Tanuki-Anime

Tanuki.pl

Wyszukiwarka recenzji

Studio JG

Komentarze

Beastars

  • Avatar
    A
    ursa 8.09.2022 20:29
    trzeci sezon zapowiedziany
    Będzie dostępny na Netfliksie w 2024 roku :) I będzie ostatni. Ekipa bez zmian.
  • Avatar
    A
    anmael 11.03.2022 21:04
    7/10 dobrze wykonana animalizacja - personifikacja
    Apatyczny wilk w roli głównej i jego skryta natura.

    Beastars jako jedno z niewielu przedstawia świat gdzie występują jedynie zwierzęta.
    Cała fabuła opiera się na hierarchii występujących postaci. Mowa tu o segregacji na gatunki, które podzielone są na mięsożerców i roślinożerców.

    Jest to jedną z głównych rzeczy na którym oparta jest cała fabuła ów produkcji, tworzy to dość dziwny świat w którym żyjące ze sobą dwa gatunki muszą radzić sobie z wieloma trudnościami i zagrożeniami udawając że na co dzień wszystko jest ok.
    W żadnej innej produkcji gdzie tyle postaci jest gotowa na śmierć bez żadnego większego strachu. (mały spoiler :) kliknij: ukryte .

    Produkcja ciekawa i trzymająca w napięciu, jednakże ocenię to jako całość, gdyż obejrzałem 2 sezony jednocześnie. A ponieważ mało kto zostawia niedokończone tytuły na pewno sięgnie po 2 częśc. Niestety produkcja jest jedną z tych kategorii, którą można śmiało nazwać „Im dalej w las tym, mniej ....wilka”

    Humor występujący w tym anime jest tak niewykrywalny, że gdy coś podobnego do humoru występuje…. – nie smakuje.

    Graficznie ok

    Ending fajny.

    I to tyle .


  • Avatar
    A
    San-san 21.02.2022 23:31
    Nu pagadi
    Beastars ma bardzo wiele zalet i tylko kilka drobnych wad. Wady te nie przeszkadzają nadto w oglądaniu. Choć jednej można było uniknąć, mianowicie wspomnianego przez wszystkich momentu:

     kliknij: ukryte 

    Zatem to jest jeden cierń w oku, reszta rzeczy, która pewnie przeszkadza tylko mnie to już detale ale pozwolę sobie je wyszczególnić i zostawić Wam do namysłu. Ukrywam treści jeśli ktoś sobie nie życzy drobnych spojlerów:

     kliknij: ukryte 

    5) Brakuje mi obecności nauczycieli. Czasem się nawet zastanawiałam czy opiekun koła teatralnego pelikan jest nauczycielem czy starszym uczniem. To oprócz niego i pawianicy praktycznie nie widać dorosłych na terenie szkoły. A przecież przydałby się nauczyciel patrolujący korytarze. Taki, który też studził by konflikty i zapobiegał szykanowaniu. Przynajmniej po części.

    6) Szkoła z internatem jest ok, ale czemu uczniowie są zamknięci? Czemu po zajęciach nie mogą iść na miasto? Muszą mieć specjalne pozwolenie.. Znaczy takie odniosłam wrażenie, zwłaszcza, jak uczniowie przygotowywali się do festiwalu i się cieszyli, że będą mieli okazję wyjść na miasto. Niektórzy jak Haru są pełnoletni. No, chyba, że jak w Japonii pełnoletność uzyskują po dwudziestce. Z drugiej strony Haru bywała na dzielni. To coś tu się nie klei, jakaś niekonsekwencja.

    7) Funkcja Beastara jak dla mnie nie jest do końca wyjaśniona. Rozumiem gdyby taka osoba stawała się przedstawicielem szkoły, bądź po prostu dostawała taki prestiżowy, honorowy tytuł. Ale z tego co mówił burmistrz, Beastar po szkole może zyskać jakąś realną władzę. Nie czaję. A w innych szkołach też tak jest? Jest tylko jedne liceum? Młodzież chodzącą po mieście dorośli pytają „Chodzisz do Cherryton?”… A są jakieś inne opcje?

