Tanuki-Anime

Tanuki.pl

Wyszukiwarka recenzji

Zapraszamy na Discord!

Komentarze

Youjo Senki

  • Avatar
    A
    EveTheMermaid 4.04.2022 20:02
    Szok wizualny
    Powiem szczerze, że jeśli chodzi o fabułę, anime wciągnęło mnie po całości. Wreszcie po dłuższym czasie znalazłam coś, co mogłam oglądać z pełnym zaciekawieniem, a główny bohater wywarł na mnie wrażenie swoją logiką działania i determinacją. Opening jak i ending wpadły mi w ucho i nieraz wracam do ich słuchania z wielką przyjemnością. Dlatego też po obejrzeniu serii od razu przejrzałam również mangę.
    No i tu się w sumie zacznie.
    Dość mocno zderzyłam się z różnicami jakie zafundowało mi anime, a jakie manga. Postacie wyrysowane w serialu na momencie sprawiły na mnie wrażenie karykaturalnych w swoim wyglądzie. Wygląd Tanyi zbytnio nie odbiegł od oryginału papierowego, ale reszta no cóż…
    No cóż.
    Nie można zjeść jabłka i mieć jabłko jednocześnie, kiedy studio ma określony budżet.
    Odnośnie fabuły to miałam poniekąd wrażenie, że „Byt X” zwyczajnie, jak większość bóstw znanych z historii świata – miał swój kaprys ukarania jednej duszyczki, która podważała jego istnienie i umiejętności. Bo jakże może być tak, że ktoś ma czelność podważać kogoś takiego jak boga… Więc mamy wyrachowanego ateistę­‑korposzczura i egoistycznego boga, u którego jego zdanie i wola musi wyjść na wierzch. I żeby zaspokoić swój egoizm, robi wszystko, żeby „nawrócić” bezczelną duszyczkę, która ma do niego piać z zachwytem, nawet jeśli ten zachwyt miałby być fałszywy.
    No i tyle moich refleksji na temat anime, tak w skrócie.
  • Avatar
    A
    fra123 25.07.2019 17:22
    10/10
    super animu polecam
  • Avatar
    A
    Ephant 8.05.2019 00:42
    8/10
    Nazi loli, nuff said.
  • Avatar
    A
    Windir 30.10.2017 17:31
    9/10
    Starcie współczesnego człowieka z bogiem, czyli loli mag na froncie pierwszej wojny światowej. Cudowna kombinacja.

    Minusy:
    - Pół roku po emisji ciągle tylko plotki o ciągu dalszym serii.
    - Może troszkę za mało wyjaśnionych technologii i różnic w uzbrojeniu/wyposażeniu między nacjami. Ale to detal. Bo gdyby na nim skupić serię to technologia grałaby pierwsze skrzypce, a wszystkie strony konfliktu na zmianę coś „wynajdywały” w nieskończoność.

    Plusy:
    + Muzyka. Ten pompatyczny motyw z chórkami podczas walki jak reszta OSTa więcej niż przyzwoite. A OP i ED1 to doskonałe połączenie makabry i ciut cięższego popu – już teraz wiem, że długo nie opuszczą ulubionej playlisty.
    + Uwzględnienie wielu stron w konflikcie, nawet tych nie biorących czynnego udziału.
    + Brak podziału na dobrych i złych.
    + Tanya. W końcu myślący główny bohater. Robi wszystko by nie pobrudzić sobie rąk (np: oficjalne uwagi odnośnie  kliknij: ukryte ) i bezpiecznie piąć się w górę. Jednocześnie czasem daje się porwać szaleństwu podczas walki, ale też potrafi być super bezwzględna „na spokojnie” ( kliknij: ukryte ).
    + Dobrze zrobione walki w powietrzu. Czasem taktyczne zagrywki, czasem widowiskowość.
  • Avatar
    A
    ja pier..... 14.08.2017 23:55
    fabula 7? MUZYKA 6? kto to kur... pisal
    jak wyzej
    • Avatar
      Akawashi 15.08.2017 00:21
      Re: fabula 7? MUZYKA 6? kto to kur... pisal
      Pod recenzją jest napisane kto. Chociaż nie wiem czy zauważyłeś, że ona w ogóle istnieje. Poza tym zgodzę się, że 7 dla fabuły to trochę za dużo.
  • Avatar
    A
    B0hna 13.05.2017 17:20
    Czysta rozrywka- Polecam 8/10
    Anime bardzo dobrze się ogląda. Główną zaletą serii jest Tanya. To mój ulubiony typ bohaterki, który jest dość żadkim gatunkiem w świecie anime (w sensie, zazwyczaj pragmatycznym oportunistą jest przegrywający antagonista.  kliknij: ukryte . Reszta bohaterów też mi się podoba, nie mieli może tyle czasu dla siebie, ale nie byli jednowymiarowi, ani standardowi. Komputerowe wstawki wyjątkowo mi nie przeszkadzały ( a jestem na to wrażliwa), walki były dla mnie bardzo dobre, świat przedstawiony też mi pasował (jakoś tak, kibicowałam Niemcom i dziwnie się z tym czułam, ale jednocześnie było w tym coś przyjemnie sadystycznego).
    Wady tej serii wymienione w recenzji nie są raczej skierowane do mnie. Moja wiedza histroyczna nie jest specjalnie duża, więc pojawienie się czołgów i mało zaawansowane lotniskowce mi nie przeszkadzają, a jednocześnie operacje i tło historyczne jest mi znane, więc czerpałam z tego tym większą przyjemność.
    Ogólnie polecam serię, szzczeólnie tym, którzy mają w sobie małego sadystę ;) No i walka z bogiem jest bardzo dobrze pokazana i raczej nawet religijne osoby nie powinny mieć z tym problemu.
    I takie pytanie nr 2: Kiedy Tanya była ubrana w taką sukienkę?
    • Avatar
      _ 13.05.2017 17:51
      Re: Czysta rozrywka- Polecam 8/10
      I takie pytanie nr 2: Kiedy Tanya była ubrana w taką sukienkę?

      Po endingu odcinki miewają krótkie segmenty o lżejszym charakterze jak przykładowo z  kliknij: ukryte 
      • Avatar
        B0hna 13.05.2017 18:01
        Re: Czysta rozrywka- Polecam 8/10
        Wiem, widziałam. Mój ulubiony to ten z biernym paleniem. Tylko nie kojarzę tego z sukienką :)
        • Avatar
          _ 13.05.2017 19:05
          Re: Czysta rozrywka- Polecam 8/10
          2 odcinek.
        • Avatar
          Jam 25.12.2017 00:54
          Re: Czysta rozrywka- Polecam 8/10
          Ja terz Lubie to z paleniem
    • Avatar
      Otak 18.05.2017 12:29
      Re: Czysta rozrywka- Polecam 8/10
      Polecam mangę Dendrobates jak chcesz badassowych antybohaterów, oraz książkę Michała Gołkowskiego „Stalowe Szczury Błoto”, wojenny akcyjniak gdzie akcja dzieje się na IWŚ co trwa dalej w 1922 roku a bohaterami są niemieccy szturmowcy.

      Tanya to total badass. Antybohaterka taka anty iż ma się wrażenie oglądania anime z perspektywy tego złego. Też kibicowałem Niemcom, oni przynajmniej zrzucali ulotki że będą bombardować miasto a nie robili z niego i mieszkańców żywych tarcz jak ci „dobrzy” alianci.

      No i wojna tam to rzeź a nie wesoła przygoda wesołych harcerzyków.
      • Avatar
        B0hna1 18.05.2017 13:15
        Re: Czysta rozrywka- Polecam 8/10
        Znałam mange, książkę przeczytam ;) Tylko chodzi o to, że mało jest tytułów z takimi bohaterami. Kilka lat temu był popularny przegryw, który wyrywał wszystkie ładne bohaterki, teraz najwięcej jest bohaterów, którzy wszystko potrafią i wiedzą, a jak nie to tylko dlatego, że się ukrywają. Nie widzę za to bohaterów, którzy myślą (i mają w sobie coś z sadysty). Nawet nie chcę Tanyi (jako, że ona podpada pod psychopatke, więc tym trudniej znaleźć), starczyłby mi Kyouia z Ourana jako główny bohater.

        I faktycznie ładnie pokazali wojnę, szczególnie mi się podobało, jak w 8 odcinku  kliknij: ukryte 
        • Avatar
          Otak 18.05.2017 19:04
          Re: Czysta rozrywka- Polecam 8/10
          No ile można prosić debili by uciekli z miasta bo bedzie bombardowanie ? :)

          Fakt, mało serii z badassowymi antybohaterami. A jak już się pojawiają to nawet marudzący na cioty/op nie umieją tego docenić co widać po tutejszych komentach. Fandom sam nie wie czego chce.
          • Avatar
            B0hna1 18.05.2017 20:15
            Re: Czysta rozrywka- Polecam 8/10
            Powiem ci, że z tym ostrzeganiem jest różnie. Przed zrzuceniem bomby na Hiroszime, też ostrzegali o tym i mało kto uciekł.

