Tanuki-Anime

Tanuki.pl

Wyszukiwarka recenzji

Komikslandia

Komentarze

En'en no Shouboutai

  • Avatar
    A
    rool 31.01.2021 01:53
    24 „epek”, w powrót Shinra do bazy Ósemki – przed bazą przejżdża Fiat 126p – nasz „Maluszek”
  • Avatar
    A
    Keeper 6.10.2020 00:41
    ...
    Czytam komentarze i mam wrażenie, że część osób ogląda anime od roku, może dwóch. I nie próbuję się czepiać.
    Po prostu bardzo mnie uderza SoulEaterowość tej produkcji. Dobór piosenek do openingów, endingów. Postacie, jak nie identyczne to tak podobne, że budzi to we mnie ogromny dysonans. Czy ja oglądam coś nowego czy stare anime w nowej szacie? Może to kwestia stylu [przy okazji bardzo ładnie wykonanego] może coś jeszcze… Może to szaleństwo które dotyczy większości bohaterów?
    Dziwnie mi się to ogląda, cały czas mam wrażenie że pojawi się ognisty Shinigami albo Maka z płonącą kosą.
    • Avatar
      Ryuki 6.10.2020 06:45
      Re: ...
      Może to kwestia stylu [przy okazji bardzo ładnie wykonanego] może coś jeszcze… Może to szaleństwo które dotyczy większości bohaterów?


      ... coś jeszcze? No nie wiem, może taki mały szczegół, że Fire Force jest od tego samego mangaki? Dosłownie ten sam autor więc wiele elementów jest podobnych chociaż w przeciwieństwie do Anzaia( autor Flame of Recca ) nie skopiował swojego pierwszego pomysłu w całości w swojej następnej mandze.
      Osoby tu piszące często po prostu wiedzą kto stoi za pierwowzorem( chociaż styl animacji bardzo różni się od Soul Eater bo zwyczajnie David Production ma swój własny, inny od Bones ) a nie oglądają anime od roku :D
  • Avatar
    A
    Yagami1 4.10.2020 16:28
    Ja przy 6 odcinku staram się nie zasnąć. Dam szanse do 10, ale jak dalej będą takie flaki z olejem, zero wymiarowe postacie, i MH rodem z nie spełniającego oczekiwań Black Clover, to ja wysiadam.
    Widać autor mangi też obniżył loty po dobrym SE, tworząc takiego gniota. Szkoda, że animacja jest na tip top, bo bym dropnal po pierwszym odcinku.
    Żal.pl

    Zmoderowano.
  • Avatar
    A
    Windir 22.08.2020 16:52
    10/10
    Zdecydowanie najlepszy shounen ostatnich lat jaki widziałem.

    Minusy:
    - OP2 i ED2

    Plusy:
    + Oryginalne i mocno zróżnicowane super moce.
    + Świetna reżyseria, udźwiękowienie i animacja walk.
    + Animacje wybuchów/płomieni.
    + Część cieni zrobiona jak prosto z mangi.
    + Bardzo dobrze zbalansowane proporcje wątku głownego/walk/nowych postaci na ekranie.
    +  kliknij: ukryte  czyli golizna tak naciągana i absurdalna, że aż zabawna!  kliknij: ukryte  też na plusik oczywiście!
    + Postacie. No jest super. Każdy z pierwszoplanowej i drugoplanowej się podobał. Ewenement!
    + OP1 (ale tylko w wersji TV, wersja pełna już gorzej), ED2.

    Czas się zabrać za drugi sezon!
  • Avatar
    A
    Slova 26.02.2020 18:58
    NO grafika to akurat była najmocniejszą stroną tej serii i to w każdym aspekcie.
  • Avatar
    A
    Ryuki 18.01.2020 15:12
    No i w końcu dokończyłam Fire Force. Cóż bardzo dobre anime^^ Animacja cudowna, wręcz jedna z najlepszych jakie widziałam w tym roku. Ten fakt powoduje, że dziwi mnie, że pewien 19 odcinek pewnego uwielbianego anime jest przez fanów tak pod tym względem reklamowany kiedy każda walka w FF jest dziesięć razy lepsza( oczywiście to moja opinia ale sam brak niezbyt trafionego CGI stawia ten tytuł dla mnie na wyższym podium ). Cóż są rzeczy których nie da się pojąć… chociaż dokładnie wiem dlaczego to anime tak dobrze nie weszło do fandomu, początek Fire Force zwyczajnie kuleje i dopiero po pewnym czasie zbija się wyżej( to i fanserwis od Tamaki ) przy tym Kimetsu, które jest dokładnie takie samo od pierwszego rozdziału do teraz( chociaż manga obecnie dla mnie bardzo kuleje ) wygląda o niebo lepiej( zasada 3 odcinków tu też nie pomaga ). Cóż nie lubię porównywać i obronę w taki sposób uważam, za słabą ale raz zrobię ten „grzech”.

