Tanuki-Anime

Tanuki.pl

Wyszukiwarka recenzji

Otaku.pl

Komentarze

Cthulhoo

  • Avatar
    Cthulhoo 23.11.2012 06:49
    Komentarz do recenzji "Redline"
    To są opinie autora recenzji, jego subiektywne zdanie. Nie podoba się? Uważasz, że autor skrzywdził tytuł? Napisz własną recenzję.

    Taa… jak ja kocham ten argument. Nic nie wnoszący do dyskusji, a tak powszechnie używany… A najbardziej mnie bawi fakt, że w przypadku najmniejszej krytyki recenzji autor się nawet nie musi wypowiadać, bo zaraz znajdują się jacyś adwokaci.
    Czy nigdy nie przyszło Wam do głowy, że komentarze pod recenzją to również miejsce na polemikę z autorem, który, jak to sami ujeliście, wyraża swoją opinię i nie każdy musi się z nim zgadzać?
    Nie pisałbym nic, gdyby taka sytuacja jak tutaj nie była nagminna i dotyczyła tylko tych cyferek, lecz pamiętam pewną sytuację, co pewna osoba broniła strony merytorycznej recenzji Infinite Stratos nawet nie znając tego anime…
  • Avatar
    Cthulhoo 20.11.2012 00:05
    Re: ??
    Komentarz do recenzji "Hyouka"
    Mogę się pod tym podpisac. Ocena jest integralna częścią recenzji i w miarę rozgarnięty czytelnik powinien zdawac sobie sprawę, że autorzy tekstów nie są wyroczniami jakości i ich opinia nie musi się pokrywac z gustami innych osób.
    Oczywiście fajnie jest, jak lubiana przez nas seria zostanie wysoko oceniona, ale nie zawsze to ma miejsce i nie ma sensu sączyc jadu na autora, tylko dlatego że mamy inne zdanie niż on.
    Nie oznacza to jednak, że nie można skrytykowac recenzji, jezeli pojawiły się w niejpoważne błędy lub przekłamania (a z takimi się spotykałem).
  • Avatar
    Cthulhoo 19.11.2012 19:44
    Komentarz do recenzji "Hyouka"
    Dokładnie. Nigdy nie zadowolisz wszystkich :P
  • Avatar
    Cthulhoo 19.11.2012 19:31
    Komentarz do recenzji "Hyouka"
    Jednakże musisz się z tym zgodzić, że osoby, które nie zgadzają się z oceną wystawioną przez recenzenta, podpiszą się pod treścią tego komentarza :P
  • Avatar
    Cthulhoo 19.11.2012 19:02
    Komentarz do recenzji "Hyouka"
    Jednakże podmiotem jest opis, a nie jabłecznik, co zresztą wynika z kontekstu całej wypowiedzi :P
  • Avatar
    Cthulhoo 19.11.2012 18:38
    Komentarz do recenzji "Hyouka"
    Slova… czytanie ze zrozumieniem!
    Ów przysłowiowy alergik to odbiorca, a nie twórcy…
  • Avatar
    Cthulhoo 18.11.2012 12:34
    Re: Fascynujące
    Komentarz do recenzji "Hyouka"
    Bo zagadki były bardzo proste do rozkminienia, a jak ktoś miał z tym problem, to nie polecam sięgac po nic bardziej zawiłego od Porucznika Columbo :P
  • Avatar
    Cthulhoo 14.11.2012 20:42
    Re: 2 anime w 1?
    Komentarz do recenzji "Sword Art Online"
    Nie, nadal nie rozumiesz.
    Ok, to prosty przykład:
    Osoba 1: Nie podoba mi się w tym x.
    Osoba 2: Nie zgadzam się z tym, bo y jest dobre.
    Osoba 3: Ale jemu chodziło o x, a nie o y.
    Teraz widzisz o co mi chodzi?
  • Avatar
    Cthulhoo 14.11.2012 20:00
    Re: 2 anime w 1?
    Komentarz do recenzji "Sword Art Online"
    Musze teraz pokazać moją dere stronę :9
  • Avatar
    Cthulhoo 14.11.2012 19:50
    Re: 2 anime w 1?
    Komentarz do recenzji "Sword Art Online"
    Skoro nie skupiasz się na sferze językowej, to czemu polemizujesz używając treści jako kontrargumentu?
    A co do przekładu: fakt, jak to robią „wolontariusze” to można zawsze zwalić całe zlo na nich.
    Jednakże sam fakt, ze jest to pierwsza ln tego autora i zaczął ja pisac na blogu raczej nie dają większych nadziei na dobrą jakość jego warsztatu, chyba się ze mną zgodzisz, desu ne?
  • Avatar
    Cthulhoo 14.11.2012 18:53
    Re: 2 anime w 1?
    Komentarz do recenzji "Sword Art Online"
    Wiesz… to, co piszesz, nijak się ma do zarzutu Slovy. To, że autor/autorka umie opisac emocje czy też sytuację, nie jest równoznaczne z tym, że ma:
     – bogate słownictwo, umiejętnie z niego korzysta i unika powtórzeń,
     – ma dobry i wyrobiony styl,
     – nie popełnia błędów składniowych i gramatycznych.
    Te elementy wpływają na ocenę językową tekstu, a nie sama jego treść. W dodatku mówienie tutaj o subiektywnej opinii nie różni się w niczym od bronienia fałszującego muzyka „bo ładna melodia”. Braki warsztatowe to braki warsztatowe i osoba obeznana z daną dziedziną (w tym przypadku wystarczy parę przeczytanych książek na koncie) powinna je wyłapać i wypunktować.

