Tanuki-Anime

Tanuki.pl

Wyszukiwarka recenzji

Studio JG

Komentarze

Cthulhoo

  • Avatar
    A
    Cthulhoo 24.03.2020 22:12
    Komentarz do recenzji "BNA"
    Na razie mogę stwierdzić, że seria jest ok, ale w sumie tylko ok. Nie to, żeby miał wobec niej jakieś większe oczekiwania, ale po cichu liczyłem, że będzie to bardzo pozytywne zaskoczenie. Niestety nie jest, co nie znaczy, że się tego źle nie ogląda. Wręcz przeciwnie. Lubię styl triggera i ta seria go jak najbardziej prezentuje, więc jest na co popatrzeć. Ot, taki solidny średniak, przy którym można fajnie spędzić czas, ale nic poza tym.
  • Avatar
    Cthulhoo 20.02.2020 22:52
    Re: Interpretacja.
    Komentarz do recenzji "Babylon"
    Tak, inaczej rozumiemy określenie „płytkości”, bo dla mnie stawianie nawet skomplikowanych i głębokich zagadnień nie uchroni przed nią, jeżeli ich realizacja jest jedynie powierzchowna i pozbawiona odpowiedniej wiedzy merytorycznej, aby ów kwestię rozwinąć. Otrzymujemy jedynie efekt wydmuszki, która na pierwszy rzut oka zachwyca i składania do przemyśleń i analiz, lecz w środku nie ma dosłownie nic. Jedynie piękna skorupka. I to też dla mnie jest płytkość. Ba, z drugiej strony barykady stoi sporo serii, które na pierwszy rzut oka wydają się tym, co zawsze, lecz przy bliższym poznaniu wychodzi, ile poważnych kwestii są w stanie dobrze i dojrzale omówić.

    Zaś spekulacje i przemyślenia podczas seansu… Podam pewien przykład. Powstała kiedyś doskonała, aczkolwiek niezamierzona komedia o wdzięcznym tytule „Another”. Seria głupia, słaba i bardziej śmieszna niż straszna, lecz również dała sporą pożywkę do dyskusji i spekulacji. Ale czy to znaczy, że nie była ona płytka? Otóż nie. Po prostu są gatunki, które są bardziej dyskusjogenne od innych. Ale to nie implikuje tego, że nie są one na pewno płytkie.
  • Avatar
    Cthulhoo 14.02.2020 12:10
    Komentarz do recenzji "Murenase! Seton Gakuen"
    No, innych zwierząt, przecież nie rośnie na drzewie. A że nie tłumaczą jego dokładnego źródła… to przecież komedia i pewne rzeczy mogą spokojnie pozostać umownymi.
  • Avatar
    Cthulhoo 14.02.2020 10:12
    Komentarz do recenzji "Murenase! Seton Gakuen"
    Bo to nie jest seria edukacyjna, tylko zwariowana komedia. I w tej roli sprawdza się znakomicie, zaś sam setting jest w pełni wykorzystywany właśnie do konstruowania gagów, które bardzo mocno bazują na cechach gatunkowych zwierząt, stereotypach i miejskich legendach  kliknij: ukryte . Tak pewne rzeczy są przejaskrawiane, lub też akcja na ekranie w bezczelny sposób zaprzecza słowom narratora  kliknij: ukryte . A wszystko to jest zrealizowane z głową i, co najważniejsze, autentycznie bawi. Oby więcej tak udanych komedii.
  • Avatar
    Cthulhoo 14.02.2020 10:05
    Komentarz do recenzji "Murenase! Seton Gakuen"
    Czym się żywią? Przecież była pokazana szkolna stołówka, gdzie można było zamówić wielki kawał surowego mięsa, więc to nie jest żadna tajemnica.
  • Avatar
    Cthulhoo 31.01.2020 11:39
    Re: Wymierające / zapomniane gatunki
    Komentarz do recenzji "Happy Sugar Life"
    Z tego, co słyszałem, to w serii pojawiają się halucynacje bohaterek, zaś jeśli twórca jest w stanie sprawnie zatrzeć granicę między fikcją, a rzeczywistością i pozostawić widza w niepewności, czy to się wydarzyło na prawdę, czy tylko się komuś przewidziało, to jak najbardziej można wtedy użyć klasyfikacji horror. Niemniej nie wiem, jak się ma to w przypadku tej serii.

