Tanuki-Anime

Tanuki.pl

Wyszukiwarka recenzji

Zapraszamy na Discord!

Komentarze

Gleipnir

  • Avatar
    A
    Saber 30.06.2020 23:26
    Zalety: Claire i ending.
    • Avatar
      orzanimeseiei 3.07.2020 12:50
      asd
      asd
      • Avatar
        Saber 3.07.2020 13:34
        Re: asd
        Ok?
        • Avatar
          orzanimeseiei 4.07.2020 11:09
          Re: asd
          ok
  • Avatar
    A
    Miroll 30.06.2020 23:09
    Sredniak
    Seria miała potencjał,
    Podobały mi się wyraźnie narysowane żeńskie postaci i ogół fabuły  – dają Ci do ręki grę a w to jak zagrasz sam sobie ustal.
    Niestety seria poleciała z balkonu na 10 piętrze w momencie kiedy „mamoru i ishho­‑ni” zaczęło padać w każdym odcinku (około połowy).
    wykrakałem, że może się z tego zrobić shounenek z MC przechodzącym przemianę „from zero to hero” i jakąś epicką bitwą z głównym antagonistą, bla bla.
    To samo tylko nowe twarze do bicia.

    6/10 za pierwszą połowę, bo przynajmniej intrygowała i przyciągała do siebie.
  • Avatar
    A
    Weiter 29.06.2020 01:45
    Nieźle.
    Nie będę się rozpisywał z początku odrzucało, ale z każdym kolejnym odcinkiem było lepiej i dość szybko się idzie przyzwyczaić do tych dziwactw.

    Tower of god powinno brać przykład z walk. Czuć dynamikę, siłę i szybkość, a nie pokaz slajdów rodem z pokemonów.

    Solidne 7/10 czekam na kolejny sezon, choć to mało prawdopodobne.
  • Avatar
    A
    sogi 29.06.2020 01:17
    Do pewnego momentu miałem nadzieję że to będzie coś. Niestety prócz świetnych postaci fabuły klimatu i wykonania anime, obecne zakończenie serii po 13 epie ssie. O ile ogarniam zamysł to z wytłumaczeniem które łączy całą opowieść i ducha, jej sensu już nie mogę przeboleć. To się nazywa przekombinować i skwasić. O ile nie powstanie kontynuacja która nie dorzuci czegoś temu wszystkiemu łącznie z prawdziwym finałem to seria pozostawia duży niesmak. Zresztą jak większość anime które jak już rozgrzeje widownię i apetyt na ciąg dalszy to tak pojedzie w zakończeniu że pozostaje tyko skomentować a idź pan w c…..j .Pewnie i tak poczytam mangę bo tam pewnie znajdę to co sprawi że cała opowieść stanie się bardziej do przyjęcia. Chyba nigdy nie pogodzę się z tym że trend w anime polegający na pozostawianiu opowieści w d…. i kończenie serii bez sensownych finałów to przykra norma którą to już nie raz z irytacją przerabiałem.
  • Avatar
    A
    Łowca czarownic 29.06.2020 00:03
    No i koniec
    Pozytywne zaskoczenie sezonu. Spodziewałem się czegoś średniego z szansą na coś słabego a okazało się naprawdę dobrze wyreżyserowanym anime z klimatem, akcją i ostatecznie niegłupimi postaciami.

    Chętnie obejrzałbym sezon drugi.
  • Avatar
    A
    vries 28.06.2020 23:49
    Ech… fabularnie mi się to w ogóle nie kleiło. Osobiście nie lubię jak do bitewniaka, gdzie giną ludzie wrzucają młodzieżową dramę (no chyba, ze jest to fest uzasadnione). Wizualnie jest różnie. Designy może nie tragiczne, ale też nie jakieś porywające. Muzycznie bez fajerwerków, ale i bez jakichś zastrzeżeń. Obejrzałem, ale z czasem moje zainteresowanie malało.
    4/10
  • Avatar
    A
    blob 28.06.2020 22:01
    Dobra seria. Początkowo wydawała się trochę zbyt „nastolatkowa”, ale im bliżej końca, a szczególnie dwa ostatnie odcinki, to intryga się zagęszcza,. Potrafi zainteresować, ma parę fajnych scen walk, małomiasteczkowy klimat dodaje atmosfery.

