Tanuki-Anime

Tanuki.pl

Wyszukiwarka recenzji

Otaku.pl

Komentarze

blob

  • Avatar
    blob 19.11.2018 22:32
    Re: Opinia
    Komentarz do recenzji "Boku no Hero Academia [2018]"
    Domyślam się :) Dzień w którym Tanuki wprowadzi edycję postów to dzień w którym internetowe trolle przestaną istnieć, a Gonzo znowu zrobi dobre Anime. Ciekawe czy nie mają jakiegoś kumpla programisty, toż by im te parę linijek kodu za browara może wklepał?
  • Avatar
    blob 19.11.2018 21:09
    Re: Opinia
    Komentarz do recenzji "Boku no Hero Academia [2018]"
    Abstrahując od waszej waśni, chyba nie uważasz że danie serii 1 i pisanie że to chłam i dno bez uzasadnienia czemu tak uważasz wychodzi trochę ponad standardowe „posiadania własnego zdania”. Można serii nie lubić, ale żeby dawać jej „1” wskazuje na dosyć skrajne podejście do tematu. A przecież nawet ktoś kto nie lubi BnHA wdg mnie powinien przynajmniej zauważyć, że warsztatowo ta seria nie odstaje od innych shounenów. Jeśli Daerian jest „jednym z tych fanów” ( w co wątpie) to możliwe że ty jesteś „jednym z tych hejterów”. Oczywiście nie chcę cię oceniać bo cię nie znam…
  • Avatar
    A
    blob 19.11.2018 20:58
    Komentarz do recenzji "Bungou Stray Dogs: Dead Apple Movie"
    No, troszkę już odjechali, ale w sumie zaskakująco przyjemnie się to oglądało. Łatwo dostrzec niekonsekwencje fabuły (np. „sprytne” odsunięcie na bok reszty bohaterów), ale fajnie że film wydawał się zachowywać ciągłość fabularną z serialem. BSD nigdy nie było serią wybitną ale ma w sobie swój urok no i technicznie jest wykonany dobrze (kreska czy fajne animacje/mimika postaci).

    Za to soundtrack jest świetny. Klimatyczne wstawki np. jak idą przez mgłę czy zwłaszcza ostatnie dwie wielkie walki (muzyka czyni te sceny całkiem epickimi).
  • Avatar
    blob 18.11.2018 00:07
    Re: Opinia
    Komentarz do recenzji "Boku no Hero Academia [2018]"
    No dziwne. Gość ma medianę z ocen anime 8, co wskazuje że ma dosyć wysoką tolerancję (a widzę tam np. mnóstwo shounenów lepszych i gorszych) i nagle daje „pałę” serii uważanej za jeden z najlepszych shounenów ostatnich lat (ja też tak uważam).

    No cóż „dno i chłam” to bardzo konstruktywna ocena serii.
  • Avatar
    blob 17.11.2018 23:40
    Re: ep 7
    Komentarz do recenzji "Goblin Slayer"
    Tak, to był dobry odcinek i trzeba przyznać że zakończyli go mistrzowskim cliffhangerem…

    Twórcy chyba zauważyli uwagę jaką seria zwróciła (choćby w Ameryce) i chyba zaczęli się ogarniać.

    Ta seria wciąż mogłaby być lepiej zrobiona, ale widzę progres.
  • Avatar
    blob 5.11.2018 20:01
    Re: ep 5
    Komentarz do recenzji "Goblin Slayer"
    Po co używać nowomowy do słów, które mają polski odpowiednik?


    Słucham? Nie wiem czy cię dobrze zrozumiałem, jak co to mnie popraw, ale zarzucasz mi używanie „nowomowy” po czym piszesz np. LNka? Grubo. Powszechnie używanych słów „zapożyczonych” używa się, bo ludzie od razu rozumieją o co ci chodzi. Nie mówisz bułka z ciepłą parówką tylko hot­‑dog.