    8) Zwierzęta są podzielone na roślinożerów i mięsożerców, ale przecież wiele zwierząt jest wszystkożerna. Czy zjadanie owadów jest mięsożerstwem? Bo owady są niehumanoidalne. To małe stworzenia mogłyby jeść owady i pozostać przy swojej normalnej diecie. A wiewiórki? Przecież one jedzą pisklęta. No i nosorożec czy hipopotam. One bywają bardziej niebezpieczne niż lwy. Ale to akurat można by wpisać w fabułę zupełnie nieźle.

    To takie rozważania i roztkliwianie się nad drobiazgami, bo mi to wszystko przyszło do głowy, natomiast niewiele przeszkodziło w cieszeniu się seansem.

    Grafika pasuje znakomicie. Płynność ruchów, praca kamery, piękne gesty w tańcu, budynki trójwymiar i głębia kadrów, a przy tym rysunkowy charakter kreski. Przepięknie. Takie CGI ale bez nachalności. Możliwość różnorodnych ujęć i celowe ukazanie dysproporcji we wzroście, świetnie się na to patrzyło.

    Muzyka też udana. Opening znakomity i zupełnie przyjemny ending (choć fabuła wciągała na tyle, że nie chciało mi się przesłuchiwać do końca), klimat zapewniony.

    Postaci fajnie zaprojektowane. Legoshi jest, jak się sam charakteryzuje, pesymistą. Ale ma w sobie cechę, którą ogromnie cenię: brak unoszenia się honorem. Jego postępowaniu nie można niczego zarzucić. To jak się stara, jak panuje nad sobą, jak waży słowa i jak trudno mu z narastającymi emocjami. Znakomite. Taki introwertyk, czy zgodzicie się ze mną? To dla mnie jedna z podstawowych cech introwertyków. Osoby, które tłumią w sobie emocje wobec innych ludzi, a emocje te gromadzą się i czekają czasem na wybuch.

    Haru nie jest Mary Sójką. Jest nielubiana, pogardzana, przez żeńską część społeczności. Ma w sobie dużo siły, cierpliwości, choć też rezygnacji, jest uparta, wytrwała i dumna. Ale całkiem nieźle wypada w swojej roli.

    Louis – jakże też wielopoziomowa postać. Ile wspaniałych cech. Znowu duma, ale też zawziętość, dążność do perfekcji i sporo pychy, gniew i wstyd… No doskonałe zestawienie, takie realistyczne, namacalne. Nie można Louisa za łatwo zaszufladkować i ustawić na półce dobry/zły.

    Juno też jak Louis jest zbieraniną przeciwstawnych cech. J est niegłupia, sprytna, ale też dobra, życzliwa, ma swoje przekonania, jest pewna siebie, ale też ma w sobie tę dumę, zawziętość, nie lubi, gdy rzeczy nie układają się po jej myśli.

    To główne postaci, a później trochę drugoplanowych, którzy są bardziej jednowymiarowi, ale dzięki temu nie przesłaniają tych w blasku fleszy. Też zupełnie udana gromadka różnych typów.

    Fabuła jest prosta i opiera się na relacjach. A dzięki dobrze skonstruowanym postaciom działa dobrze. Mamy elementy grozy, problem, kontrasty, ciekawie zarysowane tło i romans.

