Tanuki-Anime

Tanuki.pl

Wyszukiwarka recenzji

Studio JG

Komentarze

Marilee

  • Avatar
    Marilee 26.09.2015 21:23
    Re: Najgorsza cześć starego amine.
    Komentarz do recenzji "Sailor Moon - Czarodziejka z Księżyca"
    Z dzieciństwa to ja jedynie pamiętałam chyba pierwszą serię i pamiętam jak w przedszkolu rysowałam Minako ciągle :p ale 7 lat temu jak miałam 18+ lat to postanowiłam sobie wszystko odświeżyć i byłam pod wielkim wrażeniem R i S­‑ki. Głównie przez postaci. Teraz czasami oglądam niektóre odcinki i z tego wszystkiego to chyba najbardziej lubię R­‑kę ale kinową :) wiadomo, że każdy to inaczej odbiera. A seria pierwsza to klasyk i musieli od czegoś zacząć dzięki czemu późniejsze serie są znacznie lepsze. Ale ChibiUsy nigdy nie mogłam sprawić, a Nehelenia była okej jako czarny charakter jednak ni było tego czegoś. Stars z kolei było chyba najbardziej wzruszające. Jednak ja i tak wszystkie te serie uważam za jedną całość więc po co się spierać która jest lepsza? :)
  • Avatar
    Marilee 26.09.2015 11:25
    Re: Najgorsza cześć starego amine.
    Komentarz do recenzji "Sailor Moon - Czarodziejka z Księżyca"
    To prawda, że jest sporo fillerów ale mnie osobiście tylko kilka z nich średnio się spodobały. Można by zrzucać winę na „taki typ anime” albo, że „to starsza produkcja” ale to byłoby kiepskie wytłumaczenie. Stosunkowo anime przebija mangę. Co do serii Classic, jak dla mnie nie jest ona najgorsza. Mimo wymienionych fillerów czy wolnej akcji wszystko jest zrekompensowane ostatnimi odcinkami i walkami. Dodatkowo moja klasyfikacja serii byłaby zupełnie odwrotna do Twojej. Zdecydowanie najsłabsze jest Super S bo nie znoszę ChibiUsy, totalnie jej nie znoszę. Klasyfikacja przedstawiałaby się następująco:
    1. R i S
    2. Classic
    3. Stars / Super S – wybór strasznie trudny !

    Dodam, że Stars nigdy nie dokończyłam ! Po wielu wielu latach staram się dociągnąć serię do końca mimo, że znam zakończenie bardzo dobrze. Ale wracając do serii, Super S – z racji ChibiUsy spada dla mnie bardzo + cukierkowa otoczka, która przeszkadzała bardzo ale z racji TigerEye i FishEye nie jest to słaba seria. Tylko dzięki nim!
    Co do serii Stars, jestem chyba wyjątkiem bo Sailor Starlight niemiłosiernie były irytujące dla mnie, oprócz Yatena, którego polubiłam. Kolejny wyjątek to, że nie lubię openingu Stars (!).
    Serię R wielbię za Ail i fabułę, a S za Harukę (jedną z moich ulubionych Sailorek)i jej związek z Michiru i ogólnie za całokształt serii.

    Podsumowując, Oscar za nieudolność należałby się zdecydowanie Crystalowi! Nie, nie udało mi się przebrnąć do końca.
  • Avatar
    Marilee 14.09.2015 09:35
    Komentarz do recenzji "Itazura na Kiss"
    Fakt jest to typowa opowieść o głupiutkiej dziewczynie zakochanej w zimnym, drętwym jak kłoda chłopaku, ale shoujo zazwyczaj takie jest


    Oj, nie zgodzę się. Zależy jakie shoujo się ogląda. Jeśli jest ono kiepskie to faktycznie można to tak ująć, ale litości, nie wszystkie takie są. To nie jest głupiutki gatunek :)
  • Avatar
    Marilee 14.08.2015 16:17
    Re: Wersja polska :D
    Komentarz do recenzji "Sailor Moon R: Czarodziejka z Księżyca – Film kinowy"
    Ja tam zaopatruję się w ten film tylko dla wersji z napisami :) chociaż i tak zawsze wolę napisy angielskie, a nie np polskie tłumaczone z angielskich ;p

