Tanuki-Anime

Tanuki.pl

Wyszukiwarka recenzji

Studio JG

Anime

Oceny

Ocena recenzenta

7/10
postaci: 7/10 grafika: 7/10
fabuła: 5/10 muzyka: 6/10

Ocena redakcji

7/10
Głosów: 3 Zobacz jak ocenili
Średnia: 7,00

Ocena czytelników

7/10
Głosów: 35
Średnia: 6,89
σ=1,19

Kadry

Zrzutka
Zrzutka
Zrzutka
Zrzutka
Źródło kadrów: Własne (Grisznak)
Więcej kadrów

Wylosuj ponownieTop 10

A-Channel +Smile

Rodzaj produkcji: seria OAV (Japonia)
Rok wydania: 2012
Czas trwania: 2×25 min
Tytuły alternatywne:
  • Aチャンネル +smile
Tytuły powiązane:
Postaci: Uczniowie/studenci; Pierwowzór: Manga; Miejsce: Japonia; Czas: Współczesność; Inne: Realizm
zrzutka

Dwa dodatkowe odcinki przygód Tooru, Run, Yuuko i Nagi. Aż szkoda, że tylko dwa…

Dodaj do: Wykop Wykop.pl
Ogryzek dodany przez: ukloim

Recenzja / Opis

Seria A­‑Channel z nie do końca nawet dla mnie zrozumiałych powodów była jedną z przyjemniejszych produkcji z gatunku „słodkie dziewczęta robią słodkie rzeczy”, jakie zdarzyło mi się oglądać. Czemu? Nie sposób w sumie stwierdzić, bo produkcji takich jest pełno, a ta na ich tle nie wyróżniała się niczym szczególnym. A jednak coś sprawiło, że o ile większość obejrzanych tytułów wyrzuciłem z pamięci niemal zaraz po zakończeniu seansu, ten został w niej na dłużej. A wraz z pamięcią pozostało poczucie pewnego niedosytu, bo do długich ten serial niestety nie należał.

Przyjemnym zaskoczeniem było zatem pojawienie się serii OAV. Wraz z zaskoczeniem przyszło jednocześnie kolejne rozczarowanie, bo ów dodatek zamknął się zaledwie w dwóch odcinkach, a nie miałbym naprawdę nic przeciwko jeszcze jednemu sezonowi przygód Tooru, Run, Yuuko i Nagi. Jednak jak się nie ma, co się lubi…

Te dwa dodatkowe odcinki nie zmieniają niczego na fabularnej mapie serii. Pierwszy z nich rozkłada nieco inaczej akcenty, gdyż więcej niż wcześniej miejsca dostała w nim Tooru i jej dwie przyjaciółki. Obserwujemy zatem naszego uroczego kurdupla, który robi wszystko, by okazać się wzorową uczennicą, oraz dwie koleżanki z klasy, które z kolei nie przepuszczą żadnej okazji, aby okazać Tooru swoje oddanie i sympatię. Być może w innych okolicznościach dostrzegłbym tu nawet potencjał yuri (szczególnie w przypadku mocno zaborczych i podchodzących pod stalking zachowań Yutaki), jednak jakoś nie pasuje mi to do tej produkcji. Miho, mimo podobnej sympatii, nie jest tak obsesyjnie zauroczona Tooru, i raczej pozostawia jej margines swobody.

Drugi odcinek to już wyłącznie czwórka głównych bohaterek. Dzieli się on w zasadzie na dwie połowy. Pierwsza to wizyta u chorującej Yuuko. Pozostała trójka robi co może, by przyjaciółce nie było w łóżku nudno ani źle, co prowadzi do wielu zabawnych (dodajmy – autentycznie zabawnych) sytuacji. Poza tym mamy tu jeszcze typowy punkt programu wielu japońskich produkcji, czyli noworoczną wizytę w świątyni. Tu także nie mogło się obyć bez wielu humorystycznych scen, których spiritus movens jest najczęściej gapowata Run, acz nie tylko.

Uwagę może zwracać nieco lepsza jakość grafiki, chociaż w przypadku takich produkcji jak A­‑Channel raczej trudno o okazję, by panowie od animacji czy kreski mogli pozwolić sobie na jakieś fajerwerki. Bardzo udany jest natomiast opening, nie jestem pewien, czy nawet nie lepszy od otwierającego serię telewizyjną kawałka Morning Arch. Balloon Theatre jest nieco bardziej dynamiczny, ale podobnie jak tamten, doskonale wpasowuje się w pogodny nastrój anime. Jasne, to nadal j­‑pop, ale zaśpiewany sympatycznie i z werwą, bez narażania naszych zmysłów słuchowych na kontakt z jakąś elektro­‑łupanką. Jest tu zresztą trochę więcej piosenek, wszystkie utrzymane w zbliżonym pogodnym klimacie.

Największa wada tej produkcji to jej długość, a właściwie – krótkość. Naprawdę nie miałbym nic przeciwko paru odcinkom więcej. W 2012 roku autorka opublikowała prequel, zatytułowany A­‑Channel ~days in junior high school, więc kto wie, może on także doczeka się wersji animowanej? Nie obraziłbym się o to.

Grisznak, 19 grudnia 2013

Twórcy

RodzajNazwiska
Studio: Studio Gokumi
Autor: BB Kuroda
Projekt: Hiroshi Mimata, Masakatsu Sasaki
Reżyser: Kenji Setou, Manabu Ono
Scenariusz: Tatsuhiko Urahata
Muzyka: Monaca, Satoru Kousaki