Tanuki-Anime

Tanuki.pl

Wyszukiwarka recenzji

Zapraszamy na Discord!

Komentarze

blob

  • Avatar
    A
    blob 18.09.2019 17:32
    Komentarz do recenzji "Dungeon ni Deai o Motomeru no wa Machigatte Iru Darouka: Familia Myth II"
    Sezon 2 to wyraźny spadek formy. Tak jakby autor zatracił pierwotny koncept. Zamiast brnięcia w głąb podziemi mieliśmy jakiś kompletnie nieimersyjny i przefanserwisowany arc (sorry za to słowotwórstwo). Jeżeli kolejne sezony mają tak wyglądać, to nie będę ich już oczekiwał z niecierpliwością…
  • Avatar
    blob 15.09.2019 13:05
    Re: Póki co świetne
    Komentarz do recenzji "Cop Craft"
    Tak, dobrze się to ogląda. Do gustu szczególnie przypadła mi jedna z nowszych scen: kiedy ten policjant obraził Tilarne, a Kei tak z cicha pękł i przywołał go do porządku :D
  • Avatar
    blob 15.09.2019 13:02
    Re: przed odcinkiem 23
    Komentarz do recenzji "Fruits Basket [2019]"
    Trochę mi już ta myśl chodziła po głowie, ale dopiero teraz jestem bardzo pewien, że jednak Tooru to stereotypowy bohater haremówki


    Nie nazwałbym tak tego. To o czym ty mówisz to zabieg mający w haremówkach wzbudzić sympatię widza, bohaterka X jest tak słitaśna, że nie da się jej nie lubić. Thoru pełni inną role w opowieści: nie ma być miłosnym celem (że tak brzydko to nazwę) samym w sobie, ale jest takim „balsamem” dla rodziny Souma (zresztą nie tylko ich). Wielokrotnie podkreślany jest tu wątek ze niektórzy na siłę próbują być mili dla zodiaków, dlatego bohaterowie mają tym większy problem z akceptacją dobroci ze strony innych ludzi. Thoru jest naturalna, to taka osoba którą każdy chciałby mieć żeby przytuliła go w momencie słabości. To taka „broń ostateczna” na skołatane dusze :P
  • Avatar
    A
    blob 15.09.2019 12:52
    Odc 24
    Komentarz do recenzji "Fruits Basket [2019]"
    Ta seria miała już dobre momenty, ale odcinek 24 i wątek z Kyo był najlepszy z dotychczasowych. Dobrze jest być mną ponieważ nigdy nie znałem pierwowzoru, ani anime ani mangi, choć już nie raz była mi polecana :D
  • Avatar
    blob 11.09.2019 17:53
    Komentarz do recenzji "Arifureta Shokugyou de Sekai Saikyou"
    Nie no, z logicznego punktu widzenia to scena miała sens. W przypadku czegoś tak opancerzonego jak smok jedyna tkanka miękka to albo otwór gębowy/oczy albo, no właśnie, tylni otwór i to wykorzystał Hajime żeby ją, eee, spacyfikować.

    To że zrobili z tego scenę fanserwisową (chociaż nie wiem kogo podnieca gwałcenie smoka, pewnie jacyś się znajdą) to inna rzecz. Ale abstrahując od wszystkiego, muszę przyznać że seyiuu wykonała dobrą robotę :D
  • Avatar
    blob 10.09.2019 21:14
    Komentarz do recenzji "Arifureta Shokugyou de Sekai Saikyou"
    No to jestem przestępcą…

    Mam rozumieć, że jakby mana faktycznie skończyła się smoczycy przed wyciągnięciem, ekhm, drąga to by ją „rozerwało”?

