Tanuki-Anime

Tanuki.pl

Wyszukiwarka recenzji

Dango

Komentarze

Dan Da Dan

  • Chucky_tbg441 2.06.2025 20:12:07 - komentarz usunięto
  • Avatar
    A
    anmael 24.05.2025 19:06
    1/10 - 5/10 czy 10/10 ??? Co tu się wyprawia?
    Zażenowanie, śmiech, podziw, ciekawość, współłczucie, smutek, radość….. istna karuzela uczuć, co tu się wyprawia.

    Zaczynając oglądać to anime, aaaa mówię sobie kolejny netfixowy gniot klasy B-, a tu…. fikołki jak na rollercoster`ze…. kosmici odcinający przyrodzenia, superbaba chcąca ciągnięcia sutów, wariat szukający jąder…. mówię sobie hola co tu się wyprawia, czy mnie na oczy padło czy źle przesyłam obraz z oczów do mózgu. Nie będę się rozpisywał na temat tego freak`a animowego żeby nie spolerować.

    Postacie ok, graficznie jest dobrze, fabuła hmmmm….. cóż sami zobaczcie.

    Tak mieszane uczucia z tego co pamiętam miałem przy Dorehodoro (tematyka inna, i innego poziomu spaczenie ale mix w głowie robiło podobny)
  • Avatar
    R
    ZSRRKnight 16.02.2025 08:13
    nawet nie przyszło mi do głowy, że Dandadan to może być parodia. A recenzja oczywiście bardzo porządna i skutecznie uzasadnia i przekonuje do tej tezy – w sumie na tyle skutecznie, że aż się zastanawiam czemu wcześniej nie wpadłem na podobne powiązanie gatunkowe xd
    Przy grafice można było jeszcze napomknąć o bardzo ciekawej i niestandardowej momentami kompozycji kadrów oraz zabawie perspektywą, ale w sumie to drobiazg – jak ktoś obejrzy lub już widział to od razu to wyłapie.
  • Avatar
    A
    Jiri50 16.02.2025 07:43
    Sztuka oględnego mówienia godna Japonii
    Poziom jak widzę trzymamy wysoko.

    Według niektórych Dan Da Dan miałby pod płaszczykiem komedii przemycać krytykę opresji młodego pokolenia, które nie może wyrwać się spod kurateli starszej generacji, a ta stara się utrzymać swoją pozycję, nawet za cenę destrukcji społeczeństwa. Skłamałbym, twierdząc, że interpretacja o metaforze konfliktu pokoleń nie uszła mojej uwadze, jednak choć jestem fanem grzebania w takich szczegółach, to wyjątkowo wolę potraktować Dan Da Dan jako wyśmienity pastisz współczesnego anime, bez dodatkowych teorii. Co nie zmienia faktu, że miłośnicy tego typu interpretacji mogą odnaleźć tu coś ciekawego dla siebie.


    Chyba jedno z ciekawszych stwierdzeń jakie się tu pojawiły. Ale chyba generalnie trzeba się zgodzić z wnioskiem autora. Może nie tracąc z oczu tego stwierdzenia.
  • Avatar
    A
    Jiri50 17.01.2025 05:43
    Dzieciom stanowczo dziękujemy za wspólny seans
    Jeśli czujesz poranny entuzjazm dla pracy. Siądź spokojnie w kącie pomyśl i poczekaj, aż ci przejdzie.

    Jeśli po obejrzeniu jakiejś serii zaczynasz się czuć podobnie jak po pierwszym obejrzeniu filmu o pewnym zielonym ogrze . . . zaleca się zastosowanie podobnej procedury. Co przyznaję musiałem uczynić w swoim przypadku.

    Przesada? Może trochę. Jak dla mnie seria naprawdę jest mocna. Jak nie przymierzając ta nasza łącka śliwowica – daje krzepę krasi lica.

    Co ciekawe to franken anime poszywane z wielu „zapożyczonych” koncepcji jest spójne i nie sprawia wrażenia jakiejś prowizorki. Nawet te nowoczesne kolorki a la chemiczny Ali jakoś tu się znośnie komponują. Zabawa jest przednia.

    Chciało by się powiedzieć . . . dystans do opowieści i żonglerka konwencją jak u tego zielonego typa. Dzieci śmieją się w zupełnie innych momentach niż rodzice.
    Tfu . . . co ja bredzę . . . dzieci . . . nie no, dzieci stanowczo nie polecam przy seansie. To jest raczej kreskówa z której dzieci bez pardonu wykluczamy. Powody opisali już inni.

