Tanuki-Anime

Tanuki.pl

Wyszukiwarka recenzji

Studio JG

Komentarze

Slova

  • Avatar
    Slova 28.04.2013 00:11
    Re: CO?
    Komentarz do recenzji "Golgo 13"
    To nie był sarkazm. To zwykłe forsowanie tego, że MH jest najlepszy z najlepszych.
  • Avatar
    Slova 27.04.2013 18:32
    Re: Komedia? Parodia?
    Komentarz do recenzji "Hataraku Maou-sama!"
    Natomiast jeśli uważasz, że są tam odpowiedzi na powyższe pytania, to po prostu wskaż. Nie powinnaś mieć z tym kłopotu.
  • Avatar
    Slova 27.04.2013 18:30
    Re: Komedia? Parodia?
    Komentarz do recenzji "Hataraku Maou-sama!"
    Przeczytałem. W Twoim komentarzu z początku dyskusji NIE MA odpowiedzi na powyższe pytania. Nie ma tam napisane, co w fabule dało się przewidzieć, nie ma tam anime słowa o tym co jest niespójne, co do czego nie pasuje i dlaczego niektóre elementy miałyby się wzajemnie wykluczać (bo to, że Ty tak napisałaś jeszcze nie oznacza, że tak jest w rzeczywistości).

    Ponadto w tym momencie wszystko w fabule idzie inaczej, niż Ty to przewidziałaś.

    sam jest w stanie wyciągnąc sobie z mojego komentarza wnioski

    Przykro mi, ale to niemożliwe – wnioski wyciąga się z danej obserwacji, z konkretów. Nie z tezy. I to jest raczej odwrotnie – dociekliwy i inteligentny człowiek nigdy nie zaspokoi się samymi ogólnikami.
  • Avatar
    Slova 27.04.2013 18:24
    Re: Yyyy?
    Komentarz do recenzji "Suisei no Gargantia"
    Zapytałeś jakie bym wolała?

    I odpowiedziałaś, że wolałabyś, aby wcale UFO tam nie było. Z moim czytaniem jest wszystko w jak najlepszym porządku.

    tylko sam zacznij myśleć.

    No właśnie to robię i się zastanawiam, dlaczego nie możemy się porozumieć.

    Obie sprawy wydają się oczywiste i logiczne, więc przestań mi pisać o „woman logic”,

    No w Twoim tłumaczeniu zupełnie tak nie wyglądają, bo wpierw chcesz czegoś oryginalnego, a potem czepiasz się, że kto.ś nie trafił w Twój gust. A jakby trafił, to by było źle, bo nie byłoby zaskoczenia.

    więc jak możesz nie rozumieć tego, że ktoś właśnie tym się kieruje, skoro sam ogladasz ten tytuł jedynie z tego względu?

    Ależ ja to doskonale rozumiem. Po prostu oglądanie dla grafiki nie usprawiedliwia czepiania się założeń anime.

    łapiesz za słowo, wmawiasz, odwracasz kota do góry ogonem, wyciagasz coś z kontekstu itd.

    I vice­‑versa.
  • Avatar
    Slova 27.04.2013 18:18
    Re: Komedia? Parodia?
    Komentarz do recenzji "Hataraku Maou-sama!"
    Ciekawe w jaki sposób za zaletę można uznać chociażby wstawienie statycznej klatki miejsce sceny, bo studio nie wyrobiło się w czasie, tak jak to nie raz bywało w anime studia Shaft?
  • Avatar
    Slova 27.04.2013 18:16
    Re: Komedia? Parodia?
    Komentarz do recenzji "Hataraku Maou-sama!"
    Ależ ja wypisywałem tylko to, co widać już teraz, po czwartym odcinku. Niczego więcej.
  • Avatar
    Slova 27.04.2013 12:26
    Re: Opowieść o prawdziwym profesjonaliście
    Komentarz do recenzji "Golgo 13"
    Charakter… nie. On nie miał charakteru. To był chodzący zbiór wyidealizowanych cech, któremu nawet prostytutki oddawały pieniądze za seks.
    Oczywiście kilka razy w różnych odcinkach można zauważyć coś na kształt charakteru, ale mimo wszystko to były wyjątki i odstępstwa od tego, co było przez cały pozostały czas.
  • Avatar
    Slova 27.04.2013 02:10
    Re: Komedia? Parodia?
    Komentarz do recenzji "Hataraku Maou-sama!"
    1. Kreacje postaci – bardzo sprytne i rzadko spotykane (w anime) zagranie na temat dwóch facetów, którzy nagle znajdują się w obcym środowisku i muszą żyć razem. Należy docenić to, że seria nie weszła tu w kryptoyaoi, a było ku temu masa możliwości. Jednocześnie klasyczny motyw osoby, która pozbawiona wpływów/siły musi zrównać się do poziomu przeciętnego mieszkańca by po prostu przeżyć.
    2. Sytuacja kryzysowa, która zmusza wrogów do współpracy. Idzie to opornie, co skutkuje szeregiem zabawnych sytuacji wynikłych ze zwyczajnego braku porozumienia i niechęci do tegoż.
    3. Rozbudowane tło fabularne głównych bohaterów – wiemy kto kogo i za co nie lubi, jakie kto ma cele. Ponadto nie ma zbędnych postaci, każda ma swój udział w fabule.
    4. pełne wykorzystanie czasu antenowego, brak zbędnych scen – dzięki temu zapoczątkowana odcinek wcześniej intryga skiełkowała już w następnym. To nadaje wydarzeniom dynamiki i przykuwa uwagę widza, który wie, że w następnym odcinku otrzyma kontynuację konkretnego wątku.
    5. Widoczny rozwój emocjonalny bohaterów – zarówno Maou jak i Hero przechodzą widoczną przemianę, zwłaszcza ten pierwszy, który wyzbywa się uprzedzeń i, co jest wręcz ironiczne, ma pozytywny wpływ na bohaterkę.
    6. Nieporzucenie pierwotnego klimatu anime – motyw magii i miejsca pochodzenia bohaterów powraca i nie stanowi jedynie tła, ale odbija się echem i daje osobie znać podczas fabuły, wręcz jest dla niej kluczowy. Świat fantasy nie był więc jedynie pretekstem do stworzenia kreacji Maou, ale stanowi cały czas obecny i istotny aspekt świata przedstawionego.

