Tanuki-Anime

Tanuki.pl

Wyszukiwarka recenzji

Zapraszamy na Discord!

Komentarze

Cthulhoo

  • Avatar
    Cthulhoo 6.06.2014 17:55
    Re: >tanuki
    Komentarz do recenzji "Aoki Hagane no Arpeggio -Ars Nova-"
    Widzę, że dalej nie rozumiesz. Trudno, ja się nie będę powtarzał :P
  • Avatar
    Cthulhoo 6.06.2014 17:12
    Re: >tanuki
    Komentarz do recenzji "Aoki Hagane no Arpeggio -Ars Nova-"
    No i protip: gdybym oceniał tylko pod tym kątem, to dałbym Elfen Lied 10/10, bo genialna komedia to była :P
  • Avatar
    Cthulhoo 6.06.2014 17:10
    Re: >tanuki
    Komentarz do recenzji "Aoki Hagane no Arpeggio -Ars Nova-"
    Tylko ciekawe, dlaczego Kongou górowała nad Ioną w walce podwodnej.

    Pokaż mi, w którym miejscu radziła sobie lepiej pod wodą od Iony.
    Protip: trzymanie stałego kierunku i ładowanie GC to nie jest radzenie sobie pod wodą :P

    Jeśli faktycznie tak było, to powinienem jeszcze ocenę obniżyć, bo tutaj motyw nabywania samoświadomości został zrealizowany o wiele gorzej, niż w mangowym GITSie, a tam był zupełnym bełkotem bez krzty sensu.

    Jednak o tym nawet nie wspomniałeś, mimo że stanowiło to bardzo istotny element serii :P
  • Avatar
    Cthulhoo 6.06.2014 17:06
    Re: >tanuki
    Komentarz do recenzji "Aoki Hagane no Arpeggio -Ars Nova-"
    Widzę, że dalej nie rozumiesz. Trudno, ja się nie będę powtarzał :P
  • Avatar
    Cthulhoo 6.06.2014 11:30
    Re: GJ-bu@
    Komentarz do recenzji "GJ-bu@"
    Niestety, ale nie mogę się zgodzić, a OAVka prezentowała dużo niższy poziom niż seria TV, a zwłaszcza druga połowa.
  • Avatar
    Cthulhoo 5.06.2014 23:35
    Re: >tanuki
    Komentarz do recenzji "Aoki Hagane no Arpeggio -Ars Nova-"
    Wiesz… jest jeden problem:
    jedyne, czego oczekuję od serii, to godziwej rozrywki. Nie tworzę natomiast swoich wizji tego, jak ma ona wyglądać, bo mija się to z celem :P
  • Avatar
    Cthulhoo 5.06.2014 23:27
    Re: >tanuki
    Komentarz do recenzji "Aoki Hagane no Arpeggio -Ars Nova-"
    Dobrze, ale po co je w takim razie dzielono na okręty podwodne i inne, skoro to ostatecznie nie miało sensu? I dlaczego akurat wygladały tak, a nie inaczej? To można było sensownie wytłumaczyć nie naruszając już istniejących założeń. Bo niestety, ale wygląd taki, a nie inny, bez uzasadnienia, nadal do czegoś zobowiązuje. Nie mam nic do tego, jak te bitwy wyglądaly, ale jak przebiegały. A przebiegały tak, że cały koncept statków wydawał się wciśnięty na siłę, by udobruchać miłośników marynarki. I to nieudolnie.

    Scena, jak Takao nurkuje i komentarz, że pod wodą stoi na przegranej pozycji w starciu z I 400 i I 402, które lepiej sobie radzą w takich warunkach. Innymi słowy: tym statku w dalszym ciągu miał znaczenie.

    Tak, ale te rzeczy zupełnie wypaczają to, co było budowane od początku. I bitwa na plaży wyraźnie pokazała, że siła ognia i obrony między dziewczętami ze statkiem i bez nie jest wcale tak różna. I tu się chyba pojawia kolejny problem, czyli poziom mocy zależny od aktualnych potrzeb fabularnych.

    Jak to wypaczały, skoro były od początku, tylko że potem w większej ilości? Poza tym… Hyuuga ufortyfikowała całą wyspę i korzystała z zamontowanych tan systemów obronnych sterowanych przez Mental Model, nie z samego Mental Modelu, a jako, że Ise­‑class BB jest dużo lepiej opancerzony od Kongou­‑class FBB (ale za to wolniejszy i mniej mobilny), to wytrzymała całkiem sporo).

