Tanuki-Anime

Tanuki.pl

Wyszukiwarka recenzji

Komikslandia

Komentarze

Oshi no Ko [2026]

  • Avatar
    A
    blob 26.03.2026 15:48
    No dobra, mówcie co chcecie o fabule, ale ten ostatni dwu­‑odcinek sezonu był dobry. Bardzo dobry.
    • Avatar
      Sulpice9 28.03.2026 11:58
      Był faktycznie dobry, choć miejscami średnio- dziwnie skomponowany z resztą  kliknij: ukryte . Ogolnie jeśli anime będzie takie jak manga to czwarty sezon uratuje tylko twórczość własna scenarzysty. Na co po cichu mam nadzieję.
  • Avatar
    A
    Kurubuntu 23.03.2026 19:09
    4 epek
    Czy mi się wydaje, czy ten odcinek to jedna wielka zwrotnica i improwizacja?

    Ze zwrotnicą chodzi mi o to, że próbują przekierować fabułę tak, aby pociąg o nazwie Oshi no Ko nie wykoleił się totalnie na pysk.
    A poczucie improwizacji natomiast, wynika z powyższego a dokładniej z plot twistów, które są absurdalnie IDIOTYCZNE!

    Ja dobrze rozumiem?  kliknij: ukryte 
    A żeby już w ogóle stracić nadzieję na sensowne zakończenie tej historii.  kliknij: ukryte 
    O JPRD,
     kliknij: ukryte 

    Ja odmawiam faktu, że ktoś to, uważając za świetny pomysł, klepnął. Przecież to musi być rozwiązanie ad hoc, przykrywające jeszcze większy bzdet.

    Podsumowując, póki co:
    Wątki czysto showbizowe są na medal. Wątek zabójstwa, imo nie został udźwignięty. A ten cały motyw reinkarnacji jest kompletnie po luj. Nie wiem, autor chciał pójść na skróty w rozwoju bohaterów? A może wpisać się w trend isekajów? Chciałbym takie Oshi, ale będące zwykłym, showbizowym dramatem.

    Mam nadzieje, że ktoś mnie wyjaśni (albo zrobi to samo anime), bo ja serio chcę wierzyć, że to dobrze poprowadzona historia.

    • Avatar
      Klemens 23.03.2026 20:55
      Re: 4 epek
      Nic tutaj nie jest improwizowane, wszystko jest spod ręki Akasaki. Scenarzyści jedynie pozmieniali kolejność paru rozdziałów, żeby zmienić nieco motywy postaci i to tyle.

      Wątki czysto showbizowe są na medal. Wątek zabójstwa, imo nie został udźwignięty.

      Zgadzam się w 100%. Akasaka umie napisać komedię i rzeczy, które zapewne sam doświadczył/ktoś mu opowiedział (do dzisiaj uważam, że cały sezon 2 z wątkiem o adaptacji mangi jest szczytowym osiągnięciem tej historii). Jeżeli chodzi o pisanie innych rzecz, np. dramatu czy kryminału, jest w tym beznadziejny i widać to w każdym jego tytule.

      A ten cały motyw reinkarnacji jest kompletnie po luj.

      Spokojnie,  kliknij: ukryte .

      autor chciał pójść na skróty w rozwoju bohaterów

      Autorowi znudziło się pisanie/miał problemy życiowe ( kliknij: ukryte ) w pewnym momencie i to widać.

      chcę wierzyć, że to dobrze poprowadzona historia

      Jeżeli nie chcesz sugerować się opiniami ludźmi z internetu, to nie pozostaje Ci nic innego jak czekać na kolejny sezon anime. Możesz chwycić również mangę, ale istnieje niezerowa szansa na to, że anime skończy się inaczej. Jeżeli natomiast opinia ludzi z internetu ma dla Ciebie znaczenie, na przeróżnych forach/stronach jest masa wątków tycząca się, dlaczego Oshi no Ko ma fatalne zakończenie.
      • Avatar
        Kurubuntu 24.03.2026 08:24
        Re: 4 epek
        Twój komentarz rozwiał maje wątpliwości co do fabuły jako takiej xd.

