Tanuki-Anime

Tanuki.pl

Wyszukiwarka recenzji

Otaku.pl

Komentarze

Code Geass: Fukkatsu no Lelouch

  • Avatar
    A
    PaSaT 26.01.2022 22:30
    Za szybkie tempo
    Gdyby to była trzecia seria telewizyjna w utrzymanym stylu dwóch pierwszych, to bym dał 10/10 oraz jeszcze jeden punkt ekstra za happy end (po drugim sezonie, który notabene do dzisiaj wywiera wpływ na moje życie, przez tydzień nie mogłem się pozbierać, tak mi było smutno).

    A tak to tylko miłe dla mnie jak mało co „afterstory”. Takie „posłowie” po serii telewizyjnej, nawet nie jakoś szczególnie udane. 5/10

    Tak czy inaczej, zachęcam do obejrzenia. Koi nerwy. Po tylu latach… Wreszcie odczuwam spokój, co się stało z jednym z moich ulubionych bohaterów ze świata anime. Niemniej – serii TV nie dorasta do pięt. Seria TV pozostanie legendarna.
    • Avatar
      Mr. Q 16.03.2023 13:09
      Re: Za szybkie tempo
      Gdyby to była trzecia seria telewizyjna


      To byłby płacz o poziom dzisiaj.

      w utrzymanym stylu dwóch pierwszych


      To byłoby szarganiem R2 (stąd masz kinówkowe AU -> Resurrection) i dodatkowo jeszcze bardziej uwypuklonymi wadami scenariusza opierającego się, jak zwykle o plottwisty i jakże „nieprzewidywalne” zwroty akcji co chwilę, to nadal ta sama ekipa robiła pisarska.
      Tylko że niestety 2006 to nie 2018 i wymagałoby się czegoś więcej.

      A tak to tylko miłe dla mnie jak mało co „afterstory”


      Ależ jaaak too, przeeecież L.L. wyznał miłość CC!!11

      Tyle fanom CG do szczęścia starczyło, fanbase na zachodzie dużych wymagań nie ma.

      Kinówka City Huntera zmasakrowała 2x wynik CG Resurrection w Box Office, a CH to seria dla boomerów.

      Seria TV pozostanie legendarna.


      Za sprawą końcówki tylko, co cudem uratowało tego trainwrecka. Graficznie się trzyma, fabularnie dzisiaj już tak średnio, delikatnie mówiąc.

      Dwie gierki mobilne co poszły do piachu pominę, taki obraz marki CG dzisiaj.
  • Avatar
    A
    Kaioken 27.09.2020 08:12
    Film to wszystko to co najlepsze z poprzednich dwóch serii, czyli  kliknij: ukryte 
    • Avatar
      rzr 13.10.2020 12:04
      Kaioken napisał(a):
      ale myślę, że wrócił trochę inny niż przedtem


      To jest ten sam Leluszek co wcześniej.

      wszystko to co najlepsze z poprzednich dwóch serii


      Tak najlepsze, że ludzie zapomnieli o tym filmie.

      Chyba wszystko to, co pokazuje, jak bardzo CG się zestarzało, ten scenariusz był fajny w 2006, a nie jest 14 lat później. Bo umówmy się, geniusz bohatera to wydmuszka i scenariusz, niestety.

      Lelouch'u jak zwykle wygrał w swoim stylu i o dziwo nikt ważny nie zginął. Dużo epickich momentów np. przy przebudzeniu, albo po tym jak się otrząsnął i C.C. się ucieszyła, że wrócił dawny Lulu


