Tanuki-Anime

Tanuki.pl

Wyszukiwarka recenzji

Dango

Komentarze

Progeusz

  • Avatar
    Progeusz 9.09.2014 09:44
    Komentarz do recenzji "Fate/stay night"
    Powinnaś była zacząć od gry visual novel o tym samym tytule – Fate/Stay Night. Anime jest jedynie niezbyt udaną namiastka adaptacji.
    Fate/Zero jest prequelem – co prawda opowiada opowiada o chronologicznie wcześniejszych zdarzeniach ale powinno się je poznać po zakończeniu F/SN. Fate/Zero od niechcenia zdradza wiele istotnych wątków fabularnych z F/SN. Widzę, że już obejrzałaś F/Z, ale gra F/SN i tak powinna dostarczyć Ci ogromnej dawki emocji.

    Zarazem jetem bardzo ciekawy jaka okaże się Twoja ostateczna opinia o Shirou – większość osób oglądających tylko anime go nie znosi, a doceniają wyłącznie gracze. Skoro już teraz go lubisz, dalej powinno być tylko lepiej.
  • Avatar
    Progeusz 8.09.2014 14:13
    Re: Rozczarowanie
    Komentarz do recenzji "Shingeki no Kyojin"
    >oczywistości
    Wina anime. W mandze nie ma kolorów, do tego są większe różnice w wyglądzie. Od pierwszego pojawienia się lamentowałem, że studio zniszczyło zagadkę.
    Zarazem pamiętaj, że anime ma całkiem inną kreskę od prawdziwego życia. Gdybyś spróbowała się postawić w miejscu postaci, sprawa nie byłaby już tak jasna.
    Informacje zdobywała Hanji, dorosła kobieta, drugoplanowa postać. Zaś te informacje, które ludzie uzyskali dzięki paczce głównych bohaterów były niemożliwe do zdobycia bez nich.

    Tak, seria jest niemiłosiernie przeciągnięta. Shingeki no Kyojin było zbyt dużym projektem dla studia Trigger. Jakimś cudem jednak większość ludzi to łyknęła bez popitki.
  • Avatar
    Progeusz 7.09.2014 21:58
    Komentarz do recenzji "Yuyushiki"
    Recenzję*
  • Avatar
    R
    Progeusz 7.09.2014 21:58
    Komentarz do recenzji "Yuyushiki"
    Recenzje należy jak najszybciej usunąć.

    Nawet po poprawieniu imion (wszystkie były źle), tekst i tak nie ma wiele wspólnego z anime Yuyushiki. Jest w nim pełno błędów, przekłamań, wymysłów recenzenta nie mających odzwierciedlenia w rzeczywistości.
    Początkowo myślałem, że całość to jakiś wyszukany trolling, ale recenzent powiedział mi, że pisał na poważnie. Naprawdę, poczułem się podłamany.

    OK, nikt w redakcji nie widział anime, wiec nie był w stanie tego skorygować, puszczono niepoprawny tekst na stronę. Zdarza się. Teraz jednak, kiedy zwrócono na to uwagę, recenzja powinna zostać natychmiastowo usunięta, gdyż nie opisuje anime, do którego jest doklejona.
  • Avatar
    Progeusz 7.09.2014 17:39
    Komentarz do recenzji "Ookami to Koushinryou II"
    Wiem. Trzeba się z tym pogodzić. Szczególnie w przypadku imion.

    Różnica jest, dla każdego. Wiele języków ma bardzo podobne przypadki. Choćby i angielski, którego używa właśnie CR.
  • Avatar
    Progeusz 7.09.2014 17:00
    Komentarz do recenzji "Ookami to Koushinryou II"
    Oni mają. Jedank Ty nie rozumiesz, że ich decyzje nie są wiążące. Tłumacz nie jest wyrocznią. Przestań na nich powoływać. To samo robiłeś ostatnio z CrunchyRoll. Wbij sobie do głowy, że liczy się wyłącznie zdanie twórców.

