Tanuki-Anime

Tanuki.pl

Wyszukiwarka recenzji

Yatta.pl

Komentarze

Steins;Gate 0

  • Avatar
    A
    Gutosaw 6.01.2020 02:35
    Miyano Mamoru
    Prawie zapomniałem jak fenomenalnie odegrany jest Okabe. Interpretacja tej postaci przez Miyano Mamoru jest perfekcyjna. Świetnie radzi sobie zarówno w scenach dołujących, zwykłych rozmowach, komedii i jako Kyouma – hiperbolizowany szalony naukowiec. Moment, w którym Kyouma wraca jest niezwykły. Wzruszający, dodający otuchy, a głównie dzięki temu jak ten głos jest podstawiony. Chapeau bas!
    Moim zdaniem tylko Bon (z Rakugo) grany przez Ishidę Akirę dorównuje temu voice actingowi, chociaż z trochę innych powodów oczywiście.
  • Avatar
    A
    DzwonekM 12.10.2018 19:01
    Co i jak ?
    Mógłby mi ktoś wyjaśnić jak wygląda chronologia Steins Gate ?
    Pierwsza część to Steins;Gate, następnie Steins;Gate: Oukoubakko no Poriomania odcinek specjalny,a zaraz po nim film Steins;Gate: Fuka Ryouiki no Déjà vu. Czym dokładnie jest Steins;Gate 0 ? I czy w grę trzeba koniecznie zagrać? Gra jest kontynuacją zaraz po filmie ?
    • Avatar
      Rinsey 13.10.2018 15:27
      Re: Co i jak ?
      Ja bym powiedziała, że kolejność byłaby następująca:

      Steins;Gate 1­‑22

      Steins;Gate Episode 23 β

      Steins;Gate 0

      Steins;Gate 23­‑24

      Steins;Gate: Oukoubakko no Poriomania

      Steins;Gate: Fuka Ryouiki no Déjà vu

      W grę koniecznie nie trzeba grać, ale jak to gra, masz tam ok 40h, jest więcej materiału. Ja po zakończeniu anime nabyłam grę :)

    • Avatar
      Szamot97 28.03.2020 06:47
      Re: Co i jak ?
      Idealna kolejność:
      1) Steins;Gate odcinki 1­‑22
      2) Alternatywna wersja odcinka 23 (cośtam cośtam Missing Link)
      3) Steins;Gate 0 (całość)
      4) Steins;Gate odcinek 24
      5) [opcjonalnie] Steins;Gate odcinek 25 i Film

      Wiem że to brzmi nieco dziwnie, ale na pytanie „czym dokładnie jest 0” nie da się odpowiedzieć bez masywnych spoilerów
      • Avatar
        MrParumiV18 28.03.2020 18:33
        Odpowiedź na komentarz użytkowników Szamot97, Rinsey i DzwonekM
        Czy ja wiem? Zerówka to po prostu alternatywna i zarazem dłuższa wersja wydarzeń zastępująca odcinek 24. Wymagane jest po prostu obejrzenie 22 odcinków pierwotnej (pierwszej) serii i podmienienie 23 odcinka z tym specjalnym, który wprowadza do zerówki.
        Po prostu są dwie wersje wydarzeń:
        1) 24 epizody (pierwszy sezon)
        2) 22 epizody (pierwszy sezon) + 1 odcinek specjalny + zerówka
  • Avatar
    A
    Lain 29.09.2018 20:37
    Słabe
    Ogólnie słabo.
    Duża część serii to słabe okruchy życia, słabe głównie dlatego, że nie poczułam, żebym się coś więcej dowiedziała specjalnie o starych bohaterach, a nowi bohaterowi w większości są beznadziejni:
    Dziewczynka o smutnej przeszłości.
    Sztampowy zły, który wyjawia swoje niecne plan nie wiadomo po co. Chyba tylko po to, żeby wpisać się w cliche.
    Postaci dodane bez sensu i nie wiadomo po co, np. Fubuki, które były dorzucone chyba tylko dlatego, że były w VN i miały tam jakąś większą rolę, ale w samym anime nie odegrały żadnej roli i można się ich było całkowicie pozbyć.

    Maho, jako jedyna jak tako się broni.

    W drugiej części jak już zaczyna się coś dziać, to te sceny akcji są tak słabe, że aż żal i momentami wygląda to jakby wyciągnęli je z parodii.