      Umówmy się, głównie epickich dla fanów bo się ukochany ship spełnił, a że fabuła jest napisana jak pierwsze lepsze post­‑r3 wypociny z fanfików to już nikogo, czyż nie?
      A ponoć to Geass był chwalony za wciągającą fabułę.
  • Avatar
    A
    mordarg 8.02.2020 19:01
    cg
    Code geass to jedno z najlepszych anime jakie w życiu widziałem jak nie najlepsze no ale upłynęło już z 12/13 lat od końca Drugiego sezonu. Pamiętaam te główne wydarzenia Jak Suzaku dowiedział się o tożsamości Leloucha, Fakt że jego matka jednak żyła , czy też cały ten plan żeby z siebie zrobić męczennika a z Suzaku Herosa. Ale zapewne jednak większości nie pamiętam. Więc pytanie czy mogę wchodzić w ten film z marszu czy jednak silnie on się łączy z tym co się wydarzyło i należało by obejrzeć te 2 czy tam 3 filmy które streszczają anime?? Ale slyszałem też że one nie tylko streszczają ale i również w jakimś stopniu podobno ją zmieniają…. To jak jest ?? Jak radzicie ?? :)
    • Avatar
      mordarg 8.02.2020 19:03
      Re: cg
      W sensie – zmieniają fabułę *
      • Avatar
        :) 9.02.2020 02:09
        Re: cg
        Tak na prawdę jest jedna istotna zmiana(jedna z postaci która w r2 umiera tutaj żyje). Ogólnie ciężko jest powiedzieć co jest kanoniczne po tych 3 wcześniejszych filmach bo nie do końca wiadomo czy motywy które były w r1 i r2 a nie ma ich w kinówkach się wydarzyły czy nie i czy 4 film je uznaje… W komentarzu na dole masz streszczenie co zostało zmienione(link do tematu na redicie).

        Ogólnie jak nie chcesz nie musisz ich oglądać jak nie chcesz.Jeżeli pamiętasz z serii tv główne wydarzenia to wystarczy.
    • Avatar
      Saber 9.02.2020 11:43
      Re: cg
      Największe zmiany są chyba dwie –  kliknij: ukryte  i pominięto, z tego co pamiętam,  kliknij: ukryte 
      W filmach wydarzenia pędzą na łeb na szyję, sporo cięć i brak klimatu.
      Aby rozumieć akcję Fukkatsu wystarczy znać chyba tylko pierwszy spoiler.
      Co nie zmienia faktu, że nie jest warto oglądać ten film, a jeśli oglądać, to bez większych oczekiwań, nie trzeba się też jakoś przygotowywać i specjalnie powtarzać sobie serii / zapoznawać się z recapowymi filmami sprzed Fukkatsu.
      • Avatar
        mordarg 10.02.2020 14:28
        Re: cg
        Lol Ale czemu tak zmienili że ta diewczyna żyje ?? Przecież jej śmierć była z tego co pamiętam jedną z wązniejszych rzeczy w anime wgl. No wlasnie zastanawia mnie czy to nie jest całkiem nowa przygoda którą łączą z poprzednimi filamai Tylko Leleouch i C.C czy znowu w centrum wszystkiego jest imperium brytyjskie. Powracają tacy bohaterowie jak generał Todou czy też ten koleś co miał maskę na pół twarzy i Cancelował Geassy i przedewszystkim ten jego kuzyn blondasek który przecież pod koniec drugiego sezonu wyrósł na głównego villaina – innymi słowy kontynuacja pełną gębą bo wtedy jednak wypadało by sę odświerzyć. A ktoś może mi przypomnieć  kliknij: ukryte  .  kliknij: ukryte 
        • Avatar
          Saber 10.02.2020 14:35
          Re: cg
          Shirley w wersji TV  kliknij: ukryte  A dlaczego taka zmiana w wersji filmowej?  kliknij: ukryte Jeśli chodzi o postaci powracające w Fukkatsu  kliknij: ukryte  Zaś jeśli chodzi o fabułę filmu – sprowadza się właściwie do  kliknij: ukryte  Taaaaka do odkrywcza historia. ;)
          • Avatar
            mordarg 11.02.2020 13:12
            Re: cg
            Spoko dzięki za odpowiedzi
          • Avatar
            Venedi 14.02.2020 19:32
            Re: cg
            Nie wiem czy dobrze pamiętam, ale w oryginalnej serii TV była chyba wzmianka o tym kraju, w odcinkach które zapoznawały nas z Cornelią. Ona chyba tam walczyła na froncie zanim przybyła do Japonii. I chyba rzeczywiście to państwo NIE zostało ostatecznie pokonane przez CWB. I myślę, że dobrze pamiętam, bo w filmie Cornelia ma nawet w tym kraju wyrobiony przydomek. A więc akurat ten wątek w ogóle nie jest z dupy i w sumie wyjaśnia jak tamto państewko było w stanie się bronić.
            • Avatar
              rzr 14.02.2020 23:39
              Re: cg
              Nie, to był inny kraj (MEF czy jakoś tak, don't care) który zdobyła Cornelia bez żadnych problemów. Seria TV jest skończona i nie ma nic wspólnego z Fukkatsu, a tam już magia z tym całym Zikhistanem czy tam wymyślonym naprędce państwem.
    • Avatar
      rzr 10.02.2020 21:27
      Re: cg
      CC zachowuje się inaczej, w serii TV pogodziła się ze śmiercią Lelucha, w recapach… niekoniecznie + list od Jeremiaha.