    Ale fakt, czegoś takiego chyba jeszcze nie widziałem w anime dla młodzieży…
  • Avatar
    A
    blob 30.08.2019 22:04
    Komentarz do recenzji "BEM"
    Poziom tej serii sukcesywnie spada z odcinka na odcinek. Tandetne i byle jakie. A szkoda, bo anime zachęciło mnie klimatem… jestem bliski dropa.
  • Avatar
    A
    blob 29.08.2019 15:58
    Komentarz do recenzji "Senki Zesshou Symphogear XV"
    W sumie mogłoby się wydawać że po tylu sezonach nic już nie wymyślą, ale wdg mnie ta seria trzyma poziom. Zwroty akcji, trzymanie w napięciu (cliffhangery), nawiązania do poprzednich serii. Antagonistki które nie są jednoznacznie złe, a najlepsze że są wyraźnie słabsze od naszych bohaterek, ale dobrze kombinują i udaje im się je cały czas trzymać na dystans. A fabuła jakoś tak trzyma się kupy (oczywiście jak na serię o laskach których siła zależy od śpiewu, a mitologia jest wzięta chyba z ksiąg iluminatów). Całość okraszona solidną oprawą. Naprawdę jest nieźle…
  • Avatar
    blob 18.08.2019 23:30
    Re: BEM po 1 odcinku
    Komentarz do recenzji "BEM"
    Początek dawał nadzieję, ale idą po najcieńszej linii oporu…
  • Avatar
    blob 18.08.2019 20:03
    Komentarz do recenzji "Vinland Saga"
    Pamiętaj, że to bajka… może być historyczne, ale to anime, więc będzie podkoloryzowane.
  • Avatar
    blob 18.08.2019 14:49
    Komentarz do recenzji "Miecz zabójcy demonów - Kimetsu no Yaiba"
    Tak, z ciekawości poczytałem sobie trochę o tych demonach. Nie chciałem sobie spojlerować, ale wniosek jest jeden: ta pierwsza szóstka to tuzy :P
  • Avatar
    A
    blob 18.08.2019 12:59
    Komentarz do recenzji "Naruto Shippuuden"
    Uff, lepiej późno niż wcale co?
  • Avatar
    A
    blob 17.08.2019 23:20
    Komentarz do recenzji "Miecz zabójcy demonów - Kimetsu no Yaiba"
    Seria fajna, klimatyczna i krwawa jak na shounena. Jedynie trochę wkurza, że mamy tradycyjny  kliknij: ukryte .
  • Avatar
    A
    blob 5.08.2019 20:37
    Komentarz do recenzji "Arifureta Shokugyou de Sekai Saikyou"
    No co wy, przecież to spoko jest. Ogląda się jak średniawego jrpg­‑a, co wcale nie jest takie złe jakby się nad tym zastanowić.

    W ostatecznym rozrachunku jak na średniawego isekaja/rpg­‑a ma więcej plusów niż minusów. MC to nie łajza, od początku relacja z loli jest jasno określona, no i system pozyskiwania nowych umiejętności w miarę sensowny (mówimy o rpg, pamiętajcie). Zresztą już jestem w stanie bardziej zaakceptować to że MC pozyskał OP wiedzę od OP wymiatacza i jego zbiorów niż, że to „wybraniec” i wygrywa dzięki sile przyjaźni lub, że „buk” przypadkiem dał mu +100 do mocy magicznej bądź też „niepowtarzalny” talent. Nawet fajnie to zaakcentowali w serii: mimo iż alchemia nie jest jakąś super specjalizacją w tym świecie, to akurat MC się przydała z nawiązką (wampirzyca np. nie może korzystać bo nie ma odpowiednich skilli) No i spoko, że twórca nie zapomniał o idei many, wampirzyca czy bohater muszą się ciągle „podładowywać” po rzuceniu silniejszego czaru.

    I już przestańcie z tym CGI, można się już przyzwyczaić. I tak tych mobów za tydzień nie będziecie już pamiętać…

    Powiem tak: albo mieć serię w pupsku, albo obniżyć wymagania i jazda! Są wakacje, i tak macie urlopy to te 20 min/tydzień więcej odmóżdżania można sobie zaserwować :)
  • Avatar
    blob 20.07.2019 23:11
    Komentarz do recenzji "Tsuujou Kougeki ga Zentai Kougeki de Nikai Kougeki no Okaasan wa Suki Desuka?"
    No ja pozbawiłem się złudzeń w momencie gdy Pani „Mędrzec” świeciła majtkami przez pół odcinka…
  • Avatar
    A
    blob 20.07.2019 11:32
    Komentarz do recenzji "Tsuujou Kougeki ga Zentai Kougeki de Nikai Kougeki no Okaasan wa Suki Desuka?"
    No i oczywiście mamy fanserwis i sceny typu syn przypadkiem wpadł na roznegliżowaną matkę. Długo nie kazali czekać. Nie mogło być inaczej :D
  • Avatar
    blob 19.07.2019 21:31
    Komentarz do recenzji "En'en no Shouboutai"
    Tak, smutek, ale jest to zrozumiałe. Jak tylko zobaczyłem, że odcinek się nie pojawia to zaraz skojarzyłem fakty…
  • Avatar
    A
    blob 17.07.2019 23:33
    Komentarz do recenzji "Kanata no Astra"
    No cóż, dialogi nie są mocną strona tej serii…
  • Avatar
    blob 17.07.2019 18:59
    Re: Rly?
    Komentarz do recenzji "Vinland Saga"
    Seria opiera się na historycznych wydarzeniach, tłem są walki o sukcesję wobec niechybnej śmierci duńskiego króla Swena Widłobrodego.

