Tanuki-Anime

Tanuki.pl

Wyszukiwarka recenzji

Komikslandia

Komentarze

Loko

  • Avatar
    Loko 25.11.2012 00:53
    Komentarz do recenzji "Redline"
    Eee…

    Progeusz: mój gust > twój gust

    Więcej do dodania nie mam.
  • Avatar
    Loko 29.02.2012 22:16
    Komentarz do recenzji "Gyo"
    Niemniej jednak animowane Gyo strasznie przynudza i usypia ewentualnie śmieszy.

    Ja od początku nastawiłem się na to, że będzie śmiesznie i nie zawiodłem się w najmniejszym stopniu.

    Sugerowałbym jedynie lekko zmodyfikować końcówkę –  kliknij: ukryte  To by była wisienka na torcie fazowości, jaki Gyo nam serwuje.

    I tak swoją drogą mógłby ktoś poprawić, rozwinąć i zanimować jedną z tych minihistoryjek z mangi – o ludziach wchodzących w „ich” otwory w skale. Tamto jest o wiele bardziej chore i ma większy „horrorowy potencjał” niż ryby.
  • Avatar
    A
    Loko 28.12.2011 02:00
    Komentarz do recenzji "Osakana wa Ami no Naka"
    Nie no… co to jest? Ja nie wymagam od yaoica jakiejś skomplikowanej, wielowątkowej fabuły… ale wymagam jakiejkolwiek. Gdzie to ma początek albo koniec? O co tam chodziło?

    2 za ładną grafikę.
  • Avatar
    Loko 30.08.2011 06:42
    Komentarz do recenzji "Neon Genesis Evangelion"
    Jax napisał(a):
    to fajnie tylko nie wytlumaczyli co to sa anioly, czemu akurat biora dzieciakow jako pilotow, o co biega z aniolem w rece tego kolesia, co to byla za wlocznia itp itd moglbym wymieniac jeszcze dlugo

    O?

    Nie wdawałem się w szczegóły (podkreślam, zanim ktoś naskoczy na mnie za niedokładność), mimo wszystko, fabuła NGE jest skomplikowana.

     kliknij: ukryte 
  • Avatar
    A
    Loko 9.05.2011 20:58
    Komentarz do recenzji "Issho ni Training Ofuro"
    Cóż… gdyby ktoś miał o pół godziny życia za dużo, może to ewentualnie obejrzeć. Choć polecam w tym czasie raczej poobgryzać paznokcie lub poobserwować jak rośnie trawa.
  • Avatar
    A
    Loko 8.05.2011 14:05
    Nie jest źle.
    Komentarz do recenzji "Gunnm"
    Fabuła co prawda nie najwyższych lotów, ale anime przede wszystkim trzyma klimat. Zabrakło jednak cyberpunkowych widoczków i miałbym zastrzeżenia do muzyki, która momentami bardziej pasowałaby do serii fantasy.
    No i jedna rzecz, która bardzo mi się spodobała –  kliknij: ukryte  Zero (pseudo)filozoficznych rozważań „czy maszyna może być człowiekiem”.
    Sporo zostaje również w kwestii domysłów, ale w tym wypadku mi to nie przeszkadzało.
  • Avatar
    Loko 6.05.2011 22:03
    Re: przedramatyzowane
    Komentarz do recenzji "Grobowiec świetlików"
    Moim zdaniem, Seita nie uciekł bo „miał wszystkiego dość”. Ciotka na każdym kroku przypominała mu jak wielkim ciężarem on i jego siostra są. Chłopak będąc pod stałą presją i mając złudzenie, że może zadbać o siebie i siostrę odchodzi. W jego wieku nie można oczywiście mówić o „odpowiedzialności” w pełnym tego słowa znaczeniu, dlatego wszystko kończy się tragicznie. Ale czy to tak naprawdę on jest temu wszystkiemu winien? Czy dwójce dzieci, na których psychice wojna odbija się najbardziej, należy jeszcze dokładać, bo na nich najprościej się wyżyć?