    Wytłumacz mi więc, jakie założenia postawiono przed Arpeggio.

    Już to pisałem w komentarzu powyżej: ewolucja z broni do istoty świadomej, którą jako pierwsza zaczęła przechodzić Iona. Cały ten konflikt militarny stanowi tło do tego :P

    Tym bardziej, że ja nic wybitnie różnego od tego, co na pierwszy rzut oka po arpeggio widać, nie wymagam. Skoro ktoś mi daje jasny podział na to, że będą statki różnych typów, to ja oczekuję, że będzie się tego podziału trzymał. Niech se strzelają laserami, rakietami i czym tam chcą. Ale w chwili, gdy każdy może robić to samo, to cała zabawa idzie na dno. Mamy jakieś pozory, okrętów, skądś się one wzięły. Czego mam oczekiwać po serii, gdzie na wszystkich grafikach mam statki nawodne, a nie kosmiczne?

    To oglądałes nieuważnie i nie czytałeś dokładnie dialogów. Przy scenie, jak Takao chciała zanurkować było wyraźnie powiedziane, że nie będzie miała takiej samej mobliności co na powierzchni i będzie bardzo łatwym łupem dla na I 400 i I 402 przystosowanych do podwodnych walk, w dodatku BBki miały dużą większą siłę ognia od innych jednostek, a pancerna Hyuuga była pancerna (pancerz miejscami przekraczał 300 mm).
  • Avatar
    Cthulhoo 5.06.2014 22:26
    Re: >tanuki
    Komentarz do recenzji "Aoki Hagane no Arpeggio -Ars Nova-"
    To oczywiste, że będzie się spodziewal ciekawych bitew morskich. Dyskoteka jest ostatnią rzeczą, o jakiej by pomyślał.

    Szkoda tylko, że od pierwszych sekund wiadomo, że Fleet of Fog to nie jest standardowa flota morska, lecz super nowoczesna broń strzelająca laserami i za nim nająca sobie standardowe okręty, po których po prostu przepływa. Jeżeli po tej scenie nadal uważałeś, że będziesz miał do czynienia ze standardowymi bitwami morskimi, to nie mamy o czym rozmawiać.

    To nawet nie jest oczekiwanie, to realizacja założeń. Pokazujemy widzowi jakiś motyw na starcie i go realizujemy, bo poczuł się zaciekawiony i chce oglądać to dalej.

    Ale to, co było później, było konsekwencją tego, co było na starcie: to nie były zwykłe okręty z konwencjonalną bronią, tylko super nowoczesne jednostki wyglądające tylko jak statki z II WŚ :P

    Nie można zrobić tak, że tworzymy motyw, a potem do piachu z nim, bo przecież tak miało być, to on oczekiwal nie wiadomo czego. Cóż za głupi widz, czego on w ogóle chciał!?

    Ale co poszło do piachu? Przecież wyraźnie było powiedziane, iż FoF dostało rozkazy ograniczyć swoją ekspansję tylko do mórz, a poza tym ich Mental Models, mimo że same w sobie były bardzo niebezpieczne, nie miały takiej siły ognia, co statki (GC, torpedy, działa, rakiety. Vide: scena w willi, gdzie jedna salwa z missli I 401 zrobiła w sekundę tyle, co MM Haruny przez połowę odcinka).
    A poza tym to, że Mental Models do słabych nie należały zostało już zahintowane dużo wcześniej, gdy:
    -> Iona zapytała się na cmentarzu, czy ma zrobić z żołnierzami porządek,
    -> gdy zdecydowali się opuścić kolację i odpłynąć,

    Innymi slowy: czepiasz się rzeczy, na które były przesłanki od samego początku, a że nie zwróciłeś na to uwagi? To twoj problem, nie mój.

    Ktulu, w taki sposób każde anime jest dobre.

    Nieśmieszna komedia nigdy nie będzie dobra, tak samo jak niestraszny horror, bo nie spełniają swoich podstawowych założeń. Jeżeli natomiast widz oczekuje od komedii dramatu i krytykuję ją, bo takowego nie dostał, to coś jest nie tak z oczekiwaniami widza a nie z serią :P

    czegoś widzu oczekiwał? Dobrego anime?

