Tanuki-Anime

Tanuki.pl

Wyszukiwarka recenzji

Komikslandia

Komentarze

blob

  • Avatar
    blob 17.10.2022 18:19
    Re: 8/10
    Komentarz do recenzji "Overlord IV"
    O faktycznie, wolumen 18 ma być ostatnim… [link], w sumie spoko by było, fajnie jak zamkną całą serię, zasługuje żeby być skończoną adaptacją a autor mówi że i tak już ma dość (mimo że pomysłów ma na 50 noweli :D).
  • Avatar
    A
    blob 12.10.2022 17:11
    Komentarz do recenzji "Bleach: Sennen Kessen Hen"
    Jest spoko. Podobno Kubo miał czas poprawić materiał względem mangi i w anime będzie sporo zmian, bo z tego co pamiętam z tejże ten arc był najgorszy (w sensie Bleach nigdy nie był jakimś dziełem wysokich lotów, a raczej typowym, za to stylowym, shounenem z bardzo dobrym klimatem i ciekawym designem postaci). Walki z „kłinsi” były już totalnie shouenowe (wolę jednak gdy postacie się trochę męczą a nie pojawia się „koks” i wszystkich rozwala jednym ciosem), nawet jak na standardy tego gatunku :D Btw ciekawe czy będzie coś o „Bountach” :P

    Bardzo fajny ED specjalny, już go sobie nucę, no ale muzyka zawsze była najmocniejszą stroną animca. Oby OP był udany.
  • Avatar
    blob 1.10.2022 14:25
    Komentarz do recenzji "Boku no Hero Academia [2022]"
    Ja bym powiedział że manga rozszarpuje lokalny amerykański rynek, zwłaszcza po pandemii.

    Powód jest prosty – amerykańskie komiksy stały się chłamem, głównie z powodu decyzji żeby oddać je w ręce ludzi którym nie zależy na ich losie (albo kierują się jakąś dziwną chęcią niszczenia kultowych postaci), takich którzy mylą docelową grupę ludzi którzy faktycznie by je kupowali z oszołomami z Twittera którym wiecznie coś w komisach nie pasuje a i tak by ich nie kupowali. Ludzie nie chcą czytać tychże bo to parodia tego co było dawniej, przesiąknięte do bólu polityką lub osobistymi projekcjami/poglądami autorów. Nie będę się rozpisywał bo temat jest rozległy, wystarczy poszukać w necie jak sprzedają się amerykańskie komiksy – gdzieś tam pojawiają się na listach sprzedażowych, ale tylko dlatego że jadą na znanych markach (jak Batman). Albo jak durne stały się historie. W praktyce są „pożerane” przez mangę, bo skoro ludzie stwierdzili że są crapem, to lukę wypełniają czym innym. Manga skupia się na historiach a nie na polityce i ośmieszaniu kultowych bohaterów budowanych przez lata. Dodajmy też pandemiczne problemy z ze strategią sprzedaży, dramatem lokalnych sklepów komiksiarskich, łańcuchami dostaw i drukarniami (w USA jest bodaj jedna duża firma która drukuje komiksy), ale to inny temat. W sumie to podrzucę jeden link który to fajnie wyjaśnia: [link][link][/link]. Wspominam o tym w kontekście Boku bo to chichot historii – Japończycy przecież tyle zapożyczali z Zachodniej kultury, a teraz ich własne dzieła pożerają komiksy na ich własnej ziemi (a BnHA sprzedaje się lepiej niż Batmany czy X­‑Meni).

    Problem polega na tym, że ludzie dalej czytaliby amerykańskie komiksy (wystarczy spojrzeć na sukces „zbiórek” komiksów gdzie ludzie mieli dość tej sytuacji i zdecydowali się „wrócić do korzeni” i wydać coś na własną ręke np. Isom [link][link][/link]), ale firmy takie jak Marvel czy DC nie widzą potencjału w komiksach i skupiają się na swoich filmowych uniwersach.
  • Avatar
    A
    blob 1.10.2022 13:56
    Komentarz do recenzji "Tajemnica wyspy"
    Ciekawe, nietuzinkowe anime gdzie mamy elementy podróży w czasie (i równoległych osi czasu), mystery, horroru i akcji. Jedno z ciekawszych anime sezonu z pomysłem, klimatem i świetnym wykonaniem do samego końca (bo dostajemy skończoną historię). Postacie na plus, naprawdę chce się im kibicować. Jedynie momentami można się pogubić już w tych wszystkich pomysłach i zależnościach i coraz to kolejnych sposobach wykorzystania nadprzyrodzonych mocy.

    Zdecydowanie warte polecenia, 9/10.
  • Avatar
    A
    blob 1.10.2022 13:25
    Komentarz do recenzji "Boku no Hero Academia [2022]"
    Bardzo mocny start, tak jak wspomniane w komentarzu poniżej, bez żadnych durnych recapów – od razu mięsko (a z mangi wiemy że będzie się działo, oj działo).