    Dla mnie ta zabawa ma jeszcze pewien szczególny wymiar. Wiadomo kto to powiedział. Zaczyna się trzęsieniem ziemi . . . . a potem jest tylko gorzej.

    Cóż, trzęsienie ziemi? Niech im będzie. Ta perełka na samym początku wystarczy dla mnie aby tę serię zaliczyć do wybitnych. Akcja głównej bohaterki z jej „księciuniem na białym rumaku” to jest coś odpalającego klapy bezpieczeństwa w moim zwapniałym mózgu.

    Doprawdy . . . gdybym szukał nie wiem jak długo . . . chyba bym nie znalazł lepszej odpowiedzi na pewien krążący po sieci lament.
    - „Gdzie są ci porządni, rycerscy faceci na których można polegać?”
    Ależ drogie panie, są tam gdzie ich posłaliście – na śmietniku historii. Przecież te upragnione emocje zapewniają typy jak ten z pierwszego epizodu. I reakcje naszej bohaterki na całą sytuację  – dla mnie czyste złoto!

    No i ta ziemia nam zadrżała . . .. a potem jest tylko lepiej. ;-)
  • Avatar
    A
    Kurubuntu 15.01.2025 16:09
    Łał, ale to dobre!

    To może jako pierwsze – wizualia.

    Kurka pieczona, dostaliśmy anime, które faktycznie zasługuje na miano serialu ANIMOWANEGO. Tyle ruchów, ujęć, mimiki, deformacji na kurcze, jeszcze to wszystko okraszone taką ładną estetyką i stylem. Dosłownie, można tymi wygibasami obdzielić jakąś połowę pozostałych anime z sezonu, a i by jeszcze zostało.

    Muzyka też wysoko, ale głównie za sprawą dwóch remixów pewnej znanej piosenki. Jeśli muzyka potrafi się wybić i być czymś więcej niż tłem, to już leci ode mnie leci.

    Jako drugie fabuła – cóż, dość oczywista, ale solidnie wykonana i dość bogata w wątki. Ogólnie mam takie wrażenie, że Dan Dan mocno czerpie z anime przed 20 lat. Wiecie, dwójka bohaterów, ta trochę zbyt przebojowa, ten wycofany ale z potencjałem. Dodatkowo wyraźnie zarysowany wątek romantyczny, trochę obyczajówki, jakaś niewielka ekipa. Niby melodia znana, ale bardziej śpiewana za czasów Slayersów niż dzisiejszych isekajów.
    Jest to anime akcji, które w składzie oprócz nawalania ma sporo wątków społeczno­‑obyczajowych. Na tyle żeby nadać postacią ludzki sznyt i nie zanudzić.

    No właśnie postacie (główne). Powiedzmy szczerze, to właśnie one powoduje, że ten fabularnie odgrzewany kotlet jest tak smaczny. Są trochę przerysowane, ale jednocześnie bardzo sympatyczne i ludzkie. Miłe dla siebie, ale potrafiące też się pokłócić, i dzięki Bogu, szybko pojednać. Tu nie doświadczymy żadnej taniej dramy jak z romansidła Aż człowiek chcę im kibicować i życzy im jak najlepiej, co nie jest takie oczywiste w innych tytułach.

    Gorzej wypadają postacie drugoplanowe, ale nie tyle że źle, a że średnio. No dobra, to różowa jest kiepska, zbyt odrealniona, będąca bardziej postacią komediową niż faktyczną osobą. Trochę to wybija z rytmu.

    W sumie jest sporo golizny, ale bardziej niż fanserwis, traktowana jest jako element komediowy. Mógłbym powiedzieć, że Dan Dan jest w bardzo niewielkim stopniu komedią erotyczną.

    Polecić można praktycznie wszystkim, szczególnie fanom „grafiki”. No, może oprócz tych, dla których liczy się tylko i wyłącznie nietuzinkowa opowieść, tutaj wyjdą raczej nienasyceni.