            I w sumie nie widzę narzekania na Tanye. Bardziej widziałam pochlebne komentarze o jej charakterze i obawę, że nie pociągnie całej serii(co w anime się udało). Widziałam bardziej narzekanie na to o czym wspomniał Slova w recenzji, że bronie i maszyny są inne (za mało lub za bardzo zaawansowane) niż w ,,naszej” WŚ, co jest dla mnje dziwne, bo to nie jest nasza rzeczywistość (ale każdy ma jakieś dziwactwa).
            • Avatar
              Otak 18.05.2017 23:55
              Re: Czysta rozrywka- Polecam 8/10
              Poza tym w tym uniwersum wojna trwa dalej w latach dwudziestych XX wieku więc mogę na uzbrojenie nowocześniejsze przymknąć oko. A maniacy realizmu i ultrasi niech odstawią anime jak obraża ich uczucia historyczne. Zwłaszcza że Slova recki sam narzekał na ultrasów co się czepiali braku realizmu w Girls un Panzer a teraz sam się czepia Youjo Senki o brak realizmu :p
              • Avatar
                Slova 19.05.2017 07:15
                Re: Czysta rozrywka- Polecam 8/10
                Dwie różne serie, dwa różne powody do narzekania.
                • Avatar
                  Otak 19.05.2017 14:10
                  Re: Czysta rozrywka- Polecam 8/10
                  Hipokryzja i podwójne standardy. No to po co siedzisz w anime jak cię brak realizmu boli ?
                  • Avatar
                    Slova 19.05.2017 16:24
                    Re: Czysta rozrywka- Polecam 8/10
                    BO istnieje coś takiego, jak zawieszenie niewiary. Co z tego, że dylatacja czasu nie działa tak, jak w Gunbusterze, skoro moją uwagę od tego problemu odwracała masa innych, fajnych rzeczy?
                    A DuP akcja była tak dobrze poprowadzona, że wynagradzała widzowi brak realizmu, dawała coś w zamian za to, ze ten przymykał oko na pewne rzeczy. Zwłaszcza, że pełen realizm odbiłby się na widowiskowości.

                    A Youjo Senki nie byłoby takiego problemu. Zamiana Panzerów III na czołgi innego typu, starsze, nie odbiłaby się na fabule. Tym bardziej, że głównym zadaniem PZIII było zwalczanie czołgów, a jak dotąd tylko Cesarstwo w tym anime dysponuje bronią pancerną.
                    • Avatar
                      Otak 19.05.2017 18:02
                      Re: Czysta rozrywka- Polecam 8/10
                      A co jeśli te panzery nie odbijają się na fabule bo są tylko elementem jej tła ? Tak bardzo ci te bidne czołgi zasłaniają zalety tego anime ?

                      Teraz już niczym nie różnisz się od ultrasów i nofun­‑ów co zamiast się bawić, drą japę „HURR DURR TEGO TAM NIE BYŁO PRZESTAŃCIE SZKALOWAĆ HISTORIĘ !!!111”

                      A mówienie że tam brak realizmu jest fajny a tam nie to hipokryzja.

                      Serio to wygląda jakby cię zmuszono do tej recki a ty w ramach odwetu uczepiłeś się na siłę czego się tylko dało.
                      • Avatar
                        Slova 19.05.2017 19:07
                        Re: Czysta rozrywka- Polecam 8/10
                        panzery nie odbijają się na fabule bo są tylko elementem jej tła ?

                        No to tak jakbyś postawił typowy sklep wielkopowierzchniowy zamiast Suekiennic w Krakowie – nie koresponduje to ze sobą. Tło i treść jakby nie współgrają.

                        nofun­‑ów

                        Oczywiście, anime to cierpienie i było pomyłką.

                        Tak jak pan Hayao Hideaki powiedział.

                        w ramach odwetu uczepiłeś się na siłę czego się tylko dało

                        Ja naprawdę ująłem ten mankament jako zupełnie marginalny i tylko o nim napomknąłem, to Ty wyolbrzymiasz.

                        Czemu się nie uczepiłeś magii bojowej ? Ona też w tym okresie nie istniała tak jak panzery III.

                        Bo magia bojowa jest elementem świata przedstawionego. I jest zrealizowana zaskakująco solidnie.
                    • Avatar
                      Otak 19.05.2017 18:04
                      Re: Czysta rozrywka- Polecam 8/10
                      Czemu się nie uczepiłeś magii bojowej ? Ona też w tym okresie nie istniała tak jak panzery III.
            • Avatar
              Slova 19.05.2017 07:17
              Re: Czysta rozrywka- Polecam 8/10
              Bo, wiesz, nie możesz wynaleźć karabinu maszynowego, jeśli jeszcze nie opracowałeś technologii produkcji pocisku zespolonego, a wcześniej prochu bezdymnego.
  • Avatar
    A
    Seba 10.05.2017 05:58
    żenada
    ale żenada z tym usuwaniem komentarzy, tanuki po raz kolejny potwierdza jakim syfiastym jest serwisem xD
    • Avatar
      Slova 10.05.2017 08:41
      Re: żenada
      Gadaliśmy nie na temat prawie od samego początku, finał nie mógł być inny.
    • Avatar
      a 9.07.2017 14:44
      Re: żenada
      prawda
  • Avatar
    A
    rool 10.05.2017 02:26
    Jeżeli będzie drugi sezon i w tym sezonie Tanya spełni swoją obietnicę z końca 12­‑tego epka, to będzie zajebista seria.
  • Avatar
    A
    Otak 2.05.2017 01:39
    Tanya to w sumie taka okrutniejsza loli wersja niemieckiego asa myśliwskiego IWŚ, Manfreda von Richthofena zwanego też „Red Baronem”.
  • Avatar
    A
    Seba 29.04.2017 16:37
    tanuki xD
    Jedno z najlepszych anime ostatnich sezonów i 6/10 xD Tanuki z idiotycznymi ocenami jak zwykle nie zawodzi.
    • Seba 29.04.2017 16:38:35 - komentarz usunięto
    • Maxromem 29.04.2017 17:03:24 - komentarz usunięto
      • Avatar
        Akawashi 29.04.2017 20:22
        Re: tanuki xD
        Ten człowiek już parę razy się pojawiał jako troll ^^

        Pomijając to co poniżej napisano (bez przesady, brutalne to nie jest) oprócz głównej bohaterki/bohatera (z bardzo dobrze dobraną seiyuu), to anime nie ma wiele więcej do zaoferowania. Średnia fabuła (dodam, że ja nie patrzę z punktu widzenia historii, bo nie jest to anime historyczne; a punkt o tym, że lotnictwa nie rozwijali tak bardzo, logicznie wyjaśniam istnieniem magów), reszta postaci może nie tyle kukiełki, ale nijakie i parę niedopowiedzeń (z czego najbardziej irytowało mnie, że nie było nic powiedziane o wytrzymałości ich tarcz, i mam wrażenie, że jak chciał autor, tak sobie one działały). Cóż, przynajmniej nie było takich perełek jak w Shuumatsu no Izetta xD

        Co do grafy jeszcze, ending cudo :P

        Ale umówmy się, tu od początku chodziło o Tanyę i to im się udało :D
        • Avatar
          Otak 2.05.2017 16:25
          Re: tanuki xD
          No i udało się im dać widzowi wybór by sam sobie powiedział kto jest tu dobry a kto zły oraz pokazać mu że wojna to rzeź a nie wesoła przygoda.
      • Seba 30.04.2017 01:46:14 - komentarz usunięto
        • Maxromem 30.04.2017 01:47:34 - komentarz usunięto
        • Spoko 30.04.2017 11:41:08 - komentarz usunięto
          • Seba 30.04.2017 14:51:54 - komentarz usunięto
            • Maxromem 30.04.2017 17:16:10 - komentarz usunięto
            • Spoko 30.04.2017 22:27:31 - komentarz usunięto
    • Animelik 29.04.2017 18:19:47 - komentarz usunięto
      • Seba 30.04.2017 01:44:28 - komentarz usunięto
        • Animelik 30.04.2017 10:45:00 - komentarz usunięto
    • Avatar
      Grisznak 30.04.2017 16:42
      Re: tanuki xD
      Jedna z lepszych przydługich reklamówek light novel, które mają napędzić sprzedaż tychże. Przyzwoita, owszem, ale nie sądzę by za rok czy dwa się o niej pamiętało. Chyba, że nakręcą kolejne sezony, wtedy zwracam honor.
    • Slova 30.04.2017 20:50:21 - komentarz usunięto
    • Slova 30.04.2017 20:53:06 - komentarz usunięto
      • Seba 1.05.2017 01:44:44 - komentarz usunięto
        • Slova 1.05.2017 08:50:42 - komentarz usunięto
    • Slova 2.05.2017 07:26:10 - komentarz usunięto
      • Koogie 2.05.2017 10:44:52 - komentarz usunięto
        • Slova 2.05.2017 11:00:27 - komentarz usunięto
          • Koogie 2.05.2017 11:31:33 - komentarz usunięto
            • Slova 2.05.2017 15:27:23 - komentarz usunięto
              • Koogie 2.05.2017 16:32:28 - komentarz usunięto
                • Slova 2.05.2017 17:06:44 - komentarz usunięto
                  • Koogie 2.05.2017 19:01:12 - komentarz usunięto
          • Orzi 2.05.2017 12:01:00 - komentarz usunięto
            • Akawashi 2.05.2017 12:27:32 - komentarz usunięto
              • Slova 2.05.2017 15:30:33 - komentarz usunięto
                • Orzi 3.05.2017 22:52:10 - komentarz usunięto
                  • Seba 5.05.2017 01:25:36 - komentarz usunięto
                    • Slova 5.05.2017 09:24:48 - komentarz usunięto
                    • Slova 5.05.2017 09:25:51 - komentarz usunięto
                      • Seba 5.05.2017 20:48:12 - komentarz usunięto
                      • Seba 5.05.2017 20:58:40 - komentarz usunięto
                        • Slova 5.05.2017 21:12:37 - komentarz usunięto
                          • Seba 5.05.2017 21:22:30 - komentarz usunięto
                            • Slova 5.05.2017 21:40:31 - komentarz usunięto
                            • Slova 5.05.2017 21:41:02 - komentarz usunięto
                        • Slova 5.05.2017 21:21:11 - komentarz usunięto
                          • Seba 5.05.2017 21:23:55 - komentarz usunięto
                            • Seba 5.05.2017 21:32:33 - komentarz usunięto
                    • Maxromem 5.05.2017 14:59:55 - komentarz usunięto
                      • Seba 5.05.2017 20:51:18 - komentarz usunięto
                        • Slova 5.05.2017 21:16:10 - komentarz usunięto
                        • Maxromem 5.05.2017 23:34:30 - komentarz usunięto
                          • Seba 6.05.2017 00:45:19 - komentarz usunięto
                            • Maxromem 6.05.2017 12:23:54 - komentarz usunięto
                              • Seba 6.05.2017 17:03:14 - komentarz usunięto
                                • Slova 6.05.2017 18:25:29 - komentarz usunięto
                                • Animelik 6.05.2017 19:10:29 - komentarz usunięto
                                • Akawashi 6.05.2017 19:29:16 - komentarz usunięto
                                  • Slova 6.05.2017 22:15:08 - komentarz usunięto
                                  • Seba 7.05.2017 01:37:33 - komentarz usunięto
                                    • Slova 7.05.2017 09:50:04 - komentarz usunięto
                                      • Seba 7.05.2017 18:03:32 - komentarz usunięto
                                        • Slova 7.05.2017 18:18:41 - komentarz usunięto
                                          • Seba 7.05.2017 19:29:50 - komentarz usunięto
                                    • Maxromem 7.05.2017 11:09:45 - komentarz usunięto
                                    • Akawashi 7.05.2017 12:49:05 - komentarz usunięto
                                  • IKa 7.05.2017 12:00:18 - komentarz usunięto
                                • Maxromem 6.05.2017 22:35:45 - komentarz usunięto
                            • Slova 6.05.2017 13:01:41 - komentarz usunięto
                    • Teukros 5.05.2017 21:15:00 - komentarz usunięto
                      • Koogie 5.05.2017 22:13:09 - komentarz usunięto
                        • Maxromem 5.05.2017 23:34:56 - komentarz usunięto
  • Avatar
    A
    Secret 29.04.2017 12:17
    Heheh
    Najbardziej moderowano anime w tym roku :)
    Mój wewnętrzny sadysta się cieszył jak obłąkany…


