Tanuki-Anime

Tanuki.pl

Wyszukiwarka recenzji

Studio JG

Komentarze

Slova

  • Avatar
    Slova 5.04.2013 07:50
    Re: Ech..
    Komentarz do recenzji "Girls und Panzer"
    trafiła z 5 km, bo tak chciał scenarzysta, nie trafiła z 5 m,

    Już pisałem kilka razy… i nie z pięciu kilometrów, a z nieco ponad kilometra i przez przypadek.

    gówniary ubrane w szkolne mundurki żonglujące ciężkimi pociskami,

    Założenie serii, nie masz co tu się czepiać. I nie znasz masy pocisków, bo to nie są typowe pociski do danych czołgów, więc przystopuj. Znowu to, co powyżej – czepianie się do rzeczy, co do których nie ma pewności.

    i wystawiajace łeb w środku ostrzału, bo lepiej widać

    A co to ma do realizmu?

    Swoją drogą jak na skromne i „zwyczajne” nastolatki są „całkiem” odporne na stres związany z jazdą w klaustrofobicznych kokpitach ostzeliwanych ze wszystkich stron

    Bo to sport, a nie wojna?

    No ale bez przesady!

    W którym miejscu przesada? Znaczy chciałbyś wsadzić do czołgów facetów, żeby było realistycznie, tak? Ale wtedy to nie byłoby już Girls und Panzer.

    O ile ta seria byłaby dla mnie lepsza, gdyby zamiast tych gówniar wstawić już nawet 20‑paru letnie, sprawne fizycznie laski.

    A to obecne bohaterki są niepełnosprawne, czy jak?
    I jaką rolę gra wiek? Chcesz zobaczyć kobiety w czołgach, jedź do Izraela. Żaden problem.

    są ludzie tacy jak Slova, którzy potrafią się cieszyć z tak abstrakcyjnych serii jak dzieci

    No patrz, a to też do mnie pasuje
    posród nas, „twardo stąpajacych po ziemi” (jakież to nierealistyczne! Tożto bajka! Idź lepiej kopać kartofle albo oglądać film o wojnie w Iraku czy prostytucji wsród nieletnich, bo to jest prawdziwy świat!), „life is brutal and full of sadness” Polaków,

    No chyba system zagiąłem.
  • Avatar
    Slova 5.04.2013 00:45
    Re: Ech..
    Komentarz do recenzji "Girls und Panzer"
    (przede wszystkim dzięki efektowny, emocjonującym, bardzo realistycznie przedstawionym walkom czołgów)

    Tak, tak, NIE. Już nie przesadzajmy. Nawet ja nie twierdzę, że one były super realistyczne, bo nie były. Sęk w tym, że większość osób czepia się detali na zasadzie „bo tak być nie może” bez jakiejkolwiek analizy problemu. A guzik, większość zarzutów, by je rozpatrzyć, potrzebowałaby zwyczajnych fizycznych obliczeń by mieć pewność, że „czegoś się nie da bo ja tak uważam”. Jest za to cała masa innych rzeczy do których da się przyczepić bez dotykania założeń serii, ale jakoś nikt dotąd do nich nie doszedł. A ja ich wymieniać nie będę, a powód ku temu podałem w recenzji.

    Ale by dojść do tych rzeczy trzeba chłodnego spojrzenia na serię. Tymczasem większość komentarzy świadczy o tym, że ludzie reagują jak oblani wrzątkiem.
    „Hurr durrr nie ma Rudego, Grigori tak nie robił, dzie gówniary w czołgu, profanacja” – zobrazowany tok myślowy.
    Co ciekawe wrzawa jest o ocenę, a nie o treść recenzji, jedynie jeden komentarz odnosił się do tekstu, ale też nie wyszedł daleko poza moja opinia>twoja opinia.
  • Avatar
    Slova 5.04.2013 00:14
    Re: Ech..
    Komentarz do recenzji "Girls und Panzer"
    ale niech nie robią z widzów idiotów od razu!

    Niby w którym miejscu tak się dzieje?
  • Avatar
    Slova 4.04.2013 21:26
    Komentarz do recenzji "Girls und Panzer"
    To nie rynek anime jest zły, tylko Ty wybrałeś sobie złe hobby.

