Tanuki-Anime

Tanuki.pl

Wyszukiwarka recenzji

Yatta.pl

Komentarze

Shorexen

  • Avatar
    Shorexen 30.12.2023 19:24
    Odpowiedź na komentarz użytkownika kircia
    Komentarz do recenzji "Frieren. U kresu drogi"
    Nie masz się czym martwić. Było już kilka serii, które w trakcie emisji było na top 1. Za pół roku spadnie do około 8.90. Liczba z pupy, ale tak myślę. :D
  • Avatar
    A
    Shorexen 30.12.2023 17:24
    Sousou no Frieren po 16 odcinku
    Komentarz do recenzji "Frieren. U kresu drogi"
    Troszkę nie rozumiem zachwytów nad tą produkcją. Oczywiście zgadzam się, jest niezwykle przyjemna, ogólnie ładnie zrobiona, dobrze dawkuje humor, postaci sympatyczne i bije od tego wszystkiego taka pozytywna aura przez którą mamy ochotę poznawać ich dalsze przygody. To zwyczajnie przyciąga i wciąga. Ale nie jest to jakieś arcydzieło, bo ma mankamenty, drobiazgi do których mógłbym się przyczepić, trochę ustępstw i pójścia na skróty w kilku sytuacjach czy zachowaniu postaci oraz sama fabuła nie jest jakaś skomplikowana, momentami wręcz zbyt banalna. Obawiam się również, że jeśli nie nastąpi jakieś tąpnięcie / zaskakujący zwrot akcji, to z czasem seria ta może się okazać po prostu nudna i powtarzalna z racji na strukturę prowadzenia opowieści, bo mamy jedynie Maga, który zbiera ekipę oraz sobie łazi tu i tam i ma każdego na strzała. Miejmy nadzieję, że autor dobrze zaplanował całą historią, aby skutecznie zanegować moje obawy. Jak na razie bawię się bardzo dobrze, ale nie mam kompetencji aby ocenić, czy jest to topka sezonu, bo nic praktycznie nie oglądałem, ale po ocenach sądzę, że pewnie tak. Natomiast dla mnie na pewno nie jest to seria roku, bo żeby być serią roku nie wystarczy być przyjemną i wciągającą opowieścią, trzeba zaskoczyć czymś więcej oraz nie mieć tylu braków, drobiazgowych braków, ale jednak. Poza tym jest za wcześnie. Tutaj jest zbyt cienka granica pomiędzy całkowitym posypaniem się, a stania się czymś z ambicjami na coś więcej.
  • Avatar
    A
    Shorexen 30.12.2023 17:01
    Jujutsu Kaisen 2 po 23 odcinku (koniec)
    Komentarz do recenzji "Jujutsu Kaisen [2023]"
    Jestem chyba za głupi żeby zrozumieć co się właściwie wydarzyło w ostatnim odcinku. Bardzo proszę znawców pierwowzoru o wytłumaczenie mi co tu zaszło, najlepiej scena po scenie. :D
  • Avatar
    A
    Shorexen 11.12.2023 09:59
    Boushoku no Berserk po 8 odcinku
    Komentarz do recenzji "Boushoku no Berserk"
    Według mnie czasami warto obejrzeć takie badziewia, aby w pewnym sensie urozmaicić sobie listę obejrzanych tytułów. Bez wątpienia będzie to zmarnowany czas, bo nie wierzę, że do końca seria zaskoczy mnie czymś pozytywnym. W sumie troszkę szkoda, bo o dziwo początek mi się nawet podobał i nie sądziłem, że zleci to do tak tragicznego poziomu. Ludzie powinni czasami obejrzeć takie produkcje, żeby z troszkę większym szacunkiem podchodzić do innych lepszych, ale niekoniecznie dobrych tworów. Urozmaici to ich bagaż doświadczeń oraz rozszerzy postrzeganie tego co faktycznie jest dobre, średnie i słabe. W skrócie nie będzie chociażby bezsensownych jedynek i dziesiątek.
  • Avatar
    A
    Shorexen 9.12.2023 16:00
    Jujutsu Kaisen 2 po 20 odcinku
    Komentarz do recenzji "Jujutsu Kaisen [2023]"
    Nadrobiłem zaległości i muszę przyznać, że częstymi momentami to zakrawa o wizualne arcydzieło. Pytanie tylko ile zdrowia i żyć to pochłonęło.
  • Avatar
    R
    Shorexen 5.11.2023 03:09
    Masamune-kun no Revenge R - krótka wzmianka o recenzji
    Komentarz do recenzji "Masamune-kun no Revenge R"
    Sulpice9 to według mnie zdecydowanie najbardziej przystępny recenzent na tanuki dla pospolitego czytelnika wortalu. Nieskomplikowanie, ale za to treściwie, jak najbardziej przystępnie i ciekawie opisuje serię oraz swoje wrażenia po jej obejrzeniu. Czytam już którąś z kolei recenzję z pod jego łapki (specjalnie do tytułów, których nie widziałem) i za każdym razem zachęca mnie ona do obejrzenia tytułu, nawet jak podchodzi do niej krytycznie. Ja gościa polecam.
  • Avatar
    A
    Shorexen 28.09.2023 22:31
    Mushoku Tensei II: Isekai Ittara Honki Dasu po 12 odcinku (koniec)
    Komentarz do recenzji "Mushoku Tensei II ~Isekai Ittara Honki Dasu~"
    Ogólnie mi się podobało, lecz według mnie ostatnie dwa odcinki w pewnych kwestiach troszeczkę nie dowiozły. Poprzednie były zwyczajnie lepsze, zabawniejsze, bardziej emocjonalne. Widocznie miałem, tak jak wspominałem wcześniej zbyt wygórowane oczekiwania. Pierwowzoru też dokładnie nie znam (tylko pobieżne momenty), ale ludzie prawią, że końcówka zrobiona słabo, to im wierzę. Niemniej dalej cenię ten tytuł jak i stworzone uniwersum, gdyż jest to nadal całościowo jeden z najlepszych tytułów w swoim gatunku, co potwierdzają min. liczne wysokie oceny pierwowzoru. Jeszcze co do samego sezonu, to dla mnie opening jest warty zapamiętania, gdyż melodia jaka gra w tle idealnie wpada w mój gust.

