Tanuki-Anime

Tanuki.pl

Wyszukiwarka recenzji

Zapraszamy na Discord!

Komentarze

Klemens

  • Avatar
    Klemens 17.08.2015 21:03
    Komentarz do recenzji "Rokka no Yuusha"
    Rozwiązanie jest bardzo sensowne – o dziwo. To gadanie nie jest na daremno. Chociaż gdzieś tak za odcinek, góra dwa zacznie się gadanie 'ja już wszystko wiem, ale nie powiem, bo mi nie uwierzycie, to najpierw znajdę dowód, ale ja wiem'. I w sumie będzie tak do ostatniego odcinka. A czy  kliknij: ukryte , to raczej zależy od oglądalności – ja z ciekawością wypatruję jedynie właśnie tego ostatniego odcinka, bo wszystko tam się wyjaśni, czy to jednosezonówka, czy raczej coś na dłuższy dystans.
  • Avatar
    Klemens 17.08.2015 20:08
    Komentarz do recenzji "Rokka no Yuusha"
    Powiem tak – nie spodziewaj się, że fabuła w ogóle ruszy do przodu. Do końca serii będziemy mieli do czynienia z przydługimi rozmowami, powolnym rozwojem akcji, a na końcu będą jakieś wyjaśnienia  kliknij: ukryte .
    Sam pluję sobie w twarz, ale jednocześnie jestem sobie wdzięczny, że przeczytałem te wszystkie tomy, bo z jednej strony zepsułem sobie seans i oglądanie odcinków to po prostu przewijanie kolejnych minut paplaniny, bądź bezpośrednie przejście do scen walki. Z drugiej strony zaś wiem, że ta seria nie jest po prostu dla mnie. Za wolno toczy się akcja. Wątpię, że będzie miało kolejne sezony – kolejny powód, żeby nie oglądać.
  • Avatar
    Klemens 17.08.2015 01:25
    Komentarz do recenzji "Sword Art Online"
    Zdecydowanie nie warte uwagi. Tak jak chi4ko wspomniała, pierwsza część dłuży się w cholerę, o tyle część druga to są same fillery. Zupełnie nie powiązane ze sobą niczym fillery. Równie dobrze seria mogłaby zakończyć się po 12 odcinkach, ale trzeba było rozciągnąć, bo $$$$$$$. MOŻE w ewentualnej kontynuacji (na którą nie liczę) będzie coś godnego obejrzenia, bo w  kliknij: ukryte .
  • Avatar
    A
    Klemens 16.08.2015 00:14
    Komentarz do recenzji "Naruto Shippuuden"
    Ktoś się podejmie recenzowania tego? xD
  • Avatar
    Klemens 15.08.2015 22:42
    Re: Nowela
    Komentarz do recenzji "Overlord"
    Sięgnąłem po LNke, ale jestem zbyt leniwy, żeby to wszystko opisywać, bo za gorąco :X Za to gwarantuje jeszcze lepszą zabawę od następnego odcinka. Akcja nawet nie nabrała połowy swojego prawdziwego tempa.  kliknij: ukryte .
  • Avatar
    Klemens 15.08.2015 18:11
    Komentarz do recenzji "Naruto Shippuuden"
    To jest niesamowite jak bardzo duża jest różnica między serią Shippuuden, a oryginałem.

    Czyli że między mangą? Bo chyba chodziło Ci raczej o pierwszą serię :P

    soundtrackami, które jeszcze bardziej nużą widza

    Ej no, bez przesady, soundtracki z Akatsuki są dobre – Girei do tej pory potrafię całe zanucić pomimo tego, że ostatni raz słuchałem tego dobre 3 lata temu.

    A, i dość sporo nowych postaci ma przegłupi wygląd (np. Sai czy Oonoki).

    Oonoki taki miał być z założenia – typowy 'stary pryk', który charakteryzuje się tym, że 'za moich czasów było lepiej' lub 'ja wiem lepiej'. Patrząc na Oonokiego w sumie widziałem mojego dziadka. Uparty i ciągle narzeka. Tak, moim projekt tej postaci był jednym z lepszych – w porównaniu do takiego Sasuke, który miał wyjść mrocznie, a wyszedł raczej 'mhrocznie', czy Ino, z której zrobili zwykłą 'bitch', to Oonoki wypada wprost genialnie.


