Tanuki-Anime

Tanuki.pl

Wyszukiwarka recenzji

Otaku.pl

Komentarze

Made in Abyss: Retsujitsu no Ougonkyou

  • Avatar
    A
    Windir 13.07.2023 23:09
    9/10
    Całość opinii o sezonie w spoiler bo łatwiej:

     kliknij: ukryte 
  • Avatar
    A
    San-san 19.12.2022 12:40
    kwestia Irumyui
    Z tego wszystkiego zastanawia mnie bardzo kwestia Irumyuui, bo coś mi tutaj nie gra. Wszystko to wielki spojler, więc ukrywam:

     kliknij: ukryte 
    • Avatar
      Kurubuntu 14.01.2023 05:49
      Re: kwestia Irumyui
      GIGA SPOJLER

       kliknij: ukryte 
      Dawno tak schizowatej i brudnej bajki nie widziałem XD
      • Avatar
        San-san 16.01.2023 10:06
        Re: kwestia Irumyui
        A to jest ciekawy punkt widzenia. Szczególnie w kwestii roli Vueko. Coś w tym jest!
    • Avatar
      Windir 4.07.2023 14:45
      Re: kwestia Irumyui
      Na szybko po seansie też jestem zdania, że:
       kliknij: ukryte 
      • Avatar
        Kurubuntu 1.10.2023 17:04
        Re: kwestia Irumyui
         kliknij: ukryte 
        • Avatar
          Windir 1.10.2023 18:47
          Re: kwestia Irumyui
           kliknij: ukryte 
        • Avatar
          San-san 19.12.2023 11:29
          Re: kwestia Irumyui
          Generalnie gdyby nie to, że nam powiedziano o incydencie z Ozen i malutką Rico, to byśmy nigdy się nie domyślili tego po samym zachowaniu dziewczynki… Ale coś w tym jest. Tak jakby Rico będąc jednocześnie zwykłym dzieckiem jest jakoby uosobieniem Otchłani? Choć na uosobienie Otchłani to chyba bardziej pasowałaby Faputa.
  • Avatar
    A
    Warmupek 11.12.2022 14:07
    Robi się żałośnie
    Pierwszy sezon był świetny. Ale już zaczyna się zjazd.

    Postacie coraz bardziej robią się miałkie, żałosne itd.

    Tak jakby autor na siłę nam wciskał jakieś historyjki które mają nam się spodobać i wzruszyć – problem w tym że dla starszego widza są żałosne. A przecież to anime jest raczej skierowane do dorosłego widza. No ale jednak wychodzi na to, że nie :).

    A świat przedstawiony w anime był taki tajemniczy, zjawiskowy, zachęcający, magiczny, zachęcał do tego by poznać go bardziej. Był wyjątkowy. I chciało się dla niego oglądać to anime. Ale tak już nie jest.

    Szkoda :)
    • Avatar
      Łowca czarownic 11.12.2022 15:39
      Re: Robi się żałośnie
      W którym miejscu jest to takie żałosne dla starszego widza?
      • Warmupek 11.12.2022 16:03:58 - komentarz usunięto
        • MrParumiV18 11.12.2022 22:04:11 - komentarz usunięto
      • Avatar
        Warmupek 12.12.2022 07:32
        Re: Robi się żałośnie
        Okej powiem grzecznie xD.

        Kiedy np. główna bohaterka zaczęła robić dwóje w windzie xD
        • Avatar
          Made my day hehe 12.12.2022 08:53
          Re: Robi się żałośnie
          I Twój komentarz tylko potwierdza mi to, co myślę o serii.
        • Avatar
          MrParumiV18 12.12.2022 13:11
          Odpowiedź na komentarz użytkownika Warmupek
          To ja również.

          🤦‍♂️
        • Avatar
          Łowca czarownic 12.12.2022 23:56
          Re: Robi się żałośnie
          No i ? W historiach nieżałosnych postacie nie załatwiają potrzeb fizjologicznych czy co? To, że autor ma swoje odchyły to inna sprawa. Tego nie neguje chyba nikt ale narracja quasi z pozycji dziecka jest uważam ciekawym zabiegiem. Akurat kupa to element tła i pokazuje pewien naturalizm opowiadanej historii mimo bardzo tajemniczego i magicznego świata.
          • Avatar
            Warmupek 17.12.2022 16:41
            Re: Robi się żałośnie
            Będziemy teraz toczyć filozoficzny dysputy jak to robienie kupy jest częścią naszego człowieczeństwa i pokazywanie dziecka oddającego się defekacji ku uciesze kolegów oraz widzów serialu jest zupełnie normalne i w ogóle powinniśmy się cieszyć? Co będzie dalej, masturbacja? Podcieranie się? xD