    Dodatkowo chciałbym dopytać o pewną rzecz. Widzimy na koniec jawne potwierdzenie kolejnego sezonu, co raczej dziwić nie powinno, natomiast czy były w przeszłości jakieś oficjalne informacje odnośnie tego czy twórcy chcą zekranizować całą nowelkę, czy po prostu na tą chwilę lecą na popularności jaką zdobyła ta seria? Wiem, że stworzyli odrębne studio na potrzeby tego projektu, ale nie przypominam sobie, żeby gdzieś były jakieś informacje o konkretnych planach na przyszłość odnośnie tej produkcji.
  • Avatar
    A
    Shorexen 25.09.2023 15:31
    Yumemiru Danshi wa Genjitsushugisha po 12 odcinku (koniec)
    Komentarz do recenzji "Yumemiru Danshi wa Genjitsushugisha"
    Seria ogólnie słaba. Jest od groma lepszych w tym gatunku i to pod każdym względem, ale jakoś nie mogę wyzbyć się uczucia, że serio przyjemnie mi się to momentami oglądało. O dziwo po ostatnim odcinku tytuł pozostawił u mnie pozytywne wrażenia, aż bym sięgnął z ciekawości po ciąg dalszy, bo polubiłem postaci. :D
  • Avatar
    Shorexen 25.09.2023 15:25
    Odpowiedź na komentarz użytkownika blob
    Komentarz do recenzji "Jujutsu Kaisen [2023]"
    Tylko wiesz, problem dla mnie w tym, że ja właśnie lubię z reguły postacie OP. Niestety nie mogę i chyba nie ma szans żebym się przekonał do Gojo. Nawet nie potrafię jednoznacznie stwierdzić co jest powodem, że tak go nie trawię. Być może charakter, ale pewny nie jestem. Zwyczajnie mnie bardzo irytuje, ale nie jest to chyba satysfakcjonująca odpowiedź/argument.
  • Avatar
    A
    Shorexen 22.09.2023 11:56
    Jujutsu Kaisen 2 po 9 odcinku
    Komentarz do recenzji "Jujutsu Kaisen [2023]"
    Odcinek 9 to jaki rozdział mangi? I w ogóle to chyba muszę obejrzeć w końcu film 0, bo z tego co widzę jest to niezbędne, a przynajmniej biorąc pod uwagę ten epiozd. Natomiast nie mogę się zgodzić, że ta seria wygląda świetnie. Jest bardzo dobrze, ale o wiele gorzej się to prezentuje niż to miało miejsce w pierwszym sezonie, a Gojo już na tyle zaczynał mnie irytować przez wzgląd na to jak wykreował go twórca pierwowzoru, że niezmiernie się cieszę  kliknij: ukryte 