    Ogólnie cienko, miała raczej nadzieję, że pójdą w zwiedzanie światów i pokazywanie co by było gdyby*, a nie kiepściutki haremik/romansik w pierwszej części, i mocno taką sobie akcję w drugiej.

    *Jak rozumiem w VN Okabe np. trafia do świata, gdzie Związek Radziecki przetrwał. Szkoda, że tego nie użyli. Miałoby spore szanse być lepsze niż robienie ze Steins Gate 0 serii o chłopcu z traumą i jego haremie. Z drugiej strony, jak już Okabe wylądował w tej przyszłości, gdzie toczy się III wojna światowa, to szału zdecydowanie nie było, więc pewnie nawet jakby poszli w stronę pokazywania możliwych alternatywnych światów, to by to położyli.
    • Avatar
      Mael 1.10.2018 00:56
      Re: Słabe
      Miałem napisać komentarz, ale jak przeczytałem twój, to tak jakbym przeczytał swoje przemyślenia.Niemal każde słowo odzwierciedla moją ocenę.

      Dodam jeszcze parę rzeczy od siebie,a mianowicie kreska jest ogólnie taka nijaka, może i wydaje się bardziej dopracowana i szczegółowa, ale w SG dodawała swoistego klimatu serii, przez swoją prostotę.

      Praktycznie brak laboratorium, co prawda wynikający z fabuły, ale laboratorium było jakby dodatkową postacią, która pełniła ważną rolę w całej serii.

      Nie wiem czemu ale świetna muzyka, która jeszcze bardziej bardziej podbijała klimat, w tej serii nawet jeśli dobra to była stosunkowo cicho w porównaniu do np. rozmowy. Tu czasami musiałem rozkręcać głośność aby ją usłyszeć, mimo iż rozmowy normalnie słyszałem.

      Poza tym czasami miałem wrażenie, że twórcy sami już nie wiedzą co mają z tym robić, i że sami się już w tym wszystkim pogubili, to anime nie miało żadnego sensownego celu, amadeus przez pierwszą połowę, który właściwie nic tak naprawdę nie dodawał do serii, potem w ogóle bezsensowny odcinek o piosence, co już było totalnym absurdem z czapy. Pełno deus ex machina, które w pierwszej serii praktycznie nie istniały, poza może końcówką. Wojsko wyskakujące jak hiszpańska inkwizycja z każdego możliwego miejsca. Próba naciągania niektórych wyjaśnień do granic możliwości, które w pierwowzorze były dość spójne i logiczne.

      Na koniec taka dygresja, ostatnio chiyomaru sakuya wyrzuca serię za serią. Po niewiele lepszym od pierwszego sezonu chaos child, steins gate 0 które było o wiele gorsze praktycznie beznadziejne w porównaniu z 1, ponoć ma w planach wydanie robotics notes dash, w którym ma się pojawić Daru z SG. Ja jednak wysiadam z tego pociągu, tak zniesmaczony SG0, że nawet nie tknę palcem także innego podejrzanego sequela już nie z tej serii, ale kolejnej którą uwielbiam (Code Geass). I nawet jeśli autorzy uznają, że to kanon, ja uznam, że te sequele nie istnieją.
      • Avatar
        ryuu 1.10.2018 09:51
        Re: Słabe
        Sequel do Code Geass jest tylko do uniwersum z tych trzech ostatnich filmów. Jakbyś nie wiedział to seria tv jest zamknięta i żadna kontynuacja do nich nie powstanie. W filmach zmieniono kilka kluczowych decyzji fabularnych, które były w wersji TV dlatego uniwersum jest już inne. Jak kontynuacja nowego CG będzie klapą to fani będą uznawać seriale TV jako wersję kanoniczną.
        • Avatar
          Mael 1.10.2018 14:23
          Re: Słabe
          Ja właściwie nie oglądałem ani jednego dodatkowego filmu/serialu/oavki CG, tu myślałem, że może obejrzę, ale po C;C mimo iż Chaos Head był taki sobie, oczekiwałem przynajmniej spójnej fabuły, i ciekawych postac,i która by bawiła osobę nie zaznajomioną z VNkami. Po SG0 oczekiwałem czegoś innego, czegoś co właściwie doprowadziło do tego że okabe wysłał wiadomość do siebie z przeszłości, SG0 w ogóle tak naprawdę o tym nie opowiada, w dużej mierze dzieje się 1 rok po zakończeniu SG a potem opowiada co się dzialo w 2036. Byłem ciekaw jak oryginalni twórcy VN podejdą do 26 letniej opowieści wciskając ją do jednego sezonu, mogliby by przecież opowiedzieć historię w dalszej przyszłości lub z sensownymi przeskokami. A w tej serii wszystko lata tak bez ładu i składu że szkoda gadać.