    To za co cenię BnHA to to że nie jest to zwykły shounen. Oczywiście, mamy tradycyjny schemat „coraz silniejszy protag, coraz silniejszy złol”, ale siłą serii jest wdg mnie worldbuilding. Każde poprzednie wydarzenie wpływa na późniejsze ( kliknij: ukryte ). Moim zdaniem ten sezon rozpoczyna arc który jest kulminacją skrupulatnie budowanego przez autora świata, gdzie nawet teoretycznie jedna poboczna postać, która pokonała swoją traumę, stała się nagle atutem ( kliknij: ukryte ). Już nawet nie chce się po raz kolejny rozpływać nad tym ile jest tu fajnych postaci (waifu Mirko wreszcie ma swoje 5 minut!), która każda mimo wszystko ma coś do odegrania (niesamowite jak autor mangi to wszystko spina) i nie są zapominane jak w tylu różnych innych shounenach. Tu oprócz śledzenia samego protaga – Deku, mamy po prostu cały tętniący życiem i innymi świat. Cieszy też że sama adaptacja, nawet mimo słabszych momentów, staje na wysokości zadania.

    I ten smaczek na początek, czyli OP zrobiony w klimatach amerykańskich komiksów. Po prostu uczeń przerósł mistrza (autor nigdy nie ukrywał fascynacji amerykańskim komiksem, a „Boku” to jego hołd dla tegoż), podczas gdy „mistrz” jest w coraz większej d*.
  • Avatar
    A
    blob 27.09.2022 19:07
    Komentarz do recenzji "Overlord IV"
    Nie ukrywam trochę się zawiodłem na tym sezonie. Nudnawe odcinki, zwłaszcza pierwszy, który musi być chyba jednym z najgorszych wznowień serii po przerwie jakie pamiętam – antyteza Hitchcocka :P Krindż, fanserwis i nuda.

    Dziwne wątki, wprowadzenie wielu niepotrzebnych i nudnych postaci (pewnie wina LN, ale w tym sezonie wybitnie chyba ciężko im było przenieść treść książek, gdzie liczą się też wewnętrzne monologii postaci i polityka, na anime, o czym reżyser/scenarzyści wielokrotnie wspominali zresztą wcześniej). Z upadłym szlachcicem na czele :/. Z koleii najfajniejsze wątki bardzo szybko przemknęły, jakby na odwal (smoki & krasnale, drużyny bohaterów czy uśmiercanie istotnych postaci).

    No i do jasnej cholery, dlaczego tak popularna seria nie może się wreszcie doczekać wyższego budżetu!

    Oj, takie -8/10

    PS: Natomiast końcówka jest spoko, bo pokazuje bezwzględność Nazaricka – no, ale toż to w końcu „złole” i potwory.
  • Avatar
    A
    blob 25.09.2022 14:26
    Komentarz do recenzji "Lycoris Recoil"
    Fajna, zgrabna seria. Porządna grafa, która trzymała poziom cały sezon (co się wcale tak często nie zdarza). Ładna kreska i sympatyczna Chisato no i ciekawa „relacja” między ową protagonistką a antagonistą. Szczerze można polecić bo jest tu sporo akcji, slice of life jak i momentami nawet dramy.
  • Avatar
    A
    blob 24.09.2022 16:43
    Odcinek 10
    Komentarz do recenzji "Dungeon ni Deai o Motomeru no wa Machigatte Iru Darouka: Familia Myth IV"
    Bezsensowny odcinek, całe 20 minut gadania jaki to „straszny, niepokonany i przerażający” potwór nadchodzi, a Bell i tak go pewnie ostatecznie rozpyka…

