Tanuki-Anime

Tanuki.pl

Wyszukiwarka recenzji

Studio JG

Komentarze

ukloim

  • Avatar
    ukloim 12.12.2021 23:44
    Re: 12
    Komentarz do recenzji "JoJo no Kimyou na Bouken: Stone Ocean"
    fakt bycia mniej popularnym partem mógł się odbić na budżecie

    Powtarzam to przy każdej możliwej okazji, ale rzucanie pieniędzmi na biurka animatorów nie sprawi, że ich rysunki magicznie staną się lepsze. To tak nie działa.

    Stone Ocean cierpi przez brak czasu, za dowód niech posłuży fakt, że Toshiyuki Katou nie był w stanie wyreżyserować żadnego ze swoich (zaledwie dwóch jak na razie) storyboardów. Jest też inny, równie istotny powód.
  • Avatar
    ukloim 6.12.2021 15:23
    Komentarz do recenzji "Ousama Ranking"
     kliknij: ukryte 

    Zarzucasz serii przewidywalność, a pijesz głównie do rzeczy zupełnie oczywistych. To tak nie działa.
  • Avatar
    ukloim 27.11.2021 23:15
    Re: a komu to potrzebne? a dlaczego?
    Komentarz do recenzji "Kemono Jihen"
    Nie zawsze wiem kto jest z redakcji a kto nie, ktoś pewnie był, ale mniejsze z tym…

    Komentarze członków redakcji oznaczone są innym kolorem.
  • Avatar
    ukloim 21.11.2021 00:28
    Re: Reżyser
    Komentarz do recenzji "86 [2021]"
    Przede wszystkim był asystentem dwóch utalentowanych reżyserów – Tomohikou Itou przy Boku dake ga Inai Machi i Mamoru Hosody przy Mirai.
  • Avatar
    ukloim 9.11.2021 10:38
    Re: Dlaczego to takie słabe?
    Komentarz do recenzji "Mushoku Tensei ~Isekai Ittara Honki Dasu~ [2021]"
    Serii nie oglądam, więc o fabule się nie wypowiem, natomiast spadek jakości wizualnej wynika z dwóch czynników, po pierwsze – mały bufor, na produkcję pierwszego couru było zdecydowanie więcej czasu (wystarczy spojrzeć na creditsy, żeby zorientować się, że nie jest różowo); dwa – sporo animatorów po prostu odeszło z projektu, żeby zajmować się innymi rzeczami, między innymi Shingo Fujii czy Ryou Imamura.
  • Avatar
    ukloim 29.10.2021 00:41
    Komentarz do recenzji "Fena: Pirate Princess"
    Nie rozumiem co masz na myśli przez „współtworzenie”. Jeśli projekty postaci, to takich „przebłysków” (choć ja bym tego tak nie nazwał), miał w swojej karierze dużo więcej, przez lata udowadniając, że jest jednym z najlepszych w tej dziedzinie. Poza projektami i nadzorem animacji Nakazawa nie miał więcej wspólnego z Samuraiem, nie zajmował się ani reżyserią (no chyba, że liczymy odcinki 15 i 25), ani scenariuszem.
  • Avatar
    ukloim 7.10.2021 21:45
    Komentarz do recenzji "takt op.Destiny"
    Takt ma już więcej animacji Kugaia niż Sonny Boy, mimo że to tylko jedna sekunda w openingu :')

    Yoshihara jest na pewno sporym zaskoczeniem, Maenami jak zwykle znakomity.
  • Avatar
    ukloim 7.10.2021 21:43
    Komentarz do recenzji "Digimon Ghost Game"
    Ten sam gość, to znaczy kto? Mitsuka, owszem, reżyserował reboot Adventure, ale Chioka nic wspólnego z tamtą serią nie ma, obaj nie pełnili też żadnych poważnych funkcji przy Xros Wars. Sogo z kolei odpowiadał za scenariusze do sporej ilości odcinków Adventure, ale nie był głównym scenarzystą serii.
  • Avatar
    ukloim 2.07.2021 16:45
    Re: Ło Panie, kto Panu to tak...
    Komentarz do recenzji "Wonder Egg Priority"
    Spodziewałem się za to dopracowanej animacji – tymczasem w odcinku, na który mieli miesiące czasu