    W sumie racja, jak już robi się dubbing to powinno się przyłożyć i wszystko zrobić. Ale wiadomo, że napisanie i zaśpiewanie piosenek to by zajęło dużo więcej czasu i więcej byłoby roboty :)
  • Avatar
    Marilee 14.08.2015 12:39
    Re: Wersja polska :D
    Komentarz do recenzji "Sailor Moon R: Czarodziejka z Księżyca – Film kinowy"
    Pytanie czy chciałabyś usłyszeć Moon Revenge w wersji polskiej? Ja w życiu! Nie oglądałam jeszcze filmiku bo czekam na przesyłkę kurierską :D ale dobrze, że kwestię muzyki i piosenek zostawili w spokoju, choć napisy polskie mogłyby być :)
  • Avatar
    Marilee 3.08.2015 00:03
    Re: Takie tam bredzenie okołoweekendowe ^~^
    Komentarz do recenzji "Junjou Romantica 3"
    Może wzięli sobie do serca te różne kampanie, że to co bardzo chude jest passé ? :D
  • Avatar
    Marilee 1.08.2015 19:39
    Re: Good yaoi is better than prozac ^^
    Komentarz do recenzji "Junjou Romantica 3"
    Mi nie przeszkadzało do pewnego momentu. Tak czy siak, serię raczej obejrzę :)
  • Avatar
    Marilee 30.07.2015 22:08
    Re: Good yaoi is better than prozac ^^
    Komentarz do recenzji "Junjou Romantica 3"
    A już myślałam, że pierwsza część komentarza jest na serio -_- uśmiałam się strasznie i już miałam przyklasnąć a tu taki zonk :D
  • Avatar
    Marilee 11.07.2015 19:31
    Re: Wszyscy narzekają, więc ja pochwalę, a co!
    Komentarz do recenzji "Bishoujo Senshi Sailor Moon Crystal"
    A czy anime dla 14­‑latków nie może być ładnie narysowane? :)
  • Avatar
    Marilee 26.06.2015 11:21
    Re: Prawie dobre.
    Komentarz do recenzji "Akatsuki no Yona"
    To się nazywa dyskusja a nie atak :) jeśli o mnie chodzi to z chęcią poznaję punkty widzenia innych osób. Nie zamierzam zmieniać czyjegoś punktu widzenia. Gdy ktoś się nie zgadza i przedstawia argumenty to w którym momencie to jest atak? Nie bardzo rozumiem. Pisząc komentarze zawsze będzie tak, że ktoś może odpowiedzieć i napisać coś, co nam się nie spodoba i będzie inaczej postrzegał różne sprawy.

