Tanuki-Anime

Tanuki.pl

Wyszukiwarka recenzji

Studio JG

Komentarze

Shingeki no Kyojin [2019]

  • Avatar
    A
    Windir 15.12.2023 11:55
    9+/10
    Kolejna świetna porcja odcinków! W drugiej części trzeciego sezonu jest masa dobrze przemyślanej akcji, a także dużo o świecie/pochodzeniu tytanów/sytuacji geopolitycznej. Jestem cholernie zadowolony z poziomu serii. Aż niespotykane, że przez tyle lat seria trzyma poziom. No to jeszcze sezon finałowy przede mną!
  • Avatar
    A
    Fan anime 18.11.2020 10:31
    Pytanie
    Mógłby mi ktoś obeznany zdefiniować 'lud Ymir'? Wiki (zakładam, że oparta na mandze) podaje, że są to kliknij: ukryte 
    • Avatar
      MrParumiV18 18.11.2020 12:10
      Odpowiedź na komentarz użytkownika Fan anime
      Szczerze? Nie za bardzo widzę w czym tutaj masz problem, ponieważ sam zaczerpnąłeś wiedzę z wiki, a tam jest wszystko dobrze i jasno napisane. Musiałbym wszystko kopiować, a to chyba nie ma sensu prawda? Natomiast…  kliknij: ukryte  Chyba niczego nie pominąłem. Wiki naprawdę dobrze opisuje wszystko, więc warto dogłębnie poczytać jak jest z czymś problem i jeśli nikt nie boi się spoilerów.
      • Avatar
        Fan anime 19.11.2020 01:41
        Re: Odpowiedź na komentarz użytkownika Fan anime
        Ja jednak boję się spojlerów i z tego względu nie zagłębiałem się zbytnio w wiki. Jednak ta kwestia nie była dla mnie jasna po 3 sezonie, dlatego przeczytałem tylko kilka pierwszych zdań mówiących,  kliknij: ukryte 
        • Avatar
          MrParumiV18 19.11.2020 12:18
          Odpowiedź na komentarz użytkownika Fan anime
          Użyłem takiego terminu aby to rozgraniczyć nie wdając się w szczegóły, co mogło być błędem z mojej strony i wprowadzić Cię w mój niechciany błąd. Nie mogę ci tego opisać inaczej, bo wejdę w spoilery z historii, ponieważ wiele rzeczy się przewinęło od Ymir Fritz do obecnych wydarzeń.

          Po prostu lud Ymir nie jest blisko spokrewniony z rodziną królewską, która przekazywała sobie moc tytana pierwotnego z pokolenia na pokolenie, aż ojciec Erena jej nie wykradł mordując Ród Reiss, którzy posiadali główną linię krwi.
  • Avatar
    A
    MrParumiV18 17.11.2020 23:49
    A taki sobie komentarz...
    Niedługo nastąpi premiera ostatniego sezonu, a następnie ujrzymy ten moment… moment w którym wszyscy złapali się za głowy [link] :D
  • Avatar
    A
    ee 26.06.2020 22:50
    eh
    strach , atmosfera totalnej katastrofy , zniszczenie ,flaki i dramaty ludzi rozerwanych na pol i tych nie rozerwanych tracacych domy , bliskich , bezsilnych , zaszczuta ludnosc ktora pokladala nadzieje w systemie ktory upadl jak zlamana zapalka , walka o przetrwanie, epickie efekty specjalne , desperacja ,nadzieja , walka o zycie/przetrwanie , brak patosu , tyle mozliwosci a ktos by pewnie zrobil gowniana szmire , zycie
  • Avatar
    A
    ee 26.06.2020 22:09
    niech zrobia ekranizacje w stylu wojny swiatow ale w formie serialu a bedzie to najbardziej epicka produkcja w historii :D
  • Avatar
    A
    skrytyfankamena 31.05.2020 14:09
    Nowy sezon i MAPPA.

    Wiadomo, szkoda Wit, bo są z tą serią od początku, ale IMO jeśli już miało dojść do zmiany to anime nie mogło lepiej trafić. Chyba nie ma obecnie lepszego studia, które mogłoby podołać zadaniu (poza Bones i Madhouse). MAPPA ostatnio trzaska same dobre serie. Oczywiście wszystko zależy od budżetu i ludzi, których studio zaangażuje do pracy.

    Każdy co do finału ma wielkie oczekiwania. Tytani to moje najlepsze anime w historii, więc sam zaliczam się do tego grona. A wiadomo jak często jest z finałowymi sezonami. Po prostu rozczarowuja, nawet nie pod względem technicznym, ale i fabularnym.

    Zobaczymy co z tego wyjdzie.
  • Avatar
    A
    MrParumiV18 29.05.2020 14:49
    Zapowiedź finałowego sezonu Shingeki no Kyojin
    PVka finałowego sezonu. Jestem osobiście wściekły, bo nawet jeśli wygląda w niej naprawdę wszystko świetnie i oby wyszło w praniu równie genialnie, to zmienili studio, reżysera jak i dodali drugiego kompozytora… tak jakby Sawano nie dawał sobie samemu rady. Nigdy nie mam nic do zmian, ale w tym przypadku jest inaczej, bo naprawdę boję się o spadek poziomu, a bardzo bym tego nie chciał. Mimo wszystko trzymam za nich kciuki i oby tego nie spieprzyli, ponieważ co jak co, ale akurat to uniwersum zasługuje na porządny finał.

    NEWS: [link]
    PV: [link]
    • Avatar
      chi4ko 29.05.2020 14:55
      Re: Zapowiedź finałowego sezonu Shingeki no Kyojin
      Żal Wit…. 8<
      Zmiana reżysera może źle się skończyć. Kasą sypnąć się nie chciało?
      • Avatar
        MrParumiV18 29.05.2020 23:50
        Odpowiedź na komentarz użytkownika chi4ko
        Też mi żal Wit Studio, ponieważ według mnie odwalili naprawdę kawał świetnej roboty pod każdym względem, ale osobiście już nawet pa licho studio, bo szyld mało ważny, ale ekipa produkcyjna to już co innego, a tutaj zmienili dosłownie wszystko oprócz pozostawienia Sawano (dzięki panie Boże). Co do kasy to w sumie sam nie wiem. W ogóle to dziwne posunięcie, tak na ostatniej prostej porzucać ten tytuł. Nie chce mi się wierzyć, że doszli do wniosku iż nie opłaca się wydawać kasy, bo by im się nie zwróciło. Przecież to finał, ludzie (fandom) polecą za tym z każdą kasą – sam byłem nawet skłonny zakupić całość (wszystkie sezony) w postaci fizycznej prosto z Japonii i nawet kasę na to odkładałem, a teraz mam trochę mieszane uczucia z tym związane i wszystko zależy od tego jak to wykonają. Ale może są ku temu też inne powody, dlatego nie chcę aż tak bardzo osądzać i gdybać. Mimo wszystko obecnie mamy wirusa i nie wiadomo jak to wpłynęło na to studio, chociaż z drugiej strony przecieki o zmianie były już zaraz po zakończeniu partu 2, więc można jedynie zgadywać.
        • Avatar
          ukloim 30.05.2020 12:11
          Po pierwsze – studia animacyjne to tak naprawdę jedynie zleceniobiorcy, którzy wykonują robotę daną im przez tak zwane komitety produkcyjne.

          Po drugie – mi Wit Studio nie żal, bo sami z tej produkcji zrezygnowali i słusznie. Była dla nich zbyt obciążająca, a pracownicy zmuszeni byli zostawać po godzinach. Gdyby to jedynie od studia zależało, pewnie by nie rezygnowali. To komitet decyduje komu powierzy produkcje i kiedy ma nastąpić premiera. Ludzie zarządzający Wit zapewne stwierdzili, że nie dadzą rady, Mappa była wolna, więc to im zlecono produkcję finałowego sezonu, tyle. Zresztą, nie jest to nic nadzwyczajnego – wszyscy chyba pamiętają drugi sezon One­‑Punch Mana, prawda?

          Po trzecie – to nie studia tworzą anime, a ludzie. Gdyby Araki nadal reżyserował, ale pod szyldem Mappy, gwarantuję, że niewiele by się zmieniło. Nowa ekipa jest naprawdę w porządku. Jeśli nie mają jakichś szalonych dedlajnów, to ostateczny efekt powinien być jak najbardziej okej, choć oczywiście na pewno nieco odbiegać będzie od tego, do czego przyzwyczaiła poprzednia ekipa.
          • Avatar
            MrParumiV18 30.05.2020 15:51
            Odpowiedź na komentarz użytkownika ukloim
            Po pierwsze – wiem. Nic odkrywczego.
            Po trzecie – wiem. Nic odkrywczego.
            Po drugie – wiem częściowo, ponieważ nie wiem skąd masz informacje związane ze zbyt obciążającą pracą, która powodowała, że pracownicy zostawali po godzinach i to jest ten główny powód porzucenia serii przez zespół produkcyjny na czele z Arakim. Prosiłbym abyś podał mi jakiś link gdzie taka informacja została oficjalnie podana, ponieważ chciałbym to zweryfikować i ewentualnie doczytać więcej.
            • Avatar
              Nick 30.05.2020 20:21
              Re: Odpowiedź na komentarz użytkownika ukloim
              Prosiłbym abyś podał mi jakiś link gdzie taka informacja została oficjalnie podana, ponieważ chciałbym to zweryfikować i ewentualnie doczytać więcej.


              Na twitterach tzw. „znawców”, którzy mają swoje kontakty, można wyczytać naprawdę dużo. Podobno rezygnacja Witu przesądził sezon trzeci, który był bardzo wyczerpujący. Stąd premiera drugiej części dopiero po pół roku, a nie po trzech miesiącach, jak to zwykle mają split­‑coury.

              Co do samego PV – nie oceniałbym na jego względzie przyszłej produkcji. Sam Shuhei Yabuta (reżyser Inuyashiki w Mappie i Vinland Sagi w trzecim studiu Witu, był też reżyserem 3DCG w trzech sezonach Tytanów) na twitterze napisał, że animacja została stworzona na potrzeby trailera. To nie są wycinki z odcinków. Jeżeli Mappa ściągnie freelancerów, animujących poprzednie odcinki, w tym Arifumiego Imaia lub Takumę Ebisu (nawet przydzielając ich do jednego, jednynego odcinka) to będzie już dobrze.
              Poza tym ludzie chwalą Animation Producera, który pracował już przy Dororo. Wniosek? Ma pewnie kontakty wśród ludzi i może zebrać kilka ciekawych osobistości. Hayashi też wyreżyserował coś dobrego – pierwszy sezon Garou i Dorohedoro były fajne. Kakegurui może pomińmy…
              • Avatar
                MrParumiV18 30.05.2020 22:22
                Odpowiedź na komentarz użytkownika Nick
                „znawcy”, „swoje kontakty”, „może”, „podobno” – zbyt mało wiarygodne i co ważne nie oficjalne. Dlatego średnio to kupuję, co nie oznacza, że to wcale nie może być prawda. No, ale nie mogę tego stwierdzić na podstawie takich słów.

                Napisałem na temat PVki też w newsie ukloima. Oceniam wizualne aspekty trailera, ale wiem, że to wcale nie musi tak wyglądać w finalnej wersji i raczej tak będzie. Nie spisuję też od razu na straty grona produkcyjnego – pisałem o tym wyżej, lecz po prostu się martwię, że nie dadzą rady podołać zadani i to chyba normalne. Wiem też, że mieli kilka udanych produkcji, ale to nie daje spokoju i gwarancji, że będzie przynajmniej tak samo dobrze jak w sezonach od WIT. Dlatego właśnie nie mogę pominąć takiego Kakegurui, ponieważ ta seria najbardziej gryzie negatywnie w portfolio reżysera. Ale powtarzając się już po raz kolejny, trzymam za nich kciuki i mam nadzieję, że im się naprawdę uda, a wtedy będę mógł ze spokojem wspomnieć te wszystkie obawy, które mam teraz, że były niepotrzebne.
                • Avatar
                  ukloim 31.05.2020 00:41
                  Re: Odpowiedź na komentarz użytkownika Nick
                  Wskaż mi chociaż jedną korporację, która w oficjalnym oświadczeniu przyzna, że źle traktuje swoich pracowników. To, że firma nigdy wprost ci o tym nie powie, nie znaczy, że tak się nie dzieje – stąd informacje trafiają do ludzi, którzy mają bezpośredni kontakt między innymi z animatorami i bez podawania nazwisk mogą taką wiedzę rozpowszechniać.

                  Zresztą, to nie jest jakaś wiedza tajemna, że twórcom anime, przede wszystkim animatorom, bardzo mało się płaci w stosunku do tego ile się od nich wymaga. Żebym tym razem nie został oskarżony o brak źródeł, proszę bardzo: [link] [link]

                  Tweety Terumi Nishii, projektantki postaci do Mawaru Penguindrum czy czwartego partu Jojo: [link]

                  Tu z kolei fragmenty wywiadu z Georgem Wadą, prezesem Wit Studio, w którym udowadnia brak szacunku do swoich pracowników: [link]

                  Polecam obejrzeć również ten film: [link]
                  • Avatar
                    MrParumiV18 31.05.2020 01:05
                    Odpowiedź na komentarz użytkownika ukloim
                    Nie wskażę, bo ja bardzo dobrze o tym wiem, ale to nie zmienia faktu, że to też nie daje podstaw aby tak stwierdzać w każdym możliwym przypadku. Świat nie jest taki prosty. Ja staram się patrzeć z obu stron, pamiętaj też, że może to działać również w drugą stronę, ale to akurat nie miejsce na takie dyskusje, ponieważ to jest już odbieganie od tematu. Dodam tylko na koniec, że ja nie oczekuję, że firma się przyzna do złego traktowania pracowników, ale poinformuje, że np. prace są ciężkie i się wydłużają, że muszą robić nadgodziny aby się wyrobić itd. Ale z tego co kiedyś gdzieś słyszałem to jest normalne u Japończyków, że oni non stop się przepracowują i nawet zostają po godzinach z własnej woli.

                    Wiedzą tajemną też nie jest, że tak się dzieje nie tylko w tym zawodzie. Twórcy gier mają tak samo, a nawet pracownik każdego zakładu/firmy może mieć tak samo. To normalne w dzisiejszym świecie, co nie oznacza, że etyczne i poprawne.