    Co do drobnych problemów, sporo wytłumaczeń zostało wyciętych. Jeśli ktoś chce więcej detali( i więcej dowcipów ) musi zajrzeć do mangi. Szkoda mi chociażby tego, że w pierwowzorze Licht dokładnie tłumaczy to jak działa rozprzestrzenianie się wszechświata i kiedy pyta się Shinry czy zrozumiał ten mu dokończył teorię^^ Było to ciekawe odejście od „nie rozumiem” jakie autorzy wrzucają w usta głównych bohaterów by pociągnąć dalej tłumaczenie( co daje efekt, że bohater nie zna prostych rzeczy jakie uczy się w szkole ). Natomiast co do paru innych pochwał, bardzo fajnie studio zrobiło kreskę mangaki, podobnie do Bones co ciekawe^^ No i seiyuu odwalili kawał dobrej roboty, zwłaszcza Gakuto Kajiwara którzy grał Shinrę( aż mi się nie chce uwierzyć, że był on głównym problemem jaki mieli fani oprócz animacji z Black Clover ).

    Na koniec ciekawe czy drugi sezon zacznie się od następnego rozdziału^^ czy go ominą. Świetnie byłoby gdyby tego nie zrobili w końcu fanserwis trzeba wrzucić, nie.^^ Gołe tyłki i piersi kliknij: ukryte  w końcu zwabią zagorzałych otaku. Jak dla mnie pierwszy sezon dostaje 9/10.
  • Avatar
    A
    Patka 31.12.2019 12:16
    Bardzo dobre. Miesiące letnio­‑jesienne uraczyły nas dwoma fajnymi przygodowymi shounenami (drugim oczywiście jest Dr. Stone), których najmocniejszą stroną byli przesympatyczni bohaterowie – sama nie wiem, którą ekipę bardziej polubiłam – oraz strona komediowa (poczucie humoru to oczywiście kwestia subiektywna, ja się jednak nieźle uśmiałam). Z fabułą bywało różnie, ale nie tak źle, by odrzucało.
    Ze Strażaków zapamiętam też świetne piosenki przewodnie z pierwszej połowy serii, zwłaszcza ending.
    Fajnie, że na drugi sezon nie będziemy musieli zbyt długo czekać.
  • Avatar
    A
    MrParumiV18 31.12.2019 02:21
    Enen no Shouboutai po 24 odcinku (koniec)
    Trochę popłynę, więc ostrzegam już teraz, że praktycznie tylko słodzę.

    Subiektywnym osądem, to nie tyle sympatyczna (dzięki postaciom), co naprawdę pomysłowa, zabawna, satysfakcjonująca, w pewnym momencie nawet zaskakująco wzruszająca i dobrze, a momentami wręcz świetnie zrealizowana pod względem technicznym seria. Dzięki temu niezapomnianych momentów było wiele i to już wysuwa ten tytuł powyżej tych co najwyżej dobrych z puli już przeze mnie obejrzanych, a liczę, że to tak naprawdę dopiero początek.

    Nie będę się za bardzo rozwodził na temat jakości animacji i stylu kreski, ponieważ wystarczy nadmienić, że pierwsze było nierówne, ale gdy trzeba było to wykonane perfekcyjnie, a za animacje i udźwiękowienie ognia, wybuchów etc. to powinni Oskara dostać (to ta przysłowiowa patelnia, której tak większość nienawidzi :D), natomiast drugie wykonane z należytą starannością, że aż pobudzało moje oczy, ponieważ styl ów kreski jaki nam zaserwowano i nieszablonowe zabiegi z kadrowaniem wielu scen wkupiły się w mój gust wręcz idealnie. Praktycznie nieskazitelna mieszanka, gdyby nie tylko budżetowe spadki jakości tu i ówdzie.

    Za utworami i ogólnym wykonaniem pierwszego openingu Inferno i endingu Veil tęsknić nie mam zamiaru, bo już dawno wylądowały na mojej playliście jak i w topce jako jedne z najlepszych jakie kiedykolwiek słyszałem i widziałem, a o drugim otwarciu i zamknięciu wolę jak najszybciej zapomnieć, bo to po prostu niewypały. Nie jako osobne twory, ponieważ muzyka to kwestia gustu, a technicznie jest okej, ale kompozycja tego jest nieporozumieniem. Co do udźwiękowienia otoczenia, walk etc. to według mnie wykonali to powyżej oczekiwań, po prostu bardzo dobrze, natomiast zabrakło mi jakiś wartych do zapamiętania ostów w tle.

    Fabuła jak i pomysł na nią bardzo ciekawy (poza kilkoma sztampowymi zagraniami to o dziwo świeży i w ogólnym rozrachunku raczej inny niż to co widziałem wcześniej), nawet jak były momenty, które lekko obniżały poziom oraz prędkość narracji. Co najważniejsze, nie występuje tutaj jakiś nadmiar schematycznych rozwiązań, a to dzięki światowi przedstawionemu, który został z należytą starannością zaprezentowany i pod względem wizualnym (abstrakcja, shaftowa technika za którą nie zawsze przepadam, ale tutaj jest ideolo i wspomniane już kadrowanie na mega plus) jak i przeszłości, historii powstania, życia, czy zasad w nim panujących.

