Tanuki-Anime

Tanuki.pl

Wyszukiwarka recenzji

Dango

Komentarze

Sonny Boy

  • Avatar
    A
    Kurubuntu 19.01.2023 16:07
    Fajnie, że ktoś takie rzeczy robi
    Świetna rzecz, jak dla mnie to nowy klasyk, który zawsze będzie wspominany przy mówieniu o nietypowym/ambitniejszym anime.

     kliknij: ukryte  Nawet nie pamiętam kiedy ostatni raz czułem takie napięcie oglądając chińską bajkę. Nawet Jojo, którego skończyłem kilka dni temu, nie dawał takich emocji.

    Słony Boy to też obraz, który trzeba obejrzeć minimum 2 razy, ponieważ znając pewne prawidła świata przedstawionego, inaczej będziemy pewne rzeczy interpretować.
    O samej interpretacji nie ma co gadać bo to nie jest rozmowa na telefon. Pytaniem jest ile z tych rzeczy to faktycznie jakaś symbolika, elementy czysto fabularne lub zwykłe nie ogarniecie twórców.
    Anime jest raczej trudne w odbiorze i jeśli nie lubisz abstrakcji albo doszukiwania się drugiego dna, to nie masz czego tu szukać.

    Kemonozume – jest chyba najbliższe klimatem.

    PS. Sekwencja biegu z 12 odcinka jest gigamega, muzyka i animacja jest świetnia dobrana do emocji jakie można odczuć w tym momencie

    PS2.  kliknij: ukryte 
    • Avatar
      Anime o stu twarzach, abstrakcja/symbole 20.01.2023 00:30
      Kurubuntu napisał(a):

      Anime jest raczej trudne w odbiorze i jeśli nie lubisz abstrakcji albo doszukiwania się drugiego dna, to nie masz czego tu szukać.





      No właśnie, jeżeli ktokolwiek szuka według tagów i zobaczy tagi : przygodowe plus sci­‑fi, to się natnie.

      Zdecydowanie przydałby się w serwisie tag, lub tagi abstrakcja/symbolika/alegoria

      Albo choćby dodane dodatkowe, istniejące tagi: dramat, okruchy życia.

      Bo chociaż dużo tu się dzieje, to tempo nie jest typowe dla przygodowych anime i sporo w tym slice of life, tyle, że w wymiarze symbolicznym.

      Według mnie tag dramat byłby jak najbardziej na miejscu, bo dużo bliżej temu do alegorycznego dramatu psychologicznego, niż do isekai, albo typowych serii przygodowych
      • Avatar
        Kurubuntu 22.01.2023 14:40
        Niestety, nie ma takiego tagu, który by oznaczał anime nietypowe, ale nie aż tak nietypowe, by zasłużyć na tag eksperymentalne.

        Co do dramatu to się zgadam, powinien być dodany.
  • Avatar
    A
    ursa 30.03.2022 21:03
    do Annecy
    Poinformowano, że pierwszy odcinek serii weźmie udział w tegorocznym Międzynarodowym Festiwalu Filmów Animowanych w Annecy (13­‑18 czerwca) w kategorii seriali TV. To najstarszy i największy festiwal poświęcony filmom animowanym.
    • Avatar
      Bez zalogowania 31.03.2022 00:34
      Re: do Annecy
      No i super, pierwszy odcinek nawet zresztą robi wrażenie samodzielnego filmiku.
  • Avatar
    A
    Anonimowa 6.11.2021 18:27
    Prawie 10/10
    Rzadko, naprawdę rzadko zdarzają się serie szkolne, które dają więcej treści, niż tylko fabuła i relacje bohaterów. Sonny Boy należy właśnie do tej nielicznej grupy.

    Takiej kondensacji wierzeń, przekonań, alegorii, oraz symboliki dawno nie widziałam w serialu z nastolatkami. Zazwyczaj można spotkać je głównie w kinie eksperymentalnym. A tu – taka perełka. Niestety z początkową 10 nie gra mi zakończenie.  kliknij: ukryte 

    Mimo to Sonny Boy to doskonała alegoria życia, a także (według mnie) manifest antywojenny.
    Mogę nie zgadzać się z punktem widzenia autorów odnośnie wielu kwestii poruszonych, ale i tak zaliczam to anime do tych, które warto obejrzeć.