                    Przecież ja Cię nie oskarżałem, gdzie niby? :D Poprosiłem tylko o źródła aby poczytać sobie trochę więcej na ten temat. Tyle. ;P

                    A za linki dziękuję. Skorzystam.
    • Avatar
      Rinsey 29.05.2020 23:29
      Re: Zapowiedź finałowego sezonu Shingeki no Kyojin
      Przede wszystkim, dzięki za info!

      Trailer wygląda bardzo dobrze (MAPPA ostatnio ma niezłe produkcje), ale obawiam się wszystkiego, o czym wspomniałeś. Po cholerę zmieniać coś, co dobrze działa. A Tytani, to dla mnie, jak i dla Ciebie (tak w każdym razie wnioskuję po komentarzach najbardziej zbliżonych do moich na tym portalu w tym temacie), w dotychczasowej formie to produkcja tak bliska ideału, jak jest to chyba możliwe. Boję się i drżę. Ale również trzymam kciuki. I te resztke wiary w ludzkość, jaką jeszcze posiadam, kieruję w kierunku tej grupy twórców.
      • Avatar
        MrParumiV18 29.05.2020 23:57
        Odpowiedź na komentarz użytkownika Rinsey
        Nie ma za co! ;) Jak go zobaczyłem to od razu przyleciałem tutaj z nadzieją, że już ktoś z „redakcji” newsa podrzucił, ale nie było, więc zdecydowałem sam to zrobić właśnie tutaj.

        Oczywiście napisałem trochę pod wpływem emocji, ale rzecz jasna nie wycofuję się z obaw, natomiast jednocześnie do studia jako takiego nic nie mam. Nie chcę gdybać i wyrokować już teraz, ale nie ukrywam, że wspomniane obawy mam spore, szczególnie jeśli chodzi o sprawy techniczne, ponieważ nie wierzę, że da się zniszczyć (źle/błędnie przedstawić) tak genialną historię i postaci. Ogólnie to ostatnimi czasy takie zmiany nie wychodziły za pozytywnie – przykład Nanatsu no Taizai pokazuje dobitnie.

        Dobrze wnioskujesz i też tak uważam. ;)

        • Avatar
          Patka 30.05.2020 11:32
          Re: Odpowiedź na komentarz użytkownika Rinsey
          ponieważ nie wierzę, że da się zniszczyć (źle/błędnie przedstawić) tak genialną historię i postaci.


          Oj, wszystko się da. :D

          Też pewne obawy mam, jak to wyjdzie, ale to raczej normalne przy takich zmianach. Studio jest w porządku, pojedynczych nazwisk nie oceniam. Pozostaje czekać, no i liczyć, że rzeczywiście anime wyjdzie na jesieni.

          A newsy każdy może wstawiać na główną stronę, nie tylko redakcja.
        • Avatar
          Łowca czarownic 30.05.2020 18:16
          Re: Odpowiedź na komentarz użytkownika Rinsey
          Da się zepsuć i najbliżej tego jest sam autor mangi. Jak zwykle zresztą.
          • Avatar
            MrParumiV18 30.05.2020 19:09
            Odpowiedź na komentarz użytkownika Łowca czarownic
            Dyskusja dotyczy nowego studia i grona produkcyjnego, a nie autora mangi. Raczej logiczne, że autor pierwowzoru może zniszczyć własne dzieło w bardzo prosty sposób. W tym przypadku na razie się nie zanosi, ale jest to jak najbardziej możliwe i on jest tego najbliższy, jeśli oczywiście źle/błędnie/nielogicznie rozwiąże finałowe wątki.
            • Avatar
              Łowca czarownic 30.05.2020 20:20
              Re: Odpowiedź na komentarz użytkownika Łowca czarownic
              Nowe studio ani mniee ziębi ani grzeje. Jak ma być dobre to będzie. Sezon 3 w części drugiej był słaby a to co pokazali wygląda zdecydowanie lepiej. Kwestia jak rozwiąż to fabularnie bo akurat w anime to lepiej wychodzi niż w mandze. No i nie jestem fanem  kliknij: ukryte 
              • Avatar
                MrParumiV18 30.05.2020 22:23
                Odpowiedź na komentarz użytkownika Łowca czarownic
                Okej. Widzę, że wracamy znowu do punktu wyjścia. Nie ma sensu.
                • Avatar
                  Łowca czarownic 30.05.2020 23:33
                  Re: Odpowiedź na komentarz użytkownika Łowca czarownic
                  Jestem przewrażliwiony na psucie zakończeń ostatnio i coś czuję, że tu może być podobnie chociaż mam zdecydowanie bardziej obojętny stosunek do tej mangi to historię lubię.
            • Avatar
              Karo 30.05.2020 23:48
              Re: Odpowiedź na komentarz użytkownika Łowca czarownic
              Wątki wątkami, ale jeśli chodzi o kwestie wizualne, bo chyba głównie o to są obawy, to marne szanse, żeby nowy sezon wyglądał gorzej niż manga, niezależnie od jakichkolwiek problemów z realizacją.
              • Avatar
                MrParumiV18 31.05.2020 01:07
                Odpowiedź na komentarz użytkownika Karo
                No toś pocieszył człowieka, nie powiem. :D
                Ale rację w tej kwestii masz i to bez wątpienia.
    • Avatar
      MrParumiV18 30.05.2020 00:07
      PS. Zapowiedź finałowego sezonu Shingeki no Kyojin
      PS. Polecam sobie wejść tutaj [link] i na spokojnie poczytać. W sumie gdy ja to zrobiłem to jestem nieco spokojniejszy i oby to co piszą było prawdą. Życzę im powodzenia!
      • Avatar
        ukloim 31.05.2020 01:12
        Typowa, PR­‑owska kurtuazja. Co innego w takich komunikatach chciałbyś przeczytać niż same pozytywy?
        • Avatar
          MrParumiV18 31.05.2020 01:22
          Odpowiedź na komentarz użytkownika ukloim
          Czyli że co? Według ciebie komunikatom pozytywnym mam z miejsca nie wierzyć, ponieważ to podejrzane i raczej blef, a negatywnym wierzyć? Odnoszę się do powyższego twojego komentarza w sprawie złego traktowania pracowników w studiach animacyjnych.
  • Avatar
    A
    Bortak42 15.11.2019 21:36
    Shingeki no Kyojin [2019]
    To jest najlepszy sezon jak do tej pory, a następny może być jeszcze lepszy jako, że manga się powoli kończy.
  • Avatar
    A
    Warmupek 4.09.2019 22:30
    kilka uwag
    Dawno temu skończyłem czytać mangę właśnie w punkcie, gdzie kończy się ta seria. Świetnie było odświeżyć sobie pamięć i zobaczyć to wszystko w animacji. Teraz chyba jednak wstrzymam się z czytaniem mangi i zaczekam na ostatnią serie.

    Kilka lat temu przestałem oglądać anime bo stałem się baaardzo krytyczny, przede wszystkim na choroby na które cierpi każde anime, czyli pełno retrospekcji, często niepotrzebny patos, wielkie przemówienia, miliardy nudnych przemyśleń każdego bohatera, dłużyzny, nielogiczności, głupoty itp.

    Weźmy np. Erena, ile razy w ciągu jednego odcinka potrafiło się zmienić jego podejście, od poczucia nieużyteczności przez beznadziejność do radości i waleczności. " xD "

    No ale jest to jedno z napraaaaawdę niewielu serii, które te wszystkie negatywne dla mnie rzeczy potrafię znieść, bo fabuła i świat w niej przedstawiony jest naprawdę ciekawy i niespotykany.

    Uwielbiam takie brutalne i pełne grozy anime, gdzie w każdej chwili może pójść coś nie tak. Powinna siąść dojrzałym widzom :).

    Na koniec moje przemyślenia co do armina i drużyny erena którymi jednak muszę się podzielić.
     kliknij: ukryte 
    • Avatar
      Warmupek 4.09.2019 22:32
      Re: kilka uwag
      morze xD

      może*

      Późno już :D
    • Avatar
      Bouledz 4.09.2019 23:40
      Re: kilka uwag
      No ja nie wiem, czy Erłin faktycznie był takim przegenialnym dowódcą. Nawet sam Liwaj podsumowuje, że największą zaletą Erwina był brak skrupułów przy posyłaniu mięsa armatniego na rzeź (na dodatek podsycany przez obsesję dotarcia do jegerowej piwnicy). To już faktycznie nieszczęsny Armin więcej razy wykazał się przebłyskami geniuszu.  kliknij: ukryte 
      • Avatar
        Warmupek 5.09.2019 08:22
        Re: kilka uwag
        Nieee to nie jest żadne wytłumaczenie, z perspektywy dowództwa i całej armii armin był nikim, to ze POTEM coś dobrego zrobił to nie ma w tej chwili znaczenia, bo wiesz równie dobrze można by powiedzieć ze Erwin by mógł jeszcze lepiej sobie poradzić z ta mocą.

        Można kwestionować geniusz erwina, ale w realnym świecie nigdy by się to nie wydarzyło, że zwykły szeregowiec został ocalony kosztem głównodowodzącego korpusu i w realnym świecie kapitan w normalnej armii nigdy by nie wybrał zwykłego szeregowca. Jest to absurdalny wybór i mangaka chciał w jakiś sposób to usprawiedliwić pokazując jakim niby świetnym żołnierzem był armin. Więc umówmy się, ma to być dojrzała i brutalna seria czy bajka dla dzieci w której nie musimy się doszukiwać logiczności? :)



        • Avatar
          Rinsey 5.09.2019 10:09
          Re: kilka uwag
          Na tym etapie Armin nie był już takim marnym szeregowcem :) Konsultowano się z nim w sprawie strategii, w sumie dostał pod swoją komendę mały oddział w ostatnich wydarzeniach. Ale ogólnie zgodzę się z Tobą.  kliknij: ukryte 
          • Avatar
            Bortak42 15.11.2019 21:39
            Re: kilka uwag
            Armin przeżył tylko, dlatego że jest bardzoważną postacią w tym anime. Hajime Isayama prawdopodobnie się obawiał, że uśmiercenie tej postaci wpłynie negatywnie na fabułę.
        • Avatar
          BlaBla 6.09.2019 00:16
          Re: kilka uwag
          Levi przecież chciał na początku wybrać Erwina, zmienił decyzję w ostatnim momencie pod wpływem emocji. Kiedy wybierał Armina miał świadomość że jest to decyzja irracjonalna, ale podjął samolubną decyzję opartą na jego nihilistycznej naturze i przekonaniu że świat jest piekłem. W anime masz powiedziane wprost, że on chce mu oszczędzić powrotu do tego świata. W dodatku później widzimy też, że ta decyzja ma swoje konsekwencje i spora grupa w armii jest delikatnie mówiąc niezadowolona z wyboru Leviego.

          Inaczej mówiąc to była nieracjonalna decyzja, ale została uargumentowana i bohaterowie będą musieli zmierzyć się z jej konsekwencjami, więc trudno z tego powodu czynić autorowi zarzuty.
  • Avatar
    R
    Rinsey 1.08.2019 12:18
    Nie będę się rozwodzić za bardzo. Bardzo dobry tekst. Świetna analiza punktująca dotychczasowe osiągnięcia serii, jednocześnie będąca bardzo rzeczowym i wyważonym tekstem. Właśnie dlatego sama nigdy nie podejmuję się pisania recenzji. Jak seria zdobywa moje serce, trudno mi się powstrzymać przed nadmiernym entuzjazmem w wylewaniu pochwał, co z pewnością byłoby denerwujące dla bardziej letnich odbiorców.

    Więc podsumowując krótko, gratuluję kolejnej bardzo udanej recenzji :)
  • Avatar
    R
    MrParumiV18 1.08.2019 11:21
    Shingeki no Kyojin Season 3 Part 2 - krótka wzmianka o recenzji
    Na początku byłem troszkę sceptycznie nastawiony, ale już po przeczytaniu stwierdzam, że jest to naprawdę bardzo dobra recenzja tytułu. Nie zawiera niepotrzebnych przerysowań tylko prostym językiem przekazuje to co ma przekazać i ewentualnie zachęcić do obejrzenia. Prywatnie troszkę się nie zgadzam jedynie z oceną ścieżki dźwiękowej, ponieważ jako fan oczywiście jestem świadom, że niektóre aspekty w kwestii oceny zawyżam, raz bardziej (strona wizualna – za TE momenty), raz mniej (postacie), a raz w ogóle (historia), ale muzyka mimo iż lekko powtarzalna i nużąca (z czym się zgadzam, ale taki styl już sobie wyrobił Sawano – nie da się go pomylić z nikim innym) jest naprawdę genialna (biorąc pod uwagę oczywiście gust i subiektywne odczucia/emocje jakie u mnie wywołuje), a w samym tym sezonie dostaliśmy kilka nowych i jednocześnie epickich ostów czy utworów, daleko nie szukając takich jak na przykład: Apple Seed czy T­‑KT. Tak czy siak, ogólnie rzecz biorąc uważam, że recenzja bardzo dobre oddaje to czym był ten sezon (dla fanów, ale nie tylko), a czym może być kolejny (już ostatni).
  • Avatar
    A
    rool 19.07.2019 15:41
    Armin, Mikasa i Eren powinni już dawno zginąć i zmienić głównego bohatera. Autor tej mangi za dużo naoglądał sie melodramatów przesyconych papką japońską” jeden dla wszystkich i wszyscy dla jednego – jak im wygodnie bedzie w danej sytuacji.
    • Avatar
      gruszeczkowa 26.07.2019 22:00
      Lel, może Eren jest denerwujący, ale jest dobrym głównym bohaterem. Może jakieś uzasadnienie tego, dlaczego te postacie powinny zginąć?
      Btw, w bardzo ciekawy sposób oceniasz anime :v
      • Avatar
        rool 19.10.2021 21:56
        Właśnie, Eren jest najbardziej irytująca postacią i przez to psuje serie. Eren to emocjonalny mazgaj i jak to bywa u japończyków, aby uratować nawet jedną osobe to można by ukatrupić całą ludzkość. Tak właśnie oceniam, po postaciach i fabule, nie patrzę na kreski, animacje i inne takie.
        P.S. W tym sezonie Levi powinien na tym dachu „tu i teraz” ukatrupić Erena na oczach Mikasy a potem ją – taka zgrabna zmiana głównego bohatera by była.
    • Avatar
      chi4ko 26.07.2019 23:00
      Akurat Eren to jeden z lepszych głównych bohaterów shounenów (o ile nie najlepszy).