    Tylko te spadki jakości, może to przez wirus, a może tak było to zaplanowane. Manga charakteryzuje się ładną kreską i w anime też momentami dało się to dostrzec ale były momenty że oczy płakały.

    Solidne 7/10.
  • Avatar
    A
    Nikodemsky 28.06.2020 20:31
    Na koniec właściwie bajka odpowiedziała na większość moich pytań, poza tajemniczą postacią  kliknij: ukryte .

    Ostatni odcinek był całkiem niezły, choć wydawał się trochę zrushowany – na szczęście  kliknij: ukryte  miała kilka dynamicznych, ładnie zanimowanych scen.

    Bajka miała wzloty i upadki jeśli chodzi o stronę techniczną ale od początku do końca narracja była znakomita, rzadko kiedy adaptacje tv bronią się tak dobrze jako oddzielny twór w tym kontekście.

    Solidne i zasłużone 6/10. Czas chwycić za mangę.
  • Avatar
    A
    Łowca czarownic 23.06.2020 07:56
    Przed finałem
    Mocny odcinek wyjaśniający nieco z przeszłych wydarzeń chociaż miejscami dziwnie zaanimowany. Zaskakująca seria – narracja oraz klimat tego miasteczka jest w porządku. Przede wszystkim ciekawi co się stanie w następnym odcinku. No i ciekawe jak go zrobią bo mało zostało czasu a spraw do wyjaśnienia mnóstwo. W drugi sezon nie wiem czy mogę wierzyć. I nieodmiennie zastanawiają mnie oceny wystawione temu tytułowi – ciekawe za co on tak oberwał poza początkowym echii.
    • Avatar
      Cthulhoo 23.06.2020 09:43
      Re: Przed finałem
      chociaż miejscami dziwnie zaanimowany

      Bardzo delikatne określenie tej kaszany graficznej, jaką raczą nas twórcy już drugi ep z rzędu.
      • Avatar
        Łowca czarownic 23.06.2020 10:09
        Re: Przed finałem
        Kilka fragmentów na przestrzeni serii kiedy nie wyszła animacja nie powoduje u mnie jakiegoś dramatu. Seria jest póki co atrakcyjna wizualnie.
        • Avatar
          Cthulhoo 23.06.2020 13:13
          Re: Przed finałem
          Tak można opisać pierwsze 10 odcinków, chociaż ta atrakcyjność stanowiłaby pewną przesadę. Natomiast dwa ostatnie odcinki to już potworki graficzne.
          • Avatar
            skrytyfankamena 23.06.2020 13:53
            Re: Przed finałem
            10 odcinek to była padaka graficzna. W 11­‑stym było już lepiej.

            Sam nie wiem, czemu taka niska ocena na MALu, ale ona utrzymuje się taka od samego początku. Zresztą MAL już od jakiegoś czasu to marny wyznacznik, bo mocno hajpowane serie dostają 8 i więcej na starcie. Gleipnir to dla mnie mocna siódemka i tego się trzymam i żaden MAL mi oczów nie zamydli.
            • Avatar
              Cthulhoo 23.06.2020 14:13
              Re: Przed finałem
              Dla mnie to solidne 6 i tyle pewnie dam w recenzji. Natomiast ocenami na MALu to się już od dawna nie przejmuję i nie stanowią dla mnie żadnego wyznacznika.
  • Avatar
    A
    Saber 18.06.2020 18:04
    Nie mogę pozbyć się tego wrażenia – Claire mega przypomina mi Suzukę Gozen z Fate. Ta sama aktorka, postać wizualnie bardzo podobna, z osobowości też coś je łączy. A jako że Suzuka to jedna z moich najulubieńszych postaci z Fate… mam do Claire tak ogromną sympatię, że chcąc – nie chcąc dużo bardziej przekonałam się do całej tej bajki…
  • Avatar
    A
    Cthulhoo 14.06.2020 21:29
    Jaka wspaniała perspektywa
    Ok, to tak bolało moje oczy, że aż musiałem o tym napisać
    (uwaga, spoiler do 11 odcinka)
    Pierwsze ujęcie
    [link]
    Drugie ujęcie
    [link]

