Tanuki-Anime

Tanuki.pl

Wyszukiwarka recenzji

Otaku.pl

Komentarze

Chrno Crusade

  • Avatar
    A
    Yachiru 18.07.2014 13:45
    Nic specjalnego
    Ostatni odcinek był najlepszy. Nie spodziewałam się, że tak to zakończą, ale bardzo mi się to podobało.  kliknij: ukryte  Poza tym, myślę, że to anime z powodzeniem mogłoby mieć mniej odcinków, bo w wielu momentach miałam wrażenie, że wszystko ciągnie się jak przysłowiowe flaki z olejem, a większość sytuacji była przegadana. Dodatkowo postać Chrono strasznie mnie irytowała.  kliknij: ukryte  Sam pomysł na fabułę według mnie był bardzo dobry. Jednak twórcy nie wykorzystali kryjącego się w nim potencjału. Z zakonu zrobili totalnych nieudaczników, z demonów, prawdę mówiąc, również. Jedyną jako taką wartą uwagi postacią był ostatecznie Aion, który wydawał mi się z nich wszystkich najmniej bezbarwny.
  • Avatar
    A
    reunion 4.03.2014 08:21
    po obejrzeniu 7 odcinka stwierdzam że anime to średniak
  • Avatar
    A
    tenten97 3.06.2012 20:01
    zapomniałam dodać
    Końcówka była głupia. Ja bym skończyła w momencie kiedy  kliknij: ukryte .
  • Avatar
    A
    tenten97 3.06.2012 20:00
    jejku
    Nie było to anime wybitne, jeśli mam być szczera. Ale bohaterowie mimo wszystko godni zapamiętania.  kliknij: ukryte W sumie warto zobaczyć.
  • Avatar
    A
    Aerith 1.02.2012 16:05
    urocze
    na końcu płakałam jak głupia:(
  • Avatar
    A
    kaho17 10.01.2012 23:58
    przepiękne
    pod koniec normalnie się popłakałam bardzo wzruszające i piękne anime gorąco polecam 100/100
  • Avatar
    A
    yuki88 28.11.2011 22:17
    genialne!
    Naprawdę te anime poruszyło moje serce zakończenie było smutne ale moim zdaniem szczęśliwe Rosette i Chrno okazali się czymś więcej niz tylko przyjaciółmi
    Daje 10/10 :)
  • Avatar
    A
    Sebastian 24.11.2011 03:10
    Limit przekroczony
    Podczas oglądania targały mną różne uczucia – często był to niesmak lub znudzenie jakimś błędem fabularnym, ale zakończenie zdecydowanie spowodowało u mnie poważnie przeciążenie ilości głupot jakie jestem w stanie znieść.
     kliknij: ukryte 
    miało być 6 na 10, ale przez zakończenie 4/10.
  • Avatar
    A
    Sora_no_Akai 3.10.2011 17:59
    ...
    Byłam w szoku po zakończeniu, jestem dość emocjonalna i pod koniec myślałam jedynie… Dlaczeg?? Dlaczego?? Dlaczego!? Płakałam przy końcu, zrobiło mi się naprawdę przykro, ale taka była umowa… W sumie, jak by nie spojrzeć, nie było możliwości innego zakończenia, jak ciągle nabierasz wody z wiadra, ona kiedyś się skończy, nie? A mimo to… choć oglądałam Chrno Crusade ponad rok temu, nadal chce mi się płakać, musiałam potem obejrzeć dwa komediowe anime, żeby doprowadzić się do porządku i wreszcie o tym zapomnieć, niemniej, morał do mnie dotarł, ale go nie wyjawię, jeśli ktoś chce oglądać, niech szykuje się na dużo radosnych, ale też i smutnych chwil. To anime polecam tym z mocnymi nerwami. Na początku, standard, dobra zabawa, kłopoty zaczynają się dopiero pod koniec… Ale w anime, to żadna niespodzianke, nie? Obejrzyjcie, bo warto.
  • Avatar
    A
    NanaOsaki 28.08.2011 15:16
    Mam jakiś sentyment do tego anime – to chyba przez to zakończenie przez które się popłakałam. Czegoś takiego się nie spodziewałam.
  • Avatar
    A
    podkladek0713 16.08.2011 22:41
    ;P
    zdecydowanie widac, ze nie zostalo to tak idealnie zakonczone. musze doczytac mange w tym celu. anime godne polecenia ;)
  • Avatar
    A
    Gennie-chan 29.03.2011 00:06
    Wzruszające zakończenie
    Mam sentyment do tego anime, było jedną z pierwszych pozycji obejrzanych do dłuższej przerwie. Fabuła dośc ciekawa, bohaterowie dają się lubic praktycznie od samego początku, muzyka też ma w sobie urok…
    Może i zapomniałabym o tym tytule po jakimś czasie, gdyby nie jedno z najbardziej wzruszających zakończeń jakie dane mi było oglądac. W trakcie finałowego odcinka zamieniłam się w fontannę łez i jeszcze długo po seansie nie docierało do mnie, że to już koniec…I to JAKI koniec…Bardziej wzruszyłam się tylko przy seansie Air ( a nie płaczę za często ). Za poruszenie mojego serca i szloch przed monitorem Chrno Crusade dostaje ode mnie 8/10 możliwych punktów…
  • Avatar
    A
    Shizu-nee 25.10.2010 19:23
    Niezłe.
    Niezłe, niezłe… zakonnice, demony, wróg, no i klimacik nie jest zły. Tylko do samego końca coś mi nie pasowało. Anime pozostawiło jakiś niedosyt, niezbyt pozytywny. No i zaczęłam czytać mangę. O niebo lepsza! Anime nie pokazało całej mangi. Skończyło się gdzieś tak w 3/4.
  • Avatar
    A
    pewupe 21.09.2010 15:45
    Mam pecha.
    I znów. Tyle pozytywnych komentarzy, a ja się pytam co w tym takiego? Opening? Cuddny, fakt! Kreska? Piękna! Tylko gdybym jeszcze miała odcinki w lepszej jakości..Muzyka? Git.
    Fabuła? Same te zakonnice już mnie odrzuciły.. Humor raczej nie najwyższych lotów, gdyby należało to do moich pierwszych anime pewnie, by mi nie przeszkadzał.
    Walka dobre ze złem, nic oryginalne choć podane w przyjemnej formie, poza tym jak dla mnie trochę schematyczne.. 7/10
  • Avatar
    A
    Eva 30.07.2010 11:41
    Dla mnie to było przeciętne anime z nie spodziewanym zakończeniem. Nawet trochę płakałam jak Rosette krzyczała że nie chce jeszcze umierać. Myślę, że czasami takie zakończenia się przydają, bo skłaniają do przemyśleń itp. a nie wszystkie historie muszą kończyć się happy­‑endem chociaż na pewno fajniej jest jak zakończenie jest pozytywne.
  • Avatar
    A
    Takasugi 5.07.2010 23:20
    Chrno Crusade
    Coż fajne, choć spodziewałam się czegoś nie wiem bardziej wciagającego. Rosette, Chrno i ich przygody i dażenie do tego co chcą osiagnąć, wszystko fajnie wszyscy doskonale pewnie wiedzieli jak to się skończy. Tylko własnie propo końcówki no własnie można powiedzieć, ze była nieco zryta  kliknij: ukryte  Poczatek fajny, ale jak wszystko zbliza sie ku końcu robi sie maślanka. Seria okazała się wielkim  kliknij: ukryte 
    Ogólnie można obejrzeć…
  • Avatar
    A
    Raksha 17.05.2010 21:41
    Chrno
    hmm zastanowiło mnie Twoje stwierdzenie o oryginalności Chrno a nie Chrono. Z tego co pamiętam a parę książek okultystycznych przewinęło mi się przez łapki Chrno to nazwa demona czasu Aion tez chyba coś oznaczał ale nie będę się kłócić jeśli się mylę… Ot wypowiadam moje zdanie.
  • Avatar
    A
    Mistrz_Demograficzny 1.10.2009 03:09
    Bardzo niespodziewane zakończenie
    Zacząłem oglądać Chrno Crusade z nudów, bo akurat natrafiłem na 2­‑gi albo 3­‑ci odcinek w telewizji. Wciągnęła mnie historia i sympatyczni bohaterowie, ale przez cały czas seria utrzymywana była w klimacie takiej lekkiej opowiastki dla 12­‑latków, wystawiającej na pierwszy plan takie wartości jak determinacja w dążeniu do celu, miłość i troska o drugą osobę oraz to, że wnętrze liczy się bardziej niż wygląd. Uprzedzam. Nie oceniam teraz serii (uważam ją za udaną, jeśli kogoś to interesuje), tylko jej niekoherencję jeśli chodzi o adresowany przedział wiekowy. Uwaga, potężne spoilery poniżej:
     kliknij: ukryte 