      jeden dla wszystkich i wszyscy dla jednego

      W końcu to anime o siłach zbrojnych. Serii o dezerterach i karnych kompaniach się spodziewałeś?
      • Avatar
        rool 19.10.2021 22:03
        Najwidoczniej lubisz takie postacie typu „Eren”, czyli mazgaje, świat kręci się wokół nich, oni mają rację i tylko ich racja się liczy a reszta się myli no bo taki bohaterek ma moc i jest hiper ekstra. A pewnie zasmuca Cię fragment fabuły jak coś takie bohaterkowi nie wychodzi. I próbuj mi napisać coś w typu „to po co ogladasz” – oglądam aby potem móc szczerze napisac co mi sie nie podoba a co podoba. Eren i Mikasa to najgorsi bohaterowie shounenów.
  • Avatar
    A
    Gutosaw 12.07.2019 18:28
    Jest lepiej
    Myślałem, że jestem uprzedzony do SnK. Że nawet jak zrobią coś dobrze, to będę krytykował. Jednak ten sezon pokazał lepszą stronę serii. Krzyki irytującej Mikasy ograniczono do minimum, fabuła przestała podporządkowywać się fochom Erena i odpowiedziano na kilka pytań / domysłów, które pojawiły się na przestrzeni całej serii (logicznie!). Liczę, że następny sezon utrzyma ten poziom, bo widać wyraźną poprawę względem 2. i 3.
    Generalnie jeśli ktoś odpuścił sobie tytanów po poprzednim sezonie, to radzę wrócić. Bo można się pozytywnie zaskoczyć.
    Z tych irytujących rzeczy:
    Retrospekcji, które tłumaczą oczywistości i psują tempo wciąż się nie pozbyto, ale można to wybaczyć. Co jednak najbardziej zapamiętam z tego sezonu to:
     kliknij: ukryte 
  • Avatar
    A
    llmnj 4.07.2019 11:32
    Oo to mnie pozytywnie zaskoczyli tym sezonem..Jak 2 sezon był jak dla mnie w porównaniu do 1 sezonu słaby ten trzeci już jakoś leciutko się poprawił a ta druga część pozamiatała wszystko!!
  • Avatar
    A
    Łowca czarownic 2.07.2019 08:02
    Dobry sezon
    Po średnim początku II części sezonu trzeciego potem jednak poziom wzrósł. Ostatecznie mi się podobało pomimo pewnych dyskusyjnych rozwiązań. Plot twist okazał się interesujący  kliknij: ukryte  Na tyle jednak było dobre, że dogoniłem mangę do ostatniego rozdziału. I mam mocno mieszane uczucia  kliknij: ukryte 
  • Avatar
    A
    imspidermannomore 1.07.2019 17:45
    wreszcze, odcinek plażowy
    Cały ten sezon sprawia wrażenie kulminacji całej dotychczasowej serii. Najbardziej spektakularne akcje mają miejsce w połowie sezonu, w pozostałych odcinkach już tylko wyjaśnianie i wygaszanie (we wcześniejszych sezonach kulminacja przypadała na dwa ostatnie odcinki).

    Jestem bardzo usatysfakcjonowany. Mam nadzieję, że będzie więcej.

    Za rozczochraną Mikasę i perfekcyjnie opaloną klatę Armina – 11/10
  • Avatar
    A
    Nikodemsky 1.07.2019 16:10
    Strasznie się obawiam o to co będzie z tą bajką jak już zajmie się nią inne studio.

    Końcówka dobra i cieszę się, że obeszło się bez cliffhangera.
    • Avatar
      ZSRRKnight 1.07.2019 17:04
      Oby tym innym studiem było Production IG. A z resztą tak długo jak większość ekipy produkcyjnej się nie zmieni, zmiana studia wpłynie tylko na animację.
      • Avatar
        Weiter 1.07.2019 21:18
        A zmiana animacji jest wystarczająca by zepsuć show.
        • Avatar
          GLASS 1.07.2019 21:47
          Production IG raczej inwestuje w dobrych animatorów, więc jeśli faktycznie oni to przejmą, to raczej nie panikowałabym aż tak bardzo. Jeżeli to jednak nie Production IG będzie robił, to chętnie bym widziała takiego Bones'a albo Mappa, żeby wziął się za adaptację..ale to oczywiście moje fantazje :P
          • Avatar
            MrParumiV18 1.07.2019 23:23
            Odpowiedź na komentarz użytkownika Nikodemsky
            Weźmy też pod uwagę fakt, że jednym z producentów serii (czyli studia, któremu WIT zlecało zapewne jakieś konkretne prace) już od pierwszego sezonu jest właśnie Production I.G, więc jacyś ludzie z tego studia przy tytanach maczali palce, dlatego jest to nie tyle co najlepszy, co najbardziej racjonalny i spodziewany przez wielu wybór, ale osobiście i tak bym wolał aby jednak WS przy serii pozostał, bo po co zmieniać coś co dobrze działa, ale może mają jakieś powody, kto wie…
  • Avatar
    A
    MrParumiV18 1.07.2019 02:06
    Shingeki no Kyojin Season 3 Part 2 po 10 odcinku (koniec)
    Według mnie po prostu świetne, bezbłędne i w spodziewanym przeze mnie już wcześniej momencie zakończenie sezonu, okraszone rzecz jasna genialnym soundtrackiem, fantastycznym klimatem i tymi emocjami postaci, spowodowanymi ujrzeniem wcześniej nieznanego. A jakby ktoś chciał wiedzieć to w celu informacji jest to koniec 22 tomu mangi.

    Dodajmy do tego również radosny fakt zapowiedzi, wstępnie na jesień 2020, finałowego sezonu tytanów, co akurat w moim przypadku powoduje podwójne szczęście, bo już były smutne plotki, że to będzie ostatnia seria jaką ujrzymy z tego uniwersum. W tym momencie to już nawet pa licho studio, które jeszcze nieznane, ale miejmy nadzieję, że WS jednak pozostanie za sterami, bo jak widać świetnie ekranizują pierwowzór.

    Zresztą, wracając do oceny, już gdzieś w poniższych komentarzach napisałem, że ja tego sezonu do samego finału raczej nie skrytykuję i słowa oczywiście dotrzymuję, bo niczym mnie nie zawiódł, a nawet przerósł moje oczekiwania pod względem technicznym, gry aktorskiej, klimatu, powodowanych emocji i ogólnie przeniesienia mangi na ekrany. Kończąc, czysto subiektywnie uważam, jak zawsze oczywiście, że jest to najlepszy sezon tytanów jaki powstał do tej pory (i bynajmniej nie jest to zasługa tylko 10 odcinków, chociaż… kto wie…), a z racji tego, że poprzednie oceniłem prawie maksymalnie (fanboy może, fanboy robi :P), to teraz nie pozostaje mi nic innego, tylko postawić najwyższą możliwą notę przy tym konkretnym sezonie, oraz w imieniu swoim, a także wszystkich zainteresowanych, miejmy ogromną nadzieję iż kolejny sprosta oczekiwaniom i twórcy przewyższą poprzeczkę jaką sobie zawiesili w tym momencie.

    Tak więc jak obiecałem, więcej rozpisywać się nie będę, ponieważ robiłem to nawet w nadmiarze i na bieżąco z każdym nowym odcinkiem, więc dam teraz szansę innym, aby wyrazili swoje opinie i wrażenia po seansie. No chyba, że ktoś będzie chciał ze mną podyskutować na bardziej szczegółowe tematy (oczywiście na miarę posiadanej przeze mnie wiedzy i informacji), to jakby co, ja zawsze jestem chętny. ;) Pozdrawiam i do usłyszenia!
  • Avatar
    A
    dfasdf 1.07.2019 00:04
    Ymir i Historia
    Koniec tego wątku to chyba mój największy zawód w ciągu całej serii.  kliknij: ukryte 
    • Avatar
      Rinsey 1.07.2019 15:07
      Re: Ymir i Historia
      W 50 rozdziale mangi pojawia się narracja:  kliknij: ukryte  Ponadto treść tej narrarcji sugerowałaby, że część faktów może nie ujrzała jeszcze światła dziennego.

       kliknij: ukryte 
    • Avatar
      Ephant 1.07.2019 18:56
      Re: Ymir i Historia
      manga jeszcze nie jest zakończona, może jeszcze dopisze coś o Ymir
  • Avatar
    A
    MrParumiV18 29.06.2019 19:23
    Shingeki no Kyojin Season 3 Part 2 - rozkmina przed finałowym odcinkiem
    Przed finałowym odcinkiem tego sezonu trzymajcie niezłą rozkminę. Znaleziona na reddicie i lekko przeze mnie zredagowana. Mam nadzieję, że nic nie pomieszałem oraz w razie czego zapraszam do dyskusji i własnych przemyśleń w tej kwestii.

    Już od narracji z pierwszego sezonu anime (oraz początku mangi) i informacji z książek historycznych w obrębie muru wiemy, że  kliknij: ukryte 

    Isayama to według mnie taki mini geniusz, bo zostanie wielkim tylko wtedy jak sensownie to wszystko zakończy.

    Jednak Moderacja uważa, że w taga należy wpakować…
    • Avatar
      Dalfon 29.06.2019 20:01
      Re: Shingeki no Kyojin Season 3 Part 2 - rozkmina przed finałowym odcinkiem
      Spoilery nie przykryte:(
      • Avatar
        MrParumiV18 29.06.2019 23:07
        Re: Shingeki no Kyojin Season 3 Part 2 - rozkmina przed finałowym odcinkiem
        Wchodząc tutaj już się na nie nastawiasz. Nigdy nie używałem tej opcji bo uważam, że jest bez sensu. Poza tym w tytule komentarza widnieje jak byk, że dotyczy on tego sezonu, a to co napisałem tyczy się tylko i wyłącznie informacji zawartych w trzecim i wcześniejszych dwóch sezonach, więc nie za bardzo rozumiem jaki widzisz w tym problem. A nawet w streszczeniu specjalnie nie zawarłem wydarzeń wykraczających poza anime aby nie psuć zabawy tym, którzy nie wiedzą co będzie dalej.
        • Avatar
          Kamen 29.06.2019 23:09
          Re: Shingeki no Kyojin Season 3 Part 2 - rozkmina przed finałowym odcinkiem
          Wchodząc tutaj już się na nie nastawiasz.

          Gdzie się raportuje użyszkodnika i jego mentalność gimnazjalisty?
          • Avatar
            MrParumiV18 29.06.2019 23:19
            Re: Shingeki no Kyojin Season 3 Part 2 - rozkmina przed finałowym odcinkiem
            Myślę, że redakcja to odpowiedni kierunek. Dodatkowo polecam zapoznać się z dalszą częścią komentarza, która rozwiewa wszelakie wątpliwości w tej kwestii.
            • Avatar
              Kamen 30.06.2019 00:07
              Re: Shingeki no Kyojin Season 3 Part 2 - rozkmina przed finałowym odcinkiem
              Nie ma się z czym zapoznawać. Netykieta i regulamin obowiązuje ponad twoje widzimisię.

              Poza tym aż odechciewa się oglądać przez tak niepotrzebne peany.
              • Avatar
                MrParumiV18 30.06.2019 00:28
                Re: Shingeki no Kyojin Season 3 Part 2 - rozkmina przed finałowym odcinkiem
                Nie oczekiwałem, że dyskusja akurat w takim kierunku pójdzie, ale jak już muszę…
                1. W regulaminie nic nie ma o tym, że nakazuje się stosowania funkcji spoiler wtedy kiedy to konieczne lub kiedykolwiek.
                2. Widzimisię to co chcę w zakresie regulaminu, który zresztą znam i jeśli redakcja zdecyduje, że mój komentarz jest niestosowny to go usunie. Ma takie prawo, a tym bardziej możliwość.
                3. Nikt cię nie zmusza do oglądania serii i czytania komentarzy, że tobie się coś albo komuś odechciewa to na boga przecież nie mój problem/sprawa.

                I tak zamykając już ten temat, a przynajmniej mam taką nadzieję. Nigdy nie zastosowałem tej funkcji w swoim komentarzu, a wiele razy „spoilerowałem” wydarzenia z danego odcinka jeszcze bardziej niż teraz i nikt nie miał o to pretensji. Dodajmy, że nie ma tutaj spoilerów, a tym bardziej informacji, które wykraczają poza to co widzieliśmy w serialach telewizyjnych i chyba nie muszę się powtarzać, że każdy swój komentarz oznaczam czego dotyczy, więc nie moja wina, że czyjaś ciekawość bierze górę i potem wylewają się pretensje. Ja nikomu nie każę tego czytać. To tyle. Pozdrowionka i dobranoc.
        • Avatar
          Alt_TruIsta 30.06.2019 00:35
          Re: Shingeki no Kyojin Season 3 Part 2 - rozkmina przed finałowym odcinkiem
          Tak w skrócie chcesz powiedzieć „Proszę nie pisać o mnie, ani do mnie – tylko o treści wątku”?:P
          Masz racje, że osoba czytająca komentarze serii którą aktualnie ogląda zawsze jest narażona na niepożądane informacje, które mogą odebrać przyjemność z dalszego jej oglądania niestety. Dlatego kolego MrParumiV18 ukrywanie informacji o takich szczegółach w swoim tekście nie jest bez sensu, tylko czasami jest to jak najbardziej wskazane. Tak dla przykładu, to co Ty pisałeś o klątwie i jej długości według mnie oczywiście jest no takim psuciem zabawy. Oczywiście wiem, że zawsze jest ciężko prowadzić dyskusje na temat jaką Ty chciałeś tutaj wywołać bez zdradzenia szczegółów, no ale trzeba przynajmniej spróbować;p.
          • Avatar
            MrParumiV18 30.06.2019 01:03
            Re: Shingeki no Kyojin Season 3 Part 2 - rozkmina przed finałowym odcinkiem
            Tak w skrócie chcesz powiedzieć „Proszę nie pisać o mnie, ani do mnie – tylko o treści wątku”?:P

            Mniej­‑więcej to tak, bo oczekiwałem fajnej wymiany zdań i ogólnie dyskusji w tym akurat temacie, a dostałem pretensje o spoilery… Jeszcze jakbym to napisał pod pierwszym/drugim sezonem tytanów to jakoś bym to zrozumiał, ale teraz…

            Dlatego kolego MrParumiV18 ukrywanie informacji o takich szczegółach w swoim tekście nie jest bez sensu, tylko czasami jest to jak najbardziej wskazane.

            No okej, niech będzie, że wskazane jest, ale nie jest konieczne, czy obowiązkowe.

            Oczywiście wiem, że zawsze jest ciężko prowadzić dyskusje na temat jaką Ty chciałeś tutaj wywołać bez zdradzenia szczegółów, no ale trzeba przynajmniej spróbować;p.