    I nie napisałam, że Yona jest super :)
  • Avatar
    Marilee 25.06.2015 10:07
    Re: Prawie dobre.
    Komentarz do recenzji "Akatsuki no Yona"
    Na szczęście w anime bardzo mało poświęcono czasu na ukazanie jej „szczęśliwego i beztroskiego” życia jako córki Cesarza. Dlatego jakoś nie zraziła mnie do siebie. W późniejszych odcinkach na szczęście również nie było zbyt wiele sytuacji w których wykazywałaby ona jakieś odpychające zachowanie. W sumie gdyby była taką osobą jak główna bohaterka w Saiunkoku Monogatari to połowa odcinków o jej „przemianie” nie miała by prawa bytu. W niektórych odcinkach ładnie było pokazane, że nie wszystko jest takie kolorowe i słodkie jak jej wcześniejsze życie,  kliknij: ukryte . Istotnie fabuła jest lepsza gdy widać jakiekolwiek postępy w jej zachowaniu. Przecież Hak musi mieć kogo bronić :)
  • Avatar
    Marilee 25.06.2015 00:51
    Re: Prawie dobre.
    Komentarz do recenzji "Akatsuki no Yona"
    Bez przesady. Nie ciśniemy. Rozumiem Twoje zdanie i nie musi być takie jak moje. Jeśli chodzi o główna bohaterkę to jest dla mnie całkowicie obojętna. Ani ją wielbie ani nienawidzę. Mogłaby bardziej interesować się tym co się dzieje wokoło ale wtedy nie było by o czym zrobić anime. Ona miała chyba wziąć ślub z Suo (czy jak mu tam było) wiec to on by sprawował władzę :)
  • Avatar
    Marilee 24.06.2015 17:51
    Re: Prawie dobre.
    Komentarz do recenzji "Akatsuki no Yona"
    W sumie ciężko spodziewać się po osobie wychowywanej pod kloszem, że będzie silną i niezależną kobietą umiejącą walczyć z kilkunastoma facetami…zaraz…przecież w dzieciństwie nie miała styczności z polityką gdyż wiadomo, była płci żeńskiej a zakładając realia tamtego świata, to wątpię żeby pozwalali wtrącać się kobiecie w sprawy poważniejsze niż podawanie herbaty i wybieranie nowych materiałów przywiezionych przez handlarzy (czy może tym się zajmowała służba…hm?). Drugie „ale” to przecież ona miała kilkanaście lat i o ile mi wiadomo to nigdy nigdzie nie podróżowała, więc nie było trudno ukryć prawdę przed osóbką, która bezgranicznie wierzyła swojemu ojcu, przecież on był taki dla niej dobry! Och, ach…Sądzę, że to wystarczy żeby była infantylna i nie umiała się posługiwać bronią. Z drugiej strony owszem, mogłaby być osobą silną i radzącą sobie w życiu, jednak mimo wszystko twierdzę, że była zbyt długo pod kloszem chowana i skoro miała przyjemniejsze rzeczy do robienia to się tym zajmowała. Jak dla mnie to też nie była wzorcem bohaterki, jednak jej zachowanie się da uzasadnić. I najważniejsze, że próbowała się zmienić, a czy z lepszym skutkiem czy gorszym to już inna sprawa. I nie zgodzę się, że była bohaterką bez mózgu :)
  • Avatar
    Marilee 18.06.2015 23:03
    Komentarz do recenzji "Shoujo Kakumei Utena"
    *nie powiedziałabym :)
  • Avatar
    Marilee 18.06.2015 23:02
    Komentarz do recenzji "Shoujo Kakumei Utena"
    Anime nie ma gatunku „yuri” więc można spekulować. Co do głównej bohaterki nie powiedziałbym do końca, że to coś w rodzaju tego gatunku. Różne są interpretacje. Chociaż podobny wątek pasujący do tematu tutaj będzie ale to tylko poboczna historia. Sam zobaczysz w dalszych odcinkach. A powtarzających elementami nie ma co się przejmować, często były ale według mnie to w ogóle nie przeszkadzało a wręcz przeciwnie ;)
  • Avatar
    Marilee 29.05.2015 22:12
    Re: Ło boże
    Komentarz do recenzji "Inuyasha"
