Tanuki-Anime

Tanuki.pl

Wyszukiwarka recenzji

Otaku.pl

Komentarze

Maxromem

  • Avatar
    Maxromem 26.07.2018 13:15
    Re: Seria pozbawiona emocji
    Komentarz do recenzji "Banana Fish"
    Zgadzam sie w zasadzie ze wszystkim co napisales/as.

    Ale pomimo tego wsyztskiego to dobrze mi sie to oglada. Nie wiem czy to przez to, ze jest to tak diametralnie rozne od dzisiejszej sezonowej papki, czy dlatego ze podoba mi sie staromodna kreska. Czy moze dlatego, ze temat ulicznych gangow jest czyms co zawsze mnie interesowalo. Nie wiem. Ale jest w porzadku :D
  • Avatar
    Maxromem 26.07.2018 13:13
    Re: Opinia
    Komentarz do recenzji "Saredo Tsumibito wa Ryuu to Odoru: Dances with the Dragons"
    nie wiem, bo po chyba 2­‑3 odcinkach porzucilem. Ale porzucilem wtedy tez wszystkie inne sezonowce, bo mialem amok na uczleni. W sumie, w ogole nie chce mi sie do tej serii wracac, wiec chyba nie bylo to jednak nic nadzwyczajnego :D
  • Avatar
    Maxromem 22.07.2018 11:04
    Re: Komentarz do 50 odcinków.
    Komentarz do recenzji "Boku no Hero Academia"
    Tu nie chodzi o podobanie się czy nie, Ty twierdzisz, że BnHA w jakiś sposób diametralnie różni się od innych battle shounenów co nie jest po prostu prawdą. Powiela dokładnie te same schematy i te same klisze tylko jest w innej oprawce.
  • Avatar
    Maxromem 22.07.2018 00:21
    Re: Komentarz do 50 odcinków.
    Komentarz do recenzji "Boku no Hero Academia"
    A ja głupi po 3 odcinkach trzeciego sezonu rzuciłem bo było nudne, sztamowe i skończyła mi się cierpliwość… oj głupi ja :D
  • Avatar
    A
    Maxromem 16.07.2018 22:34
    Komentarz do recenzji "Sirius the Jaeger"
    Jaki jest cel robienia szczegółowych teł, skoro ohydne samochody w 3D od razu rzucają się w oczy i skutecznie przysłaniają wszystko inne?

    A tak po za tym, to nudne i wtórne.
  • Avatar
    Maxromem 27.06.2018 09:42
    Komentarz do recenzji "Golden Kamui"
    Gdzie Ty w tej serii Indian widziałeś/łaś?
  • Avatar
    Maxromem 25.06.2018 22:11
    Komentarz do recenzji "Violet Evergarden"
    A co jeśli niezachowana koloracja jest świadomym wyborem reżysera? Albo krzywe twarze czy wygięcia ciała? Nie zrozum mnie źle, da się dużo z tych rzeczy stwierdzić, ale tylko w kwestii czy te elementy są, czy ich nie ma. To czy jest to „dobre” czy „złe” to już jest nasza subiektywna ocena.

    Gwarantuję Ci, że w łyżwiarstwie figurowym, tak jak w boksie, tańcu, zapasach, skokach narciarskich itd. jest więcej niż jeden sędzia, bo wszyscy wiedzą, że różni ludzie oceniają te same rzeczy inaczej. Czasami coś sędziom umyka, to prawda, ale w większości chodzi o możliwie maksymalne wyeliminowanie różnic w ocenianiu. Dlatego też zazwyczaj odrzuca się najwiekszą i najniższą notę. Zresztą, samo słowo „sędzia” to ktoś kto „osądza” – czyli wygłasza swoją opinię. A te jak wiemy, są subiektywne.

