Tanuki-Anime

Tanuki.pl

Wyszukiwarka recenzji

Yatta.pl

Komentarze

Cthulhoo

  • Avatar
    Cthulhoo 7.01.2016 23:05
    Komentarz do recenzji "Musaigen no Phantom World"
    Bo… wypowiadasz się na temat kwestii bez znajomości podstawowych faktów, co ci wypomniałem i, co więcej, przedstawiłem ci te fakty :3
  • Avatar
    Cthulhoo 7.01.2016 22:01
    Komentarz do recenzji "Musaigen no Phantom World"
    Napisałeś też, że „produkcje pokroju K­‑On! są kierowane do otaku”. Otaku lubujący się w wielkookich loli = niewyżyci chłopcy. Nie widzę w tym określeniu niczego obraźliwego, ponieważ stwierdzenie faktu nie może być dla nikogo obraźliwe.

    No tak, dziękuję, że mnie uświadomiłeś, że rozmawiam z osobą, która kieruje się tylko stereotypami. Ulatwi mi to dalszą dyskusję.

    Nabądź trochę inteligencji i naucz się robić użytek ze swojej wiedzy, a potem zabieraj głos na dany temat.

    Oż, widzę, że nie potrafisz prowadzić dyskusji bez wycieczek osobistych :3

    Nawet z tego, co sam napisałeś, wynika że KyoAni wolało zrezygnować z licencji na ambitne produkcje.

    No tak, bo LNki od Kadokawy i gry od Keya są naprawdę bardzo ambitne. No i ja proszę… od kiedy to anime, poza pojedyńczymi wyjątkami (wymienione przez ciebie produkcje studia Madhouse się do nich nie zaliczają), jest ambitne? Przecież to medium czysto rozrywkowe.

    byleby tylko mieć większy udział w zyskach

    Pominąłeś istotny fakt, że KyoAni robi anime w oparciu o wkład własny, a nie pieniądze z wydawnictwa (dlatego też mogą sobie pozwolić na wyższą jakość wykonania, bo ich nie ogranicza z góry wyznaczony budżet przez grupę inwestycyjną).

    na której zbija kokosy

    Zbija kokosy na anime xDxDxDxD
    Dobry żart, bo anime jest niszowe nawet w Japonii (no, chyba że mówimy o seriach dla dzieci pokroju PreCurek, czy tasiemcowych shounenach, które gromadzą sporą widownię przed telewizorami) i leci późno w nocy. Tak więc jest to mało dochodowy biznes.

    Nie widzę w ich postępowaniu żadnej moralnej wyższości nad innymi studiami.

    O borze, „maralna wyższość” xD
    Powtórzę siebie: KyoAni miało jaja, żeby zaryzykować i zacząć działąć na własnych koszt, tak jak to robi studio Sunrise
  • Avatar
    Cthulhoo 7.01.2016 20:49
    Komentarz do recenzji "Musaigen no Phantom World"
    Cytując klasykę polskiego kina: „Na pieszczotę to trzeba zasłużyć”
  • Avatar
    Cthulhoo 7.01.2016 20:35
    Komentarz do recenzji "Musaigen no Phantom World"
    To w takim razie twoja ocena studia nie może być rzetelna, bo nie posiadasz dostatecznej ilości informacji, żeby jej dokonać.
  • Avatar
    Cthulhoo 7.01.2016 20:33
    Komentarz do recenzji "Musaigen no Phantom World"
    A powinieneś, skoro sam zasugerowałeś, że to loli­‑con otaku są grupą docelową K­‑Ona.

    Nie. Po prostu napisałem, że K­‑On! wychodzi w magazynie o demografii seinen, tak jak inne yonkomy. I to nie jest żaden wymysł, tylko fakt. Komedie obyczajowe są skierowane do męskiej publiczności.

    Nagle? W każdym kolejnym poście o tym pisałem:

    A teraz wyjaśnij mi kontekst pomiędzy błędną klasyfikacją, a pomiędzy tymi wszystkimi wstawkami.


    Jakoś nie widzę związku.

    Bo nie znasz specyfiki tamtego rynku i próbujesz arbitralnie go oceniać bez znajomości jakichkolwiek faktów.