          Ale wracając, po tych dwóch seriach tak zniechęciłem się do oglądania tego typu sequeli choć uważałem że SG0 miało potencjał, że nie obejrzę także tego sezonu 3 CG nawet jeśli nie jest sequelem, a jeśli rzeczywiście dzieje się w alternatywnym uniwersum to tym bardziej nie obejrzę, bo uważam, że dla mnie osobiście seria CG jest świetna w swojej podstawowej formie i idealnie się zamyka, dają wodzę wyobraźnia, że nie potrzebuje dodatkowych spinoffów czy alternatywnych uniwersów.
  • Avatar
    A
    MrParumiV18 29.09.2018 02:29
    Steins;Gate 0 po 23 odcinku
    Na głębsze konkluzje na temat ów serii przyjdzie jeszcze pora i na pewno coś tutaj napiszę od siebie w przyszłości, ale tak w wielkim skrócie osobiście uważam (nie znam gier w ogóle, dlatego swoją opinie wyrażam tylko i wyłącznie jako widz serii anime), że pierwotny steins był lepszy. Zerówka do 20 odcinka była bardzo dobra, wiele aspektów pokazać musiała, aby końcowe wydarzenia miały sens, ale mimo wszystko często one nużyły. Po 21 odcinku powrócił stary dobry SG co spotęgowało mega pozytywne odczucia podczas seansu końcówki sezonu.

    Teraz chciałbym zapytać czy mam racje twierdząc, że Steins Gate 0 jest tak naprawdę midquelem? Ponieważ z tego co widzę sprawa ma się następująco.

    Steins Gate > 1­‑24 odcinki
    Steins Gate 0 (rozpoczyna się w 23 odcinku Steins Gate, podmieniając ów odcinek, zastępczym, alternatywnym specialem, który uruchamia nowy drugi wątek w którym Okabe nie decyduje się podjąć drugiej próby ratunku Kurisu) > 1­‑23 odcinki (następuje koniec wątku i główne zakończenie obu serii następuje w 24 odcinku Steins Gate). Czyli w sumie można stwierdzić, że mamy dwie serie. Film oczywiście pomijamy w tym momencie.

    1. Steins Gate – trwa dokładnie 24 odcinki.
    2. Steins Gate 0 – trwa dokładnie 22 odcinki (SG) + 1 odcinek specjalny + 23 odcinki (SG0) + 1 odcinek (24 odcinek SG) = 47 odcinków.

    Aaaa i jeszcze jedno, mam rozumieć, że Czarny Okabe, ten który w ostatniej scenie wyruszył w przeszłość ratować Suzuhę i Mayuri tak naprawdę przestanie istnieć, gdy w przyszłości, a dokładniej za 11 lat w tej przyszłości, w 2036 roku ta malutka Suzuha (oczywiście gdy już dorośnie) skoczy w przeszłość i ją zmieni? Jeśli coś pomieszałem, to Help! :D
    • Avatar
      Tablis 29.09.2018 12:41
      Re: Steins;Gate 0 po 23 odcinku
      Interpretuję tę serię podobnie. Ciąg przyczynowo­‑skutkowy to

      Steins;Gate 1­‑22 -> Stens;Gate 23b -> Steins;Gate 0 -> Steins;Gate 23­‑24

      Po przemyśleniach uświadomiłem sobie, że status Black Okabe jest dosyć dziwny. Suzuha isotnie skoczy w 2036 r i zlikwiduje tę linię czasową, ale jako że Black Okabe ma wehikuł czasu, może się gdzieś zaszyć, po czym przeżyć choćby i całe życie, a nikt o tym „później” (w sensie przyczyna­‑skutek) nie będzie wiedział.

