Tanuki-Anime

Tanuki.pl

Wyszukiwarka recenzji

Dango

Komentarze

Warmupek

  • Avatar
    Warmupek 11.08.2020 19:13
    Re: 9/10
    Komentarz do recenzji "Kaguya-sama wa Kokurasetai ~Tensai-tachi no Ren'ai Zunousen~"
    Czyli mamy w zasadzie ten sam punkt widzenia, ja tak samo widzę tutaj dobrą komedie aniżeli gorący romans. Z resztą sam romans tu jest elementem komediowym, dlatego uważam że pod takim kątem najlepiej się będzie oglądało to anime :). Z kolei osoba która pisała wcześniej komentarz, skupiała się na uczuciach i wątku miłosnym. No i wystawiła ocenę 6/10 czyli wszystko się zgadza :D.

    Podsumowując, anime najlepiej oglądać z odpowiednim nastawieniem :)
  • Avatar
    Warmupek 11.08.2020 10:10
    Re: 9/10
    Komentarz do recenzji "Kaguya-sama wa Kokurasetai ~Tensai-tachi no Ren'ai Zunousen~"
    Mam prawo krytykować recenzje tak jak ty masz prawo krytykować mnie czy recenzent anime :)
  • Avatar
    A
    Warmupek 9.08.2020 22:12
    9/10
    Komentarz do recenzji "Kaguya-sama wa Kokurasetai ~Tensai-tachi no Ren'ai Zunousen~"
    Dawno się tak dobrze nie bawiłem przy anime. Z roku na rok wychodzą serie które powielają schematy, nie przyciągają niczym specjalnym i wyłączam je po pierwszym odcinku.

    Postacie, chociaż jest ich tylko kilka, to są kolorowe i jest w nich życie, czuć że są prawdziwe. Fabuła prosta i wręcz głupia, ale koncept zrealizowany bardzo fajnie. Muzyka genialnie się wpasowuje w klimat. Grafika bardzo ładna.

    Uwielbiam tego typu absurdalny humor, trochę przypominający ten z gintamy (chociaż tu bez przegięcia pały).

    Jako dorosły widz mogę z całym sercem polecić tą serie.

    Niektórych może drażnić ta konwencja nie mająca swego rodzaju konsensusu ale mi to naprawdę nie przeszkadzało. Z chęcią będę oglądał kolejne ekranizacje mangi. ( a materiału jest przynajmniej na kolejne 2 sezony)

    Oceny na tanuki nie wyglądają zachęcająco, ale z całą pewnością to anime zasługuje nawet na 9/10

    Dziwi mnie trochę ocena avellany. Chyba podchodzi do anime za bardzo poważnie. Tutaj nie ma co się doszukiwać głębszego dna. To jest po prostu seria która spowoduje szczery uśmiech na twarzy :)
  • Avatar
    A
    Warmupek 9.08.2020 00:46
    Komentarz do recenzji "Kaguya-sama wa Kokurasetai? ~Tensai-tachi no Ren'ai Zunousen~"
    Naprawdę fajne anime, uśmiałem się a i czasem wzruszyłem, nie widziałem chyba tak pozytywnej serii od czasu gintamy :D
  • Avatar
    A
    Warmupek 25.06.2020 10:18
    10/10
    Komentarz do recenzji "Ginga Eiyuu Densetsu"
    Kompletnie zgadzam się z przedmówcami. Seria zdecydowanie postarzała się, w dalszym ciągu daje jej 10/10.

    Oglądnąłem serie po raz drugi. Nie zdołam zliczył cytatów, które wprawiają w zadumę i konsternacje. Można powiedzieć że takim ukrytym głównym wątkiem tego anime jest tak naprawdę refleksja nad polityką, sensem życia, przyszłości człowieka i relacjach międzyludzkich. Ciężko się to oglądało z napisami bo dialogi/monologi naprawdę szybko się toczyły i trudno było nadążyć. Dlatego też jest to kolejny powód dla którego poleciłbym tą serie dla cierpliwego widza.