    Nie, nawet kany nie znasz skoro nie widzisz różnicy między to i too. Co najwyżej umiesz ją koślawo wymówić, ale twierdzenie, że znasz kanę jest sporą przesadą, skoro kompletnie nie ogarniasz jej zasad.
  • Avatar
    Progeusz 7.09.2014 15:36
    Komentarz do recenzji "Ookami to Koushinryou II"
    Nie masz pojęcia o japońskim.
    Po prostu przestań, tylko robisz zamieszanie.
  • Avatar
    Progeusz 1.09.2014 01:35
    Komentarz do recenzji "Shingeki no Kyojin"
    CIACH, Akagi się nie rozwija, a jest super.
    Kwestia wykonania.
  • Avatar
    A
    Progeusz 30.08.2014 23:56
    Komentarz do recenzji "Aldnoah.Zero"
    Dziewiąty odcinek, triple lol.  kliknij: ukryte 
  • Avatar
    R
    Progeusz 27.08.2014 14:23
    Komentarz do recenzji "Hitsugi no Chaika"
    Przyłączam się do pochwał. Naprawdę porządna recenzja. Mówi o serii dużo pomimo całkiem zwięzłej formy, omawia wszelkie istotne kwestie a zarazem nie zdradza szczegółów. Do tego po prostu przyjemnie się ją czyta. Więcej takich proszę.
  • Avatar
    Progeusz 27.08.2014 01:23
    Re: Imię...
    Komentarz do recenzji "Hitsugi no Chaika"
    Aha – w linku najistotniejsze było to, że CrunchyRoll schował głowę w piasek, bo nie potrafił normalnie odpowiedzieć na żadne z pytań Daiza i jedyne co byli w stanie wykrztusić to PiaRowski bełkot o ich szczytnych celach i „Dużo wiesz, może chcesz nam pomóc?”.
  • Avatar
    Progeusz 27.08.2014 01:12
    Re: Imię...
    Komentarz do recenzji "Hitsugi no Chaika"
    Bo nie umiesz w japoński i się bezpodstawnie mądrzysz, a nie to Twoje śmieszne „Bo sobie na jakimś”, „gdzieś tam w necie”, „jakimś tam portalikom”, „jakiegoś człowieczka”. Jeśli chodzi o profesjonalizm działania, to CR jest bliższe tym określeniom.

    Jest wyraźnie napisane トール. Długie o. Toru jest co najwyżej dopuszczalnym zapisem (A i to tylko dlatego, że w przeszłości była masa osób z mentalnością gościa, który wymyślił „Toru” i ludzie z rezygnacją nauczyli się przymykać oko. A także dlatego że Japończycy nie umieli w romanizację, nie pozwolono im stosować ー, wiec olali przedłużenie, mimo że zmienia ono dźwięk). Znacznie poprawniejsze są Tooru, Tohru, Tōru.

    Too vs Toh vs Tō
    to dokładnie ten sam dylemat co
    desu vs des vs death
    o którym wspominałeś wyżej – różnica w zapisie.

    Zaś
    oo vs o
    to całkiem inna kategoria, bo tu nie mamy do czynienia z różnicą w zapisie, tylko ze zmianą wymowy.
    トー =/= ト, デス =/= デ


    Niezbyt obchodzi mnie ANN, bo większość osób tam jest niekompetentna. Jedyne do czego są użyteczni to bycie anglojęzyczną stroną zbierającą newsy z linkami do źródeł (bo same ich tłumaczenia są marne, trzeba wiedzieć czemu można wierzyć, a w co powątpiewać, na szczęście tego drugiego nie ma jakoś bardzo dużo, choc tak naprawdę nie powinno być w ogóle) i jako tako wygodna baza danych ratingów TV, sprzedaży mangi i biletów w kinach.

    Funi failuje na wszystkich polach. Encoding nie polega na ustawieniu jednej wartości jednego parametru jak najwyżej.
    A różnica miedzy CR a fansubami jest widzialna, nawet jeśli na ogół niezbyt wielka. To, że nie chce Ci się robić porównań i mało się przejmujesz jakością obrazu, nie znaczy, że problem nie istnieje.

    Nie chodzi tylko o to, czy wyświetlają się długo. Chodzi o to, że wyświetlają się/znikają za szybko/późno.
    Robienie trzy­‑czterolinijkowych subów włażących na środek ekranu nie jest czymś, co zasługuje na pochwałę. Ostatnio widziałem taki kwiatek w „oficjalnym, profesjonalnym” wydaniu.

    Naprawdę? Twoim zarzutem jest to, że poprawiają suby CR? Gdzie logika? Powinieneś ich raczej chwalić, że mają na tyle oleju w głowie, by wykorzystać oficjalne tłumaczenie na podstawie skryptów jako bazę zamiast bawić się w tłumaczenie czysto ze słuchu. Jeśli nie ma wiele do poprawiania, to tego nie robią. Czasem jest.
    Skrypty pogarszają się rzadko.
  • Avatar
    Progeusz 26.08.2014 23:39
    Re: Imię...
    Komentarz do recenzji "Hitsugi no Chaika"
    >Tyle że CR ma oficjalne skrypty
    To nic nie znaczy.

