Tanuki-Anime

Tanuki.pl

Wyszukiwarka recenzji

Zapraszamy na Discord!

Komentarze

Cthulhoo

  • Avatar
    Cthulhoo 13.05.2016 19:43
    Komentarz do recenzji "Kantai Collection -KanColle-"
    A skład na ekspedycję jest taki, jaki podaje wiki? Bo każda wymaga innego zestawu okrętów.
  • Avatar
    Cthulhoo 13.05.2016 19:32
    Komentarz do recenzji "Kantai Collection -KanColle-"
    To u mnie pierścionki otrzymają jeszcze:
    Hayashimo: za bycie słodkim i nieśmiałym creepem i za to, że po nocach lubi się napić whiskey z admirałem (loli alkoholiczka xD)

    Co do innych kandydatek, na którymi się zastanawiam:
    Kiyoshimo: przesłodki niszczyciel pragnący zostać pancernikiem.
    Fusou: dostojna i bardzo kobieca yamato nadeshiko, przy której pechowa przeszłość nie odbiła się tak na charakterze, jak u Yamashiro.
    Tatsuta: oż, ona jest creepy, że aż słodka.
    Uzuki: przurocza psotnica.

    Ok. To może parę słów o antyfavkach:
    Akebono: nie, to nie żadne tsundere. Ona po prostu nami gardzi. I z moją wzajemnością.
    Ooi: dwulicowa jędza, która nie ma nawet odwagi powiedzieć wprost, co o nas myśli.
    Yamashiro: jedyna osoba, dla której jest miła, to Fusou. A jej ton głosu… jakby jej rodzinę rozjechał pociąg.
  • Avatar
    Cthulhoo 13.05.2016 19:00
    Komentarz do recenzji "Kantai Collection -KanColle-"
    Nie, nie byłą dwulicowa. Ooi w grze to: „Co za gówniany admirał, niech umrze! Och, admirał? Bardzo przepraszam, tak mi się tylko wymsknęło.” Tutaj tego nie było. Ooi powinna sprawiać pozory, że jest miłą dla wszystkich, a, jak tylko odwracają się do niej plecami, wyzywać ich od najgorszych.
  • Avatar
    Cthulhoo 13.05.2016 18:35
    Komentarz do recenzji "Kantai Collection -KanColle-"
    Są różne nakłądki na klienta, z których niektóre tłumaczą nawet kwestie dialogowe.
  • Avatar
    Cthulhoo 13.05.2016 15:42
    Komentarz do recenzji "Kantai Collection -KanColle-"
    Nie ocenia się dziewczynkostatków na podstawie anime, bo nawet nie potrafili dobrze przedstawić charakterów postaci (na przykład Ooi pozbawili całkowicie jej dwulicowości, a Fubuki jest już całkowicie OOC).
  • Avatar
    Cthulhoo 13.05.2016 13:47
    Komentarz do recenzji "Kantai Collection -KanColle-"
    Rywalizacja. Kaga była starszym i mniej doskonałym projektem (konwersja z pancernika typu Tosa na lotniskowiec), lecz dysponowała doskonale wyszkolaną załogą, a Zuikaku i Shoukaku to były kontrukcje dużo nowocześniejsze i budowane od razu jako lotniskowce w uwzględnieniem doświadczeć nabytych podczas kontruowania okrętów typu Hiryuu.
  • Avatar
    Cthulhoo 13.05.2016 11:48
    Komentarz do recenzji "Kantai Collection -KanColle-"
    Zuikaku ma tego samego artystę, co siostry Kongou, a rysownik Tone odpowiadał za klasę Sendai i Myoukou.
    A czemu Kaga nie lubi Zuikaku? Bo… załogi Kagi i 5. dywizjonu lotniskowców się nie kochały. Takie nawiązanie historyczne. Ogólnie wiele cech dziewczynek wynika z nawiązań historycznych.
  • Avatar
    Cthulhoo 12.05.2016 21:35
    Komentarz do recenzji "Kantai Collection -KanColle-"
    Nie było widać daszka ani twarzy… no, ale fakt. Mogło to po prostu oznaczać, że ktoś jej skręcił kark.
  • Avatar
    Cthulhoo 12.05.2016 20:20
    Komentarz do recenzji "Kantai Collection -KanColle-"
    Naka > Sendai
    PS: to prawda
  • Avatar
    Cthulhoo 12.05.2016 14:03
    Komentarz do recenzji "Kantai Collection -KanColle-"
    W 12. odcinku przez parę sekund były pokazane jej plecy.
  • Avatar
    Cthulhoo 12.05.2016 14:03
    Komentarz do recenzji "Kantai Collection -KanColle-"
    Kongou – bo engrishu, genki i ogólne jestestwo.
    Chikuma – bo jest słodką, młodszą siostrzyczką, a w dodatku na cudowny art na Kai Ni.