      Ogólnie jeśli ktoś chce wiedzieć więcej polecam gry, są dłuższe i pokazują więcej.
      • Avatar
        MrParumiV18 29.09.2018 19:21
        Re: Steins;Gate 0 po 23 odcinku
        Czyli w sumie teraz pozostaje jedna kwestia. Black Okabe (przyjmuję tą nazwę bo po polsku tak jakoś dziwnie :D) skacząc i ratując Mayuri i Suzuhę, jest skazany na życie razem z nimi. Oczywiście mają wehikuł czasu, ale o tym zaraz. Czy tej trójce pozostało 11 lat życia do momentu skoku innej Suzuhy w przeszłość, czy tylko Okabe będzie tyle żył i czy w ogóle istnieje jakiś czas jaki im pozostał do zniknięcia, skoro posiadają wehikuł czasu i mogą zaszyć się gdziekolwiek. Jest jeszcze kwestia ile skoków może wykonać wehikuł którym przybył Black Okabe (BO) i czy może dokładnie określić w jaki czas chce się wybrać, gdyż z tego co powiedział sam BO, dostał się do nich dzięki czarnej dziurze Kerrego. Pamiętajmy, że to tylko pierwszy prototyp, pierwszy skok i nie jest to ta maszyna, którą starsza Suzuha wykona skok w 2036, tylko będzie to nowa, zapewne ulepszona wersja. Po prostu nie wiadomo na ile sprawny jest ten wehikuł Okabe. A zresztą same postacie które zostały w tamtej linii nie wiedzą czy mu się udało odnaleźć starszą Suzuhę i Mayuri, ale to też już inna kwestia na inny czas. Tyle dywagacji, że już sam się gubię w tym wszystkim, ale właśnie przez to ta seria jest taka dobra. Powoduje chęć przemyśleń i wymyślania teorii przeróżnych teorii.
        • Avatar
          J ♣ 29.09.2018 19:59
          Re: Steins;Gate 0 po 23 odcinku
          Black Okabe (przyjmuję tą nazwę bo po polsku tak jakoś dziwnie :D)

          To już nie lepiej „Kurokabe”?
  • Avatar
    A
    ryuu 28.09.2018 10:50
    Będzie troszkę spoilerów z VNki. Boli mnie to że marnowano czas na jakieś zabawy a świetny materiał został pominięty.

     kliknij: ukryte 
  • Avatar
    A
    Zachajv 28.09.2018 02:47
    Zastanawia mnie od dłuższego czasu sposób myślenia postaci w tym anime i szczerze mówiąc nie jestem wstanie zrozumieć idei poszukiwania Steins Gate.  kliknij: ukryte 
    • Avatar
      Tablis 28.09.2018 10:48
      W tej serii nie ma równolegle istniejących linii świata. Jest jedna i wyłącznie jedna. Rintarou po zmianie przeszłości pamięta nijako, co by mogło nastąpić, ale to się nigdzie i nigdy się nie zdarzyło, tkwi wyłącznie w jego głowie. Zwróć uwagę, że inne postacie też mają fragmenty wspomnień z innych linii, co wyraźnie zaprzecza faktowi, że istnieją gdzieś ich „klony” które niezależnie tego doświadczyły.

      Ta konfuzja mogła zostać wzmocniona przez zakończenie Steins;Gate 0, ale prawda jest taka, że kliknij: ukryte 
      • Avatar
        Zachajv 28.09.2018 12:52
        Dzięki za rozjaśnienie sytuacji od razu nabrało to więcej sensu :).
      • Avatar
        Faust 18.12.2018 23:32
        W steins gate wszystkie linie świata istnieją, bo są tworzone przez Okarina, ale są niejako zamrożone, natomiast mogą oddziaływać na inne linie świata, bądź Okabe dokonuje wyboru na której z linii świata chce pozostać.
        Tak wiec chronologia czasu w Steins gate nie jest prostolinijna, a przeskakuje pomiedzy różnymi wieloświatami.
        Nie istnieje więc jeden świat, a wiele, bo to sam obserwator czyli Okabe wybiera świat w jakim obecnie się znajduje – w pierwszej serii mówił o tym John Titor, a tu dobrze pokazał to odcinek 8, gdzie świadomosć Okabe przeskoczyła na inną linię świata, gdzie nie wiedział o faktach, które wiedział Okabe z linii swiata Alfa.