    Na produkcję odcinka od podstaw (storyboard zaczął powstawać dopiero po zakończeniu produkcji dwunastego odcinka) mieli trzy miesiące – to bardzo mało, szczególnie przy tak ambitnej produkcji, dodatkowo przy ograniczonych zasobach ludzkich.

    Kto to rysował? Jakieś dziecko?? Takie babole po prostu nie miały prawa się tu znaleźć a jednak się znalazły. Tak jakby nikomu z produkcji juz nie zależało na tej serii.

    Możesz wierzyć albo nie, ale jestem przekonany, że zależało absolutnie wszystkim. Takie komentarze szczególnie bym sobie odpuścił w sytuacji, w której cała ekipa niemalże umiera, żeby dostarczyć produkt w niemożliwym do zrealizowania terminie.
  • Avatar
    ukloim 2.07.2021 01:14
    Re: special (póki nie ma osobnego ogryzka)
    Komentarz do recenzji "Wonder Egg Priority"
    Trudno by było wykorzystać całe 45 minut na coś nowego, kiedy na produkcję tego odcinka ekipa miała zaledwie trzy miesiące – oddali go ponownie niedługo przed dedlajnem. Poza tym, seria od samego początku była planowana na 12 odcinków, ten najnowszy, wyemitowany jako „specjalny”, nigdy takowym „specjalnym” odcinkiem nie miał być. To jednak nie zmienia faktu, że być może taki rozwój sytuacji wymusił jakieś zmiany w scenariuszu, bo nie mogli sobie pozwolić na wizualne fajerwerki; część animatorów po prostu nie była już dostępna, między innymi Keisuke Kobayashi, główny animator serii.
  • Avatar
    ukloim 9.04.2021 21:35
    Re: Nic specjalnego
    Komentarz do recenzji "Tenkuu Shinpan"
    Nie chcę off­‑topować, bo nie ma to najmniejszego sensu, ale z twojej pierwszej wypowiedzi wcale nie wynikało to, co napisałeś w odpowiedzi do mojej. Jak sam zauważyłeś, Netflix to zleceniodawca, inwestor, więc „realizacyjnie” dać radę mogło albo studio (w tym wypadku Zero­‑G), albo precyzyjniej ekipa produkcyjna (bo studio z reguły tak naprawdę też niewiele znaczy).

    Nie czepiałbym się, ale ludzie mają tendencje do przypisywania zasług nie tym instytucjom, którym trzeba, stąd mój, być może nieco „kąśliwy”, komentarz.
  • Avatar
    ukloim 9.04.2021 18:52
    Re: Nic specjalnego
    Komentarz do recenzji "Tenkuu Shinpan"
    Realizacyjnie netflix nawet nieźle dał sobie radę