            W sumie to nie ma nic do rzeczy, bo zdradzając szczegóły mogłem zakryć je spoilerem i tyle, ale to nie zmienia faktu, że swojego zdania w tej kwestii nie zmienię. Dla mnie nadal dodawanie tej funkcji do komentarza jest po prostu bez sensu, a w szczególności jeśli tytułem każdego mojego komentarza jest np. numer odcinka co ewidentnie informuje potencjalnego czytelnika, że „nie widziałeś go? nie czytaj”.
          • Avatar
            MrParumiV18 30.06.2019 01:08
            Re: Shingeki no Kyojin Season 3 Part 2 - rozkmina przed finałowym odcinkiem
            PS Tak czy siak dyskusja chyba rozwiązana.

            Jednak Moderacja uważa, że w taga należy wpakować…

            Stosuję się do zasad i wymogów moderacji. Jeśli tak uważają to mają pełne prawo wpakować to do spoilera.
    • Avatar
      Domi-kun 1.07.2019 16:30
      Re: Shingeki no Kyojin Season 3 Part 2 - rozkmina przed finałowym odcinkiem
      A ja mam pytanie czy to, że chronologia jaką przedstawia dziadek Erena w 20 odcinku jest inna, to wynik pomyłki autora mangi, twórców anime, autora tłumaczenia czy celowa dezinformacja Marle/Mare? Chodzi o to, że ojciec mówi młodemu Grishy, że od otrzymania mocy przez Ymir minęło 1820 lat, co daje ponad sto lat różnicy nawet biorąc pod uwagę, że Grisha mógł żyć od ego momentu przez kilkadziesiąt lat.
      • Avatar
        MrParumiV18 1.07.2019 21:07
        Re: Shingeki no Kyojin Season 3 Part 2 - rozkmina przed finałowym odcinkiem
        Na początek spokojnie możemy odrzucić już teraz twórców anime i wszelakich autorów tłumaczenia, ponieważ 1820 lat jest to faktyczna liczba jaka widnieje w mandze w 86 rozdziale. Nie odpowiem ci też teraz dokładnie, a wszystko to co napiszę to przypuszczenia lub wyliczenia wynikające z dedukcji i z tego co możemy ujrzeć w mandze. Pamiętajmy, że ta liczba nie musi się tyczyć odległości lat od Ymir do momentu w którym ojciec młodego Grishy czyta mu historię z książki. Równie dobrze może to być liczba/data/okres napisana w książce, a jak wiemy do teraz są straszne rozbieżności pod tym względem w różnych lekturach historycznych, w zależności od tego kto, jak i czy rzetelnie je spisał. Akurat ta, na której opiera swoje opowiadanie o historii ojciec Grishy może być sfałszowana lub celowo dezinformować Erdian na kontynencie. Zresztą dalej w tym samym rozdziale Grisha czyta jakieś zapiski w starym języku, które już przedstawiają trochę inne informacje, co tym bardziej rodzi przypuszczenie, że ktoś nieźle w tych zapiskach miesza i nie wiadomo jaka jest faktycznie prawda, a przynajmniej ja tego nie wiem, bo niewiele jestem do przodu z pierwowzorem. Wracając, już na pierwszej stronie od momentu rozpoczęcia dialogu z „okresem 1820 lat temu” widzimy, że kompletnie jest pominięta informacja o tym, że przodkini Ymir Fritz pomagała ludziom, co nie znaczy, że jest to prawdą, ale sam fakt pominięcia tego oznacza, że jak na razie żadna informacja przekazana ludowi nie jest w 100% prawdziwa. Dodatkowo pamiętajmy, że nawet jeśli liczba „1820 lat” jest prawdziwa to powyższe daty i okresy są w zaokrągleniu oraz nie muszą być w 100% stanem faktycznym, ale ukazaniem odległości 2000 lat w przybliżeniu. Przecież 145 króli i ich moc koordynatu nie musiała być przekazywana równo co 13 lat. Czasami mogło być tak, że przekazanie mocy nastąpiło wcześniej w celach ostrożności, żeby nagle im nie umarł obecny właściciel mocy, a wtedy przeszłaby na losowego urodzonego niedawno Erdianina. A biorąc pod uwagę to, że nie zawsze to było 13 lat, to „1820” jest jak najbardziej realne do osiągnięcia, ale jest zbyt wiele zmiennych, a z racji tego, że autor nic nie podaje na tacy to ciężko to dokładnie wyliczyć, więc satysfakcjonującej odpowiedzi nie otrzymasz. Oczywiście może to też być pomyłka autora mangi, ale póki nie zakończył historii to nic nie możemy więcej zrobić jak tylko próbować to rozkminiać na własną rękę.

        Nie traktuj też liczb wypisanych powyżej w pierwszym komentarzu, jako konkretnych lat, tylko odległością czasową i wcale to nie musi być dokładnie 1885 lat. Miało to tylko na celu ukazanie, że od Ymir (nie wiemy kiedy też dokładnie otrzymała moc, czy 1820 lat temu, czy 1885, czy jeszcze kiedy indziej) otrzymującej moc od Demona Ziemi do przypuszczalnej śmierci Erena (nie wiemy też czy życie mu się nie przedłuży i czy faktycznie umrze) minie mniej­‑więcej 2000 lat, tyle ile widnieje w tytule pierwszego rozdziału mangi i pierwszego tytułu anime. Dochodzą jeszcze inne rzeczy, których nie zawarłem, jak pierwsza scena z komiksu i anime w której Eren śpi na polanie w obrębie murów i budzi się ze łzami w oczach. Ujrzał wtedy w niby śnie ciekawe wizje, które mogą mieć bardzo ważne znaczenie na końcu historii. Trzeba po prostu czekać, a później wtedy ewentualnie narzekać lub chwalić.
      • Avatar
        MrParumiV18 1.07.2019 23:35
        Re: Shingeki no Kyojin Season 3 Part 2 - rozkmina przed finałowym odcinkiem
        A dam w spoiler bo ostatnio były z tego tytułu problemy.  kliknij: ukryte 
  • Avatar
    A
    MrParumiV18 29.06.2019 01:56
    Shingeki no Kyojin Season 3 Part 2 po 9 odcinku
    No i jak moi mili? Fajnie? 😁 Prawdziwe „INFO BUM”! 🤯 Czyż nie? 😉

    A tak swoją drogą to ten sezon ataku tytanów polecany do oglądania tylko i wyłącznie z takim wyrazem twarzy: [link], żebyście byli już przygotowani. 😅 W nagrodę czekają na was epickie wydarzenia, murowane zaskoczenia, 😱 wzrok szaleńca 🤪 i rozdziabione ryje. 😮 Natomiast… co teraz? Mikasa? Arminek? Co sądzicie? 🤔 Tak czy siak, życzymy udanego seansu! Tylko proszę nie zapomnieć o ostatnim epizodzie. ;)
  • Avatar
    A
    yapi-kun 24.06.2019 21:49
    9 odcinek

    EP to prawdziwa bomba informacyjna. Po seansie nasuwa mi się masa pytań, fakt gonił fakt, trudno było mi nadążyć, przetrawić, przeanalizować, ale wierzę, że jest tu wiele 'łbów', którzy mają tę wiedzę przyswojoną w jednym palcu. No to jedziemy.

     kliknij: ukryte 
    • Avatar
      Rinsey 25.06.2019 21:20
      Postaram się krótko rozjaśnić wątpliwości, chociaż oczywiście mogę się gdzieniegdzie mylić :)

       kliknij: ukryte 

      Mam nadzieję, że coś rozjaśniłam i nie zamąciłam dodatkowo :)
    • Avatar
      MrParumiV18 29.06.2019 23:16
      Odpowiedź na komentarz użytkownika yapi-kun
      Tylko w celu potwierdzenia, gdyż nie za bardzo jest co dodawać, napiszę, że Rinsey bardzo dobrze wszystko wyjaśniła. Wiele spraw to jeszcze tylko i wyłącznie teorie oraz spekulacje czytelników, ponieważ autor pierwowzoru jeszcze wielu rzeczy nie wyjaśnił, więc nie nastawiałbym się na dostanie konkretnych odpowiedzi na niektóre pytania. Natomiast dodam od siebie na koniec coś w związku z wątkiem Ymir – Historia z tego 9 odcinka. Tak jak napisała to Rinsey, scenarzyści troszkę pomieszali w tym konkretnym przypadku. Sama scena czytania listu w komiksie jest trochę inna. Przede wszystkim jest on dłuższy i zawiera skondensowane informacje o przeszłości Ymir oraz co najważniejsze nie było żadnych piorunków i wizji wspomnień. Po prostu to co było zaprezentowane w tej scenie w mandze, scenarzyści pokazali już w sezonie 2, a teraz nie za bardzo chyba wiedzieli co pokazać, więc zdecydowali się na taki ruch. Lepsze to niż nic, ale przez to osoby tylko oglądające anime mogą być lekko zakłopotane.
  • Avatar
    A
    MrParumiV18 20.06.2019 02:46
    Shingeki no Kyojin Season 3 Part 2 po 8 odcinku
    Tym razem również trochę zleciało zanim obejrzałem kolejny odcinek tytanów. Trochę brakowało czasu, a parcie już nie było aż takie, bo wiedziałem jak mniej­‑więcej będzie wyglądał ów epizod. Mimo wszystko, nawet jak znam historię, to bawiłem się naprawdę niesamowicie. Fajnie jest przeżywać raz jeszcze te sceny, ale tym razem w postaci animowanej. Bez wątpienia dodatkową mocną dawką emocjonalną (której nie uświadczymy w komiksie) jest aspekt seiyuu i muzyki, a oba wypadły świetnie. Miałem to napisać na finiszu tego sezonu, ale zrobię to teraz, że gdyby nie Sawano i jego genialne utwory oraz bezbłędna gra aktorska to chyba nigdy bym się nie bawił aż tak dobrze przy tytanach jak teraz. Pierwowzór ma oczywiście swoje plusy, ale to właśnie anime dostarcza tych niezapomnianych emocji i wrażeń.

    Natomiast bez wątpienia ten odcinek był gratką dla osób nie znających mangi. Jestem prawie pewny, że świetnie się bawili poznając przeszłość Grishy i zarazem zasady jakie panują na kontynencie oraz w świecie przedstawionym, a to jeszcze i tak nie wszystko. 😏 No i w końcu pokazali wam kto zeżarł matkę młodego Erena. 😀 W ogóle to co za ironia losu, żona Grishy zjada żonę Grishy, która później zostaje zabita przez syna zjedzonej drugiej żony Girshy przez pierwszą żonę Grishy… chyba nic nie poknociłem… 🤔 Ale mimo wszystko obietnicy dotrzymała. 😆

    Tak czy siak, jeśli dobrze myślę na czym zakończą ten sezon to ja raczej już go nie skrytykuję, a czy kolejne powstaną to zobaczymy w przyszłości. Oby! Czekam niezmiernie na finałowe 2 epizodziki i myślę, że tak jak poprzednie te też mnie nie zawiodą. Pozdrowionka!
  • Avatar
    A
    Rinsey 19.06.2019 10:44
    Przy okazji tego sezonu nieco się wstrzymałam z wylewaniem wiaderek zachwytu nad tą serią (doskonale mnie w tym wyręczał MrParumiV18 – pozdrawiam Cię serdecznie:)). Teraz jesteśmy w punkcie dla mnie niesamowicie ciekawym – wreszcie ci, którzy nie znają mangi, poznają pewne odpowiedzi. Dlatego chciałam wszystkich zaglądających tutaj zachęcić do opisania swoich wrażeń. Ja obserwuję obecne odcinki jak zahipnotyzowana. Kadry z mangi przeniesione na ekran w taki sposób przy akompaniamencie tej muzyki sprawiają, że przeżywam odkrycie całej tajemnicy na nowo. Jednak jest to perspektywa osoby zafiksowanej na punkcie SnK, będącą z manga na bieżąco. Dlatego też bardzo interesuje mnie opinia osób nieśledzących mangi :)
    • Avatar
      MrParumiV18 19.06.2019 11:28
      Odpowiedź na komentarz do anime Shingeki no Kyojin Season 3 Part 2
      W tym momencie jedyne co mogę zrobić to również Cię bardzo serdecznie pozdrowić. 😉
      I oczywiście zgadzam się z tym co napisałaś, ponieważ mam dokładnie takie same odczucia.
      • Avatar
        Rinsey 23.06.2019 14:40
        Re: Odpowiedź na komentarz do anime Shingeki no Kyojin Season 3 Part 2
        :)
  • Avatar
    A
    ZSRRKnight 18.06.2019 19:49
    8
    Kurde, cała ta przeszłość Grishy to mógłby być materiał na oddzielny serial. Naprawdę dużo, dużo informacji i aż troszkę szkoda, że upchnięto to w jeden odcinek. Choć w sumie pewnie będą jeszcze do tego wracać. No, i jak po siódmym odcinku byłem trochę sceptycznie nastawiony do pomysłu na świat przedstawiony, tak teraz jestem całkowicie co do tego przekonany. I ending drugiego sezonu w końcu nabrał sensu…
    • Avatar
      chi4ko 19.06.2019 01:01
      Re: 8
      Świetny odcinek. Jestem pod wrażeniem, jak z jatki o ubijaniu potworów wyewoluowało takie coś. ^ω^
    • Avatar
      Łowca czarownic 19.06.2019 08:25
      Re: 8
      Faktycznie jest to znacznie ciekawsze niż odcinki które były ostatnio z wydarzeniami poprzedzającymi  kliknij: ukryte . Bardziej mnie konstrukcja świata interesuje niż oglądanie skrajnie przesadzonych scen. Zaczyna to mieć jakiś sens chociaż jestem ciekaw jak będą to dalej ciągnąć. Póki co wstrzymuję się z mangą i sięgnę po końcu sezonu.
  • Avatar
    A
    Łowca czarownic 17.06.2019 09:06
    Ciekawy sezon ale ...
    Oglądam i oglądam. Czekałem na powrót do tego świata dość długo i mam wielki sentyment bo w sumie to Atack on Titan sprawił, że wróciłem do anime zacząłem oglądać oraz czytać różne serie. Ale jakoś nie mogę do końca być jakiś nadmiernie usatysfakcjoowany.
    Odcinek w końcu ciekawszy niż kilka ostatnich gdzie przesada z dramatyzmem i deus ex machina mnie odrobinę zmęczyła. Jakby  kliknij: ukryte 

    Powrót do miasta czekałem długo i teraz to mnie akurat interesuje. Inna sprawa, że mnie akurat sezon 3 pierwsza część również bardziej interesowała niż sezon 2 np.