    Ja akurat porównuje z mangą, bo ją czytam na bieżąco.
  • Avatar
    blob 5.11.2018 00:11
    Komentarz do recenzji "Goblin Slayer"
    Myślę że zaklęcie zadziałało mniej więcej tak: [link][link][/link].
  • Avatar
    blob 4.11.2018 23:56
    Re: ep 5
    Komentarz do recenzji "Goblin Slayer"
    Hmm, zastanawiałem się skąd to się wzięło, myślałem że jakiś filler. Btw ciekawe jak to zamkną. Chyba nie rozciągną wątku z Water Town na 6 epizodów…
  • Avatar
    blob 3.11.2018 18:59
    Re: <3
    Komentarz do recenzji "Thunderbolt Fantasy: Touri-ken Yuuki 2"
    Na razie nie powiedziałbym, że lepsze niż pierwszy sezon (kwestia gustu myślę), ale i tak jest dobrze. Thunderbolt to klasa sama w sobie. I ten motyw przewodni gdy jest walka:
    ♪The Land is cloaked in deepest blue♪
    ♪The shadow of eagles across the moon♪
  • Avatar
    blob 30.10.2018 00:17
    Re: Kingdom building
    Komentarz do recenzji "Tensei Shitara Slime Datta Ken"
    Do głowy przychodzi mi jeszcze Guin Saga, Arslan no Senki, Altair, Grancrest Senki, Magi (+ OVA Sindbad), Overlord, Maouyou, Madan no Ou to Vanadis czy Kingdom. Wydaje mi się że na siłę można wciągnąć Seirei no Moribito, Gurenn Lagann czy Kemono no Soja Erin. Ale za wiele tego nie ma, a trzeba zaznaczyć że część serii które wymieniłem tylko zahacza o temat.
  • Avatar
    A
    blob 28.10.2018 23:53
    Komentarz do recenzji "Ulysses: Jeanne d'Arc to Renkin no Kishi"
    Naprawdę nie wiem jak traktować te serię. Z jednej strony momentami to totalne g*wno. Ale w innych momentach są przebłyski potencjału (może to ten setting?). Miałem tę serię drop­‑nąć ale jakoś nie mogę. Nie świadczy to za dobrze o moim guście, ale coś jednak każe mi przy tym pozostać. A drop­‑nąłem już chyba bardziej wartościowe serie w tym sezonie…
  • Avatar
    A
    blob 17.10.2018 23:20
    Komentarz do recenzji "Sword Art Online: Alicization"
    Na razie nuda. Ale no cóż, może to budowanie świata wyjdzie serii na dobre. Czytałem tylko trochę o tym, ciekawy ten Arc chociaż? Jest na co czekać?
  • Avatar
    A
    blob 17.10.2018 00:05
    Komentarz do recenzji "Conception"
    Ależ to jest durne. I jeszcze totalnie chamska reklamówka gry, wręcz otwarcie zachęcają cię żeby wejść na stronę internetową i doczytać sobie o tych ich wypocinach. Oglądanie tego anime to jak oglądanie manuala do gry. Chyba nie o to chodzi w adaptacjach (no, przynajmniej tych co przynajmniej udają, że były robione z minimalnym choć wysiłkiem)? Nie lepiej po prostu zagrać, choć po takiej reklamie to tej durnoty bym nawet palcem nie tyknął.

    Drop.
  • Avatar
    A
    blob 15.10.2018 22:38
    Komentarz do recenzji "Ulysses: Jeanne d'Arc to Renkin no Kishi"
    Co ja pacze, co to jest wogóle? Komedia? Dramat? Harem? Loli? Fantastyka? Historia? Cycki?

    Japonio trwaj!
  • Avatar
    A
    blob 15.10.2018 19:43
    Komentarz do recenzji "Tensei Shitara Slime Datta Ken"
    Po trzech odcinkach stwierdzam, że to chyba dla mnie anime sezonu. Niby Isekai, ale bardziej w stylu starych dobrych 'kingdom building' (jakby ktoś nie wiedział to mój ulubiony podgatunek fantasy w anime). Zresztą tego typu serie często „porywają” ludzi z naszego świata, vel Juuni Kokuki.

    Tak, wiem że bohater jest OP. Że za łatwo mu wszystko przychodzi (Predator), ale umówmy się że oglądanie leszczy nigdy nie jest emocjonujące. Tutaj przynajmniej dobrze to wymyślili, bo bohater w dawnym życiu był kierownikiem wysokiego szczebla (niektóre swoje pomysły nawet uzasadnia doświadczeniem w tej czy tamtej branży). Mamy więc managera z umiejętnością zarządzania ludźmi, a przede wszystkim dorosłego i w miarę ogarniętego gościa. Dorobili mu jedynie personę nastolatka z krzykliwym głosem, bo to w końcu anime dla młodzieży (tak myślę, trochę krwawe jednak jest). Kreska dosyć dopracowana a animacja fajna, widać to było zwłaszcza po scenach z atakiem wilków.