    Zamaskowano spoilery.
  • Avatar
    A
    Shorexen 19.09.2023 12:07
    Mushoku Tensei II: Isekai Ittara Honki Dasu po 11 odcinku
    Komentarz do recenzji "Mushoku Tensei II ~Isekai Ittara Honki Dasu~"
    Mam nieodparte wrażenie, że trochę to zwalili. Może miałem zbyt wygórowane oczekiwania, ale wszystko działo się zbyt szybko, zbyt idealnie i bez jakiś większych emocji. Według mnie to chyba nawet najgorszy odcinek z dotychczasowych, a w marzeniach miał być najlepszym. :D
  • Avatar
    Shorexen 8.09.2023 12:09
    Odpowiedź na komentarz użytkownika Windir
    Komentarz do recenzji "Inuyashiki"
    Ale muzyczka w endingu była fajna jak dobrze pamiętam. ;)
    Chociaż to moje „ale” nie za bardzo pasuje, gdyż ja tak surowy dla tej pozycji nie byłem. Dałem mocne 6. :P
  • Avatar
    A
    Shorexen 30.08.2023 13:33
    Horimiya -piece- po 4 odcinku
    Komentarz do recenzji "Horimiya -piece-"
    Nawet jeśli jest to traktowane jako ta gorsza część tego tytułu i w sumie po części sam tak uważam będąc już jakiś czas po lekturze komiksu, to nie zmienia to faktu, że i w mandze i tutaj bawię się tak samo znakomicie obserwując te sceny. Historia może nie idzie naprzód w ogóle, ale w zupełności rekompensuje to pogłębiająca się relacja postaci, ich zabawne oraz urocze interakcje i ogólny poziom komedii, bo tak, nawet jak znam wydarzenia z mangi, to nadal mam duży ubaw podczas oglądania ich poczynań na ekranie. Chyba muszę w końcu przestać subiektywnie rozgraniczać ten tytuł na dwie części, tą lepszą i gorszą, ponieważ z biegiem czasu uważam, że i ta „gorsza” część jest tej serii potrzebna. Poprawia po prostu nastrój i w pewnym stopniu rozwija postaci. A tak w skrócie to po prostu cenię Horimiyę. Ma specjalne miejsce u mnie i gdy tylko widzę ten tytuł, to za każdym razem wracają miłe wspomnienia i raczej się to nie zmieni. ;)
  • Avatar
    Shorexen 24.08.2023 19:29
    Odpowiedź na komentarz użytkownika Tamago-chan
    Komentarz do recenzji "Moje szczęśliwe małżeństwo"
    Pozwolę sobie zadać jedno pytanie, a raczej będzie to prośba. Pomylę się, to przeproszę. Mogłabyś znaleźć w moich komentarzach słowa, które zostały mi przez ciebie wciśnięte w usta? Mianowicie, znajdź gdzie napisałem, że „lubię Miyo”. Tylko serdecznie proszę nie pisać mi nic, co nie zawiera tych dwóch słów. Kibicować, bronić sensownej kreacji, to nie to samo. Tym razem o tym wspominam, bo znowu zostanie mi wytknięte, że wycinam sobie coś jak chce dla swoich tez. :D Jeśli nie znajdziesz, nie odpisuj. I tak, nie chcę się kłócić. Ty za to mnie obrażasz i pomawiasz twierdząc, że atakuję oraz prowokuję, ciebie w szczególności, co jest nieprawdę. Ale pewnie to też nie ma znaczenia, że to napiszę. Dodam również, że pisałem wielokrotnie, ale jakoś to skutecznie omijasz, że nie obchodzi mnie to, że lubisz bądź nie lubisz jakiejś postaci i nie zabraniam myśleć inaczej ode mnie. Co mnie to w ogóle obchodzi, że ktoś myśli inaczej? Gryzie mnie brak logicznej argumentacji swojego subiektywnego gustu, gdy już się ktoś jej podejmuje, nic więcej. A może jednak za dużo.