    Jeśli komuś udało się przebrnąć przez mój elaborat, niech się śmiało podzieli swoimi odczuciami. Obejrzałem tę serię tylko raz. Możliwe, że coś mi umknęło albo że czegoś nie zrozumiałem.
    • Avatar
      Elof 1.10.2009 09:44
      Re: Bardzo niespodziewane zakończenie
      Pozostaje mi jedynie zgodzić się z powyższymi przemyśleniami.
       kliknij: ukryte 
      Za to właśnie szanuję i jednocześnie nienawidzę twórców tego tytułu. Z jednej strony cieszę się, że potrafili stworzyć tak emocjonalne zakończenie, lecz z drugiej wolałbym żeby potoczyło się to trochę inaczej…
      Bardzo dobra produkcja. 8/10
    • Avatar
      Night Shojo 19.10.2009 01:42
      Re: Bardzo niespodziewane zakończenie
      Chrno Crusade to moja ulubiona seria. Mimo tego,że z początku wydaje się głupiutka i ciężko traktować ją na poważnie, w końcowej fazie robi wrażenie, polecam ^^
  • Avatar
    A
    miliko 27.07.2009 00:39
    ...
    Powiem tyle, że koniec tego anime uświadomił mi wiele rzeczy. Fantastyczne, ale zarazem realistyczne. Fantastyka pokazuje rzeczywistość. Super anime naprawdę.
  • Avatar
    A
    Kashia 14.07.2009 02:03
    za pierwszym razem ta anime wydawała mi sie nudna ale z czasem mi sie straaasznie spodowała teraz nie moge uwierzyć że zostały dwa odcinki do końca to anime którą potrafie przerzyć bardziej niż największy dramat w telewizji na ostatnim odcinku sie tak rozkleiłam że cchyba dwa dni beczałam a u mnie ryczenie sie raczej nie zdarzato coś co na pewno sasługuje na ocene 10/10
  • Avatar
    A
    missi_22 21.03.2009 23:36
    Super!!!
    Od dłuższego czasu zastanawiałam się nad obejrzeniem tej animy w sumie gustuje w romansach , ale coś mnie przyciągało w Chrno Crusade wiec zaczęłam czytać komentarze i mimo ze nigdy nie sugerowałam się nimi miałam coraz większa chęć obejrzenia jej – ale nie byłam do końca przekonana. Wiec przeczytała spoiler – zrobiłam to po raz pierwszy i ostatni ale mimo szoku związanego z zakończeniem odczułam nieodparta pokusę obejrzenia tej animy (by własnymi oczami zobaczyć ich historie i spróbować zrozumieć koniec), do tego stopnia ze nie spałam całą noc – było warto !!!  kliknij: ukryte 
  • Avatar
    A
    otaku 25.01.2009 20:24
    ChC
    Właśnie skończyłam ogladac. Anime takie sobie czasem lepsze czasem gorsze ale ogólnie mogło byc. Daje 7 chociaz gdyby nie było Azmari (matko jak ona mnie derwowała normalnie marzyłam zeby jej coś zrobic xD) dałabym 8.
    W sumie końcówka była jedną z najbardziej  kliknij: ukryte  jakie ostatnio ogladałam.

    PS. Zastanawia mnie tylko czemu  kliknij: ukryte 
    • Avatar
      szels 19.10.2009 16:16
      Re: ChC
      Chrno w końcu był demonem, nie wiem czy dobrze jest robić nagrobki demonom :-P
      • nighty 29.10.2009 21:37:23 - komentarz usunięto
  • Avatar
    A
    AnK@ 20.09.2008 09:19
    Zmarnowane zakończenie
    Tak jak większość komentujących mimo niezbyt przychylnej recenzji postanowiłam usiąść do tego anime i… nie zawiodłam się!! (no może trochę). Anime zapadło mi głęboko w sercu, ale…
    Po pierwszych 2 odcinkach nastawiłam się na lekką komediową przygodówkę (coś lekkiego i strawnego na zły nastrój w stylu Slayers ;P) lecz niestety im dalej w las tym więcej drzew… Przy ostatnich odcinkach trzeba było siedzieć z kilkoma kartonami chusteczek co zepsuło cały mój pogląd na to anime…
    Rozumiem że anime można zrobić po to by ludzie wylewali nad nim łzy ale do tego są romanse, haremówki i wszelkiego rodzaju shoujo…!!
    Po komediowym nastroju tego anime (ze spływającą z ekranu goryczą) przynajmniej zakończenie mogło być happy endem!! Mam żal do twórców bo mogli pozostawić zakończenie otwarte, tak by każdy sam mógł się domyślić co dalej działo się z Chrno i Rosette…
    A tu zaserwowano nam wszytko wyjaśnione do ostatniego szczegółu… Przez to czuję że to nie tak miało wyglądać i zakończenie było wymyślane na siłę…
    Przynajmniej w mandze zostawiono trochę domysłów dla czytelników… ;P
  • Avatar
    A
    Karen 21.08.2008 15:41
    manga a anime
    Tak jak już ktoś wcześniej napisał: w porównaniu do mangi, anime wypada blado. Nie chodzi mi o zmiany w fabule, bo to zdarza się często przy przenoszeniu jakiejś serii z wersji papierowej na ekranową. Po prostu anime w niektórych momentach było jakby trochę… dziecinne? Tak, wiem, zaraz ktoś mi powie: „Jak może byc dziecinne skoro bluźni na temat Boga, a  kliknij: ukryte ". Ale naprawdę, podczas oglądania anime kilkanaście razy powiedziałam sobie: „Gdyby nie to że czytałam mangę, w tym momencie rzuciłabym to anime w diabły”
  • Avatar
    A
    asija 12.08.2008 19:06
    chrno crusade
    jestem świeżo po zakończeniu serii, koniec mnie zabił, cóż uwielbiam happy endy.. człowiek po takim anime się uśmiechnie i tyle, a tutaj na sam koniec jakby mnie ktoś obuchem w głowę uderzył. dla mnie chrno crusade nie jest 8 cudem świata, w większości zgadzam się z recenzją a końcowe 7 to naprawdę sprawiedliwa ocena.
    muzyka: tej w tle w ogóle nie słyszałam, opening przewijałam ale za to ending naprawdę był świetny..
    postaci: co do Rosetty się nie chcę wypowiadać, była taka jakaś lekko irytująca lecz nawet ją polubiłam. Chr(o)no ciekawa postać (ale demon który jest dobry i nie chce nikogo krzywdzić? no cóż ktoś miał taką wizję to niech tak będzie.. przejdźmy do postaci na którą wręcz marzę żeby „nawrzucać”- Azmaria jak mnie to dziecko denerwowało :] niby nie chciała żeby wszyscy ją ratowali i jej pomagali ale sama mało co robiła.. jej bezbronność i słodkość była tak irytująca że czasem nie mogłam na nią patrzeć.. choć jej śpiew naprawdę świetnie wypadał.
    Aion- kolejna postać która mnie drażniła bo miała być zła a nie była.. wzbudzał we mnie mieszane uczucia, był taki nijaki.. nie wiem jak można tak zniszczyć ciekawie zapowiadającą się postać.
    Satella- oprócz wiecznie wylewającego się biustu na moją klawiaturę nie wiele mogę o tej postaci powiedzieć, zdecydowanie jej wątek był ciekawy i humor który wnosiła pojawiając się podnoszą ocenę anime. taka sympatyczna postać, którą się lubi tylko za to że jest.
    co do ojca Remingtona- słodki bizon z niebieskimi oczyma.. razem z Rosette i Joshuą wyglądają jak rodzeństwo ;/
    i teraz przechodzimy do postaci na którą liczyłam najbardziej czyli Joshua- chłopiec z darem który stał się zły (o tak, uwielbiam takie wątki :D) niestety potencjał całkowicie zmarnowany.. zawiodłam się na nim bardzo.
    co do kreski to znawcą nie jestem, nie raziła mnie w oczy czyli źle nie było bo raczej jestem estetką ;)
    za to wielki plus za jednego z moich ulubionych seiyuu: Akirę Ishide (uwielbiam go szczególnie za Gaarę i Shin­‑chana )
    i teraz sama się zastanawiam że mimo tych wszystkich wad anime wywarło na mnie dobre wrażenie, pierwsze odcinki oglądałam dość wolno ale od 6 do 24 połknęłam w 1 dzień..
    ocena końcowa 7 (za co? nie wiem ale anime warte polecenia!)

    zastanawia mnie jedno  kliknij: ukryte 
  • Avatar
    A
    cycu 9.02.2008 12:29
    chrono crusade
    mnie sie to bardzo podobało.. i sadze ze tu wszystko bylo ok
    • Avatar
      turwok 6.03.2014 09:51
      Re: chrono crusade
      nie sadze masa błedów mozna znalesc w tym anime chociazby  kliknij: ukryte  a co do anime jestem na 20 odcinku i nic mnie powaliło średniak !!!
  • Avatar
    A
    Zelda 11.12.2007 17:00
    Calkiem fajna seria
    Anime mi się podobało chodź do końca go nie zrozumiałam, bo miejscami było tak monotonne, że czytałam napisy bez myślenia~~ Ale mniejsza z tym.