    Panowie i panie, uczcie się, jak nie powinna wyglądać perspektywa
    • Avatar
      Zomomo 15.06.2020 14:05
      Re: Jaka wspaniała perspektywa
      To chyba szczotka malarska, rysownik musiał mieć ciężki remont w domu… :)
    • Avatar
      blob 15.06.2020 16:54
      Re: Jaka wspaniała perspektywa
      No tragedia ten odcinek, aż się źle ogląda…
    • Avatar
      Nick 15.06.2020 19:04
      Re: Jaka wspaniała perspektywa
      Odcinek outsourcingowany był do… jakichś bandziochów. Malix. Nawet takiej nazwy studia nie słyszałem.
      • Avatar
        Cthulhoo 15.06.2020 19:29
        Re: Jaka wspaniała perspektywa
        Niestety, to było widać nawet na poziomie szczegółów, bo blizna na szyi Shuichiego w magiczny sposób zniknęła.
  • Avatar
    A
    Saber 2.06.2020 21:38
    Jestem po 6 odcinku.
    Idea „mięsnego kostiumu” i wchodzenia jednej postaci w drugą w taki sposób jest dla mnie tak obrzydliwa, że o mało nie porzuciłam serii na samym początku. Nadal źle mi się patrzy na taką scenę (chyba pierwszy raz mnie coś tak obrzydziło w eeee „zwykłym” anime), ale… jak już się to przełknie, to jest to o dziwo ciekawe… Na tyle że następny odcinek odpala się sam. Nie widzę tego jako dobra seria, ale ogląda się w miarę ok. No i Nao Touyama. <3
  • Avatar
    A
    Chmura 31.05.2020 03:31
    18+ hardcore ecchi
    Ciężko mi na razie wypowiadać się na temat fabuły, kiedy wciąż jesteśmy „w lesie”, ale, dokładnie jak ktoś poniżej napisał, to anime jest obleśne. Ja też tak je odbieram. I nie chodzi mi o „transformację” bohatera, ale o skrajnie wulgarne przedstawienie większości żeńskich bohaterek jako psychopatek, które od razu przy chłopaku rozbierają się do bielizny, albo, co tam, do rosołu, dosłownie, oraz składają zupełnie nowo poznanym osobom jednoznaczne propozycje seksualne, a w dodatku ociekają śluzem, ojej, przepraszam, to chyba miał być pot? W zestawieniu z „pipciowatym”, przepraszam za słowo, bohaterem, wygląda to wręcz podwójnie fajnie. Ani mnie to wszystko chłodzi, ani ziębi, ani tym bardziej nie szokuje, po prostu jest takie bleee. Myślę że niewyżyty autor tego „wytworu”, mógł sobie od razu strzelić hentajca, to by mu może ulżyło. Typowa próba złapania widza na jakąś ekstrawagancję, której tu w rzeczywistości wcale nie ma, ale może jakieś virginy dadzą się nabrać i anime jeszcze stanie się kultowe, hehehe.
    • Avatar
      Łowca czarownic 31.05.2020 12:26
      Re: 18+ hardcore ecchi
      Dobrze zrealizowane walki, bardzo dobra animacja i udźwiękowienie do tego dobrani aktorzy i ładna grafika to zdecydowanie zalety. Plus u mnie za brak loli bo wciskanie tych motywów powszechniee jest nieco dziwne. Postacie niektóre są specyficzne ale przy tym dość sympatyczne. Cielesność zaś i organiczność pomysłów jakoś mi nie przeszkadza. Claire  kliknij: ukryte  Dla mnie akurat jedna z lepszych serii tego sezonu co jest mocno zaskakujące.
      • Avatar
        skrytyfankamena 31.05.2020 13:51
        Re: 18+ hardcore ecchi
        Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Mi ten cały setting siedzi i nie czuję obrzydzenia. Nie jest to wulgarne ecchi, wszystko zachowano w granicach dobrego smaku, kończy się na insynuacjach i jedynie pobudza wyobraźnię.

        Poza tym, szok, ale to na daną chwilę moje najlepsze anime sezonu. Ładne, dobrze animowane i udzwiekowione. Do tego każdy odcinek wciąga, co jest obecnie rzadkością, bo wiele serii po dobrym pierwszym wrażeniu z biegiem epizodów wytracaja impet. Fabuła też ma ręce i nogi jeśli patrzeć na ten gatunek.

        Jest świetnie i w pełni propaguje hasło „it's the best things about Sundays” ;)
    • Avatar
      Miroll 2.06.2020 20:33
      Re: 18+ hardcore ecchi
      a może przestańmy z ciała i seksualności robić jakiegoś tabu?
      Japonia w męczarniach wręcz ślimaczym tempem powoli wychodzi z cringe'owatości scen o zabarwieniu seksualnym więc, ja z drugiej strony takie rzeczowe a nie podmiotowe podejście do tematu traktuję jako krok w dobrą stronę.

