Tanuki-Anime

Tanuki.pl

Wyszukiwarka recenzji

Yatta.pl

Komentarze

Inuyashiki

  • Avatar
    A
    Windir 7.09.2023 15:36
    3/10
    Oryginalny pomysł na pozyskanie supermocy i to tyle.

    Grafika jaka jest, każdy widzi na screenach. Może nawet ciut lepiej to w ruchu wygląda, a naprawdę obrzydliwe CGI jest tylko podczas animowania tłumów.

    Fabularnie zbyt skrajne.  kliknij: ukryte 

    Ogólnie nie polecam. Ani sensownych przemian w postaciach, ani dobrych walk, tyle co kilka widowiskowych egzekucji. Do Gantza bardzo dużo brakuje.
    • Avatar
      Kurubuntu 8.09.2023 11:00
      Re: 3/10
      Mi się bajka akurat bardzo spodobała. (I zaznaczę, że oglądałem ją jakieś kilka lat temu).

      Mało subtelnie, ale pokazuje ona dwie skrajne postawy moralne czy tam etyczne. Bo z jednej strony mamy egoizm, a z drugiej altruizm. I teraz, który z nich jest lepszy z punktu widzenia pojedynczej jednostki?
      Postawy te są przedstawione w sposób ekstremalny, ale dzięki temu są lepiej „widoczne”, bardziej klarowne.

      Tą „skrajność” można nawet wytłumaczyć.
      Bo cóż, co byś zrobił jakbyś został bogiem? Jakbyś się zachował, wiedząc, że jesteś praktycznie nieśmiertelny i w luj silny? To jak wygranie w totoloto – niektórym odpier****.

      Co do bohaterów i ich rozwoju:  kliknij: ukryte 

      Żeby nie było, nie uważam, że Inuyashiki jest animowaną wersją traktatu filozoficznego, ot jest w stanie skłonić do paru przemyśleń.

      W kwestii czystej zabawy było nieźle, lasery, wybuchy, te sprawy.
      • Avatar
        Windir 8.09.2023 11:17
        Re: 3/10
         kliknij: ukryte 
        • Avatar
          Kurubuntu 11.09.2023 07:21
          Re: 3/10
           kliknij: ukryte 

          Odbiór tej bajki, zależny jest chyba mocno od nastawienia, czy też raczej oczekiwań wobec niej.
    • Avatar
      MrParumiV18 8.09.2023 12:09
      Odpowiedź na komentarz użytkownika Windir
      Ale muzyczka w endingu była fajna jak dobrze pamiętam. ;)
      Chociaż to moje „ale” nie za bardzo pasuje, gdyż ja tak surowy dla tej pozycji nie byłem. Dałem mocne 6. :P
  • Avatar
    A
    t3000 17.02.2018 12:19
    I 3d jak zawsze wszystko psuje… Masakra po prostu.
  • Avatar
    A
    San-san 25.12.2017 13:34
    Końcówka rozczarowała wielu, mimo iż wszyscy spodziewaliśmy się tego. Ja uroniłam łezkę i przyjmuję taki koniec, choć było to szybkie :P. Zgadzam się natomiast z opinią większości w innej kwestii: Inuyashiki był niesamowity, świetna postać, mega pozytywna… Gdyby nie jego specyficzny wygląd to może aż przeidealizowana.

    Shishigami był, eh. Trudna kwestia. Podobały mi się momenty z nim. Gdy okazywał emocje… Ale masakra jaką robił na ludzaich, była straszna i bezsensowna. Mnie się krajało serce, ale seria potrzebowała antagonisty, który w dodatku miał okazać skruchę. Moim zdaniem powinien zatrzymać morderstwa do momentu kliknij: ukryte . Może nie do końca „psychopata”. Poczuł się wszechmocny i co w zasadzie miałoby go powstrzymać przed zabijaniem? Często ludzie tacy są.

    W każdym razie fabuła zmierzała w jednym kierunku. Była stabilna i niezaskakująca. Ale jeśli chodzi o całą resztę podobało mi się. Grafika – uważam bardzo zacnie, starannie. Choć były momenty, że Shishigami przestawał wyglądać jak on. Zachwiania jakości. Do CGI nie mam zastrzeżeń.