    Wdg źródeł seria ma mieć 24 odcinki. Zapowiada się takie typowe „bad­‑ass” i przyjaciele kontra reszta świata, ale z humorem i pozytywną energią. Jest dobrze, nie spieprzcie tego…
  • Avatar
    blob 14.10.2018 22:08
    Komentarz do recenzji "Goblin Slayer"
    Tak, drugi odcinek niestety pokazuje że będzie to jednak byle jaka adaptacja.

    Fanserwis, głupawe wstawki i słaba grafika. Cóż, niektórzy autorzy po prostu nie mają szczęścia do adaptacji swoich dzieł. Przypomina mi się wręcz odcinek Imouto sae Ireba Ii gdzie przyjaciel głównego bohatera dostał adaptację która wszyscy zjechali. Tu może nie będzie tak tragicznie, ale dziełem sztuki GS nie jest…
  • Avatar
    A
    blob 13.10.2018 00:58
    Komentarz do recenzji "Conception"
    Wtf, wiem jakie są założenia gry, ale nie była chyba tak „dosłowna”? Przynajmniej nie ma taga 18+. Chyba, że to baitclick i od następnego odcinka będzie już normalna haremówka…
  • Avatar
    A
    blob 12.10.2018 00:40
    Kontynuacja
    Komentarz do recenzji "Golden Kamui [2018]"
    Seria osiągnęła nowy poziom dziwaczności tym odcinkiem. Golden Kamui to kumulacja typowo japońskich okropieństw, ale motyw z wypychaczem zwierząt już był po prostu porąbany…
  • Avatar
    blob 7.10.2018 15:59
    Komentarz do recenzji "Goblin Slayer"
    Dobrej książki nic nie przebije. Ja niestety nie mam już teraz czasu na długie książki, a forma anime pozwala mi na takie krótkie pół­‑godzinne zajawki.

    Też nie mogę się doczekać naprawdę dobrego anime dark fantasy, łapię się na tym że bronię jakiś serii, bo po prostu tak już obniżyłem próg oczekiwań, że zadowalają mnie drobne przejawy ponadprzeciętności.

    Też wkurza mnie, że anime wpadają w schematy bo po n­‑tym seansie już to po prostu nudzi, ale nie wiem co musiałoby się stać żeby powstało dzieło wracające „do korzeni”.

    Ostatnia taką zajawką były pierwsze sceny Hataraku Maou sama… szkoda tylko że była to komedia (choć fajna).
  • Avatar
    blob 6.10.2018 22:19
    Komentarz do recenzji "Goblin Slayer"
    No i właśnie seria jest w pewnym stopniu zaprzeczeniem tego co mówisz. Specjalnie bierze pewne schematy jako tło, ale po to żeby ukazać trochę inną historię:
    - bohater nie dążący do chwały, wygrywający doświadczeniem i taktyką. Wyrachowany, nie używa 'OP' przedmiotów. Preferuje praktyczne, „zużywalne” bronie. Kiedy ostatnio widziałeś anime w którym bohater używa pułapek, otoczenia, alchemii, sprytu czyli „surowych umiejętności” a nie leci do przodu ze świetlistym mieczem wykrzykując angielsko­‑niemieckie nazwy zdolności rodem z MMO? Tak, mamy tu koncept „zużywalnych” czarów ze schematycznymi nazwami (Heal od Priestess), ale nie można mieć wszystkiego
    - historia kręci się wokół walki z goblinami, tradycyjnymi „mobami”, które są mięsem armatnim w każdym RPG/fantasy. Chyba jedynie wcześniej Grimgar poruszył kwestie że dla początkujących 'adventurers' mogą być już przeszkodą nie do przejścia.
    - golizna zawsze przyciąga. Inna sprawa, że nie widziałem jeszcze dark fantasy bez krwi lub gwałtów, więc może nie tylko nastolatkowie się tym podniecają?