        Ma być 4 sezon? To może jest nadzieja na coś (w miarę) sensownego…

        Liczę że autor się ogarnie i za jakiś czas zrobi nowe podejście. Smykałę ma, a sam temat jest zajebiście niezagospodarowany, przynamniej w animacji.
        • Avatar
          Klemens 24.03.2026 10:17
          Re: 4 epek
          Ma być 4 sezon?

          Materiału jest wystarczająco na cały sezon, ale czy będzie to normalny sezon czy np. film? Albo 2? Kto wie.


          Liczę że autor się ogarnie i za jakiś czas zrobi nowe podejście

          Patrząc na to, jaki „sukces” osiągnęły kolejne tytuły Akasaki, no to powodzenia :x
        • Avatar
          Klemens 25.03.2026 20:45
          Re: 4 epek
          No, to teraz z pewnością mogę powiedzieć, że 4, finałowy sezon będzie miał miejsce.
          • Avatar
            Kurubuntu 26.03.2026 08:42
            Re: 4 epek
            Jak myślisz, będzie jeszcze coś stricte szołbizowego, czy już tylko drama?
            • Avatar
              Klemens 26.03.2026 09:22
              Re: 4 epek
              Emmm… Szczerze, to nie pamiętam szczegółów mangi, więc nie jestem w stanie Ci na to pytanie odpowiedzieć. Ale  kliknij: ukryte 
  • Avatar
    A
    blob 25.02.2026 17:09
    Po odcinku 7
    Ta historia już jest bardzo dobra, a adaptacja wynosi ją na jeszcze wyższy poziom – np. punkty zwrotne w owej historii są mega dobrze zrealizowane (te płynne przejścia z końcowych scen/cliffhangerów w ED!), z odpowiednim dramatyzmem, muzyką czy animacją. Sceny z mangi stają się jeszcze bardziej widowiskowe, a to przecież „tylko” dramat (no dobra, z elementami thrilleru i nadprzyrodzonymi, ale wciąż). Lepsze niż w niejednym akcyjniaku :) To chyba jedna z najlepszych adaptacji jakie znam. Po prostu znakomita seria – ale to wie chyba każdy kto ja ogląda, ja tylko śpieszę donieść że w sezonie 3 dalej trzyma to poziom.
    • Avatar
      Klemens 25.02.2026 19:45
      Re: Po odcinku 7
      A ja bym się kłócił z tymi stwierdzeniami – zarówno o bardzo dobrej historii (w sensie, piszesz o adaptacji, więc zapewne całą historię z mangi znasz), jak i adaptacji. Mam parę zarzutów co do tego, jak scenarzyści postanowili pokierować całą historią, bo szczerze, niektóre elementy kupy mi się nie trzymają.
      • Avatar
        blob 26.02.2026 16:27
        Re: Po odcinku 7
        Nie no historia jest dobra. Przemyślana w tym sensie że wie dokąd zmierza (nie spojlerując mangi, bo zakończenie jest szokujące) – ale przede wszystkim (i tu nie wiem czy są podobne dzieła) – próbuje ukazać branże rozrywkową „od kuchni”. Może nie jest to wiedza encyklopedyczna, ale myślę że autor odrobił lekcje – to nie jest pisane na kolanie jak 90% isekajów gdzie autorzy biorą się za „ekonomię” czy „geopolitykę” w swoim świecie a wychodzą jakies bzdety. Wydaje się że tutaj autor przynajmniej jakiś risercz robił – może robił wywiady, a może po prostu obserwuje showbiznes w Japoni i to dodaje tej historii autentyczności…
        • Avatar
          Klemens 26.02.2026 17:23
          Re: Po odcinku 7
          Miałem wrażenie, że historia była dobra do momentu, aż autorowi ewidentnie odechciało się ciągnąć tytuł dalej, przez co wiele elementów było całkowicie sprzecznych ze sobą, a całe wątki straciły na znaczeniu, bądź nigdy go nie zyskały. Sam zamysł na historię uważam za super i tego nie można odebrać Akasace, ale zakończenie było… Meh.
          Ale, nie o mandze mowa.
          Mój problem z anime jest taki, że zdarzenia z poprzednich 2­‑3 odcinków nie bardzo wynikają z tego, co autor chciał wtedy w historii przekazać (tj. ciąg przyczynowo skutkowy typu  kliknij: ukryte ), a myślę, że z ingerencji scenarzystów, którzy będą chcieli albo zmienić zakończenie, albo je bardziej zracjonalizować i zrobienie z Aquy postaci „miłosiernej” ma w tym jakoś pomóc.
          Czy się mylę? Pewnie tak. Czy szukam dziury w całym? Pewnie tak.
          Pozostaje czekać na zakończenie sezonu i obserwować, czy tutaj też dostaniemy  kliknij: ukryte  i jak historia się potoczy.
          • Avatar
            blob 2.03.2026 14:54
            Re: Po odcinku 7
            Ja jestem daleki od takich interpretacji… ale dobrze, cała zabawa w tym żeby wynosić z historii swoje spojrzenie i dyskutować.

