Tanuki-Anime

Tanuki.pl

Wyszukiwarka recenzji

Yatta.pl

Komentarze

Erio

  • Avatar
    Erio 28.08.2012 21:19
    Re: całkiem całkiem
    Komentarz do recenzji "Accel World"
     kliknij: ukryte 
    Już nie pamiętam tego dokładnie, więc mogę się mylić.  kliknij: ukryte .
  • Avatar
    Erio 31.07.2012 20:03
    Re: Ocena jak zwykle...
    Komentarz do recenzji "Guilty Crown"
    Gdzie się spotkałeś z opinią, że Guilty Crown jest bardzo dobry? Ja na stronach widzę same średnie bądź słabe oceny (u osób, które rzeczywiście przeanalizowały ten tytuł). Już nawet na MALu w porównaniu z pierwszym odcinkiem ocena w spadła z blisko 9 do 7,77, jeśli już uogólniamy oceny.
  • Avatar
    Erio 17.07.2012 23:53
    Re: Araragi
    Komentarz do recenzji "Nisemonogatari"
    Obejrzyj sobie ostanie odcinki Bakemono.  kliknij: ukryte 
  • Avatar
    R
    Erio 10.07.2012 16:29
    Komentarz do recenzji "Sankarea"
    Zgadzam się co do rozwiązania sprawy obsesji ojca Rei. Spodziewałam się czegoś dobrego, bo sam wątek był przedstawiony naprawdę fajnie.
    Bardziej przychylam się do recenzji mangi przez Enevi, choć mangi nie czytałam. Było wspomniane, że w porównaniu do pierwowzoru anime wypada trochę słabiej. Jeśli mogę spytać: Czy w mandze było lepiej przedstawione pomieszanie gatunków? Właśnie to jest główny zarzut wobec Sankarei (chociaż nie mój) i ciekawa jestem, czy twórcy anime nie potrafili tego sklecić, czy autor mangi tu zawinił.
  • Avatar
    Erio 9.07.2012 18:34
    Re: 1/10
    Komentarz do recenzji "Mahou Shoujo Sonico★Magica"
    Plus to, że zrobione jako żart prima aprilisowy. A Kyuubei się nie pojawił, bo to było uniwersum gier Nitro+.
  • Avatar
    Erio 8.07.2012 19:53
    Re: wut
    Komentarz do recenzji "Sword Art Online"
    Zobaczymy jak to zrealizują. Taki survival RPG w dosłownym tego słowa znaczeniu. Z kolei fajnie by to wypadło jeśli ktoś umarłby w realu i padł w grze.
  • Avatar
    Erio 8.07.2012 19:19
    Re: wut
    Komentarz do recenzji "Sword Art Online"
    Też tak pomyślałam. Tylko jak Cline trafi pod tą kroplówkę, skoro nikt nie wie, że siedzi w domu bez ruchu. Chyba, że da się jakoś namierzyć sygnał z gry, że taka osoba jest zalogowana i zacznie się masowe wysyłanie do szpitali.
  • Avatar
    Erio 8.07.2012 18:39
    Re: wut
    Komentarz do recenzji "Sword Art Online"
     kliknij: ukryte 
    A propo plotholi, to ciekawe jak rozwiążą sprawy jedzenia i inne fizjologiczne. Biedny Cline umrze z głodu zanim go ktoś znajdzie i nakarmi. xD
  • Avatar
    Erio 8.07.2012 16:56
    Re: wut
    Komentarz do recenzji "Sword Art Online"
    Dodajmy do tego hełm  kliknij: ukryte  A i twórca tego ustrojstwa pozostanie nieuchwytny do końca serii, albo w ogóle,  kliknij: ukryte  No, ale nic to. Cieszmy się rpgowym klimatem, fajną muzyką i grafiką, bo zapowiada się na hit sezonu.
  • Avatar
    Erio 7.07.2012 15:33
    Re: O co chodzi?!
    Komentarz do recenzji "Muv-Luv Alternative: Total Eclipse"
    To co czytałeś to pewnie adaptacja Muv­‑Luv Alternative. Anime jest na podstawie innej visual novel- Muv­‑Luv Alternative: Total Eclipse. Te same założenia, ale inni bohaterowie. Główny bohater też jest inny.
  • Avatar
    Erio 1.07.2012 13:02
    Komentarz do recenzji "Tasogare Otome x Amnesia"
    To, że Kirie i Okonogi chciały go poderwać to już jest czworokąt. Słabo zarysowany, bo słabo, ale jest. A zwykłe zaczepianie to nie było, szczególnie jeśli chodzi o Kirie, bo Okonogi to już jest postać może bardziej komediowa.
  • Avatar
    Erio 26.06.2012 21:56
    Komentarz do recenzji "Tasogare Otome x Amnesia"
    Porównanie do Ano Hany trochę dziwne. Choć założenie to samo, to Otome x Amnesia jest bardziej typowym 'boy meets girl' a Ano Hana dramatem. Właśnie jeśli chodzi o tematykę odesłania ducha do nieba Ano Hana wygrywa znacznie. W Otome x Amnesia to nie było chyba w ogóle założeniem,  kliknij: ukryte 