    Netflix to nie studio animacji, z realizacją nie ma nic wspólnego.
  • Avatar
    ukloim 30.03.2021 20:49
    Re: 12 odcinek w czerwcu?
    Komentarz do recenzji "Wonder Egg Priority"
    Seria nie jest ofiarą „dziwnej polityki Clover Works”, tylko stanu, w jakim obecnie znajduje się cała branża. Recap nie był planowany, a ekipa dosłownie umierała podczas prac nad serią – Shouta Umehara, producent, został zabrany do szpitala dwa razy na kroplówkę, po pięciu godzinach wrócił do pracy (tu chciałem zalinkować tweeta, ale niestety Yuusuke Kawakami go usunął). Ostatnie odcinki oddawane były na kilka godzin przed emisją i ratowali je 2nd key animatorzy z całego świata rekrutowani na Twitterze. Finał planowo powinien być emitowany dzisiaj, ale z przyczyn nie do końca zależnych od ekipy został przesunięty na koniec czerwca, co da w końcu tak potrzebny im czas. To, że ostatecznie seria wygląda tak dobrze i nie czuć spadku poziomu, wynika jedynie z ambicji ludzi, któzy nad nią pracowali (i z wielu nieprzespanych nocy). Podobnie, choć chyba mimo wszystko nie aż tak, w tym sezonie cierpi produkcja SK8.
  • Avatar
    ukloim 5.03.2021 12:30
    Re: Ex-Arm po 2 odcinku
    Komentarz do recenzji "Ex-Arm"
    No tak, a film to i z zamkniętymi oczami można obejrzeć…
  • Avatar
    ukloim 3.02.2021 20:34
    Re: Czekam na coś porządnego w serii
    Komentarz do recenzji "Black Clover"
    Konaka z animacją na pewno nie miał nic wspólnego, to scenarzysta. Za poszukiwanie animatorów odpowiadają producenci czy konkretnie producenci animacji, ewentualnie reżyser jak ma jakieś kontakty.
  • Avatar
    ukloim 26.01.2021 09:47
    Re: Odpowiedź na komentarz użytkownika Ryuki
    Komentarz do recenzji "Shingeki no Kyojin: The Final Season"
    Ganić komitet produkcyjny i zarząd Mappy, chwalić animatorów i resztę ekipy za ciężką pracę w fatalnych warunkach. To nie ich wina, że nie mają czasu, aby przygotować produkt, który będzie zadowalał wszystkich – robią co mogą.
  • Avatar
    ukloim 31.12.2020 01:20
    Komentarz do recenzji "Akudama Drive"
    No ale to anime chyba było na podstawie gry, a taka kombinacja rzadko się udaje fabularnie.

    Akudama Drive to seria oryginalna, bez materiału źródłowego.
  • Avatar
    ukloim 21.12.2020 18:10
    Re: Mniej znana perełka!
    Komentarz do recenzji "Tajemniczy świat Arrietty"
    Dwoje lektorów to akurat wymysł Monolithu, który wydawał wszystkie filmy Ghibli na DVD – w wydaniu fizycznym jest to samo.
  • Avatar
    ukloim 15.12.2020 12:55
    Re: Odpowiedź na komentarz użytkownika ukloim
    Komentarz do recenzji "Shingeki no Kyojin: The Final Season"
    Przeczytałem całą twoją wypowiedź, dlatego napisałem, że nie piję do twojej oceny ostatecznego efektu – to kwestia dyskusyjna i jak najbardziej może ci się nie podobać (ja sam uważam, że mogło to wyglądać lepiej). Oburzony absolutnie nie jestem, lubię po prostu czasem łapać za słówka :)
  • Avatar
    ukloim 14.12.2020 23:51
    Re: Odpowiedź na komentarz użytkownika ukloim
    Komentarz do recenzji "Shingeki no Kyojin: The Final Season"
    Nie oceniam też, czy ty piszesz prawdę

    Nie rozumiem czemu miałbym nie pisać prawdy i co tu właściwie jest do oceniania. Wykładam fakty, próbując jedynie nakierować na właściwe tory, wyjaśnić pewne kwestie, po czym spotykam się z taką reakcją. Absolutnie nie piję do twojej oceny efektu końcowego, nie podoba mi się jedynie rzucanie pewnymi terminami jak popadnie, kiedy wystarczy tak naprawdę parę chwil, żeby się odpowiednio dokształcić. Dlatego też, jako osoba prawdopodobnie nieco bardziej świadoma w tych kwestiach, napisałem odpowiedź do twojego komentarza, żeby być może nieco twoje wątpliwości rozjaśnić i nakreślić, dlaczego te sceny, które ci się nie podobały, wyglądały tak, a nie inaczej, bo bynajmniej nie zostało tam użyte CGI.