    Dramatem w tym anime jest nie tylko cierpienie dzieci. Gorsze jest to, że rodzina pierwsza odwróciła się w obliczu tragedii oraz to, że ze strony ludzi nie można liczyć na bezinteresowną pomoc.
  • Avatar
    A
    Loko 5.05.2011 00:27
    Komentarz do recenzji "Makai Tensho"
    To anime nie ma żadnego powiązania z Ninja Scroll. Jubei Yagyu =/= Jubei Kibagami. Samego anime nie komentuje, bo nie wiem czy obrażę chrześcijan czy satanistów. W tym chyba tkwi problem.
  • Avatar
    A
    Loko 3.05.2011 21:53
    ...
    Komentarz do recenzji "Trava"
    Gdyby klimat dwóch pierwszych odcinków utrzymał się przez całe anime, wystawiłbym 9. Niestety w drugiej części twórcy zdecydowali się bardziej zająć fabułą (dość średnią) niż postaciami, szczególnie w ostatnim odcinku. Brakowało tam tych genialnych, pełnych zawiech rozmów między Travą a Shinkaiem, picia herbatki, pytań Mikuru (które swoją drogą były fajnym sposobem przedstawienia świata). Wystawiam więc „tylko” 8.
  • Avatar
    A
    Loko 13.04.2011 23:26
    Zmiana oceny
    Komentarz do recenzji "Darker than BLACK: Ryuusei no Gemini"
    W drugiej części Darker than BLACK, twórcy schrzanili klimat, wprowadzili mętną fabułę oraz zrobili coś, czego nigdy im nie wybaczę – zniszczyli postacie. Te wspaniałe postacie.

    Pamiętam, że zaraz po seansie oceniłem tą kontynuację na 5, uzasadniając tak wysoką ocenę sentymentem do pierwszej części. Teraz widzę, jak bardzo to stwierdzenie było bezsensowne. Kilka dni temu z powodów różnych, przewijałem odcinki jedynki. Chcąc nie chcąc wróciły wspomnienia, niektóre sceny oglądałem w całości. Przypomniałem sobie, za co wystawiłem zasłużone 9.

    W efekcie obniżam zawyżone 5, na nieco mniej zawyżone 3. To anime jako kontynuacja to całkowita porażka, nie uznaję jego kanoniczności. Nie polecam go nikomu, a już na pewno nie fanom jedynki.
  • Avatar
    Loko 7.04.2011 20:00
    Re: Komentarz ze spoilerami.
    Komentarz do recenzji "Ghost in the Shell 2.0"
    Nie bardzo rozumiem Twoje czepianie się, ale w sumie niespecjalnie mnie to obchodzi.

    Wyjaśnij mi jak Ty widzisz tą dyskusję? Chcesz mojego „rzeczowego argumentu”, proszę: Historia do mnie nie przemówiła i tyle, widziałem lepsze i bardziej „głębokie” jak chociażby w Ergo Proxy (skoro już siedzimy w temacie cyberpunku), w którym motyw z ojcem Pino lub  kliknij: ukryte  były wprost genialne. Potrafiły pokazać problem „ludzkiej maszyny” bez wstawiania w co drugim dialogu filozoficznego cytatu jak to było w Inncocence. Oraz były dużo bardziej poruszające niż cała historia pierwszego GITSa. Tyle ze strony fabularnej, o technicznej się nie wypowiadam bo nie to jest podmiotem dyskusji. Cały powyższy akapit to oczywiście moja własna opinia, nie musisz się z nią zgadzać.
    Zamiast twierdzić, że ludzie odbierają coś pobieżnie, pomyśl, że nie każdy ma taką samą opinię jak Ty i nie będzie stawiał Twoich ulubionych anime na pierwszym miejscu.

    Wiem, że najprawdopodobniej daję się teraz sprowokować, ale w sumie dawno nie karmiłem żadnego trolla.
  • Avatar
    Loko 7.04.2011 15:23
    Re: Komentarz ze spoilerami.
    Komentarz do recenzji "Ghost in the Shell 2.0"
    Wybacz, nie jestem z ludzi, którzy szukają na siłę głębi ani tym bardziej z tych co dyskutują o gustach, więc pozwolę sobie zakończyć ten nowy odłam dyskusji w tym momencie.
  • Avatar
    Loko 7.04.2011 10:22
    Re: Komentarz ze spoilerami.
    Komentarz do recenzji "Ghost in the Shell 2.0"
    Oook, właśnie mnie panowie uświadomiliście, że popełniłem ogromny błąd. Faktycznie przyznaję wam rację co do Władcy.