    Jeżeli ktoś nie znalazł wad w jakimś konkretnym tytule, ale dogłębnie przeanalizował te dzieło i po prostu uznał je za idealne – to wciąż będzie to krytyka. Zresztą, chyba w każdej recenzji filmów Miyazakiego są jakieś wypisane jakieś wady. Nie wiem, nie mam czasu żeby sprawdzić.
  • Avatar
    Maxromem 25.06.2018 20:44
    Komentarz do recenzji "Violet Evergarden"
    Klasówki w szkole – przedmioty ścisłe może jeszcze, czasami, ale humana zawsze ocenia się subiektywnie. Owszem, są jakieś kryteria, ale raczej są tylko szkieletem na którym nauczyciel opiera swoją ocenę. A przynajmniej powinien.

    Grafika w anime – znowu, i tak, i nie. Komuś może się podobać konkretny styl, a komuś innemu nie. Jest mnóstwo serii z uproszczoną albo bardzo specyficzną grafiką, która mimo wszystko wychodzi świetnie i totalnie pasuje do klimatu serii. Weźmy np. Ping Ponga – nie wyobrażam sobie tego anime z inną kreską, jest idealna, ale jak mam porównać ją do np. kreski w Mushishi? Nie da się…

    Jeśli ocena w łyżwiarstwie figurowym jest obiektywna, to czemu jest więcej niż jeden sędzia? W końcu przy obiektywnym ocenianiu każdy sędzia powinien wystawić dokładnie takie same oceny, nie?

    „Krytyka” to nie jest tylko wypunktowanie tego co złe, to po prostu przeanalizowanie dzieła i powiedzenie co dobre, a co złe.

    Próbuj dalej.
  • Avatar
    Maxromem 25.06.2018 20:01
    Komentarz do recenzji "Violet Evergarden"
    Cyferki wolne od subiektywnych uczuć? Że co? Że jak? Jak można ocenić coś niesubiektywnie?

    Po za tym, rola krytyka i recenzenta to w zasadzie to samo – nie ma recenzji bez krytyki.

    Bez cyferek ludzie zostaliby zmuszeni do przeczytania recenzji i pewnie 3/4 tych komentarzy by się tu nie znalazło. Czy byłoby lepiej – pewnie i tak, i nie. Na pewno byłoby mniej burzliwie. Ale mniejszą burzliwość moglibyśmy też osiągnąć, gdyby ludzie na serio wiedzieli co to jest recenzja, dlaczego coś się recenzuje, dlaczego recenzja musi być subiektywna itepede.
  • Avatar
    Maxromem 23.06.2018 14:25
    Komentarz do recenzji "Violet Evergarden"
    Ale już najbardziej pomocna recenzja to tylko 6/10…

    Branie pod uwagę jakiejś zbiorczej oceny internatów na serio kompletnie mija się z celem – przeciętny widz jest debilem, który nie ma zielonego pojęcia co tak naprawdę mu się podobało, a co nie. Nie jest w stanie wyjaśnić, dlaczego jednej serii dał 8 a innej 9 (po za banalnym „ta mi się bardziej podobała). Dlatego na MALu (na Tanuki też, ale w dużo mniejszym stopniu) wszystko ma w zasadzie średnią ocen od 6 w górę, a totalne gnioty dostają czwórki i piątki.
  • Avatar
    Maxromem 22.06.2018 17:24
    Re: Interesująca ocena recenzenta anime Violet Evergarden
    Komentarz do recenzji "Violet Evergarden"
    Przypomina mi się Action Redaction z CD­‑Action z początków lat 2000 :D
  • Avatar
    Maxromem 22.06.2018 16:31
    Re: Interesująca ocena recenzenta anime Violet Evergarden
    Komentarz do recenzji "Violet Evergarden"
    Ocena to jest opinia…
  • Avatar
    R
    Maxromem 21.06.2018 10:35
    Komentarz do recenzji "Violet Evergarden"
    Świetna recenzja – spójna, ładnie napisana i bezproblemowo przekazująca opinię recenzenta.

    Ocena za grafikę jak najbardziej kontrowersyjna, ale w miarę uzasadniona.