    O postaciach też już napomknąłem na początku, ale nie mogę ich pominąć bez jakiegokolwiek opisu. Cała paczka z 8 brygady (jak i również postaci pobocznych, drugoplanowych) mega przyjemna… a co się będę ograniczał, ubóstwiam ich :D, główny bohater z jasno nakreślonym celem i nie będący jakimś przygłupem już powoduje pozytywny odbiór, a reszta jego kompanów tylko podnosi już wysokie wrażenie. Same charaktery może i nieco już oklepane, ale te ich beztroskie i często prze zabawne relacje zapadną mi w pamięci na długo, a szczególnie memiczny Arthur i urocza Tamaki, lecz naprawdę wszystkie postacie bardzo sympatyczne. Główni antagoniści również zaliczeni przeze mnie na plus za sprawą kreacji, pomysłowości i motywu działania, chociaż i tak jeszcze niewiele wiemy. A wszystko dopieszcza należycie wykonana praca przez aktorów głosowych, wszyscy się spisali, a zgrzytów nie wychwyciłem.

    Ogólnie dzięki całościowej prezentacji i połączeniu tego wszystkiego za sprawą studia powoduje, że można wyczuć niesamowicie unikalny klimat, który z racji na specyfikę i oryginalność, albo zostanie z miejsca odrzucony, a to zaowocuje drastycznym obniżeniem oceny na koniec lub porzuceniem w trakcie, albo zostanie ciepło przyjęty już na starcie, a tacy pomimo kilku przeciwności raczej powinni się bardzo dobrze bawić do samego końca. Nawet jeśli serii momentami brakowało budżetu ewidentnie, a ten dostępny trzeba było odpowiednio rozłożyć, aby TE sceny były należycie wykonane, to ja jestem bezapelacyjnie w tej drugiej grupie, która została oczarowana przedstawionym światem, postaciami i klimatem. Nie jest to może coś wybitnego, wady ma, które nawet widać gołym okiem, ale z pewnością wybija się wysoko ponad tonę innych pozycji z tego i poprzednich lat, dlatego też podsumowując, ja bawiłem się bardzo, ale to bardzo dobrze, serię serdecznie polecam i stanowczo pochwycę za drugi sezon jak tylko go potwierdzą i będzie miał swoją premierę, a jeśli fundusze oraz czas pozwolą to i nawet mangę z naszego rodzimego rynku zakupię.
  • Avatar
    A
    GLASS 28.12.2019 19:38
    No niestety, ale seria mnie nie urzekła. Głównie pod względem fabularnym – jak zazwyczaj sztampa mnie nie nuży, tak tutaj zaliczałam face palm dosyć często. Świat przedstawiony również mnie nie urzekł. Może to wina reżyserki, ale w ogóle nie czułam zaangażowania ani w tą historię, ani w losy postaci. Jeśli miałabym wybrać postać, do której czułam jakąkolwiek sympatię, to byłby to Arthur – był jedyną dla mnie w pełni szczerą postacią z całej serii, jego głupota sięgała poziom abstrakcji i za to właśnie go szanowałam (jakkolwiek dziwnie by to nie brzmiało). Zalety? Na pewno animacja – czapki głów za walki i efekty ognia, bo naprawdę przyjemnie się oglądało każdą akcję. Pierwszy opening też wspaniały, zarówno pod względem piosenki, jak i animacji.

    Ogólnie seria mocno nierówna dla mnie – szczerze nie wiem, czy będę oglądać kontynuację. Myślę, że osoby rozpoczynający przygodę z anime na pewno nie będą zawiedzeni – ale i tak osobiście bym ich wysłała do obejrzenia Soul Eatera (poprzedni wielki hit autora mangi) ;) Doświadczeni wyjadacze z kolei mogą się jednak trochę zawieść.
  • Avatar
    A
    ZSRRKnight 28.12.2019 14:44
    Było parę słabszych momentów, ale ogólnie całkiem niezła bajka. Na plus uniwersum (wstawki na początku odcinków były naprawdę fajne) i mimo wszystko grafika. Yuki Yase trzymał się shaftowych rozwiązań i wyszło to całkiem ciekawie. Warto też docenić, że fabuła nie jest zbyt sztampowa i schematyczna i w następnym sezonie może pójść w ciekawą stronę.
  • Avatar
    A
    blob 28.12.2019 12:59
    Bardzo dobra seria, która pewnie stanie się klasykiem.

    Fajny pomysł (strażacy vs demony ognia i tajemnicze zakony religijne), dobrze zrealizowany i ciekawy koncept świata post­‑apo i bohaterowie których nie da się nie lubić (MC który wygląda na oszołoma na pierwszy rzut oka, ale tak naprawdę to dobrze ogarnięty kolo). W sumie nie wiem czy w kompani 8 jest ktoś kogo bym nie lubił, nie mówiąc już o postaciach drugoplanowych… Nawet antagoniści ciekawi. No i wszystko okraszone dobrą, a momentami świetną grafiką (efekty, dynamika walk, tła) i kreską, a praktycznie zawsze świetną muzyką (pierwszy OP i ED, ach!). Seria ma też specyficzny klimat, w sumie bliżej jej chyba do zachodnich animacji. Ciekawe jest też kadrowanie niektórych scen, niczym w jakimś anime Shaft­‑a. Nie zabrakło scen które chce się oglądać wiele razy (np.  kliknij: ukryte ).