    @Anielski_Pyl:
    Po pierwsze: film oglądałem. Nie wiem jak Ty, ale ja nie mam nawyku komentowania czegoś o czym nie mam pojęcia. Ale przyznaję, że z głosem się wygłupiłem i jak chcesz to w prywatnym rankingu zrzuć mnie na sam dół.
    IMO film nie jest specjalnie bogaty treściowo, ot programik zyskał świadomość i chce zyskać ludzkie cechy (czyli typowe dla cyberpunku rozmyślania „czy maszyna może być człowiekiem”; formy się nie czepiam bo tu faktycznie jest świetnie).
    Tak się składa, że za 3D obniżyłem ocenę o jeden punkt, dwa kolejne poszły za to, że nie widzę absolutnie żadnego sensu wydawania pod osobnym tytułem tego samego filmu. W dodatku „zmiany” jakie zaszły były na minus, więc tym bardziej należy się niższa ocena.
  • Avatar
    A
    Loko 6.04.2011 22:03
    Komentarz ze spoilerami.
    Komentarz do recenzji "Ghost in the Shell 2.0"
    Sięgnąłem po ten tytuł, gdyż nie dawała mi spokoju myśl: co też twórcy zrobili z tym i tak już bardzo dobrym filmem, że należało go wydać drugi raz? Kierowany typowym dla mnie pesymizmem nie spodziewałem się niczego dobrego. Już w pierwszych minutach filmu okazało się, że miałem rację.

    Gdzieś wyczytałem, że „niektóre” sceny zostały przedstawione w 3D. Oczywiście musiał to być moment, w którym bohaterka świeci przed widzem tym, czym ją natura (wróć, technologia) hojnie obdarzyła. I nie mówię tu o błyszczącym uśmiechu. Nie to żebym miał coś do nagości w GITSie, ale IMO lepiej prezentuje się ta kreskówkowa niż próbująca udawać realistyczną. Ta oraz reszta scen w trójwymiarze prezentują się marnie (nawet już pomijając moją niechęć do 3D).

    Mają też podobno miejsce zmiany w udźwiękowieniu, cóż, ja ich (poza jedną naprawdę chamską, ale o tym niżej) nie wychwyciłem. Nie twierdzę, że ich nie ma, tylko po prostu każdy przeciętny widz ich nie wychwyci. No, chyba, że włączy sobie na drugim komputerze oryginalnego GITSa i będzie porównywał w trakcie seansu. Jedyną zmianą, która rzuca się w uszy (i przy okazji je trochę kaleczy) jest męski głos Władcy Marionetek. Brzmi on koszmarnie i nie pasuje, nie wspominając o tym, że nie ma on po prostu sensu. W końcu rezydował on w ciele żeńskiego androida i korzystał z jego syntetycznych odpowiedników strun głosowych, które raczej nie były typu męskiego. Jego „męska świadomość” chyba nie ma tu nic do rzeczy.

    Tak więc lepiej obejrzeć sobie oryginalnego GITSa (w HD jeśli już ktoś chce lepszą grafikę). Ocena z mocnej 8 spada na marne i litościwe 5.
  • Avatar
    A
    Loko 4.01.2011 21:25
    Coś więcej niż tylko hentai?
    Komentarz do recenzji "Kite"
    Odpowiedź: Nie.

    Nie bardzo wiem kto może być grupą docelową czegoś takiego. Pomiędzy scenami łóżkowymi mamy beznadziejne walki i drętwe dialogi między bezbarwnymi postaciami. Jeśli ktoś lubi hentai, które udaje, że ma fabułę to jest to tytuł dla niego. Inni niech trzymają się od tego z daleka. Anime otrzymuje ocenę 3/10, jest ona tak wysoka z powodu samej końcówki, która wywołała na mojej twarzy uśmiech ( kliknij: ukryte ).
  • Avatar
    Loko 30.12.2010 03:47
    Re: To raczej making off...
    Komentarz do recenzji "Cowboy Bebop Session XX: Mish-Mash Blues"
    Pytanie: gdzie Ty tam widzisz rozmowy z aktorami i twórcami? Sceny znane z anime stanowią tło, do opowiadań postaci. Do samego uniwersum może i faktycznie niewiele to wnosi, ale za to do anime na pewno – ożywia bohaterów. Traktować to należy faktycznie jako ciekawostkę dla fanów, ale już nie powiedziałbym, że skleconą ze ścinek.
  • Avatar
    Loko 25.05.2010 22:37
    ...
    Komentarz do recenzji "Cowboy Bebop Session XX: Mish-Mash Blues"
    Wszelkie znaki na niebie i ziemi (a konkretnie tutaj [link][link][/link]+ [link][link][/link]) wskazują że special wyszedł w trakcie trwania serii. Jednak MAL nie ma patentu na nieomylność więc uznajmy że masz rację. Co do pierwszego komentarza, ja sam obejrzałem ten odcinek po skończeniu serii TV, a jak wiadomo wrażenia po obejrzeniu połowy będą inne niż po dobiciu do końca. Opisałem właśnie te drugie. Wszyscy fani znają zakończenie serii i oni faktycznie mogą odczuć pewną nostalgię sięgając po ten dodatek. Obejrzany w środku serii nie przyniesie takich odczuć.
  • Avatar
    Loko 28.10.2009 00:31
    Komentarz do recenzji "Meitantei Kun-Kun"
    Akurat „odcinek specjalny” by nie pasował, ale wiem o co chodzi. Niemniej idzie się zorientować, więc chyba nie ma takiego sensu.
  • Avatar
    Loko 27.10.2009 21:48
    Komentarz do recenzji "Meitantei Kun-Kun"
    Trzeba przyznać, że jako bonus do serii Duell Walzer sprawdza się nieźle(...)


