Tanuki-Anime

Tanuki.pl

Wyszukiwarka recenzji

Polcon 2018

Komentarze

Zegarmistrz

  • Avatar
    Zegarmistrz 15.11.2009 11:32
    Re: ...
    Komentarz do recenzji "Saki"
    Ok! Od dziś będziemy wyłącznie chwalić serie, które mi się nie podobały.
  • Avatar
    Zegarmistrz 13.11.2009 13:03
    Re: słaba recenzja
    Komentarz do recenzji "Saki"
    Ja się zgodzę z Avesem. Pamiętam, jak w Kawaii niektórzy redaktorzy, którzy byli niewątpliwymi fanami niektórych gatunków recenzowali swoje serie. Podchodzili do nich całkowicie bezkrytycznie, wychwalali pod niebiosa biusty bohaterek i ich kształty, niewiele tylko brakowało, żeby zaczęli wyliczać, na widok których oddali się grzechowi Onana… Aż wstyd człowiekowi było czytać takie teksty.

    Co więcej te teksty miały wyjątkowo niską wartość. Z opisu Magic Knight Rayerth nic bym nie zrozumiał, gdybym wcześniej nie oglądał serii, to samo tyczyło się Saber Marionette. Megami Paradise, zgodnie z recenzją OAV niemalże wybitne okazało się kiepską ekranizacją słabego hRPG… Wyliczać można by bez końca.

    Dlatego też stoję na stanowisku, że recenzjom pisanym przez fanbojów należy powiedzieć stanowcze NIE!
  • Avatar
    A
    Zegarmistrz 3.12.2008 19:35
    Źle. Nawet bardzo źle...
    Komentarz do recenzji "Slayers Revolution"
    Czekałem na to anime, nawet z pewnym, że tak powiem optymizmem, który nie minął nawet po dwóch pierwszych odcinkach, dość średnich zresztą. Po ich obejrzeniu byłem pewien, że całość się jeszcze rozkręci: przeciwnie. To były najlepsze momenty tej serii. Potem było już tylko gorzej, aż tak źle, że odpadłem od serii przy siódmym epizodzie.
  • Avatar
    Zegarmistrz 19.08.2007 12:47
    Re: Lekka przesada
    Komentarz do recenzji "Tokko"
    keev napisał(a):
    Nie przesadzajmy, projekty postaci nawet na zaprezentowanych screenach nie wyglądają aż tak tragicznie jak przedstawia to Recenzent.


    Bo to są postacie na screenach, w dodatku małych, ciemnych i niewyraźnych, wreszcie wybieranych tak, żeby były ładne. Niestety na ich podstawie trudno powiedzieć coś więcej o samym anime. Tym bardziej, że screeny się nie ruszają, więc nie widać na nich, jak słaba jest animacja.
  • Avatar
    Zegarmistrz 3.08.2007 23:10
    Re: O Anime
    Komentarz do recenzji "Love Hina"
    Przez większość czasu Narusegawa używa szkieł kontaktowych.
  • Avatar
    Zegarmistrz 1.08.2007 00:25
    Re: to było 6 lat temu
    Komentarz do recenzji "Rave Master"
    staruszka napisał(a):
    ciężko ocenić anime sprzed 6 lat kiedy nie patrzy się z perspektywy całości rynku z tamtego okresu i trochę bez sensu porównywać jakość animacji z tym co mamy obecnie ( do tego ilość uwag o wysokości budżetu trochę wypacza obraz. doprawdy, ciekawe czy autor ma jakiekolwiek dane liczbowe na ten temat )


    Pisząc recenzje zawsze zakładam, że mój czytelnik będzie osobą żyjącą w tym samym momencie, w którym mój tekst zostanie opublikowany i szukającą rozrywki godnej czasów, w której żyje, a nie pracownikiem muzeum, albo podróżnikiem w czasie, władnym cofnąć się o sześć lat.