    Being X
    :)
  • Avatar
    A
    Koogie 29.04.2017 10:59
    Poprawka do recenzji
    W rolę Tanyi wcieliła się Aoi Yuuki, szerzej znana jako tytułowa bohaterka Mahou Shoujo Madoka Magica, acz w tym przypadku jej gra zupełnie nie przypomina sławnej magicznej dziewczynki.


    W ten fragment wkradł się błąd. Powinno to wyglądać tak:

    W rolę Tanyi wcieliła się Aoi Yuuki, szerzej znana jako najlepsza seiyū na świecie i w tym przypadku jej gra zupełnie spełnia wysokie oczekiwania fanów.

    • Avatar
      Grisznak 29.04.2017 11:34
      Re: Poprawka do recenzji
      szerzej znana jako najlepsza seiyū na świecie

      Megumi Hayashibara zeszłaby ze śmiechu, jakby to przeczytała.
      • Avatar
        Koogie 2.05.2017 19:03
        Re: Poprawka do recenzji
        Megumi Hayashibara zeszłaby ze śmiechu, jakby to przeczytała.

        Biorąc pod uwagę jej wiek, to jest bardzo możliwe.

        Zbyt dobry setup na taką odpowiedz, jednak nie mogłem się powstrzymać.
    • Avatar
      Secret 29.04.2017 12:15
      Re: Poprawka do recenzji
      ahahahah zdecydowana prawda :)
  • Avatar
    A
    Conquest 6.04.2017 07:33
    I koniec
    Na początku sezonu wcale nie miałem w planach ruszać tego anime. Teraz wiem, że trochę byłoby szkoda, bo dostaliśmy ciekawą historię z dobrze wykreowanymi bohaterami, osadzoną w alternatywnym, ale nie pogmatwanym świecie i to rozgrywającą się w ciekawych czasach, w dobrej oprawie wizualnej i ze świetną muzyką. Jedyne, co mnie w większości nudziło, to sceny batalistyczne – same walki nie trzymają specjalnie w napięciu (ale szaleństwo lolity już tak). W tej chwili daję mocną siódemkę, ale nie neguję możliwości wystawienia lepszej oceny koniecznej kontynuacji.
  • Avatar
    A
    Orzi 4.04.2017 17:11
    Ostatni odcinek
    I niestety Przygody Tanyi Bardzozłej także wpadły w modną ostatnią pułapkę wśród adaptacji nowelek – niby skończyły jeden wątek, ale w ostatnim odcinku zamiast ładnego podsumowania wydarzeń + ewentualnie dobrze zaprezentowanego cliffhangera dostaliśmy 15 minut nowej historii plus wielkie „walcie się” do widzów na pożegnanie. Swojo robote zrobilymy, idźta czytać nowelkie. Za taką końcówkę ocena poleciała o oczko w dół, na 7/10. A szkoda, bo w anime niejednokrotnie urwano adaptację light novel w satysfakcjonujący dla widza sposób, jak np. KonoSubę z tego sezonu.
  • Avatar
    A
    Przechodzień 2.04.2017 11:23
    Hm… gdyby rzeczywiście „being X” chciał uprzykrzyć życie Tanyi w takim razie dlaczego po reinkarnacji otrzymała ponadprzeciętne zdolności magiczne?
    • Avatar
      Ketchup666 2.04.2017 11:46
      Bo „being X” chciał by trafiła do wojska, gdzie cały czas będzie w niebezpieczeństwie. Bojąc się o życie miała zacząć się do niego modlić.
      • Avatar
        Przechodzień 2.04.2017 15:28
        No właśnie, gdyby trafiła do wojska jako zwykły piechur zamiast loli z super mocami miałaby bardziej przekichane, tym samym większe szanse na nawrócenie.

        Oczywiście jest jeszcze kwestia w co tak naprawdę pogrywa „being X”, bo sprawie nawróceniu jednej duszyczki poświęca sporo uwagi jak na bóstwo.
        • Avatar
          Spoko 2.04.2017 16:24
          Tylko jak by nie była loli z supermocami oglądalność wśród otaku była by niższa. Co więcej, trzeba by się wtedy naprawdę natrudzić żeby życie bohaterki(? – w sumie to facet, czy też jego dusza przeniesiona w ciało dziecka) wyglądało choć trochę realistycznie. A tak mamy magiczne moce i Tanya może sobie latać na 10 km bez maski tlenowej, odbijać dowolnego kalibru wystrzały z karabinów i dział, super szybko wznosić się w powietrzu łamiąc prawa fizyki itd.
          Inną kwestią jaki szaleniec wysłał by 10 letnie (na oko) dziecko, zwłaszcza dziewczynkę na front – przynajmniej w cywilizacji zachodniej za jaką w tym anime „Pan­‑Germania” ma uchodzić.
          Niestety ilość bzdur i naciągnięć dyskwalifikuje tą serię jako mającą cokolwiek wspólnego z realizmem (i nie mówię tu o dorzuceniu magii do reguł świata przedstawionego przez autora). A szkoda – naprawdę chętnie obejrzę dobre wojenne anime.
          • Avatar
            Weiter 2.04.2017 23:27
            Po co ci dobre wojenne anime? Ludzie sami sobie tworzą niezwykłe show, które możesz podziwiać z kart książek. Ba być może dożyjesz i będziesz sam miał okazję, by być jednym z jej bohaterów.

            Anime ma to do siebie, że może być praktycznie wszystkim, więc po co zajmować się realiami wojennymi, jak można dodać magię i tym podobne. Po prostu jest dużo więcej ciekawszych rzeczy, które mogą znaleźć się w anime, a wojenki lepiej zostawiać dla prawdziwych ludzkich aktorów, którzy znacznie lepiej zobrazują Tobie taką historię.
            • Avatar
              Spoko 3.04.2017 14:21
              Filmy i seriale wojenne z żywymi aktorami to chyba wszystkie bardziej istotne obejrzałem. Od wybitnych typu Pacyfik (serial HBO) czy Das Boot (arcydzieło niemieckiego kina wojennego). Poprzez porządne/ponad przeciętne typu Gettysburg (polecam osobom ciekawym wojny secesyjnej), Na zachodzie bez zmian (książka jest oczywiście dużo lepsza ale to chyba jedyny dobry film z okresu I wojny światowej). A kończąc na koszmarkach typu Furia. Oczywiście ocena poszczególnych filmów jest ściśle subiektywna.

              Jak sam zauważyłeś anime może być wszystkim, więc dlaczego nie dobrą serią/filmem wojennym? W filmach aktorskich też mamy Harrego Pottera, Gwiezdne Wojny i Super Mena. Dla każdego coś dobrego.
              • Avatar
                Koogie 3.04.2017 14:53
                Tak tylko jedna rzecz… Bądź fair wobec serii. Argument, że seria nie jest tym czym sobie życzysz jest zwykle trochę słaby. Seria nie miała być wojenna i sądzę, że dało się to odczuć w pierwszych minutach. Użycie w fabule Wielkiej Wojny to tylko i wyłącznie ozdoba. Użyli jej by pokazać jak doskonale radziłby sobie korpo szczur w realiach otwartej agresji. Lekki motyw tego jak nieludzkie jest życie w korporacjach. I tyle… Poza tym to seria czysto rozrywkowa i jako taką trzeba ją oceniać. Czy fair byłoby ocenianie Attack on Titan z perspektywy komedii lub analizowanie Sword Art Online jako thrillera psychologicznego? Twoje oczekiwania rozminęły się z głównym założeniem serii… zdarza się.