    Jak dla mnie byłoby chyba nawet i 10/10 gdyby nie wyraźny spadek jakości gdzieś pośrodku (głównie arc z Vulcanem który wdg mnie był po prostu słaby i graficznie i fabularnie).

    Mangi jeszcze sporo więc czekam na S2!

    PS: O co chodzi z tym Fiatem 126P :D?
    • Avatar
      skrytyfankamena 28.12.2019 13:26
      Stanąłem na 19 ep i jak póki co anime mnie nuzylo fabularnie tak gdy doszło do widowiskowych walk o wielką stawkę to zrobił się sztosik. Dotychczas też oglądałem głównie dla postaci, rzeczywiście nie sposób ich nie lubić.

      Maluchy? To już chyba taki fetysz autora, bo ja jeszcze dostrzegłem chyba Alfe Romeo czyli kolo ma sentyment do włoskich klasyków i umieszcza je w wykreowanym świecie, a jak wiadomo to przecież Japonia, a nie jakiś unikalny wytwór.
      • Avatar
        blob 28.12.2019 13:41
        Peugot 206 też był więc chyba nie tylko włoskie :P
        • Avatar
          skrytyfankamena 28.12.2019 14:06
          Możliwe. A może i było tego więcej tylko nieuwaznie oglądałem. Malucha to widziałem minimum 3 razy, zawsze micha zaczynała się cieszyć xD
  • Avatar
    A
    blob 13.12.2019 20:39
    Odc. 21
    Trzeba przyznać że ta scena walki z drugiej połowy odcinka byłą naprawdę przednio zrealizowana. Animacja ma spadki formy w tej serii ale tutaj poszli na całość!
  • Avatar
    A
    ZSRRKnight 14.11.2019 17:56
    Wątek z Benimaru był naprawdę fajny, ale dwa ostatnie odcinki to naprawdę tragedia. Po openingu i animacji w epizodach widać, że budżet już się trochę kurczy. Fabuła też jakoś straciła rytm.
    • Avatar
      blob 14.11.2019 19:00
      Tak, niestety. Spada zarówno jakość animacji jak i ogólna „jakość”. Po arcu z Hibaną i Tamaki, ten obecny jest strasznie płytki i naciągany (lub po prostu słaby), ale nie wiem czy to wina adaptacji czy materiału źródłowego…
      • Avatar
        Ryuki 14.11.2019 20:23
        Obecny arc to krótkie preludium do Netherworld przedstawiające 2 nowe postaci i brata Shinry. Dlatego nie wiem o co tutaj w ogole chodzi. Nie wspomnę, że manga obecnie ma prawie 200 rozdziałów więc mówienie o całości po ekranizacji 50 paru jest trochę dziwne. Jak zwykle jeśli są wątpliwości czy warto dalej brnąć zapraszam do lektury ^^
        • Avatar
          blob 22.11.2019 23:27
          Dobrze wiedzieć. Oczywiście absolutnie nie porzucę serii, bo nie mógłbym zostawić tych sympatycznych bohaterów. To po prostu ogólna obserwacja, kolejne odcinki po tych już były lepsze…
  • Avatar
    A
    Patka 1.11.2019 18:44
    nowe piosenki
    Ale „meh” jest nowy ending, zwłaszcza animacyjnie się nie popisali. Z drugiej strony po genialnym „Veil” niemal wszystko będzie brzmiało co najwyżej średnio.
    Na opening też się jakoś specjalnie przyjemnie nie patrzy (pierwszy był lepiej pomyślany), muzycznie jednak jest ok.

    Będę tęsknić za poprzednimi utworami.
  • Avatar
    A
    Nick 9.08.2019 21:01
    Halo, panie! Czy tam przejeżdżał maluch? :D
  • Avatar
    A
    Kamen 29.07.2019 15:44
    Bicepsy
    Seria ogólnie nie za dobra, nie za słaba.
    Tak naprawdę wszystko rozbija się o bicepsy Maki.

    [link]
    (słaba jakość skryna, bo wziąłem z reddita i pewnie jakieś dziecko oglądało na onlajnie)

    Ale ogólnie bajka dla ludzi kultury.
  • Avatar
    A
    GLASS 28.07.2019 12:45
    Jak na razie seria dość przewidywalna, ale akcja i animacja jest na bardzo dobrym poziomie, więc przyjemnie się ogląda :)
    P.S. 3 odcinek miał być lekko przerobiony ze względu na tragedię z KyoAni – czy ktoś kto czyta mangę może wskazać ewentualne zmiany? Pytam z czystej ciekawości, bo szczerze nie dostrzegłam żadnych „złagodzeń” w przypadku ilości ognia itp., więc się zastanawiam, co faktycznie zostało zmienione..
    • Avatar
      Patka 28.07.2019 12:51
      Został zmieniony ending (scena z paleniem się zakonnic), plus dano w czerni scenę z retrospekcji  kliknij: ukryte  Czy coś więcej, to nie wiem.
      • Avatar
        Ryuki 28.07.2019 20:55
        Prawdopodobnie również została wycięta scena z Juggernautem jak osoba na MAL'u wspomniała: [link] [link] stawiam, że to zaowocowało tą długą rozmową prawie bez animacji na końcu. Ogólnie wiele postaci nie zostało przedstawionych­‑_- i teraz nie wiem czy pozostawili to jako późniejszą niespodziankę czy to również efekt szybkich zmian.