    Jak dla mnie mocne 8/10. Warto obejrzeć i przymknąć oko na jedną zupełnie nieudaną scenę akcji.
    • Avatar
      Łowca czarownic 22.02.2022 00:19
      Re: Nu pagadi
      Bardzo fajny opis – scena akcji została zmieniona w porównaniu z mangą dość znacząco i to zmienia całkowicie jej wymowę ;)

      Dużo zaś z tych zarzutów i uwag to akurat wyjaśnione jest w dalszym ciągu tej historii. Kilka głupot jeszcze i to poważnych dojdzie ale jest to ciekawa historia.
    • Avatar
      Kurubuntu 22.02.2022 17:56
      Re: Nu pagadi
      Co do 6 podpunktu, kliknij: ukryte 
    • Avatar
      San-san 22.02.2022 23:49
      Re: Nu pagadi
      O! faktycznie, w drugim sezonie sporo się wyjaśnia.
      Pojawiają się nauczyciele i mowa jest o innych szkołach, także kwestia Beastara staje się ciut bardziej zarysowana, nawet koledzy wypytujący Legoshiego…

      Choć dochodzą też specyficzne elementy. Sama nie wiem jeszcze jak się do nich ustosunkować. Postaci postępują tutaj ciut dziwnie i choć teoretycznie rozumiem ich motywacje, pewne działania są… trochę bezsensowne.

      Ale odcinki płynnie przechodzą jeden przez drugi a ja bardzo chcę wiedzieć co dalej, aż trudno się zatrzymać. Co charakteryzuje wciągającą, a zatem dobrą fabułę.
      Co z tego wyniknie?
      Serce mi mówi: „Dajcie mega happy end! Taki, żebym się popłakała ze wzruszenia i smarkając przekrzykiwała się bohaterami – no bez sensu! co za kit mi to wciskacie! Ale dobra… Więcej, więcej!"

      a rozum mówi:

      „Ale bagno, nikt nie powinien tu być zadowolony. Zero kompromisów, dajcie dramę”.

      Po czym rozsądek łapie oboje za fraki:

      „A jakie to ma znaczenie, cieszcie się do cholery seansem”.

      ;D


  • Avatar
    A
    Baronowa Znaks 16.02.2022 06:24
    Warte polecenia
    Przyznam, że nie oglądałam nigdy czegoś podobnego. Ciekawe. Drugi sezon nie odstępuje pierwszemu, a nawet go przewyższa pod wieloma względami (chociaż akurat nie muzycznym – czołówka z pierwszego dużo lepsza). Podoba mi się podkreślanie motywu cielesności i „głodu” w relacjach między roślinożercami i mięsożercami. Fabuła jest przemyślana, a serial dobrze wyreżyserowany. Przyjemnie się ogląda, daje do myślenia.
  • Avatar
    A
    Windir 8.08.2021 14:03
    10/10
    Dużo poważniejsza Zootopia zmieszana ze szkolną dramą (bohaterowie w wieku 17­‑19 lat i na szczęście tak się zachowują) i nieszczęsną, ale bardzo malutką domieszką filmu akcji klasy C ;) Świetnie się patrzyło.

    Minusy:
    - Cały fragment z  kliknij: ukryte . Nagle z niczego zrobiła się nielogiczna naparzanka. Chociaż tam akurat muzyka robiła robotę.  kliknij: ukryte 
    - Kanapki z jajkiem. Trochę zbyt dziwne.

    Plusy:
    + OP. Graficznie i muzycznie cudeńko. Za każdym razem z przyjemnością słuchałem i oglądałem.
    + Poważne podejście do różnic pomiędzy drapieżnikami a roślinożercami.  kliknij: ukryte 
    + Główny bohater.  kliknij: ukryte 
    + Haru. Bardzo sensownie napisana postać!
    + Louis.  kliknij: ukryte 
    +  kliknij: ukryte  miłosny na sensownym poziomie.