                Anime średnio dobrze działa z dokumentami, więc pełnoprawnej serii wojennej raczej średnio się doczekasz, ale kto wie… może kiedyś.
                • Avatar
                  Spoko 3.04.2017 15:34
                  Tylko ja nie oczekuję dokumentu – ale odrobiny rzetelności od autora. Mam na starcie realia I wojny światowej – super, tylko im dalej tym bardziej absurdalnie. Nagle pojawiają się jednopłatowe, ciężkie bombowce zdolne latać nad średnim poziomem chmur (10 km osiągalne było dla maszyn z II wojny światowej), Tanya skacze z samolotu desantowego i to 6 silnikowego (d­‑day i to po stronie aliantów), na dole szarżują zaawansowane czołgi (operacja barbarossa), v­‑1 lata z prędkością 1,5 macha, a nie 650 km/h i jest wyposażone w silniki odrzutowe a nie pierwsze rakietowe (tak na marginesie nie wystarczy dołożyć silników żeby coś szybciej latało).
                  Te technologie pojawiły się na skutek 5 lat I wojny i cichego wyścigu zbrojeń w międzywojniu – skąd się wzięły skoro wojna dopiero się rozkręcała.
                  A po drugiej stronie wahadła – lotnictwo myśliwskie nie istnieje przynajmniej na ekranie (magowie nie są na tyle liczni aby to usprawiedliwiać), a broń przeciwlotnicza milczy niemal do końca serii w miejscach gdzie lata Tanya.

                  Problemem I wojny było brak skutecznych środków do przełamania zmasowanej obrony (m.in. rozwój medycyny zapewnił gigantyczną ilość rekrutów obydwu stronom) złożonej z milionów piechurów, okopów, zasieków, stanowisk broni maszynowej i artylerii – nad wszystkim unosiły się balony obserwacyjne i majestatyczne sterowce. A w dowództwach armii siedziały relikty dawnych wojen ślące na rzeź kolejne dywizje. W tym anime strony (zwłaszcza „Niemcy”) posiadają wszelkie środki aby prowadzić wojnę mobilną i totalną a nie stacjonarną, i to bez uwzględniania magów.

                  Dużo bym dał za faktyczne zestawienie możliwości wojska z I WW z dorzuconymi do kotła magami. Sorry za przydługiego posta. Pozdrawiam
                  • Avatar
                    Spoko 3.04.2017 16:02
                    PS
                    PS. No i mam jednak nieodparte wrażenie, że autor dość poważnie podszedł do tematu, tylko tak mu wyszło „zabawnie” i rozrywkowo.
                    • Avatar
                      Koogie 3.04.2017 16:29
                      Re: PS
                      Nie no, akurat intencje autora co do rozrywkowości serii są raczej jasne. Naszym bohaterem jest korpo szczur zamknięty w ciele magicznej dziewczynki w pierwszej wojnie światowej. Sam ten opis wystarczy za uświadomienie sobie jakie cele miał nasz autor.

                      W każdym razie co do oddania realiów pierwszej wojny to Ci całkowicie oddaje rację. Nie uważam, że należy to traktować jako rażącą wadę, ale trzeba o tym wspomnieć i jest to wada. I tutaj też powiem, że doceniłbym serie która by próbowała więcej opowiedzieć o tym konflikcie. Może kiedyś, to wybitnie nie próbowało nas czegoś nauczyć czy wzruszyć.
                      • Avatar
                        Spoko 3.04.2017 17:24
                        Re: PS
                        No taki opis nie powinien zostawać złudzeń co do celów/przeznaczenia tej produkcji.

                        ALE (a co tam dziś mam gadane/pisane)

                        Dla mnie dwie sprawy przemawiają za tym, że nie do końca jest to zamierzony pastisz/ rozrywka.
                        Raz, za dużo jest tam analiz sytuacji na froncie, strategii i taktyk prowadzonych przez generalicję i Tanyę. Autor ciągle próbuje tłumaczyć i uwiarygadniać wydarzenia na ekranie i troszczy się o zachowanie ciągu przyczynowo­‑skutkowego. W seriach akcji/rozrywkowych to rzecz trzeciorzędna. Po co ten wysiłek.
                        Dwa, Japończycy co jakiś czas tworzą serie o „mahou shoujo” na poważnie, ba nawet śmiertelnie poważnie. Co w zachodnim kinie od razu pachnie pastiszem, w japońskich produkcjach powoduje u mnie ból głowy – „a może to jednak na poważnie?” xD

                        Ale to tak na marginesie :)
                        • Avatar
                          Koogie 3.04.2017 17:51
                          Re: PS
                          Traktowanie jakiegoś konceptu poważnie nie zmienia tego, że jest to głównie seria rozrywkowa. To takie wyobraźmy sobie serie Mahou Shoujo gdzie w połowie serii pojawia się kosmiczne biuro które ściga między galaktycznego złoczyńce, który chce zniszczyć świat zmuszając klona swojej córki do gromadzenia kamyczków mocy. Ah i ponieważ to sci­‑fi to mahou shoujo będą miały transformujące się bronie rodem z gundamów. Ah i niech te bronie mówią w zagranicznych językach, bo fajnie brzmią. W kolejnym sezonie spędźmy jakieś 6­‑7 odcinków tylko i wyłącznie na treningu na innej planecie nie zapominając o zostawieniu miejsca na biurokracje związaną z prowadzeniem bazy szkoleniowej tajnej jednostki kosmicznego biura.

                          To nie są komedie czy parodie. To są serie akcji, one muszą traktowac siebie poważnie do pewnego zakresu by jednak widz był zainwestowany. Powaga znika w momencie kiedy zaczyna ona przeszkadzać i ograniczać jak fajne rzeczy można pokazać na ekranie. Dla nas ma być to komicznie głupie i zabawne, lecz dla postaci ma być to stosunkowo prawdziwe. To jak bardzo seria może sobie pozwolić na naruszanie logiki zależy od produkcji oczywiście. Na co innego może sobie pozwolić Nanoha, a na co innego Symphogear.
                          • Avatar
                            Spoko 3.04.2017 21:10
                            Re: PS
                            Nie będę się upierał przy swojej teorii bo argumentów nie mam zbyt mocnych.

                            Koniec końców serię trzeba oglądać z przymrużeniem oka, a to mnie trochę boli kiedy tłem jest wielka wojna.
                            • Avatar
                              Koogie 4.04.2017 07:24
                              Re: PS
                              Ano to doskonale rozumiem. Ja nie mogłem oglądać New Game, ponieważ za bardzo jestem wkręcony w gry i traktowanie tematu developerki po macoszemu po prostu mnie irytowało. Seria nie była zła… chyba, ale po prostu nie mogłem się nią cieszyć. Wkurzała mnie niesamowicie. Zdajesz się interesować pierwszą wojną światową, a to anime jest bardziej zainteresowane samym pomysłem wojny i w ogóle jakby mogli to by wrzucili wszystkie postacie w mundury nazistowskie. Głównie chodziło o ten motyw co pisałem wyżej, że mentalność korpo szczura wpasowuje się do horrorów i braku moralności wojennej.
          • Avatar
            Otak 3.04.2017 00:38
            >Inną kwestią jaki szaleniec wysłał by 10 letnie (na oko) dziecko, zwłaszcza dziewczynkę na front – przynajmniej w cywilizacji zachodniej za jaką w tym anime „Pan­‑Germania” ma uchodzić.

            Zdarzali się na wojnach tacy obłąkani fanatycy, np Naziści [link][link][/link] oraz Armia Krajowa [link][link][/link]

            A co do kwestii wieku Tanyi, to armia Imperium była pragmatyczna i uznała że wiek nie jest przeszkodą gdy pojedynczy żołnierz ma wartość bojową batalionu i jest znakomitym dowódcą.

            Mimo magii wojnę tam ukazano realistycznie jako rzeź, śmierć, sieroty i obłęd a nie jako bohaterską przygodę.
            • Avatar
              Slova 3.04.2017 14:58
              A to w sumie fakt – wojna jest w tym anime ciulowa. Tomi się podoba.
              • Avatar
                Otak 4.04.2017 13:50
                Lepsza taka niż w takim Shuumatsu no Izetta gdzie jest jasny podział na bohaterski nieskazitelny alternatywny Lichtenstein i przebrzydłą pijącą krew dzieci alternatywną III Rzeszę. Youjo Senki nie mówi mi kto jest dobry a kto zły ani kogo mam lubić a kogo nie. W Youjo Senki obie strony konfliktu się nie zmoderowano i robią wszystko by wygrać.

                I antybohater był naprawdę anty a taki że niby jest zły ale tak naprawdę jest po prostu emo jak ten w tokio żula.

                Wiem nie znam się a Youjo Senki jest zmoderowano bo nie odwzorowuje w 100% IWŚ taka jaka była. Anime nie służy do zabawy tylko do odwzorowywania rzeczywistości i historii. Takie Girls un Panzer na przykład, jest nierealistyczne i fałszuje historię oraz obraża prawdziwych czołgistów.

                • Avatar
                  Slova 4.04.2017 15:32
                  iksde.
                  • Avatar
                    Otak 4.04.2017 19:21
                    Inaczej, znajdź mi lepsze anime o IWŚ to ci przyznam rację.
                    • Avatar
                      Slova 4.04.2017 20:50
                      Nie, napisałem tak, bo myślałem, że cały Twój komentarz wyleci. Moderacja jakaś dzisiaj spolegliwa.

                      Aczkolwiek te akapit o girls und panzer to dalej iksde, z resztą ogólnie się zgadzam.
                      • Avatar
                        Domi-kun 4.04.2017 21:11
                        Przecież GuP jest nierealistyczny.
                        • Avatar
                          Slova 4.04.2017 21:20
                          O obrażanie czołgistów mi chodziło.
                      • Avatar
                        Otak 5.04.2017 01:17
                        W takim razie nie wiem co masz do obrazu wojny w Youjo Senki. Przecież pokazano że na niej obłęd zwycięża rozsądek i człowieczeństwo ogólnie. Nie trzeba jakiś uber drastycznych scen by ukazać obraz wojny. W Youjo Senki dobrze oddano IWŚ której paliwem był nacjonalizm, żądza odwetu za historyczne antagonizmy i pokazanie kto jest największym kozakiem w Europie który naklepie wszystkim.
                        • Avatar
                          Slova 5.04.2017 13:38
                          Powtórzę jeszcze raz, czytaj ze zrozumieniem:
                          A to w sumie fakt – wojna jest w tym anime ciulowa. To mi się podoba.
                          • Avatar
                            Otak 5.04.2017 23:01
                            A to w sumie fakt – Girlz und panzer jest do zmoderowano. To mi się podoba.