    A teraz szykuję pierścionek dla Ryuujou, bo uwielbiam jej kansai oraz charakter zachaczający o shounenowego głównego bohatera.
  • Avatar
    Cthulhoo 12.05.2016 08:59
    Re: Spostrzeżenia (teorie) po 6 odcinku
    Komentarz do recenzji "Re: Zero Kara Hajimeru Isekai Seikatsu"
    Spoko, najważniejsze, że nieporozumienie zostało wyjaśnione.
  • Avatar
    Cthulhoo 12.05.2016 08:58
    Re: Spostrzeżenia (teorie) po 6 odcinku
    Komentarz do recenzji "Re: Zero Kara Hajimeru Isekai Seikatsu"
    I ja także nie mówię tylko o rozwiązaniu, ale też i o konstrukcji intrygi. Podobnie jak Ty poprzez stwierdzenie „Jak dla mnie trzy ostatnie odcinki wykazują, że nie należy zbytnio kombinować i lepiej przyjąć najprostsze i najlogiczniejsze rozwiązania.” chciałeś zaakcentować to, że według Ciebie seria prowadzona jest w sposób liniowy, gdzie po kolei odsłaniane są kolejne elementy układanki, tak jak poprzez swoje stwierdzenie, że nie użyją tutaj przewidywalnych rozwiązań chcę powiedzieć, że nie należy przyzwyczajać się zanadto do obecnych hintów, które IMO jedynie służą do zmylenia widza.

    Jak już ktoś wspomniał w tym wątku: Zasada Brzytwy Ockhama, czyli bierzemy na początku jak najprostszy model i komplikujemy go dopiero wtedy, gdy nie pasuje do przesłanek. I wedle tej zasady nie mam podstaw, aby uważać, że ta intryga jest skonstruowana w inny sposób, niż to opisałem.

    Rozrywka =/= coś wyszukanego. Można skonstruować coś, co będzie zarówno odpowiednio wykonane, oryginalne, jak i dostarczające rozrywki. Tak też odbieram serię.

    Tylko wiesz… istnieje ta zła oryginalność, czyli próba za wszelką cenę wprowadzenia czegoś niesztampowego i oryginalnego, co kończy się obrażaniem logiki i zdrowego rozsądku.
    No i nie ma nic złego w liniowości i bazowania na schematach, o ile autor potrafi to przedstawić w świeży i ciekawy sposób. Na przykład takie Mondaiji­‑tachi Ameryki nie odkrywało, fabułe miało prostą jak budowę cepa, ale oglądało się to naprawdę świetnie.
  • Avatar
    Cthulhoo 12.05.2016 00:18
    Re: Spostrzeżenia (teorie) po 6 odcinku
    Komentarz do recenzji "Re: Zero Kara Hajimeru Isekai Seikatsu"
     kliknij: ukryte 

    Tylko, że wiesz… z tego zdania wynika tylko tyle, że  kliknij: ukryte  i nic więcej, a ja wskazałem na foreshadowing  kliknij: ukryte , a to dwie zupełnie inne rzeczy.

     kliknij: ukryte 

    Jeżeli chcesz znać prawdę, to (hardkorowy spoiler z LN Rokka no Yuusha, o którym nie było mowy w serii):
     kliknij: ukryte 

    Już mówię – otóż na ten moment nie mamy żadnego konkretnego faktu dotyczącego mojej teorii.

    Dlatego jestem do niej nastawiony bardzo sceptycznie, zwłaszcza że widzę więcej przeciw niż za.

     kliknij: ukryte 

     kliknij: ukryte 

    Być może, lecz ja zakładam, że seria zaprezentuje sobą coś więcej niż sztampowe i przewidywalne rozwiązanie intrygi.

    Eee… ale ja nie mówię o rozwiązaniu, tylko o sposobie prowadzenia, a to dwie zupełnie inne rzeczy. No i mamy do czynienia z serią rozrywkową, której zadaniem nie jest przełamywanie schematów, lecz… dostarczenie widzowi rozrywki.

    Ale wiesz, jeśli Ty powołujesz się na doświadczenie, to ja także mogę.

    Serio… odebrałeś to jako przechwałki, albo wyjazdy na ambicje? Brak mi słów.