    Serio, to nie jest jest jakaś wiedza tajemna, do której mają dostęp jedynie wybrani – technika rotoskopowa znana i używana jest w animacji od wielu, wielu lat, jak się wie na czym ona polega, od razu można rozpoznać co zostało za jej pomocą wykonane.

    Polecam przejrzeć sobie zalinkowane sceny, żeby zaznajomić się z czym to się je: [link]; oraz przeczytać króciutki artykuł na Wikipedii o rotoskopie: [link]

    Albo zachęcam do wrócenia do Sakamichi no Apollon czy Carole & Tuesday, tam wszystkie występy są wykonane właśnie w ten sposób. Ewentualnie można obejrzeć Aku no Hana – tu z kolei cała seria powstała przy użyciu tej techniki.
  • Avatar
    ukloim 14.12.2020 10:58
    Re: Shingeki no Kyojin: The Final Season po 2 odcinku
    Komentarz do recenzji "Shingeki no Kyojin: The Final Season"
    Strasznie irytowało mnie te zagrania w CGI podczas ruchu postaci w niektórych scenach. Tytany jeszcze zrozumiem, bo w poprzednich sezonach już były w takim stylu robione, ale teraz po jaki ciul w takich momentach stosować taką technikę? Nie rozumiem, ale może się po prostu nie znam. Na plus na pewno nie wyszło.

    Nie było ani jednej sceny, w której postaci zrobione byłyby w CGI. Są za to bodajże dwie wykonane za pomocą techniki rotoskopowej, która polega na nakładaniu rysunków na nagrany wcześniej obraz.
  • Avatar
    ukloim 9.12.2020 20:53
    Re: Nowy początek
    Komentarz do recenzji "Shingeki no Kyojin: The Final Season"
    Reżyserów serii w zasadzie jest dwóch – Jun Shishido (tzw. chief director) i Yuuichiro Hayashi. Jeśli odnosisz się do mojego komentarza poniżej, to chodziło o reżyserów/nadzorców animacji pierwszego odcinka – a tych było trzech.
  • Avatar
    ukloim 7.12.2020 15:47
    Re: Shingeki no Kyojin: The Final Season po 1 odcinku
    Komentarz do recenzji "Shingeki no Kyojin: The Final Season"
    Ode mnie trochę technikaliów (abstrahując od moich wrażeń, ja Tytanów tylko czytam, na odcinek zerknąłem z czystej ciekawości):
    - trzech reżyserów animacji + jeden asystent (w idealnej sytuacji byłby jeden, góra dwóch)
    - dwóch reżyserów efektów
    - osiemnastu key animatorów
    - CGI w pełni outsourcowane do studia V­‑Sign

    Tragedii na razie nie ma, aczkolwiek trzeba mieć na uwadze, że poza Tytanami w CGI (swoją drogą naprawdę niezłym) niewiele się tu poruszało, chociaż wyglądało całkiem ładnie dzięki dobremu nadzorowi rysunków. Myślę, że pierwsze trzy­‑cztery odcinki utrzymają podobny poziom, później może być gorzej. Opening to w zasadzie w kółko powtarzane te same efekty (wybuchy), też raczej nie świadczy to dobrze o stanie produkcji.

    Zobaczymy. Absolutnie nie życzę, żeby im się to posypało, aczkolwiek wszystko na to wskazuje.
  • Avatar
    ukloim 8.11.2020 21:14
    Komentarz do recenzji "Oldboy"
    Poprawione :)
  • Avatar
    ukloim 7.10.2020 23:04
    Komentarz do recenzji "Deca-Dence"
    Nie ma sprawy :)

    Produkcja anime to generalnie bardzo skomplikowane przedsiewzięcie, na które składa się wiele czynników dużo ważniejszych od pieniędzy. Linkuję jeszcze jedno wideo, tym razem Ajaya, w którym ponownie na przykładzie Dragon Balla Super opisuje, że czasem nawet więcej kosztuje zrobienie czegoś brzydkiego niż ładnego: [link]