Tanuki-Anime

Tanuki.pl

Wyszukiwarka recenzji

Dango

Komentarze

Slova

  • Avatar
    Slova 17.04.2012 10:09
    Re: Bo ja wiem...
    Komentarz do recenzji "Gosick"
    Im więcej ocen skrajnych, tym większa popularność. Ta zasada sprawdza się zawsze, nie ważne, czy to są 1,2 czy 9 i 10. Ludzie nie mają ochoty wystawiać ocen średnich, najwyższe i najniższe wystawiają tylko dlatego że chcą zaznaczyć, czy im się podobało, czy nie, a nie w celu wyrażenia opinii o jakości. Właśnie dlatego na YT nie ma już gwiazdek, a jest lubię/nie lubię.
  • Avatar
    Slova 16.04.2012 23:48
    Komentarz do recenzji "Gosick"
    Oceny wyrażają jedynie popularność, a nie jakość.
  • Avatar
    Slova 14.04.2012 19:47
    Re: why ?
    Komentarz do recenzji "Guilty Crown"
    I właśnie wytłumaczyłeś, dlaczego nie ma sensu trzymać się kontekstu – bo to w tej materii pojęcie sztuczne.
  • Avatar
    Slova 14.04.2012 19:32
    Re: why ?
    Komentarz do recenzji "Guilty Crown"
    Ale recenzent nie ma obowiązku postawić się w sytuacji czytelnika. To czytelnik musi zrozumieć, że czyta czyjąś opinię. I tak samo, jak czytelnika zdanie recenzenta może nie obchodzić, tak również i recenzent może zignorować stanowisko inne od swojego. Recenzent pisze od siebie i to jego opinia w tekście jest najistotniejsza. Po prostu należy zrozumieć, że opinia czytelnika i recenzenta mają taką samą wagę, po prostu ten drugi zdecydował się ją wyeksponować. Recenzent może przypuszczać, komu anime się spodoba właśnie na podstawie swoich odczuć. Po co wtrącać do własnej opinii cudze zdanie, z którym w dodatku może się nie zgodzić sam autor? Po to jest recenzja, by wyrazić własną opinię, a jeżeli jeszcze można ją rozpropagować i ktoś się będzie na nią powoływał, to jest super.
  • Avatar
    Slova 14.04.2012 19:26
    Re: why ?
    Komentarz do recenzji "Guilty Crown"
    Nie. Jeżeli coś jest dobre, to dobrym pozostanie. Nawet, jeżeli coś jest dobre w kategorii gniotów, to i tak dalej jest gniotem. Kontekst nie może mieć wpływu na końcową opinię, można najwyżej poświęcić mu nieco uwagi.
  • Avatar
    Slova 14.04.2012 15:53
    Re: why ?
    Komentarz do recenzji "Guilty Crown"
    W którym miejscu kontekst na to wskazuje? Napisałem, że uczciwość recenzencka jest wtedy, gdy zdanie recenzenta nie jest niczym zaburzone. I to zdanie wcale nie musi być sprawiedliwe, bo recenzent ma pełne prawo do postawienia tezy „to anime jest takie i takie” i obronienia jej w taki sposób, by jednocześnie zachować uczciwość. Jeżeli zaś będzie starał się być sprawiedliwy na siłę i oceni coś wbrew swoim poglądom, to w żaden sposób nie będzie uczciwy, bo od recenzenta oczekuje się JEGO WŁASNEJ OPINII, a nie sądów, które można by przyjąć jako prawdę ogólną.
  • Avatar
    Slova 14.04.2012 14:55
    Re: why ?
    Komentarz do recenzji "Guilty Crown"
    Zdefiniuj, co to wg. Ciebie jest fakt w recenzji anime.

    Konstrukcja fabularna – epizodyczna, ciągła etc. Czy są ciągi przyczynowo – skutkowe, czy też losowe wydarzenia i deus ex machina.
    Animacja – czy jest lazy animation, deformacje uproszczenia.

    Nie chce mi się wymieniać wszystkiego, bo zaraz mi z tego wyjdzie klucz do rozpoznawania gatunków anime.