    Prawie każdy wzruszył się przy ostatnim odcinku, ale gdyby jednak seria była dłuższa, to by było więcej łez. Bardzo podobała mi się kreska i śpiew Azmari, chociaż jednak trochę dobiła mnie jej postać. Czemu wszystkie dziewczyny o białych włosach muszą być spokojne, doskonale i nosić sukienki?
  • Avatar
    A
    Daisuke 19.11.2007 22:46
    anime i manga
    Ja anime oceniłem na 10 nie widze w nim żadnych wad :P anime bardzo śmieszne z mnóstwem zabawnych sytuacji i wzruszające aż do bólu jedyne co mnie zastanawia to dlaczego kliknij: ukryte 
    • Avatar
      Oljum 11.12.2007 18:03
      Re: anime i manga
       kliknij: ukryte Anime fajne choć tworcy mogli być wierniejsi pierwowzorowi mangi
  • Avatar
    A
    aa 6.09.2007 01:02
    Chrno
    Osobiście nie zgadzam się ze stwierdzeniem, że Chrno był pozbawiony charakteru. A kto powiedział, że aby wyjść na ciekawą postać musi mieć taki charakter jaki się od niego oczekuje? Według mnie Chrno był bardzo dobrą przeciwwagą do Rosette i Aiona. Spokojny i przyjacielski, innymi słowy taki jakiego się nie spodziewałam. Bardzo mile mnie zaskoczył. Chyba nie ścierpiałabym kolejnego super energicznego buntownika.
    • Avatar
      GreenAngel 29.10.2007 11:01
      Re: Chrno
      Dokładnie. Podpisuję się pod twoją wypowiedzią rękami i nogami.
      A zresztą każdy jakiś tam charakter ma. A o Rosette to można powiedzić, że ma charakterek.
      Co do Chrono (jednak wolę Chrono niż Chrno) to szkoda trochę, że daje się wykorzystywać, choć czasem zwyczajem demona potrafi 'pokazać rogi'. Ale ogólnie to urocza postać. I za to go kocham.
  • Avatar
    A
    Reharahte 16.08.2007 21:40
    hmm
    Jestem po ost. ep. i… nasuwa mi sie pytanie za 100 punktów…
     kliknij: ukryte 
    Odpowiedzi się nie doczekam, ale na pewno jeszcze wiele razy wrócę do tego anime… zwłaszcza, że oglądałam po japońsku z hiszpańskimi napisami i oprócz muchas gracias nie rozumiałam ani słówka.
    Polecam gorąco tą serię! Na razie to mój nr. 1 :)

    Dlaczego ludzie nie ukrywają spoilerów? Zamaskowano. Mai
    • Avatar
      Liquid 17.08.2007 10:30
      Re: hmm
      Reharahte napisał(a):
      Jestem po ost. ep. i… nasuwa mi sie pytanie za 100 punktów…
       kliknij: ukryte 


      Poniewaz  kliknij: ukryte 

      Spoilery się ukrywa.
      Zniesmaczona Moderacja
      • Avatar
        Kisa 4.09.2007 22:53
        Re: hmm
        No, wlasciwie  kliknij: ukryte 
  • Avatar
    A
    Rafaga 15.08.2007 12:23
    Dobra seria, ale ta łezka na końcu...
    Fajna seria i świetnie mi się ją oglądało. Główna bohaterka trochę za bardzo podobna do innych tego typu postaci (terror chodzący w spódnicy), np. Liny Inverse, ale nie powiem że mi się to nie podoba. Zakończenie… ech powiem szczerze że tego się nie spodziewałem, miałem nadzieje że  kliknij: ukryte 
    Wiem trochę naciągane ale co ja poradze że nienawidze  kliknij: ukryte 
    Końcowa ocena: 8.5 (przez zakończenie i driftujące Fordy T)
  • Avatar
    R
    Tehanu(Kamcia1904) 8.08.2007 10:14
    Chrono Crusade
    Jestem świeżo po zakończeniu i…? No właśnie. Seria mi się podobała. Chociaż nasz główny bohater na pozór pozbawiony jest charakteru… na pozór ^^ Bo ja tam charakteru u niego się doszukałam.
    „Na niekorzyść serii działa także wciskająca się niemal wszędzie symbolika chrześcijańska – pomijając nawet fakt, że niektóre osoby może to razić z powodów religijnych, co za dużo, to niezdrowo!” <-- po tym zdaniu niemal zaliczyłam glebę. Czy każde anime musi być grzeczne i pozbawione jakichkolwiek oznak istnienia Boga? Trochę na niego nabluźnili, ale to dodało ChC jeszcze więcej uroku. Poza tym tam nie było więcej tych symboli, niż być powinno.
    Nie spodziewałam się, ale przy końcu łezka zakręciła mi się w oku,  kliknij: ukryte 
    Seria ma wiele atutów, ale większość wymieniono w komentarzach poniżej, więc nie będę tekstu kserować.
    Miło się oglądało, polecam w sumie każdemu.. kto Boga pojmuje w rozsądny sposób, bo dewoci i im podobni mogą mieć z tym problem ^^.
    Ocena… śmiało mogę dać 9.
  • Avatar
    A
    kisa 28.06.2007 13:51
    anime dobre, zakończenie piękne
    Za Chrno Crusade zabrałam się jakieś dwa miesiące temu, a po trzech odcinkach zaczełam oglądać jakieś inne anime, bo Chrno jakoś specjalnie mnie nie wciągnął. Tydzień temu wróciłam do tej serii, a wczoraj w nocy obejrzałam ostatni odcinek.
    Zakończenie smutne, i może dzieki temu piękne :)  kliknij: ukryte 

    Ogólnie zakończenie było dla mnie najlepszym elementem tej serii; anime dobre, choć wielkim minusem była dla mnie postać Azmarii. Postać Chrno faktycznie nieco bezbarwna, ale to mi akurat nie przeszkadzało. Nawiązania do religii nie wydawały mi się zbyt nachalne; może dlatego, że ogladałam to głównie ze względu na wątek Chrno i Rosette. I może Josui, chociaż nie podoba mi się to, co zrobiono z nim na koniec :/
    Choć na początku anime trochę nudnawe, to i tak polecam :)
    • Avatar
      Arisa 14.07.2007 10:53
      Re: anime dobre, zakończenie piękne
      kisa napisał(a):

      Choć na początku anime trochę nudnawe, to i tak polecam :)

      Nudnawe? Słucham? Wręcz przeciwnie. Jak na moj gust (a musze przyznac, że jestem niezwykle wybredna) początek jest dobry (ba, jest to jedno z niewielu anime, przy ktorych oglądaniu na wstępie się nie zniechęciłam) ^^
      Jestem właśnie na 9 odcinku i mam wrazenie, że dziś całą serię obejrzę (wciąga xp)
      Polecam ^^
  • Avatar
    A
    zennos 13.04.2007 06:39
    buuuuu
    Wlasnie chcialem zaczac pisac recke,nawet juz mialem obrobione screeny,ale na wszelki wypadek postanowilem sprawdzic,i recka juz jest:(
    no ale trudno…..

    tak czy inaczej,anime nie jest zle,co prawda w pewnych momentach kreska jest okrutnie tragiczna,muzyka srednia oprocz ladnego endinga:P no i ja sie dopatrzylem zbyt duzej ilosci podobienstw do postaci z innych anime.ale ogolnie nie jest zle:)
  • Avatar
    A
    Oljum 28.03.2007 18:36
    Anime, a manga
    Musze przyznać, że bardzo podobała mi sie ta seria, ale udało mi sie zetknąć też z mangowym pierwowzorem serii. w porównaniu z nim serial wypada bladawo. manga jest mroczniejsza, klimatyczniejsza i ma inne zakończenie. Wygląda na to,ze twórcy anime nie czekali na zakończenie mangii, a wtedy może Chrno Crusade byłoby 2 razy dłuższe.
  • Avatar
    A
    Yuki^^ 18.03.2007 00:20
    Według mnie...^^
    Obejrzałam wszystkie odcinki Chrno Crusade i muszę powiedzieć, ze cała seria naprawde mi sie podobała :) Śliczna oprawa muzyczna, przezabawna postać Rossete i Chrono *_* (uwielbiam wprost jego przemiane) ^^ poza tym muszę przyznać, ze wiele razy sie wzruszyłam T_T a zwłaszcza pod koniec nie spodziewałam sie, ze sprawy przyjmą taki bieg T_T ogólnie oceniam na 6 ^_^
  • Avatar
    A
    Lena100 1.03.2007 10:57
    Chrno Crusade
    Sięgałam po tę serię z nastpującymi oczekiwaniami: walka dobra ze złem, demony, troche śmiechu i happy end. Się na tym przejechałam…  kliknij: ukryte  Ale skończmy z tym opłakiwaniem i przejdźmy do ogółu.
    Postacie ładnie dobrane chociarz niektórzy wydawali mi tu w ogóle nie pasowali. Aion mi się nie podobał mimo że całkiem lubie czarne chraktery, ale wydaje mi się że właśnie z takimi uczuciami do tej postaci mieliśmy zakończyc tą serię więc obrażona nie jestem. Chrno chwilami mnie denerwował tą swoja łagodnością i troską. Ja bym mu zostawiła troche demoniczności, ale i tak mi sie podobał. Główna bohaterka zdecydowanie leprza w wydaniu lekko kopniętej siostrzyczki rozbijającej się autem niż Marii Magdaleny. „Siły ciemności” całkiem dobrze ukazane, chociarz miałabym zastrzeżenia co doSiostry Satelli, która rzeczywiście odgrywałą rolę trochę przygłupiej lalki… A może to dobrze? Już sama nie wiem… Sama Satella moim zdaniem była ładnie zgraną postacią z tym poczuciem wyższości i klasą. Niestety w tej produkcji nie udało się uniknąć zmory, która nawiedza większość anime… Słodkiej laleczki ze skrzydłami, ślepo wierzącej swoim przyjaciołom i kochającej caaały Boży Świat… Mówie oczywiście o Azumarie. Kreska bardzo mi się podobała, opening może być, chociaż zdecydownie leprzy ending. Daje 8/10 za całokształt i czerpaną z oglądania przyjemność.