    Nawiasem mówiąc, nawet, gdyby mój czytelnik był władny o te 6 lat się cofnąć w czasie, to w wypadku Rave by mu to nie pomogło. Rave ma grafikę na poziomie roku 1997­‑8, a nie 2001.
  • Avatar
    Zegarmistrz 23.07.2007 12:59
    Re: Zdania są podzielone
    Komentarz do recenzji "Eureka Seven"
    Ale źle o jej miłośnikach.
  • Avatar
    Zegarmistrz 23.07.2007 10:01
    Re: Zdania są podzielone
    Komentarz do recenzji "Eureka Seven"
    Szczerz mówiąc, to ja obserwuje zupełnie inne zjawisko. Jak w przypadku większości serii kultowych reakcje dzielą się na:
    1) Normalne, umiarkowane i podchodzące ze zdrowym obiektywizmem.
    2) Hurraoptymistycznie super entuzjastyczne, bezmyślne reakcje fanów.
  • Avatar
    Zegarmistrz 14.07.2007 14:26
    Re: Ech... nie zgadzam się! Świetny film.
    Komentarz do recenzji "Munto"
    wa-totem napisał(a):
    To tak jakbyś się domagał, żeby z zachowania bohaterów „Stawki większej niż życie” albo „Kelly's Heroes” można było wnioskować o naturze i przyczynach II Wojny Światowej. A przecież setting Fantasy stawia twórców w gorszej sytuacji – bo muszą powiedzieć wszystko, co o II WŚ wie większość potencjalnych widzów. Jednak udaje im się to zrobić elegancko, podczas gdy Ty twierdzisz w recenzji że tego nie robią.


    Kim jest Gass (oprócz tego, że obcym i dzierży potężną moc i jest w stanie wysyłać ludzi na ziemie) i dlaczego pomaga Munto? Kim jest dziewczynka, która wiecznie za nim łazi? Kim jest Ryuely (niewidoma wróżka), jaka jest jej rola w całym tym świecie (to się nieco wyjaśnia w drugiej części). Kim jest ten chłopiec, który się za nią pęta? Kim jest wojowniczka stojąca po stronie przeciwnika? Brakowało też danych o samym Gntarlu i reszcie rady. Niestety, spotykałem settingi fantasy, gdzie rozwiązano to lepiej.

    To bardzo przeszkadzało mi w oglądaniu.

    Nie przeczę, że film jest niezły, od strony technicznej nawet bardzo dobry. Tak naprawdę brakowało w nim 5­‑10 minut i kilku słów więcej, żeby fabularnie dorównał stronie technicznej.

    Jeśli wyjdzie trzecia część (na co też mam nadzieje), która porozwiązuje wszystkie zagadki, to chętnie napisałbym recenzje od nowa, tym razem dając 9 może nawet 10 za fabułę.
  • Avatar
    Zegarmistrz 14.07.2007 12:00
    Re: Ech... nie zgadzam się! Świetny film.
    Komentarz do recenzji "Munto"
    wa-totem napisał(a):
    Cóż, w Munto dialogi faktycznie mówione są szybko, najwyraźniej zbyt szybko dla Ciebie, drogi Zegarmistrzu.  kliknij: ukryte 


    Tak, wiem o tym.

    W serii dostajemy wykład o tym, jak działa świat, w którym toczy się akcja, jego regułach oraz personaliach postaci. Niemniej jednak to jest wiedza „gotowa” którą twórcy podali nam w skompresowany sposób. Nijak nie wynika ona z zachowania postaci. Sprawia to, że produkcja jest sucha jak film dokumentalny o wojnie w Afganistanie, co raczej nie jest zaletą w wypadku produkcji rozrywkowej.

    Warto zauważyć też jeszcze jedno: między obejrzeniem pierwszego i drugiego Munto miałem trwającą kilka miesięcy przerwę. Jedynka sporo zyskuje po obejrzeniu dwójki.
  • Avatar
    Zegarmistrz 7.05.2007 18:19
    Re: Berserk
    Komentarz do recenzji "Berserk"
    Prosze się zdecydować: czy jest to seria, która nie jest obowiązkowa dla wszystkich i (w domyśle) możemy ją sobie odpuścić, czy też rzecz, której nie oglądając wiele stracimy?
  • Avatar
    Zegarmistrz 1.04.2007 15:31
    Re: nonono...
    Komentarz do recenzji "My-Otome"
    Że tak powiem: dziwne hobby mają.
  • Avatar
    A
    Zegarmistrz 11.03.2007 20:41
    Nie dla dzieci:
    Komentarz do recenzji "Black Lagoon: The Second Barrage"
    O ile miałem pewne wątpliwości co do Black Lagoon, to drugi sezon zatarł je całkowicie. Wpierwszym twórcy zachowywali się troche, jakby nie wiedzili w którą stronę pragną się udać, w efekcie dostaliśmy kilka historii w dość rozbierznych klimatach. Natomiast druga seria konsekwentnie realizowana była w specyficznej maniacko – mrocznej atmosferze.