  • Jiri50 7.01.2025 19:46:46 - komentarz usunięto
  • Avatar
    A
    kircia 7.01.2025 19:24
    Chiquita, you and I cry
    Kolorowa wypluwka wszystkożernej miejskiej mewy, naturalnie pozbawiona już wartości odżywczych.
    Produkt z zautomatyzowanej fabryki przetwarzającej elementy setek innych serii i łączącej je w coś „nowego”, zgodnie z oczekiwaniami obecnego rynku.
    Czyli dużo hałasu, wrzasków, chaosu i rozbierania niewinnych nastolatków, przymusem lub z własnej woli. Żeby do odbiorcy z niską zdolnością skupienia uwagi też dotarło.
    Trochę romansu, trochę dramy, bielizna lub jej brak, jedna niepasująca do reszty scena dla wrażliwych, żeby ci co lubią płakać, też mieli coś dla siebie.
    I akcja, oczywiście, okraszona efektowną animacją. Momentami tak męcząca, jakby twórcy myśleli „mało akcji w tej scenie akcji, więcej akcji!”
    Przy tym brak głębi, czy chociażby odrobiny oryginalności.

    Nie, tym razem Pani Maruda nie jest rozczarowana, bo nie miała żadnych oczekiwań.
    Chciałam czas zabić, w oczekiwaniu na kolejny odcinek innego anime.

    Fabuła jakaś jest, postacie też jakieś są. Dwójka głównych bohaterów sympatyczna, i tyle. Konflikty przewidywalne jak pojedynki Power Rangers z Kitowcami.
    Jeśli to miała być komedia, to nie zauważyłam.

    I mimo wszystko nie, to nie jest złe samo w sobie, bo seans zakończyłam – trochę znużona i zniesmaczona – ale bez większych oporów. Jednak oceniając to jako „dobre” tylko dlatego, że nie chwieje się w posadach i nie ma tu wad w czystej postaci, skrzywdziłabym dużo lepsze i ambitniejsze produkcje, które dostały ode mnie 7/10.
    Jedyne, na co w mojej ocenie zasługuje, to wymęczone z ledwością 6, głównie za sprawą znośnego wątku obyczajowego.
    I tego kosmity „śpiewającego” Chiquititę ABBY.
    • Avatar
      Kurubuntu 15.01.2025 16:13
      Re: Chiquita, you and I cry
      Ta niepasująca scena, to ta z Matką Polką i jej latoroślą? No, „ciężar” tej sekwencji jest kompletnie z dupy, szczególnie że później nie dzieje się NIC tak zrytego. Ale Japończycy chyba tak lubią „tąpnąć” nastrojem, nagle, o kilka stopni w dół.
      • Avatar
        kircia 15.01.2025 17:23
        Re: Chiquita, you and I cry
        Tak, i nie żeby scena sama w sobie była zła. Ale moim zdaniem była tylko po to, żeby wmówić co wrażliwszym, że to anime jest o czymś więcej i ma jakąś głębię. A nie jest, i nie ma.

        Jeszcze gorsza sprawa o której trochę zapomniałam napisać, czy też napisałam zanim się dobrze zastanowiłam… Mnie się super oglądało pierwszy odcinek do momentu sceny  kliknij: ukryte 
        Dla mnie to automatycznie był już wyrok na tym tytule, i nie dlatego, że jestem wrażliwa, bo nie jestem. Nie mam problemu z takimi scenami o ile nikt ich nie upiększa i nie traktuje jako zabawnej sytuacji. Jest dużo poważnych rzeczy z których się śmiejemy, i ok, czasem po prostu trzeba, żeby nie zwariować. Ale akurat TO… Powinno być pokazywane z całym terrorem, który temu towarzyszy. Nie w ten sposób, a już na pewno nie jako część fanserwisu – co moim zdaniem właśnie tutaj miało miejsce.
        • Avatar
          Kurubuntu 15.01.2025 18:05
          Re: Chiquita, you and I cry
          Z tą sceną w spoilerze… Cóż, z jednej strony nie uważam tego za totalne tabu jeśli chodzi o komedię, ale fakt tutaj raczej nie wyszło, zbyt długo to gotowali i trochę czułem się nieswojo. Ale muszę też przyznać, że ten kolec mnie rozbawił.

          Kurde, no dziwna scena, jakby skrócili to do dwóch zdań i pokazania ostrego, myślę że było by spoko. Wyszło by wtedy trochę jak  kliknij: ukryte . Mocno, ale bez fanserwisu.

          Na przekór tego co napisałem powyżej, ja tego motywu baaardzo nie lubię, a jak tyczy się to protaga to w ogóle już kaplica. Te sceny (bo są w sumie dwie, taka klamra „zajebista”) w Dan Da Dan mimo to mnie aż nie odrzucały, bo mimo wszystko czuć, że żarty i sama konkluzja (vide kolec) jest niepoważna.