    Wątek Juliana pod koniec jak widzę wielu nie przypał do gustu. Był spoko ale momentami trochę wkurzający. Inne wątki w zupełności to rekompensują.  kliknij: ukryte . I ta ostatnia scena mistrzowska:

    „Ta sytuacja może powtarzać się nieskończenie, w każdych czasach i we wszystkich światach. Ludzie wszak zawsze podążają za rzeczami których nie mogą dosięgnąć i pochwycić. Czy ten gest nie symbolizuje najdobitniej tych pragnień?”

    Jeśli ta nowa seria będzie się trzymała pierwowzoru, to może wyjść prawdziwa perełka. Może jednak dobrze by było niektóre wątki ciutkę uprościć? Zobaczymy w sumie co z tego wyjdzie.. Za kilka lat tu wrócę i zobaczymy jak będzie :)
  • Avatar
    Warmupek 10.06.2020 09:02
    Re: Jest już "Druga" seria
    Komentarz do recenzji "Ginga Eiyuu Densetsu: Die Neue These - Kaikou"
    I jeszcze jedna sprawa. Nic tu nie ucięli jak to grisznak napisał w recenzji. kliknij: ukryte 
  • Avatar
    A
    Warmupek 10.06.2020 08:58
    Jest już "Druga" seria
    Komentarz do recenzji "Ginga Eiyuu Densetsu: Die Neue These - Kaikou"
    Na necie można znaleźć kolejne 12 odcinków. Wszystkie jak dotąd trzymają poziom albo nawet przewyższają pierwowzór.

    Przede wszystkim poprawiona szata graficzna, nieco zmodyfikowane projekty postaci które są całkiem ładne (kircheis wypadł tu o wiele lepiej). No i bardzo fajne animacje 3D. Jak bardzo nie lubię takich w anime, tak tutaj wyglądają bardzo dobrze, bitwy wyglądają wyśmienicie. Okręty wojenne wyglądają po prostu majestatycznie. Muzyka epicka, chociaż mimo że brakuje mi tu jeszcze kilku utworów tak myślę że w następnych seriach nadrobią.  kliknij: ukryte 

    No i reżyserka jakoś tak lepiej wyszła. Pierwowzór oglądałem gdzieś 5 lat temu, ale wydaje mi się że tutaj pozbawiono się niektórych niepotrzebnych scen. Akcja toczy się jakoś dynamiczniej. Ilość odcinków pewnie będzie zbliżona więc to nie tak że okroili część fabuły, po prostu wszystko płynniej idzie.
  • Avatar
    Warmupek 20.10.2019 18:51
    Re: Odpowiedź na komentarz użytkownika Warmupek
    Komentarz do recenzji "Notatnik Śmierci"
    Całkowicie to rozumiem że te błędy można zwalić na młody wiek i brak doświadczenia ale dla mnie nie jest to usprawiedliwienie, raito był najlepszym uczniem w Tokio czy nawet Japonii(?) wiec takie wytłumaczenie do mnie nie przemawia i jak dla mnie jest nielogicznością, błędem serii. Poza tym Near sam przyznał, że w pojedynkę by go nie pokonał.

    Bez tego fabuła by nie ruszyła do przodu ale myślę że można by było ja pchnąć w jakiś inny sposób. Nie ujmuje to jakoś anime, uważam że jako całość zasługuje na 10/10 i jak powiedziałem jest jednym z najlepszych jakie powstało. Zaznaczam po prostu że nie jest takie idealne jak niektórzy myślą. Z resztą jak dotąd chyba nie powstało nic takiego co w 100% by mnie zadowoliło :P.
  • Avatar
    A
    Warmupek 19.10.2019 20:58
    Komentarz do recenzji "Notatnik Śmierci"
    Ogólnie jest to jedno z lepszych anime jakie powstały ale kiedy oglądam to już jako 25 letni gość wszystko wygląda inaczej niż wtedy gdy miałem te 15/16 lat. Doszukałem się kilku nielogiczności i głupot xd.

     kliknij: ukryte 

  • Avatar
    Warmupek 5.09.2019 08:22
    Re: kilka uwag
    Komentarz do recenzji "Shingeki no Kyojin [2019]"
    Nieee to nie jest żadne wytłumaczenie, z perspektywy dowództwa i całej armii armin był nikim, to ze POTEM coś dobrego zrobił to nie ma w tej chwili znaczenia, bo wiesz równie dobrze można by powiedzieć ze Erwin by mógł jeszcze lepiej sobie poradzić z ta mocą.