    Grunt w tym, że nie w tym rzecz, żeby teraz się prześcigać/przechwalać, kto ma większe doświadczenie.

    Tak bardzo nie trafić w sedno…

    Wspominam o tym tylko ze względu na to, że jeśli już się z kimś dyskutuje, to wypadałoby przyjąć, że może mieć zarówno mniejszy staż od Ciebie, jak i też większy (w danej kwestii).

    Tylko wiesz… tu chodzi tylko i wyłącznie o wnioski…

    Tak tylko dopowiadam, że powoływanie się na własne doświadczenie jako tako argumentem także nie jest.

    Jak już pisałem… tu chodzi o wnioski. A te mówią same za siebie: im mniej się wybiega w przyszłość i im więcej bazuje się na tym, „co zostało powiedziane”, tym celniej się trafia. Tyle.
  • Avatar
    Cthulhoo 11.05.2016 23:36
    Re: Również kilka spostrzeżeń/teorii po 6 epku
    Komentarz do recenzji "Re: Zero Kara Hajimeru Isekai Seikatsu"
    Książki wychodzą, więc są dwie opcje:
    a) będzie miało to zakonczenie alternatywne bądź otwarte
    b) twórcy anime dogadali się z twórcą i zakończenie anime zbiegnie się z czasem z wydaniem ostatniego tomu i dostaniemy domkniętą historię, taką, jak sobie autor zaplanował.

    Ja jednak nastawiłbym się na opcję a).
  • Avatar
    Cthulhoo 11.05.2016 22:46
    Re: Również kilka spostrzeżeń/teorii po 6 epku
    Komentarz do recenzji "Re: Zero Kara Hajimeru Isekai Seikatsu"
    Tak, White Fox odwala kawał dobrej roboty przy tej serii i, znając poziom literacki paru LNek, byłbym skłonny założyć, iż wersja papierowa nie robiłaby na mnie takiego wrażenia. Z drugiej zaś strony adaptacja ma przewagę w postaci otoczki audiowizualnej, gdy książka musi bazować tylko na tekście.
  • Avatar
    Cthulhoo 11.05.2016 22:43
    Re: Spostrzeżenia (teorie) po 6 odcinku
    Komentarz do recenzji "Re: Zero Kara Hajimeru Isekai Seikatsu"
    Ale przecież wydaje mi się, że napisałem, iż Twoje argumenty nie są mnie w stanie przekonać.

    To nie argument w dyskusji.

     kliknij: ukryte 

     kliknij: ukryte 

    Ty negujesz wszystkie te możliwe analogie, wskazując na suchą analizę faktów

    Nie nieguję analogii, lecz podchodzę z bardzo dużą dozą nieufności do spekulacji, na które nie ma wystarczająco dużo hintów. Dlatego też uważam, że moja wcześniejsza teoria ma marne szanse na sprawdzenie się, bo w kolejnym odcinku nie było przesłanek, które mogłyby je potwierdzić.

    Ja staram się myśleć o krok do przodu i szukać pewnych pośrednich podpowiedzi, które mogą być zinterpretowane w inny sposób. Gdybym miał opierać się na suchych faktach, to w życiu nie założyłbym, że (spoiler – Rokka no Yuusha)

    Oj, ja po tej scenie już wiedziałem, kto jest siódmym, a seria to tylko potwierdziła :v

     kliknij: ukryte 

    I to jest to, co nazywam dopasowywanie faktów do teorii, bo czemu  kliknij: ukryte 

     kliknij: ukryte 

    Tylko wiesz… to podejście jest najlepsze w drodze do odszukania logicznego uzasadnienia. No i przyjrzyj się, jak to wygląda:
     kliknij: ukryte 
    Jak dla mnie trzy ostatnie odcinki wykazują, że nie należy zbytnio kombinować i lepiej przyjąć najprostsze i najlogiczniejsze rozwiązania.

    Ty to nazywasz bodajże „bazowaniem na tym, co nie zostało powiedziane” – można i tak, nie powiem, dość interesująca definicja.