    Otome Amnesia jako najlepszy romans roku? Hmmm w sumie Yuuko była fajna i tajemnicza… na początku. A wybór jej jest o tyle uzasadniony, że pozostałe dwie postacie były słabe i przedstawione cienko. Sam Teiichi też nie wykazał się jakąś oryginalnością głównego bohatera tego gatunku. Chyba jeden z najsłabszych czworokątów miłosnych ostatnio i tylko Yuuko ten romans ratowała.
  • Avatar
    Erio 26.06.2012 16:08
    Re: Klon K-ON!
    Komentarz do recenzji "Sora no Woto"
    To, że design postaci jest podobny nie znaczy, że jest klonem. T_T
    Główny rysownik Sora no Woto (który jest też głównym rysownikiem w Kokoro Connect) ma podobny styl do głównego rysownika K­‑on! ale samo to nie znaczy, że jest kopią. Chyba nie nazwiesz np. Sky Crawlers klonem Naruto dlatego, że za design postaci odpowiada ta sama osoba i bohaterowie wyglądają podobnie?
  • Avatar
    Erio 14.06.2012 16:45
    Komentarz do recenzji "Sankarea"
    Z tego co widzę to większość osób obejrzała tą serią dla „ładnych obrazków” wyłączając mózg w trakcie seansu :).

    Lol, właśnie to jedyne od dłuższego czasu sensowniejsze 'boys meets girls', które skłania do jakichkolwiek przemyśleń, a nie którą dziewczynę wybierze główny bohater. A początkową widownią dla tego anime, nie byli ci niewymagający widzowie, którzy lubią zobaczyć mózg zombie na ścianie, tylko wielbiciele trójkątów romantycznych (którzy nie są może wielce wymagający, ale nie oglądali na początku tego anime by zobaczyć jak jak banda dzieciaków strzela do Rei jak do mięsa armatniego)
  • Avatar
    Erio 13.06.2012 13:56
    Re: Liczba odcinków
    Komentarz do recenzji "Yondemasu yo, Azazel-san"
    ANN skierował mnie do tej oficjalnej strony [link][link][/link], ale translator nie działa, bo wszystko we falshu T_T. Widzę tylko jakąś trójkę.
    Z nie oficjalnych. Właśnie obejrzała, więc wiem, że trzy :D
  • Avatar
    Erio 13.06.2012 13:19
    Komentarz do recenzji "Sankarea"
    Mi przychodzi naturalnie oddzielanie nagości w konkretnych scenach. Np:
    - scena kąpieli Rei w domu Furui, gdzie nagle do łazienki wchodzi dziadek – element komediowy
    - wszystkie sceny gdzie kąpie się Wanko – element fanserwisowy
    - fotki pstrykane przez tatusia – element dramatyczny

    Właśnie dlatego, że mogę je tak prosto rozróżnić twórcy robią dobrą robotę w wymieszaniu tych wszystkich elementów.
  • Avatar
    A
    Erio 13.06.2012 11:30
    Liczba odcinków
    Komentarz do recenzji "Yondemasu yo, Azazel-san"
    Ta OVAka ma trzy odcinki, właśnie wyszedł ostatni. Można poprawić?
  • Avatar
    Erio 12.06.2012 13:13
    Komentarz do recenzji "Sankarea"
    O nekrofilii już sobie podyskutowaliśmy i nie zamierzam do tego wracać. To dlaczego tytuł jest kontrowersyjny dla ciebie to już wiem, chciałam sprowokować do wypowiedzi innych, ale widzę, że się nie udało.

    Nie kupuję tego dlaczego ecchi nie może być dramatem. Ecchi= komedia. Raczej nie. W ecchi nie może być elementów krwawych? To nie jest żadna zasada. Sceny komediowe w Sankarei (fakt, takich samych lotów, co każde inne ecchi) akurat w bardzo dobry sposób przeplatają się tu z momentami poważniejszymi.

    Patos? Jaki patos? Gdzie Furuya z ręką na piersi walczy o prawa zombie i robi z tego demonstracje? Nikt z bohaterów też nie broni ze sprawiedliwością na ustach zachowania ojca Rei moralizując widza pięknymi słowami o pedofilii, widz sam poprzez zachowanie Rei i wpływ tego wszystkiego na rodzinę Sanka widzi co się dzieje. W którym momencie występuje jakiś patos?