    Skoro się uniezależnili, to tym bardziej mogą przebierać w ofertach i wybierać tylko najlepsze mangi i powieści do ekranizacji

    E… to tak nie działa. Mogą wybierać sobie to, co im dadzą, lub to, do czego łatwo uzyskać prawa wydawnicze. A taka Kadokawa da im hitowy tytuł tylko na własnych zasadach i to wydawnictwo będzie miało kontrolę nad projektem, a tego nie chce.

    Zresztą
    pierwowzorem „Hibike!” była powieść. Pierwowzorem „Musaigen no Phantom World” jest LN.

    I?

    KyoAni może sobie wybrać dowolny materiał źródłowy

    Nie, nie może, bo nie ma praw licencyjnych, które są w rękach dużych wydawnictw wynajmujących sobie różne studia. KyoAni właśnie uciekło z tego układu, mimo że współpraca z Keyem byłą dla nich opłacalna. Niemniej mieli ambicję się odciąć od wielkich korporacji i się usamodzielnić.

    albo zamówić oryginalny scenariusz

    A wiesz, że znani i szanowani scenarzyści też są związani kontraktami? No i KyoAni urządza konkursy na scenariusze do anime.

    Nastawiło się jednak głównie na zysk

    No cóż, dobrymi chęciami pensji nie wypłacą, a, że sami finansują swoje serie, nie są w tak dogonej sytuacji, jak inne studia, którym płaci się z góry za robotę (tak, z reguły studio nie zarabia na sprzedaży serii, tylko ma z góry ustaloną zapłątę za wykonanie serii).

    A tymczasem Madhouse wypuszcza dobrą serię przynajmniej raz na rok.

    Bo Madhouse jest własnością telewizji, ma dobre zaplecze finansowe i techniczne, oraz nie ma ambicji usamodzielnienia się. Nie ma więc problemów z otrzymywaniem zamówień od Kadokawy i innych większych wydawnictw.

    Innymi słowy: nabądź trochę wiedzy i poznaj fakty, a potem zabieraj głos na dany temat.
  • Avatar
    Cthulhoo 7.01.2016 19:51
    Komentarz do recenzji "Musaigen no Phantom World"

    Nie, to Ty przychrzaniasz się to nic nie znaczącej w dyskusji kwestii.

    Tak bardzo piecze, jak ktoś ci wytknie błąd :3

    Zgodnie z Twoimi własnymi słowami nie mogłem obrazić grupy docelowej tej serii, ponieważ nie mam o niej pojęcia. Skoro nie jest to seria przeznaczona dla dziewcząt, to nie wiem, dla kogo jest.

    No cóż…
    niewyżyci chłopcy są grupą docelową K­‑Ona

    Z grzeczności nie skomentuję :3

    A to ciekawe, bo ja wyraźnie napisałem, że:

    Włąśnie, ciekawe, bo nagle wracasz do wątku, z którym nikt nie polemizował, a późniejsza dyskusja tyczy się twojej błędnej klasyfikacji…

    do czego jedynie Ty się nie odniosłeś i nawet nie zauważyłeś, skupiając się na kwestii zupełnie marginalnej.

    Jedynie ja się nie odniosłem… patrząc na dyskusję, to nikt się do tego nie odniósł xD
    No i nie tylko ja się przyczepiłem do błędów w klasyfikacji :v
    No i czemu implikujesz, że nie zauważyłem? Po prostu nie chciało mi się wchodzić w polemikę, zwłaszcza że w innym miejscu zaznaczyłem, na jakie rzeczy zwracam uwagę przy ocenie studia. a KtoAni znowu poprawiło znacząco pierwowzór w przypadku K­‑On!a zarówno od strony graficznej, jak i pod względem treści.

    A czemu KyoAni nie ma tak dobrych materiałów źródłowych, jak inne studia? Bo miało jaja i się uniezależniło i zaczęło robić anime na własny koszt, gdy większość studiów pozostaje wyrobnikami na usługi wydawnictw, którzy po prostu przyjmują zlecenia na seriale animowane :v
  • Avatar
    Cthulhoo 7.01.2016 19:18
    Komentarz do recenzji "Musaigen no Phantom World"
    Ale to ty najpierw piszesz, że K­‑On! jest nastawiony na żeńską publikę, a jak ktoś ci mówi, że się mylisz, to odwracasz najpierw kota ogonem, a potem obrażasz grupę docelową tej serii. A na sam koniec rzucasz zdanie na temat, który nie został poruszony w tej dyskusji, bo nikt tutaj nie ocenia K­‑On!a, tylko została wytknięta ci błedna kwalifikacja adaptacji tego seinena :P
    No i te „niewybitne anime” sprzedało się nad wyraz wybitnie :3
  • Avatar
    Cthulhoo 7.01.2016 19:04
    Komentarz do recenzji "Musaigen no Phantom World"
    Jak już pisałem, Silver Link spartolił adaptacje i ich produkcja prezentuje się wyraźnie słabiej od oryginału, tak więc kiepski argument. Baka to Test po prostu nie zniszczyli, chociaż drugi sezon był wyraźnie słabszy, a Strike the Blood… uznam to za próbę trollingu.