    Zamaskowano spoilery.
    Moderacja.
  • Avatar
    A
    kamilka3d 6.02.2007 12:51
    :)
    Naprawdę boskie… Pod koniec naprawdę się popłakałam…. Ale zgadzam sie też z Diamonddogem.  kliknij: ukryte  Ze wszystkich postci trochę mnie tylko denerwowali Azmaria i Joshua. Azmaria była trochę zbyt przesłodzona, dziecinna. A Joshua… No cóż… Nie podoba mi się to, co twórcy zrobili z tą postacią.
  • Avatar
    A
    ReNu 20.01.2007 00:54
    Zawiodlem sie na walce Aiona z Chrnem
    Nie wiem dlaczego ta walka byla tak… ?? krotka i plytka. Mogli zrobic to bardziej efektywniej , chocby tak jak w central parku Chrno sie… wkurzyl, az ciarki przechodzily , przez cala serie czekalem az ujawnia moc Chrona , ba liczylem rowniez na moc Azmaryji :) a tu taka lipa. Anime ciekawe i dobre , ale nie wykorzystali potencjalu jakie dawalo.
  • Avatar
    R
    VampirLord 29.12.2006 12:25
    Recenzja
    Po przeczytaniu Recenzji nie ukrywam trochę sięzawiodłem ale można pominąć każdy ma swój gust.
    anime jest swoistym wyciskaczem łez bo chyba bez bicia możecie sie przyznać że płakaliście pod koniec serii :p

    Główna bohaterka została zrobiona wręcz pomysłowo energiczna nakręcająca akcje a to tylko zakonnica
    narazie tyle aha i pochwała dla recenzenta za obietywną ocenę :D
  • Avatar
    A
    specmat 4.11.2006 22:32
    baardzo
    mnie sie to baardzo ale to baardzo podobało. Zgoda ze z Chrona może taki dibeł , jak z koziej d**y trąba, ale mimo wszystko to anime jest super :D
  • Avatar
    A
    Mai_chan 25.10.2006 14:02
    Nie zdzierżyłam
    Obejrzałam pierwsze trzy odcinki, mało przy tym nie przysypiając. Nudne jak flaki z olejem, główni bohaterowie do mnie kompletnie nie trafiają, ZWŁASZCZA Chrono, demon, że pożal się Boże. Po wyżej wymienionych trzech odcinkach włączyłam odcinek ostatni i stwierdzam, że też mnie nie wzruszył…
  • Avatar
    A
    sami25 25.10.2006 13:42
    a po co tytuł i tak wiadomo o co biega
    Chrno crusade (クロノ クルセイド) oglądałem z zachwytem przez 4 dni i muszę przyznać że to były jedne z najlepiej spędzonych dni w tym miesiącu. Anime jest zarąbiste, ma ciekawą ze zwrotami fabułę, a przytym ładnie wygląda ogulnie można go prównać z Trinity Blood tego samego studia (GONZO DIGITAMATION) kliknij: ukryte . To co można mu zarzucić to jest fakt że jeżeli ktoś bardzo chcę akcji to nieco się rozczaruje bo „prawdziwa” akcja zaczyna się coś około 15 epa, ale czy to minus sami oceńcie
    Ogólnie w 10 stopniowej skali dał bym 8­‑9 poprostu wg. mnie anime z oceną 10 powinno się podobać każdemu, a nawet tym co lubią inne gatunki
  • Avatar
    A
    SF 13.10.2006 00:05
    7/10
    Jestem pewien, że gdybym obejrzał Chrno Crusade jeszcze dwa lata temu, nie mógłbym wyjść z zachwytu. Niezłe gagi, pełna emocji fabuła, nietypowe zakończenie (chociaż czy ja wiem?)... byłoby świetnie, ale nie jest. Nie mam pojęcia, dlaczego w takich anime zawsze musi być tyle ględzenia, bohaterowie w większości sytuacji muszą zachowywać się wbrew wszelkiej logice (odniosłem wrażenie, że jedynym umiejącym trzeźwo myśleć był pewien wysoki, srebrnowłosy jegomość w okularach), jak zawsze każdy ma traumatyczne przeżycia (w takim Evangelionie nawet pingwinowi nie przepuścili)... Dałoby się to zapewne zrobić lepiej, uniknąć tu i ówdzie pewnych stereotypów, ale i tak jest dobrze, serię ogląda się dość przyjemnie, a ogólny jej poziom znajduje się powyżej przeciętnej. Ba, nawet muzyka miejscami była niezła. (Oczywiście nie mówię o openingu i endingu, te z definicji są słabe.)
  • Avatar
    A
    Mroofka 8.10.2006 18:58
    Jendym słowem- wspaniałe
    Wcigągnełam sie w to anime, ogoladałam je pare miesięcy temu,a jeszcze do teraz łezka mi się kreci gdy przypomina mi sie scena gdzie  kliknij: ukryte eh :) polecam

    Zamaskowano spoiler.
    IKa
  • Avatar
    A
    ppp 22.09.2006 01:50
    bardzo ciekawy
    Właśnie obejrzałem całą serię. Muszę powiedzieć, że pomimo kilku niedociągnięć w fabule oglądało się to bardzo przyjemnie. Ale mam już dość tych niebanalnych zakończeń.  kliknij: ukryte . Ale pomimo tego polecam ChrOno Crusade, bo jest to naprawdę świetne anime.
  • Avatar
    A
    mentos 4.09.2006 21:50
    Geniusz!
    Genialne i fantastyczne anime! Trzymało mnie w napięciu i nie mogłam się doczekać kolejnych odcinków. Zdecydowanie najlepsze, jakie do tej pory obejrzałam. Polecam wszystkim!
  • Avatar
    A
    Saphronay 18.08.2006 14:35
    Pozycja naprawde wspaniała!!!
    Jeszcze teraz łezka mi się w oku kręci kiedy wspomnę ostatni odcinek ... :( rety ...  kliknij: ukryte 

    Naprawde moim zdaniem wspaniała produkcja. Nie znam jeszcze mangi ale mam szczerą nadzieję, że kiedyś się z nią zaznajomię. Większosć ludzi uważa, że to anime moglo się lepiej skonczyc, ale… czy nie sadzicie, ze  kliknij: ukryte Nie chciałbym tu snuć jakiś dziwnych rozwarzań filozoficznych ale taka myśl może zmienić nasze wyobrażenie odnośnie zakończenia.

    Pozatym czy nie uważacie, że takie zakończenie, które  kliknij: ukryte  może sprawić, że będziecie to anime pamiętać jeszcze przez długie lata?

    Ja na pewno nie raz je wspomnę z łezką w oku…

    spoilery się ukrywa
    - moderatorus rex
    • Avatar
      Ed 13.10.2006 15:37
      Re: Pozycja naprawde wspaniała!!!
      Dokładnie… teraz gdy przypominam sobie jak oglądałem to anime (zrobiłem nocke i obejrzałem wszystkie odcinki naraz)gdy myślę o ostatnim odcinku przechodzą mnie dreszcze… łezka sama się pojawia.  kliknij: ukryte 
      Podsumowując jest to chyba najpiękniejsze anime jakie oglądałem oraz na pewno będę do niego wracał. Polecam każdemu
  • Avatar
    A
    Tenno 6.08.2006 21:53
    No to teraz ja...
    24 godziny wystarczyły mi do przebrnięcia przez 24 odcinki tego anime (bynajmniej nie oglądałam jednego odcinka przez godzinę, po prostu tak jakoś wyszło z przerwami :D). Większość plusów i minusuw zostało już tu wymienionych, bynajmniej napomnę o niektórych po raz kolejny.
    Postaci… Jest to chyba jedna z niewielu serii, gdzie postacie, które wypadły w moich oczach pozytywnie stanowią przewagę, dlatego zacznę może od tych, które nie przypadły mi do gustu. Pierwszą z nich jest Rosette. Ja rozumiem, że główna bohaterka i w ogóle, ale jak dla mnie fakt, że w tak okrutny sposób została rozdzielona z bratem + to, że „dzieli” życie z Chrono był już wystarczający, aby zrobić z niej poszkodowaną dziewczynkę, dlatego IMHO twórcy nieźle przesadzili pakując ją do tego w całą tą 'aferę' ze stygmatami. Niemniej jednak w paru momentach, muszę przyznać, sprawiała, że czuło się do niej taką nieodpartą sympatię. Druga postać, której, jak dla mnie, mogłoby nie być, to mdła i przesłodzona Azmaria. Ale znajdą się pewnie i tacy, którzy pokochali tą postać :)
    Kto mnie szczególnie zapadł w serce? Zacznijmy od Aiona – spotkałam się tu ze stwierdzeniem, że jak na diabła był za mało demoniczny. A mnie się właśnie ta nie do końca demoniczna osobowość podobała. Ta niepewność, powściągliwość w jego działaniach, spokój, kojarzony zazwyczaj z aniołami, biel, w którą się ubierał, wykreowała go na nietypowego 'bad guya', który w porównaniu do typowych czarnych charakterków nie brnie bezmyślnie ku swojemu celowi, z wrzaskiem na ustach i krwią na dłoniach. Dalej – Remington. Niby nietypowa, drugoplanowa postać, a jednak. Prawie do końca ukrywał, kim tak naprawdę jest. Niby pomagał, a jednak tak naprawdę przez cały czas trzymał się z boku.
    Na koniec pozostawiłam bohatera, który szczególnie urzekł mnie, i który zdecydowanie plasuje się w czołówce najlepiej wykreowanych postaci w anime. A jest nim Joshua Christopher. Nie będę tu rozpisywać się na jego temat, bo wiązałoby się to z poważnymi spoilerami, ale sposób, w jaki stworzono tego bohatera, w jaki wykreowano jego historię, to, jaki stał się na końcu historii i z czym się to wiązało – jestem nim po prostu zachwycona. Tylko pogratulować twórcom.
    Sama historia, która być może stanowi tylko kolejną banalną bajeczkę o walce dobra ze złem, była być może jedynym sposobem, aby ukazać nam takie a nie inne postaci. Aby ukazać wahania ludzi i to, jak łatwo zniszczyć wiarę w życiu człowieka. Jak łatwo wykorzystać ją przeciwko nam, zwrócić nas przeciwko niej, wreszcie jak trudno wytrwać przy Bogu w ciężkich chwilach. Pokazuje także, że wbrew wszystkiemu jest to możliwe, i że wiara wbrew pozorom nie wiąże się tylko z wyżeczeniami.
    Mimo tematyki polecam nie tylko ludziom wierzącym, ani nie tylko tym, którzy wiarę potępiają. Jest to historia, z której każdy z nas, niezależnie od wyznania, wyniesie coś mądrego, jakkolwiek banalna byłaby jej powłoczka.
    Polecam.
  • Avatar
    A
    Suger 5.08.2006 23:18
    I znowu to samo
    Obejrzałem już drugi raz to anime i znowu tak jak za pierwszym razem nie mogłem powstrzymać łez same leciały szczególnie podczas 4 ostatnich epów. Polecam bo warto poświęcić czas na to anime 10/10 i numer 1 w moim prywatnym rankingu razem z dwiema innymi wielkimi anime
  • Avatar
    A
    Maikeru 5.08.2006 15:04
    :
    uuuu widze duzo pozytywnych komentarzy, choc niewiem czemu.Jak dlamnie sredniawe anime, przez wiekszosc odcinkow sie meczylem z tym anime, dopiero pod koniec mnie wmiare wciągneło.Moja ocena 5/10. Jedno z gorszych anime jakie widziałem choć szanuje ludzi kturym sie podobało :)
  • Avatar
    A
    IZA 26.07.2006 17:44
    Moje zdanie
    To anime jest jednym z moich ulubionych, a troche ich mam na swoim kon/acie. Rosette (juz nawet nie wiem jak to sie pisze po tylu zmianach w tlumazeniu) to typowa mangowa glowna bohaterka(wybuchowa, humorzastaitp. itd.) ale ma w sobie „to cos”. Polubilam Chrno wlasnie za jego spokoj(no z wyjatkiem kilku sytuacji) i odmienosc. Ta dwojka jest rozna a zarazem podobna(wiecie co mam na mysli). Najlepsze byly chyba przemiany Chrno i zakonczenie. No nawiazania do chrzescijanstwa czase razily, ale da sie je przezyc. Uwazam, ze dla kazdego maniaka mrocznych klimatow to pozycja obowiazkowa.
  • Avatar
    R
    Magician 3.07.2006 21:54
    Chrono Crusade - Perfect Anime
    Na poczatku chcialbym wyrazic moja ogromna dezaprobate do recenzji ktora zostala umieszczona na lamach tego serwisu. Ocena koncowa jest przypieczentowaniem przekonania, ze pewni czlonkowie redakcji wogole nie obejrzeli tego anime, a ocene wystawili jedynie po przeczytaniu recenzji. Jest to jedne z lepszych anime jakie do tej pory sie ukazalo i nie dostrzegam w nim wiekszych bledow.