    Albo wiesz co, jak nie chcesz, to nie musisz już nic szukać. Przepraszam pomimo tego, że wiem iż tego nie znajdziesz i za to, że gryzie mnie cokolwiek. Uraziłem twą dumę i wybacz mi za to. Znikam stąd.
  • Avatar
    Shorexen 24.08.2023 16:34
    Odpowiedź na komentarz użytkownika Łowca czarownic
    Komentarz do recenzji "Moje szczęśliwe małżeństwo"
    Ja nie chcę tego wygrać i nawet nie planowałem. Dzieje się dokładnie to co przewidywałem. Zostawiam ich w swojej bańce. ;)

    Nawet stwierdzenie poniżej Tamago­‑chan „Super, że wyciąłes sobie tylko cześć ostatniego napisanego przeze mnie zdania z kontekstu” jest z mojej perspektywy mega zabawne, ponieważ w poprzednim komentarzu chciałem napisać, że specjalnie wyciąłem początek, aby zrobić to samo co ona i pokazać jednocześnie gdzie popełnia błąd. Nie zrobiłem tego wierząc, że dokładnie to wyciągnie jako pierwszy argument w swoim kolejnym komentarzu i zadziałało. Wierzyć mi nie trzeba, ja za to mam ubaw. ;)
  • Avatar
    Shorexen 24.08.2023 02:26
    Re: Watashi no Shiawase na Kekkon po 4 odcinku
    Komentarz do recenzji "Moje szczęśliwe małżeństwo"
    Niestety nastąpiło to czego się spodziewałem. Dlatego też nie chciałem i zaznaczałem wielokrotnie, że nie chcę kontynuować dyskusji, a tylko zakończyć na swoim spostrzeżeniu. Zwyczajnie mnie nie zrozumiałaś. Wyraźnie zaznaczyłem (proszę jeszcze raz przeczytać), że nie chodzi mi o subiektywny gust do jej charakteru. Nie podoba się? Nie mam z tym najmniejszego problemu. Jedynie zawrzyj w swojej wypowiedzi logiczne argumenty jeśli już się bierzesz za jej ocenę min. charakteru. Nie potrafisz? To nic nie szkodzi. W takim wypadku po prostu pozostań przy stwierdzeniu, że jej nie lubisz, że nie lubisz charakteru jaki się wykreował z powodu jej ciężkiej przeszłości.

    Na koniec powtórzę po raz 3. Nie każę Ci abyś ją lubiła, bo nie chodzi mi o gust, a o odpowiednią/sensowną argumentację, jak już się jej podejmujemy. Lubić, nie znaczy rozumieć i na odwrót.