    Mocne 9,5/10

    Ps. Poza jednym odcinkiem wszystko mi się podobało. Relacje, postacie (Nozomi!, Rajidani, a nawet główny bohater, oraz ich otoczenie np chłopak  kliknij: ukryte ), kreska, kolorystyka, i nawet niedoskonały ending dotąd brzmiący w pamięci. Ale co najważniejsze – symboliczne ukazanie wielu życiowych „zakrętów”, możliwości i pragnień. Skutków – i przyczyn działania. Oraz konsekwencji wyborów.

    Dla mnie to alegoryczna perełka. Można analizować każdy odcinek z osobna :)
    • Avatar
      Warmupek 24.01.2022 02:38
      Re: Prawie 10/10
      Co do twojego zarzutu:

       kliknij: ukryte 

      Ciekawe że w każdym anime szkolnym pojawiają się te same typy postaci z powtarzającymi się kompleksami, takie jak przewodnicząca , sportowiec, popularni goście, odludki, dziewczyny­‑przyjaciółki, inteligentny­‑kujon itd.
      • Avatar
        Anonimowa 25.01.2022 12:56
        Re: Prawie 10/10
        To nie był zarzut, tylko subiektywne stwierdzenie, że mi to zakończenie nie współgra.

         kliknij: ukryte 
        • Avatar
          Warmupek 25.01.2022 19:34
          Re: Prawie 10/10
          Sorki za ścianę tekstu, ale właśnie piszę prace na studia i nie chce mi się robić 😎

           kliknij: ukryte 
          • Avatar
            Bez zalogowania 26.01.2022 12:36
            Re: Prawie 10/10
            Oj jest tego, to będę pisać na raty ;)

             kliknij: ukryte 

  • Avatar
    A
    Bez zalogowania 13.10.2021 13:41
    Odcinek pierwszy
    Wcale nie dziwią mnie podzielone głosy. Ja po pierwszym odcinku jestem zachwycona. Spokojnie mógłby stanowić dla mnie osobny, krótkometrażowy filmik. I jako taki epizod pierwszy dostałby ode mnie 10/10

    Niestety jest to tylko początek serii, więc ocenię całość.
    Jedna z tych serii, którymi mogę rozkoszować się po kawałku.
    • Avatar
      Bez zalogowania 16.10.2021 03:45
      Do odcinka 7
      Do odcinka 6 bardzo mi się podobało, ale  kliknij: ukryte Trochę jednak twórcy w swojej wizji (tzn w swoim poglądzie) przesadzili. Nawet jeżeli do pewnego stopnia mają rację.
      Pomimo wszystko Sonny Boy to jednak świetna alegoria.

      Podoba mi się dotychczasowe zgrabne wplecenie wielu prądów filozoficznych, przekonań, teorii, oraz badań. Przez chwilę w odcinku drugim obawiałam się, czy to nie podąży w stronę zwykłej  kliknij: ukryte . Na szczęście jednak seria trzyma się jak dotąd raz obranego kierunku  kliknij: ukryte 

      Warstwa techniczna takze bardzo mi odpowiada, kreska, styl, praca seiyuu, oraz utwór końcowy.
  • Avatar
    A
    Sky 8.10.2021 18:28
    wspaniałe
    Dawno się tak dobrze nie bawiłam przy anime, zachwyciło mnie to jak historia cały czas balansuje na granicy absurdu, ale nadal w jakiś sposób tworzy spójną całość z dużym polem interpretacji. Po ostatnim odcinku myślę, że to była alegoria dorastania, ale tak podobało mi się to, że przez wszystkie poprzednie odcinki absolutnie nie miałam pomysłu do czego to zmierza. Ode mnie 10/10, pewnie przeceniam bo kocham światy alternatywne plus jestem znudzona tym, że większość nowych serii to przeciętnej jakości isekaie.
  • Avatar
    A
    Łowca czarownic 5.10.2021 11:48
    Ciekawy opis i zachwyt w przeglądzie odcinków a tu....
    Zastanawiam się kiedy będzie lepiej a główny MC przestanie być taki irytujący i czy to popłynie w ciekawą stronę.
    Spróbuję obejrzeć jeszcze jeden odcinek ale zapewne będzie jeden z nielicznych porzuconych.
  • Avatar
    A
    vries 4.10.2021 22:12
    lel. To anime nie ma sensu. Jak dla mnie jest zbyt abstrakcyjne. Wykonanie też nie do końca daje rady. Spodziewałem się hitu, dostałem kit. Szkoda.
    3/10
    • Avatar
      Warmupek 24.01.2022 02:45
      Jasne, nie każdy musi lubić abstrakcji.