        Anime bazuje na kwantowej hipotezie wielu światów Hugh Everetta III, nazywanej przez niego „Wieloświatową Interpretacją Mechaniki Kwantowej” gdzie wszystko co może się zdarzyć, zdarza się na pewno w którejś z odnóg
        rzeczywistości, która przypomina wielkie, rozgałęziające się w każdej chwili drzewo.
  • Avatar
    A
    Ephant 27.09.2018 20:22
    8/10
    Generalnie znowu Steins Gate – są stare postacie jest klimat jest jakość jest nostalgia, ale jednocześnie to już nie to, bardziej ponure i kolorystycznie i dlatego że Okarin większość serii jest w depresji, miejscami akcja za bardzo się wlecze; kto widział pierwszą serię ten obejrzy, a kto nie ten niech najpierw obejrzy pierwszą.
  • Avatar
    A
    MrParumiV18 27.09.2018 12:28
    Steins;Gate 0 po 22 odcinku
    Jestem trochę w tyle za odcinkami, bo większość pewnie już widziała ostatni, a ja na razie jestem na przed ostatnim i mogę w końcu napisać, że prawdziwy Steins w końcu powrócił! Późno bo późno (przedostatni odcinek), ale lepiej późno niż wcale. ;)
  • Avatar
    A
    Rinsey 27.09.2018 01:11
    Koniec
    Rewelacja! Akcja, relacje między postaciami, napięcie, a przede wszystkim ten niesamowity ładunek emocjonalny! Po prostu rewelacja! I nawet zwracanie uwagi na takie szczegóły, jak coraz częstsze puszczanie motywu głównej serii im bliżej było końca Zero. Jedno z najlepszych kontynuacji poprzednich lat, jedno z najlepszych anime, jakie oglądałam.
  • Avatar
    A
    ryuu 25.09.2018 21:37
    Ostatni odcinek
    No i prawdziwe zakończenie anime dostaniemy dopiero w OVA. Nieźle.
    • Avatar
      Nikodemsky 26.09.2018 21:33
      Re: Ostatni odcinek
      Jakieś źródło tej informacji?
      • Avatar
        ryuu 26.09.2018 21:56
        Re: Ostatni odcinek
        Akurat było w tym odcinku i nieźle zrushowane było.
        • Avatar
          Nikodemsky 26.09.2018 22:31
          Re: Ostatni odcinek
          Czyli jednak nie będzie ovy? :P

          Końcówka była strasznie zrushowana, plus mam wrażenie jakoby część materiału wycięto ale nie wygląda, aby zapowiadało się na jakieś dodatki. Daleko to było od satysfakcjonującego ale nie pozostawia jakiegoś niedosytu.
    • Avatar
      Tablis 26.09.2018 22:37
      Re: Ostatni odcinek
      „Prawdziwe zakończenie” zostało przedstawione w odcinku 24 oryginalnego Steins;Gate. Nie ma żadnego innego „prawdziwszego” zakończenia, Steins;Gate 0 to swoisty prequel/midquel, od początku zresztą było wiadomo, że nie może być niczym innym. Po odcinku 23 niewiele jest do dodania, w nadchodzącej OVA mogą rozwinąć pominięte wątki z VN, co byłoby miłe, ale jest dalekie od koniecznego.
  • Avatar
    A
    ryuu 25.08.2018 02:43
    Odcinek 20
    Odcinek 20 będzie dopiero emitowany 5 września. Czyli za tydzień brak odcinka.
  • Avatar
    A
    rorek 16.08.2018 17:29
    Tsukihime
    Virgin Soul
    Steins;Gate 0

    Co łączy te anime?

     kliknij: ukryte 
  • Avatar
    A
    Farathriel 10.08.2018 01:33
    Nie.
    W porównaniu do skondensowania fabularnego pierwszego Steins;Gate, Zero jest marną namiastką tego czym mogłoby być w rzeczywistości. Postaci są nudne, nie mają tyle charyzmy połączonej z wiarygodnością co te z pierwszej serii. Autorzy wpletli niepotrzebne zapychacze i sceny typowo fillerowe i fanserwisowe.

     kliknij: ukryte  Nota bene ku mojej sadystycznej uciesze nad nieszczęściem bohatera, który dostaje prztyczek w nos od samego Boga, za zabawę elementem natury rzeczywistości.

    Z drugiej strony chwilami mam takie odczucie  kliknij: ukryte 

    W zalewie tego wszystkiego przynajmniej anime nie cierpi na znienawidzone przeze mnie „Deus ex machina” jakie pojawiało się okazjonalnie w pierwszej serii.