    Z tym akurat się nie zgadzam, bo nie można bezkrytycznie brać wszystkiego, co dają.

    Ale z pozostałymi argumentami się zgadzam.
  • Avatar
    Slova 4.04.2013 21:22
    Re: Ech..
    Komentarz do recenzji "Girls und Panzer"
    Ja tam optowałem za dopisaniem do wyróżników „sportowe”.
  • Avatar
    Slova 4.04.2013 19:29
    Komentarz do recenzji "Girls und Panzer"
    No a moje odczucia są wręcz przeciwne – udźwiękowienie jest fest, odgłosy wystrzałów naprawdę są niezłe, zaś dźwięki silników i ogólnie sprzętu bardzo wzorowe.

    I jeszcze raz – czytaj tekst. Do samych ocen przykładam niewielką wagę, wręcz traktuję je prowokacyjnie.
  • Avatar
    Slova 4.04.2013 19:26
    Re: Po co czołgi? Nie lepsze taczki?
    Komentarz do recenzji "Girls und Panzer"
    O magii w HP i tym podobnych rozmawiać nie będę, bo mam postanowienie, że do założeń świata przedstawionego się nie czepiam. No chyba, że w ramach dyskusji dla dyskusji.

    A oderwanie czołgu od ziemi to nie taka wielka sztuka, Rosjanie pokazują to co chwilę. A na asfalcie czołg nie ma żądnej przyczepności, więc nawet driftować nim można (na trawie też).
  • Avatar
    Slova 4.04.2013 19:24
    Re: Po co czołgi? Nie lepsze taczki?
    Komentarz do recenzji "Girls und Panzer"
    Czytaj tekst, a nie oceny.
  • Avatar
    Slova 4.04.2013 19:23
    Re: Po co czołgi? Nie lepsze taczki?
    Komentarz do recenzji "Girls und Panzer"
    Co rozumiesz przez „sztucznie rozdmuchaną popularność”?
  • Avatar
    Slova 4.04.2013 18:49
    Re: Po co czołgi? Nie lepsze taczki?
    Komentarz do recenzji "Girls und Panzer"
    kółka kręca się powoli, a czołg zasuwa… etc)

    Uwaga, bo to, co teraz napisze może niektórych zszokować.
    Czołg TOCZY SIĘ po gąsienicach, które KŁADZIE PRZED SOBĄ. Jedynym aktywnym elementem napędu jest tu koło napędowe, zazwyczaj przednie, pozostałe są pasywne. Prędkość obrotu kółek nie ma bezpośredniego przełożenia na szybkość poruszania się czołgu, to nie samochód.

    motyw sportowy z udziałem czołgów to głupota ot co

    Magia w Harrym Potterze to głupota, ot co!

    Taczki beda w drugim sezonie, juz wyciekl do niego scenariusz. Podlozem bedzie turniej miedzynarodowy, jedna ze szkol bedzie Technikum Rolnicze z Pultuska, pszenno‑buraczana eskadra oprocz taczek wystawi Ursusa C330 i dwie snopowiazalki. Na pewno ucieszy Cie tez fakt ze liderka naszego teamu bedzie corka dyrektora Technikum, kobieta silna i zdecydowana, majaca 130cm w bicepsie i dwa razy tyle w udzie.

    Anime of the year.
  • Avatar
    Slova 4.04.2013 18:40
    Komentarz do recenzji "Girls und Panzer"
    bez zdnego 3D stworzyć dość realistyczną fizykę pojazdów

    Tak. W filmach.

    I ciekawe, kiedy było to „dawniej”, bo „dawniej” w anime TV to mi się pomni jako Evangelion. Ta, serio dojrzali bohaterowie.
  • Avatar
    A
    Slova 4.04.2013 12:39
    Komentarz do recenzji "Kino no Tabi: Byouki no Kuni -For You-"
    Grafikę to miało zdecydowanie lepszą od serii telewizyjnej.
  • Avatar
    Slova 4.04.2013 00:42
    Komentarz do recenzji "Girls und Panzer"
    Szkoda, ze jeszcze tych odłamkowych nie montowali do lufy cyckami – wcale bym się nie zdziwił, a jedynie utwierdził w przekonaniu, że o co własnie chodziło twórcom.