    Nie wiem albo mi się gusta zmieniły albo jestem jakiś nadmiernie krytyczny ale nie jest tak dobrze jakbym chciał aby było.

    P.S
    Zerknąłem na mangę na szybko. No to anime jest przynajmniej ładne bo te rysunki to klasa średnia maksimum.
    • Avatar
      MrParumiV18 17.06.2019 10:56
      Odpowiedź na komentarz do anime Shingeki no Kyojin Season 3 Part 2
      🤣 Wybacz, ale nie mogę wejść w głębszą polemikę, kontrargumenty i jakąkolwiek dyskusję, gdyż zaraz znowu ktoś by mi zarzucił, że nie mam racji, ponieważ jestem przehajpowany. W ogóle to jakimś dziwnym trafem wszyscy szukają błędów tak gdzie ich w ogóle nie ma, a tam gdzie już się zdarzają i momentami są wręcz nielogiczne to nikt ich nie widzi. Napiszę tylko jedno niekontrowersyjne, mam nadzieję zdanie. Wszystkie twoje argumenty ze spoilera są po prostu bez sensu (rzecz jasna według mnie), a tym bardziej, że już na starcie jeden wyklucza sam z siebie drugi, ale co nie zmienia faktu, że są one twoje i masz prawo do ich wyrażenia. Pozdrawiam.

      PS Jeśli mimo wszystko chcesz poznać moje argumenty to śmiało mi o tym napisz, a spełnię ów prośbę.
      • Avatar
        Weiter 17.06.2019 11:56
        Re: Odpowiedź na komentarz do anime Shingeki no Kyojin Season 3 Part 2
         kliknij: ukryte 

        • Avatar
          MrParumiV18 17.06.2019 12:53
          Re: Odpowiedź na komentarz do anime Shingeki no Kyojin Season 3 Part 2
          Tak szybko i w skrócie. Temat Armina już wałkowałem z Kamenem (ale nie tylko) i myślę, że jest już zakończony. Chcesz to sobie poczytaj poniżej. I tak, nadal twierdzę, że nie da się określić stopnia przeżywalności w scenie z „spalonym na węgiel” z wyglądu Arminem. Mimo wszystko nie można do tego podchodzić w dosłowny sposób i argumentować to, że w naszych realiach już dawno by skonał. Pamiętajmy z jakim światem przedstawionym mamy do czynienia, że mimo wszystko wszyscy ludzie z wyspy wywodzą się z rodu Erdia, którego założycielami byli pierwsi ludzie­‑tytani, czyli między innymi bardzo odporne na ból i śmierć persony. Co może tłumaczyć jego przeżycie i po spaleniu i po upadku z wysokości. To tyle.
          • Avatar
            Łowca czarownic 17.06.2019 13:10
            Re: Odpowiedź na komentarz do anime Shingeki no Kyojin Season 3 Part 2
             kliknij: ukryte  Rozumiem, że można lubić tą serię ale też są tu elementy słabe.
          • Avatar
            Weiter 17.06.2019 23:32
            Re: Odpowiedź na komentarz do anime Shingeki no Kyojin Season 3 Part 2
            Idąc tyk tokiem rozumowania, większość śmierci spowodowanych przez  kliknij: ukryte  nie powinna mieć miejsca.
            • Avatar
              MrParumiV18 18.06.2019 00:02
              Re: Odpowiedź na komentarz do anime Shingeki no Kyojin Season 3 Part 2
              Całkowite zmiażdżenie ciała i powykręcane głowy od uderzenia pięści/nogi kobiety­‑tytana to faktycznie to samo. Chociaż mimo wszystko szanuję za chłodne i logiczne podejście do sprawy, a nie to samo co robi (przynajmniej do tej pory) Łowca czarownic. Jeszcze co do Armina, to w dyskusji z Kamenem opisałem dokładnie dlaczego spokojnie mógł przeżyć upadek z wysokości, co do spalenia to nadal twierdzę to samo co wcześniej, a jeszcze do tego dochodzi fakt tylko wyglądu zewnętrznego. Nie wiemy jak wyglądały wnętrzności Armina. Specjalnie dla ciebie i nawet pomimo tego iż pisałem, że powinniśmy się kierować tylko zasadami świata przedstawionego, a nie życiowymi realiami to poczytałem sobie o poparzeniach. W przypadku Armina występuje 4 stopień z niemożliwością stwierdzenia, który to rodzaj, a czasami wyróżnia się ich 3 i zależą od głębokości oparzeń. Dlatego też stwierdzam, że jest to 4 stopień, pierwszy rodzaj, czyli obejmująca tylko skórę, mięśnie i następuje zwęglenie tkanek. Taki człowiek jest jak najbardziej do uratowania, ale oczywiście najważniejszą kwestią jest rozległość oparzenia i niestety na tą chwilę nie wiem ile % ciała może mieć maksymalnie oparzony aby ratunek się powiódł, ale biorąc do tego w końcu pod uwagę świat przedstawiony i pochodzenie Armina, czyli w skrócie większą odporność to spokojnie mógł w tym nie za ciekawym stanie przeżyć jeszcze ten krótki czas, aż do podania serum i przemienienia w bezmyślnego tytana – bez wątpienia trochę dłużej i na pewno by umarł, bo z racji tego w jakim świecie żyją postacie to mają słabą hospitalizację i nierozwinięte leczenie tego typu obrażeń, a w tym przypadku najbardziej liczy się czas. Nie ujrzeliśmy także zaburzeń ogólnoustrojowych, więc nawet nie zdążyło dojść do wstrząsu i choroby oparzeniowej, czego objawem są min. bóle, chociaż nie wiadomo czy w ogóle mangaka by to pokazał gdyby trwało to dłużej. Tak czy siak mam nadzieję, że w jakiś sposób to wyjaśniłem. Pozdrawiam.
      • Avatar
        Łowca czarownic 17.06.2019 12:07
        Re: Odpowiedź na komentarz do anime Shingeki no Kyojin Season 3 Part 2
        Powiem tak. Przywykłem, że ludzie się czepiają anime tutaj za wszystko i to jest norma. Ale odnośnie odcinka z  kliknij: ukryte  bo o nim mówiłem to póki co mam takie a nie inne wrażenia. Argumenty ze spoilera są tym co mnie potwornie zirytowało
         kliknij: ukryte 
        Ciekawe który argument wyklucza niby inne?



        • Avatar
          Łowca czarownic 17.06.2019 12:08
          Re: Odpowiedź na komentarz do anime Shingeki no Kyojin Season 3 Part 2
          EDIT:
          Odcinek z  kliknij: ukryte  wrażenia pewnego rozczarowania dotyczą wcześniejszych.
        • Avatar
          MrParumiV18 17.06.2019 23:18
          Re: Odpowiedź na komentarz do anime Shingeki no Kyojin Season 3 Part 2
          Jakby cześć zwiadowców przetrwała durną szarżę – bo takie straty są zwyczajnie niemożliwe

          Przecież ktoś przeżył. Nie wiem czy oglądasz uważnie serię, czy raz zapominasz o czymś i raz sobie coś przypominasz, ale przetrwał jeden zwiadowca i Erwin z poważnymi ranami. Co śmieszne, że to twoje stwierdzenie wyklucza kolejne o którym zaraz.

          Jakby Tytanów nie powybijał sam jeden Levi – komiczne tym bardziej, że nie umiał ubić nieprzemionego Reinera.

          Motyw Reinera to bardzo prosta sprawa. Levi zadał mu śmiertelny atak w szyję, ale nie przewidział, że ludzie tytani mają zdolność przeniesienia swojej „duszy” w dolne części ciała (kręgosłup) co uchroniło Rainera przed natychmiastową śmiercią i zdążył przemienić się w tytana. Zaznaczmy, że on również jest z pochodzenia Erdianinem oraz dodatkowo również tytanem, dlatego ma większą odporność. Co do Levi'a, lepiej i łatwiej mu wyrżnąć kilkanaście bezmyślnych tytanów (z racji tego, że jest z rodu Ackerman) niż człowieka tytana jeszcze mając do tego mało informacji na temat jego zdolności i fizjologii.

          Jakby Edwin padłby po prostu – padł ale drama z wyciąganiem go jest niepotrzebna.

          Raz narzekasz na początku i jednocześnie prosisz aby przynajmniej część zwiadowców przetrwała szarżę, bo takie straty są niemożliwe, a raz wręcz wymagasz aby Erwin padł po prostu, ponieważ przeszkadza ci drama z nim w roli głównej. Litości.

          Jakby Armin zwyczajnie byłby martwy w wyniku samopoświęcenia – był spalony dodatkowo spadł z wysoka ale jednak żyje.

          Na początek czy w ogóle przeczytałeś dokładnie moją odpowiedź do użytkownika Weiter? Napisałem przecież wyraźnie jakie ma Armin jak i wszyscy z wyspy pochodzenie i nagle jeszcze wyjeżdżasz ze stwierdzeniem, że jest to najmniej odporny zwiadowca. Jestem ciekaw po czym tak wnioskujesz. No i jeszcze w ogóle skąd stwierdzenie, że to poparzenie było śmiertelną raną. Masz jakąś wiedzę w tej materii? Jeśli tak to oświeć mnie, bo ja w tym względzie jej nie mam, opieram się tylko na zasadach świata przedstawionego. Grzecznie raz jeszcze cię proszę abyś dokładnie przeczytał mój komentarz na temat Armina i się do niego odniósł, a nie do jakiś dram.

          Jakby przetrwałby tylko jeden z inteligentnych – co musieliby mocno zmienić sceny bo nie ma szans aby Reiner przetrwał to co się stało a on jest ważny to można było to inaczej zrobić.

          Nie za bardzo rozumiem sensu na początku tego zdania. Proszę abyś to poprawił i określił dokładnie co masz na myśli pisząc min. inteligenty.

          Co do straty z ostrzału kamieniami, dlaczego twierdzisz, że są absurdalne? To ile powinno ich przetrwać, a może nikt nie powinien, określ się, gdyż powyżej już twierdzisz dwie sprzeczności. Raczej jak najbardziej te obrażenia i zniszczenia są na miejscu, chociaż z utęsknieniem czekam co mi napiszesz w tej kwestii oprócz tego, że jest to według ciebie antyklimatyczne. Chcą dramatu, to przedstawiają to tak jak wykonał to twórca pierwowzoru, a nie jak tego ty chcesz. Masz prawo mieć wymagania, ale podchodź do tego chociaż trochę z głową.

          Jeszcze? To już bardziej kwestia paktu z diabłem wydaje się być bardziej kontrowersyjna, z czapy i z cyklu czary­‑mary, żeby tylko w jakiś sposób wytłumaczyć pojawienie się mocy tytanów na ziemi w świecie przedstawionym, niż te wszystkie twoje pretensje o aspekty dotyczące plot armoru i innych według ciebie bezsensownych zabiegów fabularnych.

          No ale oczywiście jest to tylko i wyłącznie moje prywatne zdanie z którym nie musisz się zgadzać i masz prawo mieć swoje własne, ale w związku z tym nie zabrania mi to krytykować twoich argumentów i wypowiedzi, jeszcze dodając fakt, że sensu w ich mało, a powodem tego może być niedoinformowanie lub rozczarowanie wynikające z przedstawienia historii inaczej niż twoje gusta by sobie tego życzyły.

          Tyle ode mnie na ten moment. Pozdrawiam.
      • Avatar
        Kamen 19.06.2019 08:17
        Re: Odpowiedź na komentarz do anime Shingeki no Kyojin Season 3 Part 2
        Wybacz, ale nie mogę wejść w głębszą polemikę, kontrargumenty i jakąkolwiek dyskusję, gdyż zaraz znowu ktoś by mi zarzucił, że nie mam racji, ponieważ jestem przehajpowany.

        Bardzo łatwo ci to zarzucić, skoro już na wstępie zasłaniasz się obrazą uczuć religijnych. ^^
        • Avatar
          MrParumiV18 19.06.2019 11:11
          Re: Odpowiedź na komentarz do anime Shingeki no Kyojin Season 3 Part 2
          Od kiedy to się nazywa uczucia religijne? No chyba, że czegoś nie zrozumiałem. :D Napisałem tak, bo jeśli chodzi o tytanów zawsze jak wejdę w jakąś dyskusję, gdyż chcę bronić w miarę logicznie każdej sceny, którą ktoś krytykuje (do tej pory – dalej może być różnie), to jest mi to zarzucane właśnie tego typu stwierdzeniami zamiast kontrargumentami. Oczekuję po prostu normalnej wymiany przemyśleń i wniosków, a nie „jesteś przehajpowany i nara” – ucinanie dyskusji w ten sposób jest według mnie w pewien sposób ucieczką, ale mniejsza. Nie mam oczywiście problemu z samym stwierdzeniem, ponieważ gdzieś już napisałem, że jest to prawdą, ale moje przehajpowanie nie powoduje, że nie patrzę racjonalnie na wydarzenia w serii, a wręcz przeciwnie dostrzegam błędy jakie w niej występują, tylko po prostu większość osób czepia się ich tam, gdzie ich tak naprawdę nie ma – a jest to spowodowane tylko i wyłącznie kwestią gustu. Nie napiszą, że „nie podoba mi się”, tylko, że „jest złe”, 'bez sensu”, „nie logiczne” etc. Swoją drogą w tych kilku odcinkach było kilka zabiegów, które wpasowują się idealnie w racjonalne stwierdzenie, że coś poszło nie tak, ale nikt tego nie zauważa dziwnym trafem, lub widzi i o tym nie pisze, ale to już inna kwestia i w sumie niepotrzebnie się rozpisałem.
  • Avatar
    A
    MrParumiV18 16.06.2019 01:29
    Shingeki no Kyojin Season 3 Part 2 po 7 odcinku
    Odkładałem seans tego odcinka przez prawie tydzień… no i po co ja się pytam?!

    Nie wiem jak inni, ale dla mnie to była najbardziej emocjonująca i powodująca gęsią skórkę scena przechadzki jaką w życiu widziałem w anime. Tak to jest jak wybitny soundtrack z poprzednich sezonów oraz emocje z przeszłości robią robotę i coś mi się wydaje, że tylko nieliczni tak odczują tę scenę, ale co mi tam, niech reszta żałuje, gdyż ma czego.