    Czemu 10/10? -1 do oceny za fragmenty wspomniany w minusach, ale +1 za mega dobry OP czyli ciągle 10/10.
  • Avatar
    A
    Zomomo 14.06.2020 12:35
    Pod prąd...
    Nie popłynę na tej fali peanów… z wielkim trudem dotarłem do 6 odcinka i porzucam bez oceny. Wydaje mi się, że manga/anime zostały wyprodukowane specjalnie dla Viz Media/Netflix i z założenia miały trafić do widza zachodniego, dla którego typowe anime jest niestrawne lub japońskiego, znudzonego już wspomnianym. Osobiście, chciałbym te dwa światy zachować rozdzielone… :) Fabuła, gdyby pozbawić ją tej zwierzęcej otoczki i związanego z nią przerysowania, nie byłaby niczym oryginalnym. Z drugiej strony, to dobra produkcja, bo może zachęcić wielu użytkowników Netflixa do zainteresowania się animacją japońską. Polecam w tej samej konwencji „Fantastyczny Pan Lis” (niby PG, ale dzieciom nie polecam), wielbicielom lekkich tytułów z niezłym CGI – „Zwierzogród” (PG), a w bardziej „ludzkiej” – „Anomalisa” (rating R, to jest dla dorosłych).
    • Avatar
      Daerian 14.06.2020 13:36
      Re: Pod prąd...
      Fabuła, gdyby pozbawić ją tej zwierzęcej otoczki i związanego z nią przerysowania, nie byłaby niczym oryginalnym


      Oj nie. Byłaby. Tylko większość tego wychodzi powoli.
      • Avatar
        Zomomo 14.06.2020 13:54
        Re: Pod prąd...
        To możliwe, ja nie dotrwałem tak daleko… Może właśnie dlatego, że uwielbiam „Fantastycznego Pana Lisa” i „Zwierzogród” :)
  • Avatar
    R
    Weiter 11.02.2020 16:19
    Best animu ever
    Taa.. Ten score

    Postacie: 10/10
    Fabuła: 10/10
    Grafika: 9/10
    Muzyka: (była jakaś?) 9/10

    To trzeba było od razu machnąć full 10 i jakoś by tak poszło bokiem, a tak mam ból tyłka, choć to subiektywna ocena recenzenta. :D