    Co do reszty się zgodzę – animacja, grafika, dynamika akcji leci na łeb, na szyję.
    MOOOOŻE, jak podciągniemy, to walki na początku wojny były fajne, bo czuć było w nich ten 'stary klimat', to taktyczne myślenie, które zginęło gdzieś wśród spadających meteorytów czy półbogów potrafiących rzucać 9 rasenshurikenami wielkości słonia jednocześnie, albo psującymi najbardziej epicką śmierć ( kliknij: ukryte ) swoją mocą ożywiania innych…
    Co do fillerów, to też fakt – ich ilość przyprawia o ból głowy. Chociaż nadchodzące spoilery związane z  kliknij: ukryte  mają tak wielki potencjał, że może się okazać, że te kilkanaście (a może nawet powyżej 25) odcinków będzie lepsze niż ostatnie 2 lata kanonu… Z drugiej strony to samo mówiłem o tych fillerach związanych z Egzaminem na Chunnina :/
  • Avatar
    Klemens 15.08.2015 01:38
    Komentarz do recenzji "Gakkou Gurashi!"
    Oczywiście, że realny świat jest o wiele bardziej brutalny i Yuki zostałaby wręcz wyrzucona z grupy z takim zachowaniem. Ale takie jest prawo autora – może tworzyć świat jaki zapragnie, nawet pozbawiony podstawowych instynktów ludzkich :P

    Co do podtrzymania zainteresowania – teoretycznie pojawią się teraz 'poważniejsze' tematy, ale obawiam się, że to nie to, czego szukasz w tej produkcji.
  • Avatar
    A
    Klemens 14.08.2015 21:44
    Komentarz do recenzji "Gate: Jieitai Kanochi nite, Kaku Tatakaeri"
    Swoją drogą, czy jest ktoś w stanie stwierdzić, że nowela, na podstawie której powstało to anime ma jakieś szanse na pojawienie się w Polsce? Chętnie bym tą serię u siebie na półce.
  • Avatar
    Klemens 14.08.2015 21:39
    Re: Jaki ja jestem wredny
    Komentarz do recenzji "Gate: Jieitai Kanochi nite, Kaku Tatakaeri"
    Zgaduję, że od tego momentu za dwa odcinki, albo nawet za tydzień.
  • Avatar
    Klemens 14.08.2015 21:38
    Komentarz do recenzji "Gakkou Gurashi!"
     kliknij: ukryte 

    Ciekawe jest też to w jaki sposób Yuki dała sobie wmówić, że nie może pójść do domu i musi siedzieć w szkole nie wiadomo ile dni z rzędu.

    No to tutaj na pomoc przychodzi mango, więc zakryje to, chociaż to nie jest duży spoiler, bo można się tego domyśleć po jej zachowaniu z anime:
     kliknij: ukryte 
  • Avatar
    Klemens 14.08.2015 21:19
    Re: Jaki ja jestem wredny
    Komentarz do recenzji "Gate: Jieitai Kanochi nite, Kaku Tatakaeri"
    No przecież się kąpały. Nie wiem tylko, w którym odcinku to było. Gorące źródła to nie były, ale trzeba użyć wyobraźni :P
    A tak serio, to też się zawiodłem…
  • Avatar
    Klemens 14.08.2015 17:02
    Komentarz do recenzji "Gakkou Gurashi!"
    Ale zwaliłem ten spoiler… Administracjo, na pomoc!