                            • Avatar
                              Slova 6.04.2017 16:22
                              TY naprawdę nie rozumiesz tego, co napisałem, prawda?

                              Napiszę więc inaczej – gdyby wojna w Youjo Senki była fajna, to by mi się to nie podobało.
                  • Avatar
                    Otak 4.04.2017 19:49
                    Nawet nie musi być IWŚ, wystarczy jak podasz wojenne lepsze od Youjo Senki. Nie, mechy się nie liczą.
                    • Avatar
                      chi4ko 4.04.2017 19:55
                      Fullmetal Alchemist
                      • Avatar
                        Domi-kun 4.04.2017 20:08
                        Zależy jakie kryteria przyjmiemy do oceny. Wydaje mi się, że według tych, które stosuje Otak Fullmetal wcale nie musi być lepszy.
                        • Avatar
                          Otak 5.04.2017 01:04
                          W FMA jest wojna okrutna ale z jasnym podziałem na dobro i zło. I nie ma jej tam tak dużo chyba by nazwać FMA wojennym anime.
                          • Avatar
                            chi4ko 5.04.2017 23:07
                            Jasny podział na dobro i zło? Czy my oglądaliśmy to samo anime (FMA 2003)? Ta seria to przecież całe odcienie szarości. Mustang to zbrodniarz wojenny z moralną czkawką, doktor Marcoh w przeszłości przeprowadzał niehumanitarne eksperymenty, już nie mówiąc o dwójce głównych bohaterów, którzy jako dzieci dokonali czegoś naprawdę okrutnego. Homunkulusy nie są 'tymi złymi' – to bardziej postacie tragiczne, podobnie jak i Scar.

                            I nie ma jej tam tak dużo chyba by nazwać FMA wojennym anime.


                            1. Tag na tanuku temu przeczy.
                            2. To tzw. moving the goalpost – chciałeś polecankę, to ją masz. Wszelkie dalsze wybiegi typu 'za mało wojny w wojnie' do mnie nie trafiają.
                            • Avatar
                              Otak 6.04.2017 00:03
                              >Tag na tanuku temu przeczy.

                              Tagi tanuka to nie prawdy objawione. Wg recenzji tanuka Samurai Champloo którego akcja dzieje się w Japonii XIX­‑cznej to anime o średniowiecznej Japonii.

                              >XIX wiek
                              >Średniowiecze

                              Nie dziw mi się że nie kieruję się tanukiem.
                              • Avatar
                                Daerian 6.04.2017 17:13
                                Jednakże zwrócę uwagę na to, że dla osoby nie znającej historii okres Edo to owszem najbliżej ma do europejskiego średniowiecza…
                                • Avatar
                                  Otak 6.04.2017 23:41
                                  Ale kiedy w Samurai Champloo pojawia się bandyta używający rewolweru i oddział armii USA. Co innego określenie ram czasowych a co innego określenie mentalności i poziomu rozwoju. Idąc tą logiką Europa na początku XX wieku była średniowieczna bo w okopach IWŚ używano buzdyganów i pancerzy. No sorry ale recenzent mający się za pro znawcę Anime i Japonii nie powinien takich byków strzelać.
          • Avatar
            rool 10.05.2017 02:24
            Fragment wypowiedzi –
            Inną kwestią jaki szaleniec wysłał by 10 letnie (na oko) dziecko, zwłaszcza dziewczynkę na front – przynajmniej w cywilizacji zachodniej za jaką w tym anime „Pan­‑Germania” ma uchodzić
             – Tylko Japońce. W niemal każdym anime gdzie ważą sie losy świata i nie tylko, dzieciaki jako supermeni walczą. Powszechny wiek to średnio 16 lat, w tej serii zjechali już nisko. Jeszcze trochę a niemowlaki będą ratować świat czy światy.
        • Avatar
          GLASS 3.04.2017 16:29
          Oczywiście jest jeszcze kwestia w co tak naprawdę pogrywa „being X”, bo sprawie nawróceniu jednej duszyczki poświęca sporo uwagi jak na bóstwo.

          A kto powiedział, że poświęca uwagę tylko jej (jemu)? Skoro jest bóstwem, to może zajmować się kilkoma niewiernymi naraz :P W końcu jego moc jest nieograniczona…
          • Avatar
            Daerian 4.04.2017 01:14
            W najmniejszym stopniu nie jest nieograniczona – Being X sam na samym początku stwierdza, że jego moc nie jest nieograniczona i że dochodzi do granic swoich możliwości. TO nie jest chrześcijański Bóg, to japońskie kami, naeet jeśli dość potężne.
            Główny bohater uraczył go wtedy przemową o kiepskiej organizacji pracy, co właśnie tym bardziej Being X zdenerwowało…
            • Avatar
              GLASS 4.04.2017 16:17
              Aaa, faktycznie, przepraszam, mój błąd! Zdążyłam już o tym zapomnieć, cholera xd W takim razie cofam to, co powiedziałam :p
    • Avatar
      Nieprawicz 6.04.2017 00:51
      ,,,,
      Żeby tym tragiczniejszy był jej upadek, duhh…
    • Avatar
      Pyiet 17.02.2018 11:14
      A jaka jest przyjemność z rozdeptywania bezbronnego robaka? Cała ta reinkarnacja żeby zasiać wiarę w Tanyi to ściema, tak na prawdę „Byt X” chciał się pobawić.
  • Avatar
    A
    Otak 31.03.2017 23:18
    Dla mnie najlepsze anime sezonu. Spełnienie mojego marzenia o anime akcyjniaku w realiach IWŚ z badassowym antybohaterem i prawdziwym obrazem wojny z całym jej okrucieństwem bez podziału na dobro i zło
  • Avatar
    A
    GLASS 31.03.2017 20:08
    Nie spodziewałam się wiele, a dostałam całkiem dobre, rozrywkowe anime. Oczywiście największym plusem jest główna bohaterka, ale same wojenne porachunki też nie zawodzą – cieszę się, że nie próbowali tej wojny „upiększyć”, tylko jasno i dosadnie pokazali, jak okrutna i nieprzyjemna może ona być. No i właściwie jako widzowie jesteśmy po stronie tych „złych”, co zdarza się rzadko.
    • Avatar
      Otak 31.03.2017 23:16
      Ci „dobrzy” alianci też nie lepsi bo użyli miasta i jego mieszkańców jako żywej tarczy. Prawda, tam jest ukazany prawdziwy obraz wojny bez jasnego podziału na dobro i zło.
    • Avatar
      Nenenene 1.04.2017 20:31
      Tu nie bardzo jest jak rozdzielić na dobrych i złych.
      Sama Tanya to dobrze podsumowuje. Kiedy Imperium chce odeprzeć najeźdźców raz a dobrze, cała reszta uznaje, że się tamci zrobili za wojowniczy, i trzeba im przypiłować kły.

      Jeszcze zabawniejsze, że to chyba nie!Skandynawia zaczęła ten konflikt.
  • Avatar
    A
    Saber 31.03.2017 18:55
    ode mnie 9/10. drugi sezon potrzebny koniecznie.
    Początkowo nie planowałam tego oglądać, szybko się przekonałam, a ostatecznie zakochałam. Niesamowicie wciągające, ciekawe, fajny klimat, świetna główna bohaterka, to anime ma charakter, ogląda się świetnie. Wysłanie na magiczną I wojnę światową salarymana w ciele małej dziewczynki która ma na pieńku z Bogiem brzmi jak niezły miszmasz, ale sprawdza się fajnie. Chcę więcej. Końcówka oczywiście urwana, robi wielki apetyt na ciąg dalszy, który wierzę że nastąpi.
  • Avatar
    A
    Spoko 25.03.2017 22:25
    Oglądając Youjo Senki, przychodzi mi do głowy scenka z „Kung Fury”.
    Bohater cofa się w czasie. Na miejscu natyka się na agresywną lokalną faunę. Z pomocą przybywa mu dziewczę z minigunem i w rogatym hełmie na głowie.
    Bohater: Jaki mamy rok?
    Dziewczyna: To jest era wikingów.
    Bohater: To by tłumaczyło laserowe raptory. Kur…

    Jako seria rozrywkowa 7/10
    Jako seria wojenna 3/10

    Średnia 5/10
  • Avatar
    A
    Otak 18.03.2017 15:05
    Epicki kocioł
    Najpierw rakiety V1 a teraz Panzery III, alternatywne Niemcy jeszcze bardziej wyprzedziły na IWŚ swoje czasy. Ale wciąż domagam Się Zeppelinów ! Zaś co do fabuły, zapowiada się epicka finałowa walka.
  • Avatar
    A
    Otak 10.03.2017 18:42
    Wunderwaffe
    Szalony pomysł z  kliknij: ukryte , chociaż boli mnie że anime i IWŚ a nie ma bojowych Zeppelinów. Aż się prosi o sterowce­‑niszczyciele i sterowce­‑lotniskowce bo takie były w planach tylko że wojna się skończyła.
    • Avatar
      Nieprawicz 2.04.2017 16:17
      Re: Wunderwaffe
      Zeppeliny w tej historii mogą nie mieć już żadnego zastosowania militarnego bo mały oddział magów mógłby je rozwalić jednym explozyjnym zaklecio­‑strzałem. Zwłaszcza jeżeli wypełnione by były helem. Zeppeliny po tragedii Hindenburga pełni bardziej role rozpoznawcza niżeli wojenną. No chyba że zrobimy jakieś metalowe napędzane magią monstrum podobne do tego co opisywał Julius Verne w swoich opowieściach o „Albatrosie”
  • Avatar
    A
    Otak 3.03.2017 23:22
    Wojna nigdy się nie zmienia
    To co zawaliło Shuumatsu no Izetta, udało się Youjo Senki. Nareszcie anime o prawdziwym obrazie wojny. Nie przerysowanym a po prostu brutalnie prawdziwym. Bez jasnego podziału na dobro i zło.