    PS. Dopiero odcinek 17 daje jakieś takie „O, to to, właśnie tak. To wreszcie pachnie choć trochę jak stary dobry Steins;Gate”.
    • Avatar
      Bortak42 27.08.2018 16:58
      Re: Nie.
      Steins;Gate 0 rozkręca się wolniej niż Steins;Gate i ,dlatego jest trochę gorszy , bo tam ostra akcja rusza w połowie serii , a tutaj trzeba czekać kilka odcinków dłużej.
  • Avatar
    A
    MrParumiV18 8.08.2018 04:19
    Steins;Gate 0 po 16 odcinku
    Wiem, że chyba za bardzo odpływam z takim porównaniem i jestem też po kilku, ale mimo wszystko to mi wygląda na:

    Re:Zero: Subaru ogólnie wybiera Emilię, a mimo to Rem go wspiera.
    Steins Gate 0: Okabe ogólnie wybiera Kurisu, a mimo to Mayuri go wspiera.

    Nawet jeśli materiał źródłowy całkiem inny, to studio to samo. Nawet jeśli rodzaj historii, gatunki i świat przedstawiony całkiem inny, to pojedynczy zabieg kadrowy bardzo podobny. W 16 odcinku Steins – 21:50 i w 21 odcinku Re Zero – 22:52. Wiem też, że występują przeciwne emocje, ale nawet… coś mi tu śmierdzi, i bynajmniej tym razem nie jestem to ja. Ale wróć… w ogóle to czemu mi się chciało to sprawdzać?! Dobra… nie istotne. Chyba jednak coś mi jest. xD

    Co do odcinka, to niezłe jaja się szykują, a gry nie znam, więc jeśli wyjdzie wszystko po mojemu, to…
  • Avatar
    A
    MrParumiV18 8.08.2018 03:16
    Steins;Gate 0 po 15 odcinku
    This is trolling?! Bo nie wiem… -_-
    • Avatar
      MrParumiV18 8.08.2018 03:29
      Re: Steins;Gate 0 po 15 odcinku
      Dobra, zmieniam zdanie, jednak urocze i chwytające za serce, ale nadal trollingowe. xD Normalnie jakbym okruchy życia oglądał.
  • Avatar
    A
    ryuu 18.07.2018 21:03
    Odcinek 14
    Dobry odcinek i co najważniejsze anime wycięło najgorszy plot twist z VN. Teraz tylko czekać na ten arc i już do końca będzie dobrze.
    • Avatar
      Eshaze 18.07.2018 21:27
      Re: Odcinek 14
      Można wiedzieć jaki to plot twist? O ile niczego nie spoileruje.
  • Avatar
    A
    MrParumiV18 17.07.2018 12:31
    Steins;Gate 0 po 13 odcinku
    No już za dużo by było tych „pati” (party). Co odcinek to była praktycznie impra, xD a nawet zajeżdżało od tego powoli dobrą komedią. Całe szczęście, że ten na siłę tworzony do tej pory ciężki klimat za pomocą np. soundtracku w końcu daje jakieś sensowne owoce. Końcówka mocna i liczę, że teraz się rozkręci na miarę pierwotnego Steinsa.
    • Avatar
      rtuu 17.07.2018 14:48
      Re: Steins;Gate 0 po 13 odcinku
      Nie bój się, rozkręci się nawet lepiej niż pierwotny steiner o ile zrobią adaptację tych arcy.
  • Avatar
    A
    turkawka 7.07.2018 00:05
    odcinek 13
    No, no.. teraz zrobiło się naprawdę gorąco
    Może jeszcze coś z tej serii będzie? ;)
    • Avatar
      ryuu 7.07.2018 09:16
      Re: odcinek 13
      Będzie, bo teraz zaczyna się najlepsza część steins gate 0, która jest kilka razy lepsza (jeśli studio zrealizuje TE arce) od oryginalego SG. Zresztą ja najbardziej czekam i tak na finał, który bije ten z oryginalnego SG.
  • Avatar
    A
    rorek 3.07.2018 15:32
    auć
    VOL­‑1
    Steins;Gate 0 – 2,638
    Steins;Gate – 19,141
    • Avatar
      Lina 7.07.2018 00:16
      Re: auć
      No tak, to przykre. Niestety od ładnych paru lat Japońce są zapatrzone w swoje idolki i świata poza nimi nie widzą.

      Przez ostatnie 5 lat w TOP 20 najlepiej sprzedających się płyt Blu­‑ray serii TV praktycznie połowa z nich to anime o idolkach/idolach, do tego dochodziło Monogatari i/lub Fate plus „hit” danego roku typu Yuuri on Ice czy Shingeki no Kyojin. I to jest tyle.