      Bo sceny o których piszesz nie są ani wyuzdane ani przesadnie karykaturalne. Są naturalne (jak na anime) i dużo lepiej sie takie coś ogląda niż krwawa fontanna na widok majtek.
    • Avatar
      Saber 2.06.2020 21:35
      Re: 18+ hardcore ecchi
      chyba nie wiesz co to hardcore ecchi xd
      • Avatar
        skrytyfankamena 4.06.2020 14:09
        Re: 18+ hardcore ecchi
        Na pewno nie jest nim Gleipik. Moralność niektórych userów strasznie mnie bawi :)
    • Avatar
      Anonimowa 5.06.2020 14:44
      Re: 18+ hardcore ecchi
      Czy to anime naprawdę jest takie obrzydliwe i obleśne? Pytam, ponieważ waham się czy zacząć oglądać.

      I nie kieruję swojego pytania do męskiej części odbiorców, bo jak wiadomo to mężczyźni głównie preferują pornografię, a kobiety zazwyczaj wolą erotykę.

      To pierwsze wynika z podejścia biologiczno instynktownego, podczas gdy większość ludzi płci pięknej odbiera to poprzez wrażenia oraz budzone emocje.

      Czy też jest to po prostu niesmaczne?
      • Avatar
        Saber 5.06.2020 16:00
        Re: 18+ hardcore ecchi
        W mojej opinii jedyne, co jest tu wizualnie obrzydliwe, to fakt, że gościu zmienia się w kostium, który, po otwarciu, widać, że jest z mięsa oraz to, że w taki sposób inne postaci mogą wchodzić w niego. To uważam za okropne. XD (choć z wizualnie mięsnymi tematami jestem oswojona, to wchodzenie postaci w takie coś wywołało u mnie jakiś szok XD) Ale idzie się przyzwyczaić i przetrawić. Po 10 epach nadal uważam to za niesmaczne, ale już mnie nie rusza. No i w przypadku „niesmaczności” tej serii uważam, że nie ma różnicy czy odbiorca jest płci męskiej czy żeńskiej. :)
        • Avatar
          Anonimowa 5.06.2020 16:33
          Re: 18+ hardcore ecchi
          Acha, dziękuję. To może jednak zaryzykuję obejrzenie, choć wolę oglądać całość od razu.
      • Avatar
        Zomomo 5.06.2020 16:13
        Re: 18+ hardcore ecchi
        Albo to było seksistowskie, albo nie jestem facetem, bo hentai nie oglądam :)
        • Avatar
          Anonimowa 5.06.2020 16:39
          Re: 18+ hardcore ecchi
          To nie było seksistowskie, to było stwierdzenie faktów.

          Natomiast porno to nie to samo co hentai.
          Hentai to wszelkie dewiacje seksualne, w tym te w umyśle czy emocjach, a nie nie tylko te realizowane fizycznie.

          Tak że możesz być spokojny.

          Coś co podlega pod hentai mogą lubić także kobiety natomiast ja bardziej odniosłam się do stwierdzenia :

          skrytyfankamena napisał(a):
          Moralność niektórych userów strasznie mnie bawi :)


          Tak jakby Moralność odnosiła się do kwestii natury erotycznej. (chyba że to s/m)
          • Avatar
            Zomomo 5.06.2020 19:47
            Re: 18+ hardcore ecchi
            Hmmm… stwierdzenie faktów… To nie są fakty, to są stereotypy :) Jeżeli hentai nie jest pornografią, to co w anime nią jest?
            • Avatar
              Anonimowa 5.06.2020 21:11
              Re: 18+ hardcore ecchi
              Podaję za Wikipedią

              hentai
              W samej Japonii słowo ma negatywne zabarwienie emocjonalne. Oznacza perwersyjną osobę, działanie lub stan i nie jest stosowane do określania gatunku anime lub mangi[2]. Japończycy zamiast tego określenia stosują seijin manga (jap. 成人漫画 dosł. „manga dla dorosłych


              Porno może być typu hentai, czyli perwersyjne ale nie musi. Może to być po prostu

              Tak samo w zwykłej serii szkolnej nie będącej pornograficzną mogą być elementy hentai, czy jakichkolwiek perwersji.