    Można kwestionować geniusz erwina, ale w realnym świecie nigdy by się to nie wydarzyło, że zwykły szeregowiec został ocalony kosztem głównodowodzącego korpusu i w realnym świecie kapitan w normalnej armii nigdy by nie wybrał zwykłego szeregowca. Jest to absurdalny wybór i mangaka chciał w jakiś sposób to usprawiedliwić pokazując jakim niby świetnym żołnierzem był armin. Więc umówmy się, ma to być dojrzała i brutalna seria czy bajka dla dzieci w której nie musimy się doszukiwać logiczności? :)



  • Avatar
    Warmupek 4.09.2019 22:32
    Re: kilka uwag
    Komentarz do recenzji "Shingeki no Kyojin [2019]"
    morze xD

    może*

    Późno już :D
  • Avatar
    A
    Warmupek 4.09.2019 22:30
    kilka uwag
    Komentarz do recenzji "Shingeki no Kyojin [2019]"
    Dawno temu skończyłem czytać mangę właśnie w punkcie, gdzie kończy się ta seria. Świetnie było odświeżyć sobie pamięć i zobaczyć to wszystko w animacji. Teraz chyba jednak wstrzymam się z czytaniem mangi i zaczekam na ostatnią serie.

    Kilka lat temu przestałem oglądać anime bo stałem się baaardzo krytyczny, przede wszystkim na choroby na które cierpi każde anime, czyli pełno retrospekcji, często niepotrzebny patos, wielkie przemówienia, miliardy nudnych przemyśleń każdego bohatera, dłużyzny, nielogiczności, głupoty itp.

    Weźmy np. Erena, ile razy w ciągu jednego odcinka potrafiło się zmienić jego podejście, od poczucia nieużyteczności przez beznadziejność do radości i waleczności. " xD "

    No ale jest to jedno z napraaaaawdę niewielu serii, które te wszystkie negatywne dla mnie rzeczy potrafię znieść, bo fabuła i świat w niej przedstawiony jest naprawdę ciekawy i niespotykany.

    Uwielbiam takie brutalne i pełne grozy anime, gdzie w każdej chwili może pójść coś nie tak. Powinna siąść dojrzałym widzom :).

    Na koniec moje przemyślenia co do armina i drużyny erena którymi jednak muszę się podzielić.
     kliknij: ukryte 
  • Avatar
    Warmupek 4.09.2019 21:51
    Komentarz do recenzji "Shigatsu wa Kimi no Uso"
    odkopuje :D

    Co to ma być za odbicie piłki? xD
    Kolega gutosaw wyjaśnił swój punkt widzenia obszernie i czytelnie,a ty tylko tyle potrafisz xd
    no cóż, widzę że to nie twoja liga, ehh dzieciaczek :D
  • Avatar
    A
    Warmupek 11.05.2019 19:09
    Średnio
    Komentarz do recenzji "Sangatsu no Lion [2017]"
    Anime przyjemne i spokojne. Kilka ciekawych postaci, kilka fajnych historii ale niestety… dużo nudnych, niepotrzebnych lub wydłużających się wątków. Mniej więcej od drugiej połowy sezonu do samego końca nic konkretnego się nie dzieje.

    Podobały mi się wątki przybranej rodziny reia, jego siostry, ojca i mamy( kliknij: ukryte )

    Podobnież wątki o gotowaniu też przesadzone i powtarzalne, twórca/y mangi/anime co chwile nam dawali znać jaka to z akari nie jest dobra kucharka o jacież nie mogeeeee..
  • Avatar
    Warmupek 4.05.2019 12:08
    Re: Odpowiedź na komentarz do anime Re Zero
    Komentarz do recenzji "Re: Zero Kara Hajimeru Isekai Seikatsu"
    Zresztą tak samo jak do wydarzeń, strony wizualnej oraz openingów i endingów. Skoro otwarcia i zamknięcia nie mają wpływu na historię i są dla ciebie niepotrzebne to po co oglądasz? Nie lepiej czytać mangi/nowelki?