  • Avatar
    A
    Orzi 29.12.2019 14:21
    7/10
    Bardzo dobry romans/historia o dojrzewaniu ze świetnie poprowadzonym wątkiem roślinożercy/mięsożercy na dokładkę, z ABSOLUTNIE DEBILNYM wątkiem  kliknij: ukryte  i urwanym zakończeniem bo „2 sezon”
    • Avatar
      Łowca czarownic 29.12.2019 18:41
      Re: 7/10
      Doczytałem mangę do momentu w którym kończy się anime. Debilny fragment  kliknij: ukryte  I tak świetne :)
      • Avatar
        Orzi 29.12.2019 18:44
        Re: 7/10
        Och, skoro tak to też będę musiał się zorientować w wersji mangowej. Możesz mi zaspoilerować ten „jeden prosty zabieg”?
        • Avatar
          Łowca czarownic 29.12.2019 19:17
          Re: 7/10
          Oczywiście kliknij: ukryte  Dalej dość głupie w porównaniu ze świetną resztą ale zdecydowanie ten jeden element o którym wspominam ulepsza tą scenę.
          • Avatar
            BlaXk Magic Mushroom 29.12.2019 19:59
            Re: 7/10
            A to ciekawostka. Tylko dlaczego w anime zrezygnowali z tej chociaż odrobiny logiki? Nie wiem, choć się domyślam.  kliknij: ukryte 
  • Avatar
    A
    BlaXk Magic Mushroom 27.12.2019 12:17
    drugi sezon
    Bardzo dobrze że wyjdzie drugi sezon, być może rozwieje moje wątpliwości co do tego anime, o których już pisałem. Na razie pozostanę sceptyczny i powstrzymam się od oceny, jednak uważam, pomimo wątpliwości co do jednoznacznej oceny pierwszego sezonu, że jak najbardziej warto obejrzeć Beastars.
  • Avatar
    A
    Patka 27.12.2019 11:12
    Zasłużone 8/10. Myślałam nawet o 9/10, ale  kliknij: ukryte  był taki jakiś banalny. Wcześniejsze odcinki podobały mi się dużo bardziej.
    Świetne postacie. Chikahiro Kobayashi jako Legosi genialny, seiyuu od Haru czy Louisa również.
    Dla mnie – najlepsze anime z jesiennego sezonu.
    • Avatar
      Łowca czarownic 27.12.2019 14:40
      Miłe zaskoczenie
      No proszę. Zaskoczony jestem taką oceną bo spodziewałem się obniżenia oceny dół za różne elementy a tu nawet seyiuu pochwaleni. Spodziewałem się, że skoro mi się spodobało to na więcej niż 6/10 nie ma szans. Ciekawe jak recenzent wskaże. ;)
  • Avatar
    A
    Sharimsejn 27.12.2019 04:34
    Gatunek, okruchy życia. Umiejscowienie, współczesność, a na screenie jakiś humanoidalny wilk xd
  • Avatar
    A
    Łowca czarownic 26.12.2019 23:21
    Po 12 odcinkach
    Zdecydowanie powrócę w drugim sezonie. Wszystko na swoim miejscu. Sensowne, ładne, dobrze opowiedziane i zwyczajnie ciekawe. Dla mnie jeden z lepszych tytułów w tym roku. Jak tak szybko zapowiedzieli drugi sezon to powstrzymam się od czytania mangi.
  • Avatar
    A
    GLASS 26.12.2019 14:56
    See you in 2nd season
    Bardzo udana adaptacja! Szczególna pochwała należy się za użycie różnych technik animacji, w celu oddania lepszego nastroju poszczególnych scen! Ewidentnie czuć było od studia Orange ogromną pasję i zaangażowanie w tą produkcję, za co – jako fanka mangi – im ogromnie dziękuję! A zapowiedź 2 sezonu jeszcze bardziej cieszy :) Polecam!
  • Avatar
    A
    BlaXk Magic Mushroom 16.12.2019 20:38
    Nie.
    Przeważa zachwyt nad tym anime, no i było całkiem fajnie, aż do:  kliknij: ukryte  Akcja krzywa, niczym z mang mojej ulubionej Mayu Shinjou.
    • Avatar
      Weiter 16.12.2019 21:19
      Re: Nie.
      Też zwróciłem na to uwagę. Odcinek pełen debilizmów, mafia z jednym pistoletem, reszty nie było stać. :D Nie mówiąc, że atak bez zaskoczenia, więc walka ograniczyła się do przewagi liczebnej, hm.. :D

      Za dużo achów na tą serią. Z początku zapowiadała się bardzo interesująco, ale klimat gdzieś dalej umarł.
      • Avatar
        Łowca czarownic 17.12.2019 13:07
        Re: Nie.
        No było to akurat słabe troszkę przyznam rację.  kliknij: ukryte  Jednakże, biorąc pod uwagę jakimi tytułami się niektórzy zachwycają ponad miarę a jakich czepiają często bez żadnego sensownego uzasadnienia dalej jest to bardzo dobry tytuł. Tytuł na który czekam i oglądam z przyjemnością czego nie mogę powiedzieć wielu seriach z tego roku (najlepsza była chyba zima w 2019)
    • Avatar
      Slova 17.12.2019 18:33
      Re: Nie.
      Banana fishem zaśmierdziało.
    • Avatar
      BreakFan 23.12.2019 12:53
      Re: Nie.
      Powiem tak
      Jest to niejako uzasadnione potem.
      Legosi nie jest  kliknij: ukryte 
      • Avatar
        Slova 23.12.2019 18:04
        Re: Nie.
        uuuu, czyżby te legendarne srebrne wilki z Japonii co to w sumie są zwykłe jak wszystkie inne poza tym, że wyginęły?
        • Avatar
          Slova 23.12.2019 18:12
          Re: Nie.
          To chyba było Ezo okami?
        • Avatar
          J ♣ 23.12.2019 18:29
          Re: Nie.
          Nie, Legosi jest legendarnym direwolfem z „Gry o tron” ;P
      • Avatar
        BlaXk Magic Mushroom 24.12.2019 13:20
        Re: Nie.
        Powiem tak. Banana fishem zaśmierdziało jest niejako uzasadnione, oto Legosi i Gouhin, niczym Ash i Blanka ot tak zamiatają przeważające siły wroga. Jeżeli to co piszesz jest prawdą, chyba jeszcze bardziej obniżę ocenę. Zbudowano w miarę fajny świat przedstawiony (konflikt pomiędzy roślino- i mięsożercami, bohaterowie, itd.) po to żeby wprowadzać, jak dla mnie, absurdalne udziwnienia dotyczące głównego bohatera? Nie kupuję tego.
        • Avatar
          CC 25.12.2019 00:13
          Re: Nie.
          Za tymi udziwnieniami idzie drugie dno, jak kręgi na wodzie. Nie zapominaj, że każdy w  kliknij: ukryte  Dlaczego więc trafił tam Legosi? Od początku były ku temu przesłanki.
  • Avatar
    A
    Rinsey 13.12.2019 19:08
    Odcinek 10
    To było po prostu… absolutnie przepiękne. Nie pamiętam już kiedy romans w anime tak mnie oczarował. To naprawdę będzie jedno z najlepszych i najpiękniejszych anime sezonu.
    • Avatar
      Cintryjka 13.12.2019 23:22
      Re: Odcinek 10
      Zgadzam się w 100%