          Sory za niegramotny komentarz, temat taki niezbyt w sumie prosty.
          • Avatar
            kircia 15.01.2025 21:14
            Re: Chiquita, you and I cry
            W porządku, rozumiem. Sorry że wyskoczyłam w zasadzie z czymś takim, a wiem że to trudne tematy – ale że ktoś mi odpowiedział na komentarz, to korzystając z okazji postanowiłam to dodać do tej pierwotnej myśli.

            I też nie twierdzę że wszyscy mają to widzieć jak ja, temat jest śliski i pryzmatów może być więcej. Dla mnie to nie było mocno oburzające, ale nieco odpychające już tak.
            I tak, dobre spostrzeżenie z tą klamrą…

            Poza tym, jak pisałam, nie uważam że to jest złe anime, ale nie doszukałam się w nim też czegoś naprawdę dobrego. Wiem dlaczego może się innym podobać, a jeszcze lepiej wiem dlaczego nie spodobało się mnie.
  • Avatar
    A
    Użytkownik 30.12.2024 03:43
    8/10

    Postaci: Bardzo fajna parka głównych bohaterów, od samego początku czuć między nimi chemię. Dokuczają sobie, i bardzo dobrze, ale też zwracają uwagę na swoje uczucia i nie ranią ot tak, bez powodu. Poza tym bywają konkretni i niegłupi, na czym korzysta fabuła którą dzielnie pchają do przodu. Szkoda, że mamy do czynienia z romansem, wolałbym ich widzieć jako bliskich przyjaciół. Gorzej wypada dwójka pobocznych postaci, które w pewnym sensie dołączają do 'drużyny'. Aira, koleżanka ze szkoły, dalej ma pewien potencjał, ale musi trochę przystopować z powtarzaniem cały czas tego samego, bo jest blisko stania się jednym z tych bohaterów składających się z pojedynczej obsesji lub cechy charakteru. A Jiji po prostu mnie irytuje, choć pojawia się dopiero w przedostatnim odcinku więc jeszcze nie mogę być pewien jak to tam z nim dalej będzie. Reszta postaci drugoplanowych na plus.

    Fabuła: kontrolowane szaleństwo, które naprawdę dobrze się ogląda. Mimo tej całej dziwności nie miałem poczucia, że wrzuca się tu wszystko bez ładu i składu, byle tylko na ekranie był chaos i wybuchy. Fabuła wydała mi się całkiem przemyślana. Przez większość czasu jest bardzo dynamiczna, nawet wtedy gdy skupia się bardziej na bohaterach i rozwoju ich wzajemnych relacji niż na walkach i kontakcie z duchami/kosmitami. Część wątków poprowadzono dość nieschematycznie. Część, ale nie wszystkie. Ona jest zazdrosna o niego, on jest zazdrosny o nią, ona coś widzi i źle to interpretuje, on nie potrafi wyrazić swój uczuć i tak dalej, a my oglądamy jak krążą wokół siebie i tracą czas, bo przecież i tak wiadomo, że prędzej czy później wszystko się wyjaśni. Zwróciłem na to większą uwagę dlatego, że to anime jest tak dobre i w znacznym stopniu pozbawione dłużyzn.

    Dialogi: bardzo dobre. Bohaterowie często naprawdę próbują coś ustalić, zrozumieć coś lub do czegoś dojść, a nie jedynie gadają dla samego gadania. Poza tym są naprawdę zabawne.

    Nastrój: jest to groteskowa komedia, śmiechu co niemiara, a od czasu do czasu mamy bardziej drastyczną scenę lub nieco poważniejszy akcent. I tak jest przez cały czas, przyzwyczajamy się do tego i nie ma tutaj rażących, nienaturalnych i drastycznych przejść od wesołości do powagi. A to się często zdarza w anime i potrafi zrujnować klimat. Zaskoczyła mnie tylko trochę historia ducha matki, nie spodziewałem się czegoś aż tak poważnego i brutalnego. Potem mamy historię kosmity­‑ojca, obie oparte są na trochę podobnym schemacie, ale ta druga przedstawiona jest w czysto humorystyczny sposób. Zastanawiam się czy to przypadek, czy też takie zestawienie miało czemuś służyć, może zabawie z widzem i pokazaniu, jak bardzo forma może zmienić przekaz. Choć w sumie ta historia z ojcem identyczna nie jest, i kończy się też zupełnie inaczej, więc może po prostu doszukuję się czegoś czego nie ma.