    To co piszesz miałoby sens w momencie, gdyby do tego dorzucić fanserwis, jak w Upotte. Ale tego tu nie ma.

    Dlaczego nie stworzono dojrzałych żeńskich postaci, które faktycznie sprawowałyby funkcję człogistek, takich w moro, jak sie należy – silnych i zdecydowanych kobiet,

    Nie mam ochoty oglądać anime o Siłach Obrony Izraela.
    Poza tym to szkolny sport, więc czemu niby miałyby być dojrzałe?
  • Avatar
    Slova 3.04.2013 08:28
    Re: OK.... Spokojnie....
    Komentarz do recenzji "Girls und Panzer"
    Nie po prostu ich społeczeństwo jest mocno pacyfistyczne i wojny jako takiej nie trawi.
  • Avatar
    Slova 2.04.2013 20:19
    Re: ode mnie 5/10 i krótkie uzasadnienie
    Komentarz do recenzji "Girls und Panzer"
    Anime jest… nudne. Oglądanie dzieci w czołgach – powiedzmy, że OK. Oglądanie dzieci bez czołgów – WTF? Nie zgadzam się ze stwierdzeniem, jakoby akcji w tym anime była wystarczająca ilość. Duża, ale niewystarczająca. Odcinek 7 to brak jakichkolwiek walk czołgów, czyli nudziarstwo na maksa – pogawędki, „życie szkolne”, kąpiel w basenie, pultanie się bez sensu. A potem…

    No wiesz, ja bardzo polubiłem bohaterki, pomimo tej ich jedno wymiarowości i tego typu scenki przyjąłem bardzo pozytywnie. Nie mniej faktycznie – Clannad to nie był.

    Jeśli więc esencja serii, czyli pojedynki czołgów, okazuje się militarną dziecinadą, to nie zostało tam dla mnie nic.

    Skoro te pojedynki czołgów zostały sprowadzone do rangi sportu dla licealistek, to generalnie jest to dziecinada.

    nie ma to jak obejrzeć sobie odwiedziny chorej babci w szpitalu, rewelka

    Ale za to jakiej babci : E Mnie tam ta wizyta rozbawiła, a i nieco pogłębiła charaktery bohaterek.

    Muzyka – 10/10? Tylko mi nie mów, że puszczasz sobie ten OST na śniadanie, bo nie uwierzę.

    To nie wierz, ale słucham tego gdy gram w ARMĘ, RO2 i gdy jem sobie kolację przed komputerem. Zwłaszcza drugą płytę.

    Ani efektowności, ani artyzmu

    Tu są dwa skrajne stanowiska – jedno głosi, że muzyka filmowa ma być niezauważalna jako podkład scen, ma działać pośrednio na odbiór całości i wtedy jest idealna. Druga koncepcja jest taka, że ma być zauważalna i z pierdyknięciem. I obydwie są słuszne.

    sorry, ale nikogo w Polsce nie obchodzi Twoja radość

    Nie mogę wszystkich zadowolić, więc piszę recenzje od siebie, nie dla kogoś.

    Żadnego podsumowania, określenia grupy docelowej (lub stwierdzenia, że jej nie ma)

    Bo ja to robię nieczęsto i bardzo pobieżnie. Grupa docelowa ma wynikać z treści – kogo tekst zachęci, ten obejrzy. Nie lubię takiego szufladkowania.
  • Avatar
    Slova 2.04.2013 20:01
    Re: Ech..
    Komentarz do recenzji "Girls und Panzer"
    Nie.
    Przede wszystkim wszelkie wady, które sam zauważyłem (czyli większość, bo one się powtarzają w komentarzach) wymieniłem. I na Tanuki należę do opcji, która traktuje oceny cyferkowe bardzo… po macoszemu. W recenzji nie ważna jest ostateczna ocena, ale zawarte informacje, które każdy zinterpretuje inaczej. I ja zawarłem w recenzji takowe informacje.

