Tanuki-Anime

Tanuki.pl

Wyszukiwarka recenzji

Studio JG

Komentarze

Slova

  • Avatar
    Slova 14.12.2011 13:44
    Re: 1/10
    Komentarz do recenzji "Code Geass: Lelouch of the Rebellion"
    Jeżeli twórcy nie potrafili stworzyć takich mechów, żeby zainteresować tego konkretnego osobnika, czego efektem było porzucenie tytułu, to ocena jest jak najbardziej sprawiedliwa. Co z tego, że coś jest wybitne, jeżeli zarazem ma jakiś nadrzędny element odpychający?
  • Avatar
    Slova 14.12.2011 08:36
    Re: 1/10
    Komentarz do recenzji "Code Geass: Lelouch of the Rebellion"
    Ale on wystawił 1/10, bo serii nie ukończył. A jeżeli coś nie jest wystarczająco dobre, by na to tracić czas i nie umie zainteresować widza – to taka ocena jest w tym przypadku słuszna.
  • Avatar
    Slova 14.12.2011 08:33
    Re: 1/10
    Komentarz do recenzji "Code Geass: Lelouch of the Rebellion"
    Uważnie. Rozwój postaci w CG polega jedynie na zmienianiu stron barykady, podczas gdy mechy mają PRZYSPIESZONĄ EWOLUCJĘ i nagle są bardziej wyraziste od bohaterów…
  • Avatar
    Slova 14.12.2011 08:31
    Re: 1/10
    Komentarz do recenzji "Code Geass: Lelouch of the Rebellion"
    Ale przecież ja np. lubię różne anime z mechami – Full Metal Panic! (jedno z niewielu ulubionych), Patlabora, różne mechy od Shirowa, Break Blade. A zarzekam się jednocześnie, że samych mechów nie znoszę, ale to odnosi się do mechów typu gundamowego. I np. mechy w CG lubiłem, dopóki nie zaczęły latać, strzelać z laserowej dzidy etc. A już to, że Suzaku wsiadł i pojechał Lancelotem totalnie mnie rozbroiło. A pewnie nawet prawa jazdy kat. B nie miał.
    Twój argument to inwalida.
  • Avatar
    Slova 12.12.2011 22:49
    Re: 1/10
    Komentarz do recenzji "Code Geass: Lelouch of the Rebellion"
    Tak, bo w Code Geass najważniejsze są roboty. Gratuluję.

    No, w drugim sezonie to na pewno ważniejsze od głównych bohaterów. Na pewno lepiej widać rozwój mechów, niż postaci, a to dobrze o tym anime nie świadczy.

    Np. na pierogi! Wyobrażasz to sobie, epickie pojedynki na pierogi?