              A że powszechnie używa się słowa hentai w znaczeniu „porno” to po prostu błędne użycie.

              PS. Ja nie napisałam, że wszyscy mężczyzni oglądają porno, lecz napisałam – że większość odbiorców porno to mężczyźni, czyli zdecydowanie więcej mężczyzn niż kobiet traktuje seks przedmiotowo, a nie podmiotowo.

              Nigdzie też nie pisałam że tylko mężczyźni i że wszyscy mężczyźni oglądają porno, bo to byłoby uogólnienie oraz nieprawda.



              A na dowód prawdziwości tezy z mojego pierwszego komentarza można poczytać komentarze do tego anime.
              • Avatar
                Zomomo 5.06.2020 21:39
                Re: 18+ hardcore ecchi
                Tylko żartuję z tym seksizmem… :) A tak bardziej poważnie, co do pornografii… stosując definicję prawną (a dokładniej orzeczenie SN) obowiązującą w Polsce, to gatunki anime oznaczane tagiem „hentai” praktycznie bez wyjątku są pornografią…
      • Avatar
        Karo 5.06.2020 19:05
        Re: 18+ hardcore ecchi
        Manga lepsza, bo widać cycki.
      • Avatar
        skrytyfankamena 6.06.2020 14:25
        Re: 18+ hardcore ecchi
        Jest wiele bajek, które w bardziej ordynarny i dosadny sposób afuszują kwestie klasyfikowane jako pornografia czy erotyka. Nie uświadczysz tu golizny, szczucia cycem, wulgarnych dialogów. Wszystkie dwuznaczne sytuacje przedstawiono z wyczuciem, często z dowcipem czy ironią.

        Sam podczas oglądania podchodzę do nich bezrefleksyjnie, dopiero czytając komentarze tutaj dowiedziałem się, że mogą one kogoś zniesmaczyć. Chyba za dużo bajek widziałem by mnie to ruszało.

        Jak ktoś jest uczulony na podteksty w każdej postaci to powinien odpuścić, bo jednak jest to przygodówka sowicie przyprawiona świetnymi walkami i elementami ecchi :)
        • Avatar
          Bez zalogowania 6.06.2020 16:19
          Re: 18+ hardcore ecchi
          To nie jest tak, że kobiety nie oglądają albo nie lubią erotyki (vide większość tzw. harlekinów posiada dosyć kompleksowe opisy zbliżeń, niemal podręcznikowo i edukacyjnie pokazujących jak rozpalić oraz zadowolić kobietę)

          Tylko że mam wrażenie, że kobiety mają większą potrzebę estetyki w tym zakresie.

          No i zapewne niewiele kobiet podejmuje się zawodu rzeźnika.

          Dlatego tworzone jest dla nich 50twarzy Greya albo ze starych produkcji – 9,5 tygodnia.

          Natomiast odbiorcami porno, gdzie zazwyczaj fabuła jest mniej niż szczątkowa, a akcja ogranicza się do  kliknij: ukryte  są głównie mężczyzni.

          Dlatego czekoladki dla kobiet są układane starannie w wyszukanych bombonierkach, a dla wielu facetów nie przeszkadzałaby często (ale nie zawsze!) czekolada wyjęta z kieszeni, albo owinięta w gazetę.

          Natomiast pytam nie bez powodu. Jest w jednej z komedii nie animowanych scena gdzie dochodzi do pożycia dwóch gadów/kosmitów – nawet nie pokazana do końca po prostu mnie obrzydziła i prawie żołądek się cofnął. A nie jest to reakcja pożądana w trakcie oglądania filmu. Przynajmniej mnie obrzydzenie „nie kręci”



          A tutaj po przeczytaniu kilku reakcji graniczących z obrzydzeniem miałam wątpliwości, czy to anime oglądać.