    Kto dodał ten komentarz? Wypadałoby się podpisać pod wypowiedzią. Nie wiem jak można nie rozumieć tego że komuś się nie chcę oglądać openingów/endingów? Jaki ma to w ogóle wpływ na historię? Chłopak normalnie pisze co mu się nie podoba a wy się każecie mu spowiadać i dokładnie napisać bo jak nie to jesteś be. Jesteście żałośni :).
  • Avatar
    A
    Warmupek 4.05.2019 11:45
    Przeciętne
    Komentarz do recenzji "Re: Zero Kara Hajimeru Isekai Seikatsu"
    Zgadzam się z przedmówcą „cyh”, dodam od siebie jeszcze kilka nielogicznych zachowań subaru w stylu „kocham tą rezydencje”, „Kocham ich mieszkańców” kliknij: ukryte  cały czar prysnął i potem już została sama papka :).

    Gdyby znalazł się tutaj element satyry/parodii w stylu one­‑punch mana to myślę że całkiem dobrze by to zadziałało no ale nie ma co gdybać, jest jak jest xd.

  • Avatar
    A
    Warmupek 15.08.2017 11:08
    Komentarz do recenzji "Shigatsu wa Kimi no Uso"
    Niestety, gdyby całe anime zamknięto w 12­‑stu odcinkach, to mogłaby to być całkiem dobra seria. A tak wyszło coś beznadziejnego raczej.

    Akcja anime posuwa się tak wolno że czasem w odcinku jest dosłownie 5% posunięcia się fabuły do przodu a 95% retrospekcje, jakieś uczucia i pełne patosu scenki które w większości irytują i nie da się ich oglądać. Czasami po prostu przewijałem odcinek bo nic nie wnosił do fabuły. Lubie oglądnąć jakieś spokojne i melancholijne anime ale tu to jest po prostu wszystko sztuczne i niepotrzebne ze dostawałem raka od patrzenia na to…

    No logic. Po prostu brak logiki u niektórych bohaterów jak choćby „nie słyszę dźwięku fortepianu”... Jak nie słyszysz człowieku xD, albo samo zachowanie matki głównego bohatera, a już o miłości kaori nie wspomnę. Po prostu pełno tutaj nie trzymających się kupy motywów i bohaterów z dupy wziętych xd.

    Ogólnie sama historia opowiada o gimnazjalistach, więc anime przeznaczona raczej dla młodszych widzów bo tym starszym raczej ciężko będzie się utożsamić właśnie z gimnazjalistami xddddd.


    Rozśmieszyło mnie jeszcze wstawienie tych niepotrzebnych bohaterow do serii. Takie po prostu zapychacze które absolutnie nic nie wnoszą do anime.

    Jeżeli masz 18+ i oczekujesz po anime czegoś inteligentniejszego to uciekaj stąd xd.
  • Avatar
    A
    Warmupek 4.04.2017 21:34
    Komentarz do recenzji "Shouwa Genroku Rakugo Shinjuu ~Sukeroku Futatabi Hen~"
    Tak sobie myślę że jeżeli oglądnęłaby to anime osoba która nie oglądała pierwszej serii to nie wiedziałaby o co tu chodzi xd.
  • Avatar
    A
    Warmupek 16.03.2017 20:40
    Yotaro
    Komentarz do recenzji "Shouwa Genroku Rakugo Shinjuu ~Sukeroku Futatabi Hen~"
    Mimo wszystko nie polubiłem Yotaro, trochę zbyt hmm pajacowaty xd. Myślę że łagodniejszy charakter lepiej by się wpasował w jego rolę :). Chyba fajnie by się oglądało wtedy historie miłosną z konatsu, a tak to cóż ;d.
  • Avatar
    Warmupek 15.03.2017 22:16
    Re: 10/10
    Komentarz do recenzji "Shouwa Genroku Rakugo Shinjuu"
    Napisałem że jeśli podobała Ci sie NANA to to pewnie też Ci się spodoba, co nie znaczy że jeśli NIE podobała Ci się NANA to i to Ci się NIE spodoba :). Obie te serie należą do tego samego gatunku więc wyszedłem z założenia że fani tegoż znajdą tu coś dla siebie, co nie przekreśla od razu tego anime u tych którym NANA się nie spodobała :P.