    Innymi słowy: Silver Link, jak dostanie dobry materiał źródłowy i go nie zniszczy (co i im się zdarza), to jakoś to będzie. Nie jest to wyznacznik dobrego studia. A takie Chuu2, dla przykładu, jako pierwowzór było tani trójkątem romantycznym, więc mamy tu kolejny przykłąd na to, że KyoAni jest w stanie poprawiać materiał źródłowy, czego jak dotąd nie uczynił Silver Link.
  • Avatar
    Cthulhoo 7.01.2016 18:56
    Komentarz do recenzji "Musaigen no Phantom World"
    Czemu od czapy? Bo nie znasz specyfiki rynku japońskiego i nie wiesz, że te tytuły mają przewagę żeńskiej publiczności i są głównie do niej kierowane? Popatrz na stężenie bishounenów w tych seriach. Oni są po to, żeby przyciągnąć do nich fujioshi. Popatrz, jakie circle tworzą doujinshi na komiketach do tych serii. I jakie to są doujinshi. Odpowiedź jest prosta: yaoi.

    Zapoznaj się najpierw z rynkiem (a nie zagranicznym fandomem, który twórcy mają w głebokim poważaniu), to wtedy zrozumiesz, że produkcje pokroju K­‑On! są kierowane do otaku, a te pełne młodych chłopców do fujoshi.
  • Avatar
    Cthulhoo 7.01.2016 18:28
    Komentarz do recenzji "Musaigen no Phantom World"
    No cóż, parę osób jeszcze nie wie, że żeńska publiczność wybiera takie serie jak Kuroko no Basket, Haikyu, Drrr! czy Gangsta.
  • Avatar
    Cthulhoo 7.01.2016 18:27
    Komentarz do recenzji "Musaigen no Phantom World"
    Oceniając studio patrzę na dwie rzeczy:
    - jakość adaptacji, a KyoAni zwykło bardzo dobrze poprawiać materiał źródłowy (gdy Madhouse po prostu go nie psuje i… tyle),
    - poziom wykonania, a u Madhouse bywa z tym róznie (NGNL, które nie powala grafiką, czy Hanatamata, gdzie mieli olbrzymie problemy z kontrastem i jasnością), a przy OPM pomagali im animatorzy z Triggera, co było bardzo wyraźnie widać chociaż by podczas starć z Armored Kabuto czy Borosem.
  • Avatar
    Cthulhoo 7.01.2016 18:24
    Komentarz do recenzji "Musaigen no Phantom World"
    W początkowych odcinkach nie uświadczyłem tych elementów, a dalej nie miałem sił męczyć tego gniota, więc, jeżeli później jakość wykonania faktycznie spada, to nie dotrwałem do tego.
  • Avatar
    Cthulhoo 7.01.2016 17:33
    Komentarz do recenzji "Musaigen no Phantom World"
    OPM graficznie się wybija… chwila, to temat o anime, a nie o mandze :v

    a P.A. Works prezentuje lepszy poziom techniczny niż Madhouse, który jest na poziomie bardzo solidnego rzemieślnika, który czasem na bardzo duże problemy z doborem barw, jasności i kontrastu (NGNL czy Hanayamata). No i wymienianie NGNL jako przykładu na dobry poziom wykonania… proszę, są granice przyzwoitości i ta seria nie może się nawet równaż z Hanasaku czy Glasslipem (któremu trzeba przyznać, że prezentował się bardzo ładnie).
  • Avatar
    Cthulhoo 7.01.2016 17:27
    Komentarz do recenzji "Musaigen no Phantom World"
    To ty lepiej powiedz, co dobrego stworzył Silver Link? Protip: Yurikuma to nie jest dobra seria.
  • Avatar
    Cthulhoo 7.01.2016 16:46
    Komentarz do recenzji "Musaigen no Phantom World"
    Jeszcze WataMote im przez przypadek wyszło (ale jedyne, co zrobiło studio, to nie popsuło materiału źródłowego, co miało miejsce w przypadku Rakudai) i Nourin nie był najgorszy :v