    Z drugiej zaś strony klasyfikacja gatunkowa jest rzeczą mocno drugorzędną i raczej nie ma wpływu na opinię recenzenta. Plus nie należy zapominać, że recenzja to jedynie opinia autora poparta merytoryczną analizą dzieła. I tylko w takich kategoriach należy ją odbierać. Można się z nią nie zgadzać, można z nią polemizować, lecz również trzeba zaakceptować fakt, że ktoś może mieć odmienne zdanie od nas, nawet jeśli krytykuje coś, co nam osobiście się bardzo podobało. Zwłaszcza że, jak pisałem, to jedynie opinia jednej osoby, a nie jedynie słuszna ocena dzieła.
  • Avatar
    Cthulhoo 30.01.2020 11:57
    Re: Wymierające / zapomniane gatunki
    Komentarz do recenzji "Happy Sugar Life"
    Dreszczowiec (z ang. thriller) – rodzaj utworu sensacyjnego, powieści, filmu lub serialu telewizyjnego, mającego wywołać u czytelnika bądź widza dreszcz emocji. Wykorzystuje on napięcie, niepewność i tajemniczość jako główne elementy utworu.

    Horror, fantastyka grozy – odmiana fantastyki polegająca na budowaniu świata przedstawionego na wzór rzeczywistości i praw nią rządzących po to, aby wprowadzić w jego obręb zjawiska kwestionujące te prawa i nie dające się wytłumaczyć bez odwoływania się do zjawisk nadprzyrodzonych.

    W praktyce oznacza to tyle, że, jeśli w utworze mającym wywołać dreszczyk emocji, pojawiają się zjawiska niewyjaśnione bądź też fantastyczne (wampiry, duchy, prastarzy bogowie), to jest to horror. Jeżeli nie: to jest to thriller. Dlatego klasyfikacja tej serii jako horror jest jak najbardziej poprawne. No i nie zapominajmy, że granica między horrorem a thrillerem jest bardzo płynna.