      Zmiany masz na redditach opisane, jak chcesz sobie przypomnieć zdarzenia to tak, to tylko 6 godzin, jak nie chce ci się lecieć znowu tych 50 odcinków.
      • Avatar
        mordarg 11.02.2020 13:12
        Re: cg
        Ok ! Dzieki za odp.
  • Avatar
    A
    Isabell 21.01.2020 22:43
    Geass
    Mógłby mi ktoś wytłumaczyć dlaczego  kliknij: ukryte 
    • Avatar
      rzr 22.01.2020 10:25
      Re: Geass
      No nie, bo on nawet nie wie,  kliknij: ukryte  – sam to przecież mówi w filmie.

      Bo to nie jest kod, tylko połówka… czyli nie kod taki, jaki wszyscy mieli na myśli. Do tego brak aktywacji po śmierci bo…  kliknij: ukryte 

      Przecież po akcji z ojcem czy to w TV czy to w recapach najnormalniej w świecie używał geassa.

      Wyrzucili teorię o kodzie z 2008 roku z 4chana do kosza i ją przekręcili. Tyle.
      • Avatar
        Isabell 22.01.2020 15:59
        Re: Geass
        Aaa.. Ok, dziękuję
      • Avatar
        Venedi 14.02.2020 19:47
        Re: Geass
        Jak się nie sprawdziły? Przecież sprawdziły się prawie w 100%. Teoria mówiła o tym, że Lelouch mógł odziedziczyć kod po ojcu i tak się stało, skoro przeżył bez uszczerbku przebicie na wylot mieczem. Dostał znak geassa na klacie i zmartwychwstał.

        W jaki sposób według Ciebie C.C. go wskrzesiła? Ona nie miała takiej mocy. Ona tylko przetransportowała jego ciało, a on sam ożył.

        Prawda jest taka, że nie wiemy dokładnie co się z Lelouchem stało, ale C.C. mówiła, że jego „problemy” mogą być spowodowane tym, że Lelouch zabił Boga wymiaru C. To, że może używać dalej geassa pewnie też jest przez to.

        Nie wiemy czy Lelouch jest nieśmiertelny, ale na pewno przynajmniej raz został ożywiony przez kod.
        • Avatar
          rzr 16.02.2020 18:28
          Re: Geass
          >a on sam ożył.

          Oglądałeś ten film? Ona ożywiła jego ciało, sam musiał umrzeć i tak po prostu nie wstał z martwych. Ba, nie chciał nawet. Nie po to był transportowany do CC i Jeremiaha.

          >mogą być spowodowane tym, że Lelouch zabił Boga wymiaru C.

