Tanuki-Anime

Tanuki.pl

Wyszukiwarka recenzji

Kyaa! - magazyn o animacji, mandze i kulturze japońskiej

Anime

Oceny

Ocena recenzenta

7/10
postaci: 6/10 grafika: 7/10
fabuła: 7/10 muzyka: 5/10

Ocena redakcji

4/10
Głosów: 5 Zobacz jak ocenili
Średnia: 3,60

Ocena czytelników

4/10
Głosów: 45
Średnia: 4,29
σ=1,72

Kadry

Zrzutka
Zrzutka
Zrzutka
Zrzutka
Źródło kadrów: Własne (IKa, Grisznak)
Więcej kadrów

Wylosuj ponownieTop 10

Miyuki-chan in Mirrorland

Rodzaj produkcji: seria OAV
Rok wydania: 1995
Czas trwania: 15 min
Tytuły alternatywne:
  • 不思議の国の美幸ちゃん
Gatunki: Fantasy, Komedia
Postaci: Anthro; Pierwowzór: Manga; Miejsce: Świat alternatywny; Inne: Ecchi, Shoujo-ai/yuri
zrzutka

Miyuki­‑chan po drugiej stronie lustra, czyli Lewis Carroll wg CLAMPa po raz drugi.

Dodaj do: Wykop Wykop.pl

Recenzja / Opis

Druga część zwariowanych przygód Miyuki­‑chan tym razem przenosi główną bohaterkę w świat, który z grubsza przypomina ten opisany w O tym, co Alicja odkryła po drugiej stronie lustra. Ale jedynie z grubsza. Otóż, podobnie jak w pierwszej części CLAMPowej interpretacji dzieł Lewisa Carrolla (Miyuki­‑chan in Wonderland), wszystkie role obsadzone zostały przez skąpo ubrane i napalone dziewczęta, które najwyraźniej mają ochotę na naszą słodziutką i jakże niewinną Miyuki – typową japońską nastolatkę.

Miyuki­‑chan szykuje się właśnie do szkoły, gdy nagle na niczego nie podejrzewającą dziewczynkę napada… jej własne odbicie w lustrze, które po krótkiej szarpaninie i macaninie wciąga swą ofiarę do innego wymiaru. Chociaż Miyuki już raz miała przyjemność(?) odwiedzić świat szalonych erotycznych fantazji, zwany potocznie „krainą czarów”, zajmuje jej sporo czasu, by zorientować się, gdzie tym razem trafiła. Gdy zaś się dowie, będzie już za późno na odwrót.

Ta króciutka, zaledwie piętnastominutowa OAVka wywoływała dość sprzeczne opinie. Mimo erotycznych podtekstów (ba, jakich podtekstów? Tu wszystko jest jasne!) CLAMPowi udało się podejść do tematu w miarę oryginalnie i zrobić całość po swojemu. W końcu szaleństwo i abstrakcja były jednymi z podstaw dzieł Carrolla – czemu zatem nie zrobić tego samego, tylko nieco inaczej?

Jak już wspominałem, Miyuki­‑chan in Mirrorland to interpretacja dość swobodna – mamy więc Humpty Dumpty, która zmusza bohaterkę do rozegrania rozbieranej partii szachów, dwie niedopieszczone elfki – lesbijki i kilka innych tego typu atrakcji. Brakuje tu np. odniesień do genialnego wiersza Jabberwocky – no, ale nie można mieć wszystkiego, prawda? Jeśli kogoś dziwi erotyczne zabarwienie – jest to ukłon w kierunku oryginału, który, choć oczywiście w podtekstach, miał podobny klimat, a i sam autor przejawiał w tej materii ciekawe skłonności.

Strona graficzna? Jeśli powiem, ze to CLAMP, to chyba wszystko będzie jasne, nieprawdaż? Wielkie oczy, skąpe, acz udziwnione ubrania, dopracowana całość, dużo słodyczy – to właściwie standard tych pań. Na plus trzeba przyznać, że Miyuki­‑chan in Mirrorland nie jest aż tak słodkie jak Cardcaptor Sakura czy Chobits. Fajnym dodatkiem jest też prezentacja kilku artów podczas endingu. Muzyka jest słodziutka i wesoła, większość melodyjek to te, które znamy z pierwszej części, zaś ending może wpędzić w cukrzycę – mnie nie przypadł szczególnie do gustu. Uczciwie trzeba jednak przyznać, że muzyka pasuje do całości.

Jeśli komuś podobała się część pierwsza, drugą również powinien obejrzeć. Jeśli zaś wizyta Miyuki w krainie czarów nie przypadła wam do gustu, to odwiedziny naszej słodziutkiej Japoneczki po drugiej stronie lustra lepiej sobie darujcie.

Grisznak, 17 grudnia 2006

Twórcy

RodzajNazwiska
Studio: Lee Production, Magic Bus, Studio Mark
Autor: CLAMP
Projekt: Tetsurou Aoki
Reżyser: Kiyoko Sayama, Mamoru Hamatsu
Scenariusz: Ageha Oukawa
Muzyka: Toshiyuki Honda