        Na razie wszystko jest ok jeśli chodzi o adaptację jeśli dalsze odcinki nie zostaną zmienione wszystko powinno się dobrze ułożyć. Ten dziwny szybki bieg zdarzeń był również w mandze^^ Na początku nawet uważałam mangę za średniaka o czym wspomniałam tu w komentarzu^^ No ale się wszystko zrobiło znacznie lepsze po paru arcach.
  • Avatar
    A
    Weiter 28.07.2019 01:26
    ep3
    Nawet jak będzie nudno, to i tak dla samej tamaki obejrzę do końca ^^
  • Avatar
    A
    Nikodemsky 25.07.2019 12:26
    [link] – już jutro emisja 3 odcinka.
  • Avatar
    A
    Nikodemsky 19.07.2019 11:48
    [link] – emisja została przesunięta bezterminowo ze względu na wczorajszą tragedię.
    • Avatar
      Kamen 19.07.2019 12:08
      Zrozumiała decyzja.
      • Avatar
        yapi-kun 19.07.2019 18:20
        No, zrozumiała, zwłaszcza, że w Japonii to nie pierwszyzna (2011 rok i delaye nie tylko anime, ale i wielu gier). Mimo wszystko kurdę szkoda, bo Strażacy to takie megasztosiwo, po tych dwóch odcinkach tak się nakręciłem na kolejne, że czytając ten wpis wręcz uszło ze mnie powietrze i straciłem dobry humor. No nic, jak będziecie wiedzieli kiedy nastąpi emisja to dajcie tutaj znać.
        • Avatar
          Ryuki 19.07.2019 18:59
          Czekając na następny odcinek zawsze możesz przeczytać mangę^^

          Co do przerwy nie sądzę, że będzie długa i pewnie jest trochę też spowodowana tym co stało się w tym krótkim arcu( nie spolerując zbyt mocno, będą to ćwiczenia w budynku ). Cóż decyzja czy słuszna nie jestem pewna ale całkowicie zrozumiała w obliczu takiej tragedii.
        • Avatar
          blob 19.07.2019 21:31
          Tak, smutek, ale jest to zrozumiałe. Jak tylko zobaczyłem, że odcinek się nie pojawia to zaraz skojarzyłem fakty…
  • Avatar
    A
    Patka 13.07.2019 13:34
    Jeju, ale to się przyjemnie i lekko ogląda, a jednocześnie twórcy wiedzą, jak i kiedy uderzyć w poważniejsze tony.
    Bohaterów wielbię wszystkich, w drugim odcinku zaimponował mi zwłaszcza Takehisa.
    To będzie dobry shounen.
  • Avatar
    A
    blob 13.07.2019 11:14
    Bardzo fajnie się to ogląda.

    Btw ciekawe czy autor mangi ma jakieś dramatyczne przeżycia związane z pożarami, bo takie można odnieść wrażenie…
    • Avatar
      Ryuki 13.07.2019 12:47
      Btw ciekawe czy autor mangi ma jakieś dramatyczne przeżycia związane z pożarami, bo takie można odnieść wrażenie…


      Ciekawe spostrzeżenie. Jednak w Soul Eater nie było motywu strachu przed ogniem. Możliwe, że się na czymś wzorował, na własnym przeżyciu, kogoś znajomego lub jakieś fikcji. Może napisał komentarz o inspiracji w jednym z tomików ale skany są z magazynu no więc nie mam o tym pojęcia.

      Natomiast to co łączy obie mangi to motyw „insanity”. Kiedy Fire Force nie jest aż tak na to nastawione jak SE tak płomień Shinry działa na niego strasznie podobnie do czarnej krwi i jej efektu na głównej parze w SE. Sama niezwykle jestem ciekawa jak te sceny wypadną w anime, bo Bones idealnie je zaprezentowało a ich styl animacji wpisał się w to przepięknie.
      • Avatar
        Nick 13.07.2019 13:37
        Bones idealnie je zaprezentowało a ich styl animacji wpisał się w to przepięknie


        Wiesz, Bones na potrzeby anime zmienił całkowicie styl rysowania postaci na bardziej „szalony”, Soul w wersji animowanej wygląda znacznie lepiej, niż mangowy.

        A tak offtopem, skoro TV Tokyo i wydawnictwo dało pozwolenie na remaster Fruits Basket, to i może skuszą się też na Soul Eatera i powrót Bonesów…
        • Avatar
          Ryuki 13.07.2019 14:09
          Raczej Bones użyło późniejszego stylu niż ten, który miała manga na początku( pierwsze tomy wyglądają conajmniej ciekawie, różnica nie jest tak wielka jak w Alive ale też jest spora ). Zresztą kreska w mandze jeszcze raz zmienia się po miejscu gdzie anime się skończyło( Fire Force wygląda dokładnie jak ostatnie arci SE jeśli chodzi o kreskę ). Nie powiedziałam bym, że rysunek jest bardziej szalony, raczej go przytemperowali^^ Jednak ogólnie to ja mówiłam o animacji nie kresce. Bones używa stylu, który opiera się na deformacji( np. Madhouse czy Ufotable są bardziej inmodel natomiast A1 idzie w jeszcze większą deformację ) co przy tej adaptacji wpisało się idealnie.