      Jednak czepianie się „wykonania” nie do końca mi pasuje. Rozumiem przez to że chodzi o grafike/muzyke. Co do muzyki- okej nie ma tu nic ciekawego. Ale graficznie anime trzyma wysoki poziom. Specyficzna- zwiewna i realistyczna kreska, tłą bardzo ładne i staranne. Nie mówię że to jakiś graficzny majsterszyk ale obiektywnie patrząc, wizualnie anime jest bardzo porządne.

      Chyba że chodziło Ci o coś innego, wtedy sory ;).
      • Avatar
        vries 26.01.2022 21:48
        Może przesadzam, ale o ile na początku czułem, że oglądam coś naprawdę dobrego graficznie, to dalej to mnie nie chwytało. Ani na poziomie pomysłu, ani na poziomie kompozycji, ani na poziomie szczegółowości. To może nie jest jakiś super zabójczy zarzut, ale moim zdaniem dobra realizacja mogła pociągnąć tą serię samymi walorami graficznymi, a to się nie stało. Stąd też ta negatywna uwaga.
  • Avatar
    A
    Harashiken 2.10.2021 14:06
    Okej..
    Dobrze panie i panowie, czy jest tu ktoś kto zrozumiał ten tytuł i jest mi w stanie pokazać go jako jedną spójną i logiczną całość.

    Nie, nie, to nie tak że mi się nie podoba, będąc szczerym abstrakcyjność tego tytułu jak najbardziej mi odpowiada, styl graficzny, muzyka, koncepcja obcych światów i niezrozumiałych często prawach to jest super. Niemniej nie potrafię tego połączyć w całość, póki co bliżej temu w mojej głowie do pseudofilozoficznego bełkotu. Szkoda, że jest to wyłącznie 12 odcinków bo uważam, że powinno się poświęcić kilka więcej odcinków na początku na przedstawienie postaci podczas dryfu w pustce, dopiero potem wprowadzić moce, a następnie zagłębić się w podróże poprzez obce światy, odkrywanie ich tajemnic i historii, okazjonalne spotkania z innymi, obserwowanie jak zmienili się ci którzy wyruszyli w samotne wędrówki. No ale to jest coś co do mnie by przemówiło, być może w formie w jakiej jest to anime jest głębszy zamysł autora którego ja nie dostrzegam. Plus jeszcze jedno, w obecnej formie przy 12 odcinkach, odnoszę wrażenie że brak tu ciągu przyczynowo­‑skutkowego, wiele decyzji, zachować czy wydarzeń wydaje się pojawiać bo tak i nie mieć jasnych przyczyn.

    Tutaj natomiast część z kwestii których kompletnie nie rozumiem:
     kliknij: ukryte 

    Ktoś? Ktokolwiek może mi pomóc znaleźć sens w tym co zobaczyłem?
    • Avatar
      quantum2000 3.10.2021 11:40
      Re: Okej..
      Moim zdaniem Sonny Boy jest zabawą z widzem. Autorzy nie opowiadają żadnej historii. Pokazują serię surrealistycznych, luźno powiązanych ze sobą scenek i od widza zależy jak je sobie zinterpretuje i jaką historię sobie zbuduje.
    • Avatar
      bedlamite 3.10.2021 22:02
      Re: Okej..
      Na tyle, na ile sam rozumiem i co tam wyczytałem w dyskusjach:
       kliknij: ukryte 
      Generalnie jednak, choć pewne rzeczy można ogarnąć z dużą miarą prawdopodobieństwa, że o to autorowi chodziło, to jednak nie wątpliwości, że dużo rzeczy specjalnie zostało niedopowiedzianych i pozostawionych interpretacji. Jedni będą w tym widzieli niechlujny storytelling, inni formę sztuki. Taka seria. Sam mam trochę mieszane odczucia, ale ostatni odcinek nastroił mnie zdecydowanie bardziej pozytywnie do całości.
      • Avatar
        Harashiken 4.10.2021 12:03
        Re: Okej..
         kliknij: ukryte 
    • Avatar
      Bez logowania 6.11.2021 18:58
      Re: Okej..
      Od początku (minęło kilka tygodni, wiec nie piszę niestety na bieżąco)

       kliknij: ukryte 
      • Avatar
        Bez logowania 6.11.2021 20:11
        Re: Okej.. (cdn)
         kliknij: ukryte 