    Powiem ci tak: nic lepszego nie dostaniesz. Żeby anime się sprzedało, musi operować znajomymi motywami, bo wielu potencjalnych widzów musi mieć bezpieczny „grunt pod nogami”. Takie mamy czasy. BTW oglądałeś Castelvanię od Netflixa? To nie do końca fantasy, ale może przypadnie ci do gustu? I tak, bez tego zostają już tylko książki albo co lepsze gry.

    PS:  kliknij: ukryte . W tradycyjnych RPG rzadko można spotkać taką postać…
  • Avatar
    blob 6.10.2018 21:57
    Komentarz do recenzji "Goblin Slayer"
    Heh czasem przeraża mnie jak podobne odczucia mamy odnośnie niektórych anime :D

    Tak, i tym razem mam podobne odczucia do ciebie. Ponadto byłem bardzo sceptycznie nastawiony, ale kazało się że nie jest tak źle. Oczywiście, kreska odstaje na tle mangi (np. Priestess wygląda bardzo dziecinnie w pierwszych scenach, później się to trochę poprawia), ale spodziewałem się większej taniochy (momentami jest dobrze, mam nadzieję że tradycyjny późniejszy spadek jakości nie będzie dotkliwy). Też zauważyłem CGI w dziwnych miejscach, ale to chyba znak czasów. Dziś taniej jest po prostu operować modelami 3D.

    Twórcy znaleźli dobry balans pomiędzy brutalnością, a operowaniem kadrami tak żeby przypadkiem nie było za dużo widać. Seria ma niezły klimat (zasługa muzyki). Trochę nie pasuje mi głos Orcbolga, ale pewnie będę się musiał przyzwyczaić.

    Najważniejsze, że nie będzie insta­‑dropa, bo z takim podejściem do tej adaptacji podchodziłem po PV.
  • Avatar
    blob 3.10.2018 00:05
    Komentarz do recenzji "Tensei Shitara Slime Datta Ken"
    Tak, każdy choć średnio zorientowany w temacie by to zauważył. No ale health potion „wynalazł” zanim wpadł na to że to gra. Po prostu twórcy nawet nie stwarzają pozorów, bo wszyscy wiedzą o co chodzi…
  • Avatar
    A
    blob 3.10.2018 00:03
    Komentarz do recenzji "Overlord III"
    Najsłabszy sezon co nie znaczy ze słaby. Fajne momenty były przerywane nudnymi wstawkami, częściej niż zwykle. Mimo to mam nadzieję na kontynuację. Oglądanie jakim bad­‑assem jest Ains to czysta frajda!
  • Avatar
    A
    blob 1.10.2018 23:21
    Komentarz do recenzji "Tensei Shitara Slime Datta Ken"
    Jestem zaskoczony. Wygląda to na adaptację z niezłym budżetem. Na mangę tylko zerknąłem kiedyś tam i wyglądała ciekawie, a anime najwyraźniej jest dosyć „poważną” adaptacją: krew jest, grafa jest (fajne animacje i kreska). Całość robi naprawdę dobre wrażenie jak na Isekai. Na plus, że bohater to 37 latek (choć prawiczek, bo gagi z płcią przeciwną muszą być oczywiście no i głos dzieciaka mu dali) i jest to wszystko z jajem.

    Może być najmocniejsza pozycja sezonu, byle tylko utrzymali poziom, a nie zamknęli głupio po 12 odcinkach…

    PS: Jedyny zgrzyt to, że bohater ogarnął koncepcje mikstury życia tak szybko. Ja wiem, że w naszych czasach jesteśmy przesiąknięci grami, ale to wdrażanie bohatera do „innego świata” (rodem z RPG) powinno być mniej oczywiste… niech bohater od razu stwierdza „o jestem „grze”, po co stwarzać pozory.
  • Avatar
    A
    blob 28.09.2018 00:01
    Komentarz do recenzji "Angolmois: Genkou Kassenki"
    Nie było tak źle. Widać, że seria niedoinwestowana, ale to jedna z tych słodko­‑gorzkich (właściwie to bardziej gorzkich) przygodówek z wyrazistymi postaciami, które przyjemnie się ogląda. Ale znając ten fragment historii Japonii, raczej czego innego nie można się było spodziewać…