          Soul Eater nie potrzebuje remaku. Pierwsze 30+ odcinków byłoby niepotrzebnie jeszcze raz robionych. Raczej to co potrzebuje to podobny pomysł jaki A1 zrobiło względem Blue Exorcist. Krótko mówiąc sequel do części, która trzymała się mangi olewając zakończenie. Co prawda to znowu zaboli osoby oglądające tylko anime( ilość komentarzy zaskoczenia przy sezonie drugim Blue Exorcist była niesamowita ) ale przynajmniej Bones czasu i pieniędzy nie będzie marnować.
  • Avatar
    A
    MrParumiV18 13.07.2019 06:11
    Enen no Shouboutai po 2 odcinku
    Drugi odcinek spokojniejszy, a co za tym idzie już nie tak epicki. Lecz fajnie, że pokazano od drugiej strony, tej bardziej emocjonalnej, pacyfikację piekielnika, gdyż teraz więcej sensu ma obecność tej zakonnicy w drużynie/zespole, chociaż z drugiej strony osobiście uważam, że za bardzo chcieli przydramatyzować przez co nie wyszło to tak naturalnie jak powinno, ale nie szkodzi. Widać też zalążki, że ktoś trzeci macza w tym wszystkim palce i fajnie, może zaczną się dziać ciekawe akcje w związku z tym. Natomiast ja i tak czekam na moment pojawienia się Tamaki, ponieważ z designu i z tego co zdążyłem zerknąć do mangi, wydaje się być sympatyczną personą, a dodatkowo podkłada jej głos Yuuki Aoi, więc liczę na same pozytywy jeśli chodzi o tą postać, bo z charakteru raczej typowy schemacik się szykuje, niż coś oryginalnego.
    • Avatar
      Ryuki 13.07.2019 09:21
      Re: Enen no Shouboutai po 2 odcinku
      gdyż teraz więcej sensu ma obecność tej zakonnicy w drużynie/zespole


      Co ciekawe to nie jest jedyny powód^^ Ogólnie cały kościół boga słońca to ciekawy pomysł, zarówno powód jego postania( nie chcę spoilerować bo seria to chowa ale powiedzmy, że świat jest w gorszym stanie niż ci się pewnie obecnie zdaje ) jak i jego miejsce w imperium.

      Widać też zalążki, że ktoś trzeci macza w tym wszystkim palce i fajnie, może zaczną się dziać ciekawe akcje w związku z tym


      By tylko jeden trzeci xD Co do pojawienia się głównej fabuły to dosłownie prawdopodobnie następny odcinek albo dwa^^ Trochę mnie zdziwiło, że w openingu nie rzucili spoilerów, nawet gęby Jokera, który za niedługo się pojawi ani żadnych innych dowódców oddziałów. Ogólnie bardzo czysty opening, Tamaki w nim to największy spoiler. Też piszesz, że ciekawi cię Tamaki, no więc również długo nie będziesz czekał chociaż na jej „dołączenie” już dłużej bo to po arcu w pierwszym oddziale( dwa arci od tego momentu, są krótkie no ale ).
  • Avatar
    A
    Ryuki 11.07.2019 10:34
    Ok w końcu obejrzałam pierwszy odcinek^^ Cóż wierna adaptacja dwóch pierwszych rozdziałów… prawie. Pominęli scenę z tym jak Shinra spiesząc się na pociąg skończył na tyłku dziewczyny i wyszedł dzięki swojemu uśmiechowi na zboczeńca. Ale to mało istotne. Zwyczajnie Atsushi jest nadal bardzo „dziwny” jeśli chodzi o fanserwis. Natomiast to co niepotrzebnie ominęli to wytłumaczenie o co łazi z drugą i trzecią generacją^^ ale pewnie to gdzieś wrzucą.

    To pierwsze moje anime akcji( tylko widziałam ich Level E ) tego studia i muszę powiedzieć, że dość interesująco wizualnie wygląda chociaż teraz rozumiem o co chodzi z dźwiękiem( brzmi jak efekty w trailerach xD do filmów katastroficznych ). Po Bonesowskim Soul Eater jestem ogólnie ciekawa jak inne studio poradzi sobie z kreską i stylem tego mangaki. Opening też jest fajny tylko… Tamaki, pokazana tak „cool”, ta Tamaki kliknij: ukryte  Nie powiem ciekawy zabieg, zwłaszcza, że Tamaki nie jest złą postacią.. A i na koniec więc to jest ten słynny seiyuu Asty, no przynajmniej Shinra jest znacznie mniej krzykliwy.