    Nawiązałem do NANY ponieważ po obejżeniu właśnie nany bardzo chciałem zobaczyć coś równie genialnego w tym gatunku, i po kilku latach mogę powiedzieć że znalazłem.

    Powiem jeszcze, NANA jest wyznacznikiem czegoś tam ponieważ czy Ci się podobało czy też nie to w tym gatunku NANA jest genialna. Podobnie mam z serią „Mushishi”, wielu się nad tym zachwyca ale mi szczerze powiedziawszy nie podeszło tak bardzo. Ale zgodzę się z tym że jest dobre.
  • Avatar
    A
    Warmupek 15.03.2017 15:54
    10/10
    Komentarz do recenzji "Shouwa Genroku Rakugo Shinjuu"
    Anime genialne, mógłbym pisać o jego zaletach i pisać ale to nie ma sensu dlatego chciałem wyrazić opinię na temat zakończenia.

     kliknij: ukryte 

    PS. Jeśli podobała Ci się NANA to pewnie to anime też Ci się spodoba xd
  • Avatar
    A
    Warmupek 26.02.2014 20:42
    Komentarz do recenzji "Stalowy alchemik: misja braci"
    Znakomite anime. Jedno z moich ulubionych, obejrzałem je już trzeci raz i napewno jeszcze kiedyś obejrze :). Alchemia to chyba moja ulubiona super moc , jej tajemnice, ciekawostki , ograniczenia i inne czynniki dają naprawdę intrygujące połączenie, nad którym można się zastanawiać, a nie jakiś tam super mega miecz rozpierdzielający wszystko za jednym zamachem :D ..

    Praktycznie wszystkie postacie polubiłem, jedne mniej a drugie bardziej. Major Armstrong – niesamowicie pozytywna postać, rozwala mnie jego „zajebistość” , jego siostra , silny i bezpośredni generał. Sensei Izumi – też niezłe z niej babsko, do tego jej uniesienia xD. Lin i jego podwładni , Mei z xing – o ich losach powinno powstać nowe anime :D. Roy Mustang i Howkeye – świetny duet.. Van hohenheim – pozytywny gościu :D , homunculusy – niektórych naprawde lubiałem i troche przejmowałem się ich losami – zwłaszcza Envy. Winry – ehh fajnie że ułoży się jej z Edem, Kimblee- bezwzględny alchemik, ale jego też lubiałem , był „draniem” no ale cóż ;d. Scar – ciekawa postać , a wtedy gdy odwrócił się od Yokiego, kiedy envy go chciał pochłąnąć to była najśmieszniejsza scena z serii :D. Hmm chimery i reszta wojska – też kilka fajnych postaći, a zwłaszcza Havoc i Hughs którego losem sie troche przejąłem :) .

    No i oczywiście Edward i Alphonse – moi ulubieńcy , choć momentami Al mnie denerwował ale mimo to , jedni z moich ulubionych bohaterów ).
  • Avatar
    Warmupek 23.02.2014 01:05
    Re: CG a DN
    Komentarz do recenzji "Code Geass: Lelouch of the Rebellion R2"
    A dodam jeszcze że sam CG jest dosyć podobny do Gunam00 :).
  • Avatar
    Warmupek 23.02.2014 00:41
    Re: Delikatnie i najprościej rzecz ujmując...
    Komentarz do recenzji "Code Geass: Lelouch of the Rebellion R2"
    Każda postac jest wiarygodna, czasem wydaje się że ich zmiana nastroju jest nienormalna, ale za każdym razem wytłumaczalna, wszak akcja w anime ciągle pędzi naprzód a sytuacja sie momentami odwraca do góry nogami , dlatego każdy bohater, który ma swoje pobudki i uczucia może zmienić postępowanie w racjonalny sposób podporządkowując się do danej sytuacji, działając zgodnie ze swoimi celami.