    Niemcy to przynajmniej ostrzegli przed tym bombardowaniem. A Republika i tamtejsza Brytania na bank nie ostrzegała przed dokonaniem masakry ludności w swoich koloniach. A Brytole przed IWŚ nawet w Afryce Południowej urządzili obozy koncentracyjne dla zbuntowanych burskich osadników. Zaś sam Winston Churchill powiedział „Z pełną mocą popieram wykorzystanie zatrutych gazów przeciwko plemionom niecywilizowanym”.

    Tanya nie jest taka zła.
    • Avatar
      Otak 3.03.2017 23:29
      Re: Wojna nigdy się nie zmienia
      A i zapomniałem dodać że ta „dobra i szlachetna” Ententa zrobiła żywą tarczę z własnych obywateli. Ale i tak będą wszyscy się czepiać tylko i wyłącznie Niemców.
  • Avatar
    A
    B0hna 3.03.2017 20:08
    ah! 8 ep
    Ah! Jak mi się to podobało!  kliknij: ukryte  Youjo Senki lubię właśnie za to, że brutalność Tanyi jest taka rzeczowa. Wszystko jest zaplanowane, Tanya  kliknij: ukryte 
    P.S. kliknij: ukryte  Ogólnie to kibicuję Tany'i w podboju Europy, nawet świata i wszechświata i pokonaniu Bytu X. Ona jest zbyt urocza, by przegrać <3.
    • Avatar
      Otak 3.03.2017 23:25
      Re: ah! 8 ep
      Z kolei ci „dobrzy” alianci strzelali nieuzbrojonym jeńcom w plecy i zrobili żywą tarczę z swoich obywateli.
      • Avatar
        B0hna 4.03.2017 00:17
        Re: ah! 8 ep
        Wierz mi ja w tym anime kibicuję Niemcom (czy jaką w tej rzeczywistości mają nazwę). Wojna nigdy nie jest słuszna, dobra, sprawiedliwa, zawsze cierpią niewinni. Nie znam (może nie podali, może nie pamiętam) powodu wybuchy wojny w anime, ale zazwyczaj zawsze się je jakoś uszlachetnia, by nie wyjść na tych złych, czy zbyt pragmatycznych.
        W tym odcinku, reżyser pokazał prawdziwą brutalność wojny. Wszystko zgodnie z konwencjami, zostało zrobione, ale rzeź nastała i niby nasza Tanya taka zła:( Ale: robiła to co nakazywał rozsądek, dlaczego miała czekać by nienawiść w nich rosła i ją w przyszłości ,,dopadła”? Dlaczego miała oddać zdobyte miasto? Dlaczego miała darować im życia? Jedyny powód to sumienie (którego jako psychopatka nie ma). Tanya postępowała racjonalnie, i to jej się chwali. Powiedziałabym, że to powstańcy tutaj zawinili. Nie myśleli o konsekwencjach swoich czynów, typu: co się stanie z osobami, które nie chcą/ mogą walczyć, czy państwa alianckie są w stanie im pomóc ( a wiadomo po 7ep, że nie). Nie miały dowództwa (co wytknęła sama Tanya). Jak dla mnie sami sobie tą rzeź zmajstrowali. W świecie, gdzie rządzi silny, a jest się słabym, trzeba być bystrym. Jedyne co im się mogło udać, to niektórzy żołnierze mogli zwątpić w sens ich działania. Na to, Tanya jest akurat za mądra.
        • Otak 4.03.2017 12:01:18 - komentarz usunięto
          • Koogie 4.03.2017 12:30:56 - komentarz usunięto
            • Otak 4.03.2017 12:57:56 - komentarz usunięto
        • Avatar
          Otak 4.03.2017 13:29
          Re: ah! 8 ep
          Oponenta jakiegoś musi mieć. A typ jest biszem, bo bisz nie musi być pięknisiem. Bisz to określenie na spoko męską postać.

          Ciekawi mnie czy pojawi się Rosja i Imperium Osmańskie. Magowie Rosji mogliby być stylizowani na szamanów z plemion syberyjskich i korzystać z pomocy duchów. Tureccy zaś by mogli być coś ala Assassyni co byliby dobrzy w magii kamuflażu i iluzji. Różnili by się od Europejskich magów co po prostu naparzają fireballami i piorunami.

          Tanya mogłaby raz iluzji w czasie walki użyć, bo się o to prosi i ogólnie mogliby pokazać niekonwencjonalne stosowanie magii a nie tylko destrukcja.
        • Avatar
          Otak 4.03.2017 17:31
          Re: ah! 8 ep
          Widzisz ? Youjo Senki budzi takie kontrowersje że samo niedługo ze strony zniknie :D
          • Avatar
            B0hna 4.03.2017 17:50
            Re: ah! 8 ep
            No właśnie widzę;) Szkoda, że nie zdążyłam przeczytać komentarzy. Bish to określenie,,pięknego chłopca”.
            Nie myślałam o magach z innych państw. Myślę, że Rosyjscy i może nawet Amerykańscy nie będę się tak różnić od europejskich. Azjatyccy, afrykańscy magowie ( których raczej nie pokażą) na pewno byli inni. Pomysł z tureckimi jest bardzo dobry. Faktycznie dziwnie, że nie pokazują kamuflażu ani nic, przecież to nawet było kryterium przy wyborze do drużyny treningowej Tanyi.
            • Avatar
              Otak 5.03.2017 00:52
              Re: ah! 8 ep
              A może to i lepiej że jakiś super zróżnicowanych spellów nie ma bo by wyszedł Naruto na IWŚ. A poza tym było niekonwencjonalne wykorzystanie magii- magiczne nagranie wideo.

              Kwestia magii aż tak nie kłuje w oczy, grunt że jest nareszcie antybohater tak anty że się człek zastanawia czy nie ogląda anime z punktu widzenia antagonisty. Tanya to super badass i loli Manfred von Richthofen aka „Red Baron”




              • Avatar
                Pyiet 17.02.2018 11:55
                Re: ah! 8 ep
                Tanya użyła „przynęty” pod koniec pierwszego odcinka więc jest i iluzja na polu walki :)
  • Avatar
    A
    skgnbsk 25.02.2017 02:08
    Też wam się opening kojarzy z opkiem black lagoon? Prawie jak deja vu
    • Avatar
      Slova 25.02.2017 10:40
      Już prędzej powinien z endingiem Overlorda.
      Wszystko przez nadmierny autotune.
  • Avatar
    A
    Otak 24.02.2017 18:19
    Dzień D Tanyi
    No to tym z Ententy Tanya zafundowała D­‑Day, twórcom się udało, kibicuję postaci która wygląda na złą w walczy z tymi którzy wyglądają na tych dobrych. Daję odpust zupełny za poprzedni recap.
  • Avatar
    A
    Orzi 15.02.2017 18:40
    Pozytywne zaskoczenie
    Z własnej woli pewnie bym się za to anime nie zabrał. Ot, kolejna reklamówka nowelki w modnych klimatach dziewczynki + wojna. Ile bym stracił gdyby tak się stało…

    Bądźmy szczerzy, ta seria jest tak świetna dzięki postaci Tanyi, która jest chyba pierwszym prawdziwym antybohaterem w anime od czasów Death Note. Sadystyczna oportunistka która nie boi się manipulować, łżeć i zabijać aby osiągnąć twój cel. A przy okazji aż kipi charyzmą. Ta postać jest tym, czym od początku powinny być niewypały starające się pozować na antybohaterów, jak Momonga z Overlorda. Mimo świadomości, że historia zostanie urwana przed prawdziwym rozpoczęciem akcji nie mogę doczekać się kolejnych odcinków.
    • Avatar
      Otak 15.02.2017 23:32
      Re: Pozytywne zaskoczenie
      Fakt, nareszcie badassowy antybohater i anime wojenne z prawdziwego zdarzenia.


      Jak jesteś spragniony antybohaterów to polecam mangę „Dendrobates”. Antybohaterem jest Sengawa, płatny zabójca polujący na przestępców. Gość to prawdziwy psychopata. I się ani nie usprawiedliwia, ani nie ma emo weltszmerca, ani nie nadaje temu co robi jakiejś ideologii wydumanej. Nie kryje się z tym że lubi zabijać i go to jara i sam przyznaje że jest zwykłym mordercą. A to że jego ofiarami są tylko przestępcy, mordercy, gwałciciele i mafiozi to tylko taka jego fanaberia.
  • Avatar
    A
    kamil88 13.02.2017 21:19
    Wielka Wojna
    Czyli w tym świecie dopiero rozpocznie się Wielka Wojna. Jeśli Tanyi uda się zdobyć jakiś posłuch wśród generalicji, to powinna przestrzec kogo trzeba, przed wysyłaniem tamtejszego Lenina do wywołania rewolucji na wschodzie, bo będzie to miało negatywne konsekwencje dla całego świata :)
    • Avatar
      Otak 14.02.2017 00:50
      Re: Wielka Wojna
      Albo pozwoli mu zrobić swoje czyli doprowadzić do wojny domowej w alternatywnej Rosji w celu wyłączenia jej z wojny, by potem go odstrzelić tak by towarzysz Lenin nie dokończył dzieła i jedynie osłabił drastycznie białą carską Rosję zamiast ją niszczyć.
  • Avatar
    A
    Otak 11.02.2017 15:35
    Lotnictwo
    Czyli jednak mają bombowce i myśliwce, po prostu latają na wysokości niedostępnej dla magów. No ale przybyło komando Tanyi i koncepcję szlag trafił.

