenie
    Ten pierwszy odcinek był właściwie okay. Nie spodziewam się po tym cudów, ale jeśli wyjdzie z tego chociaż przyjemna w odbiorze komedyjka, to będę ukontentowana. Tu dostaliśmy klasyczne zawiązanie akcji (w sensie bohater z dnia na dzień dorabia się trzech pięknych koleżanek; do tego jedna wyraźnie na niego leci), ale wkomponowanie w to aspektu związanego z grami mmo i pierwszym spotkaniem offline sprawiło, że nie poczułam się tym schematem zniechęcona. Humor jest prosty i póki co utrzymany na odpowiednim poziomie. Same postaci wyglądają na typowe szablony, co samo w sobie mnie nie odrzuca – wszystko zależy co zrobią z tym dalej. W ogóle tak po zapowiedziach myślałam, że Ako będzie bardziej chuuni w realu, czyli że dostaniemy coś w stylu drugiej Rikki z zachowania, a tu zonk – taka niepozorna, zahukana dziewuszka, faktycznie w typie książkowego mola, jak to sama określiła. Trochę razi mnie więc jej zachowanie względem Yuuty w realu, bo jest jednak ciut za swobodne. Nawet jeśli w grze się tak zachowuje, to ciężko mi sobie wyobrazić, by postać z jej charakterem, tak łatwo się do bohatera kleiła.
    Graficznie było okay, zwłaszcza projekty postaci są bardzo słodziutkie. Rozwaliło mnie, że bohaterowie grają w grę z tak kiepską grafiką. Z reguły jak już w coś grali w anime, to starano się, by to wyglądało super ekstra. A to faktycznie przypomina mi trochę styl RO (i ten potwór z endingu – to jakaś nowy, wypaśnięty MVP na bazie poringa? Octoring? ;p)
    Ogólnie pierwszy ep raczej na plus – jeśli utrzymają taki poziom, to będzie dobrze. Niczego więcej nie wymagam.
  • Avatar
    A
    Koogie 7.04.2016 21:53
    Ok, jestem sprzedany. To anime tak mocno zna swoj target audience, ze naprawde mam gdzies jak bardzo to wszystko jest naciagane i jak bardzo to jest znowu to samo.

    Nadal leze ze smiechu  kliknij: ukryte .

    No coz, jezeli chodzi o aspekt wizualny i muzyke. Komediowo, pierwszy odcinek to byl, wiec ladnie i fajnie bylo, lecz zobaczymy jak sie utrzyma. Ale bardzo duzo w tym anime robia te reakcje, zmiana muzyki, kamera i jakas strasznie dziwna mina. I to wszystko ladnie sie komponuje. Lubie.
    Jezeli okaze sie to Chuunibyou, ale bez dramatu i romansu to bede zadowolony.
    • Avatar
      Koogie 7.04.2016 21:58
      Ah, no i musze dodac, ze ich gra tak mi przypomina RO i moje czasy no lifeowania. I te szczegoliki jak to jak creditsy sa dodane do endingu.