Anime
Oceny
Ocena recenzenta
5/10grafika: 5/10 | |
Ocena czytelników
Kadry
Top 10
Amazing NUTS! Joe and Marilyn
Trójwymiarowy „przeciętniak” – teledysk 3D, który desperacko stara się dowieść, że jest czymś więcej niż tylko teledyskiem. Ostatnia z czterech miniaturek z antologii wyprodukowanej przez Studio 4C.
Recenzja / Opis
Firma Avex, zajmująca się szeroko pojętą rozrywką, 20 grudnia 2006 roku oddała w ręce fanów owoc „strategicznego sojuszu” i współpracy ze znanym producentem eksperymentalnych krótkich form, Studiem 4C – kolekcję czterech krótkometrażówek. Studio to wydawało podobne kolekcje już dawniej (na przykład zbiór sześciu filmików z 2002 roku, znany pod tytułem Digital Juice), jednak tym razem całkowicie zmieniono podejście do projektu. Zgodnie ze słowami Eiko Tanaki, współzałożyciela Studio 4C, przyjęto założenie, że każdy z planowanych klipów ma być jednocześnie teledyskiem, częścią kolekcji krótkometrażówek przeznaczonej do wydania na DVD oraz pilotem bądź demonstracją koncepcji dłuższej produkcji anime – filmu albo serii telewizyjnej. Cztery produkcje prezentują bardzo zróżnicowany poziom i różne techniki, zaś jako ilustracji muzycznej użyto piosenek wykonawców, mających podpisane kontrakty z firmą Avex.
Joe and Marilyn to ostatnia z czterech miniaturek z antologii wyprodukowanej przez Studio 4C. Tym razem trafiamy w landrynkowo kolorowy świat, pełen fantastycznych stworzeń i ożywionych przedmiotów (wyglądających niczym podkradzione z filmów Disneya), w którym tytułowa Marilyn, piosenkarka, występuje w popularnym klubie nocnym. Wkrótce jej ukochany przypadkiem wplącze się w przepychankę z lokalnymi gangsterami…
Tak jak w przypadku drugiej z miniaturek tworzących antologię Amazing NUTS!, mamy do czynienia z mało udaną próbą przekonania widza, że ma do czynienia z czymś na kształt telegraficznego skrótu dłuższej historii. Jednak jako teledysk ta produkcja zdaje egzamin. Grafika 3D jest spójna, oryginalna i kolorystycznie wysmakowana, choć nawet w chwili powstania tej produkcji daleko było do szczytowych osiągnięć CGI. Ścieżkę dźwiękową stanowi tym razem piosenka Here by my Side, śpiewana przez mink ("Made in Korea”), koreańsko‑japońską piosenkarkę, znaną też z utworów w języku angielskim, które sięgnęły szczytów list przebojów muzyki Dance w USA. Całość rozpoczyna balladopodobny fragment, jakiego nie powstydziłaby się Whitney Houston, później mamy już do czynienia z typowym, nieco monotonnym kawałkiem Dance.
Mimo zapewne najłatwiejszego w odbiorze i najbardziej kompletnego (a zarazem najbardziej banalnego) scenariusza wśród czterech części tej antologii, całość jest propozycją chyba głównie dla pasjonatów 3D CGI szukających inspiracji bądź dokumentujących trendy na tym polu, względnie dla fanów mink.
Twórcy
Rodzaj | Nazwiska |
---|---|
Studio: | Studio 4°C |
Autor: | 4°Fahrenheit |
Projekt: | Takafumi Ishida |
Reżyser: | 4°Fahrenheit |
Scenariusz: | 4°Fahrenheit |
Muzyka: | mink |