    A epek spoko, ciągle przyzwoity wojenny akcyjniak.
  • Avatar
    A
    Saarverok 6.02.2017 18:31
    Coraz bardziej mi się podoba :D
  • Avatar
    A
    Otak 3.02.2017 21:35
    Das ist gut !
    Jak to miło jest oglądać antybohaterkę co jest bardziej anty niż antagoniści w niektórych anime.

    SPOILER  kliknij: ukryte 
  • Avatar
    A
    B0hna 3.02.2017 20:08
    śmieszki
    Ostrzeżenie o  kliknij: ukryte . I to niezadowolenie Tanyi gdy chcieli  kliknij: ukryte  Kolejny super odcinek ^^
  • Avatar
    A
    Slova 28.01.2017 10:03
    Tak sobie pomyślałem, że w myślach Tanya mogłaby mówić swoim oryginalnym głosem, byłby to miły kontrast.
    • Avatar
      Otak 28.01.2017 21:16
      To by było już za bardzo creepy i lekki przerost, momentami by mogło brzmieć komicznie a nie demonicznie.
    • Avatar
      Numriel 30.01.2017 15:47
      Żałuję tylko że nie powiedziała „explosion” w stylu Megumin. :)
  • Avatar
    A
    Grisznak 28.01.2017 09:01
    Tanya faktycznie zyskuje z odcinka na odcinek. Szkoda w sumie, że jak na razie nie ma w tej serii żadnej innej ciekawszej postaci, cała reszta robi za tło dla popisów głównej bohaterki/bohatera.
    • Avatar
      Otak 28.01.2017 21:16
      SPOILER  kliknij: ukryte 
  • Avatar
    A
    Daerian 27.01.2017 23:52
    Nanoha...
    Mnie w tej serii ze wszystkiego chyba najbardziej bawią nawiązania do postaci Nanohy w Tanyi, których jest za dużo (i w jednym miejscu trzy z nich wymienione ślicznie na jednym wydechu praktycznie) aby był to przypadek…
    Seria o złej Nanosze po prostu…
    • Avatar
      Spoko 28.01.2017 00:30
      Re: Nanoha...
      Dobrze wiedzieć. Nanohy nie oglądałem więc ciężko wyłapać mi nawiązania.

      Do tej pory sądziłem, że autor „Youjo Senki” ma jedynie fetysz niemieckich mundurów połączony z niezdrowym pociągiem do lolitek – bez jakiś „głębszych” powiązań.
  • Avatar
    A
    Otak 27.01.2017 21:43
    Wir sind des Geyers schwarzer Haufen, heia hoho !
    No nareszcie seria o niemieckich żołnierzach co ukazuje ich jako ludzi a nie armię ciemności jak nakazuje poprawność. A przy tym spoko wojenny akcyjniak z prawdziwym antybohaterem a nie emo co udaje antybohatera jak lelouch z code geassa.
  • Avatar
    A
    PWL 27.01.2017 20:15
    Do dzisiaj pamiętam fragment książki Ericha M. Remarque „Na Zachodzie bez zmian”, w którym opisano trwającą ponad tydzień nawałę francuskiej artylerii na krótki odcinek frontu, na którym znajdował się bohater. Pociski spadały cały czas rozrywając okopy,bunkry i ludzi oraz stopniowo doprowadzając do psychozy pomieszanej z nieludzkim odrętwieniem. Potem przy dźwięku gwizdków Francuzi przystąpili do ataku, a z błota po niemieckiej stronie, gdzie można by pomyśleć, nikt nie mógł przeżyć, zaczęły się podnosić tysiące stalowych hełmów…

    Eh, od tego czasu I Wojna jest jednym z najciekawszych dla mnie okresów i przyglądam się wszystkiemu co na ten temat można znaleźć. Tutaj na dodatek mamy postać utalentowanego anty­‑bohatera, też moja ulubiona kategoria :) Tanya w poprzednim życiu była libertarianinem szkoły chicagowskiej, znanej z postaci Miltona Friedmana, ideologa porządku gospodarczego w Chile za czasów dyktatury Pinocheta; doskonały światopogląd dla korpo­‑ludzia o czarnym sercu. I tym zabawniej brzmią jej przemyślenia o tym, że w Imperium (nie­‑Niemcy) konieczne są związki zawodowe :D

    Każdemu chociaż trochę zainteresowanemu tym anime, polecam light­‑novel, albo chociaż mangę. To co się dzieje jest o wiele lepiej wytłumaczone i ciekawsze, niestety tylko po angielsku.
    Na koniec mały fragment z ogłoszenia o naborze do sił szybkiego reagowania, z końcówki 4 odcinka w anime:
    „We will always guide him, never abandon him, forever bounded to walk an unyielding path, onto the battlefield. All for the sake of victory.
    The mages we seek will head to the arduous battlefield, draw a pittance of a wage, live a gloomy life pelted by hails of bullets, shouldering unbearable risk with no guarantee of survival. Upon your return, fame and glory awaits.
    General Staff Office 601st Rostering Committee”

    (mam nadzieję, że nikt nie zauważył jak bardzo zacząłem się ślinić…)
    • Avatar
      Otak 27.01.2017 21:38
      Manga przegadana
      Manga przegadana trochę a w anime jest równowaga pomiędzy przedstawianiem świata, dialogami i akcją. I boga lepiej przedstawiono, jako bezpostaciowego wszędobylskiego a nie typowego Zeusa jak w mandze.

      Też się cieszę iż ktoś sięgnął po Wielką Wojnę bo jest idealnym tłem dla wojennych akcyjniaków.

      Mi zaś samo Youjo Senki kojarzy się z Stalowymi Szczurami, cyklem książek Michała Gołkowskiego o niemieckiej szturmowej kompanii karnej. Też są antybohaterowie którym mimo ich anty kibicuje się bardziej niż pozytywnym. Aż oglądają to anime mam ochotę śpiewać:

      Wir sind des Geyers schwarzer Haufen, heia hoho,
  • Avatar
    A
    Koogie 26.01.2017 09:32
    Dziwnie przyciągające
    Po trzech odcinkach, ciężko mi powiedzieć dokładnie co powoduje, że tą serie przyjemnie się ogląda. Design głównej bohaterki jest dosyć odpychający, mimo że jest to lolitka w mundurze. I tak, umundurowana słodka dziewczynka jest dla mnie przyciągającym konceptem i to nie tylko dlatego, że jestem skrzywiony lecz również ponieważ przeciwieństwa zwykle ze sobą dobrze działają. Tutaj paradoksalnie osiąga to nowy poziom, ponieważ coś do czego przyzwyczajeni jesteśmy, że będzie słodkie mimo że być nie powinno, okazuje się że naprawdę nie jest słodkie. Wychodzi z tego taki strasznie dziwne koło oczekiwań widza i burzeniu tych oczekiwań. Wszystko zawarte w jednym designie głównej bohaterki. Ostatecznie sądzę, że ten odpychający design mocno działa na korzyść serii, bo efektywnie to koło o którym wspomniałem wcześniej można odnieść do całej serii.

    Prawdę mówiąc nie mam trochę głowy do rozbierania tej serii. Można by powalczyć z tym jak seria odnosi się do boga, ale w oczywisty sposób jest to tylko ciekawa pusta dekoracja, a nie główna atrakcja serii. Można by coś tam pomyśleć czemu obrano sobie pierwszą wojnę światową, lecz tutaj także odpowiedz jest raczej prozaiczna, gdyż ta wojna słynęła z powolnego metodycznego wykrwawiania się w okopach, a także nie wymaga stąpania na paluszkach by kogoś nie urazić nazistowskimi motywami.
    Tak naprawdę jednak cała ta seria to jest główna bohaterka… wszystko inne wydaje się nie mieć praktycznie znaczenia i jest tylko bardzo ładną wydmuszką w której zamknęliśmy naszą bohaterkę. I działa to jakoś, ta wydmuszka jest ładnym tłem, który świetnie akcentuje podejście do świata głównej postaci, designy i wygląd anime także to odzwierciedlają.

    Nie mam co do tego anime specjalnych emocji, prawdę mówiąc wydaje mi się że jest troszkę miałkie, lecz… Nie mogę odmówić tego, że jest ciekawe. Chce zobaczyć kolejne przygody głównej postaci, a także mam wrażenie, że anime zdaje sobie sprawę czym jest i co ma zrobić by chwycić uwagę widzę. To anime musi zaskakiwać, lekko bawić się oczekiwaniami widza. Póki co wychodziło im to dobrze i jeżeli trend się utrzyma to nie będę miał żadnego problemu by skończyć to show zadowolony ze spędzonego czasu.
  • Avatar
    A
    kamil88 20.01.2017 21:34
    Odcinek 3 - Pojechali po bandzie (Spoilery
    Bóg X nie ustaje w próbach nawrócenia Tanyi,  kliknij: ukryte  Dobrze, że użyli określenia „being X” bo już widzę jak niektóre środowiska które traktują się zbyt poważnie, siałyby ferment, za zrobienie z boga tak wrednej istoty.
    • Avatar
      GLASS 20.01.2017 23:52
      Re: Odcinek 3 - Pojechali po bandzie (Spoilery
      zrobienie z boga tak wrednej istoty

      Tym bardziej to jest zabawne, że chyba taka jego natura jest bardziej adekwatna xD Tak trąci trochę bogiem ze Starego Testamentu, ale wielką znawczynią tematu nie jestem, więc jeśli się mylę, proszę mnie poprawić xd
      • Avatar
        kamil88 21.01.2017 00:03
        Re: Odcinek 3 - Pojechali po bandzie (Spoilery
        Dokładnie, w Starym Testamencie Bóg zsyłał plagi na grzeszników, i testował wierność np. rozkazując zabić Abrahamowi jedynego syna, składając go w ofierze (Powstrzymał go, widząc że był gotów to zrobić)
    • Avatar
      Grisznak 26.01.2017 09:52
      Re: Odcinek 3 - Pojechali po bandzie (Spoilery
      Oj tam, w porównaniu z takim Hiobem to główny bohater i tak ma mocno z górki.
    • Avatar
      tamakara 26.01.2017 11:59
      Re: Odcinek 3 - Pojechali po bandzie (Spoilery
      teologiczne dysputy pod anime, ah~
      a gdzie jest napisane, że ten bóg jest Bogiem judeo­‑chrześcjiańskim? znaczy może był wzorowany, nie mam pojęcia, ale takie podejście kłóci się z faktem, że mamy tu jakąś reinkarnację czy coś.
      po kiego wplątywać w to prawdziwe religie? no chyba, że ktoś szuka fermentu…
      • Avatar
        GLASS 26.01.2017 15:05
        Re: Odcinek 3 - Pojechali po bandzie (Spoilery
        po kiego wplątywać w to prawdziwe religie?