      Przykre jest tylko to, że wielu ludzi seria odpycha „bo furry”, ale to właśnie tacy a nie inni bohaterowie dają możliwość poprowadzenia fabuły w ten konkretny sposób.
      • Avatar
        Rinsey 14.12.2019 16:46
        Re: Odcinek 10
        Powiem Ci szczerze, że na początku właśnie „furry” mnie średnio zachęcało. Ale jak zobaczyłam studio odpowiedzialne za „Houseki no kuni”, musiałam spróbować i absolutnie nie żałuję. Tak, jak piszesz, takie postaci dają fantatsycznie możliwości fabularne, które teraz szalenie doceniam :)
        • Avatar
          Cintryjka 15.12.2019 22:09
          Re: Odcinek 10
          Szczerze? To tak jak mnie.

          Czytam „furry” – myślę ok, chyba to sobie daruje. Dopiero później trafiłam na komentarz Alt_TruIsty odnośnie uroczego openingu, obejrzałam opening (genialny swoją drogą), potem obejrzałam pierwszy odcinek, a później to już z górki.

          Teraz to dla mnie czarny koń sezonu.
          • Avatar
            Rinsey 16.12.2019 18:14
            Re: Odcinek 10
            Haha, miło to słyszeć :D.

            Tego openingu nie przewinęłam ani razu, a zdarza mi się to niesamowicie rzadko. Dla mnie to będzie nawet jedno z najlepszych anime roku :)
      • Avatar
        blob 16.12.2019 19:39
        Re: Odcinek 10
        Spoko, trendy się zmieniają, wielu ludzi tak naprawdę nie ma nic przeciwko, tylko kultura internetowa sugeruje im trzymanie się na dystans. Wiadomo, są pewne aspekty które źle się kojarzą, ale w obecnych czasach jest coraz większa swoboda w kreatywności a ludzie otwierają się na różne rzeczy i mówię tu też o autorach.

        Ja osobiście może furry nie jestem, ale uważam że antropomorficzne postacie nadają bardzo fajnego wymiaru wielu opowieściom (czy to komiksy czy animacje) i lubię kiedy twórcy sięgają po takie patenty.