    jasne! Ale lepsze by były…nie wiem… Cokolwiek, co nie jest wielkim robotem. A najlepiej to normalne bitwy z normalnym sprzętem, a nie jakieś mechy. Mechy są dla cieniasów, rambo był epicki i strzelał z łuku do śmigłowców. I wygrywał.
  • Avatar
    Slova 12.12.2011 22:46
    Re: 1/10
    Komentarz do recenzji "Code Geass: Lelouch of the Rebellion"
    Bzdura, drugi sezon to już kompletny overload mechów, laserów, powerboostów etc. Jeżeli nie wytrzymał pierwszej części, gdzie mechy są jeszcze do strawienia, to przy drugiej zacznie kląć jak szewc.
  • Avatar
    Slova 10.12.2011 15:07
    Komentarz do recenzji "Sunabouzu"
    Zgadzam się, ale jedynie co do ostatnich kilku odcinków, aczkolwiek już ostatni był naprawdę dobry. Komedia nie musi być przecież śmieszna przez cały czas. Poza tym Taiko mnie wręcz urzekła od samego początku i jej zwiększona ilość czasu antenowego w drugiej połowie bardzo mi odpowiadała.
    Właściwie, to nie zgadzamy się tylko w tym jednym punkcie, ale to zrozumiałe – dla mnie np. TSR był lepszy, niż pierwsza seria FMP, co jest wyłącznie kwestią predyspozycji. Nic dziwnego więc, że Sunabozu oceniam tak samo po całości. I chyba odbiłbym się od tego, gdyby nie bardziej poważna druga połowa.
    Co do całej reszty, to nasze poglądy są podobne, po prostu składowe oceny mają inną wagę.
  • Avatar
    A
    Slova 9.12.2011 23:26
    Komentarz do recenzji "Sunabouzu"
    Wstyd. Po prostu wstyd, że tak dobre anime czerstwieją w cieniu „wielkich” produkcji pokroju Code Geass czy innych „wybitnych” serii. Mainstreamowe megahity nie mają nawet cząstki tej magii, którą ma do zaoferowania Sunabozu. I z czystym sumieniem mogę postawić Desert Punka obok mojego ulubionego Full Metal Panic!, jako wzór dla serii przygodowej.
    A jeżeli ktoś się ze mną nie zgadza, to niech gryzie piach! Ahaha~!
  • Avatar
    A
    Slova 5.12.2011 21:26
    Komentarz do recenzji "Highschool of the Dead"
    Obejrzałem to anime z nastawieniem „o nie, co za crap, ale muszę zobaczyć dla materiału do panelu”. I wciągnęło mnie bez reszty. Świetne kreacje postaci, to chyba najlepszy aspekt tej serii. Ich zachowania – naturalne, świetnie pasujące do archetypów, ale jednocześnie bliskie normalnym ludziom. I ta ich wyjątkowość – bo gdyby byli inni, zachowywali się inaczej, to by nie przeżyli.
    8/10. Oby każda seria ecchi miała tak świetnych bohaterów, a wtedy zmienię predyspozycje.
  • Avatar
    Slova 30.11.2011 00:28
    Komentarz do recenzji "Gosick"
    Ale od kiedy to recenzja ma tylko zachęcać?
  • Avatar
    Slova 29.11.2011 23:34
    Re: ehh czy mozna upasc nizej?
    Komentarz do recenzji "Gosick"
    Wiesz, nie wiem. Na pewno akcja dzieje się po roku 29, ponieważ w anime jedna z postaci używa pistoletu Walther PPK, który wszedł do produkcji dopiero w tym roku.
  • Avatar
    Slova 28.11.2011 22:04
    Re: ehh czy mozna upasc nizej?
    Komentarz do recenzji "Gosick"
    Fabula anime/light novel zaczyna sie w 1924 roku i data zakonczenia 1 wojny nie jest podana

    W takim razie zarówno moda, jak i przedstawiona w anime obyczajowość są na bakier z faktami historycznymi – koniec IWŚ był też w Europie przełomem kulturowym.

    A dywagacje historyczne… Każdy historyk doskonale wie, że tak szybko po zakończeniu Wielkiej Wojny państwa Europy Zachodniej nie były w stanie ponowić działań wojennych na tak wielką skalę. A bolszewicy mieli wtedy jeszcze swoje własne, wewnętrzne problemy.
  • Avatar
    Slova 16.10.2011 12:25
    Re: Cudowne
    Komentarz do recenzji "Code Geass: Lelouch of the Rebellion R2"
    Przecież Rolo sam się poświęcił dla Lulu~~ :-)

    Piszę raczej o jego prawdziwej rodzinie, Rolo był ustawiony.
  • Avatar
    A
    Slova 5.10.2011 14:33
    Komentarz do recenzji "C³"
    Dziwne, że mi to ze zrzutek mocno przypomina Kore wa Zombie…
  • Avatar
    Slova 29.09.2011 11:59
    Re: Spin off lepszy od oryginału
    Komentarz do recenzji "Toaru Kagaku no Railgun"
    Chyba żartujesz. O ile w Toaru była jakakolwiek akcja z sensem, to w porównaniu do pierwowzoru autorzy anime z robili z Railguna coś bliższego K­‑onowi, niż mandze seinen.
  • Avatar
    Slova 26.09.2011 13:09
    Re: Bajka dla dzieci
    Komentarz do recenzji "Rozen Maiden"
    Naruto to niezwykle poważna manga o sile marzeń, ograniczeniach człowieka, prawdziwej przyjaźni i Bóg wie czym jeszcze.