          Tymczasem w TV i recapach było ze „God, don't stop the march of time” xD

          >Jak się nie sprawdziły? Przecież sprawdziły się prawie w 100%.

          Gadki o aktywacji i takie tam, CC musiała to zrobić, bo po śmierci nic się nie aktywowało.

          >skoro przeżył bez uszczerbku przebicie na wylot mieczem. Dostał znak geassa na klacie i zmartwychwstał.

          No to nie możesz przeżyć bez zmartwychwstania, a to się stało, załatwili teorię na amen, NIC się nie zgadza, wizje Nunnally itp. można wywalić do kosza.

          Poszli po swojemu ignorując fanbase z wyjątkiem okruszków, to dobrze – bo wyszło że dali fanom ich okruszki podlewając je własnym sosem wiec fanbase racji nie ma, a przy okazji może jarać się, że ma rację, choć nie ma :)
          • Avatar
            Venedi 26.02.2020 19:28
            Re: Geass
            No chyba ty nie oglądałeś bo gadasz kompletne głupoty. Lelouch zmartwychwstał sam, bez niczyjej pomocy – jedynie jego świadomość została zablokowana i ja trzeba było ściągnąć ze świata C. To co ty nazywasz jego wskrzeszeniem, to nie było wskrzeszenie, bo jego ciało cały czas żyło.
            • Avatar
              rzr 29.02.2020 11:12
              Re: Geass
              >Lelouch zmartwychwstał sam

              To po co CC jechała na farmę? Zmarł, CC mówi o tym dosadnie i dosłownie oraz łopatologicznie w filmie.
              Mówi że nie chciał być wskrzeszony.

              >To co ty nazywasz jego wskrzeszeniem, to nie było wskrzeszenie
              Jak nie, jak tak? Twórcy mówili że będzie ;)

              No i było, powtórzę, dwa razy, bo dobitnie trzeba było pokazać tępemu fanbejsowi jak bardzo mylił się ze swoją teoryjką o kodzie ;)

              >że jego „problemy” mogą być spowodowane tym, że Lelouch zabił Boga wymiaru C.

              Swoją drogą #beja bo w recapach i w TV NIE zabił bo mówił pls don't stop the march of time, bo Charles też chciał zabić Collective consciousness. xD
              Więc sam film już się nie zgadza z tym, co było pisane wcześniej w tamtych :D
              Zremiksowali i dziwią się że ludzie średnio to propsują bo w obecnym stanie logika w świecie CG delikatnie mówiąc średnio
            • Avatar
              rzr 29.02.2020 11:23
              Re: Geass
              Ba, 17 minuta filmu jak masz napisy, musiała go złożyć z części, więc tak, zmarł, bo inaczej nie miałoby to sensu, a że  kliknij: ukryte  to inna sprawa.

              Umarł na 101%, koniec, kropka.