    Natomiast dla osób, które nie znają dalszej historii jestem wręcz przekonany, że odcinek mega nudny, wprawiający w zakłopotanie i irytację z powodu małej ilości informacji (a czekało się na nie bagatela 21 tomów lub 56 odcinków…), ale uwierzcie, że jeszcze wiele rzeczy się wyjaśni (pomijam oczywiście w tym momencie dalsze wydarzenia, które już faktycznie podchodzą zdeczka w czary­‑mary). To jest dopiero zalążek wytłumaczenia (ino z fotografii, jeszcze trzy tomy przed nami) jak działa świat poza murami i nie tylko…
    • Avatar
      Weiter 16.06.2019 17:16
      Re: Shingeki no Kyojin Season 3 Part 2 po 7 odcinku
      Nie wiem jak inni, ale dla mnie to była najbardziej emocjonująca i powodująca gęsią skórkę scena przechadzki jaką w życiu widziałem w anime.


      Wątpię. Raczej oddziałuje na Ciebie Hype i tyle. No chyba, że wrócisz za 2 lata i powiesz, że nadal jest to Twoja najbardziej emocjonująca scena jaką widziałeś.

      Przy one punchu też to widziałem „najlepsze anime”, „najlepsze walki” bla bla bla. Po czasie inaczej się na to patrzy i inne są odczucia.
      • Avatar
        MrParumiV18 16.06.2019 21:51
        Re: Shingeki no Kyojin Season 3 Part 2 po 7 odcinku
        Ale ja nie zaprzeczam, że oddziałuje na mnie Hype. Dlatego napisałem, że tylko nieliczni tak odczują tą scenę – tylko najwięksi fani. A czy za dwa lata wrócę i napiszę, że to nadal najbardziej emocjonująca dla mnie scena przechadzki z anime to tylko i wyłącznie kwestia tego czy zobaczę lepszą w tym okresie 2 lat, który podałeś. Chyba proste, prawda? :D

        Co do wzmianki o OPM to nie chcę się wypowiadać. Nie mam prawa, gdyż byłbym wtedy hipokrytą, bo akurat ten tytuł niezbyt mnie kupił i musiałbym napisać, że jest nieco przehajpowany według mnie, ale wiem, że są jego fani, więc jak tylko dobrze się przy tym bawią to ja to szanuję.
    • Avatar
      Rinsey 19.06.2019 10:46
      Re: Shingeki no Kyojin Season 3 Part 2 po 7 odcinku
      Też mi się szalenie podobała scena. gdy szli do piwnicy :) Muzyka, odniesienie się do pierwszego odcinka, było absolutnie przepiękne :)
  • Avatar
    A
    ZSRRKnight 10.06.2019 08:34
    7
    No, teraz to dopiero mam mętlik w głowie. Zawsze, gdy się myśli, że już wszystko jest dość jasne, twórcy dowalają coś nowego, co totalnie wywraca świat przedstawiony do góry nogami. Nie mam pojęcia, jak to się łączy, jaki jest pomysł, żeby to wyjaśnić, ale jestem zaciekawiony. Choć z drugiej strony pojawia się niepewność, czy to już nie jest zbytnie przekombinowanie…
    • Avatar
      yapi-kun 10.06.2019 20:30
      Re: 7
      SPOILERY!

      No właśnie, miałem o tym pisać, ale mnie ubiegłeś.

      Ledwo kilka minut materiału po endingu, a przebiło cały, ogólnie nudny, siódmy odcinek, co przy tylko dziesięciu odcinkach na sezon jest swego rodzaju marnotrawstwem i rozczarowaniem.

      Nie czytam mang, nowelek (może kiedyś), dlatego też miałem swoje wyobrażenia na temat na ludzi zza murów. kliknij: ukryte 

      Zamaskowano
  • Avatar
    A
    Kamen 5.06.2019 14:47
    ep 6
    Odcinek niezły, ale były dwa powody, przez które nie mogłem się nim w pełni nacieszyć.

    1) Co to jest w ogóle za reżyseria? Przez to dziwaczne kadrowanie czasem miałem problem logicznie połączyć przejście od jednej sceny do drugiej.

    2) Drama mocno wymuszona – brak jakiejkolwiek logiki i plot armor do potęgi entej.

     kliknij: ukryte 

    Mimo wszystko oglądało się to przyjemnie, chociaż ostatnia decyzja Leviego też wydaje się budzić wątpliwości.

    W sumie to cały problem SnK jak na dłoni – jest jakiś fajny pomysł, ale autor nie umie tego rozpisać w sposób nieobrażający inteligencji widza.
    • Avatar
      Bouledz 5.06.2019 16:48
      Re: ep 6
      Mam taką teorię, że  kliknij: ukryte  To tylko fanowska guwnoteoria, no ale pozwala chociaż przymykać oko na różne niedopatrzenia autora.
      A co do plot armoru to zgoda. Jak uwielbiam tytansów, tak czuję lekkie rozczarowanie tym zabiegiem. Na początku bajki wydawało się, że żaden bohater nie może być pewien swojego losu, dopiero potem okazało się, że ta zasada nie dotyczy jednego cudownego oddziału zwiadowców.  kliknij: ukryte 
      • Avatar
        MrParumiV18 6.06.2019 00:33
        Odpowiedź na komentarz do anime Shingeki no Kyojin Season 3 Part 2
        Pomijam fakt, że Kamen nie podał żadnych konkretnych argumentów związanych z jego oskarżeniami na min. brak logiki i wymuszonej dramaturgi, gdyż nawet tego od niego nie wymagam. Ma człowiek prawo se uważać co chce. Natomiast śmieszne jest czepianie się reżyserii i kadrowania, które jest żywcem wyjęte z kadrów mangi i wcale nie ma w nich braku logiki pod względem połączeń i przejść – jeśli Kamen chce sobie zobaczyć brak logiki w tym względzie to serdecznie zapraszam do bodajże 9 epku Kimetsu, tam się tym nacieszy do woli. I w tym akurat przypadku bardzo bym prosił, aby podał mi konkretne minuty/sekundy w których zauważył ów problemy/błędy, a z chęcią sobie to obejrzę raz jeszcze i przeanalizuje, choć myślę, że raczej nie ma za bardzo co analizować, ale jeśli faktycznie coś jest to osobiście przyznam Ci rację, a także przyznam się do niedopatrzenia.

        Tak czy inaczej ja chciałbym zauważyć tutaj inną rzecz co do plot armoru. Może trochę za bardzo będę bronić, ale pamiętajmy, że mimo wszystko od mniej więcej 20­‑22 tomu historia leci dalej trochę pozmieniana z powodu wymuszenia kontynuowania jej przez wydawnictwo, ponieważ pierwotnie Isayama planował to zakończyć właśnie w około tylu tomach i kiedyś tam w jednym z wywiadów wspominał coś, że większość głównych postaci miała pierwotnie pod koniec zginąć i w tym główny bohater jak się nie mylę. Tak się nie stało, fabuła leci dalej i nic z tym już nie zrobimy. Dalej to już wizje autora biorą górę.

        No ale żeby teraz narzekać na brak logiki, proszę was… to co wy zrobicie jak kiedyś powstaną kolejne sezony. Tam to dopiero jest rysowanie na haju. Ja jestem tylko trochę do przodu z pierwowzorem, ale nie aż tak, więc opieram się na tym co ludzie piszą i mówią na temat mangi na dalszym etapie, a wspominają głównie o jednym, że cyrki tam dzieją się niezłe – nie żeby nielogiczne, ale ponoć autorek już się nieco gubi w swoich pomysłach, lecz nie mi oceniać, a tym bardziej teraz. Tak czy siak ja nie narzekam, jestem fanem (nawet wielkim) i z pełną świadomością w przypadku kilku aspektów zawyżam ocenę i przymykam oczy na wszelakie nieścisłości, bo jak to ktoś kiedyś na tanuku napisał… bo mogę i tyle.
        • Avatar
          Kamen 6.06.2019 01:21
          Re: Odpowiedź na komentarz do anime Shingeki no Kyojin Season 3 Part 2
          Pomijam fakt, że Kamen nie podał żadnych konkretnych argumentów związanych z jego oskarżeniami na min. brak logiki i wymuszonej dramaturgi.

          A umiesz sobie otworzyć spoiler? Bo mam wrażenie, że zachowujesz się teraz jak fochliwy fanboj.

          Natomiast śmieszne jest czepianie się reżyserii i kadrowania, które jest żywcem wyjęte z kadrów mangi.

          No i co z tego, że jest wyjęte? Nie chce mi się specjalnie przeglądać ten odcinek, ale czasami tam był jawny przeskok kamery od sceny do sceny bez ładu i składu. Nie lubię czegoś takiego.

          No ale żeby teraz narzekać na brak logiki, proszę was…

          Słusznie, na logikę w 8 sezonie GoT też nie powinno się narzekać.
          /sarkazm
          • Avatar
            MrParumiV18 6.06.2019 11:36
            Re: Odpowiedź na komentarz do anime Shingeki no Kyojin Season 3 Part 2
            A umiesz sobie otworzyć spoiler? Bo mam wrażenie, że zachowujesz się teraz jak fochliwy fanboj.

            „fochliwy fanboj” xD może… ale mimo wszystko śmieszne. ;P Spoiler zlałem bo dostałeś na niego odpowiedź wyżej. Teoretyczną, ale jednak otrzymałeś. Więc nadal nie dostałem tych argumentów o które proszę, ale mniejsza. Wracając, co do tego Armina, nie ma sprawy, możesz sobie uważać, że jest to nielogiczne iż spadł z 50 metrów i cudem przeżywa tylko po to aby dodać dramaturgi odcinkowi. Ale nie jest też powiedziane, że nie mógł tego przeżyć. Nie wiem czy korzystasz z życia, ale było od groma sytuacji na ziemi tego typu i ogromnych poparzeń po których człowiek jeszcze dychał, upadkach z dużych wysokości po których również osoby przeżywały i wracały do zdrowia, już nie mówiąc o ledwo dychającym, który zaraz umrze. Swoją drogą podmuch powietrza z znikającego tytana Bertolta spokojnie mógł złagodzić upadek, więc czepianie się nieoczywistych rzeczy jest przesadą. Już bardziej bym się czepiał niewyobrażalnych technik walki Levi'a, gdyż wątpię, że da się tak poruszać takim sprzętem do manewrów jak podczas walki z małpiszonem.

            No i co z tego, że jest wyjęte? Nie chce mi się specjalnie przeglądać ten odcinek, ale czasami tam był jawny przeskok kamery od sceny do sceny bez ładu i składu. Nie lubię czegoś takiego.

            No jak Ci się czegoś nie chce to już świadczy o tym, że pewnie niewiele, albo w ogóle tego nie było, ale teraz nie mi to oceniać. Lecz specjalnie dla ciebie Ja to zrobiłem, bo pamiętałem tylko o jednej scenie, która mogła wpisywać się w twoje zarzuty. I faktycznie jest jedna, Z Mikasą, która „leci” za pomocą sprzętu do manewrów w kierunku Armina, Levi'a i Erena, aby zaraz w kolejnej scenie już tam być (nie pokazano lądowania etc.) i obserwować zaistniałą sytuację. Może się to wydawać nielogicznym przeskokiem scen, ale nie dość, że dokładnie tak samo było w mandze to jeszcze minął pewien czas od tamtej sceny do tej, a jeszcze jak ci nie podano sekundnika z czasu płynącego w serii to tak niestety to wygląda na pierwszy rzut oka, ale może tylko na siłę bronię, bo jestem tym twoim „fochliwym fanbojem”. ;)

            Natomiast Jak czegoś nie lubisz to nie oznacza od razu, że to jest złe. Kwestia gustu? A nie źle skonstruowanego odcinka. No chyba, że źle się wyraziłeś. Pamiętaj, że przecież nikt nie będzie się dostosowywał do ciebie, że tylko to co Ty lubisz będzie dobre, a reszta w piach.

            Słusznie, na logikę w 8 sezonie GoT też nie powinno się narzekać.
            /sarkazm

            Nie oglądam GOT, więc tego nie komentuję. Ale powyżej napisałem tak, a nie inaczej, ponieważ naprawdę zwyczajnie lekką przesadą jest teraz czepianie się logiki w serii, gdyż wystarczy wziąć pod uwagę zasady świata przedstawionego i spokojnie lub po chwilowym zastanowieniu się można wszystko (chyba – gdyż nie mam teraz w głowie wszystkich scen ze wszystkich sezonów) wytłumaczyć.

            • Avatar
              Kamen 6.06.2019 15:23
              Re: Odpowiedź na komentarz do anime Shingeki no Kyojin Season 3 Part 2
              ale mimo wszystko śmieszne

              No poświęciłeś jakieś 2/3 akapitu, żeby mi nawrzucać i stwierdzić, że to nieważne, bo mogę sobie myśleć, co chcę. Swoją drogą, to miło, że dałeś mi prawo wyboru.

              Nie wiem czy korzystasz z życia, ale było od groma sytuacji na ziemi tego typu i ogromnych poparzeń po których człowiek jeszcze dychał, upadkach z dużych wysokości po których również osoby przeżywały i wracały do zdrowia, już nie mówiąc o ledwo dychającym, który zaraz umrze.

              Swoją aktywność życiową ograniczam do włączania komputera i przeglądania memów na reddicie.

              I tak, słyszałem o takich przypadkach. Chyba najbardziej znanym (bo wielokrotnym) jest Peter „człowiek pająk” Parker.
              PS: jest coś takiego jak system bezpieczeństwa, którego tutaj nie było.

              Może się to wydawać nielogicznym przeskokiem scen, ale nie dość, że dokładnie tak samo było w mandze to jeszcze minął pewien czas od tamtej sceny do tej, a jeszcze jak ci nie podano sekundnika z czasu płynącego w serii to tak niestety to wygląda na pierwszy rzut oka.

              Tam było kilka takich ujęć. Jedno bodaj bezpośrednio przy tej decyzji Leviego. A nie szukam, bo musiałbym sporo czasu zmarnować, żeby szukać każdego kadru i go opisywać.

              Nawet nie wiem, czy byłby sens, bo powiesz mi „tak było w mandze”. Ja wychodzę z założenia, że niedoróbki z materiału źródłowego powinno się poprawiać. Tak samo moją uwagę przykuło zejście z muru w Nibylandii.  kliknij: ukryte 

              Natomiast Jak czegoś nie lubisz to nie oznacza od razu, że to jest złe.

              A ty czytałeś w ogóle mój post? Mnie się odcinek podobał, w sumie jak cały sezon. Po prostu te niedoróbki i wprowadzania pewnych wątków na zasadzie „plot armora” obniża ogólne wrażenia.
              • Avatar
                MrParumiV18 6.06.2019 23:05
                Re: Odpowiedź na komentarz do anime Shingeki no Kyojin Season 3 Part 2
                Odpowiadam w tym momencie tylko na jedno twoje zdanie, gdyż na resztę już mi się nie chce, a dodatkowo zanosiłoby się na wieczną wymianę zdań w tych kwestiach, dlatego chcę tego uniknąć.