    Czekam na więcej recenzji od tego Pana.
  • Avatar
    Maxromem 21.06.2018 02:22
    Re: Interesująca ocena recenzenta anime Violet Evergarden
    Komentarz do recenzji "Violet Evergarden"
    A cukier powinien być gorzki :D
  • Avatar
    Maxromem 21.06.2018 00:09
    Komentarz do recenzji "Chobits"
    Proponuję poczytać jakieś sci­‑fi z lat 60­‑tych :D
  • Avatar
    Maxromem 19.06.2018 23:57
    Komentarz do recenzji "Violet Evergarden"
    Chyba, że tę większość ocenia jeszcze niżej ;)
  • Avatar
    Maxromem 27.04.2018 17:45
    Komentarz do recenzji "Death March kara Hajimaru Isekai Kyousoukyoku"
    „A film that aims low should not be praised for hitting that target.”
    — Gene Siskel
  • Avatar
    A
    Maxromem 16.04.2018 21:36
    Komentarz do recenzji "Saredo Tsumibito wa Ryuu to Odoru: Dances with the Dragons"
    Wygląda to koszmarnie, ale ma dużo zalet. Po pierwsze, obaj główni bohaterowie są całkiem spoko, nie irytują tak jak tego się spodziewałem. Wyraźnie są relacje między nimi i obaj mają swoje własne życia poza walką z potworami. Do tego w ogóle nie spodziewałem się wątku politycznego, który zdaje się będzie mniej więcej połową całej historii i w który oczywiście nasi bohaterowie zostają wplątani.

    Ogólnie to ma to dość spory potencjał
  • Avatar
    Maxromem 11.04.2018 01:00
    Re: Jedno z lepszych anime 2015
    Komentarz do recenzji "Arslan Senki [2015]"
    W którym anime o tematyce fantasy jest realizm? Samo słowo fantasy mówi, że o realizmie można zapomnieć.


    Tjaaaa… to wcale nie tak. „Realizm” w fantasy odnosi się do konsekwentnego zachowania praw i zasad panujących w danym świecie przedstawionym (internal consistency) tak żeby widz nie zaczął podważać tego co się dzieje na ekranie (suspension of disbelief). Na tym samym bazuje w ogóle nie tylko fantasy, ale cała fikcja.
  • Avatar
    Maxromem 6.04.2018 10:25
    Re: O boże
    Komentarz do recenzji "Tada-kun wa Koi o Shinai"
    Matko Bosko, ales sie wyzyl :D

    Szczerze? Meh, obejrzalem bez wczesniejszych nadziei i jakos to wszystko mi az tak nie przeszkadzalo. Znaczy sie, zgadzam sie z zarzutami, ale cos ciezko mi jakos hejtowac te serie.
  • Avatar
    Maxromem 24.03.2018 23:54
    Re: keep calm
    Komentarz do recenzji "Dragon Ball Super"
    Nie wiem co w sumie w tym zabawne. Toż to przecież tylko fakty.
  • Avatar
    Maxromem 23.03.2018 16:33
    Re: keep calm
    Komentarz do recenzji "Dragon Ball Super"
    Uwaga, rozwijam myśl: Dragon Ball od zawsze był zwykłą kreskówką dla dzieci z postaciami o tęczowych włosach. Ergo „O ironio”.
  • Avatar
    Maxromem 22.03.2018 17:24
    Re: keep calm
    Komentarz do recenzji "Dragon Ball Super"
    Czy nie widzicie tego, że sami psujecie Dragon Balla, i z legendarnej serii (nawet jeśli nie była lubiana przez niektórych, ale jednak) nie długo pozostanie zwykła kreskówka dla dzieci, z postaciami o tęczowych włosach?


    O ironio…
  • Avatar
    A
    Maxromem 19.03.2018 17:07
    Komentarz do recenzji "Sakasama no Patema"
    Naprawde swietny film, bawilem sie przednio. Szkoda tylko, ze fabula taka srednia, ale wynagradza ja ciekawy i dobrze wykorzystany motyw przewodni i piekne tla.

    Zdecydowanie polecam na jakis luzniejszy wieczorek.
  • Avatar
    Maxromem 27.02.2018 09:40
    Komentarz do recenzji "Made in Abyss"
    Ozywiscie, to wykonanie sprawia czy jakis motyw jest uzyty dobrze lub nie. Tylko po tak oryginalnej serii jak MiA spodziewalem sie czegos… mniej przewidywalnego.