    Grafika: dobra, bardziej za sprawą fajnych ujęć i kadrów niż projektów postaci, którym zresztą też niczego nie brakuje. Do tego ekscytujące walki i jeszcze bardziej ekscytujące pościgi i ucieczki. Dawno nie czułem takiej adrenaliny przy scenach w których bohaterowie po prostu biegną.

    Muzyka: trochę się bałem, że przy tak szalonym anime sprowadzi się ona tylko do jakichś eksperymentalnych utworów, mających podkreślać dziwność tego co się akurat dzieje na ekranie, ale tak nie było. Jest trochę spokojnych, nastrojowych kawałków, jest trochę muzyki klasycznej w wersji techno, jest dobrze.

    Inne: dawno tak bardzo nie podobała mi się erotyka w anime. I to nie dlatego, że jest ona jakoś subtelna lub oryginalna, bo taka nie jest. Chodzi o to, jak jak bezpardonowa i naturalnie podchodzą do niej bohaterowie. Trochę typowych reakcji i gagów jest, ale nie sprowadza się ona tylko do nich. A głównemu bohaterowie składam wyrazy współczucia i zgłaszam go jako kandydata do top 10 postaci z anime które najwięcej wycierpiały. I dalej cierpią, bo przygoda i wielkie poszukiwania trwają.
  • Avatar
    A
    Saarverok 23.12.2024 21:28
    Ja jestem zachwycony, topka sezonu, głupie, zabawne, dobrze narysowane, ciekawe, no dla mnie dycha. Czekam na drugi cour :)
  • Avatar
    A
    Navigator 19.12.2024 22:23
    po pierwszym odcinku
    Tak szurnięte że aż dobre, kreska mi się niesamowicie podoba, i warjactwo jak jakaś wycieczka po LSD.

    Mam nadzieje że taka jazda będzie dalej.
    • Avatar
      Navigator 20.12.2024 22:36
      Re: po ostatnim odcinku
      Jazda bez trzymanki, mega przyjemny seans, naprawdę warto dać się skusić.

      9/10
  • Avatar
    A
    hakman4 19.12.2024 20:04
    Nie no....
    To jest dobre anime!
    Pierwsza styczność z mangą nie zachwyciła mnie z racji na pobieżne przeglądnięcie tomika i uznanie,że nawtykanie wszystkiego do jednej fabuły nie jest za dobre.
    Bardziej przekonałem się do tego tytułu po obejrzeniu pierwszego odcinka. Dobrze złożona fabuła i akcja. I dobrze trzymany humor przepleciony scenami rodem z horroru. Autor umie w dramat. Tu nawiązuje do odc. 7, gdzie wielu ujęła i w tym mnie, geneza powstania Acrobatic Silky.
    Na pewno, na spory plus zasługuje relacja Okaruna z Momo Ayase mająca cechy typowej szkolnej miłości. Nie ma dram, nie ma tysiąca przerabianych sytuacji rodem z teatru, tylko proste uczucia młodych ludzi zrodzone przez nietypowe przygody. I to jest piękne!
    Jak dla mnie 8,5/10. I czekam na sezon 2, który będzie w lipcu 2025.
  • Avatar
    A
    ZSRRKnight 19.12.2024 17:16
    12
    Kurde, kończyć takim cliffhangerem… Mam dziwne wrażenie, że planowali na dwa coury i dopiero potem rozdzielili na osobne sezony. No bo w przeciwnym wypadku takie zakończenie – no, ciężko w ogóle tu uznać za zakończenie. I teraz trzeba czekać pół roku w niepewności…
    A tak poza tym bardzo przyjemne anime. Proste w założeniach, ale te założenia realizujące nadzwyczaj dobrze. Bohaterowie bardzo sympatyczni, relacje między nimi ciekawe, odpowiednio rozbudowane, a tak poza tym masa świetnej akcji, dobrego humoru, a czasem nawet dramatu (vide odcinek 7). Jestem też pod wrażeniem, że ta seria tak dobrze wygląda, biorąc pod uwagę bardzo napięty harmonogram i ogólnie wszelkiego rodzaju problemy produkcyjnego, z którym musiał się zmagać zespół z Science Saru. Dlatego też trochę niepokoi mnie fakt, że następny sezon będzie już za pół roku, ale cóż – skoro tym razem udało im się wszystko zrobić bez większych turbulencji, to może następnym razem też się uda.
    • Avatar
      Ryuki 19.12.2024 18:34
      Re: 12
      Mam dziwne wrażenie, że planowali na dwa coury i dopiero potem rozdzielili na osobne sezony. No bo w przeciwnym wypadku takie zakończenie – no, ciężko w ogóle tu uznać za zakończenie. I teraz trzeba czekać pół roku w niepewności…