    Czyli: jako recenzent oceniam anime jako słabe. Ale: w swojej klasie nie jest najgorsze, fani gatunku – i tylko oni – mogą obejrzeć, a do oceny z recenzji dodać dwa oczka.

    Jeżeli coś jest dobre, to jest dobre niezależnie od gatunku.

    W sumie już nie rozumiem, recenzent ma być sprawiedliwy i uczciwy czy nie?

    Sprawiedliwość i uczciwość to dwie różne cechy.
  • Avatar
    Slova 14.04.2012 13:55
    Re: why ?
    Komentarz do recenzji "Guilty Crown"
    Obiektywną stroną recenzji są fakty – to wystarczy. Ocena zbudowana na podstawie tych faktów już obiektywna w żaden sposób nie będzie, bo ich interpretacja to już kwestia upodobań recenzenta.

    ale recenzent powinien jednak moim zdaniem zachować wobec czytelników chociaż trochę uczciwości

    Recenzent jest wtedy uczciwy wobec czytelnika, gdy przedstawia własne zdanie i nie sili się na jakąkolwiek „poprawność polityczną”. Wyszukiwanie argumentów za albo przeciw na siłę to też oszukiwanie samego siebie i często utrudnia postawienie jasnego osądu – jeżeli ktoś ma wątpliwość w to, jak ocenia recenzowany twór, to znaczy, że nie umie go ocenić i nie będzie uczciwy.
  • Avatar
    Slova 14.04.2012 12:06
    Re: why ?
    Komentarz do recenzji "Guilty Crown"
    Bo każdy recenzent ma swój system wartości, swoje własne upodobania i nie musi być sprawiedliwy, ma być subiektywny i oceniać zgodnie z własnym osądem, a nie z góry ustalonym kryterium.
  • Avatar
    A
    Slova 10.04.2012 12:53
    Komentarz do recenzji "Genshiken 2"
    Druga seria stanowi doskonałe rozwinięcie i uzupełnienie poprzedniczki i OVA, a przy tym jest o wiele lepsza. Jednak to, co widzimy w obydwu sezonach to dwa zupełnie inne światy – pierwszy to studenckie życie, drugi to historia o tym, że otaku wcale nie oznacza wyrzucenia człowieka z życia społeczeństwa i że każdy znajdzie dla siebie miejsce. Przemiana bohaterów z zatwardziałych, niereformowalnych mangoludów w ludzi czerpiących siłę ze swojej pasji – Genshiken 2 to anime jedyne w swoim rodzaju i wybitne, ale bez pierwszej części zupełnie pozbawione sensu.

    A trzecia seria… No, mamy jeden niezamknięty pairing, który aż prosi się o rozwinięcie.
  • Avatar
    Slova 5.04.2012 08:49
    Re: Nie takie złe.
    Komentarz do recenzji "Hidan no Aria"
    Wiesz, ja to zacząłem oglądać z myślą, że będzie bardzo słabe.
  • Avatar
    Slova 2.04.2012 17:04
    Komentarz do recenzji "Danshi Koukousei no Nichijou"
    Bo oglądam tylko to, o czym wiem, że mi się spodoba. Nie będę tłumaczył, ja to po prostu wiem i zawsze się sprawdza. Nigdy jeszcze nie zawiodłem się na tym, co obejrzałem, chyba,że oglądałem wiedząc, że mi się nie spodoba.
  • Avatar
    Slova 2.04.2012 07:52
    Komentarz do recenzji "Danshi Koukousei no Nichijou"
    Gintama to seria, którą po prostu trzeba znać. Niekoniecznie oglądać całość (w końcu to ponad 200 odcinków), ale kojarzyć motywy etc.

    Po co?

    Nie przepadam za takimi porównaniami. Wolę rozpatrywać oceniany materiał totalnie indywidualnie.

    olewając sztandarową komedię Jumpa

    No bo ja nie lubię mang publikowanych w Jumpie (obecnie ofc).

    „co jakiś czas zaczyna” nie jest po polsku.