    >i może pytać drugą stronę o zapis.
    bo nie pytają.

    CR wcale jakoś nadzwyczajnie nie zależy na jakości*. Mają swój przyzwoity poziom i się go trzymają, bez specjalnej ochoty na poprawę. Jeśli konkretny tłumacz poczuje się ambitnie może zapytać stronę japońską, ale to nic pewnego, dlatego nie należy traktować CR jako oficjalnego źródła. Już sam fakt, że zmieniają zapis po pewnym czasie tego dowodzi. Gdyby im naprawdę zależało, od razu stosowaliby poprawny. Zmiana może po prostu wynikać z preferencji tłumacza. A nawet jeśli pytanie zostało zadane, strona japońska mogła odpowiedzieć „obojętne”, co znaczyłoby, że każdy zapis (a istnieje kilka rodzajów) jest poprawny.

    *[link]

    (oborze, reddit jest fatalny w użytkowaniu, jakim cudem to coś jest popularne)
  • Avatar
    Progeusz 26.08.2014 22:12
    Re: Imię...
    Komentarz do recenzji "Hitsugi no Chaika"
    CR =/= oficjalny zapis. Dopóki autor/studio/whatever nie poda oficjalnego zapisu po nie­‑japońsku, taki nie istnieje.
  • Avatar
    Progeusz 22.08.2014 16:46
    Komentarz do recenzji "Wake Up, Girls! Shichinin no Idol"
    To anime Yamakana, tego samego, który chciał zrewolucjonizować rynek anime tworząc Fractale.

    WUG nie jest jakieś strasznie złe (choć animacja w serii TV jest tak fatalna, że aż śmieszna), ale cierpi z powodu masy niedoróbek, a przede wszystkim niewykorzystanego potencjału i pójścia w schematy właśnie w miejscach, gdzie nie powinno się tego robić. Yamakan jest słabym reżyserem, ma problemy z budowaniem nastroju pomimo teoretycznie używania odpowiednich scen. Ciągle szczeka jacy to inni nie są źli i słabi, ale nigdy nie potrafi naprawdę pójść pod prąd, przez co wychodzą mu różne „nie­‑wiadomo­‑co”, pozostawiające widza w stanie konsternacji.
  • Avatar
    Progeusz 22.08.2014 01:05
    Komentarz do recenzji "Girls und Panzer: Kore ga Hontou no Anzio-sen Desu!"
    Zgadza się. Japończycy już wielokrotnie pokazywali, że dziedzina nie ma znaczenia. Czołgi, mahjong, baseball… ważne jest wykonanie, nie dyscyplina.
  • Avatar
    Progeusz 21.08.2014 21:08
    Komentarz do recenzji "Girls und Panzer: Kore ga Hontou no Anzio-sen Desu!"
    Masz Sabagebu :D
  • Avatar
    Progeusz 18.08.2014 16:42
    Komentarz do recenzji "Hidan no Aria"
    Nie pamiętam już co jest w recenzji napisane, ale z całą pewnością mogę stwierdzić, że Hidan no Aria zasłużyło na to, co dostało. Za strawne można je uznać wyłącznie z subami gg, ale to nie jest czynnik działający na korzyść samego anime.
  • Avatar
    A
    Progeusz 17.08.2014 18:38
    Komentarz do recenzji "Gochuumon wa Usagi Desuka?"
    Drugi sezon jednak nie zapowiedziany (fani na 2ch obalili link poniżej + brak oficjalnej reakcji), choć na 95% (powiedziałbym 99%, ale White Fox jest mało doświadczone i nie słynie z sequeli) i tak zostanie oficjalnie ogłoszony, po prostu trochę później.
  • Avatar
    Progeusz 17.08.2014 16:52
    Komentarz do recenzji "Gochuumon wa Usagi Desuka?"
    >vol 1 (112286 sztuk) i 2 vol (50466 sztuk)
    Tak wygląda.

    >średnia 80k
    Tak nie.