    Dalej są pierdóły pokroju animacji i innych dupereli.

    Proszę.
  • Avatar
    Slova 27.04.2013 01:58
    Re: Komedia? Parodia?
    Komentarz do recenzji "Hataraku Maou-sama!"
    przewidywalnośc fabuły

    W którym miejscu?

    pewna niespójność serii

    W którym miejscu?

    czy ma to być komedia czy supermoce i nawalanka na miecze

    Jedno nie wyklucza drugiego i obydwa nie kolidują z trzecim.

    Ponownie UDAJESZ, że opierasz się o konkrety, a sypiesz ogólnikami. Równie dobrze ja mógłbym napisać, że
    Z mojego pierwotnego komentarza wynika iż podoba mi się ogólnie koncepcja przedstawionego świata, bohaterów, nieprzewidywalnośc fabuły i różnobarwność serii (komedia, supermoce i nawalanka na miecze).
  • Avatar
    Slova 27.04.2013 01:55
    Re: Yyyy?
    Komentarz do recenzji "Suisei no Gargantia"
    ad. 1) Logiki w nim brak jeśli tak trudno było się domyślic powodów.

    najpierw krytykujesz ufo, bo było nie takie, jak potrzeba, potem piszesz, że żadnego Ci nie było trzeba, a teraz wytykasz mi brak logiki, bo nie umiem sobie wymyślić powodów, dla których Tobie coś nie pasuje. Ok.

    to nie byłoby elementu zaskoczenia, a co za tym idzie twórcy nie spełniliby moich oczekiań.

    Wybacz, Ika, ale to jest tak mocno woman logic, że aż boli.
    Czyli nie ma anime, które by Ci się podobało. I nie wymiguj się teraz od tego, do tego właśnie prowadzi takie stwierdzenie.

    Jeśli nie kierujesz się niczym, tylko po prostu ogladasz wszystko jak leci, to albo masz nadmiar wolnego czasu,

    Nie oglądam wszystkiego co leci, ba. Oglądam mniejszość tytułów, które są aktualnie emitowane. Po prostu właśnie mam już wyrobiony gust i wiem, co mi się spodoba. Tak po prostu, patrzę i wiem.
    I sam gargantię oglądam dla projektów postaci, więc tym bardziej nie rozumiem wcześniejszego argumentu z kierowaniem się ładną grafiką.

    nie byłoby tej dyskusji, a sam ją zainicjowałeś = ciebie interesuje = jesteś nikim(?).

    Nie, ja po prostu staram się Ci pokazać, jak bardzo twoje rozumowanie jest błędne i jak bardzo nie widzisz tego, że zamiast rzeczowej dyskusji czepiasz się założeń serii idąc tym samym po najmniejszej linii oporu. Chcesz? Ok, możemy się bawić w taką akademicką dyskusję. Ale to DYSKUSJĘ, czyli musiałabyś sypnąć jakimiś argumentami wykraczającymi poza „nie podoba mi się”.

    I nie chodzi tu o ocenianie książki po okładce. Wręcz nie chodzi tu o jakiekolwiek ocenianie właśnie – ja cały czas piszę, że nie powinno się oceniać anime na podstawie założeń serii. To raczej ja powinienem Tobie wytknąć, że książek po okładce się nie ocenia, bo właśnie taki typ krytyki uskuteczniasz.

