
Komentarze
Oooku
- Re: Wykorzystane motywy : Tuvo : 25.07.2023 20:29:17
- Re: Wykorzystane motywy : Bez zalogowania : 24.07.2023 22:40:33
- Re: Wykorzystane motywy : tamakara : 24.07.2023 11:03:51
- Re: Wykorzystane motywy : Łowca czarownic : 24.07.2023 10:29:20
- Re: Wykorzystane motywy : tamakara : 24.07.2023 10:24:45
- Re: Wykorzystane motywy : Bez zalogowania : 24.07.2023 08:32:39
- Re: Wykorzystane motywy : Bez zalogowania : 24.07.2023 08:31:29
- Re: Wykorzystane motywy : tamakara : 22.07.2023 09:12:18
- Wykorzystane motywy : Pytania do recenzji : 22.07.2023 08:19:15
- komentarz : tamakara : 19.07.2023 15:53:34
Wykorzystane motywy
kliknij: ukryte
No motyw niczym z zeszłorocznego prawie hentaja w którym bohater budził sie po latach w świecie kobiet, jak w „Seksmisji” .
Moje pytanie brzmi, czy wykorzystano ten motyw tylko w celu przedstawienia kolejnej wersji multi haremu (jeden bohater i mnóstwo kobiet, z którymi ma spółkować), bo z recenzji wynika, że temat traktowany jest na poważnie, a do tego (niestety) osadzony w realiach historycznych.
Tzn nie mam nic do tego
aby wykorzystano takie motywy w produkcjach fantasy, bądź postapo.
Albo nawet w produkcjach osadzanych w realiach przypominających epokę.
Ale już „gwałt na historii” średnio by mi pasował.
Natomiast temat „indywidualnego dążenia do szczęścia, którego próby prawie zawsze są udaremnione, " jest użyty już w tak wielu anime, że zaczyna przypominać kolejny cichy krzyk rozpaczy jednostki wychowanej w kraju, gdzie społeczeństwo narzuca jednostce podporządkowanie jej osobistego szczęścia – interesom „wyższej rangi”.
Tylko ze manga pisana lata temu – w obecnych realiach – przestaje mieć pomału rację bytu.
Z tego wszystkiego, jedyne, co miałoby charakter wyróżniający serię, to motyw odwrócenia ról, dotyczący pełnienia władzy i funkcji przypisanych tradycyjnie.
Ale też w kontekście tego, że już były epoki kobiet – inżynierów i "[link]" nawet to nie byłoby oryginalnym wyróżnikiem ;)
No chyba, że w kraju pochodzenia tego anime :)
Żaden też z tego, moim skromnym zdaniem, manifest feministyczny.
Co do przemocy symbolicznej. Oj, przemoc tutaj jest bardzo realna i spada na wszystkich, niezależnie od ich płci i roli społecznej.
Natomiast to, że mężczyźni w ooku przyjmują żeńskie imiona. To jest chyba bardziej skomplikowane, niż piszesz. A może wręcz przeciwnie, o wiele prostsze?
No i szkoda, że nawet nie wspominasz o tak genialnych postaciach jak Kasuga i Iemitsu. Można by je analizować i analizować, bohaterki innych szojców mogą się schować.