            Nie no jak ktoś lubi tak jak powiedziałeś „narracje quasi” to spoko, każdy ma swoje gusta. Ja w każdym razie nie chce w tym uczestniczyć i to miałem na myśli że wg mnie dorosły (emocjonalnie) widz tego nie zniesie :D.
            • Avatar
              IKa 18.12.2022 13:46
              Re: Robi się żałośnie
              I na tym Moderacja sugeruje skończyć dyskusję o tym, że komuś nie podoba i dlaczego się nie podoba, skoro musi mu się podobać i dlaczego musi mu się podobać, bo Gombrowicz zaczyna wyłazić z szafy…

              Miłego dnia.
  • Avatar
    A
    Łowca czarownic 5.10.2022 22:42
    Skończyłem i warto
    Nie byłem przekonany po lekturze mangi która mnie odrzuciła gdzieś w okolicy wątku jak Riko trafia do Belafa. No ale wyszło całe i ludzie chwalą to postanowiłem obejrzeć.
    Niesamowicie inny, intrygujący i niezmiernie okrutny tytuł.
    Faktycznie wątek był mega dziwny ale ostatecznie muszę ocenić wysoko. Słyszałem tylko non stop Frederikę (86) i Hayne (Summertime Render) ale nie traktuję tego jako wady ;)

  • Avatar
    A
    MrParumiV18 3.10.2022 11:30
    Made in Abyss: Retsujitsu no Ougonkyou po 12 odcinku (koniec)
    Nie będę się za bardzo rozwodził. Dla mnie fantastyczny sezon spełniający oczekiwania w praktycznie każdym aspekcie. Szkoda, że przez tempo wydawania komiksu przyjdzie nam poczekać przynajmniej kilka lat na kolejny sezon. Niemniej ja poczekam, bo dla tak tajemniczego, brutalnego, fascynującego i jedynego w swoim rodzaju świata warto czekać.

    Na tą chwilkę pozostaje mi zadowolić się komiksem.
  • Avatar
    A
    bedlamite 29.09.2022 12:29
    Choć graficznie i dźwiękowo jest super, a całość była dla mnie bardziej czytelna od wersji z mangi (moim zdaniem autor jest świetnym rysownikiem, ale przeciętnym mangaką), to ten arc i tak zupełnie do mnie nie trafia. Uważam, że jest przekombinowany, a twórca za bardzo chce szokować pomysłami na każdym kroku.
    I Faputa działa mi na nerwy.
    Zdecydowanie bardziej podobały mi się poprzednie historie.
  • Avatar
    A
    PaSaT 29.09.2022 12:16
    Rewelacja
    Muzyka, animacja, grafika, tempo prowadzenia fabuły, świat przedstawiony, fabuła – wszystko w tym anime zagrało. Przy każdym jednym odcinku miałem poczucie niedosytu – za krótkie, za mało, chciałem więcej. Ostatni trochę poprawił pod tym względem odbiór, bo trwał ponad 40 minut, ale i tak zleciał mi okropnie szybko.
    Ode mnie dycha i ulubione.
    Choć to anime nie dla wszystkich, bo ma elementy gore, to jednocześnie jest jednym z najbardziej polecanych przeze mnie.
  • Avatar
    A
    GLASS 28.09.2022 20:21
    Fan­‑ta­‑sty­‑czne! Jestem bardzo zadowolona z adaptacji, a finał już szczególnie łapie za pierś. Wizualnie na bardzo dobrym poziomie, muzyka tak samo wzruszająca jak przy pierwszym sezonie… Dla fanów dark fantasy polecam szczególnie, bo naprawdę historia jest poruszająca, a sam świat brutalny i fascynujący.
  • Avatar
    A
    blob 14.09.2022 17:58
    Odcinek 11
    Oż ty ale jatka :P
  • Avatar
    A
    Bartek 9.09.2022 16:58
    Odcinek 10
    Chyba najbardziej „normalny” odcinek z całego sezonu,  kliknij: ukryte 
  • Avatar
    A
    PaSaT 8.09.2022 15:16
    Odcinek 10
    O ja cię kręcę.
    Naprawdę chcę już wiedzieć, jak to się wszystko potoczy. Niemniej MiA pięknie mi udowadnia, że anime ma jeszcze siłę wciągania, wzbudzania emocji i może być czymś oryginalnym.
    Dla mnie póki co seria nr 1 w tym roku i już chyba nic tego nie zmieni. Ale jeśli – o, jakże bym się cieszył!
  • Avatar
    A
    blob 7.09.2022 19:36
    Jak na taką morderczą maszynkę Faputa jest strasznie kawaii…
    • Avatar
      weiter 8.09.2022 15:09
      Przy tak solidnym Seiyuu, to i stół może być kawaii :D
      Ale nie umniejszając jej rysunkowi, wygląda cudnie.
      • Avatar
        blob 8.09.2022 15:48
        Twórcy są „perfidni” bo zrobili z niej praktycznie kota w postaci Narehate (mimo że sam design chyba my naśladować lisiego demona). Jest rozkoszna. A stwierdzam to nie będąc nawet kociarzem tylko psiarzem :D
  • Avatar
    A
    kamil88 31.08.2022 23:19
    OST w odcinku 9...
    Utwór grający po przybyciu  kliknij: ukryte  jest po prostu cudowny…
    • Avatar
      blob 1.09.2022 15:47
      Re: OST w odcinku 9...
      Tak, ciężko przejść koło niego obojętnie…