    Odmoderacyjnie IKa: Slova – ubiję.
  • Avatar
    Slova 27.04.2013 01:07
    Re: Yyyy?
    Komentarz do recenzji "Suisei no Gargantia"
    Dla mnie to nadal świetny film przygodowy. Podejrzewam, że nie jestem jedyny.
  • Avatar
    Slova 27.04.2013 00:54
    Re: Komedia? Parodia?
    Komentarz do recenzji "Hataraku Maou-sama!"
    Twoje także niewiele do tematu wnoszą. Chwilowo wad serii nie wymieniłaś.
  • Avatar
    Slova 27.04.2013 00:53
    Re: Komedia? Parodia?
    Komentarz do recenzji "Hataraku Maou-sama!"
    Bo owi użytkownicy uwypuklają swoje własne opinie do rangi wady bez podawania konkretnych argumentów. Niech owi użytkownicy wskażą konkretnie palcem co jest nie tak z anime, bo że im się nie podoba, to ja sam się mogę domyślić.
  • Avatar
    Slova 27.04.2013 00:52
    Re: Komedia? Parodia?
    Komentarz do recenzji "Hataraku Maou-sama!"
    Co innego ubogość kreski spowodowana chęcią osiągnięcia jakiegoś efektu, a co innego ubogość kreski spowodowana brakiem funduszy.
    Co innego stworzenie absurdalnych założeń świata ukazanego, a co innego realizowanie tychże założeń w absurdalny sposób.

    I właśnie po to jest recenzent, by te rzeczy rozróżnił i wyłapał.
  • Avatar
    Slova 27.04.2013 00:49
    Re: Yyyy?
    Komentarz do recenzji "Suisei no Gargantia"
    To bardzo płytkie myślenie – jak mniemam „męskie”.

    Nie. Po prostu zdroworozsądkowe i logiczne.

    To było pytanie retoryczne (czego chyba nie zauwazyłeś).

    Pytanie retoryczne zadaje się w momencie, gdy zna się na nie odpowiedź. Ty nie znasz.

    Może zainteresowała mnie kreska na plakacie reklamowym?

    Na którym był wielki robot. Czyli 100% sci­‑fi. Skoro oglądasz tylko i wyłącznie dla kreski, to po jaką cholerę zwracasz uwagę na pozostałe aspekty? Przecież one nie mają z kreską niczego wspólnego. Nie wiem, zdecyduj się – bo w tym momencie to jest „wzięłam losowe anime z brzegu z nowego sezonu i nie podoba mi się xD a innym się podoba jakie z nich śmieszki xDDD ale nei wiem co mi się nie podoba w tym anime xDDDDD”
    Tak to wygląda. Niestety. Nikt nie zabrania Ci prawa do tego, by SnG Ci się nie spodobało, ale nie czyń jeszcze z tego wady.

    Nie wiem czym kierujesz się dobierając sobie tytuły do ogladania

    Niczym, po prostu oglądam.

    nie robić selekcji eliminując dane tytuły nawet z owych błahych powodów.

    Ja znam lepszy sposób – preselekcja, nie oglądaj tego, co Cię odpycha samą wizją tego, co autor chciał osiągnąć. Chyba, że taki jest Twój cel, by to obejrzeć, ale wtedy nie wynoś swojego nieszczęścia do rangi wady, bo nikogo ono nie interesuje.
  • Avatar
    Slova 27.04.2013 00:41
    Re: Yyyy?
    Komentarz do recenzji "Suisei no Gargantia"
    Ale co było elementem rozśmieszającym? Obcy? Byli na takim samym poziomie wizualnym, co zergowie z CS i Tyranidzi z W40k. I pewnie tysiące innych ras z tysiąca innych uniwersów sci­‑fi.
  • Avatar
    Slova 26.04.2013 21:23
    Re: Yyyy?
    Komentarz do recenzji "Suisei no Gargantia"
    Następna klisza do kolekcji.
  • Avatar
    Slova 26.04.2013 21:21
    Re: Yyyy?
    Komentarz do recenzji "Suisei no Gargantia"
    Ale u Ciebie wywołuje śmiech i zażenowanie, u mnie nie. Pytanie raczej – czym wywołuje. I tu mogłaby być wada, bo samo to, ze Cię śmieszy – wadą nie jest.
  • Avatar
    Slova 26.04.2013 21:20
    Re: Yyyy?
    Komentarz do recenzji "Suisei no Gargantia"
    Może żadne?

    Więc po co oglądasz serię Sci­‑fi o zmaganiach ludzkości z kosmitami? Dla mnie to 100% przykład woman logic. Serio, to jest klasyczny przykład na to, że czepiasz się założeń świata.

