Tanuki-Anime

Tanuki.pl

Wyszukiwarka recenzji

Otaku.pl

Komentarze

blob

  • Avatar
    A
    blob 18.01.2020 13:08
    Odc 77
    Komentarz do recenzji "Boku no Hero Academia [2019]"
    Ale jaja! Twórcy anime oficjalnie przyznali się do błędu w adaptacji, bo oto odcinek 77 zaczyna się jak w pysk strzelił od  kliknij: ukryte .

    Respect! Jestem zadowolony bo to chyba jedyny taki przypadek w anime (jaki pamiętam) kiedy to czego się upierdliwie czepiałem zostało tak szybko naprawione :)
  • Avatar
    blob 12.01.2020 13:07
    Re: Boku no Hero Academia 4 po 13 odcinku
    Komentarz do recenzji "Boku no Hero Academia [2019]"
    Małe sprostowanie:  kliknij: ukryte .
  • Avatar
    blob 12.01.2020 13:02
    Re: Boku no Hero Academia 4 po 13 odcinku
    Komentarz do recenzji "Boku no Hero Academia [2019]"
    Nie nie wyjaśnią. Jest to „interpretacja” tej sceny, chcieli nadać jej większego wow, żeby była dynamiczniejsza (choć moim zdaniem wersja z mangi wcale nie była gorsza). Zastanawiałem się jeszcze nad tą sceną i generalnie próbowałem to jeszcze jakoś wytłumaczyć:
     kliknij: ukryte 

    Dlaczego tak truje te scenę? Niestety już tak mam że wolę gdy materiał z anime trzyma się źródła, zwłaszcza gdy zmieniona jest tak że nie ma sensu, bo wkurza mnie gdy masz coś „podane na tacy”, a interpretujesz to tak że wychodzi bezsens… no już tak mam, sorry.
  • Avatar
    A
    blob 11.01.2020 18:44
    Komentarz do recenzji "Ishuzoku Reviewers"
    Lol, ktoś wreszcie musiał wypuścić takie anime :D (anime, nie hentai)
  • Avatar
    A
    blob 11.01.2020 13:19
    Komentarz do recenzji "Infinite Dendrogram"
    Bajka generyczna, ale akurat mechanika samej gry dosyć ciekawa np. że po „śmierci w grze” nie możesz się zalogować przez 24h, lub NPC umierają jeśli nie wypełnisz questa w stylu „uratuj NPC”. Z drugiej strony jak takie questy mają działać gdzie masz np. 100 tyś. jednocześnie zalogowanych użytkowników i to np. takich którzy wolą się wygłupiać zamiast grzecznie wykonywać questy?
  • Avatar
    A
    blob 11.01.2020 12:43
    Komentarz do recenzji "Boku no Hero Academia [2019]"
    Jak można się było domyślić odcinek z  kliknij: ukryte  był i epicki i emocjonalny, natomiast nie mogę zrozumieć dlaczego  kliknij: ukryte . Może czegoś nie zauważyłem? Może czepiam się pierdół (choć nie ukrywam, że czekałem na tę walkę)? Zakładam, że twórcy chcieli żeby wyglądało to efekciarsko i to im się udało, ale w konsekwencji stworzyli pewną niekonsekwencję i spaprali te scenę :D
  • Avatar
    A
    blob 9.01.2020 00:30
    Komentarz do recenzji "Majutsushi Orphen Hagure Tabi"
    Nostalgiczny powiew anime z dawnych lat. Oryginalnego Orphena za dobrze nie pamiętam więc nie wiem ile to ma wspólnego z pierwowzorem.

    Tak więc mamy obowiązkowych i irytujących przydupasów (jak dla mnie mogli by wywalić te postacie, bo już mnie wkurzają), natarczywą panienkę która pewnie będzie się ciągle pakować w kłopoty itd. Bohater mimo że wymiatacz oczywiście jest nieudacznikiem i biedakiem. No i ta chaotyczna fabuła (pakowanie się w kłopoty, zmiany tonu z komediowego na dramat, wspomnień czar itd)

    Tak jak mówię, seria w starym stylu. Zobaczę czy będę dalej oglądał, bo w sumie to nie tęsknie za tymi niektórymi kliszowymi motywami z lat 90­‑tych…
  • Avatar
    A
    blob 6.01.2020 17:51
    Komentarz do recenzji "Somali to Mori no Kami-sama"
    Intrygująca seria w intrygującym, bajkowym świecie. Tyle można a razie powiedzieć. Trochę irytuje postać dzieciaka póki co, ale jest raczej niezbędna dla serii.