    Lata dyskutowania na temat domysłów i spekulacji mnie tego nauczyły: zbytnie wybieganie poza treść prowadziło co prawda do zabawnych wniosku, ale bardzo rzadko miało odbicie w późniejszych wydarzeniach. Powiedziałbym wręcz, że nigdy nie miało ono odbicia w późniejszych wydarzeniach. Za to teorie zbudowane na solidnych hintach i przesłankach mają zwyczaj się sprawdzać, o ile autor umie w foreshadowing
  • Avatar
    Cthulhoo 11.05.2016 22:02
    Re: Również kilka spostrzeżeń/teorii po 6 epku
    Komentarz do recenzji "Re: Zero Kara Hajimeru Isekai Seikatsu"
    No tak, ale ten gmfakt, poza ociepleniem wizerunku Beatrice, niewiele nam daje.
    Po prostu: utwierdzają nas, że to jednak dobra osóbka, ale trochę asocjalna.
  • Avatar
    Cthulhoo 11.05.2016 21:57
    Re: Również kilka spostrzeżeń/teorii po 6 epku
    Komentarz do recenzji "Re: Zero Kara Hajimeru Isekai Seikatsu"
    Źle mnie zrozumiałeś, bo gore mnie nie kręci. Oglądam to, bo seria, mimo swoich wad, jest dobrze zrealizowana. Intryga potrafi zaciekawić, a sceny dramatyczne budzą emocje. A zgony Subaru traktuję jako bonus, bo nadal mnie on drażni.
    No i jest oczywiście potencjał dyskusyjny, co mnie cieszy, bo lubię komentować serie na bieżąco.
  • Avatar
    Cthulhoo 11.05.2016 21:30
    Re: Również kilka spostrzeżeń/teorii po 6 epku
    Komentarz do recenzji "Re: Zero Kara Hajimeru Isekai Seikatsu"
    W której dokładnie scenie? Bo nie zarejestrowałem takowej. Więc może to ja coś pominąłem, albo Ty coś źle zinterpretowałaś. Bo, jak już pisał Koogie,  kliknij: ukryte 
  • Avatar
    Cthulhoo 11.05.2016 21:26
    Re: Również kilka spostrzeżeń/teorii po 6 epku
    Komentarz do recenzji "Re: Zero Kara Hajimeru Isekai Seikatsu"
    Co do  kliknij: ukryte 

    Ogólnie serii cały czas mogę zarzucic to, o czym pisałem od samego początku, z drugiej zaś strony jest ona na tyle dobrze wyreżyserowana i zrealizowana, żepotrafi zaciekawić i trzymać w napięciu. Jak to już Koogie pisał: są tutaj emocje i widz to czuje. Ale i tak podczas zgonów Subaru odczuwam podobną radość, co przy wszelkich kontuzjach Botan z Anne­‑Happy xD
  • Avatar
    Cthulhoo 11.05.2016 21:10
    Re: Spostrzeżenia (teorie) po 6 odcinku
    Komentarz do recenzji "Re: Zero Kara Hajimeru Isekai Seikatsu"
    No tak, łątwiej jest bazować na tym, że nie zostało powiedziane, że coś nie miało miejsca, niż na informacjach z odcinków. No i nawet nie odniosłeś się do wytknięcia słabych stron twoich teorii. Tak się nie dyskutuje…
  • Avatar
    Cthulhoo 11.05.2016 11:49
    Re: Spostrzeżenia (teorie) po 6 odcinku
    Komentarz do recenzji "Re: Zero Kara Hajimeru Isekai Seikatsu"
    Beatrice to taka typowa kuudere, która wydaje się być bardzo nieprzystępna i często brutalna, ale… no właśnie, ma też tę swoją stronę dere.
  • Avatar
    Cthulhoo 11.05.2016 11:46
    Re: Spostrzeżenia (teorie) po 6 odcinku
    Komentarz do recenzji "Re: Zero Kara Hajimeru Isekai Seikatsu"
    Powiem w prost: twoja teoria bazuje na zbyt słabych przesłankach i na braku forshadowingu, żeby można było ją brać pod uwagę. Próbujesz w dodatku  kliknij: ukryte 
    Kolejna rzecz: próbujesz tworzyć offscreanowe fakty, gdy złotą zasadą jest „Kieruj się tylko tym, co przedstawili ci twórcy. A  kliknij: ukryte 
    No i najważniejsze:
     kliknij: ukryte 

    Reasumując:
    1)  kliknij: ukryte 

    2)  kliknij: ukryte 

    3)  kliknij: ukryte 
  • Avatar
    Cthulhoo 10.05.2016 23:37
    Re: ciekawe...
    Komentarz do recenzji "Re: Zero Kara Hajimeru Isekai Seikatsu"
    Twój tok rozumowania ma jeden problem, a mianowicie  kliknij: ukryte 

    No i, jeżeli twoja teoria ma jedną lukę:  kliknij: ukryte 

    W dodatku  kliknij: ukryte