    Uważam, że w tym anime chodziło o ukazanie emocji ludzi. Fabuła była pośrednia. Było nieźle.
    • Avatar
      blob 25.12.2017 15:46
      Ja z koleii myślę że postać Shishigami była dobrze przedstawiona. Wystarczy zobaczyć ile nienawiści jest w internecie, żeby wyobrazić sobie ze gdy taki randomowy nastolatek dostałby taką moc, różne pomysły strzeliłyby mu do głowy. Aż jestem zdziwiony że Shishigami pod koniec  kliknij: ukryte . Nie jestem na tyle naiwny żeby wierzyć w 'dobrą naturę ludzką' (przynajmniej części społeczeństwa, bo dobrzy ludzie też są).

      Fakt końcówka była bardzo rushowana, pewnie przez format anime. Znałem ją bo niestety sobie zaspojlerowałem wcześniej, ale w pewnym momencie myślałem, że naprawdę nie wyrobią się z zamknięciem historii.
      • Avatar
        Maxromem 25.12.2017 16:02
        Hejt w necie a ludobójstwo to dwie boasted odległe od siebie rzeczy. Większość ludzi w necie albo trolluje, albo są z gatunku „mocny w gębie”. Trzeba mieć mocne problemy psychiczne by być w stanie wyrzynać ludzi na lewo i prawo, samo bycie hejterskim nastolatkiem nie wystarczy.
      • Avatar
        San-san 25.12.2017 18:51
        To znaczy… Trochę jak z żołnierzami na wojnie. Część z nich to normalni ludzie, z zupełnie przyzwoitą moralnością. Ale zostają przeszkoleni do zabijania. Muszą zabijać, takie mają rozkazy. Część wraca z dużą traumą i chorobami psychicznymi. Niektórzy jakoś sobie radzą. Rozmawiałam w zeszłym roku z chłopakiem, który walczył z Iraku…
        Natomiast są tacy, którzy fakt, że są żołnierzami traktują jako przepustkę zwalniającą ich z wszelkiego poczucia, że mogą robić coś złego… To było też pokazane w Juuni Taisen (szczególnie wydaje mi się w przypadku Trygrysicy, ale nie tylko). Jest sporo ludzi, którzy w obliczu „przyzwolenia” na zabijanie, uważają, że to nic złego. Mogą. Shishigami MÓGŁ. I to bardzo. To nie chodziło nawet o to, że on tych ludzi nienawidził. Nie. Był wściekły kiedy  kliknij: ukryte . Ale tak… zabijał zupełnie randomowych ludzi. Robił to, bo mógł. W dodatku czuł się nieczłowiekiem, co w jego mniemaniu dawało mu przyzwolenie. Zwalniało go z ludzkiej moralności.
      • Avatar
        Akawashi 26.12.2017 03:09
        Generalnie wszelkie deficyty psychiczne antagonisty najmocniej widać na samym początku animca i tutaj wyszło to najgorzej. Nie jest to bardzo źle przedstawione (ale mimo wszystko po macoszemu i to mocno razi), biorąc pod uwagę, że  kliknij: ukryte  Nie jest to źle przedstawiona postać, szczególnie na tle reszty.

        Aż jestem zdziwiony że Shishigami pod koniec  kliknij: ukryte 


        Od samego początku jest pokazane jego zamiłowanie do bohaterów. Poza tym jego „nawrócenie” (imo nic z tych rzeczy) jak to stwierdziłeś, już wcześniej się zdarzyło,  kliknij: ukryte 

        Nie jestem na tyle naiwny żeby wierzyć w 'dobrą naturę ludzką' (przynajmniej części społeczeństwa, bo dobrzy ludzie też są).


        Nie istnieje osoba, która jest całkowicie „dobra” lub „zła”, a jedynymi takimi istotami w naszej tradycyjnej religii są odpowiednio Bóg i Szatan. A tak bez wplątywania w to moralności (która de facto pochodzi u nas z chrześcijaństwa),  kliknij: ukryte 

        Imo było mnóstwo irytujących idiotyzmów w innych bohaterach czy aspektach tego animca.  kliknij: ukryte 
        I wiele, wiele innych, ale już wystarczy.