      W ogóle w S2 chyba podkręcili jeszcze bardziej jakość OST. W S2 wydaje mi się że każdy kolejny odcinek przynosi nowy, zarąbisty utwór. O ile w pierwszym, mimo że cała ścieżka jest świetna, dwa naprawdę zapadły mi w pamięć (śmierć wiadomo kogo oraz końcowa scena) tak tutaj już chyba z 5 mi mega siadło + oczywiście OP.
  • Avatar
    A
    Serene 29.08.2022 20:16
    po 8
    Nadrobione i na razie trochę mieszane uczucia…nie wiem dokąd to wszystko zmierza, ale historia, którą dostajemy w drugim sezonie jest, póki co, co najmniej dziwaczna i chaotyczna. Dostajemy po twarzy różnymi (mniej lub bardziej) sadystyczno­‑obślizgłymi scenami, bo to w końcu MiA i niech już będzie, ale liczę, że wszystko to będzie sensownie wyjaśnione i będzie jeszcze trzymać się kupy. A tego nie wiem, bo z mangą już jestem trochę w tyle. Jako fanka pierwszego sezonu jestem dobrej myśli, ale jednak niepokoi mnie fakt, że autor mangi wymyśla historię na bieżąco i sam przyznaje, że trochę nie wie do czego ona prowadzi.
    Podoba mi się natomiast to, że jednocześnie poznajemy historię wioski z perspektywy wydarzeń obecnych, jak i tych minionych. Muzyka jak zwykle nie zawodzi. No i ja (w przeciwieństwie do wielu) naprawdę lubię kibicować Riko i śledzić jej poczynania. Czekam na więcej. ;)
    • Avatar
      bedlamite 30.08.2022 16:12
      Re: po 8
      W tym przypadku mamy do czynienia z sytuacją, gdy anime jest bardziej poukładane i trzyma się bardziej kupy niż manga (i bardziej odsuwa na bok jego fetysze), więc polecam nie nastawiać się na cuda…
    • Avatar
      blob 30.08.2022 16:41
      Re: po 8
      Tak, seria nie jest łatwa w odbiorze, jest jeszcze dziwniejsza niż kiedykolwiek była. Ale dalej jestem zdania że to okrucieństwo jest siłą serii – widz ma się czuć skonsternowany, obrzydzony bo taki właśnie jest świat MiA – okrutny i bezlitosny, świat w którym zwykła „woda” może okazać się największym zagrożeniem. No i ta niesamowita, melancholijna muzyka (choć w scenach akcji też potrafi zaskoczyć tempem). Myślę że dochodzą też różnice kulturowe – umówmy się w Japonii lubią pokazywać okrucieństwo, właściwie to i tak złagodnieli jeśli przypomnimy sobie serie z lat 80 czy 90­‑tych. Nietrzymanie się kupy? Można odnieść takie wrażenie, ale o ile dobrze pamiętam, założeniem fabularnym z początku i cechą samego „Abyss” jest że im bardziej w dół tym większy trud i poziom szaleństwa – zaczynaliśmy od tylko „dzikiej krainy” z niebezpiecznymi zwierzętami, a jesteśmy w miejscu gdzie ludzkie życzenia przybierają okropną postać i mamy już tylko pojedyncze oznaki „normalności” (wioska jako zorganizowana społeczność), a „Głębia” coraz bardziej przypomina już piekło…

      Seria nie jest dla wszystkich, ale niewątpliwie jest niesamowita, niesztampowa.
  • Avatar
    A
    kamil88 17.08.2022 18:35
    Odcinek 7 - zaczęło się...
     kliknij: ukryte ...