    Na razie zapowiada się że będzie to spokojna opowieść drogi, chociaż wrogość świata wobec ludzi i sama postać tego golema być może zwiastują, że będzie tu trochę akcji…
  • Avatar
    blob 30.12.2019 15:56
    Re: Sword Art Online: Alicization - War of Underworld po 12 odcinku (koniec)
    Komentarz do recenzji "Sword Art Online: Alicization - War of Underworld"
    Alicyzacja to dla mnie największy wtf w historii tego cyklu. Słyszałem pochlebstwa a to dla mnie największy gniot w tej kolekcji.

    Przyznaję, sam broniłem pierwotnego SAO, wdawałem się nawet w ostre dyskusje tu na tej stronie. Ale sama koncepcja, wykonanie i niektóre, tzw „feel good” momenty powodowały że swego czasu ta seria naprawdę robiła na mnie dobre wrażenie. Trzeba pamiętać też że zupełnie inaczej patrzy się na SAO po tym jak widziało się już wiele podobnych dzieł po tym jak owa seria rozpoczęła modę na takowe. Niemniej dalej twierdzę że o ile seria w gruncie rzeczy była mokrym snem geeka, to robiła to dobrze.

    Niemniej im dalej w las tym ciemniej, każda kolejna seria była coraz gorsza, a autorowi w niektórych momentach „odcina prąd”, co szczególnie widać np. po tym jak często lubi wpychać motywy seksualne lub gwałtów (no i oczywiście zawsze to pokrzywione i śliniące się gęby antagonistów). Serio, to jakaś obsesja chyba. A to tylko jeden przykład bo wszyscy wiemy że jest więcej takich wtórnych głupotek które charakteryzują kolejne części w tym uniwersum… a już wywód o tym jakie to MMORPG wspaniałe i jak trzeba bronić tego świata nakama powerem pachnie dla mnie albo czymś sponsorowanym albo nawiedzoną wiarą w to co się mówi. Whateva.

    Ale jak przedmówcy wspomnieli: cukierek ładnie opakowany to i popatrzeć można, moby się fajnie tłuką :)
  • Avatar
    blob 30.12.2019 15:42
    Re: 12
    Komentarz do recenzji "Sword Art Online: Alicization - War of Underworld"
    Zauważyłem że temu cyklowi odwala kiedy tylko pojawia się Asuna lub Kirito :P
  • Avatar
    blob 30.12.2019 08:58
    Re: Ep 24
    Komentarz do recenzji "Vinland Saga"
    W pozytywnym czy negatywnym sensie?
  • Avatar
    A
    blob 29.12.2019 22:00
    Komentarz do recenzji "Vinland Saga"
    Bardzo dobra i niepowtarzalna seria. Raczej nie znajdziesz wśród animców niczego podobnego. Twórcy też odwalili dobrą robotę przy tej adaptacji. Grafika bardzo dobra a momentami fantastyczna. Nie mówiąc już o muzyce.

    Najsłabszym elementem bez wątpienia MC, bo trochę ciężko lubić wiecznie wkurzonego nastolatka który morduje wszystkich wokół :P No ale z drugiej strony trzeba go niejako zrozumieć: brutalnie zabrano mu dzieciństwo i niewinność, właściwie musiał wychowywać się sam i to na wpół dziko. Od pewnego momentu życia właściwie nikogo nie obchodził jego los ( kliknij: ukryte ). Zemsta stała się jedynym celem w życiu Thorfinna. On po prostu nie widzi nic innego poza nią, co zwłaszcza dobrze pokazane jest w ostatnich odcinkach.