    Duell Walzer to alternatywny tytuł recenzowanego odcinka ([link][link][/link]), w w.w. zdaniu mowa o serii Rozen Maiden.
  • Avatar
    Loko 28.08.2009 01:25
    Re: Kolejna nietrafiona recenzja
    Komentarz do recenzji "K-ON!"
    Portal tanuki­‑anime ma na swym koncie kilka poważnych wpadek. Recenzaja K- On jest kolejnym dowodem niekompetencji.
    Bo jak inaczej można wytłumaczyć fakt, że Toradora- seria nawet nie umywająca się do K- on dostała wyższą ocenę ?


    No oczywiście. Skoro pan „jk” uważa że K­‑ON! jest lepszy od Toradara! to każdy kto powie inaczej popełni wielki błąd. Cały serwis Tanuki.pl powinien wysłać pisemne przeproszenie (najlepiej w trzech kopiach) do w.w. człowieka. A on sam zanim coś napisze, powinien kilka razy przemyśleć wypowiedź, biorąc pod uwagę np. gusta innych ludzi.
  • Avatar
    Loko 22.08.2009 18:17
    Re: Super loli jakich mało
    Komentarz do recenzji "Kodomo no Jikan"
    [link]. Przeczytaj, najlepiej kilka razy. Potem wypisuj idiotyzmy.
  • Avatar
    Loko 22.08.2009 04:32
    Re: Super loli jakich mało
    Komentarz do recenzji "Kodomo no Jikan"
    Poprawka, mówiłeś, że mam wymienić loli, ani słowa o ecchi. Radzę dowiedzieć się co oznacza termin „lolicon”, np. z wikipedii. Jak już będziesz to wiedział, to obejrzyj podane przeze mnie tytuły. Wtedy zrozumiesz o co sprawa się rozchodzi.
  • Avatar
    Loko 21.08.2009 16:34
    Re: Super loli jakich mało
    Komentarz do recenzji "Kodomo no Jikan"
    The Story of Little Monica, Gibomai, Vicious. Masz trzy, jak ci nie starczy to podam więcej.
    Z mang niech będzie HugHug, Motto Motoo i Juan Gotoh.

    Zapewne wykręcisz się tym, że to nie dotyczy tej serii tylko jej kontynuacji, ale jeśli scena z Usą i Rin w trzecim odcinku Second Term nie budzi w tobie zgorszenia, to Usunięto wycieczkę osobistą. Moderacja.. Bez urazy.
  • Avatar
    Loko 21.08.2009 04:36
    Re: Super loli jakich mało
    Komentarz do recenzji "Kodomo no Jikan"
    Ja lubię dobre loli i z całym przekonaniem stwierdzam że Kodomo no Jikan nie pasuje do tego określenia. Stanowczo NIE polecam tego tytułu, ponieważ większość scen budzi jedynie zgorszenie, i bynajmniej nie są one największym plusem tej serii.
  • Avatar
    Loko 20.08.2009 21:51
    Re: Gniotoch
    Komentarz do recenzji "Clannad Movie"
    Zgadzam się w całej rozciągłości. Ten film to skopanie świetnej serii i zarazem najgorsze anime jakie widziałem.