    A ja myślałem, że historia  kliknij: ukryte 
    • Avatar
      blob 17.08.2022 21:12
      Re: Odcinek 7 - zaczęło się...
      A skąd wiesz że takie było marzenie dziewczynki? Nie zostało to jeszcze wyjaśnione więc może oglądaj dalej? Pomijam fakt że historia sugeruje iż została wychowana w półdzikim plemieniu gdzie kobiety zwykle dorastają szybciej…
      • Avatar
        kamil88 17.08.2022 23:17
        Re: Odcinek 7 - zaczęło się...
        Ah, sorry, nie powiedziałem tego jako zarzut :)  kliknij: ukryte ...
  • Avatar
    A
    Łowca czarownic 27.07.2022 00:07
    Zachwalają zachwalają to trzeba będzie zobaczyć
    Zachwalają ludzie których akurat opinię w dużej mierze zazwyczaj podzielam to trzeba będzie zobaczyć chyba chociaż nie spodziewam się aby mi do gustu przypadło. Poczekam aż wyjdzie do momentu gdzie doczytywałem.
  • Avatar
    A
    MrParumiV18 26.07.2022 22:51
    Made in Abyss: Retsujitsu no Ougonkyou po 3 odcinku
    Niech was nie zwiedzie to przejście pod koniec odcinka z Faputy na przeszłość. Będzie się działo, będzie jeszcze bardziej interesująco i mrocznej niż wam się wydaje. Jestem w ogóle ciekaw, czy ktoś kto pierwowzoru nie tykał jest w stanie sobie wyobrazić co nas czeka, bo ja nie byłem wstanie w jakikolwiek sposób wpaść na wydarzenia jakie będą mieć miejsce, a niektóre momenty mnie szczerze zmroziły przy lekturze. Za to kocham MiA i mam nadzieję, że nie tylko ja.
  • Avatar
    A
    kamil88 22.07.2022 02:00
    Odcinek 3 - niekradnij
    Seria niepier…. się, za przeproszeniem, w tańcu, i na przykładzie Maa pokazuje, dlaczego nie należy kraść.

    Ciekawe, jakie jeszcze makabryczne zasady ma ten poziom?
    • Avatar
      weiter 22.07.2022 10:21
      Re: Odcinek 3 - niekradnij
      Chętnie bym wprowadził do polskiego prawa. Ależ mielibyśmy widowisko. ;p
      • Avatar
        San-san 19.12.2022 11:45
        Re: Odcinek 3 - niekradnij
        Nasz rząd zostałby przenicowany na wylot…
  • Avatar
    A
    weiter 17.07.2022 21:36
    Ep 1 i 2
    Cóż tu napisać.. Cudo. Cieszy mnie niezmiernie, że ludzie wymiękają przy tej serii. Docenią ci, co docenić potrafią. ;)

    No i ten opening, to jest klasa sama w sobie.
    • Avatar
      blob 20.07.2022 18:48
      Re: Ep 1 i 2
      Cieszy mnie niezmiernie, że ludzie wymiękają przy tej serii


      Moim zdaniem ta seria dobitnie pokazuje na czym polegają różnice kulturowe w pisaniu historii. Nie traktuje się jako jakaś wybitna jednostka, po prostu potrafię docenić coś innego, gdzie makabra (no bo bądźmy szczerzy ta seria jest okrutna) idzie w parze z wrażliwością. A dziwność nie jest „bo tak” tylko stanowi nieodłączny element całości.
      • Avatar
        Miroll 25.07.2022 20:10
        Re: Ep 1 i 2
        Bo ludzie przeważnie są bardzo płytcy a obecna dzieciarnia i młodzież zupełnie nie umie w konfrontacje – gdy widzi coś co ich na pierwszy rzut oka odrzuca – to nie brnie dalej bo „po co”.

        Sami przyznacie że to anime rzuca swoim docelowym targetem na lewo i prawo więc znaczna część młodocianej widowni odpada po 1 sezonie. Doceniają Ci co umieją konfrontować swoje gusta z tematami tabu :).
        • Avatar
          Re: Ep 1 i 2 25.07.2022 22:11
          Odpowiedź dla użytkownika Miroll
          Mi na przykład nie pasują postacie. Tak wizualnie (nie znoszę wręcz tego rodzaju infantylnej stylistyki w takich anime) jak i charakterologicznie.