          Natomiast „golizna” nie ma tu nic do rzeczy i od kiedy nagość jest czymś niestosownym albo obrzydliwym?
          • Avatar
            Zomomo 6.06.2020 17:04
            Re: 18+ hardcore ecchi
            Większość kiboli naparzających się po meczu to mężczyźni, ale jaki to procent tych, co po prostu lubią piłkę nożną? :) Co do czekolady to nie wiem, ale etykiety kraftowych piw nie są byle jakie… :) A co do estetyki… ciekawe, dlaczego 80% artystów wystawianych w Tate Modern w Londynie to mężczyźni… ;)
            • Avatar
              Bez zalogowania 6.06.2020 18:58
              Re: 18+ hardcore ecchi
              Jeżeli to anime jest mało apetyczne, czy estetyczne – to po prostu jest.

               kliknij: ukryte 
              • Avatar
                Zomomo 6.06.2020 19:17
                Re: 18+ hardcore ecchi
                Ja się nie czuję urażony, moje emotki nigdy nie kłamią :) Zmierzam delikatnie do tego, że lepiej nie dzielić fanów anime/mangi według płci, bo to grząski temat i łatwo wpłynąć na mieliznę stereotypów. Hobby to jest niszowe i jest bardzo niewielkie prawdopodobieństwo, że jakakolwiek próba statystyczna takiego wycinka populacji będzie zgodna z naszymi oczekiwaniami w sensie socjologicznym :)
                • Avatar
                  Saber 6.06.2020 19:55
                  Re: 18+ hardcore ecchi
                  Podpinam się pod tym komentarzem. Stereotypy są fe i często wśród fanów a&m nie mają racji bytu.
                  • Avatar
                    Zomomo 6.06.2020 20:29
                    Re: 18+ hardcore ecchi
                    Tak jest chyba z każdym niszowym hobby. Tego typu grupy są zwykle bardzo odległe od stereotypów i ogólnych teorii psychologicznych i socjologicznych. Inaczej mówiąc, dla większości „normalnych” ludzi jesteśmy grupą dziwaków, oglądających przerażająco dziwne rzeczy :D
                    • Avatar
                      Bez zalogowania 6.06.2020 23:14
                      Re: 18+ hardcore ecchi
                      Ja wszystko rozumiem, tylko że to jest taka kolejność wg mnie:

                      1. Człowiek (najwyższy parametr)
                      2. Mężczyzna /Kobieta
                      3. Fan anime/mangi

                      Czyli w pierwszej kolejności oceniamy jako zindywidualizowane jednostki z subiektywnymi doświadczeniami i pogladami
                      Potem jako mężczyzna czy kobieta, a dopiero później jak fan a/m.

                      I według mnie to ostatnie ma tylko znaczenie jak się rozmawia z niefanem.

                      Każdy jest inny i jak tu czytam, to każdy ma inne wartości, predyspozycje, preferencje itd. Oczywiście jakieś podgrupy mogą się wytworzyć ale i tak jak się przeczyta choćby komentarze do tego anime, to z zamkniętymi oczami a tylko słysząc je można zgadnąć czy pisał to mężczyzna czy kobieta. Nawet jeśli nie użył końcówek gramatycznych, które to ujawniają.

                      Oczywiście to moje zdanie i każdy może uważać inaczej.
                      • Avatar
                        Saber 7.06.2020 10:39
                        Re: 18+ hardcore ecchi
                        Według mnie podział jest taki:
                        1. Człowiek
                        2. Zainteresowania ;)
                        Nie cierpię szufladkowania i co dzień z kimś o tym rozprawiam… :D
                        Zaś co do komentarzy do serii, też nie wydaje mi się, aby jasno krzyczały jakiej płci jest autor, z wyjątkiem może jednego, którego chyba nie ma co brać pod uwagę, bo jest przesadzony i niezgodny z prawdą.
  • Avatar
    A
    Miroll 18.05.2020 00:37
    Co to jest
    Anime dosyć ciekawe, po 7 odcinku sam nie wiem co oglądam.
    Uczucie cringe'u przeplata się z zaciekawieniem i docenieniem narracji (nie znam pierwowzoru) i dodatkowo jeszcze zalatuje tanim shounenem – i tak w kółko, intrygujące.

    Na pewno jedna z ciekawszych pozycji. Wiele elementów się splata, ale jakoś nie czuje się by było wplecionych na siłę. O ile nie przechyli się w typowego shounenka z „mamoru” w tle (a już niestety są zadatki) to pewnie anime dostanie wysoką ocenę.
  • Avatar
    A
    Łowca czarownic 20.04.2020 19:57
    Po 3 odcinkach
    Z odcinka na odcinek jest to lepsze. Owszem to mocno specyficzne ale nie mogę odmówić pomysłowości jak i pewnego ciekawego klimatu. Główna kobieca postać też ciekawie przedstawiona – manipulatorka z jasno określonym celem i skrzywioną osobowością. Dodatkowo wygląda to ładnie. Zobaczę jak dalej to się rozwinie.
  • Avatar
    A
    Nikodemsky 12.04.2020 19:14
    Drugi odcinek i co raz bardziej mi się to podoba.