    I takie dostałem :P

    Nie, ono miało być badziewiaste!

    Ej, studio Asylum z założenia tworzy badziewne filmy i im to bardzo dobrze wychodzi xD

    Nie oceniaj go przez pryzmat tego, że chciałeś dobre anime, ono miało takie być i do doceń!

    Szkoda, że gdzieś mi przepadł Reiozaur, chętnie bym ci go wkleił :3
  • Avatar
    Cthulhoo 5.06.2014 21:10
    Re: >tanuki
    Komentarz do recenzji "Aoki Hagane no Arpeggio -Ars Nova-"
    I? Ciągle jest to osobne dzieło i należy to tak potraktować, lecz zarazem wypada zaznaczyć, że jest to bardzo luźna adaptacja mangi :P

    A skoro akcja skupia się na czymś innym, niż się oczekiwało… trzeba to przeboleć i ocenić serię pod kątem tego, co ona oferuje i jak się z tego wywiązała, a przy okazji uzmysłowić widzowi, z czym to się je :P
  • Avatar
    Cthulhoo 5.06.2014 21:01
    Re: >tanuki
    Komentarz do recenzji "Aoki Hagane no Arpeggio -Ars Nova-"
    A czy ja tu mówię o odbiorze anime, czy o tym, że ten konkretny fragment recenzji mija się z prawdą i wprowadza widza w błąd?
  • Avatar
    Cthulhoo 5.06.2014 20:54
    Re: >tanuki
    Komentarz do recenzji "Aoki Hagane no Arpeggio -Ars Nova-"
    Parafrazując ciebie:
    Anime stanowi osobne dzieło :P
  • Avatar
    Cthulhoo 5.06.2014 20:44
    Re: >tanuki
    Komentarz do recenzji "Aoki Hagane no Arpeggio -Ars Nova-"
    Nie. Idąc tym tokiem rozumowania rozliczamy anime z tego, co nam ma do zaoferowania i na tej podstawie ganimy je bądź chwalimy. Nie krytykujemy natomiast serii za to, że jego założenia odbiegają od naszych wyobrażeń na ich temat :P
  • Avatar
    Cthulhoo 5.06.2014 20:39
    Re: >tanuki
    Komentarz do recenzji "Aoki Hagane no Arpeggio -Ars Nova-"
    Stworzyłeś, gdyż według twojej recenzji Iona ma największą siłę ognia i tylko dzięki temu wygrywa. A to nie jest prawda, gdyż takową przewagę miała tylko w jednym, nic nie znaczącym starciu. W inych sytuacjach przewaga była po stronie przeciwniczek, vide:
    Takao
    Kongou & Kirishima
    Kongou & Maya

    A jak przeciwniczki o większej sile rażenia użyly fortelu (I 400 i I 402), to…
    A co do rewanżu: tu nadal nie było rażącej różnicy w sile na korzyść Iony i ciągle musieli kombinować, żeby nie nadziać się na random torpedy.

    No i ja ci daję przykłady, ty rzucasz ogólnikami, gdyż… każdy rzucony przykład byłby narażony na podważenie, czego ty do tej pory nie byłeś w stanie zrobić.
  • Avatar
    Cthulhoo 5.06.2014 20:30
    Re: >tanuki
    Komentarz do recenzji "Aoki Hagane no Arpeggio -Ars Nova-"
    Nie, nie wymyka się, lecz z jednej się zgodzę: ocena wzięta z księżyca nie ma żadnej wartości merytorycznej :P
  • Avatar
    Cthulhoo 5.06.2014 20:28
    Re: >tanuki
    Komentarz do recenzji "Aoki Hagane no Arpeggio -Ars Nova-"
    Czyli oceniasz anime nie poprzez pryzmat tego, jakim jest, tylko jakim ty chciałbyś go widzieć, a to nie ma nic wspólnego z rzetelnością, której najbardziej wymagam od recenzji, a której w tej konkretnej nie uświadczyłem :P
  • Avatar
    Cthulhoo 5.06.2014 20:23
    Re: >tanuki
    Komentarz do recenzji "Aoki Hagane no Arpeggio -Ars Nova-"
    Nie każda interpretacja jest dobra, zwłaszcza że można takową bardzo łatwo podważysz wspomnianymi definicjami ocen, które zostały podane na tanuki :P
    Ja również mogę nazywać biały kolor czarnym, lecz nie oznacza to, iż jest to poprawne :P
  • Avatar
    Cthulhoo 5.06.2014 20:21
    Re: >tanuki
    Komentarz do recenzji "Aoki Hagane no Arpeggio -Ars Nova-"
    Nie, wystarczy po prostu nie tworzyć faktów, tylko trzymać się tego, co jest w anime, czego ty nie zrobiłeś. A jeżeli nie widzisz w tym nic złego, to nie mamy o czym rozmawiać :P
  • Avatar
    Cthulhoo 5.06.2014 20:04
    Re: >tanuki
    Komentarz do recenzji "Aoki Hagane no Arpeggio -Ars Nova-"
    4/10 jest bliżej środka niż skrajności :P
    Poza tym: ty podałeś przykład oceny 2/10 przy recenzji pochwalnej, co nijak się ma do twoich późniejszych wypowiedzi :P
  • Avatar
    Cthulhoo 5.06.2014 20:02
    Re: >tanuki
    Komentarz do recenzji "Aoki Hagane no Arpeggio -Ars Nova-"
    Założeniem jest to, że:
    -> okręty Fleet of Fog wyglądają jak statki z okresu II WŚ
    -> ich poziom zaawansowania technologicznego jest dużo większy niż ten, którym dysponują ludzie.