            Niee ja bym się nie doszukiwał  kliknij: ukryte .
    • Avatar
      Shorexen 25.02.2026 22:33
      Odpowiedź na komentarz użytkownika blob
      A ja tam z tobą Blob'ik się zgadzam. Pod względem realizacyjnym dla mnie mistrzostwo.
      • Avatar
        Rinsey 26.02.2026 18:38
        Re: Odpowiedź na komentarz użytkownika blob
        Też się zgadzam :). Mangę czytałam na bieżąco, a wciąż adaptację oglądam z zapartym tchem w oparach zachwytu :).
        • Avatar
          Sulpice9 7.03.2026 10:32
          Re: Odpowiedź na komentarz użytkownika blob
          To ja powiem szczerze jestem gdzieś pośrodku – do czwartego odcinka seans był wspaniały. Później jednak po scenie w parku pojawiło się tyle głupot fabularnych na raz, że aż zastanawiałem się nad porzuceniem serii.

          Natomiast z odcinka na odcinek pojawiają się zmiany w stosunku do mangi, które o ile wiem, o tyle próbują przebudować na lepsze wątek główny. Czy to oznacza, że znów jest tak dobrze jak było? Nie. Scenarzysta jest na pewno lepszy od mangaki na tym etapie opowieści, ale nie trzyma poziomu autora z jego artystycznego szczytu. Pojawia się dużo niepotrzebnych retrospekcji i ekspozycji, których wcześniej nie było, nie podoba mi się jak zbudowano  kliknij: ukryte . Natomiast podoba mi się, że Aqua jest o wiele mniejszym bucem niż w mandze i trochę jednak ma współczucia i zrozumienia dla pozostałych. Technicznie jest dalej super (też jestem fanem, że tytuł odcinka pojawia się zawsze na końcu), muzyka prezentuje się wyśmienicie i seiyuu są fantastyczni.

          Zgadzam się z Klemensem i żywię szczerą nadzieję, że Aqua bardziej niż  kliknij: ukryte 

          Ale dobra, pewnie więcej będzie w recenzji. Póki co, serialowi udała się bez dwóch zdań jedna rzecz – faktycznie, czekam niecierpliwie na każdy następny odcinek. :D

          PS – i fajnie, że jest jakaś dyskusja pod serialem, akurat dzielą się rzeczy na tyle kontrowersyjne, że dobrze to przegadać.
  • Avatar
    A
    kamil88 3.02.2026 00:37
    Jedna rzecz mnie zdziwiła w odcinku 3
     kliknij: ukryte 
  • Avatar
    A
    Sulpice9 1.02.2026 20:48
    Odcinki 1-3 - komentarz
    Pomyślałem sobie, że wrzucę krótki komentarz odnośnie serii, gdzie mam już za sobą pierwsze trzy odcinki. Może komuś taka zajawka pomoże.

    Od samego początku dostajemy „pół roku później” i podoba mi się, że ten upływ czasu ewidentnie działa. Są lekkie przemiany wśród bohaterów, ta branża nie lubi na zmiany i układ relacji poszczególnych postaci nieco przetasowano. W poprzednim sezonie narzekałem na  kliknij: ukryte , bardzo mnie cieszy, że to się zmieniło. Oprawa jest bardzo dobra, na czele z wyśmienitą czołówką, zaś fabularnie… Dalej jest mrocznie i obyczajowo, ja jestem zdecydowanie na tak.

    Na trzy typy not (drop/kontynuuję, ale z dawką ostrożności/kontynuuję z entuzjazmem) – kontynuuję z entuzjazmem. Z tym, że jeśli kogoś nie przekonały dwa poprzednie sezony, to ten też raczej Was nie przekona.