    Więc seria jest zła dlatego, że łączy w sobie typowe założenia 'boy meets girl' z elementami dramatu i porusza trudne wątki? Ja się pytam – dlaczego nie może? Nie robi tego w jakiś źle skonstruowany sposób, ten sposób jest wręcz wyważony.

    Założę się, że większość osób gdyby zobaczyła poruszane w Sankarei wątki w jakimś czystym dramacie, nawet przedstawione w ten sam sposób, uznałoby serię za dobrą. A fakt, że tutaj są pokazane cycki i fanserwis już automatycznie skreśla Sankareę z anime, w którym może nie w przepiękny sposób ala studio Ghibli, ale i w tak dobry próbuje poruszać jakąś poważniejszą tematykę. A precz twórcy! Co wy robicie?! Wypad mi z tym dramatem w produkcji ecchi. Przecież ecchi ma śmieszyć i basta.
  • Avatar
    A R
    Erio 10.06.2012 13:54
    Komentarz do recenzji "Upotte!!"
    Długie było, ale na szczęście podzieliłeś na jakieś sensowne akapity. Myślałam, że zostanę zasypana technicznymi pojęciami z zakresu militariów i w jednym akapicie rzeczywiście nie wiedziałam co czytam, ale nie było aż tak źle.

    Dobrze, że wytłumaczyłeś zależności pomiędzy bronią, a dziewczynkami (które są bronią), bo ja przez pierwsze trzy odcinki zastanawiałam się o co w tym wszystkim chodzi. Fajnie też, że przy przedstawieniu postaci znalazły się cechy broni i nie było to tylko 'a ona jest nieśmiała, z kolei jej koleżanka tryska energią'.

    Dobrze, że wygląd postaci został zmieniony, bo z tamtym z mangi nie dałoby się tego oglądać. Też, nie rozumiem zgrzytów o grubość bohaterek, dawno nie widziałam tak ładnie przedstawionych nóg. Ten fragment o zbyt krótkich spódniczkach można byłoby uznać za głupi, gdyby nie to, że masz racje. Po co w ogóle animować ruch spódniczek, a jeśli już robimy je takie krótkie to po to by coś pokazywały i chociaż na centymetr się poruszyły. Tutaj studio rzeczywiście strzeliło sobie w stopę.

    Grafika moim zdaniem natomiast nie była aż tak dobra jak piszesz, chociaż tu nie mogę się tu wypowiedzieć co do wyglądu broni. Może i to była najlepiej zanimowana produkcja tego studia (po których mam koszmary z tych przepięknie zanimowanych tytułów) i jak na ONA rzeczywiście jest bardzo dobre, ale myślałam, że oceniasz ogólnie, niezależnie od studia, czy gatunku. Uproszczenia animacji bohaterek można było wyłapać gołym okiem i to nie jeden, czy dwa razy.

    Jakoś tego nie widzę, żeby fani militariów nie ogarniających anime ogądali to z szeroko otwartymi oczami. Może jacyś wyjątkowi nerdzi, nawet niekoniecznie japońscy, bo jestem świadoma, że tam otaku militariów wcale nie równa się otaku anime. Nawet jakby pokazać kilka dobrych momentów z anime pewnie taki fan militariów zapytałby wtf? i odszedł zniesmaczony. Tutaj mogę tylko spekulować, ale na odwrót mogę napisać, że osoba, która z militariami nie ma nic wspólnego, a anime lubi, niekoniecznie polubi Upotte. Jestem na siódmym odcinku i czasami nudziło mnie strasznie. Tak jak napisałeś, anime jest dla specyficznego odbiorcy.

    Lol z tego, że to właśnie Upotte zapewni bardzo duży napływ gotówki dla studia Xebec (jak nie największy w historii studia z animacji bez kolaboracji z innymi studiami) a nie taki Rinne no Lagrange.

    Btw. Czemu dziewczyny nie są moe? Moim zdaniem moe się tu wylewa z ekranu. Wiem, że broń nie jest moe, ale w formie dziewczyn właśnie tak bym je określiła.
  • Avatar
    A
    Erio 9.06.2012 19:12
    Komentarz do recenzji "Sankarea"
    Naprawdę nie rozumiem czemu opinie dotyczące tego anime są aż tak skrajne. Czy Sankarea jest aż tak kontrowersyjna? Normalnie tytuł tego typu byłby większości obojętny, a tutaj bardzo słabe oceny lecą. Już rozumiem, że jak komuś konwencja nie podpadła to oleje anime albo uzna je za średniaka.