      POŁOWA to anime o idolkach. Niech mi ktoś powie, że to normalne. Oby niedługo ten chory trynd się skończył.
      • Avatar
        MrParumiV18 17.07.2018 12:35
        Re: Lina
        To nie jest chore, to jest dziwne dla ciebie, ponieważ to inna kultura, obyczaje i zainteresowania. Z ich perspektywy to my jesteśmy dziwni (nawet mega dziwni) i wszystko pięknie się wyrównuje. ;) Oczywiście mam na myśli tutaj tylko grono otaku/fanów anime, gdyż jak wiemy, że nie cała Japonia tym żyje, tylko określone zbiorowiska, tak jak w każdym kraju na całym świecie.
  • Avatar
    A
    Rinsey 21.06.2018 18:55
    po 11 ep 11/10
    Póki co wciąż podtrzymuję, że ta seria to czysta perfekcja. Obok tytanów, to będzie mój największy zachwyt w roku.
  • Avatar
    A
    rorek 21.06.2018 15:08
    po 11ep 6/10
    Oby druga połowa była lepsza, bo na razie to obok VEG, to największe rozczarowanie roku.
    • Avatar
      Lain 21.06.2018 22:32
      Re: po 11ep 6/10
      No niestety przynudzają straszliwie wątkiem Okabe i Hiyajo. Zabraliby się raczej do akcji, prób zmienienia przeszłości/przyszłości i pokazywania tej III wojny światowej zamiast skupiać się na kiepskim wątku romantycznym z nową haremetką. Najbardziej męczące są dla mnie te ciągłe komentarze sugerujące, że są razem/podobają się sobie. Nie wiem w sumie czemu mają służyć, poza tym, że chyba miały być zabawne. Tyle tylko, że jest to równie zabawne jak słuchanie tego samego od początku sucharowatego dowcipu 15 razy.
      • Avatar
        Namii 3.07.2018 17:37
        Re: po 11ep 6/10
        Dokładnie, praktycznie odnoszę wrażenie, że nic się ciekawego nie dzieje a tą serie wypełniają same obyczajowe fillery, momentami wręcz o melodramatycznym klimacie.
  • Avatar
    A
    MrParumiV18 4.06.2018 12:23
    Steins;Gate 0 po 8 odcinku
    Nie chcę mi się za bardzo rozpisywać nad min. doskonałością scenariusza płynącą z pierwowzoru, ale żeby uspokoić ciekawość wspomnę, że po obejrzeniu owego epizodu przeanalizowałem dokładnie cały pierwotny tytuł bramy steina, jak i te dotychczasowe osiem odcinków teoretycznie drugiego sezonu. Wypada przyklasnąć i tyle. Jak na razie brak błędów logicznych, wszystkie punkty kulminacyjne, zdania wypowiadane przez postaci i sceny wiążące poprzednie wydarzenia z obecnymi nie zawierają nieścisłości, że aż strach. Nawet taki mały szczegół jak wzmianka słowna Okabe „chwila”, wypowiadana w scenie przy Kurisu, jak ma on wrócić do pierwotnej linii czasowej z tej serii, przy której dostajemy również kilka scen z poprzedniego sezonu, perfekcyjnie nakierowujące widza do dedukcji z której wszystko później wynika i jest równocześnie przyczyną i skutkiem obecnych wydarzeń. Czy również treść smsa „nie wchodź” z tej samej sceny wysłany za pomocą Okabe przez Kurisu do siebie samej w przeszłości z tej linii czasowej w której Mayuri nie żyje, po to aby powstrzymać ciąg wydarzeń powodujący przeżycie samej siebie (Kurisu) – amazing! Trochę naukowo­‑socjologiczny bełkot mi się włączył, ale samo to stwierdza fakt jak na razie doskonałości historii w CAŁEJ SERII (do 8 odcinka „0”) Steins:Gate.
  • Avatar
    A
    Rinsey 18.04.2018 23:49
    Perfekcja...
    Absolutnie przedoskonała kontynuacja. Ładunek emocjonalny, muzyka, animacja, jestem absolutnie przezachwycona!
    • Avatar
      CzystaGłowa 19.04.2018 19:51
      Re: Perfekcja...
      Technicznie mówiąc to nie jest kontynuacja steins gate.
      • Avatar
        Orzi 19.04.2018 20:26
        Re: Perfekcja...
        Najtechniczniej rzecz biorąc jest to prequel.
        • Avatar