    Ale Naruto recenzowano w Kawaii na podstawie pierwszych kilku tomów (dwóch?), gdzie takie stwierdzenia są jak najbardziej trafne. Tak więc recenzja (wiem nawet która, to było w Mangazynie raczej, nie w Kawaii) była jak najbardziej słuszna.

    .....Tylko że liczy się jeszcze wykonanie tematu.

    problemem pierwszej serii było to, że twórcy nie chcieli przegonić materiału z mangi, więc zrobili serię bardziej luźną. Ogólnie, moim zdaniem, ocenianie tego anime bez uwzględnienia Traumed to jak wyrwanie kilku losowych ksiąg z Pana Tadeusza i stwierdzenie, że nie trzyma się kupy – druga seria to klucz do zrozumienia anime, niestety wyczerpała temat i rozeszła się z pierwowzorem w ostatnich odcinkach.
  • Avatar
    Slova 26.09.2011 08:09
    Re: Дa, дa~!
    Komentarz do recenzji "Hanasaku Iroha"
    Nie umiecie docenić powierzchowności i płytkości tej serii – jest tak obyczajowa, że bardziej obyczajowa być nie może.
    Tak, będę tardził, a poza tym
    tl;dr, może później.
  • Avatar
    Slova 26.09.2011 08:03
    Re: Bajka dla dzieci
    Komentarz do recenzji "Rozen Maiden"
    Owszem, ale najwidoczniej nie oglądałeś uważnie i przegapiłeś coś ważnego – motyw walki z fatum, nieuchronność losu. Jak w Królu Edypie, co by bohaterki nie zrobiły i tak wszystko sprowadza się do tego, że MUSZĄ uczestniczyć w grze Alicji.
    To już należy do poważnych opowieści, nieprawdaż?
  • Avatar
    A
    Slova 25.09.2011 19:48
    Komentarz do recenzji "Hanasaku Iroha"
    Najlepszy ostatni odcinek, jaki od dawna widziałem. Naprawdę dobrze domknięta (bo nie zamknięta!) historia, bez pozostawionych niedomówień i wątpliwości. Bardzo dobry serial obyczajowy ze świetnym balansem między dramatem, humorem i romansem i oryginalnym motywem przewodnim. Taki wręcz odpowiednik Klanu, tylko ciekawszy i bardziej dynamiczny. Komu się podobały najbardziej obyczajowe fragmenty Clannadu czy Kanon 2006, ten powinien zobaczyć Hanasaku Iroha.
  • Avatar
    A
    Slova 25.09.2011 13:32
    Komentarz do recenzji "Nichijou"
    Po zakończeniu serii ocenę 10 podtrzymuję, bo tak losowego humoru dawno nie uświadczyłem.
  • Avatar
    Slova 25.09.2011 11:31
    Re: Bajka dla dzieci
    Komentarz do recenzji "Rozen Maiden"
    Ponieważ?
  • Avatar
    Slova 21.09.2011 19:51
    Re: tl;dr
    Komentarz do recenzji "Dragon Ball Z"
    Pfff, kolego, sam stworzyłem siedmiostronicową recenzję i jest ona druga, pod względem długości na Tanuku. Weź mnie nie detronizuj, co?
  • Avatar
    Slova 19.09.2011 22:37
    Re: zła
    Komentarz do recenzji "No.6"
    Sugoi monogatari nee­‑chan.

    To teraz napisz nam, dlaczego tak uważasz?
  • Avatar
    Slova 18.09.2011 19:59
    Re: Cenzura i tak by to zakryła.
    Komentarz do recenzji "Hidan no Aria"
    Problemem Arii jest ona sama a nie jej głos, irytowałaby mnie tak samo albo i jeszcze bardziej z innym seiyuu, nawet jakby miała głos Norio Wakamoto

    Właśnie eksplodowałem.
  • Avatar
    Slova 18.09.2011 01:58
    Re: Japońscy zboczeńcy.
    Komentarz do recenzji "Yosuga no Sora"
    Widzę, że ktoś tu najnowsze M jak Ryszard oglądał ;)