    Plusy
    - glowni bohaterowie
    - kreska
    - narastajace napiecie
    - zakonczenie (chyba najlepsze jakie do tej pory widzialem w anime)
    Minusy
    - przesadzono z iloscia chrzescijansikej symboliki, ale w koncu glowna bohaterka jest zakonnica

    Moja ocena to 9 !!!!!

    Polecam to anime wszystkim !! Nie zawiedziecie sie
    • Avatar
      IKa 3.07.2006 23:04
      Re: Chrono Crusade - Perfect Anime
      Magician napisał(a):
      Na poczatku chcialbym wyrazic moja ogromna dezaprobate do recenzji ktora zostala umieszczona na lamach tego serwisu. Ocena koncowa jest przypieczentowaniem przekonania, ze pewni czlonkowie redakcji wogole nie obejrzeli tego anime, a ocene wystawili jedynie po przeczytaniu recenzji. Jest to jedne z lepszych anime jakie do tej pory sie ukazalo i nie dostrzegam w nim wiekszych bledow.
      Moja ocena to 9 !!!!!

      Nie pierwsza i nie ostatnia osoba wyraża dezaprobatę z powodu recenzji. Przeżyjemy.

      Ja mam natomiast pytanie:
      Jakim prawem sugerujesz, że osoby, które wystawiły oceny nie obejrzały CC? Czy to, że wystawiły oceny wahające się od 6 – 8, co daje średnią 7 czyli wg skali jest to dobra seria, posiadająca wciąż swoje wady, ale potrafiąca zainteresować, zaskoczyć (pozytywnie). Obejrzenie nie będzie stratą czasu.oznacza, że kierowały się TYLKO recenzją? Może łaskawie zajrzysz na listę anime, które te osoby obejrzały i oceniły, ze szczególnym uwzględnieniem tych ocenionych ponad 7 i porównasz je z CC. Potem pogadamy na temat tego, czy osoby z Redakcji mają prawo wystawić takie a nie inne oceny do serii, która obejrzały.
      • Avatar
        Magician 4.07.2006 09:25
        Re: Chrono Crusade - Perfect Anime
        Mozliwe ze gust (niektorych) osob z redakcji nie pokrywa sie z ogolna opinia na dany temat.
        Przykro mi ze zatralcili zdolnosc obiektywnej oceny.
        Chcialbym jednak przeprosic za moje zbyt pohobne oskarzenie. Wierze ze osoby ktore ocenily to anime obejrzaly je wpierw.

        • Avatar
          Serika 4.07.2006 18:50
          Re: Chrono Crusade - Perfect Anime
          Z całą pewnością obejrzały i z całą pewnością nie kierowały się przy ocenie opiniami innych. Gdyby zgodnie z tym, co twierdzisz, oceniały nieobiektywnie, pewnie byłyby tu same dziesiątki „bo to super, nieważne, co i dlaczego – ważne że 'wszyscy' tak twierdzą”. Obiektywna ocena polega na samodzielnym wyliczeniu sobie wad i zalet i wyciągnięciu wniosków. Możesz najwyżej stwierdzić, że gust osób z redakcji nie pokrywa się z Twoim. Podobnie, jak nie pokrywa się zresztą na przykład z gustem tysięcy osób zachwycających się telenowelami – rzesze gospodyń domowych nie mogą się przecież mylić :)

          Możesz dowolnie zachwycać się Chrno Crusade i nikt Ci tego nie zabroni, nie zmieni to jednak faktu, że dla mnie pozostanie ono serią dobrą, ale w żadnym razie nie wybitną. Jako serię wybitną dyskwalifikują ją chociażby liczne wypełniacze (nudne jak flaki z olejem), natrętne „wyciskanie łez” i bezbarwny (moim zdaniem) główny bohater. Przykro mi, nie mam swojej recenzji nic do zarzucenia, jeżeli twierdzisz, że straszliwie tę serię skrzywdziłąm wystawiając 7/10, napisz swoją i przekaż czytelnikom, co w niej jest takiego wybitnego.
  • Avatar
    R
    Otaku 21.06.2006 15:35
    przebija wszystko
    Nie będe orginalny => recenzja jest beznadziejna. To anime jest dla mnie mistrzostwem świata. Co prawda podświadomie każdy domaga sie innego zakończenia, to jednak ten finał, który jest róznież świadczy o klasie serii (pierwszy raz wymiękłem na końcu). Ogólnie to ten tytuł staje się moim numerem 1 i naprawdę uważam, że ciężko się tu do czego kolwiek przyczepić. Polecam wszystkim.
    • Avatar
      Serika 21.06.2006 16:24
      Re: przebija wszystko
      Nie będę oryginalna – jeśli się tak okropnie nie podoba, napisz lepszą, jest przecież taka możliwość.

      Natomiast nadal fascynuje mnie, co takiego cudownego ludzie w CC widzą – bo jakoś nikt nie potrafi sprecyzować, poza tym, że jest „ach, och, cudowne”.
      • Avatar
        Epso 27.06.2006 14:08
        Re: przebija wszystko
        Serika napisał(a):

        Natomiast nadal fascynuje mnie, co takiego cudownego ludzie w CC widzą – bo jakoś nikt nie potrafi sprecyzować, poza tym, że jest „ach, och, cudowne”.

        a ważne co w nim widzą? pewnie widzą coś czego ty nie dostrzegasz :P ale to i tak jest mało ważne :)
        ważne jest to że anime ma wzięcie i tyle :D
      • Avatar
        Otaku 4.07.2006 21:54
        Re: przebija wszystko
        Sorx, nie chciałem cie urazić, ale recenzja ukazuje jakiegoś przeciętniaka, a to jest fenomen :)
        • Avatar
          Bezimienny 5.07.2006 00:13
          Re: przebija wszystko
          Im bardziej się zastanawiam, tym bardziej dochodzę do wniosku, że ta seria to JEST przeciętniak. Im dalej tym bardziej fabuła się rozsypuje, pod koniec pojawiają się dziury przez które możnaby przemycić pancernik Potiomkin z załogą. Postaci w większości schematyczne. Główny męski bohater kompletnie nijaki. Tragizm i napięcie budowane nie dość, że sztampowo, to jeszcze nieudolnie. Seria nawet do połowy się dość przyjemnie ogląda, ale potem zaczyna zwyczajnie irytować i nudzić na zmianę.
          To anime na ocenę wyższą niż 7 zwyczajnie nie zasługuje (zresztą i ta 7­‑ka jest moim zdaniem nieco naciągana)
  • Avatar
    A
    sinner_girl 28.05.2006 14:14
    niech ja dorwetwórców :///
    Nie skłame mówiąc że anima było  kliknij: ukryte  i w ogóle super,ale to zakończenie… Ja to niespotykanie spokojny człowiek jestem,ale jak zabaczyłam co te przygłupy powyrabiały to aż mnie krew zalała,oczywiście już po tym jak dostałam załamania emocjonalnego,wyryczałam wiadro łez w podyszke i schudłam 6 kilo bo złapałam depreche i jeść nie moge :/ No ja rozumiem że tragizm i te sprawy,ale co jest złego w starym dobrym HAPPY ENDzie??? Podobno manga ma inne zakończenie co napawa mnie nadzieją na powrót do rówowagi psychicznej. ciach

    Zmoderowano wulgaryzm i zapytanie o nielegalne źródła. Moderacja
  • Avatar
    A
    blue 16.05.2006 21:48
    :]
    Moze byc, ale ostatnie odcinki jakies bez polotu, jakby autorom braklo rozmachu i chci, na szczescie ostatni odcinek trzyma poziom :D
  • Avatar
    R
    Makro 15.05.2006 07:50
    Świetne anime
    Wczoraj w nocy skończyłam ostatni odcinek. Oczywiście musiałam się poryczeć – no a jakżeby inaczej. Ale zamiast moich wywodów chcę coś zauważyć.
    W recenzji napisano, że anime zdaje się „skakać” z komedii w tragedię. Hmm… według mnie nie było przesadyzmu, poza tym, gdyby nie było tego tragizmu/humoru, anime miałoby opinię monotonnego, gdyż byłoby cały czas tragiczne/śmieszne.
    Ogólnie to nie takiego zakończenia się spodziewałam. Co prawda w necie wyczytałam dużo opinii na ten temat, ale miałam nadzieję, że skoro  kliknij: ukryte 

    Dla mnie anime ma ocenę 9/10. Miało pewne niedociągnięcia, newyjaśnione sprawy czy za dużo Azmarii, ale ja z czystym sumieniem polecam każdemu.