    Nie wiedziałem, że znam jakiś jeszcze inny język, niż angielski i nieco rosyjski.
  • Avatar
    Slova 1.04.2012 21:59
    Komentarz do recenzji "Danshi Koukousei no Nichijou"
    Sam masz brak bety : E

    Zapoznaj się z mechaniką wstawiania tekstów na stronę, a potem to pisz. Sam tekstów przecież nie mogę wstawić, a recenzja przeszła przez nie tylko redakcję, ale i korektę.

    Dwa, że Gintamy nie oglądałem i oglądać nie zamierzam. Tym, bardziej nie widzę sensu porównywania obydwu anime, co to zmieni?

    Nie „co jakiś czas”, a „z czasem”

    Cieszę się, że wiesz lepiej, co chciałem napisać.

    Ale bij dalej. Wiesz, że to lubię ; P
  • Avatar
    Slova 1.04.2012 20:47
    Re: 25 minut dobrej zabawy + 11 dodatkowych odcinków dla zmarnowania czasu
    Komentarz do recenzji "Danshi Koukousei no Nichijou"
    Nie rozpatruj społeczeństwa i zwyczajów w Japonii w kontekście tego, co mamy u nas.
  • Avatar
    A
    Slova 30.03.2012 00:26
    Komentarz do recenzji "Last Exile: Gin'yoku no Fam"
    Fajne, super, ale w oderwaniu od poprzedniczki z 2003 roku. Inaczej to zupełnie nie ma sensu. Ostatecznie wyszło na to, że to niby kontynuacja, ale fabuła nijak na to nie wskazuje… Ale samo w sobie było zgrabne.
  • Avatar
    Slova 28.03.2012 07:41
    Re: 9/10 mała profanacja :) - ded. to "Slova"
    Komentarz do recenzji "Redline"
    I AM A TRAP

    Przecież napisałem, że ostatnia piosenka nazywa się Red Line Day – James Shimoji Feat. Rob Laufer.
  • Avatar
    Slova 27.03.2012 20:27
    Re: niekompetentna recenzja
    Komentarz do recenzji "Chokotto Sister"
    jednak czasem niesie za sobą nic oprócz pychy i arogancji.

    Bezbłędnie odgadłeś moje intencje.
  • Avatar
    Slova 27.03.2012 20:08
    Re: niekompetentna recenzja
    Komentarz do recenzji "Chokotto Sister"
    Recenzentka została już skreślona z listy płac. Dziękuję za celną uwagę.
  • Avatar
    Slova 26.03.2012 23:59
    Re: Hm....
    Komentarz do recenzji "Kyoukai Senjou no Horizon"
    Przecież to jest ecchi haremówka, nie rozumiem problemu.
  • Avatar
    Slova 26.03.2012 20:30
    Re: potwierdzenie reguły...
    Komentarz do recenzji "Code Geass: Lelouch of the Rebellion R2"
    Tak.
  • Avatar
    Slova 26.03.2012 18:40
    Re: potwierdzenie reguły...
    Komentarz do recenzji "Code Geass: Lelouch of the Rebellion R2"
    Bo ja mam skalę podzieloną na przedziały. 6­‑8 to jest dobre, jak coś jest powyżej 8, to jest już bardzo dobre i dlatego dla mnie to duża różnica.
  • Avatar
    Slova 26.03.2012 18:30
    Re: potwierdzenie reguły...
    Komentarz do recenzji "Code Geass: Lelouch of the Rebellion R2"
    Nawet jeśli, to dla mnie między 7/10 a 8/10 różnica jest spora, chociaż obydwie oceny mieszczą się w przedziale „dobre”.
  • Avatar
    Slova 26.03.2012 17:48
    Re: potwierdzenie reguły...
    Komentarz do recenzji "Code Geass: Lelouch of the Rebellion R2"
    Ahaha-

    Ciekawy sposób myślenia. W 10 stopniowej skali jedna ocena to 10%, a więc 10/10 jest prawie o jedną trzecią, a na pewno o jedną czwartą wyżej, niż 7/10.
  • Avatar
    Slova 14.03.2012 12:06
    Komentarz do recenzji "Toaru Hikuushi e no Tsuioku"
    Komputerowy mógł być tu model 2D z odpowiednimi teksturami i ręcznym wykończeniem, dlatego wątpliwości.