          Dla mnie to po prostu niesmaczna, odrzucająca i pełna przemocy bajka dla dzieci. I tematy tabu nie mają tu nic do rzeczy.
          Jest też wiele serii, gdzie świat przedstawiony jest ciekawy, a tu jest jakby cały czas jeden schemat wałkowany.

          Poza wszystkim autor robi na mnie wrażenie, że strasznie rajcuje go taka przemoc na dzieciakach, jak i ich seksualizowanie.

          A i jeszcze Bondrewd, co jest takiego wybitnego w tej postaci. Dla mnie nic ciekawego.

          • weiter 26.07.2022 18:19:06 - komentarz usunięto
            • Jakiś random 26.07.2022 18:56:16 - komentarz usunięto
              • weiter 26.07.2022 21:02:36 - komentarz usunięto
                • "Jakiś random" 27.07.2022 11:10:06 - komentarz usunięto
          • Avatar
            IKa 27.07.2022 14:51
            Re: Odpowiedź dla użytkownika Miroll
            Usunięto komentarze w większości zawierające wycieczki osobiste. Moderacja nie ma czasu bawić się w łowickie wycinanki.

            Pozdrawiamy.
          • Avatar
            Miroll 27.07.2022 21:04
            Re: Odpowiedź dla użytkownika Miroll
            no więc właśnie, masz przykład anime które skacze od kontrowersji po kontrowersji i trochę burzy stereotypy – są ludzie którzy skreślają bo kontrowersja im nie odpowiada a są tacy którzy doceniają odwagę i chęć opowiedzenia historii bez względu na żadną poprawność.

            Raczej nas (ludzi których to anime intryguje i ciekawi) nie przeszkadzają tematy tabu bo wszystko trzyma się kupy i żaden element (przemoc, groteskowość, seksualizacja) nie psuje odbioru całości – czasem wręcz pomaga.
          • Avatar
            San-san 4.08.2022 12:34
            Re: Odpowiedź dla użytkownika Miroll
            Wydaje mi się, że użycie dzieci jako bohaterów zwiększa po porostu kontrast ich niewinności do przerażającego świata otchłani.

            I naturalnie nadal jestem zniesmaczona albo przerażona scenami całej serii, co nie zmienia faktu, że jestem również oczarowana. Uważam, że stworzenie tego świata wymagało ogromnej wyobraźni. To pokazanie, że nie jest to przyjazny świat fantasy.

            Fantasy kojarzymy przeważnie z elfami smokami i bitwami, w których bierze się udział albo nie. Tutaj istotne dla autora jest podkreślenie, że jeśli wkroczyłeś do otchłani, to w każdej chwili niemal wszystko może cię zabić. Mam jakieś mgliste skojarzenia z Dukajem („Inne pieśni”, albo „Córka łupieżcy”), z Grzędowiczem („Pan lodowego ogrodu”, szczególnie Boshowski fragment), oraz z sf czyli „Piknikiem na skraju drogi” Strugackich znany bardziej jako gra „Stalker”. W „Pikniku” Zona robiła nieraz z ludzi to co tutaj Otchłań. Ktoś się ze mną zgodzi z taki porównaniem? I to wrażenie czyhającej zgłady – nieznanego, obcego, dziwnego, wrogiego świata.

            Pamiętam swoje pierwsze wrażenie – kolorowy pastelowy świat „Made in Abyss” i potwory, wymioty i makabra. To zestawienie od początku mnie ujęło. Tutaj brutalność nie ma wiele wspólnego z ludźmi, natomiast zawęża się do rzeczywistości, realiów tego świata. Podobną satysfakcję odczuwałam podczas seansu anime „Hai to Gensou no Grimgar”, które zamiast być zwykłym isekaiem, okazało się okrutne dla własnych bohaterów. Ta walka z goblinem! Ah.

            Jak już wspomniałam w jednym z komentarzy nie przepadam za samymi postaciami. Riko i Reg są zupełnie niesympatyczni dla mnie. Ale pasują mi do fabuły i odgrywają takie role jakie powinni. I całe szczęście. Gdybym miała zbyt wiele sympatii do bohaterów, stres nie pozwoliłby mi chyba na zaglądanie do Otchłani :D
  • Avatar
    A
    blob 6.07.2022 21:08
    Ale ta seria jest dobra…

    Ten mistyczny klimat, ta muzyka, ta bezkompromisowość. Bez wątpienia jest to jedna z bardziej unikatowych i zapadających w pamięć serii anime.

    I fajnie że zaczęli takim wprowadzeniem ukazującym co działo się przed przygodą naszych protagonistów w „wielkiej dziurze”