    Z drugiej strony – jak miałem ocenić anime, które uważam za jedne z lepszych, jakie widziałem? Tyle radości z seansu nie miałem od czasu Futakoi Alternative, które jest najlepszym anime jakie widziałem. Nie będę oceniał wbrew sobie, bo komuś się nie spodoba. Jednocześnie przytakuję, gdy ktoś wymienia wady i podaje KONKRETY, bo ja sam te wady widzę, ale dla każdego dany aspekt ma inną wagę.
  • Avatar
    Slova 2.04.2013 16:18
    Komentarz do recenzji "Girls und Panzer"
    Bardziej subiektywnej recenzji chyba nie widziałem.

    W mojej opinii oznacza to, że to najlepsza recenzja jaką widziałeś.
  • Avatar
    Slova 2.04.2013 16:15
    Komentarz do recenzji "Girls und Panzer"
    Nie baszta czołgu, a baszta dowódcy. Specjalnie później odkopię ten numer, zrobię skan i zaprezentuję, bo wiem, że mam rację.
  • Avatar
    Slova 2.04.2013 12:24
    Komentarz do recenzji "Girls und Panzer"
    Nie chce mi się szukać artykułu, ale raczej w tak szanowanej gazecie jak TW: Historia nie popełniliby takiej gafy.
  • Avatar
    Slova 2.04.2013 01:14
    Komentarz do recenzji "Girls und Panzer"
    1. Recenzja strasznie dluga

    A po wysłaniu zorientowałem się, ze nie napisałem o fotorealistycznym odwzorowaniu miasta Oorai i o utworach Czajkowskiego w ścieżce dźwiękowej. Więc byłaby dłuższa.

    2. Niepotrzebne wtrety osobiste, w co kto gral, ktora godzina itp. To nie blog, tylko portal z recenzjami.

    Ludzie to lubią, ludzie to czytają. Przede wszystkim to puszczenie subtelnego oczka w stronę graczy WoT, do których nie należę.

    3. 'Akcja dawkowana w duzym natezeniu'? Zakonczenie bylo jasne od pierwszego, no moze drugiego odcinka. Walki bez szczegolnej logiki. Zalogi niesmiertelne. Epizody herbaciane tez podkrecaly tepo, ze hoho.

    No nie było jasne, bo wtedy nikt nie rozważał (i dalej nie ma żadnych wieści na ten temat) kontynuacji. Równei dobrze mogli uciąć karierę głównych bohaterek, gdyby się okazało, że dalsze inwestowanie w ten tytuł jest nieopłacalne.

    Walki miały dość sporo logiki. Ale tu musisz napisać gdzie jej brakowało, bym mógł cokolwiek odpowiedzieć.

    I nie wiem skąd założenie, że ktokolwiek ma ginąć. Jasno było powiedziane, że jest wręcz przeciwnie.

    Epizody herbaciane… raczej wstawki, nie było całych odcinków o piciu herbaty.

    5. ''Akcja w ostatnim epizodzie'' to zbior bezsensu i pokaz niewiedzy o, a nie sensowna akcja. To co tam wyczynialy nie mialo potwierdzenia w logice i fizyce.

    Rozważałem to z kilkoma lepszymi ode mnie (od Ciebie pewnie też) miłośnikami militariów, zwłaszcza broni pancernej i generalnie stanęło na tym, że wjazd czołgu na czołg raczej nie powinien być możliwy. Acz to była nadal dyskusja w odniesieniu do sytuacji z frontu wschodniego, gdzie czołgi były cięższe i miały inne zawieszenie, niż Typ 89.
    Reszta – wierność fizyce na poziomie, a wręcz lepsza, niż w większości anime.

    Co do logiki – jeszcze raz proszę o konkrety, bo tu ciężko polemizować nie znając konkretnych zarzutów.

    6. Podoba mi sie odniesienie do Upotte!, tyle, ze tam od razu zalozenia byly niczym z fantasy. Tutaj probowali nadac temu wszystkiemu sens, chocby w odcinkach 'polowicznych', co w starciu z rzeczywistocia nie mialo sensu. Bo i tak nawalaly z ostrej amunicji z bliska, puszczaly serie z karabinu maszynowego, kiedy niemal zawsze ktos wystawial glowe z czolgu i tak dalej.

    To była ostra amunicja pozbawiona zdolności bojowych. Z resztą napisałem, ze występuje plot armour, wiec nie wiem skąd zarzut.

    8. ''Baszta dowodcy''. Zaiste ciekawe rzeczy prawisz czlowiecze….