    Poprawione!
  • Avatar
    Klemens 14.08.2015 17:01
    Komentarz do recenzji "Gakkou Gurashi!"
    Ha! Chyba nie! Teraz czas na… RETROSPEKCJE! Ale zaufaj,  kliknij: ukryte .
    No i nie wstydź się tego, że nie obejrzałaś nic powiązanego z zombie – ja też nie widziałem tego wiele, w sumie nic poza paroma odcinkami The Walking Dead i Highschool of the Dead.
  • Avatar
    Klemens 14.08.2015 14:38
    Re: Nowela
    Komentarz do recenzji "Overlord"
    No jak można być tak miłym… Dzięki bardzo :D
  • Avatar
    Klemens 14.08.2015 01:16
    Komentarz do recenzji "Gakkou Gurashi!"
    Zombie z tego świata mają problemy z wchodzeniem po schodach(o czym była mowa, ale chyba w mandze, nie jestem pewien), dlatego cała 'obrona' szkolnego klubu odbywa się na wyższych piętrach.
    Walki się toczyły – zapewne większość wybiły same uczennice. Ale po co to pokazywać? Tak, to ta seria miałaby z kilkadziesiąt takich samych odcinków.
    Co do zdolności bojowych, to Rin również takowe posiada, ale tego nie pokazują.  kliknij: ukryte .
    Co do Yuki to nie jestem pewien, ale ona chyba dopiero po śmierci Megu­‑nee się taka stała. Pewnie się mylę, ale tak mi się zdaje.
  • Avatar
    Klemens 14.08.2015 00:36
    Komentarz do recenzji "Gakkou Gurashi!"
    Po części jest to wrażenie mylne, po części nie.
    Tak jak wspomniałaś, do tej pory świat był przedstawiony z perspektywy Yuki, a jak wiadomo jest on pozbawiony owych zombie. Dodatkowo prawdą jest, że te zombiaki są dosyć upośledzone (np. w porównaniu do tych z np. Highschool of the Dead).
    Jednak najważniejsze w tym całym pomyśle na truposze jest ich ilość, a nie jakość, co idealnie odzwierciedla dzisiejszy odcinek, a dokładnie jego końcówka, gdy te atakują grupkę naszych bohaterek i jednej z nich nie udaje się przeżyć (tutaj walne taki mały/duży spoiler­‑ciekawostkę  kliknij: ukryte ).
    To samo było w wypadku ratowania Miki – nie jakość, ale ilość.
    Zapytasz natomiast – 'to jakim cudem te umarlaki się rozprzestrzeniły tak szybko?'. Odpowiedź jest jedna – odrobina autorskiej magii oraz zapewne możliwość przenoszenia wirusa przez inne zwierzęta – Taroumaru na przykład został również zakażony, a pies­‑zombie do najwolniejszych raczej nie należy. Z resztą na czym naukowcy mogli testować ten wirus, jak nie na zwierzętach?

    Chciałbym również dodać, że cofam swoje słowa na temat tego, że akcja się 'zawiązała' i to koniec retrospekcji – nadal będziemy mieć z nimi do czynienia (w sumie cała tocząca się akcja to jedna, wielka retrospekcja od pierwszego odcinka), a koniec owych będzie miał miejsce  kliknij: ukryte .