          CzystaGłowna 19.04.2018 21:15
          Re: Perfekcja...
          No to też nie jest prequel, bo akcja dzieje się między odcinkiem 23 betą a 23 oryginalnym.
          • Avatar
            Orzi 19.04.2018 21:22
            Re: Perfekcja...
            A właśnie, że nie. Jeżeli weźmiemy pod uwagę kolejność zdarzeń to odcinki 1­‑22 i 23 beta (z jedną małą różnicą, Okabe w pierwszym odcinku nie powinien dostać smsa z białym szumem) to jedna linia czasowa po której następuje S;G 0. Dopiero te wydarzenia uruchamiają kolejną linię czasową, gdzie Okabe w pierwszym odcinku dodaje ww. SMS i w której po 22 odcinku następuje „oficjalny” 23 odcinek i dalsze wydarzenia. Powalone? Owszem, to w końcu anime o podróżach w czasie.
          • Avatar
            xgustaw 3.06.2018 00:14
            Re: Perfekcja...
            Rzeczywistości to jest kontynuacja serii. Wydarzeni, są następstwem pierwszej serii i kumulacją nałożeń różnych lin czasowy.
            ps: „Wiem, że nic nie wiem.” Świat Okabe był martwy, a Amadeusz wyważył mu te drzwi dając mu drugie życie.
        • Avatar
          Rinsey 19.04.2018 21:15
          Re: Perfekcja...
          A nie jest to pozycja, która można traktować jednocześnie jako prequel i kontynuację jednocześnie? Ja nie widzę przeciwwskazań zarówno co do jednego jak i drugiego określenia. Zależy od jakiego punktu wyjdziemy.
          • Avatar
            CzystaGłowa 19.04.2018 21:17
            Re: Perfekcja...
            Praktycznie mówiąc mamy tu do czynienia z midquelem.
          • Avatar
            Lina 8.05.2018 17:07
            Re: Perfekcja...
            Jak dotąd (czyli po czterech odcinkach) mamy do czynienia z czymś, co najprawdopodobniej jest sequelem końca początku lub prequelem początku końca albo z „inquelem” epilogu początku lub „inquelem” prologu końca, a ściślej mówiąc sequelem/inquelem „Prologu początku i końca” lub sequelem/inquelem „Prologu końca i początku” (spojler na wszelki wypadek gdyby ktoś nie oglądał „niezerowego” Steins;Gate)  kliknij: ukryte  Tak to z grubsza wygląda, ale pewności nie mam czy nie wkradł się jakiś błąd w wyjaśnieniu. Czyli nie jest to raczej prequel, nie jest to raczej midquel, a najprawdopodobniej inquel przechodzący w sequel, zakładając oczywiście że nie jest to po prostu remake.
            • Avatar
              Bortak42 24.08.2018 18:38
              Re: Perfekcja...
              Jest to po prostu sequel do złego zakończenia i tego się trzymajmy.Nie jest to remake , prequel ani midquel tylko sequel alternatywny.
              • Avatar
                Bortak42 28.08.2018 12:11
                Re: Perfekcja...
                Steins;Gate 0 w stosunku do odcinka 23β jest sequelem , a z główną serią nie ma nic wspólnego także Steins;Gate 0 w stosunku do Steins;Gate nie jest sequelem, tylko alternatywną kontynuacją odcinka 23 alfa , czyli kontynuacją odcinka 23 beta .W stosunku do Steins;Gate kontynuacjami są Steins;Gate: Oukoubakko no Poriomania, Steins;Gate: Soumei Eichi no Cognitive Computing i Steins;Gate: Fuka Ryouiki no Déjà vu.
  • Avatar
    A
    Bitess 12.04.2018 21:21
    Ma ktoś dostęp do opisu poszczególnych wydarzeń z pierwszej serii, filmu oraz speciala? Chciałbym sobie wszystko uporządkować przed zaczęciem S;G 0.
    • Avatar
      GLASS 12.04.2018 21:52
      Ostatnio ANN trochę streścił pierwszą serię – mi wystarczyło, żeby sobie przypomnieć co się działo :P Tu jest link – [link]
    • Avatar
      Orzi 12.04.2018 22:05
      Film i special nie są kanoniczne, więc nie musisz sobie ich przypominać.