    Ech… i wyjdzie na to, ze jestem niemiły :(
  • Avatar
    Cthulhoo 14.11.2012 18:07
    Re: 2 anime w 1?
    Komentarz do recenzji "Sword Art Online"
    Chciałoby się powiedzieć +1.
    Krytykowanie świata fantasy za to, że zawiera elementy typowe dla świata fantasy… niektórzy powinni się zastanowić nad tym, co wypisują :P
  • Avatar
    Cthulhoo 7.11.2012 09:29
    Komentarz do recenzji "Little Busters!"
    Nie mówię tutaj o recenzji, lecz o wymaganiach widza, dla którego Key jest znaną marką, a nie randomową nazwą.
  • Avatar
    Cthulhoo 7.11.2012 08:37
    Komentarz do recenzji "Little Busters!"
    Tym bardziej jeśli chodzi o Key.

    I bardziej znana marka, tym większe wymagania i surowsza ocena :P
  • Avatar
    Cthulhoo 7.11.2012 08:35
    Re: HAHA trolololo
    Komentarz do recenzji "Sword Art Online"
    Z jednej strony: racja, anime powinno zawsze spełniać swoją funkcję, czyli dostarczał widzowi rozrywki na poziomie i reprezentować sobą jak najwyższą jakość.

    Z drugiej zaś strony: każde anime trzeba oceniać pod kątem tego, jaką formę rozrywki ma nam dostarczyć (czyt: czy to ma być komedia, romans, przygodówka etc.) :P
  • Avatar
    Cthulhoo 7.11.2012 07:18
    Re: HAHA trolololo
    Komentarz do recenzji "Sword Art Online"
    Nie :P
    Sprawdź sobie rankingi, bo Nise to sprzedaż w okolicach 50k egzemplarzy Blu­‑ray przy ~30k SAO :P
  • Avatar
    Cthulhoo 6.11.2012 11:51
    Komentarz do recenzji "Sword Art Online"
    Zgadza się. Konkretów również nie pamietam, ale nie ma problemów prawnych, jakbyś chciał zawrzeć związek z osobą z dalszej rodziny :P
  • Avatar
    Cthulhoo 6.11.2012 00:14
    Komentarz do recenzji "Sword Art Online"
    No i kuzynostwo nie jest legalne tylko w Japonii, ale też w Europie, tylko takie związki są bardzo rzadko zawieranie :P
  • Avatar
    Cthulhoo 5.11.2012 09:53
    Re: HAHA trolololo
    Komentarz do recenzji "Sword Art Online"
    BR – Blue Ray :P
  • Avatar
    Cthulhoo 5.11.2012 09:07
    Re: HAHA trolololo
    Komentarz do recenzji "Sword Art Online"
    Natomiast dawno nie widziałem anime, które generuje takie zainteresowanie

    Mahou Shoujou Madoka Magica, Fate/Zero, Nisemonogatari – wszystkie te tytuły biją SAO w popularności na głowę (sprzedaż BR pomiędzy 50­‑60k przeciwko 25­‑30k w przypadku SAO, czyli wynik na poziomie Strike Witches). Ja wierzę liczba, a nie shitstormowi na portalach i forach internetowych :P

    Dużo dobrych opinii=dobra seria czyż nie?

    Nie zawsze idzie to ze sobą w parze. Ilość dobrych opinii i wielkość fandomu swiadczy o bardzo szerokim targecie serii, ale nie można tego traktowac jako wyznacznika jakości (chociaż jest to pewna jego składowa :P).

    sam nie spodziewałem się, że aż taki trolling mi z tego wyjdzie

    Nie nazwałbym tego trollingiem, tylko nieprzemyślanym argumentem w dyskusji :P
  • Avatar
    Cthulhoo 4.11.2012 21:37
    Re: HAHA trolololo
    Komentarz do recenzji "Sword Art Online"
    Oj, SM, gdy byłbym w stanie, w którym nie czułbym zażenowania, to profilaktycznie wyłączyłbym komputer :9
  • Avatar
    Cthulhoo 4.11.2012 21:25
    Re: HAHA trolololo
    Komentarz do recenzji "Sword Art Online"
    O borze… *pomażyć*, *kimówka*... ok, następnym razem będę pisać na trzeźwo T_T
  • Avatar
    Cthulhoo 4.11.2012 21:19
    Re: HAHA trolololo
    Komentarz do recenzji "Sword Art Online"
    Ta seria urosła już do rangi kultowej i te wasze ambitne, mało znane perełki (do których jak mniemam porównujecie SAO, gdyż są takie doskonałe) jej do pięt nie dorastają w popularności.

    Ten cytat jest boski, aż muszę go sobie zapisać.
    Tak dla wyjasnienia: niszowe serie z założenia nie są tak popularne jak serie mainstreamowe… :P A użycie tego jako wyznacznika jakości serii…
    A patrząc na sprzedaz, to te kultowe SAO może tylko pomażyć o wynikach Bake/Nisemonogatari czy Mahou Shoujo Madoka Magica (nie śledziłem wynikow F/Z, ale pewnie też będą wyższe) :P No i przegrywa o jakieś 2 tysiące z kimówką Strike Witches :9
  • Avatar
    Cthulhoo 3.11.2012 00:37
    Komentarz do recenzji "Girls und Panzer"
    Ale za to dobrze wykorzystany, bo seria jest dużo lepiej zrealizowana od niejednej produkcji z większym budżetem.

    No i jak z początku kręciłem trochę nosem na ten tytuł, to im dalej w las tym bardziej mi się on podoba :D
    Btw: Mako is the best girl of the show :P
  • Avatar
    Cthulhoo 24.10.2012 18:50
    Re: Zbyt cukierkowe i zbyt łagodne
    Komentarz do recenzji "Dog Days'"
    Bo nikomu nie odgryziono główki :9