    Twórcy rozumieją materiał źródłowy – dodają klimatu, tam gdzie trzeba, rzucają ciekawymi kadrami i jednocześnie nie przekombinowują.

    Przedstawienie nowej bohaterki trwało zaledwie 3 minuty – i przez ten krótki czas mamy wyraźny obraz jej charakteru, ambicji i tego, do czego dąży. Rzadko się zdarza, żeby w takim przypadku nie trzeba było tłumaczyć nic więcej, to pokazuje m.in. właśnie zrozumienie materiału i kunszt reżyserski, w mojej skromnej opinii.

    Dalej – walki są dynamiczne i dostatecznie płynne, prawidłowe zastosowanie perspektywy w walkach dodaje impaktu.

    Technicznie dalej się trzyma i jeśli będzie tak do końca, to będzie to moja topka sezonowa.

    Nie zrozumcie mnie źle – to nadal edgy opowiastka, w której setting ma tylko niecodzienne elementy ale całość nie jest na tyle absurdalna, żeby powodowała uśmiech z pożałowania, czy zniesmaczenie. To po prostu działa, tak jak ma działać i przy okazji jest(póki co) naprawdę dobrze zrealizowane.

    Bawię się lepiej, niż przy Darwinie.

    Trzymam kciuki.
    • Avatar
      Cthulhoo 12.04.2020 20:29
      Zgadzam się. Mimo, że to ocieka krawędziowością i jest to po prostu guilty pleasure, to jednak jest to na tyle dobrze zrealizowane, że bawię się przy tym, bez uczucia żenady.
      Co prawda do topki sezonu tego nie zaliczam, lecz po prostu fajnie się to ogląda. Ot, taki odmóżdżacz nastawiony na dość prymitywną rozrywkę, ale czy to wada? Przecież się to ogląda dla edgy nawalanki z elementami ecchi, a nie dla głębszych doznań artystycznych.
      • Avatar
        Saarverok 13.04.2020 10:25
        Dokładnie. Pomijając ociekające mokrym snem nastolatka sceny i płytką warstwę moralizatorsko­‑filozoficzną, to walka była w pytkę i dla takich scen warto będzie sobie pooglądać.
    • Avatar
      blob 13.04.2020 14:08
      Generalnie nie jest źle, seria ma klimat i warstwę techniczną która wysuwa ją ponad przeciętność. Tyle że żeby traktować ją poważnie musieliby sobie darować te tanie chwyty w postaci zupełnie randomowych ujęć majtek i dwuznaczności w postaci „wchodzenia w siebie”, nawet jeżeli jest to coś co MC „dosłownie” robią. Wiem że brzmię jak stary pryk ale może spróbuje wyjaśnić…

      Sęk w tym że widać iż seria ma ciężki i depresyjny klimat (a beznadziejność życia i myśli samobójcze będą tu wałkowane na okrągło) więc ten fanserwis sporo jej ujmuje bo moim zdaniem jest nadmierny (a wiem z mangi, że golizny i tak tu będzie pod dostatkiem) i obraża widza, bo myślę że większość ludzie wie czego szuka sięgając po tego typu serie (myślę że wystarczą dwa pierwsze odcinki żeby wiedzieć na czym się stoi). Cielesna „więź” bohaterów to jedno, ale część ujęć jest zupełnie niepotrzebna i na siłę…

      Niemniej, seria powinna być jedną z ciekawszych w tym sezonie.
      • Avatar
        Cthulhoo 20.04.2020 20:19
        i warstwę techniczną która wysuwa ją ponad przeciętność

        [link]
        Warstwa techniczna to w głównej mierze próby ukrycia, że zbyt wysokiego budżetu ta seria nie ma. Fakt, na razie to wychodzi, ale nie jest to ponad przeciętna warstwa techniczna, tylko bardzo dużo oszczędności przez 3/4 odcinka, żeby dobrze zanimować jedną scenę.