    Ja tu nie widzę braku konsekwencji, zwłaszcza że od początku nikt nie obiecywał, że te okręty mają takie same właściwości, co standardowa flora cesarskiej Japonii :P

    Ja tu widzę jedną rzecz: oczekiwałes czegoś innego niż dostałeś, lecz mimo wszystko nadal chcesz oceniać serię przez pryzmat swoich własnych wyobrażeń, a nie tego, co zaoferowali ci twórcy. I to już nie pierwszy raz :P
  • Avatar
    Cthulhoo 5.06.2014 19:57
    Re: >tanuki
    Komentarz do recenzji "Aoki Hagane no Arpeggio -Ars Nova-"
    Jednakże nie świadczy to wcale dobrze o recenzji, która powinna być rzetelna i pisać jak jest, a nie tak, żeby autorowi tekstu było wygodniej obronić swoją tezę :P
  • Avatar
    Cthulhoo 5.06.2014 19:53
    Re: >tanuki
    Komentarz do recenzji "Aoki Hagane no Arpeggio -Ars Nova-"
    Tak, ale w przypadku tej samej skali interpretacja, przynajmniej w teorii, jest taka sama. problem tworzy się dlatego, że ludzie stosują skalę na swój własny sposób. CO tylko podkreśla, jak bardzo mało miarodajne są oceny punktowe.

    To, że niektórzy nie umieją korzystać ze skali, nie jest argumentem, że nie ma ona sensu :P

    Ich strata. Traktuję oceny cyferkowe mocno po macoszemu.

    Raczej niewielka :P

    Takie było moje założenie.

    Aha, czyli twoim założeniem było, żeby ludzie nie czytali tego tekstu. To po co go pisałeś?
  • Avatar
    Cthulhoo 5.06.2014 19:45
    Re: >tanuki
    Komentarz do recenzji "Aoki Hagane no Arpeggio -Ars Nova-"
    Bo.. takie były założenia serii?
    A ich, cytując ciebie, się nie ocenia.
  • Avatar
    Cthulhoo 5.06.2014 19:43
    Re: >tanuki
    Komentarz do recenzji "Aoki Hagane no Arpeggio -Ars Nova-"
    Miło, że się do tego przyznajesz :P
  • Avatar
    Cthulhoo 5.06.2014 19:13
    Re: >tanuki
    Komentarz do recenzji "Aoki Hagane no Arpeggio -Ars Nova-"
    A ja zawsze sądziłem, że sednem istneinia łodzi podwodnych jest skrycie, atak i ucieczka, a nie otwarta bitwa.

    Mógłbyś tego użyć za zarzut, gdybyśmy mieli do czynienia z klasycznymi okrętami z czasów II WŚ, ale tak nie było :P
  • Avatar
    Cthulhoo 5.06.2014 19:11
    Re: >tanuki
    Komentarz do recenzji "Aoki Hagane no Arpeggio -Ars Nova-"
    Aha, czyli łatwiej było skłamać, niż ocenić.
    Good job :P