    A co do strony technicznej Silver Linka… Chaos Dragon pozdrawia.
  • Avatar
    Cthulhoo 7.01.2016 16:37
    Komentarz do recenzji "Musaigen no Phantom World"
    Silver Link… Chaos Dragon czy C Cube takie dobre…
    Fakt, mieli wypadek przy pracy w postaci bardzo udanego NNB, ale reszta…
  • Avatar
    Cthulhoo 6.01.2016 18:58
    Re: Milusie :)
    Komentarz do recenzji "Show by Rock!!"
    Ukaże się. Już jakiś czas temu został oficjalnie zapowiedziany.
  • Avatar
    Cthulhoo 3.01.2016 17:26
    Komentarz do recenzji "Boruto: Naruto the Movie"
    Trzeba poczekać na tłumaczenie tego komentarza :v
  • Avatar
    Cthulhoo 23.12.2015 13:44
    Komentarz do recenzji "Gakusen Toshi Asterisk"
    Tak, Julis jest fatalnie napisaną tsundere, u której przeskoki z tsun na dere są „bo autor tak chciał”, nawet jeśli to nie ma sensu.
    Sama zaś konstrukcja jej charakteru jest totalnie skopana. Jest chodzącym szablonem i w dodatku bardzo źle wyciętym. Ogólnie postaci w Asterisku pozostawiają bardzo wiele do życzenia pod względem ich konstrukcji charakterów i logiki postępowania.

    No i ja nie neguję tego, co napisałeś, tylko nie zgadzam się ze się ze stwierdzeniem Deariana, że Taiga nie jest typową tsundere, bo jest. Różnica jest taka, jak to sam ująłeś, że jej zachowanie ma jakieś podstawy w fabularne, a nie „bo bo tsundere”.
  • Avatar
    Cthulhoo 22.12.2015 14:24
    Re: Żałosne
    Komentarz do recenzji "MM!"
    Najwidoczniej twój program zakodował te dwie zmienne w róznych typach. Popraw to tak, żebyś, jako wynik wyjściowy, otrzymał jedną z dwóch wartości zmiennej typu boolean :v
  • Avatar
    Cthulhoo 22.12.2015 13:20
    Re: Żałosne
    Komentarz do recenzji "MM!"
    Każą nam się brzydzić kazirodztwem i seksualizacją 10­‑12 latek

    Aha… czyli „nie wiem, o czym piszę, ale i tak się wypowiem” :v
    Bait 2/10, try harder.
  • Avatar
    Cthulhoo 19.12.2015 20:23
    Re: Kubeł na śmieci & jego pani
    Komentarz do recenzji "Toradora!"
    Szczerze… widywałem lepsze szkolne romanse i oceniałem je niżej niż 10/10
    Toradora! cierpi na zbyt agresywną tsundere, której akcje już wykraczają poza to, co można określić jako „aspekt komediowa” (chociaż przenigdy nie bawiła mnie bezzasadna agresja tsundere wobec mc i). No, ale… tak się tego nie robi. Jeżeli już chcemy robić parkę, w której jedno okłada drugie, to trzymajmy się już stereotypowego Boke and Tsukkomi, jak to było w FMP!, anie że Taiga okłada Ryuujiego dla samego faktu okładania go, bo tego chcą fani tsundeRie i basta!
  • Avatar
    Cthulhoo 18.12.2015 18:13
    Re: Kubeł na śmieci & jego pani
    Komentarz do recenzji "Toradora!"
    Ile hejtu xD
    Welp, mi akurat, mimo mojej odrazy do Taigi, udaje się dobrze tę serię wspominać, ale tylko ze względu na postaci drugoplanowe, bo główna parka… że tak się dyplomatycznie wyrażę… była siebie warta.
  • Avatar
    R
    Cthulhoo 17.12.2015 17:13
    Komentarz do recenzji "Nagato Yuki-chan no Shoushitsu"
    Jednak wbrew temu, co głosi tytuł, Nagato wcale nie znikła.

    Nieprawda!
    Nagato znikna, a na jej miejsce postawiono upoledzonego moebloba :<
  • Avatar
    Cthulhoo 12.12.2015 15:54
    Komentarz do recenzji "Charlotte"
    You're missing a point :v