        A z resztą absolutnie się nie zgadzam: ta seria celuje w prymitywną rozrywkę odwołującą się do pierwotnych instynktów i nie próbuje udawać, że jest inaczej. I to doceniam. Nikt nie próbuje udawać, że ta seria jest głębsza i ambitniejsza niż w rzeczywistości. Przynajmniej na razie.
  • Avatar
    A
    imspidermannomore 9.04.2020 18:24
    po trailerze liczyłem na coś bardziej odjehanego. sam nie wiem na co. pierwszy odcinek nie zrobił na mnie wielkiego wrażenia.
    czy to ma być sztampowa bajka o supermocach, w której majtki mają stanowić element wyróżniający?
    • Avatar
      Cthulhoo 9.04.2020 18:57
      Nie, to ma być sztampowa i krawędziowa bajka. Pominąłeś bardzo ważny element tej wyliczanki. I jest dokładnie tym, czym miała być i na co się zapowiadała. A jeśli ktoś miał wobec tego jakieś większe oczekiwania, to, sorry, to tak jakby oczekiwać, że fil o tytule „Inwazja Zmutowanych Grzechotników na Amerykę” będzie o czymś innym niż inwazja zmutowanych grzechotników na Amerykę.
  • Avatar
    A
    BlaXk Magic Mushroom 7.04.2020 19:17
    Protagonista to taki Shinji­‑kun, klonują go do tych anime w większych ilościach niż Ayanami Rei. Oprócz tego mamy nastolatki, szkolne życie w jakimś liceum, supermoce, ogólnie na pierwszy rzut oka – nuda. Strasznie to wtórne.
  • Avatar
    A
    hakman4 7.04.2020 17:51
    Średnie i takie za płytkie w swojej prostocie. Nie urzeka mnie postać i nie przemawia do mnie mgliste wytłumaczenie przemiany bohatera w tego psowatego potwora.
    Po pierwszym odcinku mało co można osądzić. Średniak a miał być niby przebój.
  • Avatar
    A
    MrParumiV18 6.04.2020 01:12
    Gleipnir po 1 odcinku
    Głupie i obrzydzające, a niby chce być poważne. Kicz. Dropie.
  • Avatar
    A
    GLASS 5.04.2020 21:48
    Jestem za stara na takie anime.
    • Avatar
      blob 5.04.2020 22:24
      Niee czemu? Czyżby znudziły ci się już anime o napalonych nastolatkach i MC o charyzmie mokrej ścierki? :P

      Ale tak na serio z tego co widziałem w mandze seria jest na tyle pokręcona koncepcyjnie że pewnie będę oglądał :P
    • Avatar
      Cthulhoo 5.04.2020 23:40
      Oj, wystarczy podchodzić do nich, jak do komedii i śmiać się z ich kiczowatości.
      • Avatar
        GLASS 6.04.2020 07:14
        Właśnie liczyłam, że takie będzie – groteskowe i absurdalne, ale nie traktujące siebie zbyt poważnie. A niestety wieje angstem, jakbym oglądała jakiś sen gimnazjalisty :P Lubię kicz, ale mam granice tolerancji xD
        • Avatar
          Cthulhoo 6.04.2020 07:58
          A właśnie to jest rodzaj kiczu, który najbardziej mi się podoba. Te piękne krawędzie i bohaterowie klasyfikujący się na pokój bez klamek. Brakuje tutaj jeszcze tylko trupków, ale nie wymagam, żeby każda seria zaczynała z grubej rury, jak Deadman Wonderland czy Kabanosy Żelaznej Ciufci.
          No i, żeby nie było nieporozumień, nie uważam tego za dobrą serię, tylko za edgy guilty pleasure tego sezonu.
          • Avatar
            GLASS 6.04.2020 16:43
            A właśnie to jest rodzaj kiczu, który najbardziej mi się podoba

            Mogę to uszanować :D Ja z kolei wolę kicz pokroju Gal and Dinosaur, albo guilty pleasure typu Oshi ga Budoukan Ittekuretara Shinu xD
    • Avatar
      Saarverok 6.04.2020 18:53
      Wmawiam sobie, że do 30­‑stki przejdzie mi ochota na takie baje, ale potem wypuszczają właśnie COŚ TAKIEGO i… cóż, lubię Trigger, a to ma taką kreskę podobną, do tego dawno nie widziałem w akcji jakiejś Yunogasajowej heroiny, więc zaczynam sobie tłumaczyć, że w sumie do 30­‑stki jest jeszcze chwila :D
  • Avatar
    A
    Cthulhoo 5.04.2020 21:20
    Całkiem solidna komedia :^)