      Raczej to miał być split cour od początku. Jak było z Wistorią( nie wiemy jednak jeszcze kiedy druga połowa ) czy z Blue Exorcist( tylko tam była przerwa między sezonem 3 a sezonami 4 i 5 które są obok siebie ). Mają sporo rozdziałów więc materiału nie brakuje. Do tego clifhangery są dobrym sposobem by zachęcić do następnego odcinka( Wind Breaker też się tak skończył i wiadomo było, że będzie następny sezon ). Oczywiście zawsze jest opcja przeczytania pierwowzoru :D

      ale cóż – skoro tym razem udało im się wszystko zrobić bez większych turbulencji, to może następnym razem też się uda.


      Nie mam pojęcia jak było tutaj ale dobra nawet genialna animacja =/= brak turbulencji. Pełno jest takich przypadków. Jujutsu Kaisen sezon 2 miał tak cudną produkcję, że jeden animator dwa razy trafił do szpitala( z tego co wiem ma słabe serce i przepracowanie tutaj bardzo nie pomogło ) a i tak anime ma przepiękną animację w większości odcinków. Demon Slayer, tak ten DS nie miał dobrego harmonogramu a i tak animacja była świetna( słabsza niż normalnie u ufotable zwłaszcza z CGI ale to wystarczyło ). Dlatego kto wie jak z tym poszło. Nic większego na razie nie słyszałam ale też przed obejrzeniem nie zamierzam rozkopywać zbyt mocno informacji na około tego tytułu. Przynajmniej skandalu w stylu JJK s2 nie było.

      Osobiście pewnie anime obejrzę w święta po tym jak mi przejdzie obsesja na punkcje Blue Exorcist :D
      • Avatar
        ukloim 19.12.2024 19:05
        Re: 12
        Ja to w ogóle bym nie powiedział, że Dandadan jakoś wybitnie wygląda – poza kilkoma odcinkami (1, wybitny 7 i 9) to animacja nie dojeżdża praktycznie cały czas, głównie za sprawą absolutnie beznadziejnej dougi, ale nie tylko. No ale tak to jest jak się outsource'uje nadzór animacji (w tym wypadku najczęściej do Chin), co jest w ogóle totalnym absurdem, bo cała seria teoretycznie powstała inhouse w Saru. Estetyka to samo – kolorki są super, dopóki korzystano z color scriptów i nanoszono wszystko ręcznie. W momencie, w którym zaczęto polegać na compositingu (vide odcinki 8­‑9) i filtrach, to wygląda to co najwyżej średnio. Przykład do czego może prowadzić fatalne zarządzanie projektem, abstrahując już zupełnie od tego, że pewnie na nic nie mieli czasu.
        • Avatar
          ZSRRKnight 19.12.2024 19:12
          Re: 12
          tak, te zółte/zielone filtry wyglądały naprawdę kiepsko. A tak poza tym – w sumie może powinienem napisać, że po prostu podoba mi się tu ogólna estetyka/styl i szczególnie ruch/gestykulacja i mimika postaci. W lepszych warunkach mogłoby być oczywiście dużo, dużo lepiej, ale jest jak jest i przyznam, że jak już mi się jakaś seria spodoba, to patrzę przede wszystkim na te pozytywne momenty (animacyjnie i nie tylko), szczególnie że np. odcinek siódmy, jak teraz o nim myślę, trochę mi jednak zaburzył perspektywę ogólnej jakości wizualnej tego anime xd
          • Avatar
            ukloim 19.12.2024 19:31
            Re: 12
            Siódmy jest wybitny, więc nie dziwię się xd
  • Avatar
    A
    ZSRRKnight 15.11.2024 14:55
    7
    jak to się ładnie mówi po amerykańsku – ale ugotowali. Wielkie brawa dla reżysera odcinka Koutarou Matsunagi, a jeszcze większe dla genialne Shuna Enomoto, który odpowiada za storyboard, „reżyserię animacji” oraz za sporą część sekwencji z tego odcinka. I w sumie ten odcinek aż tak się wyróżnia, bo do tej pory nie sądziłem, że to anime potrafi pokazywać takie tematy i uderzać w takie tony emocjonalne – a robi to przy tym bardzo dobrze, śmiało rywalizując z dużo „poważniejszymi” pod tym względem tytułami.
    A tak na marginesie to się zastanawiam jakim cudem Momo i Okarun nadal żyją. No bo na przestrzeni tych siedmiu odcinków parę razy tak mocno oberwali, że powinny z nich zostać mokre plamy, a chyba nigdzie nie było wspomniane, że ich moce dają również superwytrzymałość i odporność na obrażenia (nie licząc przemiany Okaruna). Co prawda to tylko drobiazg i zapewne celowe uproszczenie ze strony twórców, ale i tak nie mogę przestać o tym myśleć xd
    • Avatar
      ukloim 15.11.2024 18:09
      Re: 7
      Nie Shuna, a Shuuto Enomoto.
      • Avatar
        ZSRRKnight 15.11.2024 20:31
        Re: 7
        aaa, faktycznie. Jakoś mi się zespolił z Shunem Enokido – mają trochę podobne nazwiska
        • Avatar
          Sulpice9 16.11.2024 22:21
          Re: 7
          A ja powiem szczerze nie jestem do końca przekonany – to znaczy, to jest bardzo dobrze zrealizowane i gdyby to była osobna historia (miniatura) lub opowieść z bardziej melodramatycznej serii, to wziąłbym ten epizod bez zastrzeżeń. Tylko, czy to pasuje do tak absurdalnej komedii? Trochę mi się nie spina z klimatem pozostałych sześciu odcinków… Znaczy, jasne, Azjaci lubią mieszanki gatunkowe, tylko czy jednak nieco nie przesadzili?
          • Avatar
            Łowca czarownic 16.11.2024 23:05
            Re: 7
            A jakby odcinek był jak inne to byłoby marudzenie, że ojej wszystko już było a yokai są generyczne i nie ma historii.