        Także dla mnie Shishigami wychodzi jak najbardziej pozytywnie.
        • Avatar
          blob 26.12.2017 16:04
          Akurat  kliknij: ukryte 

          Myślę, że największa wadą serii jest mała ilość odcinków. Stawia ważne pytania o człowieczeństwo i społeczeństwo (reakcje ludzi na działania Shishigamiego, wątek zemsty na trollach internetowych itd), ale niedostatecznie je rozwija…
          • Avatar
            Akawashi 26.12.2017 17:52
            Akurat  kliknij: ukryte 


             kliknij: ukryte 

            Niby tak mało odcinków, a tyle idiotyzmów się w tej serii zebrało. Poważnej serii tego nie daruję.
  • Avatar
    A
    Maxromem 22.12.2017 22:03
    Uff, dobrze że się to już skończyło.

    Strasznie zawiodłem się tą serią. O ile wszystko co miało związek z Inuyashikim bardzo mi się podobało, a sama postać od razu przypadła mi do gustu, to watek Shishigamiego jest tragiczny. Nastolatek­‑psychopata z ogromną mocą to najgorszy rodzaj postaci jaki znam i od samego początku tylko odbierał jakąkolwiek przyjemność jaką czerpałem z oglądania.

    Dodać należy tylko, że oprócz openingu muzyka jest raczej przeciętna, a warstwa wizualna mocno nierówna, z tendencją do brzydoty.

    Ogółem – można dać szanse, ale raczej nie warto.
  • Avatar
    A
    Klemens 22.12.2017 18:05
    Dlaczego nie ma tutaj tego komentarza: TEN TRUMP XDDDDDDD
    • Avatar
      Maxromem 22.12.2017 21:59
      Szkoda, że seiyuu nie domagał :(
    • Avatar
      Akawashi 22.12.2017 23:43
      Nieudana parodia i obraźliwa imo. W ogóle ostatni odcinek był jeszcze gorszy niż poprzedni i tyle tu głupot co w Ousama Game.
      • Avatar
        Klemens 22.12.2017 23:53
        Parodia? Myślę, że twórcy chcieli na serio zrobić nawiązanie do realnego świata, że niby wiesz, nasze światy mają wspólne cechy, można się o coś zaczepić itp. Ale zamiast tego wyszło to, co niektórzy odbiorą jako parodię. A ja to odbiorę jako niezamierzoną parodię parodii parodii parodii. Im głębiej pójdziemy w tą stronę, tym większego o nabierze sensu.
        • Avatar
          Akawashi 23.12.2017 00:11
          Jeśli to miało być na serio, to jest jeszcze gorzej i studio wraz z autorem lądują u mnie na czarnej liście. Aczkolwiek ja tak tego nie widzę, bo „to coś” pomijąjąc że brzmi żałośnie, to wygląda jeszcze gorzej (szczególnie ta wydłużona twarz razi).
      • Avatar
        Maxromem 22.12.2017 23:58
        „Obraźliwa”? Że co? Że gdzie? Że jak?
        • Avatar
          Akawashi 23.12.2017 00:17
          Ostatni tekst jest na poziomie o wiele niższym niż Trump potrafi. Obraziłbym się.
          • Avatar
            Maxromem 23.12.2017 00:32
            Ty tak serio? Autentycznie serio? Nie wiem, nie chcę się wdawać w dyskurs polityczny na stronie o anime, ale ten tekst to mały pikuś przy tym co Trump mówił podczas swojej kampanii. Uważam, że wręcz potraktowali go mega ulgowo.
  • Avatar
    A
    BRO 17.12.2017 17:12
    3/10
    Bardzo słaba oraz przereklamowana seria. Dzieciaczki jarają się przez brutalność. Brak logiki,fabuły i dobrej zabawy. Słabe schematy, słabe charaktery postaci oraz tragiczna animacja. Przedramatyzowane aż do bólu. Nie polecam, jeżeli nie lubicie tracić czasu.
  • Avatar
    A
    Akawashi 15.12.2017 22:51
    Ale 10 odcinek jest obrzydliwy i tani. Inuyashiki ląduje na podium w moim rankingu najbardziej irytujących postaci. Nie trawię osób ślepo oddanych „dobru” czy „złu”. A jak beczy przy hipotetycznych zwłokach, to jest bardziej nieznośny niż Asta (tamtego przynajmniej ktoś uciszy zaraz). Patrząc na całokształt, nie widzę zbytnio sensu w prowadzeniu fabuły na dwa fronty, a został tylko jeden ep. Także teraz mocno pohulali sobie z cgi i imo wyglądało to potwornie. Więc zostaje nienajgorzej poprowadzony typ osoby z deficytami psychicznymi. I chyba tyle. Szkoda, bo to już kolejna słaba seria z tego sezonu, a potencjał był.
  • Avatar
    A
    Katien 11.12.2017 01:32
    Pierwszy odcinek
    Staram się nie oceniać serii po pierwszym odcinku i zazwyczaj tego nie robię, ale to jest mocno przegięte.  kliknij: ukryte  No i to CGI tak zabawnie paskudne, że aż parsknęłam śmiechem w momentach w których nie powinnam.
    Doskonale widać, że zarówno bezdomny jak i główny bohater to tak wykreowane postacie, które mają wzbudzać współczucie i przyznam, że we mnie go faktycznie wzbudziły, pomimo całego absurdu jaki tam się dzieje.
    Mam wrażenie, że jako obyczajówka wypadłoby to lepiej, bo sam początek był w porządku, oczywiście do momentu w którym weszły elementy sci­‑fi.