                Napisałeś wcześniej dokładnie to:
                No i co z tego, że jest wyjęte? Nie chce mi się specjalnie przeglądać ten odcinek, ale czasami tam był jawny przeskok kamery od sceny do sceny bez ładu i składu. Nie lubię czegoś takiego.

                Na końcu napisałeś, że tego nie lubisz i tego tyczyła się moja późniejsza wypowiedź. Więc odpowiadając na twoje zarzuty, tak czytam twoje posty bardzo dokładnie. I dosłownie napisałeś, że tego nie lubisz, a ja odpowiedziałem, że jak czegoś nie lubisz nie oznacza to od razu, że jest to złe. Nie lubisz plot armoru (który może i występuje, ale nie odzwierciedla się akurat w scenie z Armin or Erwin), czy też uciętych scen (co już raczej nie występuje na zasadzie błędu, lecz już bardziej jako celowego zabiegu przeniesienia w 100% scen z mangi), ale nie oznacza to od razu, że już jest to wada, błąd czy zło wcielone.

                A ty mi robisz jakieś wyrzuty tego typu:
                A ty czytałeś w ogóle mój post? Mnie się odcinek podobał, w sumie jak cały sezon. Po prostu te niedoróbki i wprowadzania pewnych wątków na zasadzie „plot armora” obniża ogólne wrażenia.

                Niedoróbki, które nimi nie są bo odzwierciedlają komiks w 100% (przynajmniej w tym sezonie, bo w poprzednich troszkę zmieniali), a twórcy nie zmieniają czegoś co jest dobrze zrobione w pierwowzorze – proste? proste. Jeszcze bym zrozumiał jakby duża rzesza widzów miała o to pretensje, a nawet osoby, które często tytanów ganią i wytykają im błędy bardzo chwalą ów epizod. Więc ja już naprawdę nie mam pojęcia w czym leży twój szczery problem, który obniżył lekko odbiór odcinka, bo jak czytam wielokrotnie epizod ci się podobał. Tak czy siak, powtórzę się, ale naprawdę masz prawo sobie uważać co tam chcesz, twoje zdanie, twoja opinia jest dokładnie tylko samo warta co moja. A, że się nie zgadzamy to już inne kwestia, kwestia gustu, wiedzy, odbioru czy też znajomości komiksu.

                Tyle ode mnie ostatecznie, chociaż niewykluczone, że jednak odpowiem na twój kolejny komentarz. Pozdrawiam.
  • Avatar
    A
    MrParumiV18 4.06.2019 01:55
    Shingeki no Kyojin Season 3 Part 2 po 6 odcinku
    W końcu to pokazali. Tyle emocji. 👏👏👏
    • Avatar
      GLASS 4.06.2019 17:59
      Re: Shingeki no Kyojin Season 3 Part 2 po 6 odcinku
      Wtóruję. Czapki z głów.
      • Avatar
        Rinsey 4.06.2019 18:54
        Re: Shingeki no Kyojin Season 3 Part 2 po 6 odcinku
        Jak najbardziej się podpisuję!
  • Avatar
    A
    Lalala 2.06.2019 16:18
    Ile odcinków?
    Czy wie ktoś ile odcinków będzie liczyć ten sezon? Odcinek 18 zatytułowany jest „Biała noc”. Czy to ostatni odcinek tego sezonu? Bardzo proszę o odpowiedź.
    • Avatar
      ZSRRKnight 2.06.2019 16:39
      Re: Ile odcinków?
      Ten sezon ma 10 odcinków. Łącznie z poprzednią „częścią” 22.
      • Avatar
        MrParumiV18 2.06.2019 18:33
        Re: Ile będzie odcinków Shingeki no Kyojin?
        A w sumie ze wszystkimi obecnymi sezonami będzie 59. ;)
        • Avatar
          Lalala 2.06.2019 19:42
          Re: Ile będzie odcinków Shingeki no Kyojin?
          Dziękuję. Znaczy, że jeszcze troszkę się pocieszę :)
  • Avatar
    A
    MrParumiV18 29.05.2019 01:16
    Shingeki no Kyojin Season 3 Part 2 po 5 odcinku
    Po prostu WOW – inaczej tego skomentować nie wypada! Jak w poprzednim odcinku dostaliśmy ostrą dawkę emocjonalną za sprawą Erwin Time, tak teraz… dawno nie widziałem tak genialnie zaanimowanej walki jak ta Levi'a. Istna perfekcja według mnie. Ogólnie to dużo spektakularnych zwrotów akcji, świetnej animacji i bezbłędnie dobranej muzyki, a szczególnie w centrum epizodu. Oczywiście celowo pomijam temat Armina, gdyż wiadomo, że to kolejna dawka emocjonalna, no ale dopiero TERAZ zaczną się dziać cyrki. :D W końcu dotrwaliśmy do TEGO momentu, tego, który zaserwowali nam twórcy w endingu ostatniego odcinka 3 sezonu partu 1. Jak na razie twórcy wręcz genialnie ekranizują komiks oraz jednocześnie obecne wydarzenia i oby to się nie zmieniło aż do finału tego sezonu. Cytując klasyka Peszkina… BĘDZIE SIĘ DZIAŁO! :D
  • Avatar
    A
    Patka 27.05.2019 10:09
    odcinek 5
    Jeden z lepszych odcinków anime. Walki kapitalne. Armin i jego plan – też czapki z głów. Wiem, co dalej się stanie, więc nie przeżywałam tak jak nieobeznani z mangą (spoiler do mangi! –  kliknij: ukryte ), ale i tak oglądało się super.
    Gdzieś czytałam, że ten sezon lepiej by się sprawdził w formie filmu – no, coś w tym jest…
    • Avatar
      MrParumiV18 29.05.2019 01:29
      Re: odcinek 5
      Ancietejka napisał(a):
      Gdzieś czytałam, że ten sezon lepiej by się sprawdził w formie filmu – no, coś w tym jest…

      Może dlatego, że piszą to ludzie, a szczególnie te osoby, które nie są zaznajomione z dalszymi wydarzeniami z komiksu po prostu nienawidzą cliffhangerów? :D

      Ja tam osobiście lubię tak jak jest teraz. Oczywiście może dlatego, że wiem co będzie się dalej działo, ale z drugiej strony nie znam wszystkiego dokładnie scena po scenie, gdyż tylko (dawno temu) czytałem same informacje (istną rozpiskę spoilerową), nie sam komiks (niestety). Tak czy siak, po prostu prywatnie bardzo lubię jak mnie nosi cały tydzień tylko dlatego, że wyczekuję kolejnego epizodu i dalszych wydarzeń. Dlatego też mi osobiście klify nie przeszkadzają, wręcz bardziej mnie nakręcają, szczególnie jak tytuł mi się podoba. No i może też z tego powodu kompletnie nie rozumiem osób, które co chwilę narzekają w komentarzach, że odcinki kończą się w taki sposób. ;) Chyba jestem jedną z nielicznych osób, które lubią oglądać „co tydzień”, a nie „masówkowo”. Ale mniejsza, bo za bardzo odbiegłem od tematu. ;D
      • Avatar
        Patka 29.05.2019 07:15
        Re: odcinek 5
        Nie wiem, kto tak pisze, ale moim zdaniem trochę ma rację. Ja jestem zaznajomiona z dalszymi wydarzeniami z mangi (pobieżnie) i im bardziej się zastanawiam, tym bardziej odpowiadałby mi ten sezon jako film (trzeba pamiętać, że ma mieć tylko 10 odcinków, nie byłoby więc czymś niemożliwym skrócenie ich do nieco ponad 2­‑godzinnego seansu). Bynajmniej nie chodzi tu o cliffhangery, bo mimo że bardzo lubię Tytanów, to nie płaczę w pościel po obejrzeniu najnowszego odcinka i uświadomieniu sobie, że na kolejny muszę czekać tydzień. Oczywiście broń boże nie narzekam na obecną formę, jest w porządku, wszystko się ogląda świetnie.
        Też wolę oglądać „co tydzień” – mówię tu, rzecz jasna, o seriach, które wychodzą aktualnie; nie wyobrażam sobie zainteresować się jakimś anime i powiedzieć: „a, dobra, obejrzę, jak pojawi się całość”. No ale wiem, że sporo osób tak robi.
  • Avatar
    A
    Weiter 22.05.2019 02:04
    Wit porzuca tytany.
    No jak ma być taka sama historia, jak z one­‑punchem to ja podziękuje.

    [link]

    Możecie sobie gadać, że studio nie ma znaczenia, one punch to żywy przykład, że jednak jakieś znaczenie ma. A tytany to o wiele trudniejszy materiał do przerobienia niż biednawy saitama :|
    • Avatar
      Kamen 22.05.2019 08:14
      Re: Wit porzuca tytany.
      Biorąc pod uwagę, że właśnie robią ostatni dobry arc Tytanów, to bez znaczenia. Nikt ci bata ze stolca nie ukręci.
      • Avatar
        Weiter 22.05.2019 11:02
        Re: Wit porzuca tytany.
        A cóż to złego dzieje się w następnych arc'ach?
        • Avatar
          Kamen 22.05.2019 11:04
          Re: Wit porzuca tytany.
          Poziom szybko sięga gleby. Nawet fani twierdzą, że autor już bredzi i nie da się tego czytać.
          • Avatar
            Weiter 22.05.2019 11:19
            Re: Wit porzuca tytany.
            Mówisz kolejna gra o tron..? :(
            • Avatar
              Rinsey 27.05.2019 19:33
              Re: Wit porzuca tytany.
              Moim zdaniem dzieją się fajne rzeczy. Na początku jest dziwnie, bo dochodzi do całkowitej zmiany konwencji, ale od jednej sceny wszystko odzyskuje sens i wraca stare SnK, zyskujesz nadzieję, aby ją brutalnie stracić. Do mnie zabieg autora trafił, ale rozumiem głosy fanów, którzy się odwrócili od serii. Zmiana zasad gry pod sam koniec nie każdemu może przypaść do gustu.
  • Avatar
    A
    MrParumiV18 21.05.2019 02:06
    Shingeki no Kyojin Season 3 Part 2 po 4 odcinku
    No po prostu ku… xD
    No nie spodziewałem się, że w wersji animowanej będę tak cisnął bekę z tych wydarzeń zawartych w 4 odcinku. Niewyobrażalna komedia. :D A przynajmniej uśmiałem się lepiej niż na niejednej takiej. Najpierw ten pełen opętania wyraz twarzy Erwina wraz z krzykiem przy samobójczej szarży, następinie to pieprzone Nani?! Levi'a, a na koniec w tył zwrot i wracamy do opętanego generałka. Istne perełki. xD Jeszcze te soundtracki w tle…, w szczególności fortepian pod koniec… To jest po prostu pop…
    Soda… Soda… no podajcie mu że coś do picia bo mu chyba zaschło w gardle… :D A… nie… to mi. Sorry. :D Ten Erwin jest p. zresztą nieważne – końcowa scena tak epicka, że nawet napisałbym, że brak mi słów, gdybym tylko nie napisał tych bełkotków powyżej… ;P Jak ci seiyuu to robią to ja nie wiem… No i jeszcze ten ending na dokładkę, jakże wybitnie się skomponował z końcówką. Żegnaj świecie, już nigdy nie będzie tak samo. Co było już nie wróci, przed nami (żyjącymi) kolejny etap.

    Kocham go! Kocham to!

    ... PS Przenigdy nie oglądajcie tytanów po alkoholu. To nie kończy się dobrze… no i ja też nie czuję się za dobrze… będę tego żałować. Dobranoc. Albo nie, jak tak teraz patrzę, to chyba więcej jest tych kropek niż słów czyż nie? xD
  • Avatar
    A
    imspidermannomore 6.05.2019 20:54
    ślicznie z wyjątkiem tych fruwających jak confetti dachówek
    Skoro do zrobienia  kliknij: ukryte , to jak Małpiszon  kliknij: ukryte  skoro  kliknij: ukryte ? To jedyna rzecz jaka na razie nie daje mi spokoju. Mam nadzieję, że się jeszcze wyjaśni. Poza tym jest super. Nawet raz przez moment prawie mie ciary przeszły jak oglądałem czołówkę. Może mi się jeszcze spodoba. Dam jej szansę.
    • Avatar
      Bouledz 7.05.2019 14:07
      Re: ślicznie z wyjątkiem tych fruwających jak confetti dachówek
      A chcesz mieć spojler z mangi czy nie? Jeśli nie chcesz, to nie czytaj, a jeśli chcesz, to  kliknij: ukryte .
  • Avatar
    A
    Kamen 5.05.2019 21:41
    51
    Te klify kurła!!
    Rozumiem, że tak cały sezon będzie?
    • Avatar
      MrParumiV18 6.05.2019 23:44
      Re: 51
      Za nic w świecie nie mogę pojąć co masz na myśli pisząc „klify”. xD Też z tego komentarza nie mogę wywnioskować czy chwalisz, czy ganisz. Prosiłbym o wytłumaczenie, bo nie wiem jak to ugryźć, a naprawdę mi to ciekawi. ;)
      • Avatar
        Kamen 7.05.2019 00:37
        Re: 51
        Cliffhangery.
        Ogólnie chwalę, ale nie wiem, co myśleć o tych ciągłych klifach.
        • Avatar
          MrParumiV18 8.05.2019 12:40
          Odpowiedź na komentarz do anime Shingeki no Kyojin Season 3 Part 2
          Aaaa… xD Ja bym na to w życiu nie wpadł. ;P No w tym sezonie to akurat ich nie zabranie. Śmiem twierdzić, że jeśli dobrze wszystko zaprezentują to w każdym epku będą jakieś. ;) Natomiast jeśli chodzi o odcinek 2 to ja również raczej chwalę, ale nie wiem czemu, w ogóle nie podobały mi się te latające konfetti­‑dachówki, chociaż z drugiej strony fajny zabieg, bo w anime ja czegoś podobnego chyba jeszcze nie widziałem lub sobie nie przypominam. Tak czy inaczej, najlepsze przed nami. :D
  • Avatar
    A
    MrParumiV18 2.05.2019 22:32
    Shingeki no Kyojin Season 3 Part 2 - Opening
    A tak postanowiłem sobie to tutaj napisać, więc przechodząc już do konkretów…

    Przewijam sobie ten opening i przewijam… (z 10 razy już) i pomimo wad jakie napisałem na jego temat poniżej (nie wycofuję się z nich) to zaczynam go coraz bardziej doceniać za sprawą efektów wizualnych, a szczególnie jak się go obejrzy w najwyższej możliwie dostępnej jakości. Te efekty slow nie tylko są bardzo dobre, ale naprawdę świetne.