    A może oczekiwałabym aby twórcy zaskoczyli mnie czymś… oryginalnym i nietypowym, co odbiegałoby od znanych (choc lubianych) schematów?

    Ale w jaki sposób? W sensie – czego oryginalnego oczekujesz w anime o zabijaniu kosmitów? Poza tym, że potem nagle nie ma zabijania kosmitów i dostajemy „Wodny Świat”?

    To nie jest tak, że nie pokładałaś nadziei – stwierdziłaś, że Ci się nie spodoba, bo: i tutaj wstaw losowy argument, a raczej pretekst.
  • Avatar
    Slova 26.04.2013 19:59
    Re: Komedia? Parodia?
    Komentarz do recenzji "Hataraku Maou-sama!"
    Nie, to Ty nie rozumiesz.
    Ja nie mam nic do tego, że Tobie się nie podoba. Ja mam pretensje o to, że uznajesz za wadę fakt, że nie podobają Ci się założenia świata przedstawionego.

    Wybacz ale twój gust i widzimisię nie są wyznacznikiem jakości danej serii.

    I Vice­‑versa.
  • Avatar
    Slova 26.04.2013 12:55
    Re: Komedia? Parodia?
    Komentarz do recenzji "Hataraku Maou-sama!"
    Nie, bo założeń świata przedstawionego nie można się czepiać, bo to zwyczajnie nie ma sensu. Czepiasz się twórców że zrobili tak, a nie inaczej, podczas gdy wyjścia są tylko dwa – albo akceptujesz, albo nie. Natomiast czepianie się tego, że zły overlord pracuje w Macu to żaden rzeczowy argument, zacznij szukać błędów w treści i na tym oprzyj krytykę, nie zaś na obwinianiu Mickiewicza, że Pana Tadeusza napisał wierszem, a nie prozą.
  • Avatar
    Slova 26.04.2013 12:52
    Re: Yyyy?
    Komentarz do recenzji "Suisei no Gargantia"
    Wizja bycia pożartym na pewno nie nastraja pozytywnie. Przypominam, że to nie jest horror, a kosmity w kształcie kwiatów były już w Nadesico. I przeciwnik był groźny – miał bardzo wielką siłę ognia. Zauważ, że współczesna broń palna wygląda bardzo efektownie i zwyczajnie ładnie, a mimo to zabija.

    Inaczej – jakie chciałabyś UFO? Bo serio, skoro czepiasz się założeń, to napisz czego chcesz. Wtedy powiem Ci, co powinnaś obejrzeć.

    Przy czym twoja argumentacja to jak krytykowanie Harrego Pottera za to, że opowiada o uczniach szkoły magicznej, bo takie nie istnieją.
  • Avatar
    Slova 26.04.2013 09:23
    Re: Komedia? Parodia?
    Komentarz do recenzji "Hataraku Maou-sama!"
    A ja mam, bo to jest po prostu śmieszna komedia anime. Jeszcze raz powtórzę: JEST ZABAWNA. To w przypadku komedii anime cecha ewidentnie deficytowa.

    Pan Szatan nadzwyczaj szybko adaptuje się do nowego otoczenia i odnajduje powołanie do pracy w fast foodzie

    Słaby byłby z niego evil overlord, gdyby nie umiał się szybko zaadaptować. Magię im zabrało, ale należy pamiętać, że nadal jest demonem i pewnie posiada różne typowe dla demona zdolności przekraczające te ludzkie.

    Znowu pięknie czepiasz się do założeń świata przedstawionego, a nie do konkretów. Równie dobrze można uznać za wadę to, że anime istnieje.
  • Avatar
    A
    Slova 25.04.2013 19:46
    Komentarz do recenzji "Suisei no Gargantia"
    Jedno z lepszych anime w tym sezonie, z dobrze zbudowanym światem i ciekawym tłem fabularnym. Mimo to widać, że Urobuchi znowu kalkuje znane motywy, ale widocznie ma w tym już tyle doświadczenia, że z klisz skleja własne dzieło, a nie powiela schematy.
  • Avatar
    Slova 25.04.2013 19:44
    Re: Yyyy?
    Komentarz do recenzji "Suisei no Gargantia"
    Nie wiem, jakich nastoletnich chłopców, bo Mecha jest skierowane generalnie do starszego widza. Ponadto jest wielka różnica pomiędzy „zapowiada się źle” a „nie podoba mi się, nie czuję tu niczego pociągającego”.

    Ponadto walka w kosmosie, chociaż nudna, była jedną z sensowniejszych w ramach gatunku. Natomiast krytykowanie za to z czym walczono… nie rozumiem tego. To jakby krytykować Starship Troopers za to, że tłuką się z robalami wielkości domu mieszkalnego. To się może nie podobać, ale to wcale nie jest wada.