    No nic ciekawe jak będzie dalej^^ W końcu manga zrobiła się w trakcie arcu w Asakusie całkiem dobra.
  • Avatar
    A
    ZSRRKnight 6.07.2019 22:30
    Kontrast między oryginalnością/jakością historii i bohaterów a wykonaniem/animacją przypomina mi troszkę SAO. Oczywiście w lżejszej wersji. Jest na czym oko zawiesić i oby było przez wszystkie odcinki, ale fabularnie raczej średniawka, ale na szczęście lekka i niespecjalnie wkurzająca. A ending to jeden wielki spojler, przynajmniej według mnie.
  • Avatar
    A
    blob 6.07.2019 17:17
    Jest dobrze.

    Wszystko począwszy od konceptu a na wykonaniu skończywszy wypada grająco. Może troszkę za dużo fajerwerków, ale zapewne ma być tak wybuchowo. Od razu polubiłem postacie, a motyw z uśmiechem protagonisty dosyć ciekawy. Podoba mi się również świat przedstawiony, taki trochę miks Ameryki, Japonii no i motywów chrześcijańskich. Pytanie tylko co seria zaprezentuje dalej, czy będziemy mieli schemat typu „potwór tygodnia”, czy jednak pojawi się jakiś motyw fabularny (rywalizacja? romans? drama?). Znaczy na pewno jest motyw z tym „kimsiem” którego widział bohater, być może za Infernalami stoi jakaś siła (tak jak np. w Kimetsu no Yaiba), ale zobaczymy. Nie wiem nic apropo materiału źródłowego…
    • Avatar
      Ryuki 6.07.2019 19:54
      Pytanie tylko co seria zaprezentuje dalej, czy będziemy mieli schemat typu „potwór tygodnia”,


      Nie, seria jak czytam obecnie( miałam już to dawno zrobić ) bardzo szybko przeszła do fabuły. Na razie jestem jedynie na 24 rozdziale i jest ok… ale Soul Eater miał mocniejszy początek.

      Infernalami stoi jakaś siła (tak jak np. w Kimetsu no Yaiba), ale zobaczymy.


      O więc tak został ten termin przetłumaczony^^ I tak jesteś na dobrym tropie.
  • Avatar
    A
    Kaczka 6.07.2019 16:13
    pierwszy odcinek
    Całkiem nieźle, ale jeszcze nie było czegoś, co chwyciłoby mnie tak, bym była pewna, że nie rzucę tego anime po moich próbnych trzech odcinkach. Wizualnie jest ładnie, a na udźwiękowienie szczerze mówiąc nie zwróciłam nawet uwagi. Openingu i endingu potrzebuję posłuchać więcej razy, żeby coś o nich powiedzieć.
    Bohaterowie są na razie sympatyczni, a do tego zaczynam mieć nadzieję, że zobaczę tu silne babki, a nie jakieś kluchy.
    Trochę zaskakujące są te elementy religijne, nie wiem czy to ma jakiś głębszy sens, czy po prostu miało wyglądać cool XD
    A, no i mundury tych strażaków są po prostu komiczne. Zwłaszcza te czapki to hit.
  • Avatar
    A
    Patka 6.07.2019 11:08
    po pierwszym odcinku
    No! W końcu jakiś świetnie zapowiadający się animiec w tym sezonie. Pierwszy odcinek obejrzałam z przyjemnością, sceny poważne bardzo dobrze przeplatają się z lżejszymi, zabawnymi, co w efekcie daje dobrze wyważoną całość. Nie miałam wrażenia, że patrzę na coś durnego, nastawionego wyłącznie na widowiskowe akcje, choć w stronę przesadnej powagi też to nie idzie. Tu słówko o retrospekcjach – o dziwo, mimo swojej banalności  kliknij: ukryte  – nawet mi się podobały, ładnie zostały wplecione w główną akcję, ponadto twórcy nie zamierzali na siłę wzruszać, inaczej mogłoby wyjść żałośnie.
    Bohaterowie – od razu dają się lubić. Shinra jest rzeczywiście na swój sposób uroczy, reszta także prezentuje się sympatycznie, zwłaszcza w grupowych scenach.
    Kreska bardzo mi się podoba, animacyjnie też nie mam zastrzeżeń. W kwestii dźwięku rzeczywiście w momencie, gdy  kliknij: ukryte , brzmiał on źle, ale może nie będzie tragicznie. Dobrze się za to słucha piosenek przewodnich. Znaczy, tylko openingu, endingu nie. Ending jest bowiem rewelacyjny, jak wszedł, pierwszą moją reakcją była myśl: „wow!” i wpatrywanie się z podziwem na kolejne kadry. Oj, zaraz sobie dodam do playlisty.

    Podsumowując – baaaaardzo na tak.
  • Avatar
    A
    Weiter 6.07.2019 08:03
    Oryginalne, ciekawe i dobrze przedstawione, ale..
    Znów słyszę już w pierwszym odcinku tego jelenia od dźwięków.. Aż mnie bierze na soczyste K.. Czy nie mogą go wrzucać do jakichś biednawych serii z kategorii fairy gone? Ja nie wiem czy ludzie są tam głusi? Po pierwszym odcinku już powinni wiedzieć, że jest źle, a po drugim podziękować i zmienić człowieka za to odpowiedzialnego.
    • Avatar
      Nick 6.07.2019 12:55
      Jeśli to cię ciekawi, ten sam jeleń w tym sezonie zajmuje się też dźwiękami do Dr. Stone i na sto procent będzie w drugim sezonie Danmachi. Do reszty na razie się nie przyznał.
      • Avatar
        Weiter 6.07.2019 13:35
        W dr stonie jeszcze nikt się nie tłukł, więc nie miał szansy przedstawić swoich sławnych odgłosów patelni.