    Szkoda tylko, że nadal ogólny efekt psuje muzyka, która zła by nie była jakby miała odpowiednie przejścia i prędkość. Raz jest świetnie kompozycyjnie, a raz jest to totalnie spieprzone. A wadę samego utworu już ewidentnie widać po sekundach 00:30­‑00:36 (odpalenie nowej mocy Erena i przemiana tytanów – dla wzrokowców), kiedy zaczyna się mega kop perfekcyjnie zgrany z muzyką, a później nagle niezrozumiałe dla mnie zwolnienie z dupy, które psuje ogólny odbiór niemiłosiernie i już do samego końca jest wielki niedosyt oraz irytacja. :(

    W ogóle to w sieci jest od groma komentarzy w związku z tym otwarciem, że niby ono skleca wszystkie pozostałe jakie były wcześniej. Jest to dla mnie ciekawe z tego względu, że ja w ogóle nie mam takiego odczucia, chociaż w sumie kto wie… może coś w tym jest.

    Tak czy siak ja nadal będę zdania, że gdyby muzyka od tej 36 sekundy była z przytupem do samego końca jak w genialnym OPie (Sasageyo!) z drugiego sezonu tytanów to ten opening byłby wtedy z pewnością minimum świetny. Niestety tak nie jest i w sumie ciekawe czy będą coś w nim zmieniać wraz z emisją kolejnych odcinków. Wit Studio z tego nie słynie, ale wiemy, że takie przypadki występują w anime, więc może i tutaj? Pożyjemy zobaczymy, ale bym się na to nie napalał.
  • Avatar
    A
    rrrr 2.05.2019 21:15
    Piwnica
    Jestem ciekaw jaka to będzie reakcja widzów jak w końcu  kliknij: ukryte 
  • Avatar
    A
    Łowca czarownic 1.05.2019 09:43
    Póki co wstrzymam się z oceną
    Tak jak do anime powróciłem za sprawą Shingeki no Kyojin bo bardzo mi się spodobało tak teraz sama seria powraca po przerwie i hmmm…
    Póki co jest dla mnie jest średnio/dobrze ale traktuje to tylko jako wstęp. Dużo zależy od tego jak rozwiną to w kolejnym odcinku. A nie sądzę aby mi się tak zmienił gust.

    Opening jest zwyczajnie słaby.
  • Avatar
    A
    MrParumiV18 1.05.2019 02:16
    Shingeki no Kyojin Season 3 Part 2 po 1 odcinku
    No! W końcu! Jestem wielkim fanem SnK, więc niemiłosiernie się cieszę, że nareszcie seria powróciła i to z takim przytupem! Krótko i treściwie, bo akcja dopiero się zacznie, więc przyjdzie jeszcze czas na dogłębne analizy i komentarze.

    Przez cały pierwszy odcinek miałem tak wielkie dreszcze z podekscytowania, że to już nawet nie było normalne. Podchodziło to już pod chorobę i nadal mnie trzyma. Ale ja tam się cieszę, bo dawno nie miałem takich emocji, a to dopiero 1 z 10!

    Opening. Kwestia sporna, jednym się spodoba, a drugim nie. Natomiast jeśli chodzi o moje subiektywne odczucia to ja zauważyłem pewną kwestię, która może się pokrywać z poniższą krytyką na tzw. słaby przytup w refrenie. Wizualnie jest naprawdę ciekawie i bardzo dobrze wykonane pod względem slow­‑motion, lecz muzyka gra tutaj kluczową rolę i jest bez wątpienia niestety najgorszą ze wszystkich obecnych otwarć ataku tytanów. A według mnie tego powodem nie jest brak mocnego refrenu, tylko ogólny efekt całości. Cała piosenka jest w jednym rytmie i na jednym poziomie głośności, że się tak wyrażę, przez co kompletnie nie da się wyczuć różnicy w tonie głosu podczas śpiewu i momentu przejścia na refren, który powinien dawać kopa tak jak to było w Sasageyo z drugiego sezonu. Przez co całość negatywnie i kompletnie się zlewa muzycznie, lecz sam tekst jest według mnie okej. Wydaję mi się, że to tylko i wyłącznie kwestia melodii i prędkości utworu. Łatwe do przerobienia dla zaznajomionych z tematem, więc jak będziecie obserwować ludzi w sieci to na pewno stworzą z tego coś genialnego. No ale to nie zmienia faktu, że oryginał pozostanie pod tym względem niedopracowany lub jeśli od początku mieli takie założenie to po prostu źle wykonany. Ktoś też zwrócił uwagę na kolorowe plamy pod napisami. W skrócie zabieg nieudany. Już lepsze byłby kolory krwi, ale może się nie znam.

    Ending. Subiektywnie świetny początek melodii fortepianu (chyba… gdyż nie znam się na instrumentach, ale na pewno coś z tego rodzaju) i ogólnie naprawdę bardzo dobry utwór. Śmiem twierdzić, że jeden z lepszych jeśli chodzi o zakończenia w Tytanach, bo wcześniejsze były dla mnie kompletnie useless i nawet już nie pamiętam jakie występowały wcześniej.

    Ogólnie bawiłem się nieziemsko i tylko pozostaje czekać na odcinek number two! Szykuje się najlepszy sezon tytanów!
    • Avatar
      blob 1.05.2019 10:58
      Re: Shingeki no Kyojin Season 3 Part 2 po 1 odcinku
      Sorry, lubię SnK, ale dogłębne komentarze i analizy? Akcja i klimat są super, ale fabuła jest prosta jak cep. Jakoś w tej serii tego nie widzę (analiz w sensie), ale może chodzi ci o coś innego…

      A ten OP nie jest przypadkiem (słabym) remiksem któregoś z poprzednich OP?
      • Avatar
        MrParumiV18 1.05.2019 13:50
        Re: Shingeki no Kyojin Season 3 Part 2 po 1 odcinku
        Tak. Miałem na myśli w głównej mierze fabułę i jak ona zostanie przeniesiona z mangi do wersji animowanej. Nie wiem czy znasz dalszą część historii w komiksie, ale jeśli tak to nie rozumiem stwierdzenia, że fabuła jest prosta jak cep. Natomiast jeśli nie znasz to z jednej strony rozumiem takie stwierdzenia, a z drugiej nie, bo w takim wypadku czemu oceniasz coś czego jeszcze nie widziałeś. Jeśli ja mam wyrazić swoje zdanie na temat fabuły SnK to nie jest ona prosta jak cep. Przede wszystkim jest niezwykle oryginalna i nie ma takiej drugiej, z takim motywem i z takim wykreowanym światem. Również należy oddać fakt, że do tej pory wszystko przez auta mangi jest rozwiązywane w logiczny sposób, czy przedłuża wątki i czy każdy ma taką samą jakość w treści/plot twistach to inna sprawa. Ważne, że logika (do tej pory) i oryginalność przedstawionego świata broni się niemiłosiernie. Oczywiście wiadomo, że piszę z perspektywy wielkiego fana, więc mogę w pewnych aspektach odpływać, ale myślę, że w kwestii fabuły chyba rację mam. A i jeśli chodzi o stwierdzenie prosta jak cep. Może historia jest dla cb taka, bo bardzo dobrze została ona wytłumaczona i wszystkie wydarzenia jakie były do tej pory ukazane zostały w pewien sposób wyjaśnione.
        • Avatar
          blob 1.05.2019 14:01
          Re: Shingeki no Kyojin Season 3 Part 2 po 1 odcinku
          Mówię o fabule serii TV do tej pory, bo też to chciałeś analizować czyż nie? I tak wiem co dzieje się dalej (łącznie z nawiązaniem do  kliknij: ukryte ) i wiem też że nawet fani stwierdzają, że autor już zaczyna bredzić i gubić się we własnych wątkach. Nie zmienia to faktu, że seria dosyć zmienia charakter im idziemy dalej.

          Ale nie bierz tego jakoś dosłownie, sam lubię oglądać Tytanów więc nie zamierzam serii krytykować. Po prostu nie uważam żeby fabuła była jakoś szczególnie wymagająca i tyle, nie jest to też zarzut.
          • Avatar
            MrParumiV18 1.05.2019 14:21
            Re: Shingeki no Kyojin Season 3 Part 2 po 1 odcinku
            Tak, miałem na myśli serię TV, ale głównie analizowanie przeniesienia historii i wydarzeń z mangi jak już napisałem wcześniej, ponieważ w part 1 tego sezonu pozmieniali kolejność scen i niektóre zrobili trochę inaczej wizualnie co wyszło na plus dla anime. Dlatego też czekam właśnie na tego typu zagrania, czy się ich dopuszczą, a jeśli tak to je skonfrontować z pierwowzorem.

            Ja również nie krytykuję twojej wypowiedzi i też uwielbiam oglądać tytanów, po prostu napisałem swoje zdanie w tej kwestii, które opieram na znanej mi obecnie historii z komiksu. I również niestety wiem, że autor im dalej w las to już stopniowo przesada oraz odpływa w pomysłach. No i też zmienia kompletnie podejście do historii, szczególnie po głównym wątku na  kliknij: ukryte  Natomiast fakt jest jeden, na razie logika i oryginalność się utrzymuje w wersji animowanej, a dalej zobaczymy, gdyż ja sam nie jestem na bieżąco z mangą, ale historię znam daleko w przód jeśli chodzi o obecny moment ekranizacji, więc to co znam na tą chwilę pokrywa się ze stwierdzeniem „logika”. Dalej nie oceniam, ale marzę o sensownym zakończeniu mangi i oby to się faktycznie wydarzyło. Niestety są na to małe szanse, ponieważ już było dawno temu wałkowane, że Isayama chciał zakończyć tytanów o wiele wcześniej oraz też w wyniku przedłużenia mangi zmienił pierwotne zakończenie. Jak to się ma do tego czy wydawnictwo go zmusiło, bo seria się sprzedaje i chcą żeby to ciągnąć jak najdłużej i czy to wpłynie na jakość to się przekonamy wraz z zakończeniem komiksu.
      • Avatar
        MrParumiV18 1.05.2019 13:52
        Re: Shingeki no Kyojin Season 3 Part 2 po 1 odcinku
        Co do openingu to nie mogę tego stwierdzić (w sensie czy jest remiksem). Każdy opening tytanów ma ze sobą powiązania. W tym nowym postawili na oryginalne podejście do slow­‑motion i źle dopasowali muzykę, tyle. :D
  • Avatar
    A
    ZSRRKnight 29.04.2019 17:42
    Opening jest całkiem fajny, ale troszkę brakuje mu kopa. No, i jeszcze te tęczowe plamy przy napisach to według mnie porażka.
    Ending raczej cienki, ale nie oczekiwałem czegoś świetnego.
    A odcinek… O ho, ho. Średnia na MAL­‑u chyba dobrze oddaje, jak wielkie oczekiwania wobec reszty serii on rozbudził. Coś czuję, że to będzie świetne dziewięć tygodnii nieustannej akcji. Czekam na więcej.
  • Avatar
    A
    Weiter 29.04.2019 15:24
    Podobno ten arc, jak i kolejny są jednymi z najlepszych, więc będzie co oglądać.

    Odcinek mocny, trochę załatał dziurę, po miernym odcinku gry o tron :D
  • Avatar
    A
    Rinsey 29.04.2019 11:20
    *.*
    Jak zawsze zniewalające i hipnotyzujące widowisko. I nie wiem, czy to kwestia wykonania, czy po prostu fabularnie jednego z najlepszych arców, ale poziom chyba się podniósł względem poprzedniej części. Zacieram ręce i czekam na więcej *.*
    • Avatar
      Kamen 29.04.2019 14:58
      Re: *.*
      Ciesz się chwilą. Od kolejnego sezonu będzie lipton.
      • Avatar
        Rinsey 29.04.2019 18:36
        Re: *.*
        Ależ ja doskonale wiem, co będzie dalej :) I chociaż początkowo kolejny arc wydaje się być co najmniej dziwny, w trakcie trwania zyskuje on bardzo dużo sensu.
  • Avatar
    A
    Patka 28.04.2019 22:42
    W końcu! :) No, poziom sezonu wiosennego znacząco wzrósł. :D O tę serię możemy być spokojni.

    Nie będę szczegółowo omawiać odcinka, napiszę tylko o jednym – przez większość czasu oglądałam go ze ściśniętym sercem, z uczuciem, że za chwilę, już za ten konkretny moment stanie się coś złego. To najlepiej świadczy, że twórcom udało się stworzyć odpowiedni klimat niepokoju. A gdy w końcu doszło to tego, do czego doszło… czapki z głów!


    • Kamen 28.04.2019 22:57:59 - komentarz usunięto
  • Avatar
    A
    blob 28.04.2019 22:24
    Jest jatka. Czego chcieć więcej?
    • Kamen 28.04.2019 22:40:49 - komentarz usunięto
      • Avatar
        Weiter 28.04.2019 23:08
        Lul.. To musi być tak zajebisty odcinek, że wyje*** mnie z butów w stratosferę po obejrzeniu odcinka. ><

        Hajp hajpem, ale tu widzę skala przeszła nawet poziom one puncha..

        Mierny opening.
  • Avatar
    A
    Kamen 28.04.2019 19:03
    OP
    Ojej, chyba najsłabszy utwór Linked Horizon tu wpadł.

    Swoją drogą, Tanuki słyszało o oficjalnym nazewnictwie?
    Shingeki no Kyojin Season 3 Part 2
    • Avatar
      yapi-kun 28.04.2019 19:40
      Re: OP
      Oj tam, czepiasz się. Oni od dawna konsekwentnie prowadzą takie, a nie inne nazewnictwo i nawet jeśli coury są rozdzielone to kontynuacja ma w klamrze rok. Wiem, że to z tyłka wygląda dla estetów, ale raczej z tego od tak nie zrezygnują.
    • Avatar
      aotoge 28.04.2019 21:11
      Re: OP
      Od kiedy taka oznaczenie sezonu jest częścią tytułu? Do tego oficjalną?
      • Avatar
        Kamen 28.04.2019 21:36
        Re: OP
        Od zawsze?
        [link]

        Tak samo masz na plakacie promocyjnym, oficjalnym streamingu Funi/CR, no i w video na logo.