    Niemniej tak jak powiedziałem wcześniej, wydaje mi się że póki co Thorfinn jest tylko wymówką do pokazywania wydarzeń wokół niego, a kto go nie lubi może skupić się na innych rzeczach, bo seria ma innych ciekawych bohaterów.
  • Avatar
    blob 28.12.2019 13:41
    Komentarz do recenzji "En'en no Shouboutai"
    Peugot 206 też był więc chyba nie tylko włoskie :P
  • Avatar
    blob 28.12.2019 13:06
    Re: Odc. 74
    Komentarz do recenzji "Boku no Hero Academia [2019]"
    No wogóle jakoś cicho na tanuku, czasem mi się wydaje że faktycznie piszę sam do siebie i to w sumie już pod kilkoma anime…

    Wiadomo, ruch jest wtedy gdy ludzie się żrą więc może wrzucę jakiś komentarz w stylu „co, tylko 8.25 na MAL­‑u!? Powinno być 9.5!”.
  • Avatar
    A
    blob 28.12.2019 12:59
    Komentarz do recenzji "En'en no Shouboutai"
    Bardzo dobra seria, która pewnie stanie się klasykiem.

    Fajny pomysł (strażacy vs demony ognia i tajemnicze zakony religijne), dobrze zrealizowany i ciekawy koncept świata post­‑apo i bohaterowie których nie da się nie lubić (MC który wygląda na oszołoma na pierwszy rzut oka, ale tak naprawdę to dobrze ogarnięty kolo). W sumie nie wiem czy w kompani 8 jest ktoś kogo bym nie lubił, nie mówiąc już o postaciach drugoplanowych… Nawet antagoniści ciekawi. No i wszystko okraszone dobrą, a momentami świetną grafiką (efekty, dynamika walk, tła) i kreską, a praktycznie zawsze świetną muzyką (pierwszy OP i ED, ach!). Seria ma też specyficzny klimat, w sumie bliżej jej chyba do zachodnich animacji. Ciekawe jest też kadrowanie niektórych scen, niczym w jakimś anime Shaft­‑a. Nie zabrakło scen które chce się oglądać wiele razy (np.  kliknij: ukryte ).

    Jak dla mnie byłoby chyba nawet i 10/10 gdyby nie wyraźny spadek jakości gdzieś pośrodku (głównie arc z Vulcanem który wdg mnie był po prostu słaby i graficznie i fabularnie).

    Mangi jeszcze sporo więc czekam na S2!

    PS: O co chodzi z tym Fiatem 126P :D?
  • Avatar
    A
    blob 28.12.2019 12:16
    Odc. 74
    Komentarz do recenzji "Boku no Hero Academia [2019]"
    Rewelacja.

    Walkę z tego odcinka oglądałem w mandze chyba ze 3 razy, a oni zrealizowali ją niemal perfekcyjnie ( kliknij: ukryte ). Swoją drogą mimo tego że widziałem te sceny w oryginale kilkukrotnie, to dopiero animacja pozwoliła mi dostrzec pewne szczegóły  kliknij: ukryte . I to właśnie jest adaptacja idealna: nie ujmuje nic jakości kreski w mandze (kadry są żywcem wzięte z oryginału), ale dzięki nadaniu dynamiki pozwala zobaczyć akcję w innym świetle. No i ta muza.

    No cóż, będzie materiał do kolejnych klipów na Youtube :P
  • Avatar
    blob 27.12.2019 19:36
    Komentarz do recenzji "Assassins Pride"
    Tak, zdecydowanie średniak z potencjałem który totalnie wykoleił się pod koniec. Dawno już nie widziałem serii która byłaby tak na siłę ciągnięta: może skończył się budżet i chcieli to po prostu dociągnąć do końca? Nie potrafię tego inaczej wytłumaczyć…