    Była też znacznie mocniejsza od poprzedniczki. W prawdzie zdarzają się tytuły brutalniejsze od Black Lagoon, ale prawie na pewno nie pozwoliłbym oglądać swoim dziecią Black Lagoon. Postacie tak naprawdę dawało się lubić tylko z jednego powodu: większość ich antagonistów była jeszcze bardziej (lub tak samo) chora, jak oni.
    Właściwie chyba całą obsadę powinno się zamknąć w kryminale albo psychiatryku na długie lata.
  • Avatar
    A
    Zegarmistrz 19.02.2007 23:16
    Trudno ocenić:
    Komentarz do recenzji "Utawarerumono"
    Anime generalnie mi się podobało, głównie za bitwy, w których naprawdę brali udział żołnierze, zamiast robić za tło, jak to zwyczajowo przyjęto. Nic nie można zarzucić także grafice i muzyce. Niestety fabuła jest w najlepszym razie poprawna, barkuje w niej jakiejś tajemnicy, wspólnego wątku, który trwałby od pierwszego odcinka do – wziętego zupełnie z kosmosu – zakończenia. Sporo można zarzucić też wyjątkowo drętwemu głównemu bohaterowi.

    Nie mniej jednak oglądało się to bardzo przyjemnie. Ocena na 8.
  • Avatar
    Zegarmistrz 14.12.2006 17:38
    Re: Dziwne
    Komentarz do recenzji "Angel Cop"
    Nie jestem do końca pewien, czy w ogóle wstawianie ocen ma sens.

    Prawdę mówiąc zostały one na serwisie dodane dość późno, jako pomoc, dodatkwe źródło informacji. Główny przekaz z założenia miał być zawarty w tekście. To nie jest atak, ale wygląda na to, że jednak większość osób bardziej zwraca uwagę na te kilka gwiazdek i cyferek, niż recenzje. Jest to dość gruby błąd, gdyż precyzyjne ustanowienie tego, jaki powinien być werdykt jest – niestety – niemożliwe.

    Przyczyną tego jest choćby tak prozaiczny fakt, jak multum źródeł, z których czerpane jest anime. Dwie osoby – nawet podzielające te same gusta i przekonania – będą miały totalnie inne wrażenia o grafice, jeśli jedna z nich np. obejrzy serie na zagranicznym kanale telewizyjnym, a druga ściągnie P2P w jakimś archaicznym formacie.
  • Avatar
    Zegarmistrz 8.12.2006 15:58
    Re: Dziwne
    Komentarz do recenzji "Angel Cop"
    Podczas pisania recenzji serii starszych przyjmuje, że moim głównym czytelnikiem będą osoby patrzące przez pryzmat chwili, w której ten tekst powstał, kierujące się momentem wstawienia go na serwis. Podwyższona ocena za grafikę byłaby myląca dla tego typu czytelników. Ponadto zabawa w archeologię i odgadywanie, jaka seria była na tle filmów lat minionych jak na mnie raz, że nigdy się nie udaje, to nie za bardzo ma sens.
  • Avatar
    Zegarmistrz 1.10.2006 10:56
    Re: bez przesady
    Komentarz do recenzji "Hand Maid Mai"
    To anime o cyckach nie może być dobre?
  • Avatar
    Zegarmistrz 8.09.2006 16:30
    Re: luki...
    Komentarz do recenzji "Taihou no Machi"
    Ave nie ma, więc ja odpowiem.

    To anime ma raptem 23 minuty. Bardzo trudno jest napisać dłuższą niż kilkanaście zdań recenzje tego typu produkcji bez streszczania całości albo popadania w wodolejstwo, co byłoby poważną wadą. Krótkie formy mają to do siebie, że nie da się nad nimi za długo rozwodzić.
  • Avatar
    Zegarmistrz 2.07.2006 19:21
    Re: Moja wypowiedź.
    Komentarz do recenzji "Gilgamesh"
    Uwielbiam Pottera i Śmierciożerców, a więc czarne charaktery, które można spotkać właśnie w tej anime.