    Narracja przedstawiona jest z perspektywy historycznej postaci Thorfinna Karlsefniego, któremu przypisuje się m. in. próbę odnalezienia Winlandii (prawdopodobnie Nowa Funlandia).

    Jak przystało na opowieść opartą na historii mamy tu zarówno wątki obyczajowe jak i (zależnie od epoki) wątki wojenne…
  • Avatar
    blob 16.07.2019 20:25
    Re: Rly?
    Komentarz do recenzji "Vinland Saga"
    Śmiesznyś.

    Zobaczyłeś trailer i się zawiodłeś? Masz internet, 5 minut zajmie ci przejrzenie o czym dana seria jest, ile ma rozdziałów jeśli jest adaptacją i jakie są o niej opinie.

    Chcesz serii z samymi walkami? Gratuluje, jeszcze nikt nie wymyślił filmu w którym nie byłoby choć 5 minut dialogów tylko same walki, bo po pierwsze się to nie opłaca, a pod drugie musi być chociaż zarys fabuły żeby widzowie poczuli minimum zainteresowania postaciami. Jakieś tam podstawy powieściopisarstwa…

    No sorry, ale jak koleś ma zamiar grać dobrego samarytanina czy matkę teresę z kalkuty, to niech twórcy o tym mówią od początku.


    Lol przecież mówią o tym od początku. Pokazują, że Thors z zakapiora stał się pacyfistą. A sprawą honoru było dla niego ocalenie człowieka, którego przyjął pod swój próg, przed zemstą Halfdana. Chłop niestety umarł i chodź rokowania od początku były słabe, to czy np. lekarz odpuszcza leczenie człowieka bo „rokowania są słabe”? Faktycznie głupek…

    A na koniec: najstarszy mega ultra kontr­‑argument na tanuki: krytykują mnie że jadę po anime które mi się nie podoba? To oni są be…
  • Avatar
    blob 14.07.2019 22:38
    Komentarz do recenzji "Vinland Saga"
    Dla mnie takie wprowadzenie jest jak najbardziej na miejscu. Jeżeli odkupienie tego niewolnika kwitujesz „nie wiadomo po co”, to widać że nie zrozumiałeś postaci Thorsa.

    Natomiast (chciałem) „dużo walk” brzmi dziecinnie, więc albo daj serii się rozkręcić (bo walk tu raczej nie zabraknie), albo idź sobie pooglądaj Killing Bites…
  • Avatar
    A
    blob 14.07.2019 14:44
    Komentarz do recenzji "Senki Zesshou Symphogear XV"
    Oż ty, nie pamiętam żeby to było takie mroczne… a już motyw z nietoperzycą był zaskakująco krwawy.

    Ale fakt, jest dobrze. Animacje w walkach robią wrażenie (przemian też), a muzyka jest jakby dynamiczniejsza. Ciekawy czym jeszcze zaskoczą…
  • Avatar
    A
    blob 13.07.2019 13:44
    Komentarz do recenzji "Tsuujou Kougeki ga Zentai Kougeki de Nikai Kougeki no Okaasan wa Suki Desuka?"
    Raczej generyczny isekaj, chociaż podoba mi się że twórcy otwarcie nabijają się z konwencji. Od początku należy wszystko traktować z przymrużeniem oka.

    Natomiast sam motyw relacji matka­‑syn w isekaju jest czymś dla mnie nowym i interesująco będzie obejrzeć jak rozwiną tę dynamikę w relacjach.
  • Avatar
    A
    blob 13.07.2019 11:14
    Komentarz do recenzji "En'en no Shouboutai"
    Bardzo fajnie się to ogląda.

    Btw ciekawe czy autor mangi ma jakieś dramatyczne przeżycia związane z pożarami, bo takie można odnieść wrażenie…
  • Avatar
    blob 8.07.2019 22:02
    Komentarz do recenzji "One-Punch Man [2019]"
    Hę o co ci chodzi, skąd ta ironia? Chyba się trochę zapędziłeś? Jakbyś nie zauważył nie tylko ja stwierdziłem iż seria zaliczyła zjazd, ale to tak na marginesie.

    To że materiał źródłowy był słabszy nie zmienia faktu, że wciąż można go było lepiej zaadaptować, bo o tym tutaj mówię. OPM to seria w której jakby fabuła nie jest najważniejsza. Odpal sobie na Youtube walkę Saitamy z Genosem lub Borosem to może zauważysz różnicę jakości…