    Cieszę się natomiast z ostatniego twojego zdania, bo pomimo iż wyraźnie mnie nie zrozumiałaś pisząc pierwszą połowę swojej wypowiedzi, to jednocześnie się ze mną zgadasz w wspomnianym ostatnim zdaniu. „Wykreowana z sensem, ale nie lubię jej charakteru na tyle, że mam ochotę sobie strzelić w łeb”. Git. ;)
  • Avatar
    Shorexen 23.08.2023 23:23
    Odpowiedź na komentarz użytkownika Łowca czarownic
    Komentarz do recenzji "Moje szczęśliwe małżeństwo"
    Rozumiem. W sumie to nie chcę też dyskutować na ten temat za dużo. Dodam tylko krótko od siebie, że dla mnie Miyo wad nie posiada, a przynajmniej wad o jakich myślę, czyli nielogicznych. Nie mam tutaj na myśli wad produkcji, a wad samego charakteru i zachowania postaci Miyo. Jest ono w pełni uzasadnione, jest skutkiem, a przyczyną było rzecz jasna to jak obrzydliwe traktowali ją najbliżsi. Niektórzy po prostu patrzą na sam skutek i krytykują, a nie chcą nawet się skupić na przyczynach, które dostrzegają, nawet o nich wspominają, ale skutecznie wypierają, bo tak łatwiej. Natomiast krytyka też nie opiera się jej na niej samej, ale jej otoczeniu również, która też w pewnych momentach, jak już wspomniałem jest bezsensowna. Na tym zakończę. Pozdrawiam.
  • Avatar
    Shorexen 23.08.2023 21:45
    Odpowiedź na komentarz użytkownika ZSRRKnight
    Komentarz do recenzji "Moje szczęśliwe małżeństwo"
    Nie będę zaprzeczał. Możesz mieć w pewnym sensie rację, ale jaka jest w takim razie grupa docelowa tego tytułu i po czym poznać do której się należy? Dodam także, że nie wiem jak traktować komentarz zakończony „xd”, ale podejdę w miarę poważnie i najwyżej popełnię błąd. Spojrzę ze swojej strony – jest to w pewnym uproszczeniu zwyczajny romans z domieszkami historycznymi i fantasy, chociaż jest też dramat i to nie mały. Takie pozycje już widziałem wielokrotnie i z różnym skutkiem. Raz mi się subiektywnie podobało, a raz nie, dlatego uważam się za osobę, która jest raczej w tej grupie docelowej, gdyż lubię oglądać romanse, jest to jeden z moich ulubionych gatunków od kilkunastu lat. Co nie oznacza, że jestem specjalistą, lubić coś, a znać się na czymś, to różnica, która może istnieć razem, ale trzeba ją rozróżniać. Wady zapewne ten tytuł ma, gdybym bardziej się skupił to zapewne bym jakieś nawet wypisał, ale ja nawet nie mam pretensji, że komuś może się ta czy inna pozycja nie podobać, czy to, że dana pozycja ma wady, ale raczej mam tutaj zastrzeżenia do sposobu przekazania swoich złych wrażeń z seansu, iż wypisywane są elementy uważane za wady, a ich nie ma, nie istnieją. Nie chodzi mi też o to, że brak tutaj wady, zwyczajnie nie istnieje to, co ktoś napisał, a czy byłoby to wadą, to już temat na inną dyskusję. To tak jakbyś napisał, że okrąg jest kwadratowy i miał o to pretensje oraz wytykał to jako wadę niszczącą strukturę całości i twoje przekonania. Problem w tym, że okrąg nie jest kwadratowy, nie może być, nie istnieje coś takiego, to błąd – nonsens.

    Natomiast nie chcę za bardzo wchodzić w dyskusję na ten temat. Nie chcę się kłócić. Wyraziłem jedynie swoje spostrzeżenie, nic więcej. Nie mam także nic do osób, które piszą pewne sprzeczne rzeczy. Po prostu w pewnym sensie gryzie mnie to w oczy, tyle.
  • Avatar
    A
    Shorexen 23.08.2023 20:01
    Watashi no Shiawase na Kekkon po 4 odcinku
    Komentarz do recenzji "Moje szczęśliwe małżeństwo"
    A mi się tam podoba. Kibicuję dziewczynie, aby znalazła szczęście w życiu.