    No i jeszcze ten irytujący psychol i jego śmiech.
  • Avatar
    A
    blob 23.09.2022 16:48
    Komentarz do recenzji "Utawarerumono: Futari no Hakuoro"
    Jestem bardzo bliski dropu tej serii tylko i wyłącznie ze względu na postać Maroro…
  • Avatar
    A
    blob 14.09.2022 17:58
    Odcinek 11
    Komentarz do recenzji "Made in Abyss: Retsujitsu no Ougonkyou"
    Oż ty ale jatka :P
  • Avatar
    blob 8.09.2022 15:48
    Komentarz do recenzji "Made in Abyss: Retsujitsu no Ougonkyou"
    Twórcy są „perfidni” bo zrobili z niej praktycznie kota w postaci Narehate (mimo że sam design chyba my naśladować lisiego demona). Jest rozkoszna. A stwierdzam to nie będąc nawet kociarzem tylko psiarzem :D
  • Avatar
    A
    blob 7.09.2022 19:36
    Komentarz do recenzji "Made in Abyss: Retsujitsu no Ougonkyou"
    Jak na taką morderczą maszynkę Faputa jest strasznie kawaii…
  • Avatar
    A
    blob 6.09.2022 20:23
    Komentarz do recenzji "Utawarerumono: Futari no Hakuoro"
    Dawniej lubiłem te serie, ale albo się zestarzałem, albo jest ona po prostu głupsza niż dawniej… niby mamy rozgrywki polityczno­‑wojenne, ale albo mają one jakieś kretyńskie rozstrzygnięcia albo są wręcz groteskowe ( kliknij: ukryte . Ale już NAJgłupsze jest to że idą z buta z misją dyplomatyczną w czasie wojny bez obstawy i to któryś raz – to jedno, ale gorsze jest to iż wygląda na to że te królestwa są oddalone od siebie chyba o max 5 km skoro tak od niechcenia sobie dreptają? Nawet jeśli założymy że to umowne i nieistotne dla fabuły do wdg mnie i tak obraża inteligencje widza – zawsze przymykam oko na pewne rzeczy bo to przecież bajka, ale to już jest przesada bo o ile pamiętam ta seria wcześniej się nawet sprawdzała jako „bitewniak” a tu jest jakaś parodia wojny… przewaga liczebna wroga? Chcą niby pokazywać trudy wojny, a problemy bohaterów rozwiązywane są niczym pstryknięcie palcem.

    Jestem zawiedziony bo seria też straciła swój urok: nie sprawdza się ani jako slice of life (w sensie interakcji między bohaterami) ani jako dramat wojenny… coś co było poniekąd jej mocnymi stronami dawniej.
  • Avatar
    A
    blob 4.09.2022 13:07
    Komentarz do recenzji "Kuro no Shoukanshi"
    Dla mnie jeden z fajniejszych isekajów w ostatnim czasie. Niby sprawdzone schematy, ale tutaj są jakoś organicznie wplecione. Bohaterowie są sympatyczni (w ogóle fajna ekipa zwłaszcza rycerz), jest między nimi fajna chemia. Nie ma nachalnego fanserwisu. Owszem, znowu mamy OP bohatera który jest we wszystkim najlepszy, ale tutaj nie razi to aż tak, bo jednak dostaje wyzwania. Grafika też nie najgorsza, trzyma równy poziom. Anime daje takie „feel good” podczas seansu.

    Moim zdaniem przykład, że teoretycznie sztampowe schematy można jeszcze fajnie ogarnąć jak się trochę bardziej postara.
  • Avatar
    blob 1.09.2022 15:47
    Re: OST w odcinku 9...
    Komentarz do recenzji "Made in Abyss: Retsujitsu no Ougonkyou"
    Tak, ciężko przejść koło niego obojętnie…

    W ogóle w S2 chyba podkręcili jeszcze bardziej jakość OST. W S2 wydaje mi się że każdy kolejny odcinek przynosi nowy, zarąbisty utwór. O ile w pierwszym, mimo że cała ścieżka jest świetna, dwa naprawdę zapadły mi w pamięć (śmierć wiadomo kogo oraz końcowa scena) tak tutaj już chyba z 5 mi mega siadło + oczywiście OP.
  • Avatar
    blob 30.08.2022 16:41
    Re: po 8
    Komentarz do recenzji "Made in Abyss: Retsujitsu no Ougonkyou"
    Tak, seria nie jest łatwa w odbiorze, jest jeszcze dziwniejsza niż kiedykolwiek była. Ale dalej jestem zdania że to okrucieństwo jest siłą serii – widz ma się czuć skonsternowany, obrzydzony bo taki właśnie jest świat MiA – okrutny i bezlitosny, świat w którym zwykła „woda” może okazać się największym zagrożeniem. No i ta niesamowita, melancholijna muzyka (choć w scenach akcji też potrafi zaskoczyć tempem). Myślę że dochodzą też różnice kulturowe – umówmy się w Japonii lubią pokazywać okrucieństwo, właściwie to i tak złagodnieli jeśli przypomnimy sobie serie z lat 80 czy 90­‑tych. Nietrzymanie się kupy? Można odnieść takie wrażenie, ale o ile dobrze pamiętam, założeniem fabularnym z początku i cechą samego „Abyss” jest że im bardziej w dół tym większy trud i poziom szaleństwa – zaczynaliśmy od tylko „dzikiej krainy” z niebezpiecznymi zwierzętami, a jesteśmy w miejscu gdzie ludzkie życzenia przybierają okropną postać i mamy już tylko pojedyncze oznaki „normalności” (wioska jako zorganizowana społeczność), a „Głębia” coraz bardziej przypomina już piekło…