    Opening badziewny i pod względem muzycznym, i (jeszcze bardziej) wizualnym.

    Musiałabym się bardzo nudzić, żeby sięgnąć po dalsze odcinki.
    • Avatar
      Maxromem 11.12.2017 03:26
      Re: Pierwszy odcinek
      [link]
      [link]#.Wi3sQFVl_IU

      Coś chyba jednak w tym jest, artykuły są z 2014 – tego samego roku w którym pojawiła się manga. Zresztą, nie jest to jedyne anime z tym motywem, podobny jest w Tokyo Godfathers.
      • Avatar
        Katien 11.12.2017 12:32
        Re: Pierwszy odcinek
        Widziałam kiedyś dokument o bezdomnych w Japonii. Sami poszkodowani wypowiadali się, że są obiektem drwin i gnębienia ze strony najczęściej licealistów, ale nie wiem jaka młodzież posunęłaby się do próby zabicia, a zdaję sobie sprawę, że Japońscy nastolatkowie bywają nadzwyczaj okrutni.
        • Avatar
          Impos 11.12.2017 21:17
          Re: Pierwszy odcinek
          Jak się trochę rozejrzy, to niestety takie historie się zdarzały…
          Tutaj np. z 2002 r. [link]
          • Avatar
            Impos 11.12.2017 21:31
            Re: Pierwszy odcinek
            Eh, kliknęłam „wyślij” zamiast „podgląd” i wyszło zdanie­‑potworek :(
            W każdym razie chodziło mi o to, że bezdomni na całym świecie są ofiarami tego typu ataków.
  • Avatar
    A
    Nikodemsky 3.12.2017 00:52
    ep8
    Ostatni odcinek to był ładny pokaz cięć budżetowych… tyle karykatur i „kształtów” dawno nie widziałem tak mocno skondensowanych w jednym odcinku. Sporo było dynamicznych scen – rozumiem ale tam gdzie nie dali radę wcisnąć słabego 3D, tam cięli co się da. Naprawdę szkoda – tej serii porządna kreska mogłaby zrobić na plus.
  • Avatar
    A
    Klemens 30.11.2017 23:19
    Nie wiem, jakoś zdaje mi się, że w złą stronę to wszystko idzie. Zdawało mi się, że będzie to o wewnętrznych rozterkach człowieka, który nagle posiadł wielką moc, a idzie to w stronę „socjopatyczny i niestabilny emocjonalnie nastolatek robi masakrę w mieście”. Inuyashiki odszedł gdzieś na drugi plan, akcja praktycznie stoi w miejscu, nic ważnego się nie dzieje – ot, młody raz se postrzela, raz kogoś uleczy i heja. W jaki sposób to rozwija historię? No w żaden! Czuję albo bardzo mocno naciągnięte zakończenie i średnią reklamę mangi, albo cliffhanger i ewentualny kolejny sezon. Tak czy inaczej czuję, że będę na koniec zawiedziony.
    • Avatar
      Diffi Hellman 30.11.2017 23:50
      Rzuciłem tą serie w kąt po drugim odcinku stwierdzając, że na 90% będzie o socjopatycznym i niestabilnym emocjonalnie nastolatku robiącym masakrę w mieście :P
    • Avatar
      KamilW 1.12.2017 10:46
      Nie będzie żadnego cliffhangera ani kolejnego sezonu. Manga jest zakończona, 8 odcinek kończy się na tomie 6 rodział 50. Cała manga liczy 9 tomów. Moim zdaniem anime w bardzo dobry sposób pokazuje jak zachował by się typowy nastolatek który nagle posiadł wielką moc. Niestety przypadki nad którymi rozwodzi się większość anime pokazujące szlachetnego młodego człowieka który bezinteresownie ratuje świat są ekstremalnie mało prawdopodobne…
      • Avatar
        Maxromem 1.12.2017 11:20
        No chyba nie...
        Masz rację, o ile typowy nastolatek to psychopata… Czyli jednak nie masz racji.