            Faktycznie wyrywało z rytmu ale epizod był świetny. I chyba dodatkowo właśnie po to aby walnąć z zaskoczenia.

            Świetna realizacja i top sezonu.
          • Avatar
            kamil88 17.11.2024 03:29
            Re: 7
            Z drugiej strony kliknij: ukryte 
            • Avatar
              Łowca czarownic 17.11.2024 08:52
              Re: 7
              Nie były to  kliknij: ukryte  Ale owszem to był już zwiastun, że nie wszystko będzie kolorowe.
              • Avatar
                Sulpice9 17.11.2024 09:49
                Re: 7
                A prawda, pierwsze elementy były wcześniej.

                Co do:

                I chyba dodatkowo właśnie po to aby walnąć z zaskoczenia.


                Faktycznie, to też jest opcja. Z tej perspektywy, to kluczowe będą dla mnie następne odcinki. Ciekawi mnie, czy serial po prostu powoli, acz stanowczo przestawia się z czystej komedii w stronę serii, która chce bawić się naszymi oczekiwaniami (po świetnej jakości odcinka siódmego ma ku temu pełne predyspozycje), czy była to jednorazowa przygoda.
  • Avatar
    A
    kamil88 15.11.2024 00:31
    7...
     kliknij: ukryte 
  • Avatar
    A
    ZSRRKnight 8.11.2024 17:53
    6
    W sumie to anime opiera się na prostych założeniach, ale bardzo skutecznie je wykorzystuje. A to głównie zasługa odpowiedniego dynamizmu, swego rodzaju rytmu, który widać czy to w fabule, czy w bohaterach, czy nawet w kompozycji. Przy czym jest to seria autentyczna emocjonalnie, z sympatycznymi, dającymi szybko się polubić bohaterami. A najlepszy jest fakt, że póki co wszystko się kręci wokół przyrodzenia i jaj Okaruna xd. W sumie to myślałem, że tego typu humor już mnie nie śmieszy, a jednak da się jeszcze z tego zrobić coś fajnego.
     kliknij: ukryte 
    • Avatar
      Łowca czarownic 9.11.2024 11:14
      Re: 6 - jestem póki co bardzo zadowolony z seansu
      Tak jak z opisu to niby wydaje się dziwne to już przy obejrzeniu prezentuje się naprawdę świetnie. Parodia, akcja, parodia akcji,bohaterowie plus interakcje między nimi a wykonanie jest świetne. Dodatkowo faktycznie to anime ma jakiś swoisty rytm. Brak jest praktycznie scen które widać że są wrzucone niepotrzebnie. A co do Okaruna jego nowego spostrzeżenia odnośnie jego koleżanki to trzeba przyznać, że ma rację. ;)
      • Avatar
        Sulpice9 9.11.2024 11:24
        Re: 6 - jestem póki co bardzo zadowolony z seansu
        Ja przyznam się, że wkręciłem się dopiero po 4. odcinku. Ale dopiero kiedy zrozumiałem, że warto wyłączyć myślenie w czasie seansu. :D Jako parodia i komedia działa wybornie ;)
    • Avatar
      złote jaja 9.11.2024 23:18
      Re: 6
      Też się właśnie na tym złapałem :D Jednak nadal można o tym żartować, i to w fajnej formie. W dzisiejszych czasach to prawdziwy wyczyn. Brawo!
  • Avatar
    A
    Łowca czarownic 25.10.2024 06:11
    Po 4 odcinku
    Brak komentarzy dziwi. To wspaniale kolorowa, szalona podróż bez trzymanki, zaminowana w świetny sposób wyśmienity, okraszona porządnie dobraną muzyką, ciekawą wizją artystyczną wizualiów i posiadająca naprawdę sympatycznych bohaterów.