        Samo Beastars naprawdę fajnie się ogląda. Mimo ze CGI wyszło im dobrze, czasem się jednak zastanawiam czy tradycyjna animacja nie była tu lepsza, tym bardziej że od czasu do czasu wrzucają takie wstawki. Niemniej, wygląda to okej, a sama historia trzyma w napięciu.
  • Avatar
    A
    Łowca czarownic 14.11.2019 22:35
    Bardzo dobra seria póki co po 5 odc.
    Muszę przyznać, że jestem bardzo usatysfakcjonowany póki co z tego tytułu. Tak jak nie byłem przekonany do antropomorficznych postaci i traktowałem to dość neutralnie tak tutaj jest to zrobione bardzo dobrze. Czekam na następne odcinki.
  • Avatar
    A
    Rinsey 1.11.2019 15:00
    Fantastyczne *.*
    Genialna seria, świetna animacja, świetna historia i fantastyczna reżyseria. Oby tak dalej.
  • Avatar
    A
    MrParumiV18 23.10.2019 12:21
    Beastars po 2 odcinku
    Biedny wilk.
  • Avatar
    A
    Alt_TruIsta 20.10.2019 14:56
    W pierwszym odcinku króliczka  kliknij: ukryte  W drugim odcinku natomiast, to wilk  kliknij: ukryte .
    • Avatar
      Saarverok 20.10.2019 22:30
      Też się nad tym zastanawiałem. Mógłby być każdy mięsożerca, na przykład lew, ale chyba byłby zbyt obviousi za bardzo… szlachetny? :D  kliknij: ukryte 
  • Avatar
    A
    Alt_TruIsta 18.10.2019 18:22
    o jaki uroczy opening ma seria.
    • Avatar
      blob 19.10.2019 20:09
      Tak, opening mnie zaskoczył, ale tak jak mówisz jest uroczy :D
  • Avatar
    A
    Kaczka 11.10.2019 21:02
    pierwsze wrażenie
    Chyba jestem jedyną osobą, która się nie zachwyciła CGI – nawet najlepiej wykonane i tak będzie mi się rzucać w oczy i irytować. Zwierzaki o dziwo wyglądają nawet nieźle, oprócz pani króliczek, która ma zbyt płaski pyszczek (serio, króliki tak nie wyglądają). Fabuła mnie nie porwała, ale nie wymagam nie wiadomo czego po jednym odcinku. Dam temu anime szansę, bo jednak temat jest oryginalny i po tylu dobrych opiniach głupio byłoby to rzucić.
    • Avatar
      Diffie Hellman 12.10.2019 11:00
      Re: pierwsze wrażenie
      Nie jesteś, jestem jeszcze ja. A jestem osobą której CGI nie przeszkadzało ani w High Score Girl, ani w Houseki no Kuni ani w np. takim Dragon prince. Tu CGI jest dla mnie paskudne. Do tego kolejna seria szkolna, serio? Wygląda jakby ktoś wziął scenariusz mdłego i odtwórczego dramatu szkolnego i w ostatniej chwili pozmieniał postacie na zwierzęta by się lepiej sprzedało.
      • Avatar
        blob 19.10.2019 20:08
        Re: pierwsze wrażenie
        CGI można lubić lub nie, ale tutaj wyszło akurat dobrze. To że postacie to zwierzęta wychodzi na dobre, bo dla mnie najgorzej w CGI wychodzą zawsze postaci ludzkie. Jedynie do animacji ogonów mógłbym się przyczepić, są bardzo nienaturalne. No ale dobra animacja czegoś takiego jak futro a szczególnie na ogonie zawsze pochłania dużo pracy, dlatego pewnie dali sobie spokój.

        A jeśli chodzi o „kolejną serię szkolną” to nawet nie wiesz jak bardzo się mylisz. Swoją drogą seria jest m. in o koegzystencji dwóch skrajnie różnych grup (w tym wypadku roślino i mięsożercy), a czy może być lepszy setting dla takiej tematyki niż szkoła?
  • Avatar
    A
    Saarverok 11.10.2019 20:14
    Wow.