    Nie wiem, jak jest z mangą, bo mam tylko pierwszy tom, a reszty nie mogę zdobyć nigdzie w jakimś porządniejszym języku *angielskim*. A szkoda.
  • Avatar
    R
    Majin _uQuad 29.04.2006 20:40
    re: recenzja
    Na niekorzyść serii działa także wciskająca się niemal wszędzie symbolika chrześcijańska – pomijając nawet fakt, że niektóre osoby może to razić z powodów religijnych, co za dużo, to niezdrowo!

    No, brawo. A matrix byl be bo za duzo maszyn i mowy o wolnosci! Wezcie usuncie ten kawalek z tej recki bo mnie krew zaleje…
    • Avatar
      Serika 29.04.2006 21:55
      Re: re: recenzja
      Ale w matrixie co druga postać nie ma wyhaftowanej na koszulce pacyfki, żeby widz przypadkiem nie zapomniał, o czym film traktuje.
      Albo inaczej: nawet, jeżeli jesteś gorliwym chrześcijaninem, to nie sądzę, żebyś sie krzyżykami obwieszał jak choinka, żeby to zademonstrować – a jeśli tak, to wybacz, ale to nie wiara, tylko pozerstwo. Z filmami jest tak samo – motyw, który przewija się nienachalnie tu i ówdzie to motyw dobrze użyty. Motyw, który wali widza pięścią między oczy z niemal każdej sceny, bo krzyżyki najwyraźniej są „cool”, bardzo szybko staje się nic nie znaczącym, oklepanym ozdobnikiem – właśnie tak, jak w tej serii. Masz prawo się nie zgadzać, możesz również napisać alternatywną recenzję, ale wybacz, zdania nie zmienię.
      • Avatar
        Majin _uQuad 1.05.2006 17:02
        Re: re: recenzja
        A pewnie ze sie nie zgodze :) Ale recki nie napisze bo leniwa swinia ze mnie ;E Ja tam zadnego nadmiernego expoze krzyzykow nie widzialem w kazdym razie :D
        • Avatar
          Kenji 2.05.2006 13:01
          Re: re: recenzja
          Tu zgodzę się z Majinem- żadnego nachalnego eksponowania krzyży nie widziałem. A jest wiele anime, które popełniają ten błąd. Tu szacun dla twórców Chrno Crusade:)
  • Avatar
    A
    Diamonddog 28.04.2006 21:03
    ZASTANAWIA MNIE SPRAWA AIONA!!!
    Jedno mnie ciekawi…  kliknij: ukryte 

    Zamaskowano spoiler. Moderacja.
    • Avatar
      Sevi 4.11.2007 19:27
      Re: ZASTANAWIA MNIE SPRAWA AIONA!!!
      Aj, myślenie nie boli ;)

      Przypominasz sobie tą scenę, w której  kliknij: ukryte  Czy już widać, co mam na mysli? ;)
      Aion swą moc zyskiwał poprzez składanie ludzi w ofierze. Ich dusze tych mordowanych osób były jego pokarmem. Jasne? :)

      Aha, i nie rubiny, METEORYTY. ;P

      oglądanie ze zrozumieniem się kłania.^^
  • Avatar
    A
    sasuko 17.04.2006 20:14
    good anime
    fajne aniem, spodobalo mi sie. troche wzruszajace, troche humoru. oglonie bardzo dobre dobra muzyka i kreska. poelcam 9/10
  • Avatar
    A
    HCV 12.04.2006 14:30
    boooooskie ^^
    właśnie jestem po ostatnim odcinku… w sensie jestem dopiero przy 11, ale nie wytrzymałam i ściągnęłam sobie ostatni, dlatego bo mam taką ciekawską naturę ;)wiem, strasznie sobie popsułam zabawę, ale ja już tak mam XD nawet go nie obejrzałam całego, tylko szukałam sceny z  kliknij: ukryte . Ogólnie samo anime jest wspaniałe, chociaż z tego co tu czytam, nie widziałam jeszcze najlepszych odcinków :] naj naj naj anime *.* koffam Chrno Crusade XD
    • Avatar
      SirMavins 12.04.2006 19:58
      Re: boooooskie ^^
      Chrono  kliknij: ukryte 

      Zamaskowano spoilera­‑giganta.
      Moderacja
      • Avatar
        Zegarmistrz 12.04.2006 20:41
        Re: boooooskie ^^
        Co było bez sensu, bo  kliknij: ukryte 
        • Avatar
          Sir Mavins 16.04.2006 16:39
          Re: boooooskie ^^
          Ejże!!!
          Zegar ma tylko człowiek, zegar odlicza ile zostało życia jemu.
          Owszem demon jest demonem, ale zauważ że wskazówka idzie do przodu, czyli zbliża sie do punktu śmierci wraz z wykorzystaniem mocy przez demona.
          A moc czerpana jest z sił wutalnych człowieka.
          Tak, mogli  kliknij: ukryte 
          Tu nic nie ma „bez sensu”.

          Ukryto kolejnego spoilera­‑giganta…==
          Moderacja
          • Avatar
            Diamonddog 19.06.2006 21:50
            Re: boooooskie ^^
            Ej ja jeszcze raz obejzalem Chrono Zrusade i doczytalem sie ze to jednak w któryms odcinku jak ta Jewel smmoner była w jaskini  kliknij: ukryte 

            Moderacja sugeruje, żeby na przyszłość maskować spoilery.
  • Avatar
    A
    suger 7.04.2006 08:37
    Relacje
    właśnie skończyłem oglądać i dochodze do wniosku że Chrono Crusade bije wszystkie anime jakie do tej pory obejzalem i mam przeczucie że długo nikt go nie pobije. Świetna muzyka, wszystko świetne a ostatni odcinek po prostu cieżko mi przypomnieć zeby łzy tak mi leciały przy oglądaniu innego anime. Serdecznie polecam i mysle ze kazdy znajdzie w tym anime cos dla siebie
  • Avatar
    A
    Sasuke 4.04.2006 10:30
    Crno Crusade :D
    Normalnie wypas jedno z najlepszych anime jakie widziałem. GODNE POLECENIA I OBEJRZENIA

    POZDRO
  • Avatar
    R
    Zonk 3.04.2006 18:07
    Swietne Anime... recenzja ... hm...
    Ocena tego anime w twojej recenzji jest porazajaca. Anime jest znakomite… a juz to ze dałes 6/10 za muzyke jest smieszne. CC ma najlepszy soundtrack jaki slyszalem w anime. A wierz mi widzialem ich wiele. Jakie ty widzisz bledy? Anime jest genialne, fabula cudowna i dla kazdego kto chce je ogladac musze napisac… ze jest to anime, ktore czlowiek sam bardzo przezywa.
    • Avatar
      Serika 29.04.2006 22:11
      Re: Swietne Anime... recenzja ... hm...
      A słyszałaś soundtracki np. z Hacka albo Fantastic Children? :) Oczywiście to rzecz gustu, ale jak dla mnie opening był wybitnie nijaki, a muzyki w środku prawie się nie zauważało – co samo w sobie świadczy o jakości. Nie jest zła, jest po prostu przeciętna.

      Natomiast co do samego anime:
      - przeraźliwie nudne odcinki wypełniaczowe
      - skoki od komedii w tragedię
      - i przede wszystkim kompletnie bezosobowy główny bohater, zajmujący sie głównie prezentowaniem publiczności słodkiej mordki, bo nawet odezwać sie toto ledwo potrafi.

      Za postać Chrno do spójki z całym motywem Satelli odjęłam pół gwiazdki, może byłaby ósemka – a chciałam zauważyć, że 7/10 to w tym serwisie wysoka ocena.