    Nie należy w ogóle wypowiadać się o średniej, jeżeli nie mamy kompletnych danych i wiemy, że zgodnie ze wszelkim prawdopodobieństwem faktyczna średnia będzie całkiem inna. W przypadku drugiego sezonu Love Live pytanie brzmi czy osiągnie 60k. 80k nie jest w ogóle brane pod uwagę przez kogokolwiek posiadającego wiedzę w danym temacie. Dlatego też nie należy wymieniać tej liczby, gdyż może ona służyć wyłącznie sianiu dezinformacji.


    Skoro już jestem przy sianiu dezinformacji, jestem niestety zmuszony się ukorzyć i przeprosić, gdyż po wykonaniu researchu (niestety miałem cały tydzień zajęty, wiec nie podejmowałem się prób weryfikacji i mogłem to zrobić dopiero teraz) muszę ze zwieszoną głową przyznać, że info o drugim sezonie Króliczków jest (chwilowo) nieprawdziwe. To mówię z całą pewnością.
    Znając jednak gatunek, magazyn, w którym wychodzi manga, rynek M&A i panujące obecnie trendy, jestem niemal pewien, że drugi sezon jest jedynie kwestią czasu. Jedyne co mogłoby stanąć mu na przeszkodzie, to kłopoty ze studiem.
  • Avatar
    Progeusz 17.08.2014 14:47
    Komentarz do recenzji "Gochuumon wa Usagi Desuka?"
    Nie spodziewałem się, że spotkam kogoś, kto sądzi, że liczenie średniej z dwóch płyt ma jakikolwiek sens, szczególnie w tak specyficznym przypadku jak Love Live. Wybacz, przeceniłem Twój rozsądek. Założyłem, że mówisz o pierwszym tygodniu. Sam fakt, że jakimś cudem znalazłeś właściwe cyferki nie znaczy, że potrafisz ich używać, a już tym bardziej, że coś wiesz o sprzedaży anime. Trochę pokory. Love Love nie ma szans na średnią zbliżoną do 80k dopóki nie zostaną ogłoszone rewelacyjne dodatki w kilku płytach. Taki los najprawdopodobniej spotyka tylko ostatnią.

    Podejrzany blog, dobre sobie. Ważne, co zostało na nim zamieszczone. Nie wszystko w pierwszej kolejności pojawia się na twitterze, a już szczególnie oficjalnej stronie. Masę info czerpiemy właśnie z takich blogów. Jakie szanujące się strony z newsami masz na myśli? Może ANN lub MAL, pfft? Po prostu nie wiesz co jest tam napisane i masz ból czterech liter, że zamieściłem info wcześniej niż byłeś w stanie się o nim dowiedzieć.
  • Avatar
    Progeusz 16.08.2014 19:41
    Komentarz do recenzji "Gochuumon wa Usagi Desuka?"
    GuP to seria sportowa.
    Love Live ma jasno określoną fabułę, pełno dram i ogólnie w niczym nie przypomina anime takich jak Króliczki, YYS, NNB.
    Twoje dane o drugim sezonie są ekstremalnie nieaktualne, a do tego liczone w zły sposób.
  • Avatar
    Progeusz 13.08.2014 22:10
    Komentarz do recenzji "Gochuumon wa Usagi Desuka?"
    Bardzo dobra. Już 12k dla pierwszej płyty (ofkorz BD + DVD). Jeśli v3­‑v6 nie zaliczą zbyt dużego spadku, jest duża szansa na przeskoczenie Yuru Yuri, Hidamari Sketch i Non Non Biyori. Wówczas GochiUsa byłoby najlepiej sprzedającym sie anime o życiu słodkich dziewczynek od czasu K­‑ON!! (choć i tak nie osiągnie nawet 10k).
  • Avatar
    Progeusz 12.08.2014 23:27
    Re: Naprawdę fajne^^
    Komentarz do recenzji "Gochuumon wa Usagi Desuka?"
    Nie, nie wyschnie. Każde BD ma sporo dodatków i dlatego najbardziej oddani fani są w stanie wydać na nie kupę pieniędzy. To, że gry już od jakichś pięciu lat lepiej sprzedają się elektronicznie niż fizycznie, nie znaczy, że tak będzie z anime, nawet i za dekadę. Całkiem inny rodzaj konsumenta.
    Jedna gra kosztuje 40 dolców. Anime 400.
  • Avatar
    A
    Progeusz 12.08.2014 23:20
    Komentarz do recenzji "Gochuumon wa Usagi Desuka?"
    Drugi sezon zapowiedziany!
    [link]