    CGI tak tu dobrze wygląda, że aż chce się oglądać. A aktorzy głosowi – baja. Muzyka świetna, tematyka ciekawa, może tempo trochę za wolne, bo w końcu pewnie cała oś anime będzie się obracała wokół tego,  kliknij: ukryte  W każdym razie – jestem oczarowany, bo jak na CGI to to anime po prostu jest ładne.
  • Avatar
    A
    Weiter 11.10.2019 01:08
    A już się bałem, że ten sezon względem nowości będzie totalnie biedny. Jednak coś się znalazło i jestem zadowolony z pierwszego odcinka.

    Wielki + za brak debilnego rozładowania atmosfery jakimiś luźnymi wstawkami komediowymi. Świetny klimat, CGI znośne choć i tak zawsze będę zdania, że tradycyjny sposób animacji będzie dawał lepszy efekt.

    Zerknąłem na mala i małe zaskoczenie. Wszystkie anime z obecnego sezonu oscylują przy 7*50, a jedyna seria, która ma 8+ to debilne sao, które nie miało premierowego odcinka na tą chwilę.. Clap, clap. Szok, że po pierwszej połowie ludzie dalej chcą to oglądać.


    Fate prawdopodobnie za sam fate i kreskę dostał 8,00.
    3 serii nie znam, to się nie wypowiadam :D
    Ciekawi mnie jak po połowie stan będzie wyglądał.

    • Avatar
      Łowca czarownic 31.10.2019 08:04
      Dokładnie zdecydowanie wielki plus za brak durnego wstawiania nieśmiesznego debilnego humoru. Ostatnio nawet dobre serie są tym są psute bezlitośnie.
  • Avatar
    A
    MrParumiV18 11.10.2019 00:35
    Beastars po 1 odcinku
    Pomysłowe i świetnie wykonana praca od studia Orange pod względem technicznym. Natomiast w moim przypadku na resztę jeszcze przyjdzie czas, bo na razie oprócz tego niebywałego pozytywu napisanego przeze mnie na początku, to w sumie mam lekko mieszane uczucia. Poczekam i zobaczę jak to się rozwinie dalej.
  • Avatar
    A
    Patka 10.10.2019 20:00
    pierwszy odcinek
    Po pierwszym odcinku jest, co tu dużo mówić, wspaniale. Teraz najmocniej czekam na animację do openingu – piosenka to cudo, najprawdopodobniej najlepsza z całego sezonu (na razie może się z nią równać tylko drugi opening do Vinland Sagi).
    • Avatar
      blob 10.10.2019 20:16
      Re: pierwszy odcinek
      Chyba ty! Op Shinchou Yuusha rzondzi :P
      • Avatar
        Shirokami 13.10.2019 00:38
        Re: pierwszy odcinek
        Wpierw się naucz pisać „rządzi”
        • Avatar
          blob 13.10.2019 00:59
          Re: pierwszy odcinek
          Lol no nie, ty tak serio? Nie wyczułeś, że cały komentarz był napisany w żartobliwym tonie?
  • Avatar
    A
    GLASS 10.10.2019 19:41
    Jest dobrze, nawet bardzo :) Orange wie, jak robić dobrą animację 3D, mimika i ruchy postaci świetne, oby tak zostało całą serię! Uwielbiam tą mangę  kliknij: ukryte , dlatego liczę na udaną adaptację.
  • Avatar
    A
    blob 10.10.2019 19:25
    Tak, wiedziałem że można było liczyć na ludzi od Houseki. Animacje bardzo ładne, mimika postaci pełna ekspresji. Takie CGI to ja mogę oglądać! Muzyka też pasuje do klimatu.
  • Avatar
    A
    vries 9.10.2019 23:01
    Po perfekcyjnej ekranizacji Hoseki no Kuni przez Orange mam duże oczekiwania odnośnie tej produkcji. Szczególnie, że materiał źródłowy jest świetny (i wielokrotnie nagradzany). I co? Po pierwszym odcinku mogę powiedzieć tylko jedno: Sukces! Animacja 3d zdaje egzamin. 2d pojawia się tam gdzie ma się pojawiać. Wygląda to świetnie. Póki co tempo prowadzenia akcji jest idealne. Duże szanse na AOTY.