    PS. Tak, lubię spoilerować :x
  • Avatar
    Klemens 13.08.2015 20:23
    Komentarz do recenzji "Gakkou Gurashi!"
    Ehhh… Powinienem używać raczej '...', gdyż nie jest to definiowana reklama, tylko zjawisko, na które nie mogę znaleźć lepszego określenia. Chodzi mi o stworzenie anime, na podstawie czegoś, co nadal wychodzi, a sama bajka dogania fabularnie wydawany wciąż oryginał i kończy się wymyślonym przez jej autorów zakończeniem (zazwyczaj zamkniętym, jak w Code: Breaker, Danmachi czy Akame ga KILL!). Często również pozostawia po sobie masę pytań, ale nie zawsze.
    Ale fakt, tu mnie masz – powinienem używać '...', bo może to wprowadzić nieporozumienie. Mój błąd.
  • Avatar
    Klemens 13.08.2015 17:39
    Komentarz do recenzji "Gakkou Gurashi!"
    Teraz, gdy akcja 'zawiązała się' i skończyły się odcinki, gdzie pokazywano retrospekcje jestem pewien, że rzeczywiście – jest to jedna z niewielu, BARDZO UDANYCH reklam mangi. Już po tym odcinku widać, że w anime dotrą do momentu, gdzie  kliknij: ukryte , a po dalsze przygody zapraszamy państwa do komiksu!
    Rzadko się zdarza (w sumie nigdy nie miałem takiej sytuacji), żebym przyznał, że anime reklamujące mangę może być dobre, a w tym wypadku nawet bardzo dobre. Gdyby było więcej takich 'reklamówek'... Ehhhhh… Żeby tylko Overlord nie był srogim zawodem i jego dalsza produkcja nie poszła się 'tegować'. Ale skoro SAO osiągnęło sukces, to dlaczego nie to?
  • Avatar
    Klemens 13.08.2015 15:02
    Re: Nowela
    Komentarz do recenzji "Overlord"
    Ja tam wątpię, że mi starczy….
  • Avatar
    Klemens 12.08.2015 21:23
    Re: Nowela
    Komentarz do recenzji "Overlord"
    No to on przecież jest odporny na wszystko :O
    Dawaj opis samej gry, bo sam wszedłem na wiki i zaś trafiłem na guardiana, tak samo jak Ty, po czym wyszedłem ze smutkiem.
  • Avatar
    Klemens 11.08.2015 00:45
    Komentarz do recenzji "Gangsta"
    No ale one się nie zaprzeczały, bo dotyczyły dwóch różnych rzeczy.
  • Avatar
    Klemens 10.08.2015 23:32
    Komentarz do recenzji "Gangsta"
    Zgadzam się, ale ludzie lubią sobie kategoryzować rzeczy, więc nadawanie takich tytułów jest naturalne. Dlatego dajemy 'najlepszą komedię', 'najlepszy dramat' i 'najlepszy romans' i tak oto mamy zestawienie 'najlepszych', które są na równi. A jak ktoś chce się kłócić o 'najlepszy z najlepszych', no to już nie moja sprawa.
    Ale skoro przyczepiłaś się do komillla, to ja tylko wyjaśniłem nieporozumienie – on wymienił swoich faworytów, a potem napisał jak te serie ocenia. To nie jest jedno i to samo i nie powinno się tego ze sobą wcale łączyć – tak jak Ty to zrobiłaś :P
  • Avatar
    Klemens 10.08.2015 23:03
    Komentarz do recenzji "Gangsta"
    Ehhhh, nie dodałem wcześniejszego komentarza…


    Skoro oceniasz anime w ramach jednego gatunku (w sumie całkiem słuszna idea), to jaki jest sens odwoływać się do Prison School czy Gakkou Gurashi w komentarzach pod Gangstą, skoro każde z tych anime reprezentuje inny gatunek?

    Wymienia GG i PS jako potencjalnych kandydatów na 'best anime of summer', natomiast słowa o systemie oceniania tyczą się tego, że Easnadh zarzuciła, że ww. serie nie mogą pretendować do miana najlepszych ze względu na postaci. Wszak dlaczego odrzucać możliwość nadania anime tego tytułu tylko z powodu tego, że występują w nim dzieci? Klimat Gangsta jest poważny, to i są poważne postaci (dorośli są z założenia bardziej poważny niż dzieci i jest to bardziej wiarygodne), natomiast GG (moim skromnym zdaniem) mialo być szaloną mieszanką moe i mrocznego klimatu postapo w świecie wypełnionym zombie. A czymże jest moe bez zgrai słodkich dziewczynek w szkolnych mundurkach?
    Nie można pozbawiać jakiegoś anime szansy na bycie 'najlepszym' tylko dlatego, że występują w nim dane typy postaci. Mnie w Gangsta strasznie denerwuje właśnie Nick – czy to jest powód, że to anime nie może być najlepsze? Albo chociaż w gronie najlepszych? No chyba nie bardzo :P I o to się rozchodzi
  • Avatar
    Klemens 8.08.2015 00:35
    Komentarz do recenzji "Shokugeki no Souma"
    Nie wiem, czy to dobrze, czy źle?
  • Avatar
    Klemens 6.08.2015 20:00
    Komentarz do recenzji "Rokka no Yuusha"
    Co to znaczy najlepszy? Subiektywne odczucie.