      Natomiast jestem bardzo ciekawa, gdzie widzisz te niezwykle liczne zalety, poza tym, że jest „genialne” i „cudowne”?
      • Avatar
        Kenji 30.04.2006 17:00
        Re: Swietne Anime... recenzja ... hm...
        1)Sountrack- Opening może nie jest najlepszy, ale prezentuje znacznie wyższy poziom niż np. Naruto. I te świetne skrzypcowe przygrywki:D A ennding to mistrzostwo świata. Kto się nie zgodzi to niech go wszama głowa Pandemonium;)
        2)Postacie- Chrno postacią oryginalną nie jest. Ogólnie w anime jest duż o schematów. Ale co z tego? Skoro poziom tych schematów jest rewelacyjny? A wstawienie do anime głównej bohaterki­‑zakonnicy jest dość niespotykane. Najgorszą postacią jest dla mnie Azmaria. Jest zbyt przesłodzona…
        3)Powinieneś ocenic to anime na conajmniej 8!!!
        Ale każdy ma własne zdanie.
        • Avatar
          IKa 30.04.2006 17:43
          Re: Swietne Anime... recenzja ... hm...
          A ja nadal nie widzę uzasadnienia tej „cudowności i niezwykłości” dzięki której seria powinna dostać więcej niż 7/10, co jest w tym serwisie wysoką oceną…

          Zastanawia mnie też fakt, dlaczego z uporem piszecie do Recenzentki jak do mężczyzny…
          • Avatar
            Kenji 30.04.2006 19:14
            Re: Swietne Anime... recenzja ... hm...
            Zastanawia mnie też fakt, dlaczego z uporem piszecie do Recenzentki jak do mężczyzny…


            EEE, taka męska ksywa:D
            A do tematu: Uzasadnić zdanie że jest to bardzo dobre anime się nie da. Trzeba obejrzeć cała i przeżyć razem z bohaterami całą przygodę. Dzisiaj skończyłem całą serię i uważam że jest to jedne z najlepszych anime TV jakie oglądałem. Specjalnie napisałem TV bo nie można porównywać anime kinowych i TV imo. Akira. Inny rodzaj.
        • Avatar
          Ysengrinn 30.04.2006 18:05
          Re: Swietne Anime... recenzja ... hm...
          Kenji napisał(a):
          1)Sountrack- Opening może nie jest najlepszy, ale prezentuje znacznie wyższy poziom niż np. Naruto.


          Maluch prezentuje znacznie wyższy poziom niż konna fura. Kto jednak powiedział, że należy go oceniać przez porównanie z furmanką?

          A wstawienie do anime głównej bohaterki­‑zakonnicy jest dość niespotykane.


          Owszem. Za to nagminnie jest spotykane umieszczanie kawaii panienek w habitopodobnych mundurkach, pozostające na usługach Watykanu. I w tej serii właśnie tak jest.
          • Avatar
            Kenji 30.04.2006 19:17
            Re: Swietne Anime... recenzja ... hm...
            Owszem. Za to nagminnie jest spotykane umieszczanie kawaii panienek w habitopodobnych mundurkach, pozostające na usługach Watykanu. I w tej serii właśnie tak jest.


            Ermm, czy w jakimkolwiek anime brakuje kawaii panienek?? Ludzie! Panienki w anime dzielą się na dwie kategorie (wygląd): Stare wiedźmy i kawaii laseczki!!! Nie czepiajmy się takich rzeczy jakie podałeś. To praktycznie czepianie się anime ogólnie!!
            • Avatar
              Bianca 4.05.2006 09:32
              Re: Swietne Anime... recenzja ... hm...
              no wiec czepiajac sie calego anime ogolnie mozna powiedziec ze jego autorzy nie maja ani zielonego, ani rozowego, ani nawet fioletowego pojecia o co chodzi z „zakonnica”, „powolaniem” i tego typu rzeczami. w tym np. „celibatem” czy „regula zakonna” – a ignorancja, szczegolnie w czyms z czego sie robi jeden z glownych tematow, nie jest plusem.
              • Avatar
                Kenji 4.05.2006 14:10
                Re: Swietne Anime... recenzja ... hm...
                Plusem nie jest, ale też mnie jakoś nie razi. Zresztą nie powinniśmy się czepiać twórców anime bo pierwsza była manga. Więc autor mangi powinien dostać kopa:D
  • Avatar
    A
    Ciril 1.04.2006 17:27
    co ja sądze o CC :)
    Przyznaje racje ze moze pomysł z demonami itp jest troche przereklamowany ale sama kreska anime moze szybko zlikwidowac ten minus :) Osobiscie anime bardzo mi sie podobało ^__^ zwłaszcza postac Chrno ^_^" jedyna rzecz która naprawde mi sie nie podobała to koniec T_T  kliknij: ukryte mam nadzieje ze manga ma inny koniec ;] ale nie moge jej znalesc w necie :/ heh
  • Avatar
    A
    Diamonddog 1.03.2006 22:09
    Ajajaj.... GENIALNE... NIAH NIAH NIAH.....
    Chrno Crusade dlamnie jest po prostu boskie…. i mnie irytuje i nie daje mi spokoju jedna zecz… CZEMU DO JASNEJ[cut] Chrno  kliknij: ukryte ...... moja ocena 9/10 za fabułe…10/10 muzyka… 9/10 kreska… czyli daje to nam…. 12/10 ^^
    • Avatar
      Zegarmistrz 2.03.2006 13:24
      Re: Ajajaj.... GENIALNE... NIAH NIAH NIAH.....
      Bo to anime Studia Gonzo było… Oni specjalizują się w efektach komputerowych, nie scenariuszach. Jak przychodzi im wymyślanie fabuły to co nie wezmą, to spartolą!
    • Avatar
      Agu 26.03.2006 23:17
      Wspaniale:)
      ..przeciez nie zalozyl ich od tak sobie tylko to byla sprawka Aiona.. ale mniejsza z tym;P w sumie tez sie nad tym zastanawialam, czy nie mogl ich sobie jakas zainstalowac z powrotem;))))
      Swoja droga.. jestem pod WIELKIM wrazeniem tego anime.. przez kilka dni nim zylam(doslownie).. godne polecenia, warte uwagi.. WSPANIALE:)
      • Avatar
        Diamonddog 13.04.2006 11:23
        Re: Wspaniale:)
        Słuchaj ale jesli oglądałeś/aś uwaznie to dla Aiona bardzo zalezało na pomocy ze strony Chrona w pobiciu Pandemonium… czyli Chrono był bardzo potęzny ...czyli napewno jesli Aion potrafił przymocowac to i Chrono przymocowac mogł :D
    • Avatar
      kamilka3d 8.02.2007 09:52
      Re: Ajajaj.... GENIALNE... NIAH NIAH NIAH.....
      Diamonddog napisał(a):
      CZEMU DO JASNEJ [cut] Chrno  kliknij: ukryte 

      Wiesz… Chrono  kliknij: ukryte 
  • Avatar
    A
    Kamuro 23.02.2006 17:47
    Tylko niezłym???:/
    Dobra skoro tak twierdzisz to zgłaszam stanowczy sprzeciw według mnie ta seria jest poprostu błogsławiona… Na ostatnich 5 odcinkach niemal na każdym ryczałem smutne to to jednak troszke za łatwo i poszło pokonanie  kliknij: ukryte  :/ mogliby troszke to rozwinąć ale cóż jest jak jest ale i tak nieźle, ale to anime jest poprostu świetne(wiem powtarzam sie ;] ) nie wiem czemu ale ja poprostu chyba sie uzależniłem od tego anime, oglądam dość często odcinki jeszcze raz ale tylko te ostatnie 6 maximum 8 bo początki są dość nudne a ja lubie dramaturgie :P ale i tak jest świetne :>
    • Avatar
      Kamuro 23.02.2006 18:06
      Re: Tylko niezłym???:/
      Dobra dopowiem jeszcze kilka rzeczy aczkolwiek smutnych bo widze ze poprzednicy pisza dość dużo o postaciach więc… Nie wiem czemu alenajsmutniej mi sie robi na myśl o Satelli i Fi(Fiore, Florette nazywajcie jak chcie na jedno wychodzi :>) czemu do końca  kliknij: ukryte no a co do Azmarii to mi sie dość mdło robi na myśl o niej powiesz jedno słowo płacz a po chwili usmiech od ucha do ucha więc troche nie przepadam za takimi osobami :/ hm… co tu jeszcze by powiedzieć… niestety mangi nie dane było mi czytać, ale chyba jednak jakoś sprubuje wykombinować a sama postać magdaleny mi sie podoba smutne ;(
      Heh więc teraz ja wymienie moich ukoffanych bochaterów(a troche ich bedzie xD) więc: Chrno, Rosette, Satella, Fiore, Magdalena… :(

      Zamaskowano spoilery.
      Moderacja
  • Avatar
    A
    Kot z Cheshire 29.10.2005 09:38
    Chrno crusade. Swietny scenariusz vs. głupota twórców
    Anime jako anime wypada w moim przekonaniu przeciętnie. Chociaż kreska jest calkiem przyzwoita (animacja miejscami szwankuje), muzyka fenomenalna (nawet postarałam się o opening i ending^^), pomysł także zasluguje na pochwałę, to jednak jego realizacja nie do końca się powiodła. Nieścisłości w fabule są po prostu rażące, o odcinkach wypełniaczach już nie wspomnę. Absolutnie nie próbuję zniechęcić nikogo do tego anime, jest naprawdę watre obejrzenia… choć niektóre odcinki można sobie podarować (m.in. 11 i 12), bo nie wnoszą nic do całej historii. Całość w zasadzie moznaby zamknąć w 19 odcinkach (jak już wspomniał mój poprzednik). A za samo zakończenie to powinno się pomysłodawcom urwać to i owo. Ja rozumiem, żeby nie bylo happy endu, ale niespodziewałam się takiej dawki tragizmu (paradoksalnie Rosette wyglądała najładniej w tej ostatniej scenie;)).
    Kreacja postaci przebiegła całkiem pomyślnie, możemy nawet zaobserwować ewolucję niektórych bohaterów. To jest dobre, bo ogladanie przez 24 odcinki tych samych jednowymiarowych charakterów może wywołać odruch wymiotny. Choć dawka słodyczy w wykonaniu niektórych postaci działa tak samo.
    W sumie: 5/10; można się pośmiać, powzruszać, poirytować z powodu głupoty twórców…s tandardowo. I przesłanie nawet mamy.