    W ogóle to ciekawa sprawa, że duża liczba kobiet tak bardzo ten tytuł, czy samą postać Miyo krytykują. Szczególnie jak większość tej krytyki jest nielogiczna i sprzeczna ze stanem faktycznym, ale co mi tam. :D
  • Avatar
    Shorexen 23.08.2023 15:42
    Odpowiedź na komentarz użytkownika blob
    Komentarz do recenzji "Mushoku Tensei II ~Isekai Ittara Honki Dasu~"
    Znaczy wiesz, ja robię sobie zwyczajnie jaja – o dziwo bardzo trafne stwierdzenie w przypadku tej serii. :D Mi naprawdę dobrze się to ogląda, pomimo wszelakich dziwactw jakie nam serwują.

    I tak, zgadzam się z tobą. To jeden z lepszych isekajów jakie mamy. Posunę się nawet o subiektywne stwierdzenie, że jest to mocne top 2, zaraz po Re:Zero. Znam pewne momenty z nowelki, bo sobie je skutecznie (niestety) zaspoilerowałem, więc jestem ogólnie pod wrażeniem jak autor zbudował ten świat, postaci i jaki rozwój one zaliczyły na przestrzeni całej opowieści.
  • Avatar
    A
    Shorexen 22.08.2023 19:16
    Mushoku Tensei II: Isekai Ittara Honki Dasu po 3 odcinku
    Komentarz do recenzji "Mushoku Tensei II ~Isekai Ittara Honki Dasu~"
    Co to za niedorzecznie przyjemny sezon?! xD
     kliknij: ukryte 
    Dalej już mi się nie chce,
    lecz niewątpliwe było to wspaniałe.
    Chociaż muszę uczciwie przyznać,
    że gdybym kontynuował swe zadanie,
    to wyszłoby z tego najwspanialsze danie. :D
  • Avatar
    A
    Shorexen 16.08.2023 17:39
    Bleach: Sennen Kessen Hen - Ketsubetsu Tan po 6 odcinku
    Komentarz do recenzji "Bleach: Sennen Kessen Hen - Ketsubetsu Tan"
    Piękna Rukia w tym bankai. Ogólnie nadrobienie na raz 6 odcinków wyszło mi na dobre. Przyjemnie się to ogląda. Natomiast na koniec muszę wspomnieć, że strasznie spodobała mi się postać tego Nodt Asa, z którym walczyli. Seiyuu naprawdę zrobił robotę przy tym charakterze.
  • Avatar
    Shorexen 24.07.2023 00:33
    Odpowiedź na komentarz użytkownika :)
    Komentarz do recenzji "Oshi no Ko"
    To tylko pokazuje, że ludzie niczego się nie nauczyli.
  • Avatar
    Shorexen 17.07.2023 22:13
    Odpowiedź na komentarz użytkownika weiter
    Komentarz do recenzji "Sword Art Online Alternative: Gun Gale Online"
    To jest jakieś akceptowalne sao?! Chyba muszę dodać to do pilnych rzeczy do obejrzenia, bo to aż nierealne. :D
  • Avatar
    A
    Shorexen 29.06.2023 11:10
    Tengoku Daimakyou po 13 odcinku (koniec)
    Komentarz do recenzji "Tengoku Daimakyou"
    Wszystko zostało już napisane poniżej. Dla mnie perełka na miarę Otchłani i Kryształów z poważnymi ambicjami do stania się arcydziełem. Wystarczy utrzymać ten fantastyczny poziom. Tak jak w przypadku przytoczonych przeze mnie dwóch serii tak i tutaj oceniam z dużym kredytem zaufania i ogromnymi oczekiwaniami. Gdy nie runie – będzie cudo, gdy runie – wrócę oraz skoryguję to i owo.