        W dzisiejszych czasach szlachetni bohaterowie to raczej rzadkość. Większość anime (jak i reszta mediów) rozwodzi się nad wszelkiego rodzaju antybohaterami, szarą moralnością i innymi tego rodzaju rzeczami.
      • Avatar
        Klemens 1.12.2017 12:49
        Niestety przypadki nad którymi rozwodzi się większość anime pokazujące szlachetnego młodego człowieka który bezinteresownie ratuje świat są ekstremalnie mało prawdopodobne…

        Tak samo mało prawdopodobne, że młody człowiek będzie żądnym krwi, niezrównoważonym psychicznie mordercą. No i z tą większością bym nie przesadzał, bo śmiem twierdzić, że aktualnie dominują bohaterowie neutralni/negatywni.
  • muhomorniczy 16.11.2017 00:52:39 - komentarz usunięto
  • ikamo 2.11.2017 21:00:35 - komentarz usunięto
  • Avatar
    A
    blob 26.10.2017 21:55
    Świetne jest to zestawienie dwóch osób tak różnie używających swoich super mocy.  kliknij: ukryte .

     kliknij: ukryte 
    • Avatar
      blob 26.10.2017 22:00
      Moderacje proszę o ukrycie spoilera, źle kliknąłem i dałem [link] zamiast  kliknij: ukryte 
    • Avatar
      Nozseal 2.11.2017 22:52
      Kira 2.0
  • Avatar
    A
    blob 19.10.2017 21:29
    Po epku 2
    Jak to mowią Amerykanie: „You've got my attention!”
  • Avatar
    A
    Weiter 14.10.2017 18:29
    EP1
    Tylko mi tutaj nie odpowiada seiyu dziadka? W moim odczuciu jest cholernie źle dobrany/zagrany.. Kompletnie tego nie czuje.
    • Avatar
      Shha 14.10.2017 19:12
      Re: EP1
      Nie tylko tobie. Ja też przy każdej jego kwestii miałam wrażenie, że coś jest nie na miejscu.
      Po pierwszym odcinku jestem raczej pozytywnie nastawiona do Inuyashiki, ale właśnie te dwie rzeczy mnie gryzły – głos i animacja głównego bohatera. Choć może to kwestia przyzwyczajenia – w końcu głos Mari z Nana Maru San Batsu na początku też irytował, a później zupełnie przestałam na niego zwracać uwagę.
    • Avatar
      San...log out 3.11.2017 20:38
      Re: EP1
      Ja uważam, że seiyu jest niesamowity. Pamiętajcie, że facet jest młodszy niż na to wygląda. W rzeczywistości ma 58 a nie 85… czy jakoś tak.
      To jak Inuyashiki się porusza i w jaki sposób mówi uważam, za najlepszy element tego anime.
  • Avatar
    A
    Sanvean 14.10.2017 14:19
    Główny bohater będący typowym licealistą­‑fajtłapą z nudnym, monotonnym życiem przestał przyciągać czytelników/widzów, więc autor postanowił zmienić go na starszego faceta. Pomysł absurdalny i genialny zarazem. Mam nadzieję, że na tym etapie kreatywność twórcy się nie skończy, bo jednak odcinek był mocno przeciętny. Ta starczo­‑obca­‑maszyno­‑hybryda wciągnęła mnie w odcinek i zwalczyła opór przed cgi, zapewne też zobaczę kolejny odcinek, ale czy to wystarczy, aby dotrwać do końca? Mam nadzieję, że staruszek nie zostanie jakimś obrońcom sprawiedliwości dającym nauczę młodym opryszkom i hultajom, to byłoby nudne :[