    Nie całkiem rozumiem to zdanie. Prawdopodobnie znaczy ono tyle, że autor uważa iż bohaterowie Gilgamesha mają podobną głębie psychologiczną, jak herosi Harrego Pottera.

    W 100% się z tą opinią zgadzam.
  • Avatar
    Zegarmistrz 28.06.2006 14:33
    Re: Onegai Twins
    Komentarz do recenzji "Onegai Twins"
    Seria TV liczy 12 odcinków. Prócz niej nakręcono jeden, 26 minutowy odcinek OAV, którego recenzji nie ma w bazie.
  • Avatar
    A
    Zegarmistrz 22.06.2006 19:08
    Dobre anime
    Komentarz do recenzji "Erementar Gerad"
    Anime to jest naprawdę dobre, choć może nieszczególnie ambitne, nie mniej jednak posiadające bardzo wciągającą, ciekawą fabułę i sympatyczne, dające się lubić postacie. Na uwagę zasługuje też bardzo dobra, wpadająca w ucho muzyka.

    W prawdzie nie dane mi było skończyć oglądać tego tytułu, ale na pewno do niego wrócę, jak tylko znajdę czas.
  • Avatar
    Zegarmistrz 3.06.2006 10:05
    Re: reakcja uzaleznionego od anime ...
    Komentarz do recenzji "Elfen Lied"
    Gdyby ten komentarz był krótszy umieściłbym go sobie w podpisie.
  • Avatar
    Zegarmistrz 24.05.2006 14:34
    Re: wtf ?!?!?
    Komentarz do recenzji "Akira"
    S. napisał(a):
    Odechcialo mi sie czytac po 'zdeaktualizowanych konfliktach zbrojnych i problemac spolecznych' bedacych tematem odleglych piesni i nie na czasie. O taka wypowiedz moglby sie pokusic tylko calkowity ignorant w 'tych' sprawach.
    "
    Zechciej mi – jako całkowitemu ignorantowi – powiedzieć, którym to państwa na świecie stoją na krawędzi unicestwienia w nuklearnej wojnie ze swym radzieckim kumplem, jednocześnie pomału pogrążając się w gospodarczej zapaści wynikłej z ciągniętej od 50 lat konkurencji z ZSRR?

    Dlaczego nie wspomniales w niej o najwazniejszym watku – istocie Akiry?

    Gulasz wołowy?
    Uwaga spoiler: kliknij: ukryte 
    To takie głębokie i niosące takie doniosłe przesłanie, że aż się śmiać chce, gdy się widzi jak ludzie się tym onanizują.
    Wracaj do piaskownicy. Tyle co do ciebie.

    I jeszcze jedno: ty tymczasem naucz się znaczenia słów „różnica poglądów”, „tolerancja”, „dobre wychowanie”, „kulturalne zachowanie w miejscach publicznych”.

    Nie pozdrawiam.
  • Avatar
    Zegarmistrz 19.05.2006 10:39
    Re: luki...
    Komentarz do recenzji "Taihou no Machi"
    Ja pragnę jeszcze dodać, że nasza strona oferuje możliwość napisania recenzji alternatywnych. Nie jest to bardzo trudne i zajmuje podobną ilość czasu, co pisanie gargantuicznych komentarzy.

    Recenzje alternatywne są publikowane, jeśli spełniają wymogi formalne (napisane zostały po polsku, zgodnie z panującymi normami ortografi, gramatyki i interpunkcji).

    Serdecznie zapraszam, jeśli ktoś ma ochotę.
  • Avatar
    Zegarmistrz 12.05.2006 07:15
    Re: Tak na marginesie ;)
    Komentarz do recenzji "Boku no Chikyuu o Mamotte"
    1) Recenzja dotyczy OAV nie filmu… Dlatego brak o nim wzmianek. Jeśli kiedyś ktoś obejrzy (a ja zastosuje się do twoich zaleceń i owo niewątpliwe dzieło omijac będę łukiem możliwie szerokim) to zapewne zrecenzuje.
    2) Wiesz… Ktoś może – pomimo tego, że przeczytał recenzje – próbować oglądać to anime. Nie mogę zdradzić wszystkich niuansów fabuły, bo zepsółbym mu zabawę.