    Chodzi o ojca Rei? Antagonista wielce irytujący i spokojnie można przyczepić mu łatkę pedofila (chociaż Rei nie tknął,  kliknij: ukryte ). Jednak jest tu dosadnie pokazane, że ta ojcowska obsesja jest krzywdząca zarówno dla Rei jak i jej matki, więc nie jest tu ukazana jako coś dobrego. A może chodzi o Wanko? Jako biologiczna kuzynka stara się o miłość Furuyi. Jednak relacje kuzyn­‑kuzynka były już w mangach i anime wałkowane wiele razy, więc nie rozumiem, czemu się akurat tego czepić w Sankarei. A może Rea jest aż tak odrzucająca? Moim zdaniem jest najładniejszą zombie jaką widziałam. Autor dał wątek rozkładu, bo nie chciał wyjść na amatora tylko trochę uwiarygodnić Sankę jako zombie.
  • Avatar
    Erio 6.06.2012 17:18
    Re: z młoszym rodzeństwem?
    Komentarz do recenzji "Hotarubi no Mori e"
    Tak, spokojnie możesz oglądać.
    Pewnie wszystkie filmy Ghibli już z nimi obejrzałeś, więc polecę coś mniej znanego dla młodszych: Uchuu Show e Youkoso i Omae Umasou da na (chociaż nie oriętuje się co do polskich fansubów)
  • Avatar
    Erio 26.05.2012 01:39
    Komentarz do recenzji "Haiyore! Nyaruko-san"
    Ech, wątpię czy to coś da. Z resztą po co się przyznajesz że oglądasz i ci się podoba, przez panią już zostałeś zaliczony do 'fapujących do dziesięciolatek'. xD

    Luz. To jest parodia. Może nie mogę się odnieść do powieści Lovecrafta, a mimo to jest śmiesznie. Nyarlathotep w postaci moe panienki? Już samo to jest groteskowe i ci, którzy nie uznają moe za dzieło szatana będą się dobrze bawić. Reszta oglądać nie musi, nikt ich nie zmusza.

    Poza tym to już staje się zasadą. Wszystko na świecie ma odpowiednik porno i odpowiednik moe. Deal with it xD
  • Avatar
    A
    Erio 23.05.2012 20:34
    Komentarz do recenzji "Kuttsukiboshi"
    Nie ma to jak stworzyć serię yuri, która nie będzie miała znaczka +18 i hentai. Ostre yuri się ogląda żeby chociaż były pokazane wiadome sceny w pełnej okazałości, a czasami można też popatrzeć na ładne dziewczyny. Ani jednego, ani drugiego, nie było, bo kreska odstraszała na kilometr. Chyba fanowska produkcja, ale co z tego jak takie Kowarekake no Orgel też było fanowskie, a wyglądało dość przyzwoicie. Z kolei jak się już ogląda shoujo­‑ai to się oczekuje od tego delikatności i zmysłowości, a nie miziania się na każdym kroku  kliknij: ukryte  Lol z tego plot twistu  kliknij: ukryte  Tani chwyt, ale do przewidzenia.
    Nie polecam ani fanom yuri, ani fanom shoujo­‑ai, bo to było… w ogóle co to było?
  • Avatar
    Erio 20.05.2012 20:42
    Komentarz do recenzji "Sankarea"
    Uff, możemy się oczywiście nie zgadzać, ale w końcu wiem o co chodziło. Mimo wszystko uważam, że trochę zaniżyłeś ocenę z wiadomego powodu, nie tylko z poniżej i powyżej przedstawionych argumentów dotyczących fabuły i bohaterów.
    Dzięki za fajną dyskusję. Mam nadzieję, że przyjemnie będzie się ci czytało recenzję Tassadar, gdy już pojawi się na stronie i wtedy będziesz mógł odnieść się do jego szerzej przedstawionych argumentów.
  • Avatar
    Erio 20.05.2012 19:46
    Komentarz do recenzji "Sankarea"
    Czyli Rea może być zombie, tylko ma być nim w bardziej estetyczny sposób? Tylko o to chodzi? Może być zombie, tylko byleby się nie rozkładała. To prowadziliśmy tą dyskusję o nekrofilii, nie dlatego, że Rea jest zombie, tylko dlatego, że jest nieestetyczna. Dlatego dałeś to 1/10, bo zombie jak to zombie się czasami rozkładają. Zresztą Rea poza czerwonymi oczami i bladą cerą wygląda jak normalna dziewczyna. Nie chodzi z rozwaloną głową i mózgiem na wierzchu. Jeśli tylko o to ci chodziło w całym wywodzie to rzeczywiście błądzimy w kółko.