    Do tego tagi dla mnie stanowią jedynie obligatoryjne szufladki mające jedynie wstępnie zaklasyfikować dany utwór i same w sobie nie są żadnym wyznacznikiem dla późniejszej analizy i oceny, którą jest recenzja. Stanowią więc one wstępny zarys tego, z czym widz będzie miał do czynienia i do tego bardzo uogólniony i często nieprecyzyjny, gdyż gro serii wymyka się prostej klasyfikacji.
  • Avatar
    Cthulhoo 30.01.2020 00:05
    Re: Rozprawa
    Komentarz do recenzji "Babylon"
    Nie, wystarczyłoby żeby anime było dobre, a nie „dobre”.
  • Avatar
    Cthulhoo 9.07.2019 22:43
    Re: pytanko
    Komentarz do recenzji "Lord El-Melloi II Sei no Jikenbo: Rail Zeppelin Grace Note"
    Tu się zgodzę, on był wyraźną zaletą, ale niestety tylko jedyną.
  • Avatar
    Cthulhoo 8.07.2019 23:22
    Re: pytanko
    Komentarz do recenzji "Lord El-Melloi II Sei no Jikenbo: Rail Zeppelin Grace Note"
    Widziałem pierwszy ep, który był wierną adaptacją prologu gry. Jak my z tego pialiśmy na Sylwestrze xD Zwłaszcza ze  kliknij: ukryte 
  • Avatar
    Cthulhoo 8.07.2019 21:49
    Re: pytanko
    Komentarz do recenzji "Lord El-Melloi II Sei no Jikenbo: Rail Zeppelin Grace Note"
    Spokojnie, to niezależna historia + reszty tworów pokroju Apocryphy, Last Encore czy Grand Ordera po prostu nie warto tykać dwumetrowym kijem przez grubą szmatę, bo to totalne badziewia.
  • Avatar
    Cthulhoo 7.07.2019 15:32
    Komentarz do recenzji "Granbelm"
    Ja też nie czytałem, po prostu to widzę
  • Avatar
    Cthulhoo 7.07.2019 05:28
    Komentarz do recenzji "Lord El-Melloi II Sei no Jikenbo: Rail Zeppelin Grace Note"
    Nie wiem, co to ma wspólnego z chwaleniem mimiki postaci, ale już lata temu przyzwyczaiłem się do takiego, upośledzonego rozumowania części ludzi, więc who cares?
  • Avatar
    A
    Cthulhoo 6.07.2019 23:27
    Komentarz do recenzji "Lord El-Melloi II Sei no Jikenbo: Rail Zeppelin Grace Note"
    Co tam fabuła? Nawet nie zwracałem na nią uwagę tylko czekałem na kolejne ujęcia na słodką i psychopatyczną mimikę loli Reines. No cóż, w kolejnych odcinkach będzie już starsza, ale mam nadzieję, że nie pozbawi jej to arsenału minek, a, im więcej ich będzie, tym lepiej dla serii.
  • Avatar
    Cthulhoo 6.07.2019 22:19
    Komentarz do recenzji "Granbelm"
    Ok, przypomniałem sobie hasło xD
  • Avatar
    A
    Cthulhoo 6.07.2019 22:18
    Komentarz do recenzji "Joshikousei no Mudazukai"
    Jak dla mnie to próba stworzenia inteligentnej komedii, która na próbie się zakończyła
  • Avatar
    Cthulhoo 20.09.2018 09:47
    Komentarz do recenzji "Overlord III"
    Tak, trzeci sezon leży i kwiczy w kwestii wykonania. Zawsze uważałem Madhouse za w miarę solidnych rzemieślników, lecz moja opinia o nich strasznie spadła.
  • Avatar
    Cthulhoo 20.09.2018 09:45
    Komentarz do recenzji "Overlord III"
    Akurat ta scena była fillerem, który nie pojawia się w książce.
    Do tego, nawet gdyby Aiz srogo sfailował, to i tak NPCe nie odczytałyby tego za fail, tylko za zaplanowane działanie, bo… cóż, są oni bezgranicznie i ślepo lojalni, co z resztą samego Aiza dobija.
  • Avatar
    Cthulhoo 7.07.2017 22:25
    Re: Budzi nadzieje
    Komentarz do recenzji "Fate/Apocrypha"
    Ja niestety nie muszę pauzować. Po prostu to widzę, bez względu na to, czy chcę, czy też nie chcę :/
    Więc te sztuczki, bez względu jakby dobre nie były, nie są w stanie ukryć braków w animacji postaci.
  • Avatar
    Cthulhoo 7.07.2017 08:02
    Re: Budzi nadzieje
    Komentarz do recenzji "Fate/Apocrypha"
    Zaś dla reszty, która lepiej się przyjrzy, animacja odstaje poziomem nawet od serii o niższym budżecie.
  • Avatar
    Cthulhoo 7.07.2017 07:59
    Re: Budzi nadzieje
    Komentarz do recenzji "Fate/Apocrypha"
    Hibike! Euphonium
  • Avatar
    Cthulhoo 6.07.2017 23:06
    Re: Budzi nadzieje
    Komentarz do recenzji "Fate/Apocrypha"
    Tutaj się nie zgodzę. Efekty komputerowe i zabawy kamerą to zabiegi łatwiejsze w realizacji i jedynie kamuflujące braki, zaś bardziej spostrzegawcza osoba i tak zauważy niedoróbstwa w animacji.
    Ufo mogę pichwalić za wiele rzeczy, jak jakość teł, ilość szczegółów i dobre zastosowanie efektów komputerowych. Ale nie za animację, bo ona stanowi najsłabszy punkt strony technicznej ich fejtowych adaptacji. To, że kamera rusza się wokół nieruchomego modelu postaci, nie zmienis faktu, że on się nie rusza, innymi słowy: nie jest zanimowany.
  • Avatar
    Cthulhoo 6.07.2017 23:00
    Re: Budzi nadzieje
    Komentarz do recenzji "Fate/Apocrypha"
    Nie, wysokiej klasy animacja to duża ilość klatek i płynność ruchu, a ufo tego nie ma.
  • Avatar
    Cthulhoo 6.07.2017 16:18
    Re: Budzi nadzieje
    Komentarz do recenzji "Fate/Apocrypha"
    Ufo strasznie oszukuje. Wstawiają dużo efektów mających zakamuflować braki animacyjne, niską ilość klatek i zapętlenia. Zero nie było wyjątkiem. Fakt, na pietwszy rzut oka wszystko wygląda spoko, ale jak się człowiek lepiej przyjrzy, dostrzega spore braki w animacji, które zostały po prostu bardzo umiejętnie zakryte.
  • Avatar
    Cthulhoo 5.07.2017 21:48
    Re: Budzi nadzieje
    Komentarz do recenzji "Fate/Apocrypha"
    Fate/Zero cudowne pod względem strony technicznej? XD
    A od kiedy zmniejszona ilość klatek i kamuflowanie braku animacji poprzez ruch kamery i efekty komputerowe to cydowna strona techniczna? XD