              Sunrise musiało na siłę to zrobić bo dyskusje w necie nie sprzedają blurejków, a rozpieszczeni filmem fani chcą tylko pairingu i więcej CCxLelouch ;)
  • Avatar
    A
    Saber 14.01.2020 08:21
    Dokładnie, ten film to jakieś fanfikszyn. 4/10 to najwięcej ode mnie. Nie podchodzić do tego tworu na poważnie.
    • Avatar
      MrParumiV18 14.01.2020 10:18
      Odpowiedź na komentarz użytkownika Saber
      Nie jestem może odpowiednią osobą aby potwierdzać, ponieważ sam tego filmu nie oglądałem i raczej w najbliższej przyszłości nie zamierzam, ale za to widziałem multum spoilerów co w sumie już jest jak obejrzenie go (miałem styczność z najważniejszymi scenami itd.), no i mam swoje trzy grosze w tej sprawie. Mianowicie dla mnie te 3 części filmów, które są remake'ami serii telewizyjnej i ta kontynuacja to jakieś OGROMNE nieporozumienie. Dlaczego? Bo prawdziwe CG to jest właśnie seria TV i to ta wersja ma najlepsze zakończenie jakie tylko może być, które wzbudziło tak wiele emocji i wywołało u multum widzów tone teorii spiskowych na temat przeżycia głównego bohatera. To co nam zaserwowali w postaci 4 filmów to jakieś… no na siłę zadowolenie bezmyślnych fanów. Już pomijam ożywienie niektórych postaci i pozmienianie kluczowych scen, które miały niesamowitą symbolikę. Dla mnie to jest ni mniej, ni więcej jak alternatywna wersja wydarzeń, która jest chłamem nie wartym uwagi i jest dokładnie tak jak piszesz, brać to na poważnie, to tak jakby ośmieszyć kultowe już dzieło jakim jest pierwotne telewizyjne i jednocześnie genialne Code Geass. Jestem do teraz wielkim fanem serii TV oraz jest to jeden z najlepszych subiektywnie tytułów jaki kiedykolwiek widziałem i raczej się to nie zmieni, ale filmy to KOSZMAR, których nie polecam NIKOMU. Skok na kasę dla zaślepionych ludzi, nic więcej.
      • Avatar
        :) 17.01.2020 05:14
        Re: Odpowiedź na komentarz użytkownika Saber
        Dzięki za komentarz utwierdzacie mnie że jeszcze są ludzie nie pożarci przez przemysł i fanboizm:P
    • Avatar
      rzr 21.01.2020 12:00
      Jeszcze co do fanfiction...
      Dodajmy to, że na fanfiction.net ludzie potrafią pisać lepsze historie niż to coś, co oficjalnie zaserwowało Sunrise i spółka.
      No ale w końcu reddity się jarają bo jest ukochany pairing więc 10/10 c'nie @_@
  • Avatar
    A
    :) 14.01.2020 07:06
    Jak dla mnie fanfick połączony ze specjalem + happy end żeby odciąć kupony, szkoda że pogrzebano wcześniejszy dorobek 2 sezonów na rzecz taniej szmiry mającej zadowolić „bezmyślny fandom”...
  • Avatar
    A
    Gutosaw 28.12.2019 01:31
    Idealne zakończenie.
    Zaskakująco dobry film. Miło było wrócić do tego świata i do starych, dobrych bohaterów. Powrót Leloucha jest satysfakcjonujący, fabuła nie powala, ale pozwala na wybicie się bohaterom. Cieszy, że moja teoria sprzed lat, na temat zakończenia Code Geassa się sprawdziła, bo właśnie to sprawia, że ten film w ogóle powstał. Co jednak najbardziej zasługuje na pochwałę, to zakończenie.
     kliknij: ukryte 

    Jeśli ktoś lubił serię, to film jest zdecydowanie godzien polecenia. Nie powinno się go jednak oglądać bez ukończenia serii. Mam nadzieję, że film się „sprzedał”, bo jakiś nowy sezon z innymi bohaterami mógłby być ciekawy.
    • Avatar
      Windir 28.12.2019 12:01
      Re: Idealne zakończenie.
      Akcja tego filmu dzieje się po trzech „alternatywnych recap'ach” Code Geass: Lelouch of the Rebellion [2017]? Czy coś mylę?
      • Avatar
        Gutosaw 28.12.2019 15:03
        Re: Idealne zakończenie.
        Niestety tak. Nie widziałem ich jednak.  kliknij: ukryte , ale to chyba jedyna odczuwalna zmiana.
        • Avatar
          Windir 28.12.2019 15:52
          Re: Idealne zakończenie.
          Główną serie oglądałem tak dawno, że wspomnianej przez ciebie postaci nie pamiętałem, ale scenę finałową z nią już tak :P Tak czy siak dla odświeżenia zobaczę te 3 filmy i dopiero ten najnowszy.
          PS: tutaj są ładnie spisane wszystkie zmiany z 3 filmów poprzedzających Fukkatsu no Lelouch w porównaniu do serii TV: [link]