    Strata czasu.
  • Avatar
    A
    blob 26.12.2019 20:05
    Komentarz do recenzji "No Guns Life"
    Fajna seria aczkolwiek wydaje mi się że zmarnowała potencjał. Ten mroczny klimat mógł być o wiele lepiej wykorzystany (np. ending pokazał w jakim kierunku mogła pójść seria). Można z tego było zrobić ciężki i ponury serial detektywistyczny (z klimatem np. mangi Battle Angel Alita, jeśli mówimy o świecie gdzie dominują implanty i cyborgi), a wyszedł „tylko” solidny akcyjniak.
  • Avatar
    A
    blob 23.12.2019 20:28
    Komentarz do recenzji "Granblue Fantasy The Animation Season 2"
    Kurde mają pod sobą kilka najpotężniejszych bestii w tym świecie. Ale nie lepiej ciągle dostawać bęcki i dawać się łapać Imperium…
  • Avatar
    blob 19.12.2019 17:47
    Komentarz do recenzji "Hataage! Kemono Michi"
    Tak, na początku wydawało mi się MC jest o wiele fajniejszą postacią. Znaczy głupkiem bym go nie nazwał, ale jego obojętność na wszystko inne poza zwierzakami była strasznie naciągana. To przykład takiej serii która z założenia była komedią, ale spokojnie można było wprowadzić inne wątki. Nie mówię np. o romansach, ale kiedykolwiek seria mogła pójść do przodu pod względem interakcji między postaciami, zbywano to głupawkami…
  • Avatar
    A
    blob 19.12.2019 00:09
    Komentarz do recenzji "Hataage! Kemono Michi"
    Daje 7 za Shigure :P
  • Avatar
    blob 16.12.2019 19:39
    Re: Odcinek 10
    Komentarz do recenzji "Beastars"
    Spoko, trendy się zmieniają, wielu ludzi tak naprawdę nie ma nic przeciwko, tylko kultura internetowa sugeruje im trzymanie się na dystans. Wiadomo, są pewne aspekty które źle się kojarzą, ale w obecnych czasach jest coraz większa swoboda w kreatywności a ludzie otwierają się na różne rzeczy i mówię tu też o autorach.

    Ja osobiście może furry nie jestem, ale uważam że antropomorficzne postacie nadają bardzo fajnego wymiaru wielu opowieściom (czy to komiksy czy animacje) i lubię kiedy twórcy sięgają po takie patenty.

    Samo Beastars naprawdę fajnie się ogląda. Mimo ze CGI wyszło im dobrze, czasem się jednak zastanawiam czy tradycyjna animacja nie była tu lepsza, tym bardziej że od czasu do czasu wrzucają takie wstawki. Niemniej, wygląda to okej, a sama historia trzyma w napięciu.
  • Avatar
    A
    blob 13.12.2019 20:39
    Odc. 21
    Komentarz do recenzji "En'en no Shouboutai"
    Trzeba przyznać że ta scena walki z drugiej połowy odcinka byłą naprawdę przednio zrealizowana. Animacja ma spadki formy w tej serii ale tutaj poszli na całość!
  • Avatar
    blob 8.12.2019 11:49
    Komentarz do recenzji "Psycho-Pass 3"
    Znaczy generalnie nie jest to złe samo w sobie, ale jako kontynuacja PP nie spełnia swojej roli. Nie ma tego mroku, nie czuje się tej dystopijności. To taki czysty akcyjniak z paroma edukacyjnymi wrzutkami (np. co spowodowało kryzys na rynku nieruchomości itp), a nie psychologiczny thriller.
  • Avatar
    A
    blob 1.12.2019 11:41
    Komentarz do recenzji "Granblue Fantasy The Animation Season 2"
    Nie wiem.

    Ta seria ma wszystko: budżet, warstwę audio­‑wideo, sympatycznych bohaterów, ciekawy świat.

    Ale ciągle nie mogę się do niej przekonać, nie potrafi wzbudzić mojego zaangażowania. Ciągle na coś w niej czekam, np. aż czymś mnie zaskoczy. Po prostu ta fabuła jest miałka, nijaka, nie dzieje się tu nic co budowałoby emocje, oczekiwanie. Nie dzieje się tu nic poza standardowym ucieknij Imperium, powalcz z potworem odcinka. Aż prosi się o jakieś zwroty akcji, poważniejsze tematy. Wygląda to tak jakby serię która miała potencjał na bardzo dobrą przygodówkę ktoś chciał zrobić dla młodszej widowni… brakuje tylko krzyków „nakama power”.