        Luzik, tak sobie tylko pitolimy, bez nerwów xd
        • Avatar
          tamakara 26.01.2017 18:35
          Re: Odcinek 3 - Pojechali po bandzie (Spoilery
          w którym miejscu widzisz w mojej wypowiedzi „nerwy”? rany…

          Zastanawia mnie tylko to automatyczne przekierowanie akurat na TEGO Boga. Czy coś w serii to sugeruje, czy to tylko hmmm kulturowa predylekcja?
      • Avatar
        Grisznak 26.01.2017 18:23
        Re: Odcinek 3 - Pojechali po bandzie (Spoilery
        Ja bym powiedział, że miejscowy Bóg jest bardzo chrześcijański – w starotestamentowym wydaniu, of course. Zadufana w sobie wredota, traktujący ludzi jak mrówki, który bawi się nimi, aby podpierać swoje racje i wymagający bezwzględnej czci, nie przyjmujący do wiadomości, że ktoś może mieć inne zdanie.
        • Avatar
          tamakara 26.01.2017 18:41
          Re: Odcinek 3 - Pojechali po bandzie (Spoilery
          Obawiam się, że straszliwie upraszczasz…
        • Avatar
          Koogie 26.01.2017 19:30
          Re: Odcinek 3 - Pojechali po bandzie (Spoilery
          Takie przedstawienie boga nie jest ekskluzywne dla starego testamentu.
  • Avatar
    A
    B0hna 18.01.2017 17:33
    Mordercze lolity
    Strasznie spodobał mi się temat małych, okrutnych dziewczynek i się zastanawiałam, czy jest więcej takich produkcji? Coś innego od Madoki i jej podróbek( chodzi mi m.in. o to anime z kartami tarota)
    • Avatar
      Weiter 19.01.2017 20:41
      Re: Mordercze lolity
      Black bullet, Higurashi i więcej nie znam. Są jeszcze serie gdzie owe lolity się ukazują, ale nie grają one głównej roli.
    • Avatar
      Askortt 25.01.2017 20:59
      Re: Mordercze lolity
      Hidan no Aria, Elfen Lied, Gokukoku no Brynhildr, Gunslinger Girl, Machine­‑Doll, Kite Liberator, Akuma no Riddle, Mirai Nikki, Kono Minikuku mo Utsukushii Sekai, School Days, Corpse Party, Cossette no Shouzou, Narutaru, Black★Rock Shooter, Coppelion, Jigoku Shoujo, Dance in the Vampire Bund.

      i bardziej komediowe Strike Witches, Sora no Otoshimono.
  • Avatar
    A
    hakman4 15.01.2017 14:51
    Dla mnie to może być faworyt sezonu obok Ano no Exorcisty i Gintamy.
  • Avatar
    A
    blob 13.01.2017 23:36
    Niby spoko, ale czemu tak brzydko rysują twarze? W mandze Tanya wygląda bardziej słodko, tu ma po prostu wredną facjatę (pewnie o to chodziło…).

    Hmm, a czy w jej poprzedniemiu wcieleniu nie użyczył głosu seiyuu od Yoshikage Kiry z JoJo? Bo nigdzie się nie mogę doszukać takiej informacji…
    • Avatar
      Slova 14.01.2017 12:56
      sprawdź anidb, acz nie wime, czy tam to już zaktualizowane
  • Avatar
    A
    Otak 13.01.2017 19:59
    Poziom się trzyma, ciągle prawdziwy obraz wojny i złowroga antybohaterka ale bez kija w „d”, no i co najważniejsze, brak zerojedynkowości. SPOILER kliknij: ukryte 
    • Avatar
      Solcioo 14.01.2017 19:53
      ?
      Prawdziwy obraz wojny? LoL, Cos ty ogladal chopie, bo chybha nie to co ja :P Jak tam kazdy zolnierz ma jawne pretensje o rozkazy. Gdzie na wojnie nikt tak nie robi, doslownie nikt. Nie wykonywanie rozkazow = sie sąd i ograniczenie wolnosci w najlepszym wypadku.
      • Avatar
        Otak 15.01.2017 02:09
        Re: ?
        No to przecież Tanya regulowała niesubordynowanych kozaków, SPOILER kliknij: ukryte  Prawdziwy obraz wojny bo pokazano ją jako rzeź a nie bohaterską walkę dobra ze złem jak w shuumatsu no izetta, nie ma podziału na szlachetnych aliantów walczących o swoje żony i dzieci i paskudnych Niemców co żon i dzieci nie mają bo je zjadają i ogólnie Ententa to Wolne Śródziemie a Niemcy to Mordor. Tu widać że żołnierze to ludzie a nie bohaterskie lub nikczemne sztuczne archetypy.

        Anime oddaje idealnie okrucieństwo IWŚ i to że ta cała jatka po pewnym czasie przestała być walką o zasoby i terytorium a stała się walką o zwycięstwo dla samego zwycięstwa, i Niemcy i Ententa chciały pokazać że to oni są kozacy w Europie a reszta to cieniasy.
  • Avatar
    A
    Swezz 8.01.2017 14:21
    Aa tam przesadzasz, ważne że jest nazi, dziewczynka co niszczy wszystkich na swojej drodze i już, o i jeszcze że zabija nie tylko  kliknij: ukryte  ^^
  • Avatar
    A
    Saarverok 6.01.2017 20:58
    Mała cut nazi dziewczynka. Czego chcieć więcej do szczęścia? :D

    A tak na poważnie – pierwszy odcinek to na 90% przekrój całego anime, nie zapowiada się jakiś dziki plotwist. I mnie osobiście męczy kreska.

    Ironia –  kliknij: ukryte 
    • Avatar
      Botan 6.01.2017 22:00
      eee nie
      To jest osadzone w równoległym odpowiedniku Pierwszej Wojny Światowej. Że jak mają niemieckie imiona to od razu Naziści?
      • Avatar
        Saarverok 6.01.2017 23:02
        Re: eee nie
        Pierwsza wojna? W sumie się tak zastanawiałem, natomiast chodziło mi głównie o umundurowanie i dekoracje. Więc bardziej bym na drugą stawiał.
    • Avatar
      Przechodzień 7.01.2017 19:06
      Tylko świat tego anime nie jest wzorowany na Drugiej Wojnie Światowej, ale na kajzerowskich Niemcy i Pierwszej Wojnie. Tak więc z tymi nazistami nieco przesadziłeś.
      • Avatar
        Otak 7.01.2017 20:18
        Ale
        Ale charakterystyczne hełmy z szpikulcami, okopy, zmasowane natarcia poprzedzone ostrzałem artyleryjskim, wojna pozycyjna, zero blitzkriegu, Generał Kurt von Rudersdorf (na 200% alternatywny autentyczny równie wąsaty generał Erich Friedrich Wilhelm von Ludendorff), no tylko czołgów i dwupłatowych samolotów nie ma ale ogólnie nie trzeba mieć magistra historii by nie ogarnąć że to alternatywna IWŚ. To tak jakbyś Rosyjską Carską Białą Armię nazwał Armią Czerwoną.

        Owszem, IWŚ była piekłem i rzezią ale drastycznie różniła się od IIWŚ.

        Zaś do co samego anime, nareszcie dobry akcyjniak wojenny z antybohaterką, ukazujący prawdziwy obraz wojny jako piekła a nie cukierkową bajkę jak w shuumatsu no izetta. I nie ma zero jedynkowości, jasnego podziału na dobro i zło, obie strony są bezwzględne. Póki co jest epicko.
      • Avatar
        Impos 8.01.2017 01:07
        W pierwszym odcinku podali datę 1924, więc można założyć, że w tym świecie Niemcy bronią się dłużej dzięki magii…
        • Avatar
          Otak 8.01.2017 01:23
          Najwidoczniej magia w tym uniwersum jest tak potężna że zastąpiła lotnictwo i jednostki pancerne, choć kto wie, może istnieje w wojsku jakieś stronnictwo co uważa że magia niebezpieczna i niepewna i należy inwestować w broń konwencjonalną jak czołgi i samoloty.
          • Avatar
            Impos 8.01.2017 01:49
            Może chodzi o to, że magia jest tańsza i nie wymaga fabryk czy paliwa? Skoro główna „bohaterka” bez problemu  kliknij: ukryte , to raczej nie mają zbyt wielkich braków kadrowych…
            W każdym razie z tego typu spekulacjami lepiej poczekać na jakieś dalsze wyjaśnienia odnośnie funkcjonowania tego świata.
            • Avatar
              Botan 8.01.2017 10:53
              Czemu twierdzisz kliknij: ukryte 
              • Avatar
                Impos 8.01.2017 13:55
                Napisałam " kliknij: ukryte " w tym kontekście, że gdyby magów jakoś drastycznie brakowało, to raczej znalazłaby inny sposób na ich ukaranie (zakładam, że skoro chce robić karierę wojskową, to wygrana będzie jej bardziej na rękę itd.). Czyli, że nie spodziewam się za bardzo samolotów na froncie, skoro obie strony konfliktu mają tylu magów w regularnych strukturach wojskowych…