        RIP danmachi :D
        • Avatar
          MrParumiV18 6.07.2019 18:17
          Odpowiedź na komentarz użytkownika Weiter
          Jestem bardzo ciekawy do czego dokładnie masz pretensje w kontekście udźwiękowienia. Nie ukrywam, że dla mnie jest to zaleta produkcji, która dodaje większej dynamiki i ogólnie powoduje lepsze show, dlatego też jestem zainteresowany jakie argumenty mi przedstawisz na niekorzyść tego aspektu. Pytam, bo może mnie przekonasz na zmianę zdania.
        • Avatar
          MrParumiV18 6.07.2019 19:17
          Odpowiedź na komentarz użytkownika Weiter
          A no i wybacz, że piszę w dwóch wiadomościach, ale też poświęciłem chwilę i za żadne skarby nie mogę znaleźć osoby odpowiedzialnej za udźwiękowienie, która jest odpowiedzialna za Stone, DanMachi, Enen i OPM 2. W związku z tym prosiłbym również o podanie mi imienia i nazwiska osoby której tyczy się ta dyskusja. Chcę sobie ją dogłębnie sprawdzić.
          • Avatar
            Nick 7.07.2019 17:56
            Re: Odpowiedź na komentarz użytkownika Weiter
            Yasumasa Koyama.
            • Avatar
              MrParumiV18 7.07.2019 18:52
              Re: Odpowiedź na komentarz użytkownika Weiter
              Chyba słaby strzał, bo nie pasuje. Brak DanMachi 2 i tym bardziej OPM 2. [link], [link], [link], [link]. No chyba, że to po prostu wasze niedopatrzenie. Oczywiście istnieje też możliwość, że informacje jeszcze nie zaktualizowane, więc jest szansa iż pojawi się on przy tych produkcjach w przyszłości, ale jak na razie to nie to, a posiedziałem też trochę w sieci i na innych stronach też nie widnieje przy nim chociażby OPM 2. Ale przynajmniej już wiem z czym masz problem jeśli chodzi o dźwięki i o jaki efekt dokładnie są pretensje. Natomiast dla mnie nadal są to niebywałe zalety produkcji. Odpowiadał za efekty w min. Ajin, Sidonia, Youjo Senki, NGNL, SaO, Re:Creators, Godzilla, Slime i tam podczas walk wychodziło to wręcz epicko. Chociaż może to po prostu kwestia gustu i tyle.
  • Avatar
    A
    MrParumiV18 6.07.2019 04:26
    Enen no Shouboutai po 1 odcinku
    Po prostu genialne. Mega pozytywne zaskoczenie już na wstępie epizodu, rzecz jasna za sprawą bardzo dobrze zaaranżowanej akcji. Same postaci też od razu polubiłem, chociaż niezbyt wiele jeszcze o nich wiemy, aktorzy głosowi też bezbłędnie dobrani i nie mam do nich zastrzeżeń, a aspekty wizualne (szczególnie animacja i jej płynność) oraz udźwiękowienie to coś niesamowitego i oby taki poziom utrzymał się dalej, bo wszyscy wiemy jak to jest z tymi pierwszymi odcinkami. Zarys głównego bohatera i jego przeszłości trochę taki tandetny, ale mi to kompletnie nie przeszkadza, a kończąc moje same przychylne wrażenia na ten moment, to osoba, która zdecydowała o wyborze Mrs. Green Apple do openingu jest dla mnie bogiem, ponieważ połączenie ich muzyki, wraz z aspektami wizualnymi otwarcia jest naprawdę świetne i już przy pierwszych dźwiękach kupił mnie w 100%. Ogólnie to zapowiada się naprawdę dobry „akcyjniak” i z niecierpliwością wyczekuję kolejnych odcinków. W skrócie jaram się! ;)
  • Avatar
    A
    Koogie 5.07.2019 21:55
    Ogólnie to wizualnie jest miodnie. Fabularnie jest ok, polubiłem już wszystkie postaci. Reżyseria jest dobra, wszystko ogólnie jest dobre. Może ekspozycja była sztywna trochę, bo sprowadziła się do „Postaci mówią sobie rzeczy które wiedzą, byśmy my jako widzowie też się o tym dowiedzieli”. Przynajmniej sprawa matki była lepiej zaprezentowana i w momentach które miały sens.

    Ogólnie zapowiada się dobre show do bezmyślnego oglądania. Dobry shonen nie jest zły
  • Avatar
    A
    Nick 5.07.2019 21:00
    Moi drodzy. Ci, którzy pamiętają niedawne doświadczenia z udźwiękowaniem drugiego sezonu One Punch Mana, przygotujcie się. Za Fire Force odpowiada ten sam gość od efektów dźwiękowych. To boli…

    A co do odcinka, to był w porządku.