    Co do fabuły, fakt iż dla Ciebie robi się burdel, znaczy że jej nie zrozumiałeś lub poprostu nie śledziłeś uważnie tego wszystkiego. Każda scena, każdy moment czy wydarzenie , ma swoją racje bytu i jest w jakiś sposób uwarunkowana wydarzeniami przeszłomi, bądz także i przyszłymi. Wszystko jest genialnie że tak powiem zaplanowane przez twórców, każdy wątek jest logicznie wyjaśniony. Co do pojedynków , zwróć uwagę że Lancelot wcale wiele się nie różnił od robota Toudo czy innych oddziałów , dopiero pod koniec całego anime został zmodyfikowany, do tego czasu większość mechów miały podobne możliwości, a o walkach decydowała poprostu technika przeciwnika. Suzaku był przede wszystkim świetnym wojownikiem, dlatego tak siekał wrogów xd.
  • Avatar
    A
    Warmupek 23.02.2014 00:24
    CG a DN
    Komentarz do recenzji "Code Geass: Lelouch of the Rebellion R2"
    Na samym początku powiem tylko że Code Geas jest jednym z moich ulubionych anime .. Co do tego nie ma wątpliwości że jest to arcydzieło , mistrzowsko manipulowało moimi odczuciami. Dla mnie CG jest czymś więcej niż anime..

    Ale piszę ten komentarz z innego powodu.

    Oglądając anime po raz któryś, za każdym razem rozumiem je coraz bardziej i przeżywam tak , jakbym oglądał jest po raz pierwszy.

    Jednak akurat tak się złożyło , że przed seansem obejrzałem inne z moich ulubionych anime, równierz po raz któryś tam..A mianowicie było to Death Note- Notatnik Śmierci. Zdaje sobie sprawe że wielu poruszało podobny temat, ale chciałbym podzielić się tym co zaobserwowałem.

    Chodzi mi o podobieństwa tych dwóch serii, mianowicie

    - Moc daje głownemu bohaterowi jakieś bóstwo – C.C./ Shinnigami
    - Mamy dwóch genialnych bohaterów , genialnie planujących strategie
    - Obydwoje chcieli w jakiś sposób zmienić świat na lepsze
    - Równierz przed otrzymaniem „mocy " nie czuli że żyją, raczej ich życie przemijało bez celu
    - Chcąc zmienić świat, bohaterowie byli gotowi na bardzo wiele
    - Zakończenie tych serii kończy się podobnie, świat zostaje w pewien sposób zbawiony , ale poświęceniem głownych bohaterów czyli w pewien sposób happy endem, ale jednocześnie nie całkiem
    - Obydwoje toczyli podwójne życie ( Light jako Kira oraz uczeń na początku, potem pomagał w śledztwie, Louluch jako uczeń oraz Zero )
    - Poprzednie podobieństwo daje następne , obydwoje musieli ukrywać kim naprawdę są, zwodząc przy tym tych , którzy ich obserwowali
    - Jest więcej osób posiadających „moce " jednak w DN było to raczej zrządzenie losu
    - Niesamowicie inteligentni bohaterowie mają równie inteligentnych rywali
    - Poczynania bohaterów , dzielą świat na dwie strony ( DN- poplecznicy oraz przeciwnicy kiry , CG- Brytania vs reszta świata )

    Hmm w tej chwili tylko te podobieństwa przychodzą mi do głowy, oczywiście to w żaden sposób nie ujmuje żadnej z nich , jednak dla mnie to dosyć ciekawe :). Oczywiście CG jest znacznie bardziej wielowątkowy, więcej postaci przez co znacznie więcej akcji, dlatego mimo paru podobieństw dlatego różnia się całkiem.

    Na sam koniec pewien paradoks , bardzo widoczny , ale nie zastanawiałem się nad tym .. Suzaku , Japończyk który wcielił się do Brytyjskiej armii , po to aby zmienić świat od " środka " oraz Louluch , Brytyjczyk, który postanowił walczyć wraz z Japończykami, aby zmienić świat od " zewnątrz " .