    • Avatar
      MaxiMax 14.10.2017 15:02
      jakimś obrońcom sprawiedliwości dającym nauczę młodym opryszkom i hultajom

      No.. w pewnym sensie. Z jednej strony będzie to
      Pomysł absurdalny
      i dobry zarazem.
  • Avatar
    A
    ikamo 13.10.2017 02:10
    No zobaczymy co Oku nowego zmalował. Trochę mało mięcha jak na razie i starcza depresja niemal ponad możliwość przełknięcia ale damy szansę. Oby tylko obcy na końcu nie powiedzieli, że to wszystko i tka nie miało sensu -.-
  • Avatar
    A
    MaxiMax 12.10.2017 22:50
    Pierwowzór znam. Wyróżnia się na tle chłamu, ale szału nie ma. Słabsza wersja Kiseijuu. CGI też mi się nie podoba. Mogło to być ładne 2D. Bohaterowie w końcówce mangi kliknij: ukryte 
    • Avatar
      San...log out 3.11.2017 20:36
      Kurde, kliknęłam odruchowo spojler ;C beeee… Nie chciałam tego wiedzieć.
  • Avatar
    A
    Klemens 12.10.2017 22:17
    Mam mieszane uczucia. Z jednej strony wiem, że od początku anime strzela mi w pysk tanim dramatem, żeby wzbudzić we mnie współczucie dla głównego bohatera, a z drugiej jakoś na mnie to działa :/ No Kiseijuu to nie będzie.
    • Avatar
      Saarverok 13.10.2017 07:17
      Czasem można i tak :D nie każdy seans anime musi być duchowym katharsis. Ja z połowę oglądam dla odmóżdżenia.
      • Avatar
        Klemens 13.10.2017 17:12
        Ostatnimi czasy same takie odmóżdżacze mi się trafiają…
        • Avatar
          Saarverok 13.10.2017 19:37
          Też prawda…
  • Avatar
    A
    Nikodemsky 12.10.2017 22:11
    Pierwszy odcinek był całkiem niezły – podoba mi się, kiedy to dla odmiany pokazuje się tą nieco bardziej realistyczną stronę codzienności w anime. Oczywiście  kliknij: ukryte  to przesadzony dramatyzm ale nie o tym mowa.

    Faceta faktycznie było mi żal, no ale zapewne taki efekt miał utworzyć ten cały wstęp.

    Nie podoba mi się natomiast wciskanie CGI – to mogła być naprawdę fajna animacja 2D bez zbędnych ceregieli w stylu Kiseijuu: Sei no Kakuritsu(tam się chyba tylko miejscami pojawiało 3D) ale cóż… nie jest to najgorszy styl, który zaserwowano widzom w adaptacji anime.

    Bez znajomości pierwowzoru ogląda się to trochę dziwnie… ale mimo wszystko jest ciekawie. Przy tak słabej konkurencji może być nawet show sezonu.