    Seria nie jest dla wszystkich, ale niewątpliwie jest niesamowita, niesztampowa.
  • Avatar
    A
    blob 20.08.2022 23:43
    Komentarz do recenzji "Hataraku Maou-sama!!"
    Oglądam już z czystej ciekawości, ale faktycznie straszny chłam z tego zrobili… aż mnie ciarki przechodzą jak pomyśle jak wyglądała scena otwarcia pierwszego sezonu a to…

    Mieli tyle lat, ale jak to tak ma wyglądać to trzeba było zostawić w spokoju.
  • Avatar
    blob 17.08.2022 21:12
    Re: Odcinek 7 - zaczęło się...
    Komentarz do recenzji "Made in Abyss: Retsujitsu no Ougonkyou"
    A skąd wiesz że takie było marzenie dziewczynki? Nie zostało to jeszcze wyjaśnione więc może oglądaj dalej? Pomijam fakt że historia sugeruje iż została wychowana w półdzikim plemieniu gdzie kobiety zwykle dorastają szybciej…
  • Avatar
    A
    blob 16.08.2022 15:56
    Komentarz do recenzji "Hoshi no Samidare"
    Dałem temu szansę, ale to po prostu… chała. Seria wygląda jakby ktoś robił ją na odwal pod presją czasu, za karę, albo nie miał kompletnie doświadczenia w adaptowaniu lub prowadzeniu akcji. Koncept może ciekawy, ale zrealizowany nieudolnie. Szkoda się męczyć.
  • Avatar
    blob 30.07.2022 11:31
    Re: overlord 4
    Komentarz do recenzji "Overlord IV"
    Zgodzę się że nie ma fajerwerków i jest dużo gadania, ale nie powiedziałbym że jest o niczym – Ainz chce zbudować swoją utopię i póki co ustawia pionki na planszy i w każdym odcinku jest to pokazane. W wywiadach z twórcami mówią o tym że starają się jak mogą, ale pewnych niuansów z nowelek po prostu nie da się przełożyć na anime bo nowela jest zbyt rozbudowana (wewnętrzne monologi itd). Ale za to w najnowszym odcinku już wdg mnie było więcej akcji.
  • Avatar
    blob 23.07.2022 18:14
    Re: pytanie
    Komentarz do recenzji "Made in Abyss: Fukaki Tamashii no Reimei"
    Film jest świetny i jeśli chodzi o ciągłość fabularną jest obowiązkową pozycją choćby ze względu na postać Prushki.

    Nie wiem co za trolle uważają że film jest zapychaczem, skoro historia w nim zawarta jest jedną z „mocniejszych”. No chyba że ktoś po prostu nie jest w stanie strawić faktu że „bajka” też może być okrutna…
  • Avatar
    blob 20.07.2022 18:48
    Re: Ep 1 i 2
    Komentarz do recenzji "Made in Abyss: Retsujitsu no Ougonkyou"
    Cieszy mnie niezmiernie, że ludzie wymiękają przy tej serii


    Moim zdaniem ta seria dobitnie pokazuje na czym polegają różnice kulturowe w pisaniu historii. Nie traktuje się jako jakaś wybitna jednostka, po prostu potrafię docenić coś innego, gdzie makabra (no bo bądźmy szczerzy ta seria jest okrutna) idzie w parze z wrażliwością. A dziwność nie jest „bo tak” tylko stanowi nieodłączny element całości.
  • Avatar
    A
    blob 16.07.2022 12:56
    Komentarz do recenzji "Yofukashi no Uta"
    Nie wiem jak seria się rozwinie (romans, czy akcyjniak), ale trzeba przyznać że ma super klimat poprzez to jak przedstawiają noc (klimatycznie i kolorowo).
  • Avatar
    A
    blob 6.07.2022 21:08
    Komentarz do recenzji "Made in Abyss: Retsujitsu no Ougonkyou"
    Ale ta seria jest dobra…

    Ten mistyczny klimat, ta muzyka, ta bezkompromisowość. Bez wątpienia jest to jedna z bardziej unikatowych i zapadających w pamięć serii anime.

    I fajnie że zaczęli takim wprowadzeniem ukazującym co działo się przed przygodą naszych protagonistów w „wielkiej dziurze”
  • Avatar
    A
    blob 6.07.2022 14:22
    Komentarz do recenzji "Overlord IV"
    Rany, to już 4 lata od ostatniego sezonu…

    Początek bardzo stonowany (imo przesadnie) jak na pierwszy odcinek, tak jakby w ogóle nie było tej przerwy, żadnych „wybuchów” czy złowrogich zapowiedzi/foreshadow­‑ów. Można nawet powiedzieć, że odcinek przypominał jakiś fanserwisowy materiał bonusowy z blu­‑raya, a Ainz też jakiś taki milszy się zrobił.

    Ale i tak kocham te serię nawet w tych spokojniejszych odcinkach i nie mogę się doczekać kiedy zacznie się akcja.