    Miło czekać na więcej.
    • Avatar
      Saarverok 26.10.2024 19:56
      Re: Po 4 odcinku
      Ja nie ogarniam, to wali w bęben absurdu tak bardzo że ja po prostu nie wiem, co mam napisać :D może po prostu ターボ ババ czy jakoś tak xD nawet nie patrzę na oryginalną kanę ale mam bekę tutaj z wszystkiego, a Turbobabcia co kradnie wacki jest w mojej topce xD
      • Avatar
        blob 29.10.2024 17:55
        Re: Po 4 odcinku
        Seria fajna, ale faktycznie ciężko się ogląda (absurd goni absurd). Mam podobne odczucia choć nie jest to mój styl serii.
        • Avatar
          Saarverok 29.10.2024 19:37
          Re: Po 4 odcinku
          Ja wyłączyłem myślenie i jakoś idzie, bo to jest porąbane i inaczej się chyba nie da. No bo jak miałbym to rozpisać nawet pierwszy odcinek na części pierwsze to jest to totalnie niedorzeczne. Ale żeby zresetować mózg to w sam raz.
  • Avatar
    A
    Łowca czarownic 7.10.2024 22:31
    Dobre :D
    Wspaniałe po pierwszym odcinku. Jakaż pocieszna i pozytywna bohaterka :D
  • Avatar
    A
    Shorexen 5.10.2024 13:17
    Dan Da Dan po 1... openingu?
    Beka, że odpaliłem odcinek i non stop przewijam opening. Nie wiem kiedy obejrzę pierwszy epizod. :D
  • Avatar
    A
    weiter 4.10.2024 17:30
    Oho
    No jak dla mnie śmietniczek ubrany w ładne ciuszki. Irytujące postacie, zbyt duża ilość absurdów i głupoty. Technicznie dobre, ale w praktyce daje odczucia jak byś poprosił AI o wypełnienie odcinka treścią no i wypluło randomowy wysryw.

    Przypomina Zom 100: Zombie.
    Raczej drop, choć dam jeszcze kilka odcinków, by się nie sparzyć ;)
    • Avatar
      Saarverok 8.10.2024 05:52
      Re: Oho
      Też miałem takie wrażenie, zarzucono mnie tak absurdalną ilością dziwnych treści, że w sumie nie wiem, czego się spodziewać dalej :D i czy mój mózg to zniesie bez szwanku.
  • Avatar
    A
    ZSRRKnight 3.10.2024 17:19
    1
    Przepiękna animacja, ogrom energii, ogólnie bardzo szalony, dynamiczny i absurdalny odcinek. Na pochwałę zasługuje też reżyseria, muzyka, ogólnie bardzo żywa i niestandardowa kompozycja kadrów. W dodatku zaskakująco dużo żartów o seksie i przyrodzeniu, ale jako tako to pasuje do tego całego absurdu. Ogólnie póki co jestem bardzo na tak i mam nadzieję, że seria nie straci tego impetu w następnych odcinkach.
    • Avatar
      Nick Temat Treść 4.10.2024 10:25
      Re: 1
      Mogę Cię zapewnić, że przez pierwsze trzy odcinki na pewno utrzyma, momentami szalone, tempo :)