    Anime w porównaniu z mangą wypada tragicznie. Tak spieprzyć jedną z najlepszych mang jaką czytałam, to po prostu niedopuszczalne. To prawdopodobnie dlatego, że mamy tu 'syndrom Hellsinga': anime wyszło, zamin wszystkie tomy mangi ujrzały światło dzienne. I stąd radosna twórczość scenarzystów. Taka profanacja nie zasługuje na więcej niż 2 w skali 10, szczególnie uwzględniając to, jaką krzywdę zrobiono Aionowi i innych postaciom z resztą też  kliknij: ukryte  Takie rzeczy jak dłużyzny i zupelnie nieuzasadnone sceny zbędę milczeniem. Choć tego, że wiele scen, tych naprawdę istotnych i watrościowych pominięto… grr…
    • Avatar
      przewrarzliwiona 28.05.2006 13:59
      POMOC (psychologiczna!) mile widziana.
      Z twojego postu wnosze,żę czytałaś mange,a więc mam 2 pytanka;
      1)czy jej zakńczenie jest tak samo zryte jak anime?
      2)czy te mange można znaleźć gdzieś w necie?
      Bardzo mi na tym zależy bo po ostatnim odnicku przeżyłam załamanie emocjonalne i po prostu musze wiedzieć jaki był prawdziwy koniec. Tylko nadzieja na jako taki HAPPY END pozwala mi nie ryczeć 24h na dobe,ale za chiny ludowe nie moge sie do niego nigdzie dokopać…
  • Avatar
    A
    Sir Mavins 27.10.2005 08:27
    Chr(O)no CRUSADE
    Dużo czasu mi zajęło, zanim usiadlem i oglądnąłem ten serial.
    No bo cóż może byc ciekawego w historii jakiejś zwariowanej zakonnicy walczącej z demonami?

    Nic bardziej błędnego.
    Po pierwsze serial ten jest nowy, bo sprzed 1, 5 roku.
    Po drugie…i trzecie…
    Ale od początku.

    Nie odniosę się tu do komiksu i nie wiem, jak serial wypada na jego tle.

    Pierwszy odcinek zapowiada dużą dawke humoru.
    No… z elementami grozy.
    Myślę sobie, że jak tak dalej pójdzie, to całkiem, całkiem…
    A tu nic z tego, ANIME jest mądrzejsze niz pierwotnie na to wygląda.

    Powiedzmy sobie szczerze, ze podstawowoym pytaniem jest:” Dla kogo to nie jest?”
    Odpowiedź : NIE DLA OSÓB GŁĘBOKO WIERZĄCYCH, DO KTÓRYCH NIE DOCIERAJĄ INNE ARGUMENTY, CZY TEŻ MOŻLIWOŚCI…!!!
    Głównie ze względu na fakt bluźnienia na Boga.
    A dokładniej zadawania szeregu pytań, na które jakoś nie dostajemy odpowiedzi.
    Jest to zrobione specjalnie, bo to my sami mamy dać odpowiedź.
    Cóż, twórcy sobie tak to zaplanowali.

    Musze zacytować tu jednego z recenzentów, że to postacie są do tła historii, a nie tło do postaci.
    To ważna cecha, bo mamy fabułę i dopełnienie w postaci bohaterów.

    Jakie plusy?
    Ano, dużo.
    Zarówno kreska jak i muzyka doskonale się uzupełnieją, albo jak kto woli dopełniają.
    OST w liczbie 2xcd może zadowolić wielu malkontentów.
    Wielokrotnie powtarzane pewne motywy muzyczne, o dziwo, nie nużą.
    Akcja rozgrywa się w USA, lata dwudzieste; a nie jak zwykle w Europie, czy KKW(Japonia).
    Fabuła moim zdaniem jest zwięzła, choc kilka odcinków bym skrócił.
    Czasem mam wrażenie, ze serial anime musi dociągnąć do tych 24­‑26 odcinków.
    Jakby nie mógł mieć 19.
    Nie mamy przejaskrawień postaci pierwszo i drugoplanowych.
    To ostatnie jest chyba duża zaletą, bo już myslałem, że Chrono wielokrotnie będzie przechodził przemianę, a nic nie znaczący bohaterowie nagle dostaną skrzydeł i przeznaczy się na nich cały odcinek.
    ( Jak wiemy, to częsty motyw wielu bajek i jest niejednokrotnie dłuższy niż dana walka, czy też opowieść).
    Takie lelum polelum, flaki z olejem..
    Podobały mi się postacie: Rosette, Satelli, Aiona oraz Azmarii.

    A minusy?
    Tu musze zacząć od tego, że nie rozumiem dlaczego tak postąpiono z głównymi bohaterami?
    Dlaczego pomimo wszystko Rosette musiała spotkać się z…?(spojler).
    Oczywiście, że jest na to rada i autorzy dobrze to wiedzieli.
    Z Rosette to niezła laska, nie znam tak ładnej zakonnicy…

    Dlaczego nie dopracowano postaci Aiona?
    Matko, toż to niezły bohater, tyle że zły.
    Za mało go eksponowano, a jego zło przejawiało się w większości, gdy rozmawiał lub krytykował Boga.
    Wg mnie jest za mało demoniczny, jak na diabła.

    Panna Satella lub Stella.
    Fajna babka, laska, itp.
    W sumie to odbierał i jednocześnie nadawał jej uroku “czupurek”, czyli te dwa kosmki sterczące na głowie.
    Za mało opowiedziano o jej przeszłości, a dokladniej nieumiejętnie podzielono tę jej historię.
    A szkoda, byłaby to naprawdę niezła i ciekawa postać.
    Notabene ma fajny głos.
    A…to ta sama pani, co podkłada głos pod Astaroth w TRINITY BLOOD.
    Bardzo trafnie dopasowane. (Zreszta jest pewne podobieństwo w charakterze postaci).

    No i mistrzu Chrono.
    Nie Chrno, tylko CHRONO!!!
    Wyraźnie to słychać.
    Mały, nieporadny karzełek, ledwie towarzysz głównej bohaterki.
    Fakt, jego historia i całe zachowanie mają sens, ale są trochę nie tak opowiedziane.

    Aaa…demony dalsze.
    Sorry, ale każdy z nich mógł mieć swoją, na pewno ciekawą historię.
    A tak stały obok Aiona lub były jego tłem, jak Chrono obok Rosette.

    To chyba tyle…

    I teraz kolejne pytanko: “A kto powienien to ANIME zobaczyć?”
    Wszyscy, którzy lubią ciekawe historie, lubią się pośmiać, a dodatkowo chcą się troszkę bać, no i…pomysleć się nie lękają.
    Właśnie, tak to jest, ze serial w wielu momentach wymaga użycia szarych komórek, a nie tepego wpatrywania się w ekran.
    Mamy też szeroko rozumianą miłość i jej różne “odmiany”.
    Nie jest to nudne i niech ktoś nie mysli, ze poza walką to się migdalą.

    Serial wciąga i to bardzo.
    Zachęcam do zobaczenia.

    Moja ocena to 8/10.
    • Avatar
      Avellana 27.10.2005 09:31
      Re: Chr(O)no CRUSADE
      Oby tylko takie komentarze nam się trafiały… Rewelacja.

      A co do Chr(o)no, zacytuję za AnimeNewsNetwork:

      Seria oczywiście powinna się nazywać Chrono Crusade. Problem polegał na tym, że w Japonii „Chrono” jest zarejestrowane jako marka bodajże i po prostu nie wolno było tego użyć. Z tego powodu japońskie wydanie nazwano „Chrno Crusade” (a wymawiano oczywiście normalnie, Chrono). Poprawna nazwa, czyli Chrono Crusade, została natomiast użyta jako tytuł wydania amerykańskiego.
      • Avatar
        Nanami 11.02.2006 11:30
        Re: Chr(O)no CRUSADE
        Eee… coś kręcą. Jakoś pod podobnymi tytułami wydali w Japonii jRgp „Chrono Cross” czy „Chrono Triggerr”.
    • Avatar
      Sereniti Van Dien 11.05.2006 13:17
      Re: Chr(O)no CRUSADE
      ja ci dam karzełka popaprańcu!!! widać nie potrafisz docenić prawdziwości postaci jaką kreował Chrono, nastawiasz się jedynie na wyeksponowanie wielkością i działaniem postać bezmyślnego bohatera – to dobra dla ludzi ograniczonych :P powodzenia
    • Avatar
      beret92 29.09.2006 19:30
      Re: Chr(O)no CRUSADE
      świetny komment… Narazie jestem przy 5 odcinku
      (jutro 6 i 7, o ile na stronie z ktorej sciagam bedzie dobry transfer, bo dzisiaj byl 2,7kb/s :/)

      Aha… Jestem osobą wierzącą w Boga… I jakoś mi to anime nie chwieje wiary… A zreszta co to za wiara ktora jedno anime zniszczy?

      Wkurza mnie jednak troche przesadzone eksponowanie krzyżyków… W klasztorze to jeszcze jakoś zrozumiałe ale te dziwaczne krzyżyki na habitach siostrzyczek to trochę przegięcie… Zresztą ten krzyżyk wygląda… Dziwnie…

      I jeszcze jedno: Pentagram obrócony DO GÓRY raczej nie jest wykorzystywany przez szatanistów… Między innymi dlatego, że jest symbolem pięciu ran Chrystusa… I ogólnie dobra…

      A Chrno małomówny… Tak samo jak ja zreszta… Troche go rozumiem ^^
    • Avatar
      Keichi 29.01.2007 00:02
      Re: Chr(O)no CRUSADE
      anime porprostu cudowne nic dodac nic ując moim zdaniem świetne w kazdym znaczeniu tego słowa ostatnia scena to wyciskacz łez jak nic lepsze od sceny końcowej chobitsa która też u mnie spowodowała płacz tyle że tam byl happy end a tu nie =/