        To moja, baaaaaardzo skrócona interpretacja
        • Avatar
          Harashiken 10.11.2021 03:29
          Re: Okej.. (cdn)
          Tak, poprosiłbym o rozszerzenie punktu 8, co rozumiesz przez owy „manifest antywojenny”? Odniesienie do życia i próbę stworzenia pokojowego świata bez wojen, nienawiści, gdzie jedyną śmiercią będzie ta naturalna?

          Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź. To wszystko teraz po czasie wydaje się dość oczywiste. Ja chciałbym kiedyś wrócić do tego tytułu i obejrzeć ze świeżym spojrzeniem. Pierwszy seans był ze zbyt małego dystansu, próba ogarnięcia wydarzeń interpretując je dosłownie, patrząc przez lupę, a należy nabrać dystansu by wszystko zrozumieć. Zapewne inaczej będzie oglądać to ze świadomością oglądania alegorii o wchodzeniu w dorosłość.

          Szkoda jednak że to był jeden sezon bo uważam, że wiele wątków można było bardziej rozbudować, lepiej ukazać, nie skakać aż tak bardzo.
          • Avatar
            Bez zalogowania 11.11.2021 11:55
            Re: Okej.. (cdn)
            Proszę bardzo, naprawdę cieszę się że to, co napisałam było jakkolwiek pomocne, czy przydatne.

            Powtórny seans z „kluczem” faktycznie może dać inne spojrzenie na wszystkie „wydarzenia” w serii. (Słowo wydarzenia piszę w cudzysłowie, bo dla mnie to był głównie zbiór symbolicznych odniesień – a o wiele trudniej mi to nazwać fabułą)

            Co do tego „manifestu antywojennego” – to napiszę o tym na spokojnie zanim umieszczę, dobrze?
  • Avatar
    A
    blob 7.08.2021 17:33
    Nie dam rady. Zbyt udziwnione dla mnie. Zapowiadało się fajnie ale to jakiś zlepek dziwnych pomysłów bez ładu i składu. Sam koncept ciekawy ale seria jest po prostu nudna a bohaterowie irytujący…
    • Avatar
      Amarette 19.12.2021 12:11
      meh
      Dokładnie.
      Nie wiem, może na takiego typu 'rozrywkę' potrzeba mieć odpowiedni stan umysłu, jakieś relaksacyjne rumianki wypić przed seansem czy cuś…
      Dla mnie na siłę abstrakcyjna męczarnia, bez angażujących emocjonalnie postaci których los kogoś by obchodził.
      • Avatar
        Bez zalogowania 10.01.2022 22:58
        Sonny Boy
        Nie wiem, może na takiego typu 'rozrywkę' potrzeba mieć odpowiedni stan umysłu


        Bo też „Sonny Boy” to seria równie rozrywkowa jak czytanie Tripitaki, DaoDeJing, albo Biblii.
  • Avatar
    A
    quantum2000 5.08.2021 22:17
    4 odcinek
    1/3 serii za nami i zastanawiam się co będzie dalej.
    Zaczęło się bardzo intrygująco i nietypowo. Jednak z odcinka na odcinek niewiele się dzieje. Może taki jest zamysł autorów na prowadzenie opowieści, ale początkowy entuzjazm do serii u mnie spadł. Może za chwilę nastąpi jakiś niespodziewany zwrot, który napędzi akcję a może Sonny Boy podąży drogą Wonder Egg – oby nie.
    Wizualnie i dźwiękowo trzyma poziom.
  • Avatar
    A
    Nikodemsky 16.07.2021 01:53
    „Intrygujące”, tyle jestem w stanie powiedzieć po pierwszym odcinku.
  • Avatar
    A
    vries 15.07.2021 23:46
    Zapowiada się kolejna bardzo dobra seria w tym roku. Może nawet tak dobra jak Odd Taxi. Zobaczymy.