    Poczytaj literaturę poświęconą niemieckiej broni pancernej. Baszta dowódcy występowała właściwie we wszystkich niemieckich czołgach. To ten element wieży, który wystaje ponad jej profil i ma peryskopy dookoła. I tak, tak to się fachowo nazywa.

    9. Porownanie do Hidan no Aria- tez krytykowalem tamto anime, ale nie oszukujmy sie- to bylo fantasy z super mocami, a tu autorzy probowali nadac temu sens (odnosze sie tu chocby do ''czujnikow sprawdzajaych, czy wysunac flage''). Tak wiec w tej materi plus by szedl wstrone Hidan, anizeli Panzer

    O wysunięciu flagi ostatecznie decydują sędziowie. Czujniki jedynie sprawdzają, czy jest przebicie, czy też nie. Nie wiem więc, co sugerujesz – że nie dałoby się czegoś takiego wykonać? Ja bym tego tak z góry nie przekreślał.

    Brak chocby jakiejs naprawde zywej muzyki, pasujacej do tych czolgow­‑dragsterow.

    Były, słabo słuchałeś.

    Owszem, byly tam interpretacje marszy z roznych krajow, ale ich wykonanie nie bylo wcale powalajace.

    Bo marsze wojskowe generalnie nie są powalające. To muzyka marszowa, jak sama nazwa wskazuje, ma nadawać rytm, a nie powalać : E

    (z kilometra strzelaly w czasie jazdy, ale z 10 metrow to juz nie wypada?),

    Rozważaliśmy to. Miho jasno powiedziała, że na dalekim dystansie strzelanie w ruchu to totolotek, kiedyś trafią, bo prawdopodobieństwo zawsze działa. I nei ma róznicy, czy 10 metrów w czasie jazdy, czy kilometr – tamte czołgi nie miały stabilizacji, a im dłuższa lufa, tym bardziej jest niestabilna podczas ruchu, zwłaszcza przy takich manewrach.

    rosyjska zasadzka z ktorej nie mialy prawa uciec,

    Nie nie miały prawa – po prostu zrobiły to w taki sposób, w jaki nikt o zdrowych zmysłach by tego się nie podjął. I to właściwie połowa akcji w całym anime – może są nielogiczne, ale nie zawsze logika musi być na pierwszym miejscu w takich sytuacjach.

    Także czekam na konkrety, wtedy będziemy mogli rozmawiać.
  • Slova 1.04.2013 10:06:48 - komentarz usunięto
  • Avatar
    Slova 30.03.2013 00:05
    Komentarz do recenzji "Girls und Panzer"
    GuP jest idealnie wymyśloną maszynką do zarabiania kasy.

    Tak, tylko że… nawet autorzy nie przewidzieli, że tyle zarobi. Ot miało być takie tam żeby dorobić do budżetu studia, a co wyszło? Fenomen. I czym to wytłumaczysz? Upotte też miało broń i lolity, a się ni sprzedało. Więc jednak w GuP jest coś jeszcze, co ludzie tak lubią.

    jej konwencja (dziwczynki w czołgach) i to jak owa konwencja została przedstawiona do mnie nie przemawiają…

    No cóż, do niektórych nie przemawia magia w HP.

    chyba najbardziej pełna absurdów, niekonsekwencji, naginania praw fizyki i wszelakich dziwactw seria, jaką miałem okazję oglądać w ostatnim czasie.

    ja tam jestem zdania, że jak na standardy anime, to wszelkie prawa fizyki były nad wyraz staranne, a absurdy i dziwactwa jak najbardziej w normie.
  • Avatar
    Slova 28.03.2013 12:03
    Komentarz do recenzji "Break Blade"
    Kobiety na Gundamy!
  • Avatar
    Slova 26.03.2013 17:34
    Komentarz do recenzji "Break Blade"
    Też nie wiem.
  • Avatar
    A
    Slova 25.03.2013 22:48
    Komentarz do recenzji "Girls und Panzer"
    CO to było… co za finał… banan na mordzie przez 24 minuty i do jutra mi chyba nie zejdzie. A po seansie aż mnie w brzuchu kręci. Tyle akcji w jednym odcinku, że by kilka innych serii dało się obdarować.