    Tasiemce mają to do siebie, że często zapychane są odcinkami mało związanymi z główną fabułą. Czasami jest to pomocne w poznaniu bliżej bohaterów i takiej odskoczni od głównego motywu. Nie mniej jednak rozumiem, że bywa to męczące bądź frustrujące. Obecnie oglądam Slam Dunk i napiszę, że tutaj też czas się dłuży i te przeciągane ujęcia itp. Jednak da się do tego przyzwyczaić.
    Wracając do Inuyashy, jak dla mnie postaci są całkiem okej. Najbardziej chyba przypadł mi do gustu Sesshomaru i sam Inuyasha, ale to rzecz gustu :)
  • Avatar
    Marilee 23.04.2015 00:15
    Re:
    Komentarz do recenzji "Bishoujo Senshi Sailor Moon Crystal"
    O ile mnie pamięć nie zawodzi to Setsuna była najstarsza ze wszystkich Sailorek i w starej wersji miała jakieś 18­‑19 lat (lub więcej, zależnie od serii). Nie widziałam tego odcinka więc się nie wypowiem jak się tutaj zachowywała :)
  • Avatar
    Marilee 20.04.2015 00:27
    Re: Ech...
    Komentarz do recenzji "Shoujo Kakumei Utena"
    Zbyt często pojawiające się te same sekwencje, te same sceny? Hm, jakby nie patrzeć jest to shoujo. Dlatego te cyklicznie powtarzające się sceny mają miejsce. Zresztą jest to stały element tego anime i niezależnie jak różna byłaby treść danych odcinków to właśnie te krótkie sceny łączą je ze sobą i zachowują pewien schemat. Jak dla mnie, właśnie te krótkie sceny jak np. Wejście po schodach czy „wejście” rady miały świetny klimat i genialną muzykę jeszcze bardziej zaostrzajacą klimat. Ale co kto lubi. Ikuhara maczał palce w tworzeniu Salior Moon więc nie dziwi fakt ich podobieństwa.
  • Avatar
    Marilee 18.04.2015 16:01
    Re: Przecierz yona dała Hakowi odpowiedz
    Komentarz do recenzji "Akatsuki no Yona"
    Yona chce żeby Hak tak się do niej odnosił gdyż  kliknij: ukryte . Ot dlatego :)
  • Avatar
    Marilee 9.04.2015 22:43
    Re: Pytanie
    Komentarz do recenzji "Kuroko no Basket: Specials"
    Tylko, że „Baka ja Katenai no yo!” jest oddzielnie umieszczone, a Tip Off wrzucone do OVA 3 odcinki. Chyba ktoś powinien poprawić to na tej stronie :)
  • Avatar
    Marilee 6.04.2015 21:37
    Komentarz do recenzji "Kekkai Sensen"
    A mi, nie wiedzieć czemu skojarzyło się to z Baccano! i Tiger&Bunny. Hm…Intrygujące, to fakt.
  • Avatar
    Marilee 6.04.2015 19:00
    Re: Odcinek 19
    Komentarz do recenzji "Bishoujo Senshi Sailor Moon Crystal"
    WoW :O  kliknij: ukryte  Zaprzestałam oglądania tej serii chyba przy 13 odcinku, ale po tym komentarzu chyba przebrnę przez te odcinki byleby zobaczyć tą scenę ;D nie uwierzę jak nie zobaczę ;p
  • Avatar
    Marilee 25.03.2015 22:28
    Komentarz do recenzji "Death Parade"
    To tylko bazuje na buddyzmie więc wiadomo, że nie musi być ściśle takie samo :) jakie są założenia autorów to się pewnie okaże w ostatni odcinku.
    Czy dla bohaterki to była nagroda czy kara…hm, może faktycznie nie chodzi tu o nagradzanie itp tylko wybranie dla danej osoby tego na co zasługuje. Tego się trzymam…tak czy inaczej dobrze i płynnie im wychodzi poprowadzonaa akcja.
    Shintoizm czy buddyzm, czy to i to, a może dodatek innych wierzeń…tak czy inaczej fajne połączenie wywołujące burzę komentarzy i teorii :)
  • Avatar
    Marilee 25.03.2015 11:50
    Komentarz do recenzji "Death Parade"
    Z telefonu jednak nie idzie tego wkleić :) przynajmniej z mojego ;p
  • Avatar
    Marilee 25.03.2015 11:49
    Komentarz do recenzji "Death Parade"
    Ale zepsułam z linkiem ;p [link] [link]/content/wieczne­‑pot%C4%99pienie­‑i-m%C4%99ki-%E2%80%93­‑wizja­‑piek%C5%82a­‑w-japo%C5%84skiej­‑kulturze [/link]